در جشن تولد سید محمد خاتمی چه گذشت؟

بزرگداشت 69 سالگی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی صبح امروز از سوی سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از علاقمندان به رئیس‌جمهور سابق کشورمان در دفتر وی برگزار شد.

 

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ سیدمحمدخاتمی با تشکر از سیدمحمود دعایی و عزیزان دیگری که از طریق نامه و امضاء و...تولد وی را تبریک گفتند، اظهار داشت:«بسیار خوشحالم که شما را می بینم ولی برای خودم؛عمر خودم و جایگاه خودم این ارزش را قائل نیستم که به خاطر سالروز تولدم جشن گرفته شود یا دور هم جمع شویم.»

وی افزود: « بهره ای که از این جلسه هست و مرا راضی میکند این است که در کنار شما هستم و شماها را می بینم بخصوص الان این موقعیت و فرصتی است که می توانیم دوستان عزیز را ببینیم و از محضرشان لذت ببریم.»

رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« من همچنان که گفتم به هیچ وجه خودم را شایسته این نمی‌بینم و عمرم را دارای آن ارزشی نمی‌بینم که دوستان به زحمت بیافتند و سالروز تولد مرا تبریک بگویند.»

وی با بیان اینکه اینگونه مراسم‌ها باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با آن سابقه درخشان و شخصیت ممتاز، دوست داشتنی و خدومی که دارند برگزار شود، ادامه داد:« بیش از اینکه این جلسه به حساب من باشد به حساب آقای دعایی می گذارم که از شخصیت های ارزنده قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:« برگزاری این جلسه  به خاطر من در این موقعیت که ....... به دلیل مشکلاتی که از بیرون به مردم ما تحمیل شده یا از درون ناتوانائی هایی که بوده و در نتیجه آن مردم با مشکلات فوق العاده زیادی دست و پنجه نرم می کنند و با درد و مشقت روبرو هستند، کمی ناگوارتر هم هست گرچه دیدن شما و دور هم بودن ما خودش یک فرصت و غنیمتی است.»

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه به صورت ساده و بدور از هرگونه تشریفاتی گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم مشکلاتی که از بیرون و درون برای ما وجوددارد رفع بکند و آینده بهتری را برای کشور و ملت و مردم ما انشالله مقدر بفرماید.»

سیدمحمود دعایی که همچون سال‌های گذشته بانی برگزاری این مراسم بود، با اهدای سبدگلی به خاتمی گفت:« سبد 69 گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی که درونتان آتش است و شعله هایتان ما را گرفته است.»

وی افزود:« آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند.در دورانی هستیم که آئین و دین و همه مقدساتمان دارد تحریف می شود و چیزی که پناه و مرجع ماست صداقت و پاکی و تحمل و بردباری و همه  خوبی‌ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند و بر همه ما فرض است که حرمت ایشان نگاه داشته شود.»

نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات تصریح کرد:« کوچکترین ادای احترام ما این است که به میمنت این روز خجسته مراسمی داشته باشیم.فردا تولد ایشان است ما امروز آن را جشن می گیریم.»

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات سپس به نمایندگی از همکارانش در روزنامه اطلاعات، با اشاره به روز حافظ، متنی که از سوی آنها تهیه شده بود را قرائت کرد.

در این متن آمده بود:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


«بهـار در خـزان»

پنهـان مَشـو که رویِ تو بَـر ما مبارک است نَظّـارة تـو بـر همـه جـان‌هـا مبـارک است

یک لحظـه سـایـه از سـرِ مـا دورتـر مکُـن    دانستـه‌ای کـه سـایـة عَنقــا مُبــارک است

ای نـوبهـارِ حُسـن! بیـا کان هـوای خوش،   بر باغ و راغ و گلشن و صحرا مُبارک است

ای صــد هـزار جــانِ مقـدّس فــدای او:      کاید به کوی عشق، که آنجـا مبـارک است

هر برگ و هـر درخت رسولی‌ست از عَدَم  یعنی کـه کِشت‌های مُصفّــا مبــارک است

نَقشی که رنگ بَست ازین خـاک، بی‌وفاست  نقشـی کـه رنگ بَست زِ بـالا مبـارک است

بر خـاکیـان، جمـالِ بهـاران خجستـه است   بـر مـاهیـان طَپیــدنِ دریــا مبــارک است

