حمله شدید رامنی به اوباما: چرا آمریکا در حوادث سال 88 ایران ساکت بود؟!

سایت انتخاب می نویسد :

میت رامنی، نامزد افراطی و ضد ایرانی جمهوری‌خواهان آمریکا، چهار روز پس از مناظره با رقیب انتخاباتی ‌اش، باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا، وی را بدلیل اتخاذ سیاستهای منفعالانه در برابر جامعه جهانی و خاورمیانه مورد حمله قرار داد و گفت: ایران در دوره اوباما خطرناک‌تر شده است.

 به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این نامزد جمهوری‌خواه آمریکا، در حالیکه نزدیک به 4 هفته به انتخابات ریاست جمهوری  ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، سیاستهای باراک اوباما در زمینه های اقتصادی و سیاست داخلی آمریکا را نیز زیر سئوال بر.


میت رامنی  در سخنرانی خود در موسسه نظامی ویرجینیا  اظهار داشت که باراک اوباما در رهبری خاورمیانه شکست خورده و  به روابط آمریکا و اسرائیل خدشه‌ وارد کرده است.

میت رامنی وعده داد که تحریم‌های ایران را افزایش خواهد داد و با افزایش حضور نیروهای آمریکایی در مدیترانه و خلیج فارس فشار بر ایران را بیشتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد که در منصب ریاست جمهوری با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، تهران را مجاب خواهد کرد از برنامه‌های هسته‌ای خود دست بردارد و با اعزام ناوهای جنگی به منطقه فشار بر روی ایران را خواهد افزود.

میت رامنی گفت: وقتی که ما امروز به خاورمیانه نگاه می‌کنیم، ایران از هر زمان دیگری به توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک‌تر است....افراط‌گرایان خشونت‌گرا در حال پیشروی هستند، و یک سفیر آمریکا و سه تن دیگر کشته‌ شده‌اند و احتمالا به دست نیروهای وابسته به القاعده؛ روشن است که خطر رویارویی در این منطقه بیش از زمانی است که رئیس جمهور روی کار آمد.

میت رامنی گفت که هم‌اکنون ایران تهدیدی بزرگ برای هم‌پیمانان آمریکا در منطقه است و باراک اوباما را متهم کرد که در ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران، سکوت پیشه کرد.

 نامزد جمهوری‌خواهان مدعی شد: هنگامی که ایرانی ها در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ به خیابان‌ها آمدند، ..... رئیس جمهور آمریکا ساکت بود.

میت رامنی  افزود: «می‌دانم که رئیس جمهوری [باراک اوباما] خواهان خاورمیانه‌ای امن‌تر، آزادتر، آبادتر و هم پیمان با ایالات متحده است. من نیز در این امید با ایشان شریکم، اما امید راهبُرد نمی‌شود. ما نمی‌توانیم با حرف که از پشتوانه عملی برخوردار نیست در خاو میانه از دوستانمان حمایت کنیم و دشمنانمان را شکست دهیم.»

وی تصریح کرد: «هم‌اکنون زمان آن است که مسیر را در خاورمیانه تغییر دهیم.»

میت رامنی همچنین با اشاره به ادامه ناآرامی‌ها در سوریه گفت که سیاست باراک اوباما در سوریه شکست خورده است.

نامزد جمهوری‌خواهان گفت: «رهبری رئیس‌جمهور[اوباما] در سوریه شکست خورده است، جایی که بیش از ۳۰هزار مرد و زن و کودک در ۲۰ ماه گذشته به دست رژیم اسد قتل‌عام شدند.»

میت‌ رامنی اظهار داشت که مخالفان دولت سوریه سلاح کافی در اختیار ندارند و  باراک اوباما را متهم کرد که به جای «تاریخ ساختن»، «رهبری از پشت سر» را انتخاب کرده است.

رقیب باراک اوباما گفت: «در سوریه، من با شرکایمان همکاری می‌کنم تا آن بخش از اپوزیسیون را که با ما ارزش مشترک دارند شناسایی و سازماندهی کنم تا از این طریق آنها به سلاح‌هایی دست یابند که برای شکست تانک‌ها و هلی‌کوپترها و جت‌های جنگنده اسد بدان نیاز دارند.»

