هشت نفرازجمله چندشهروند خارجی دریمن ربوده شدند

تهران – رییس یکی از قبایل یمن به خبرگزاری فرانسه گفت: افراد قبیله ای روز دوشنبه هشت نفر از جمله دو سوری و دو سعودی را در جنوب غربی این کشور به منظور آزادی دو نفر از اعضای قبیله خود به گروگان گرفتند.

                               هشت نفرازجمله چندشهروند خارجی دریمن ربوده شدند

بگزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، افراد قبیله ˈصبحاˈ با رهگیری چند کامیون در جاده ساحلی میان استانهای ˈلحجˈ و ˈعدنˈ علاوه بر سوری ها و سعودی ها،چهار یمنی را که در میان آنها یک سرهنگ ارتش نیز وجود داشت، به گروگان گرفتند.

این منبع افزود: این افراد به محل نامعلومی انتقال داده شدند.

گروگانگیرها،خواستار آزادی چند زندانی از جمله یک فرمانده جنبش ˈبجاش الاغبریˈ جنوبی و ˈیاسر العزیبیˈ یک مقام محلی عدن هستند.

ˈعبدالحکیم شایفˈ فرمانده امنیتی استان لحج این حادثه را تایید کرد که افراد مسلح قبایل سوری ها و دیگران را به گروگان گرفته اند.

وی افزود:ما تضمین هایی دریافت کرده ایم که حال گروگان ها خوب است و تلاش ها برای آزادی آنها ادامه دارد.

صدها تن در 15 سال گذشته در یمن ربوده شده اند که بسیاری از آنها به وسیله اعضای قبایل نیرومند این کشور به گروگان گرفته شدند که از آنها به عنوان مهره هایی برای چانه زنی با مقام های دولتی استفاده می کنند و تقریبا همه آنها بعدا بدون آسیب آزاد شده اند.

افراد قبایل روز یکشنبه یک راننده اتوبوس گردشگری اهل ترکیه را که ماه گذشته (سپتامبر) در استان ابیان در جنوب یمن ربوده شده بود،در پی میانجی گری قبایل آزاد کردند.

+20
رأی دهید
-20

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.