اعتراض به روند قضایی پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی

وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی می‌گوید مهدی هاشمی از زمان بازداشت تاکنون در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است. محمود علیزاده طباطبایی گفته است به این وضعیت معترض است.

                                                         اعتراض به روند قضایی پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی

محمود علیزاده طباطبایی به خبرگزاری فارس گفت مهدی هاشمی در ۱۵ روزی که از بازداشتش می‌گذرد، ۱۱ ساعت بازجویی شده است.

این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ایران مقیم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد.

اتهامات وی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما حامیان حکومت ایران، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به هدایت "فتنه ۸۸" متهم می‌کنند و خواهان محاکمه آن‌ها هستند.

"فتنه ۸۸" اصطلاحی است که حکومت ایران درباره اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری به کار می‌برد. وکیل مهدی هاشمی گفت: "تاکنون هیچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ایم و هیچ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است و خروج مهدی از زندان برای ملاقات شایعه است."

علیزاده طباطبایی افزود: "روز پنج‌شنبه شنیدیم که به زندانیان امنیتی اجازه ملاقات می‌دهند، به اتفاق خانم مرعشی و فاطمه و یاسر رفتیم اوین و دو ساعت هم منتظر ماندیم اما اجازه ملاقات ندادند."

وکیل مهدی هاشمی با بیان این‌که به روند قضایی پرونده موکلش معترض است، گفت: "روند دادستانی این‌گونه است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کند اما این رویه مبنای قانونی ندارد."

این وکیل دادگستری افزود مرتب با اکبرهاشمی رفسنجانی دیدار و تماس دارد و وضعیت پرونده مهدی هاشمی را روزانه به وی گزارش می‌دهد.

علیزاده طباطبایی گفت: "آقای هاشمی گفتند انتظار داریم با مهدی طبق قانون رفتار کنند و اگر دیدیم روال غیرقانونی طی می‌شود، حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم."

یک روز پیش از بازگشت مهدی هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی و فرزند دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، یکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دلیل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکومیت شش ماهه وی اعلام شده است. این محکومیت به دلیل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاین است که در آن حاکمان ایران را "اراذل و اوباش" توصیف کرده بود.

+68
رأی دهید
-35

فضول میرزا - استكهلم - سوئد
شما گفتید و ما هم باور کردیم!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 10:43
sia2012 - تهران - ایران
گردنش با چونه اش همطرازه ! افرین
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 10:48
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
اگه این خوک تو انگلیس هم میموند ،میبایست به کانادا جهت رسیدگی به اتهاماتش استرداد داده میشد.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:01
Bond_James Bond - روتردام - هلند
خداییش گردن رو میبینید تبر قطعش نمیتونه بکنه!! اگر برادر محسن رفیق دوست آقا مرتضی و یا سعید عسکر قاتل را زندانی کردند این آقازاده رو هم زندانی میکنند مردم که تو جیب این نیستند که بدونند الان کجاست واسه خر کردن مردم همه جور فیلمی بازی میکنند.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:11
babak be - بروکسل - بلژیک
شما مردم خیلی ساده هستید که پشت پرده این نمایش را نمی توانید حدس بزنید و من برای شما میگویم که حتا آقا مهدی به زودی در برنامهای زنده اعتراف به کارهایی خواهد کرد و هم زمان هاشمی رفسنجانی هم کاندید ریاست جمهوری خواهد شد . مردم ساده ما هم با این فرض که خانواده رفسنجانی در برابر ولی فقیه قد علم کرده و خواستار تغییرات اساسی است به پای صندوق رای خواهند رفت و با رای بالا رفسنجانی میشود رییس جمهور و داستان ادامه پیدا می کند . ای مردم زمان خاتمی هم همین کلاه را سرمان گذاشتند .
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:30
Caroline - تهران - ایران
یک مفت خور کمتر... البته همه میدونیم که این برنامها همش فیلمه کوسه و دارو دستش براى فرار او از اتهامات خارج از کشوره
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.