اگر پسری، دختری را به خوردن ساندویچ و یا آبمیوه دعوت کند با هم محرم می شوند

ابراهیم فیاض استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه‌ تهران و از چهره های نزدیک به جریان مشایی، در گفتگو با عصر امروز، اظهار نظرهای عجیبی کرده است.
 
وی در خصوص لزوم راه اندازی ازدواج موقت در دانشگاه ها، گفت: مشکل امروز جوانان ما ازدواج موقت نیست بلکه مشکل اصلی آن ها ازدواج دائم است چرا که هیچ دختری حاضر به ازدواج موقت نیست.
 
فیاض تصریح کرد: امروزه شاهد رواج ازدواج های موقتی هستیم که بدون خواندن صیغه صورت می گیرد و در واقع این ها دوست دختر، دوست پسرانی هستند که دوستی آن ها به بهانه ازدواج انجام می گیرد.
 
این استاد علوم اجتماعی دانشگاه‌ تهران، افزود: طبق فتاوایی مثل فتوای حضرت امام خمینی (ره) این افراد عملاً زن و شوهر هستند چون قصد و نیت ازدواج در آن ها وجود دارد ولو این که صیغه محرمیت بین آن ها خوانده نشده باشد!
 
وی ادامه داد: من خودم در دانشگاه شاهد آن هستم که دختر و پسرها با هم ارتباط دارند و همه و همه به فکر ازدواج هستند اما با مشکل اقتصادی روبرو هستند و امکان ازدواج ندارند.
 
فیاض در خصوص راهکار این مشکل، گفت: ما اگر خوابگاه های متاهلی دانشگاهی را زیاد کنیم، خیلی راحت بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مشکل ازدواجشان حل می شود. چه کسی است که دنبال ازدواج نباشد ازدواج در فطرت همه ی انسان ها وجود دارد و انسان ها به آن تمایل دارند ولی به صورت دائم و نه موقت.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت های حجت الاسلام والمسلمین حائری شیرازی، عنوان کرد: دختر و پسری که با هم غذا بخورند با هم محرم می شوند یعنی اگر پسری، دختری را به خوردن ساندویچ و یا آبمیوه دعوت کند با هم محرم می شوند.
 
وی اضافه کرد: نظر امام خمینی(ره)، آیت الله گلپایگانی، موسوی بجنوردی هم همین است یعنی «حق زوجیت موجد ازدواج است و خطبه عقد مظهرش»
 
فیاض در ادامه با اشاره به داستانی از آیت الله گلپایگانی، گفت: روزی از آقای گلپایگانی در خصوص دختر و پسری که با یکدیگر فرار کردند و با هم ارتباط برقرار کردند و از این راه حتی بچه دار شدند پرسیدند که آیا باید این دو نفر را از هم جدا کنند یا خیر که ایشان جواب دادند خیر و در خصوص بچه متولد شده شان گفتند که بچه حلال زاده است.
 
وی همچنین ضمن بی اطلاعی از جزئیات طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، اظهار داشت: اگر قرار باشد دختر و پسرها را در دانشگاه ها از هم جدا کنیم آن ها را در خیابان ها چه کار کنیم؟
 
این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: باید کاری کنیم که ازدواج ها زیاد شود و تلاشمان در این راه باشد. همچنین باید سن ازدواج را تا سن دبیرستان پایین بیاریم و این کار مستلزم تغییر برخی قانون های اشتباه در مدارس است به طور مثال بنابر چه دلیلی دختری که در سن دبیرستان ازدواج کرد را از مدرسه اخراج می کنیم.
 