دل را مَجـــال نیسـت کـه از ذوق دَم زَنَـد    جان سجده می‌کند کـه خدایا مبـارک است

هر دل که با هـوایِ تو اکنـون شـود حریف  او را یقیـن بـدان تو که فـردا مبـارک است

«مولانا ـ دیوان شمس»

69 سال پیش در چنین روزی «فرزند فاضل، باتقوا و متعهد» امام در خانه و خاندان «یکی از پرفروغترین چهره‌های تقوا و خلوص و ایمان، چهرة تابناکِ مبارزاتِ خستگی‌ناپذیرِ روحانیتِ روشن‌ضمیر و روشنفکرِ متدیّن و مجتهدِ بزرگوار، و از خوبانِ امین کم‌نظیر،... یار و پناه محرومان که یک عمر با تحجر و واپسگرایی جنگید؛ یعنی خاتمی زنده‌دل» به دنیا آمد.

لبخنـد زدیّ و آسمـان آبـی شـد        شبهای قشنگِ «مهر»، مهتابی شد

پـروانه پـس از تـولـد زیبـایـت        تـا آخر عمـر غـرق بی‌تـابی شد

امروز سالروزِ ولادت شماست. این روز خجسته را به شما، خانواده و دوستان و دوستدارانتان تبریک و تهنیت می‌گوییم. گرچه به قول شمس تبریزی: «ایام را از شما مبارک باد! ایام می‌آیند تا بر شما مبارک شوند؛ مبارک شمایید... »

تولد شما در پاییزِ برگ‌ریز، نمادی از بهار در خزان است و امید در ناامیدی، و شادی و مهر به هنگام سردی و بی‌وفایی. آری، تولدت نویدبخشِ رویش جوانه‌هاست و به گفتة صائب:

از وقتِ تنگ، چون گل رعنا در این چمن           یک‌کاسه کـرده‌ایم خـزان و بهـار خویش

امروز روز حافظ نیز هست؛ سخنور بزرگی که در یکی از بدترین و تیره‌ترین ادوار تاریخ ایران، با شعر و پیام جاودانه‌اش بر شعور مخاطبان افزود و در حافظة ما ایرانیان خوش نشست و با شناخت درستی که از بیم‌ها و امیدها، غم‌ها و شادی‌ها و مصائب و مسائل تاریخی مردم در دوره‌های گوناگون داشت، سخنگوی ناخودآگاهِ جمعیِ آنها شد. اگر دلِ غمدیده‌ای ست و اگر سر شوریده‌ای ست، اگر سرزنشهای خار مغیلان است، اگر فُرقت جانان است و اِبرام رقیبان و خندة سرمستان و گریة دوستان؛ اگر هجومِ دشمنان است، و بیمِ برافتادن بنیاد هستی از سیل فناست، اگر منزل بس خطرناک است و مَقصَد بس بعید، اگر کنج فقر است و خلوت شبهای تار، و اگر هزار بار تلخ‌تر و سخت‌تر از هر چه پیش آمده، باز او با سخنِ برآمده از عمق جان و ایمانش، به فردایی بهتر امید می‌دهد و از بددلی و بدخواهی و بداندیشی برحذر می‌دارد و می‌گوید: کلبة احزان شود روزی گلستان، غم مخور. اوست که می‌گوید:

روز هجران و شب  فُرقتِ یـار آخِر شد     زدم این فال و گذشت اختر و کارْ آخِر شد

آن همه ناز و تنّعم که  خزان می‌فـرمـود     عــاقبـت در  قـدمِ بــاد بهـــار آخِـر شد

آن پـریشـانیِ  شبهــای دراز و غـمِ دل       همـه در سـایـة گیسـوی نگــار آخِـر شد

بـاورم نیست ز  بدعهـدی ایــام هنـوز        قصـة غصـه کـه در دولـتِ یـار آخِـر شد

ساقیا، لطف نمودی،  قدحت پُـر مِیْ باد      که بـه تـدبیـر تـو، تشویشِ خُمار آخِر شد

