طرح سوال از احمدی‌نژاد به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد

در حالی که روز گذشته یک نماینده مجلس از ارائه طرح سوال از رئیس‌جمهوری در جلسه یکشنبه آینده مجلس خبر داده بود، روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه طراحان سوال طرح خود را با ۱۰۲ امضا به محمدرضا باهنر، نائب‌رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، از آن‌جایی که محور سوال نمایندگانی که زیر این طرح را امضا کرده‌اند آشفتگی بازار ارز عنوان شده، آقای باهنر نیز سوال را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده است.
 
اگر نمایندگان از پاسخ نمایندگان رئیس‌جمهوری در جلسات کمیسیون اقتصادی قانع نشدند، محمود احمدی‌نژاد یک ماه فرصت خواهد داشت تا برای دومین بار در دوران ریاست‌جمهوری‌ خود برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس برود.
 
در همین حال، لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در واکنش به این موضوع گفته است که اکثر نمایندگان موافق این طرح نیستند و ابراز امیدواری کرده که «هرچه زودتر این موضوع از دستور کار مجلس خارج شود».
 
به گفته او، «فضای عمومی مجلس به هیچوجه طرح سوال از رئیس جمهوری را نمی‌پسندد.»
 
زمزمه‌های سوال از محمود احمدی‌نژاد از پنجم مهرماه با اظهارات موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد رسانه‌ای شد. کمی بعد اعلام شد که علی مطهری، نماینده اصولگرای منتقد دولت برای طرح سوال از رئیس‌جمهوری حدود چهل امضا جمع کرده است.
 
گفته شده که یکی از دلایل ارائه طرح سوال از رئیس‌جمهوری این است که آقای احمدی‌نژاد در نشست خبری هفته گذشته خود تاکید کرد که سیاست‌های دولت او موجب به وجود آمدن چنین وضعیتی نشده و در نتیجه تحریم‌ها و برخی مشکلات داخلی به وجود آمده است.
 
رئیس دولت دهم همچنین افزایش قیمت ارز را «جنگ روانی» خواند و ۲۲ نفر در بازار ارز را عامل نوسان‌ها دانست و از اظهارات انتقادی رئیس مجلس درباره سوءمدیریت دولت به شدت انتقاد کرد.
 
در پی این سخنان، شماری از نمایندگان مجلس او را به «گزافه‌گویی، دروغ گویی و فرافکنی» متهم کردند و گفتند رئیس‌جمهوری نمی‌تواند با این سخنان مشکلات اصلی جامعه را فراموش و از واقعیت‌ها فرار کند.
 
طرح سوال از رئیس‌جمهوری در حالی مطرح شده است که اسفند سال گذشته، برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهوری ایران مجبور شد برای پاسخ دادن به سوال نمایندگان به مجلس برود.
 
ادبیات رئیس‌جمهوری ایران در این جلسه به مذاق نمایندگان مجلس هشتم خوش نیامد چرا که آقای احمدی‌نژاد با کنایه بار‌ها گفت که او و نمایندگان دارند شوخی می‌کنند و سوال‌ها را غیرمرتبط دانست.
 
حالا این نحوه پاسخگویی محمود احمدی‌‌نژاد به سوال نمایندگان مجلس، طراحان سوال را برآن داشته که خود را جدی‌تر نشان دهند. در همین راستا، موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد دیروز به خبرآنلاین گفت این احتمال وجود دارد که اگر آقای احمدی‌نژاد به سوالات نمایندگان «بد جواب دهد» نمایندگان به عدم کفایت سیاسی او فکر کنند.
 
همچنین امروز یک نماینده مجلس از ارائه بیانیه‌ای با امضای ۱۷۰ نماینده به هیئت رئیسه خبر داد. به گفته علی ایرانپور در این بیانیه اعتراضی، از رئیس‌جمهوری خواسته شده که فضای آرامش و تعامل را در کشور بیشتر کند.

+74
رأی دهید
-27

shayan-mir - کوآلالامپور - مالزی
علی ایرانپور همون نماینده ای هستش که به جرم دزدی زندان رفته تا یکسال پیشم سنگ احمدی نژاد را به سینه میزد.حالا ببینید احمدی نژاد چه زار شده که اینم براش شاخ شده :-)))
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 19:53
میکایل - مالمو - سوئد
مموتی تمام نماینده‌ها ی مجلس نجسه ایرانرا به گنجیشکش هم نمیگیره ارزشی براشون قائل نیست......
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 20:50
mehr47 - تهران - ایران
کلا سره کاریم همه. حکومت ما عاشق ملت بی حاله. ملت ما هم عاشق حکومت فاسد.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:35
bardia.kaviani - زوریخ - سوییس
خاک بر سرتون با مجلس و رئیس جمهورتون و اون رهبر چلاق
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 22:40
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
دوباره مجلسیها هوس کردند یکی بیاد بهشون اوه اوه کنه و بره !!!! اینقدر هم لفتش میدن تا این چند ماه هم بگذره و این عنتر خان گورشو گم کنه بره پی کارش !!!! همشون از هم اتو دارند و به قول معروف ..شون اوه اوهی است و هر کسی بخواد حرفی بزنه طرف مقابل پرونده اش را میکشه بیرون و میگه بگم بگم !!!!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 00:56
sia2012 - تهران - ایران
احمدی نژاد شده کلید تبرئه وتطهیر اختلاسگرها , شیادها و حکومتی ها ! البته احمدی نژاد هم نمیگذاره بقیه بدون هزینه شانه خالی کنند ( البته اگه همه اینها فیلم نباشه )
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 03:02
zebbel - بوستون - آمریکا
خدا رو شکر که با این طرح سوال تمام مشکلات حل می‌شه. راستی‌ یه سوال، چرا کسی‌ از آقای خامنه‌ای هیچ وقت سوال نمی‌کنه.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 04:33
ملاصدرا - شیراز - ایران
اینطرح سوال از رئیس جمهور فقط خاصیت سوپاپ اطمینان را داره و هیچ مشکلی را حل نمیکنه.آخه مجلسی فرمایشی که هیچ اراده ای از خودش نداره و افتخار نمایندگان آن گوش به فرمان رهبری بودنه چطور میتونه با رئیس جمهوری که نظراتش به رهبری از همه نزدیکتره برخورد کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نماینده ها قرار بود نماینده ی مردم باشن ولی متاسفانه فراموش کرده اند!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 08:54
sama128 - شیراز - ایران
چه سوالی ، چه کشکی ، چه دوغی بابا 7 سال و خورده ای رید در مملکت که بوش تا اوگاندا و آنگولا هم رفته حالا تازه می خواهیم سوال از رئیس جمهور بپرسیم به نمایندگان مجلس دوزاری باید گفت حالا یادتون افتاد اگر یک ماه حقوق و مزایای شما دیر بشه یا کم بشه مجلس پاتون را نمی زارید سالی سه بار افزایش حقوق برای خودتون درنظر می گیرید از مرخصی سالیانه شما که میرید سفرهای اروپایی به ریش ملت می خندید دو روز کم بشه در مجلس عزای عمومی اعلام می کنید حالا یاد سوال کردن از احمدی نژاد افتاد . انگار ملت ایران خرند یا با بچه دبستانی کلاس دوم دبستان طرف هستند ازگل های نامرد و ناجوانمرد و کثیف صد رحمت به شیر جوانمرد قصاب در شهر ری شما از یه قصاب هم کمترید توالت شورهای مجلس نشین.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 09:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.