اوباما فرمان اجرایی تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران را امضا کرد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه، ۱۸ مهرماه، دستور العمل اجرایی  اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا کرد. کلیات این بسته تحریمی مردادماه به تصویب کنگره و امضای رییس جمهوری آمریکا رسیده بود.

             اوباما فرمان اجرایی تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران را امضا کرد
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحریم‌ها افراد و شرکت‌هایی که به مبادلات مالی و همچنین فروش و حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران کمک کنند، در معرض تحریم قرار می‌گیرند.
 
طبق این طرح همچنین در صورت تخطی شرکت‌ها و شعبه‌های تجاری از موارد تحریمی، شرکت‌های مادر مرتبط با شعبه‌های مزبور نیز می‌توانند هدف تحریم‌قرار بگیرند.
 
به گزارش روزنامه وال استریت جورنال، مجازات های تازه راه‌ فرار از تحریم‌های فعلی علیه ایران را می‌بندد و برنامه‌های بیشتری را برای اعمال تحریم‌ علیه اشخاص ایرانی در اختیار آمریکا قرار می‌دهد.
 
این طرح همچنین قدرت عمل بیشتری در اختیار خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا قرار می‌دهد تا تحریم‌ها را به صورت موثرتر به اجرا در بیاورند.
 
تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به «نتایج گسترده» تحریم‌ها بر ضد تهران گفت: در صورت عدم پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی خود در قبال برنامه هسته‌ای‌اش، «شکی نیست» که آمریکا و هم‌پیمانانش بر شدت تحریم‌ها علیه ایران می‌افزایند.
 
فرمان اجرای تحریم‌های جدید در حالی صادر شده است که ایران در حال حاضر در شرایط اقتصادی نابسامانی قرار دارد و  بازار ارز ایران در هفته های اخیر شاهد نوسان‌های شدیدی بوده است.
 
در چنین شرایطی علیرغم تأکید برخی از مقام های جمهوری اسلامی بر بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها بر اقتصاد ایران، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، تحریم‌ها را یکی از دلایل وضعیت فعلی اقتصادی ایران می‌داند.
 
تحریم‌های جدید آمریکا حاصل طرح‌های ارائه شده از سوی دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا است.
 
مجلس نمایندگان آمریکا متن مورد نظر خود از تشدید تحریم‌ها را زمستان سال ۹۰ و مجلس سنا نیز طرح خود را بهار ۱۳۹۱ آماده کرد و پس از آن این دو مجلس کوشیدندد تا طرحی هماهنگ تهیه کنند.
 
در نهایت کنگره آمریکا ۱۱ مردادماه طرح تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی را تصویب کرد. این طرح ۱۳ مردادماه نیز به امضای باراک اوباما رسید.
 
هدف از این تحریم‌ها بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است. غرب معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران دارای ابعاد نظامی است و آژانس نیز تا کنون بارها نسبت به برخی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ابراز شک و نگرانی کرده است.
 
این در حالی است که ایران بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید می‌کند، اگرچه تا کنون حاضر به همکاری کامل با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشده است.