در شمار اَر چه نیاورد  کسی حــافظ را     شُکـر، کان محنتِ  بی‌حدّ و شمار آخِر شد

 ما اینجا آمده‌ایم تا با تبریک زادروز شما، شادی و کامیابی همه کسانی را از خداوند بخواهیم که در جهتِ رسیدنِ به نور و ایمان و اخلاق و سربلندیِ ایران و تقویت انقلاب، صادقانه و درست تلاش می‌کنند. همانانی که شما را پیرو امامی می‌دانند که خدمتگزار مردم بود و به آنها به چشم «ولی‌نعمتِ» خود می‌نگریست. ما می‌دانیم که همچنان که خودتان بارها تأکید کرده‌اید، به جایگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب صادقانه امید و ایمان دارید، ما می‌دانیم که به همة فصول و همة اصولِ قانون اساسی معتقدید. ما می‌دانیم که از جدّی‌ترین مدافعی ان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اید و هستید. ما شما را به سبب صفاتی که دارید، دوست می‌داریم و به هرکس که برخوردار از آنها باشد، ارج می‌نهیم: ایمان، نجابت، آزادگی، مردم‌باوری، جوان‌گرایی، صداقت، ایران‌دوستی، صبوری، مهربانی، فروتنی و در ختمِ کلام: خاتمی بودن.

گفتنی است کیک تولد تهیه شده برای سیدمحمد خاتمی منقش به شمسه‌ای بود

که در کاشی کاری های مسجد جامع یزد وجود داشت.

همچنین روی کیک این متن نوشته شده بود:

لبخند زدی و آسمان آبی شد                شب های قشنگ مهر مهتابی شد

پروانه پس از تولد زیبایت                    تا آخر عمر؛غرق بی تابی شد

 

کاکای نازنین ؛ با تبریک شصت و نهمین زادروز شما؛شادی و کامیابی همه کسانی را از خداوند خواستاریم که در جهت رسیدن به نور و ایمان و اخلاق و سربلندی ایران عزیز و تقویت انقلاب اسلامی مانند شما صریح،صادقانه و صمیمانه تلاش می کنند.

 

اگر چه در باغ خزان می وزد ز باغ و درخت  

تو سبز باش که یادآور بهارانی

غم از هجوم سیاهی و شب پرستان نیست    

تو آن چراغ امیدی ، تو چشمه سارانی

لازم به ذکر است، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی ،جمعی از روزنامه نگاران و کارمندان روزنامه اطلاعات و گروهی از جوانان ، روحانیون، اساتید دانشگاه ، هنرمندان، خبرنگاران، فعالان مدنی، دانشجویان نیز در این نشست صمیمانه حضور داشتندو هدایای خود را همراه با شاخه های گل به رییس جمهور سابق کشورمان اهداء کردند.

دف نوازی توسط یکی از هنرمندان موسیقی پایان بخش نشست صمیمانه امروز بود که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.

در این دیدار همچنین جمعی از جوانان اردکانی و همشهریان سید محمد خاتمی حضور داشتند که به وی یک جلد کلام الله مجید و قالیچه دست باف اردکان هدیه دادند.

 

 

 

 

 

 

 