+275
رأی دهید
-65

greentree - تهران - ایران
بعضی‌ از اوباش‌های اسلامی تازه بعد از ۳۰ سال فهمیدند که شاه ایران درست عمل میکرد در مورد آزادی دختر و پسر و تازه دارند می‌فهمند که چرا در اروپا انقدر به دختران احترام میذارند
جمعه 21 مهر 1391 - 12:05
مصدق السلطنه - لندن - انگلیس
دنیا تو فکر رفتن و زندگی در فضاست .... مملکت ما هنوز در گیر بند تومونه.
جمعه 21 مهر 1391 - 12:01
ghafas - مشهد - ایران
گیج شدم .این حرف را اگه من بزنم بلافاصله حکم سنگسارم بدون تایید اجرا می شود
جمعه 21 مهر 1391 - 12:02
amo-mohsen - بوگوتا - کلمبیا
ایول ایول :) خوشمان آمد زنده باد جریان انحرافی ;)))
جمعه 21 مهر 1391 - 12:04
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
مسائل جنسی را نتوانستید به میل خودتان در آورید دارید خودتان را با روابط جنسی مردم وفق می دهید. بیخیال بشید و زر بیربط نزنید بهتر نیست؟!
جمعه 21 مهر 1391 - 12:27
Khodekhodeshe - انتورپ - بلژیک
فکر کنم میخواد نامزد رییس جمهوری شه.
جمعه 21 مهر 1391 - 12:49
baharrr - وین - اتریش
برای محض اطلاع در اروپا فقط به زنهائی احترام میگذارند که بی‌ بندو بار و فاسد باشند و اینکار را میکنند تا کسانی‌ که کمبود دارند همه را مثل خودشون کنند. زن فقط در کشور‌های اسلامی محترمه. هرکی‌ هم غیر این میگه، داره دروغ میگه.
جمعه 21 مهر 1391 - 12:50
kutol - ارومیه - ایران
آفرین به این جریان انحرافی(البته به قول علی گدا) که به نظرم تنها جناحی است که حال علی گدا روحسابی گرفته.....راست میگه دیگه...اینجوری بهتره، دیگه کسی به جوانان گیر نمی ده....
جمعه 21 مهر 1391 - 13:01
potatis - مالمو - سوئد
تقابل بین عقل و دین
جمعه 21 مهر 1391 - 13:16
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
یه زمانی جرات نداشتیم بدون شناسنامه با مادرمون بیرون بریم حالا ساندویچ خوردن باعث محرم شدن پسر و دختر میشه!!! تو روح اون خمینی گور بگور شده که همه چیز رو به کثافت کشید.
جمعه 21 مهر 1391 - 12:15
agha_ehsan - تهران - ایران
بعدش بعضی ها میان و زر میزنن که اگه اسلام تو وجود کسی نباشه شیطان میره توش و به سمت مسایل زیر کمر سوقش میده. اینم یه نمونه تا بدونید خود اسلام چنان ذهن آدم رو تسخیر می کنه که روز و شب به فکر زیر کمر باشه. کسی نیس بگه آخه گوساله مشکل جوونا اینه که اول رابطه کلمه قبلتو رو بگن یا نگن؟
جمعه 21 مهر 1391 - 12:29
*Fanoos* - ايران - ايران
Khodekhodeshe - انتورپ - بلژیک آفرین دوست عزیز خوب تشخیص دادی .
جمعه 21 مهر 1391 - 13:23
babak be - بروکسل - بلژیک
این روابط آزاد و عاطفی که باید بین پسر و دختر باشد همان سیاستی است که شاه دنبال می کرد می خواست که مردم در این مورد آگاه شوند زندگی کنند مثل همه جای دنیا که دختر و پسر در علم و آگاهی بدون موانع دولتی می توانند با هم در ارتباط باشند . این آخوند سی سال طول کشید که این را فهمید .
جمعه 21 مهر 1391 - 13:44
shahab46 - هانوفر - المان
اگه به چلوکباب دعوت کنه چی‌؟
جمعه 21 مهر 1391 - 14:01
Behnam1978 - شتوتگارت - المان
حالا اگه ساندویچ با ساندیس بخوره چی‌ می‌شه،..؟
جمعه 21 مهر 1391 - 13:51
sepherdad - سیدنی - استرالیا
قفس - مشهد - ایران. خوب راست میگه در اسلام وقتی‌ ۲ طرف راضین محرم هستن, مگر غیر از این هست که عقد رضایت طرفین هست؟
جمعه 21 مهر 1391 - 14:52
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
لطفا از صحبتهای اینچنینی فورا ذوق زده نشوید. چرا باید خواسته‌های مردم آنقدر محدود شده باشد که مطرح شدن یک چنین مساله‌ای اینقدر مهم باشد؟! اینها بازارگرمی کردن است برای رژیم. ۹۹ درصد مردم اصلا برایشان مهم نیست که این یا آن آخوند چه فتوایی میدهد. جوانها آنچه را که بطور طبیعی احساس میکنند و حقشان هست انجام میدهند! این رژیم است که شعارها و باورها یش مدتها است تاریخ مصرفشان گذشته و کلیت آن باید به زباله دان تاریخ انداخته شود.
جمعه 21 مهر 1391 - 14:48
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
baharrr - وین - اتریش...شما در چه محلهٔ vien زندگی می‌کنی‌؟؟اگه به شما در اونجا احترام نمی‌گذارند شاید به خاطر این افکار پوسیدهٔ شما هست..البته با عرض احترام.
جمعه 21 مهر 1391 - 16:08
