۲۵ میلیارد دلار ارز در اختیار رانت خواران قرار گرفته است

جلال یحیی زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که در چهار ماه نخست سال جاری ۲۵ میلیارد دلار ارز به نرخ دولتی در اختیار کسانی قرار گرفته که از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان رانت به دست آورده اند.
 
۲۵ میلیارد دلار ارز در اختیار رانت خواران قرار گرفته است
 
نمایندۀ مجلس شورای اسلامی سپس افزوده است که کالاهای خریداری شده با نرخ ارز دولتی سپس به قیمت ارز آزاد در بازار فروخته شده و از این راه سودی معادل بیست هزار میلیارد تومان وارد جیب واردکنندگانی شده که یحیی جلال زاده از آنان تحت عنوان "مفسدان اقتصادی" یاد کرده است.
 
نمایندۀ مجلس شورای اسلامی خواستار شناسایی این افراد شده و سپس افزوده است که در این میان تنها چهار میلیون دلار ارز مرجع به واردات عروسک از چین اختصاص یافته است.
 
جلال یحیی زاده گفته است : در حالی که بیست و پنج میلیارد دلار ارز مرجع به "مفسدان اقتصادی" تعلق گرفته، اکنون وقفه در عرضۀ ارز مشکلاتی در زمینۀ واردات کالاهای اساسی به وجود آورده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان ایجاد مرکز معاملات ارزی را یکی از عوامل موثر در بی‌ثباتی بازار ارز در ایران دانسته است.
+42
رأی دهید
-51

mohammad.avaz - تهران - ایران
حتما اسم همین شخص هم الف س ر از اینا هستش فقط میخورن ولی‌ نمیگن کیا هستن
یکشنبه 16 مهر 1391 - 07:03
sama128 - شیراز - ایران
دزدی در ایران به برکت جمهوری اسلامی - رهبری چلاق - قوه قضائیه الاغ ( البته خودش دزد) مثل نقل و نبات شده و عادی ترین شیوه زندگی در ایران هستش ملت در طول هفته سرهم کلاه می گذارند افرادی مثل جهرمی و خاوری کاسبی های میلیاردی می کنند آخر هفته هم میرن دعای کمیل و ندبه و ... شروع میکنند عوام فریبی و گریه و زاری ای خاک بر سر شما و خاک بر سر مردم نادانی که گول فریب و عوام فریبی شما ها را می خورند اگر رهبر ان قلاب آدم فاسدی نبود و سالم بود باید با تمامی اختلاس ها و دزدی ها برخورد می کرد پس خودش مشکل داره که مجبور بی خیال همه بشه .
یکشنبه 16 مهر 1391 - 10:52
sharafYabi - بیمبه - انگولا
ثابت شد که همه تان دزدان امام زمان هستید. حتما سهم شما داده نشده.
یکشنبه 16 مهر 1391 - 16:06
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
اسمش الف لام میمه
یکشنبه 16 مهر 1391 - 21:18
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
فرض را بر این بگیریم که دولت و بیت رهبری و رهبر همه پاک و سالم هستند , فکر نمیکنید که به خاطر بی عرضه گی و بی کفایتی و عدم لیاقت و دانائی در کشور داری و علم اقتصاد و سیاست غلط باید سرنگون بشوند. آیا اگر یه روز یکی بگه این آقا ساده و احمق و نادان است ولی مسلمان خوبی است برای ریاست جمهوری بهش رای میدید؟
یکشنبه 16 مهر 1391 - 21:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.