+175
رأی دهید
-188

MartinT - هایدلبرگ - آلمان
آخوند حیله‌گر
جمعه 21 مهر 1391 - 12:04
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
آقای گفتگوی تمدن ها فعلا در حال گفتگو با مزدوران و جنایتکاران نظام مقدس ولی وقیحه تا شاید از سر تقصیراتش بگذرند و دیگه بهش خواص بی بصیرت نگویند.
جمعه 21 مهر 1391 - 12:07
Artosh - تهران - ایران
غم دارم از حماقت برخی از مردممون که فرق بسیار زیادی بین خاتمی و خاتمی ها با خامنه ای و احمدی نژاد و .. قائل هستن.. خدایا کی میشه این برخی یکم شعور پیدا کنن و بفهمن اگر هم جنگی بین اصلاح طلب و اصولگرا هست. جنگ قدرت هست. نه جنگ برای مردم. :(
جمعه 21 مهر 1391 - 12:00
M3rt3ga - دبي - امارات
دلم برای دوران خاتمی تنگ شده.آقای خاتمی تولدتون مبارک
جمعه 21 مهر 1391 - 12:50
amoo uk - لیدز - انگلیس
آرتوش - تهران - ایران ، با شما به شدت موافقم ، متاسفانه این جماعت کوتاه فکر زیادن .
جمعه 21 مهر 1391 - 13:11
potatis - مالمو - سوئد
Artosh - تهران - ایران-دوست عزیز این جمله (جنگ برای مردم ) اساساً مغلطه ای بیش نیست، در کشورهای دمکراتیک احزاب به جنگ هم میرند تا بتونند رای جمع کنند و به قدرت برسند ، مردم هم به حزبی رای میدن که واسشون بیشترین خدمت رو میکنه، پس سیستم طوری هست که دولت مجبوره به مردم خدمت کنه(آفت دموکراسی، دروغ و حقه توسط مدیا هست تا مردم رو از تصمیم گیری درست باز بداره ) اما تو کشورهای دیکتاتوری احزاب یا گروه های سیاسی مجبورن دم پادشاه رو ببیند تا به مقام برسند همون کاری که خاتمی میکنه. در کل به گواه تاریخ هیچ سیستم دیکتاتوری نه پایدار بوده و نه سودمند.(تقدیم به کاربر دیکتاتور دوست sepehrdad !)
جمعه 21 مهر 1391 - 13:12
babak be - بروکسل - بلژیک
حالا اگر همین تولد برای یکی از بزرگان در زمان شاه گرفته می شد همین آخوندها می گفتند که ای واییی ای خدا این همه شعر و لفض وتشکیلات برای تولد یک نفر ؟ مگر آقای دعایی با دستاشون بیل میزنند یا آقای خاتمی هزینه بنیاد باران را از کجا می اورند اینها پول مردم است پول بیت المال است . چطور است که این کارها در زمان شاه ریخت و پاش بود و حالا شده یه امر عادی برای آخوند ؟ تا قبل از انقلاب کدام آخوند دیده بودید که تولد بگیرد ؟ برای زمان شاه بد بود حالا برای شما خوب است ؟
جمعه 21 مهر 1391 - 13:30
danial nabi - استكهلم - سوئد
ایشون یکی‌ از مردان بزرگ تاریخ ایران است، صنعت کشور مدیون این شخص و آقای رفسنجانی‌ است که ما ایرانیان آزاد به ایشان افتخار می‌کنیم، اینشال.. ۱۲۰ سال زنده باشند.
جمعه 21 مهر 1391 - 13:35
Behnam1978 - شتوتگارت - المان
اون روزی که خاتمی به دنیا اومد،شیطون گریه کرد...گفت که یکی‌ از من شیطون تر اومد
جمعه 21 مهر 1391 - 13:42
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد
اینهمه یاوی سرای ازانه حقه بازترین سیاست مدار اخوند که هشت سال مردم ایران را سر کار گذاشت نا خاتمی و نا انقلابش و نا رهبر شان نابود باد تاروپور همه اشان
جمعه 21 مهر 1391 - 13:43
مارتين - لأس وگاس - امریکا
بهترین ریس جمهور ایران ,تولدت مبارک.سیاست خارجی عالی .قیمت ارز عالی در ان زمان قیمت نفت پایین ترین قیمت بود ولی کشور در فقر به این صورت نبود.
جمعه 21 مهر 1391 - 13:54
مانفرد - ایران - ایران