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آخوندا به فکر این هستند که یکی دیگه را به ملت غالب بکنند و صف رای دهندگان را طولانی کنند و بعد شخص مورد نظر خودشان را از توی عمامه بیرون بکشند گول نخورید این ها همش بازیهای رژیم است و ننگ بر ما اگر با این سخنان خوشحال و خوشنود بشویم این آزادیها چیزی است که ما داشتیم و اصلا بهش فکر هم نمیکردیم و آخودندها 33 سال این آزادی را از ما ربودنند و دوباره وعده ان را برای تحقق اهداف خودشان به مردم میدهند فریب آخوند مکار و دغلکار نخورید آزادی 6 دانگ ایرانی با سرنگونی رژیم آخوندی میسر است.
جمعه 21 مهر 1391 - 17:33
kitaro - تهران - ایران
به این میکن اسلام کشبافت!!!. از کتک زدن پسر و دخترا تو خیابون تا این نظریات اتمی در باب ارتباط و ازدواج!!!!
جمعه 21 مهر 1391 - 18:24
kabootar - لاهور - پاکستان
اینهایی که از این حرف ها میزنند یا دختر ندارند یا شوهر دادند.
جمعه 21 مهر 1391 - 20:18
passman - ایران - ایران
سلام من عضو جدید هستم
جمعه 21 مهر 1391 - 20:56
zebbel - بوستون - آمریکا
اصلا ارتباط بین دو نفر ، حالا می‌خواد ساندویچ خوردن باشه یا کاری دیگه باشه، جزو خصوصی‌ترین مسائل هست. چه ربطی‌ به حکومت داره من نمیدونم. ضمنا صیغه فحشا اسلامی هست.
جمعه 21 مهر 1391 - 21:36
roxana_110 - تهران - ایران
baharrr-وین-اتریش. بد نیست اگه وقت کردی یه سری به دادگاه های خانواده بزن ومعنی احترام به زن رو ببین یه بار با یکی از دوستام رفتم عین دو ساعت رو اشک ریختم برای زنهای بدبخت نشین از اونور چرت و پرت بگو ساده ترین مثالش:زن میخواد از مرد به جرم اعتیاد طلاق بگیره حکم طلاق صادر میشه بعد در اوج حماقت حضانت بچه ها به مرد واگذار میشه تو با این افکار پوسیده ات احترامی بین هموطنات نداری چه برسه به دیگران
شنبه 22 مهر 1391 - 07:53
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
حالا دیدن نمی‌تونند از پس مردم بر بیان از قول فلان آخوند و فلان آیت‌الله حالا هی‌ تبصره بدین بیرون من نمیدونم زندگی‌ خصوصی مردم به این پفیوژا چه ربطی داره جلو دختر سیبیلو خودتو بگیر به باقی کاری نداشته باش... تو اون ایینتون که کار دیگه‌ای بجز این حرفها ندارید اقتصاد مملکت ثروتمند را داغون کردن هنوز بدنبال حجاب و روابط هستن...شرم بر شما
شنبه 22 مهر 1391 - 08:08
Azadikhah - تكسل - هلند
عجب باحال شدن بعضی‌ها ایول!baharrr - وین - اتریش:جک قشنگی‌ گفتید. passman - ایران - ایران:خوش آمدی دوست عزیز
شنبه 22 مهر 1391 - 09:26
mina hp27 - کابل - افغانستان
اگه با هم بستنی بخورن چی؟؟؟؟؟؟
شنبه 22 مهر 1391 - 11:03
kamran irani - اصفهان - ایران
اگه مشروب بخورن چی؟ چه حکمی داره. جانی واکر. ویسکی .شراب شیراز. وودکا؟ البته شاید بستگی داره که شراب شیراز را در شیراز بخورند یا تهران.؟. به هرحال علمایی مثل جنتی و خزعلی و مصباح و فلاحیان و بقیه این اراذل و اوباش حکومت اسلامی باید نظر بدن.
شنبه 22 مهر 1391 - 13:35
iirani - تهران - ایران
هر آخوندی هر چی بگه فقط ب منفعت خودش فکر میکنه پس همه فتواهایی ک دادن .. خوردن
شنبه 22 مهر 1391 - 15:38
felora - تهران - ایران
عشق ، معجونی است از لطافت و شتاب واشک وپاکی وشعف و دلمشغولی..... پس به جای ساندویچ و بستنی وکباب وشراب .... معجون بخورید !!! نوش جان
شنبه 22 مهر 1391 - 16:21
kobalt - تهران - ایران
سا ندویچی ها حسابی کار وبار شون میگیره چون نقش عاقد رو دارن بجای قباله ازدواج فیش صادر میکنن البته برای محکم کاری اگه رفتید فیش رو بدید دوتا از کارگراش بعنوان شاهد امضا کنن.
شنبه 22 مهر 1391 - 17:46
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ? )-- برای اینکه من با اعضا و کاربران خانوم این سایت محرم شوم ؛ پس همتون را به خوردن یک ساندویج دعوت می‌کنم !، لطفاً بفرمایید که چی‌ میل دارید تا سفارش بدهم ؟
شنبه 22 مهر 1391 - 18:56
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پس با دعوت گروهی برای خوردن ساندویچ میشه یه حرمسرا تشکیل داد چه جالب !!!..
یکشنبه 23 مهر 1391 - 13:37
emad12 - ونکوور - کانادا
باید بررسی بشه . یعنی فساد کم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 08:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.