لغو جشن خانه موسیقی به دلیل تجلیل از شجریان

جشن سیزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی که قرار بود با حضور محمدرضا شجریان، هنرمند سرشناس موسیقی اصیل ایرانی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود به دستور مسئولان لغو شد.

                                                                لغو جشن خانه موسیقی به دلیل تجلیل از شجریان

به گزارش منابع خبری ایران، بنابر اعلام قبلی، جشن سیزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی قرار بود شامگاه امروز ۱۷ مهرماه سال جاری با حضور محمدرضا شجریان و اهالی موسیقی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود اما مسئولان برج میلاد یک شب مانده به برگزاری این جشن بدون هیچ توضیحی اعلام کردند سالن خود را در اختیار جشن خانه سینما قرار نمی‌دهند.

محمد میرزمانی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در مورد لغو جشن خانه موسیقی به خبرگزاری فارس گفته بود: "برای دریافت مجوز یک مراحلی باید سپری شود ولی متأسفانه دیر اقدام شد. این دیر اقدام کردن برای دریافت مجوز باعث لغو شدن جشن خانه موسیقی شد."

روز گذشته، فرزاد هوشیار، مدیر عامل برج میلاد در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد:"به دلیل آنکه خانه موسیقی مجوزهای لازم را در اختیار این مجموعه قرار نداده است، آن‌ها نمی‌توانند سالن همایش‌ها را به برگزاری این رویداد اختصاص دهند."

پس از این تصمیم، اعضای ستاد برگزاری جشن خانه موسیقی در پی دریافت مجوز از سوی تالار وحدت برآمدند که با وجود تلاش‌ها و همکاری مسئولان تالار وحدت، اجازه استفاده از این سالن نیز داده نشد.

سرانجام اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی پس از ناموفق ماندن در پیدا کردن سالن مناسب و جایگزین، با تشکیل جلسه و انتشار یک بیانیه بعدازظهر روز گذشته همراه با پوزش از اهالی موسیقی اعلام کردند جشن سالانه خود را برگزار نمی‌کنند.

یک مقام آگاه در خانه موسیقی به تارنمای هنرآنلاین گفت: "برج میلاد یک شب مانده به برگزاری جشن خانه موسیقی این برنامه را لغو کرد ولی هنوز دلایل خود را اعلام نکرده است و ما پیگیر این مسئله هستیم."

با این وجود، حمیدرضا عاطفی، مدیر اجرایی خانه موسیقی به تارنمای خبرآنلاین گفته است: "توافق ما با برج میلاد قطعی بود و حتی آنان کارت‌های الکترونیکی را در اختیارمان قرار داده بودند که تجدید نظرشان یک روز مانده به برگزاری جشن، همه برنامه‌های ما را به هم زد."

این در حالی است که سایت عصر امروز نوشته است جشن خانه موسیقی با دستور مستقیم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به مسئولان برج میلاد لغو شد.

عصر امروز نوشت: "قرار بود در حاشیه این مراسم از محمدرضا شجریان خواننده سنتی و رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران تجلیل شود که شهردار تهران به همین دلیل در اقدامی قابل تقدیر دستور لغو این مراسم را صادر کرد."

به گزارش این سایت، قالیباف ضمن تماس با مسئولان برج میلاد و ابراز نارضایتی از برگزاری مراسم تجلیل از شجریان در مجموعه وابسته به شهرداری تهران، گفته است: "متأسفانه به دلیل حمایت صریح این خواننده سنتی با جریان فتنه و مصاحبه‌های کذب با رسانه‌های خارج از کشور مجموعه شهرداری تهران از برگزاری هرگونه مراسمی در تجلیل از حامیان فتنه معذور است."

چهارم مهرماه سال جاری، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی خبر تجلیل از محمدرضا شجریان در جشن این نهاد موسیقی را داده بود.

جشن خانه موسیقی هر سال به منظور نکوداشت سالگرد تأسیس این نهاد صنفی برگزار می‌شود. این نخستین بار نیست که برنامه‌های فرهنگی هنری از پیش تعیین شده در جمهوری اسلامی ایران لغو می‌شود.