خاتمی و اطرافیانش آغازگر سناریویی بود که به اینید یعنی فقر/دزدی/تفاوت طبقاتی و و و ...و نهایت تباهی کشور ولی هنوز که هنوزه عده ای کور هستند.با قدرتی که خاتمی در دوره خودش داشت(حمایت مردمی) میتونست دنیا رو متحول کنه ولی چه کار کرد؟آخرش هم هیچ پس این یعنی همه اینها سر و ته یه کرباسند و این لباسی که ایشون پوشیده لباس شیطانه
جمعه 21 مهر 1391 - 13:56
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- آخوند بی‌ عرضه و بی‌ لیاقت مردم فریب !!
جمعه 21 مهر 1391 - 14:54
parviz1 - کترینگ - انگلستان
مرتیکه عوام فریب و جنایتکار و هزار چهره دروغگو پست وای... همیشه گفتم این مرتیکه جنایتکار از همه خطرناک‌تر است .مشکل فقط قتلهای زنجره ای‌ یا کوی دانشگاه نیست یا اینکه این مولا هم جنیتکار هست .مشکل این هست که یکی مثل خلخالی عدم میکشت و همه جا هم بعنوان جنایتکار معروف بود ولی‌ کسیکه هزران برابر بیشتر از خلخالی جنایات کرده و.. هنوزم داره ملت را خام میکنه و هر زمان هم که کار بجای حساس میرسه میگه من طرفدار رژیم اسهال و گدا علی‌ شیره و با مزدوران رژیم هم پشت پرده به ریش ملت میخندد و از اینطرف هم ظاهراً با ملت میخندد.
جمعه 21 مهر 1391 - 13:54
sepherdad - سیدنی - استرالیا
پتتیس - مالمو - سوئد. دوست عزیز شما متوجه منظورمن نمیشی‌، حرف من این نیست که باید از دیکتاتور حمایت کرد حرف من این که باید دید چی‌ میگه این دیکتاتور?? (خاتمی رو جز انسان نمیدونم)، اما آیا اگر مردم دور هیتلر جمع نمیشدن ایشون به تنهایی‌ می‌تونست کاری از پیش ببره؟ پس مردم در هر سیستمی‌ نقشه حداکثری رو دارن، یعنی‌ به عبارتی به غیر از رژیم پهلوی ما هیچ رژیم دیکتاتوری‌ در دنیا و تاریخ سراغ نداریم، چون پهلوی‌ها میخواستن به زور ما رو متمدن کنن! در حالی‌ که ما یه همچین سیستم فامیلی بازی‌ و بخور بخوری میخواستیم به نام جمهوری و آزادی!
جمعه 21 مهر 1391 - 14:45
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون خدا بابای اون کسی‌ که شمع‌های عددی رو ساخت بیامرزه ، و الا خاتمی برا خاموش کردن ۶۹ تا شمع باید از آتش نشونی محلشون کمک میگرفت . کاش روی اون کیک که چه عرض کنم ، به سنگ قبر بیشتر شبیه ، میداد مینوشتن ، " نمی‌دانم چه می‌دانی ، که انسان بودن و ماندن چه دشوار است" . واقعا که ، شیعه علی‌ (ع) باشی‌ ، روحانی باشی‌ ، سید باشی‌ ، دو دوره رئیس جمهور باشی‌ و از وضع اسف بر مملکت خبر داشته باشی‌ و اینجوری همه ساله اینجوری یه مشت اجق و وجق و دور خودت جمع کنی‌ به فکر اون دسته از مردمی که محتاج نون شبشون هستن نباشی‌ . فقط بهت توصیه می‌کنم سید تا دیر نشده از مردم حلالیت بطلب . فردای قیامت از خجالت نمیتونی توی روی مردم نگاه کنی‌‌ها . از ما گفتن بود ، نگی‌ نگفتیها !!!!!!!!!
جمعه 21 مهر 1391 - 14:45
Afshin London - لندن - انگلستان
خاتمی: آخوندی مکار با کارنامه سرکوب دانشجویان و مطبوعات و قتلهای زنجیره ای و بیگناهان کشته شده سال 88 جزو رذل ترین مردان تاریخ ایران خواهد بود. تولدش بخوره تو سر خودش و رهبر آدمخوارش
جمعه 21 مهر 1391 - 15:43
ali-s - تهران - ایران
عاشقتم سید. یاد دورانت به خیر ای کاش قدر تو رو میدونستیم امیدوارم همیشه سلامت باشی
جمعه 21 مهر 1391 - 16:45
potatis - مالمو - سوئد
sepherdad - سیدنی - استرالیا-اگه منظورشما از تمدن، مدنیت و پیشرفته بودن و سکولار بودن و دمکرات بودن جامعه هستش که باید بگم دیکتاتوری پهلوی کوچکترین خدمتی در این باره نکرد، در دلسوز بودن و خیرخواه بودن پهلوی ها شکی نیست اما این ذات دیکتاتوری و کلا سیستم های دیکتاتوری هستش که مردم یک جامعه روعقب مانده ی ذهنی نگه میداره تا حدی که روشنفکرانش عکس یک آخوند روانی تو ماه میبینند( مردمان متوهم ).