میت رامنی در ادامه با اشاره به نقش ایران در حمایت از حکومت اسد در سوریه مدعی شد ، «ایران در حال ارسال تسلیحات به اسد است، به این دلیل که آنها می‌دانند که سقوط وی شکستی استراتژیک برای آنها خواهد بود. ما باید با همکاری هم‌پیمانان بین‌المللی خود به حمایت از گروه پُر شمار سوری‌هایی بپردازیم که در نهایت این شکست را بر ایران تحمیل خواهند کرد.

+266
رأی دهید
-54

kutol - ارومیه - ایران
درود بر رامنی..به امید پیروزی رامنی شجاع....
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 23:50
samuk66 - لندن - انگلستان
من می‌دونم چون اوباما خائن هست و دشمن مردمِ ایران.رامنی ۲۰۱۲
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 01:39
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یه چیز دیگه: دقت کردید نشونه‌هایی‌ که از امام زمان میدهند بیشتر به رئیس جمهور‌های آمریکا می‌خوره و نشونه‌هایی‌ که از حکومت‌های فاسد میدهند دقیقا همون چیزیه که کشور‌هایی‌ مثل سوریه و ایران هستند! من که فکر کنم ایشون همون امام زمان هست که ته جاه در اومده که با ظلم،ستم، تروریست و آدم کشی‌ مبارزه کنه! و صلح، عدالت و آزادی که ما بهش میگیم " دموکراسی‌ " رو در جهان برقرار کنه.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 00:03
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
دمش گرم.ایشون ضد ایرانی نیست، ضّد حکومت جمهوری پست، آدم کش، خطرناک، تروریست، سرکوبگر، دروغگو، فاسد و ننگبار اسلامی ایران هست. حساب مردم عادی جداست.
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 23:59
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
درود بر رامنی پرزیدنت آینده آمریکا و درود بر ارتش‌های رهایی بخش آمریکا+اسرائیل+ ناتو . به امید ریشه کن‌ شدن غده سرطانی حکومت جهل+جنایت+اشغال+ آدمخوار+متجاوز اسلامی- فاشیستی- استالینیستی ملایان حـ... کفتار صفت و طرفداران بیسواد و مزدورشان توسط این ارتش‌های آزادیبخش به زودی. امین.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 00:18
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
پس دم رامنی یا همون امام زمان خودمون گرم!!!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 05:25
mohd6161 - اشکنان - ایران
ده تای رامنی هم نمیتونن کاری کنن جرات میخواد
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 07:08
baharmazaheri - عجمان - دبي
ممکنه رامنی هم مثل اوباما در قبال دریافت منافعه مالی تغییر موضح بده پای منافعه وسعت میاد موقعیت آدما معلوم میشه اوباما مردم امریکا را به ایران مسالمن ترجیح میده!!!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 08:48
danial nabi - استكهلم - سوئد
یکی‌ به این ه...زده‌ها‌ بگه که جریان ۹۹ درصد معترضان آمریکا را چطور و با چه قیمتی ساکت کردند، و این مردک مید کدوم قبرستونی بود که حالا برای ما تصمیم میگیره و مشتی احمق هم حرفهای این رذل را بلغور میکنند.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:24
perser68 - فلوریدا - امریکا
دلً به رامنی نباید خوش کرد!رامنی یه بی‌تجربه دروغگو بیشتر نیست و بهتر خوده پینوکیو!با رامنی فقط وضع مردم داخل ایران و امریکا بدتر خواهد شد!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:33
طاطا - تهران - ایران
منم از این اوباما بیشعور که نسبت به کشته شدن جوونای ما بی تفاوت بود خیلی بدم میاد. میتونست خیلی تاثیر گذار عمل کنه
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:50
mash meti - تهران - تهران
خو اگه رامنی شجاع رئیس جمهور بشه زرتی دستور حمله میده که . خو اولین موشک میخوره تهران دومیش کرج و .. خوب بابا جون آخریش میخوره ارومیه دیگه . خو لامصب فامیلات در میرن ، بچه محلات چی میشن . خو این رامنی هم مثه این دیوونه هه نتان خوله س دیگه . مثه خولای تند روی خودمون دیگه . بابا آخرش دودش میره تو چشه ممااااااااااااااااااااااااااااااا. ای خدا مارو ازدست این دیوانه هایی که دارن دنیا رو بهم میزنن نجات بده . ای خداااااااااااااااااا
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:12
مهرتابان - تهران - ایران