+87
رأی دهید
-36

anti.kafer - دبی - امارات
به جهنم . ۳۰ ساله دارید ز‌ر میزنید . به کجا رسیدین ؟ این همه بر تبل حماقت کوبیدین کاشکی‌ یک بر هم به منطقه نداشتشون رجوع میکردید . کاشکی‌ می‌فهمیدید که ملت و رهبر ایران عزیز از حق مسلم خودشون نمی‌گذرن ...‌ای کاش برای یک بار هم که شده به جهانیان توضیح میدادید که چرا اسرائیل این رژیم غاصب با این همه کلاهک هسته‌ای مورد باز خواست قرار نمیگیره ..؟ دیگر حنای شما رنگی‌ ندارد باراک کثیف ....
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:01
man-malaysia - كوالالامپور - مالزي
برو بابا تو هم با این رهبر چلاقت!! با پول مردم داری حال میکنی حالا میای رهبر عزیز عزیز میکنی؟ اسراییل هر چه باشه از شما ورژیم های صفوی مثل شما خیلی بهتره!! جنایاتی که شما کثافت ها تو ایران وسوریه وعراق انجام میدید تا حالا اسراییل انجام نداده
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 12:02
Azadikhah - تكسل - هلند
anti.kafer - دبی - امارات:از خودت مایه بذار و زبان ملت نشو چون یک نفر بیشتر نیستی‌. .مشکل فقط اتم هست حالا ببینیم وقتی‌ این حکومت دزد به اتم رسید چی‌ می‌شه؟!اسرائیل هم مثل جمهوری اسلامی هست و این دو حکومت کثیفند.زیاد جوش نزن سیاست کثیفتر از این حرفاست!در ضمن این وضعیت اقتصادی خراب و تورم باعثش همین تحریمها است چشماتو باز کن!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 12:42
victory835 - تهران - ایران
anti.kafer - دبی - امارات -- حق مسلم ما؟ یا ابزار بقای شما؟ ببین عمو کم جلز ولز کن. اشکالی نداره تو این 30 سال نرسیدن حالا میرسن پس از حالا واسه خودت دنبال سوراخ موش و واسه رهبر الدنگت دنبال لونه عنکبوت باش. مهم نیست کی بمب اتم داره کی نداره عقل کل، مهم اینه اونایی که تو براشون جز میزنی نباید داشته باشن. تمام
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 13:02
بزرگمهر - تهران - ایران
anti.kafer - دبی - امارات/ حالا چرا این قدر عصبانی شدی؟ این تحریم ها و تصمیم های بی اثر که نباید باعث به هم ریختن اعصاب شما بشه. اصلا تمام هدف امریکا از تحریم ها کشوندن شما به باتلاق جنگ روانی می باشد که البته با بصیرتی که ما در شما سراغ داریم موفق نخواهد شد! بهتره یک باور عمیق که در جامعه وجود داره و ممکنه شما از اون غافل مونده باشی رو به استحضار برسونم و اون باور این است که تو ایران هیچ مسئول و یا مقامی در فکر نجات کشور از بحرانی که بدان گرفتار شده نیست و اگر هم ظاهرا حرفی زده میشه فقط برای حفظ و یا ایجاد شرایطی است که خود و اطرافیانشان بتوانند از این آب به شدت گل آلود داخلی صید خود را ببرند. و البته شما نیز اگر صادقانه به حرفهایت باور داری که هیچ اما اگر تفکراتتان بر پایه استدلال های حکومتی استوار است و حقیقتا در خارج از ایران هستید، لازم است برای یک هفته رنج سفر بر خود هموار سازید و از نزدیک بلایی را که بر سر اجزا و ارکان این سرزمین می بارد را ببینید تا بلکه کمی واقعیت ها را درک کنید.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 13:18
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
anti.kafer- سبک نوشتن کامنت تو مرا یاد "سالمونلای " سابق میندازد که بعد " آنتی کاسه لیس " شده و حالا آنتی. کافر از آب در آمده و گویا از دوبی امارت مینوسد. برو خر خودت هستی ساندیسخور مزدور رژیم ملاها! تو انقدر بیخبری که نمیدانی دفتر بیت رهبری خود خامنه ای سمت گیری کرده و توصیه انتخاب شدن اوباما را داده. پس کار اوباما به نفع رژیم بوده و هست یا نه؟ اینجور تحریمها شاید تاثیر زیادی نداشته باشد ولی همینکه صدای مزدوران رژیم در میاید و میگویند بی تاثیر است پس باید کار ساز باشد که ناله امثال تو در میاید. امیدواریم این آخرین خوش خدمتی اوباما برای رژیم فاشیستی ملاها بوده باشد و با آمدن میت رامنی سیاست براندازی رژیم ملاها واقعاً عملی شود. تو هم پولهای دزدی را بردی حتماً بانکهای دوبی بگذاری یا حال کنی! دلیل اینکه رژیم ملاها نباید حتی تکنیک هسته ای داشته باشد چه برسد کلاهک هسته ای این است که این رژیم در تمام دنیا به عنوان رژیم تروریستی شناخته شده است و نیروهای تروریستی مثل حمز فلسطین و حزب الله لبنان و غیره تربیت و حمایت مالی میکند و جنگ طلب است و برای صلح دنیا رژیم ملاها خطرناکست!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 14:12
iirani - تهران - ایران
حماقت غاصبان ایران زندگی و آسایش رو توی کشور حرام کرده حالا هی بیایید بگید تحریمها اثر نداره - گور بگورتون کنن آخوندید
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 20:12
geteven - انگلستان - انگلستان
اگر گفتید کدام کشور از زمان موجودیت بیشترین جنگها راا انجام داده که وقتی دقیقا حساب کنی‌ میشه سالی‌ ‌یک جنگ جدید.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 20:21
korosh_oslo - اسکر - نروژ
anti.kafer یاد رهبر فرزانه علی‌ گدا افتادم با این عرایضت. اصلا می‌فهمی تحریم چیه، فقر چیه.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:43
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس
man-malaysia - کوالالامپور - مالزی و Azadikhah - تکسل - هلندو victory835 - تهران - ایران حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان با شما عزیزان کاملا موافقم به امید ازادی ایران عزیز و نابودی این تازیان کثیف و ملاها از این مرز وبوم اهورایی
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 18:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.