جمعه 21 مهر 1391 - 16:20
هشت پا - تهران - ایران
آقایون و خانم های خارج نشین یا بهتر بگم خارج گود نشین،شما اطلاعاتتون خیلی نسبت به داخل ایران ضعیف هست پس لطفاً اینقدر توهین نکنید.توهین چه معنی میده؟ما به هر کسی توهین می کنیم پس فرق ما با حزب اللهی ها و گروه های فشار یا بسیجی ها چیه؟خاتمی درسته که آخوند بود ولی ایران و ایرانی رو در دنیا سر بلند کرد،تاریخ قضاوت خواهد کرد.
جمعه 21 مهر 1391 - 16:26
kitaro - تهران - ایران
بدون شک خاتمی یکی از بزرگترین مردان سیاسی تاریخ ایران است که هنوز هم مردم ما به ارزشهای او پی نبرده اند. کسانی که خاتمی را دروغگو ویا شیاد مینامیدن امروز با دیدن احمدی نژاد و دار و دسته اش میفهمند که دروغ و دغل یعنی چه!!!. خاتمی راهی را به مردم نشان داد که با طی کردن آن گرچه به مرور و در طول زمان به دموکراسی میرسیم اما دموکراسی پایدار و بومی در ایران شکل میگیرد که تا قرنها پایدار خواهد ماند.متاسفانه بعضیها منتظر حمله امریکا هستند و بعضی هم به شورش عمومی فکر میکنند که نتیجه اش عراق و سوریه میشود!. تنها راه رسبدن به دموکراسی فقط و فقط اصلاحات است و بس!!. وگرنه ناامنی عراق و افغانستان و کشتار مردم و خشونت لیبی و سوریه در انتظار ماست..
جمعه 21 مهر 1391 - 18:00
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
امیدوارم که سر قبر همتون شمع روشن بکنم شما آخوندا لیاقت زنده بودن را ندارید یه مشت انگل فاشیست بیشتر نیستید که دنیا باید از وجود شما ها پاک بشه بخصوص ایران,هشت پا - تهران - ایران/ باید بگم شماها اطلاعاتتون نسبت به دنیا خیلی ضعیف است که حتی حق و حقوق قانونی خود را فراموش کرده اید این آخوندا توان یک ساعت حکومت در خارج از ایران را نداشتند برای مردم آنقدر به حقوق خودشون آگاه هستند که اجازه ابراز وجود به اینها نخواهند داد ولی توی ایران مردم از اینها برای خودشون قول ساختنند در صورتی که با اتحاد و قیام همگانی کارشون به یک هفته هم نخواهد کشید.
جمعه 21 مهر 1391 - 18:02
sepherdad - سیدنی - استرالیا
پتتیس - مالمو - سوئد. بحث تاریخی نمیکنم، موضوع این که فرض کنیم یک کشوری مثلن ا همون دمکراسی توی ذهن شما رو داره (من واقعاً هیچ کشوری رو با اون مشخصات که شما میگی‌ نمیشناسم اما فرض کنیم هست)، اگر در این کشور مساله امنیت با دمکرسی تقابل پیدا کنه، شما فکر میکنی‌ هیچ کشوری در دنیا حاضر میشه امنیتشو به خاطره دمکرسی به خاطر بندازه؟ در اون صورت آیا دمکرسی مهمتره یا امنیت؟ دمکرسی به نظر شما یک توهم نیست?
جمعه 21 مهر 1391 - 18:49
sepherdad - سیدنی - استرالیا
kitaro - تهران - ایران. خاک بر سر ما که یه مفت خوره بشه بزرگترین مرد تاریخ!
جمعه 21 مهر 1391 - 19:07
ensanam arezoost - خارگ - ایران
تولدت مبارک...بهانه خوبی بود که بگوییم اصلاحات زنده است و امیدوار...
جمعه 21 مهر 1391 - 20:07
potatis - مالمو - سوئد
sepherdad - سیدنی - استرالیا-عزیز جان من منظورت رو با تقابل امنیت و دموکراسی نفهمیدم ! اگه منظورت از امنیت، امنیت حکومت هاست که مسلما هیچ حکومت دمکراتی تقابلی با امنیت نداره ! اصلا خیلی خنده داره که یک کشور دموکراتیک بخواد بر علیه مردم اقدام بکنه! در این صورت اوتوماتیک دیگه اون سیستم از دموکراتیک بودن در اومده، منظوره من هم از کشور های دموکراسی جاهای مثل اسکاندیناوی ، آلمان ، صد البته فرانسه ،انگلیس ،بعضی کشورهای اروپایی ، ژاپن ،کره ی جنوبی و امسال اینها هستش، من حتی امریکا رو کشور دموکراتیک نمیدونم (شاید بشه گفت نیمه دموکراسی )
