میت رامنی: تا حمله نظامی علیه ایران راه درازی داریم

میت رامنی، رقیب انتخاباتی باراک اوباما، حمله نظامی علیه ایران را دارای چشم‌اندازی دور دانسته اما ضمن حمایت همه جانبه از اسرائیل می‌گوید در صورت راه‌یابی به کاخ سفید چنین حمله‌ای غافلگیرش نخواهد کرد.


میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، یک روز پس از انتقاد شدید از سیاست خارجی باراک اوباما، در اظهاراتی که با لحنی معتدل‌تر بیان شد، اعلام کرد که هر گونه اقدام نظامی آمریکا با هدف توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران در "افقی دورتر" قراردارد.

آقای رامنی در گفت‌وگویی با شبکه خبری "سی ان ان" روشن ساخت که وی نیز از "خط قرمزی" مشابه آنچه بنیامین نتانیاهو به تازگی در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد، پشتیبانی می‌کند. میت رامنی گفت: «برداشت خود من این است که ایران نباید توانایی تولید سلاح هسته‌ای را داشته باشد و فکر می‌کنم این همان برداشتی است که بنیامین نتانیاهو نیز خواستار آن است.»

میت رامنی که به استناد تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نزد افکار عمومی از موقعیت بهتری نسبت به باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برخوردار است، اضافه کرد: «اجازه دهید این را بپذیریم که پیش از آن‌که هر گونه اقدام نظامی لازم شود، راه درازی در پیش رو داریم و امیدوارم که این امر هرگز لازم نشود.»

خط قرمز برای تهران تا کجاست؟

 میت رامنی همچنین اظهار امیدواری کرد که تحریم‌های شدید علیه ایران و نیز اقدامات دیپلماتیک باعث شوند تا جمهوری اسلامی راهی را در پیش نگیرد که به "گذر از خط قرمز" منجر شود.

 


تازه‌ترین نظرسنجی‌ها بیانگر محبوبیت بیشتر میت رامنی نسبت به باراک اوباماست


 
باراک اوباما همواره خط قرمز برنامه هسته‌ای ایران را "به دست آوردن" بمب اتم از سوی این کشور خوانده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنان خود این خط قرمز را "توانایی" ایران برای تولید سلاح هسته‌ای عنوان کرده است.

نامزد جمهوری‌خواهان در پاسخ به پرسشی در مورد واکنش احتمالی وی در صورت حمله نظامی اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، گفت که انتظار دارد پیش از هر گونه اقدام نظامی اسرائیل از این موضوع باخبر شود. او گفت: «ما از اسرائیل حمایت می‌کنیم، چه در سازمان ملل و چه از لحاظ نظامی. گمان می‌کنم چنانچه من رئیس‌جمهور شوم، اقدام اسرائیل غافلگیرم نخواهد کرد.»

  
میت رامنی همچنین اضافه کرد که در صورت راه یافتن به کاخ سفید دیدار با بنیامین نتانیاهو‌در اسرائیل، بخشی از نخستین سفر خارجی وی خواهد بود.

او در گفت‌وگوی خود بر این نکته پافشاری کرد که "امید قابل توجه و چشم انداز واقعی" برای منصرف کردن ایران از در پیش گرفتن مسیری که منجر به تولید بمب اتمی خواهد شد، وجود دارد.

اما در عین حال اضافه کرد که دستیابی به چنین نتیجه‌ای نیاز به ارائه "قدرت واقعی از سوی آمریکا" و نیز نشان دادن "تفاهم میان آمریکا و اسرائیل" دارد.

میت رامنی در سخنرانی خود در انستیتوی نظامی ایالت ویرجینیا (دوشنبه ۸ اکتبر/۱۷ مهر)  با حمله به سیاست‌های خارجی باراک اوباما او را به "بروز موقعیتی خطرناک و تیرگی" در روابط آمریکا و اسرائیل متهم کرده و گفت که برنامه‌های هسته‌ای ایران هرگز تا به این حد برای آمریکا و متحدانش تهدیدکننده نبوده است.