جشن خانه سینما نیز امسال به دلیل محدودیت‌های فزاینده در فضای فرهنگی ایران و مخالفت‌های جدی مسئولان وزارت ارشاد با این نهاد برگزار نشد.

+39
رأی دهید
-77

gerard - تهران - ایران
از سعید تاجیک و سردار قاسمی تجلیل کنید !.........................
دوشنبه 17 مهر 1391 - 19:55
kitaro - تهران - ایران
هر وقت قرار شد از مقام استااااااااد افتخاری تجلیل بشه این جشن همزمان در چند سالن اجتماعات برگزار میشود و جایزه را مداحان اهل بیت به ایشان تقدیم میکنن!!!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 20:07
بت شکن - مونترال - کانادا
مراسم نکو داشت استاد شجریان هر روز با شنیدن صدایش در قلب مردم ایران و فارسی زبانان برگزار میشود! جناب خالی‌ باف شما خودتان را جر ندهید!! معمولا هر کس که نیاز به آرای مردم دارد حد عقل سعی‌ می‌کند به دروغ هم که باشد وعده وعید هایی بدهد این جناب خود را کاندیدای ریاست جمهوری کرده و انتظار دارد مردم ازش حمایت کنند!!! زهی خیال باطل، باز هم به همین احمقی نژاد که در این روز‌های آخری درخواست رفع حصر موسوی و کروبی را کرده!!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 20:07
babak be - بروکسل - بلژیک
استاد شجریان روزهایی را به یاد آورید که شما همگام با انقلابیون در اواخر زمان شاه به انقلاب خدمت فرهنگی کردید . حالا جا دارد که با این رفتاری که انقلاب با شما کرده و میکند از مردم ایران عذر خواهی کنید به خاطر حمایت از انقلاب اسلامی چه بسا که خیلی از آقایان که در انقلاب بوده اند و حالا در زندان و تبعید باید از نسل امروز به دلیل کمک به انقلاب اسلامی از مردم عذر خواهی کنند .
دوشنبه 17 مهر 1391 - 21:41
semset - تهران - ایران
آقای خالی باف افرادی چون تو به خاطر مقام و حمایت حاکمان وقت دارای پست ومقام هستید و هر از گاهی اسمتان سرزبان میفتد ولی افراد والامقامی چون استاد شجریان این آخرین امپراطور موسیقی سنتی ایران به واسطه حضور در قلب مردمان آزاد اندیش و شریف ،نه تنها این مرز و بوم که خیل مشتاقان ،در سراسر گیتی تا ابد در دلها جا دارد ،چند صباحی تو شهرداری یا فرمانده پس از آن به نیستی میروی،ولی استاد 50 سال است در دلها جا دارد و تا ابد می ماند
دوشنبه 17 مهر 1391 - 23:10
semset - تهران - ایران
آقای خالی باف افرادی چون تو به خاطر مقام و حمایت حاکمان وقت دارای پست ومقام هستید و هر از گاهی اسمتان سرزبان میفتد ولی افراد والامقامی چون استاد شجریان این آخرین امپراطور موسیقی سنتی ایران به واسطه حضور در قلب مردمان آزاد اندیش و شریف ،نه تنها این مرز و بوم که خیل مشتاقان ،در سراسر گیتی تا ابد در دلها جا دارد ،چند صباحی تو شهرداری یا فرمانده پس از آن به نیستی میروی،ولی استاد 50 سال است در دلها جا دارد و تا ابد می ماند
دوشنبه 17 مهر 1391 - 22:47
طالب حق - تهران - ایران
تا کور شود هر قالیبافی که نتواند دید . خیلی کوچولویی قالیباف . خیلی حقیری . واسه همین هم نمیتونی بزرگی بزرگان رو ببینی . واسه همین هم مجبوری هواخواه کوچولوها و حقیرهایی مثل خودت باشی . با دنیات خوش باش ببینم آخرش به کجا میرسی .
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 07:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.