جمعه 21 مهر 1391 - 22:11
sorkhrag-NL - آرنهم - هلند
مکار تر از خامنه این آشغال عوظیه .اینا و امثال این هستن که جمهوری مکرو فریب رو توجیه میکنن.ننگ و نفرین ابدی بر همشون و حامیانشون .
شنبه 22 مهر 1391 - 00:52
sepherdad - سیدنی - استرالیا
پتتیس - مالمو - سوئد. منظورم از امنیت, امنیت مجموعه بود در مقابله امنیت فرد،. این کشور‌ها که گفتی‌ همه کشورهای هستن که زیر مجموعه و زیر نظر آمریکا هستن، یعنی‌ یه شهرونده کره جنوبی و آلمان اساسا با یه شهروند امریکای توی همون کشور خودش برابر نیست، من فکر می‌کنم قبل از اینکه دیگران رو متهم به دیکتاتوری بکنیم مجبورییم اول دمکرسی رو تعریف کنیم، دمکرسی هرچه باشه از اقتصاد نمی‌تونه جدا باشه اگرحق اقتصادی نداشته باشی‌ تموم آزادی بیان حرفی‌ بیش نیست,///، متهم کردن شاه ایران به دیکتاتوری تا زمانی که تعریف جامع و کاملی از دمکرسی ندأشته باشیم ،بی‌ خردی مطلق هست.
شنبه 22 مهر 1391 - 06:47
kitaro - تهران - ایران
sepherdad - سیدنی - استرالی. اولا هر اتفاقی برای ما بیفته جای تو امنه!!. دوما در حال حاضر هیچ کسی بهتر از خاتمی نمیتونه به ما کمک کنه!. سوما وقتی مردم ما به جای مردم عربستان انقلاب اسلامی میکنن باید بهاشم بپردازن!!.
شنبه 22 مهر 1391 - 07:37
felora - تهران - ایران
این آخوندها از بس که بیخیال وبی استرس زندگی میکنن هیچکدوم کمتراز80 سالگی دست از سر ما و این دنیا .. برنمیدارند ! هنوز چهره اش مثل زمان ریاست جمهوری خودش هست،انگار پیر نشده با اون ریش رنگ شده ... که برای بقیه هم راه باز کرد تا سر وریششون رو رنگ بکنند !!
شنبه 22 مهر 1391 - 09:27
raha1984 - هامبورگ - المان
تنها اخوندی که چندش اور نیستش !!!
شنبه 22 مهر 1391 - 10:52
iirani - تهران - ایران
یکی از دوستان گفته بود ک حافظه تاریخی ما کمه- خیلی گل گفتی- کاش مردم ما لااقل تاریخ رو کمی درست تر میخوندن تا متوجه میشدن اسلام چیزی جز تحقیر انسان نداره - حالا یکی ک نونش رو داره با این لباس میخوره ک دیگه...
شنبه 22 مهر 1391 - 16:49
kobalt - تهران - ایران
اگه یه بار گولم زدی لعنت به تو اگه دوباره گولم زدی لعنت به خودم سه باره شو دیگه نمیدونم چی بگم.
شنبه 22 مهر 1391 - 22:42
hamidesabz - لندن - انگلیس
بی شک یکی از بزرگترین شخصیت های سیاسی ایران که متاسفانه همانند دیگر شخصیت های بزرگ کشورمان در زمان خودش مورد بی مهری ایرانیان قرار گرفت، آنهایی که میگویند فریب داد بگویند او چه وعده ایی داد که ایشان فریب خوردند؟. آنهایی که میگویند عمر رژیم را زیاد کرد باید تو ضیح بدهند الان که هشت سال از دوره او میگذرد! ایشان و همفکرانشان چه کردند؟
یکشنبه 23 مهر 1391 - 01:32
مهرتابان - تهران - ایران
من موافق مسامحه با نظام و ولایت وقیح نیستم ولی لازمه بگم در دوره خاتمی حرکنهای مثبتی برای خروج از فضای خفقان اون زمان انجام شد،بذر آگاهی مردم از همون زمان کاشته شد و اعتراضات در سطح طبقه دانشگاهی و فرهیخته ایران شکل گرفت،اعتراضاتی که با خشنترین روش در دهه 60 سرکوب شد،البته معتقدم اگر خاتمی شجاعت بیشتری از خود نشان میداد کمتر هزینه میدادیم، ولی با اینحال دوره خاتمی خیزش نرمی بود برای امروز و آینده.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 08:42
shab1354 - اتاوا - کانادا