درسته که بعد ازسال 88 به همه ما خیلی سخت گذشت بخصوص به زندانیها و خانواده های کشته شدگان و کسانیکه مجبور به خروج اجباری از کشور شدن و ماها که موندیم و این زندان بزرگ رو تحمل کردیم اما همه باهم بزرگ شدیم،سطح فکرمون بالا رفت،تمرین دموکراسی کردیم،از اون فضای بسته که حکومت برامون ساخته بود بیرون اومدیم و متحد شدیم و امروز آماده تر از سه سال پیش هستیم و مترصد فرصت تا خودمون سرنوشتمون رو تغییر بدیم نه کشورهای دیگه،به امید روزهای درخشان ******
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 07:57
ehsan.b1362 - تهران - ایران
رامنی هم خیلی خطرناکه این مردک دیوانه است
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 10:20
بزرگمهر - تهران - ایران
منتظر باشید همین روزها از طرف حکومت ایران عملی صورت بگیرد که باعث تقویت موضع اوباما شود. به زبان دیگر یعنی حکومت ایران به سبب تمایل به ادامه ی همین روند موجود و بر اساس توافق های پشت پرده، حرکتی می کند که اوباما بتواند برای تثبیت جایگاه خود در امریکا از آن استفاده کند.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 11:05
goleshab - اوگسبورگ - المان
چون کاسهٔ آمریکا و اروپا هنوز داره از ایران پر می‌شه چرا نباید سکوت کنند .( نفت مفت )
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 14:04
alborzi - کرج - ایران
مهرتابان - تهران - ایران .... احسنت به تو.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 17:55
pervisir - تهران - ایران
مرگ بر هرچی خائنه .مرگ بر کسی که خودش عرضه نداره و به امید حمله امریکا نشسته !! خائنین بدانید اولین حمله ، حمله به نوامیس شماست .
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:27
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
مهر تابان تهران ایران آفرین، صد آفرین.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 20:47
toolate - ایران - ایران
فکر کردین آمریکا حمله کنه مملکت گل و بلبل میشه!!! میان این وسط سبزارو جدا کنن بگن با شما کار نداریم!!!! بدتر از افغانستان میشه!! خاک تو سر سیاست مدارای این مملکت و اون رهبر املش که میذارن کار به اینجا برسه.. مردم ایران به اندازه کافی کشته دادن به خاطره این سرزمینشون ...حق آزادیشون با جنگ نیس.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 22:35
goleshab - اوگسبورگ - المان
حمله آمریکا به ایران یعنی‌ چاپیدن نفت همانا و بدبختی مردم همانا. ایران = افغانستان . فکر کردید آمریکا حلوا براتون تقسیم می‌کنه .چرا نمیره به داده دل مردم سوریه برسه ؟
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 11:41
يكتا ابتين - تروندهیم - نروژ 
حسین باراک اوباما الان هم تا دید تو بازار ایران شلوغ و احتمال شورش مردم و سقوط حکومت سیاه اسلامیه فوری به جنب و جوش افتاد که تحریمها رو کمتر کنه , اقای میت رامنی ضد ایرانی نیست ،ضد حکومت وحشی و افراطی مذهبیه ایران.امیدوارم که توی این دوره ریاست جمهوری موفق باشه ،با وجود اوباما اخوندها می تازند و می کشند و می دزدند و مردم بی دفاع سوریه هم قتل عام می شن.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 15:19
يكتا ابتين - تروندهیم - نروژ 
حسین باراک اوباما الان هم تا دید تو بازار ایران شلوغ و احتمال شورش مردم و سقوط حکومت سیاه اسلامیه فوری به جنب و جوش افتاد که تحریمها رو کمتر کنه , اقای میت رامنی ضد ایرانی نیست ،ضد حکومت وحشی و افراطی مذهبیه ایران.امیدوارم که توی این دوره ریاست جمهوری موفق باشه ،با وجود اوباما اخوندها می تازند و می کشند و می دزدند و مردم بی دفاع سوریه هم قتل عام می شن.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 15:21
danial nabi - استكهلم - سوئد
یکتا ابتین - تروندهیم - نروژ فکر کنم مخت یخ زده، چون همه چیزها رو بر عکس گفتی، راجع اوباما و تحریم و سووریه و .... خلاصه فکرت رو درست کن‌ که اینطوری راه به ترکستان است.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 20:36
مهرتابان - تهران - ایران
alborzi - کرج - ایران-PARVANE1 - برنموث - انگلستان-مخلص شما دوستان عزیزم هستم.
یکشنبه 23 مهر 1391 - 08:07
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.