+80
رأی دهید
-59

danial nabi - استكهلم - سوئد
میّت میدت رو تو قبر میبینم ، این آرزو را مگر مید بشی ببینی‌.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 14:17
بت شکن - مونترال - کانادا
به احتمال قوی اوباما مغلوب میت رامنی خواهد اشد زیرا مردم آمریکا با این که همیشه خود‌شان را صلح طلب میپندارند، ولی‌ آدمهای جنگ جوّ را انتخاب میکنند. نمونه آاش بوش پدر و ۲ دوره متوالی بوش پسر را که هر دو مغز و استخوان‌شان بوی نفت و باروت میدهد را انتخاب کردند!!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 14:47
samuk66 - لندن - انگلستان
بیا اینایی که میگن رامنی با ایران می‌خواد جنگ کنه !!!!پس جنگ کردن در کار نیست ولی‌ رامنی مثل اوباما مکار نیست این مهمه!!!رامنی ۲۰۱۲
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 14:38
mohd6161 - دبی - الامارات
بشین بینیم بابا عمرا بتونی حمله به ایران بکنی ده تای تو هم نمیتونن حمله کنن
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 15:08
ArashAfshin - منچستر - انگلستان
خودم خرخره‌ی اونهایی که به این خبر + دادن رو میجوم. من که اگه جنگ شد قبل از کشتن این آمریکای‌ها حتما چندتا از این وطن فروشارو برا دست گرمی‌ میکشم. بچرخ تا بچرخیم
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 15:09
shahab46 - هانوفر - المان
منجی ایران میت رامنی. دک و پوز آخوندها و جیره خورها یشان را از همین الان یکی‌ کرده، خودتون از کامنت اولی‌ این قضیه را می‌بینید
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 15:57
harrp - وین - اتریش
خوب طبیعتاً الان نمی‌تونه مستقیم بگه که جنگ میکنه چون کلی‌ رای از دست میده ،.، ولی‌ مثل روز برامون روشنه که بعد از 6 November خیلی‌ چیزها فرق خواهد کرد . البته اونایی که از اوباما هم خوششون میاد بدونن که ،چون دوره دوم و آخر اوباما هست هار کاری بکنه فرقی نداره براش پاس هر کدوم جنگ میشه وکار این ۱۰۰۰ پدر‌ها تموم.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 17:04
pervisir - تهران - ایران
.. بدبخت .میدونی اگه اینو نگی اسرائیل هزینه انتخاباتیتو پرداخت نمیکنه .وقتی اومدی به کاخ سفید و حرف از حمله زدی اونوقت مردی ؟هرچند که مردکی بیش نیستی.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:22
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
بت شکن ..تو به رامنی میگی‌ جنگجو ؟ برادر جنگجو کسیست که مثل مرد بجنگه نه بچه‌های مردم را بکشتن بده، لابد بوش هم به نظر شما جنگجو بود اره؟ اینها جنایت کاران جنگی هستند نه جنگجو.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 19:18
kamran irani - اصفهان - ایران
اگرم جنگی بشه مسبب اصلیش سران رژیم ولایت فقیه هستند. هیچ کسی از جنگ خوشش نمیاد. ولی میترامنی محکم تر از اوباما جلوی اینا می ایسته. حالا نه لزوما با جنگ.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 19:34
perspolis123456789 - پراگ - چک
شهاب هر کس که از وطنش لفظاً یا قهرن دفاع میکنه آخوند نیست - شما حقٔ نداری ایرانیان وطنپرست رو بی‌غیرت و ترسو بنامی ‌ای توی که از دور هم دستی‌ بر آتش نداری. فقط افسوس که فارسی می‌نویسی. درود بر شهدای راه وطن بخصوص شهدای ۸ سال نبرد اعراب علیه ایران. باز هم میگم خیلی‌ زیباتر هست برای کسانی‌ که عقلشون کوچولو هست که سکوت پیشه کنند زیر با نظر دادن الکی‌ فقط بی‌سوادی خودشون رو بیشتر نمایان میکنندر
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 19:48
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
perspolis جواب این خائن‌های وطن فروش را ندید خیلی‌ بهتره :)
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 23:25
zebbel - بوستون - آمریکا
این آدم تند رویی هست که نباید رئیس جمهور بشه و نمی‌شه. ضمنا این آدم برای رئیس جمهور شدن هر کاری می‌کنه، مثلا امروز میگه جنگ، بد فردا میگه نه نمیجنگیم. کلا اقتصاد و جامعه آمریکا دیگه تحمل یک جنگ دیگه رو نداره. جمهوری خواهان همیشه جزو گروه‌های تندرو و شدیدا مذهبی‌ بودن. این آدم هم مستثنی نیست.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 04:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.