قبول دارم که خاتمی یکم زیادی محتاطه ولی فکر کنید اگه در زمان 1388 اونهم شروع می کرد با سرعت زیاد مخالفت کردن ،قطعا اونهم الان تو زندون بود و کورسوی امیدی هم که زندانیان سیاسی الان دارند از بین می رفت و اصلاحت کاملا می مرد.یادتون باشه که در 8 سال ریاست ایشون تورم 6.5 درصد کاهش پیدا کرد و از همه مهمتر غنی سازی رو تعلیق کرد و از اینهم مهمتر روابط خارجی ایران رو به بهترین حد خودش تو این سی سال رسوند.دوستانی که در زمون ریاست ایشون در کشورهایی غیر ازایران زندگی کرده اند احتمالا با حرف من موافقند. در ضمن دوستان اگه ماهم اصطلاحات و ناسزای زیادی در مطالب رسمی بکار ببریم هیچ فرقی با چماق بدستها نخواهیم داشت. بیاید امیدوار باشیم که ایران درست بشه با کترین هزینه ممکن.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 09:16
Azadikhah - تكسل - هلند
گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد! ششصد نفر هم یکمرتبه یادشان نیافتاده که تولد فلانی است و یک فیلم پر سوز و گداز و تار و کمونچه هم بلافاصله پخش بشود از همان نامه! حقیقت این است که اصلاح طلبان بد جوری دلشان تنگ پست ریاست جمهوری شده است. پست ریاست جمهوری یعنی حداقل 10 هزار پست مدیریت چرب و شیرین! پس بنا گذاشتند که اگر این چاه به آب نمی رسد به نان که می رسد! مایه اش چهارتا عکس گل بدست آقاست با یک لبخند نمکین! یا تسلیت ایشان به مربی تیم فوتبال استقلال برای فوت مادر گرامیشان! پس باز دو باره خواستند از حافظه ضعیف تاریخی این ملت سو استفاده کنند و با یک مشت عکس گل و شمع و پروانه وکیک تولد دوباره زمینه را برای حضور خاتمی آماده کنند و ایشان هم از جانب ملت از رهبرعذر خواهی کند! و ای یار مبارک بادا بدو بدو یار بادا! گور بابای ملت!
یکشنبه 23 مهر 1391 - 10:45
sepherdad - سیدنی - استرالیا
آقای خاتمی میگه من همه وزرام رو آقای خامنه‌ای تعیین کرده بود! میگه رئیس جمهور یه مقام تشریفاتی هست، یه تدارکات چی‌ هست، همه هم میگن که رئیس جمهور در ایران هیچ قدرتی نداره، قانون آساسی هم میگه همه چی‌ دست رهبر هست، بد یه عده, هی میگن دوران خاتمی!! ، پدر جان دوران خاتمی، همه سیاستها و همه وزیران و همه معاون وزیران همه و همه به دست رهبری تعیین شده بود اگر خوب بود به خاطره آقای خامنه‌ای بود اگر هم بد بود بازم به خاطره خامنه‌ای بود! کی‌ این ملت می‌خواد یک بار هم که شده قانون آساسی رو بخونه خدا میدونه!?/
یکشنبه 23 مهر 1391 - 14:10
shab1354 - اتاوا - کانادا
عجیبه،بعضی از نظرات دوستان بیش از حد افراطی هستش و بر پایه یک سری اطلاعات غیر قابل استناد ، یعنی شما می گین که در زمان خاتمی،خامنه ای تورم رو پایین آورد،ببینم احیانا شما از حلقه یاران حضرت خ که نیستید ایشالله؟. اگه خامنه ای این کار رو کرده پس الان چرا نمی تونه تورم رو از 40 درصد بیاره پایینتر؟. نظری بدید که از نطر علمی و عددی جور دربیاد. خاتمی اگه اون حرف رو زده یا نزده منظورش این بوده که در ایران دیکتاتوری وجود داره و شما عمق جمله خاتمی رو باید درک کنید نه ظاهر جمله رو.
دوشنبه 24 مهر 1391 - 00:55
sepherdad - سیدنی - استرالیا
shab1354 - اتاوا - کانادا. شما به من میگین اطلاعات ندارم چون عاشق خاتمی هستی‌, من هم الان نمیتونم درس اقتصاد به شما بدم ، آدم عاشق نه می‌خواد و نه می‌تونه که یاد بگیره!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:52
nechirvan - اربیل - عراق، کردستان
تولدت مبارک خاتمی کبیر نعلت بر وطن فروشها ی خارج نشین
دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.