ریچارد داوکینز و دین

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

ریچارد داوکینز و دین


 

+186
رأی دهید
-57

فراوانی - قطر - قطر
کافیست فقط یک سال تمام دنیا به حرف این آدم گوش بدهند بعد تمام اماکن مقدس را تبدیل به آبریزگاه میکنند
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 15:07
Dara va sara - پرت - استرالیا
داستان....روزی یک شخص کافر(آتیئست) و یک شخص مومن مسلمان با ایمان .هر دو میمیرند. و هر دو روز قیامت در برابر خدا حاضر میشوند.خداوند پرونده هر دو را مطالعه کرده و شخص آتیئست را به بهشت میفرستد و شخص مومن را به جهنم...این عمل خدا باعث خشم و اعتراض مومن مسلمان شده.و از خدا دلیل این عمل را میخواهد. خدا به او میگوید که:شخص آتیئست با عقل و شعور خود به دنبال من گشت. او از انچه که به او دادم(عقل) استفاده کرده و در باره من تحقیق کرده.ولو اینکه در اخر مرا رد کرد..و تو ای مسلمان نادان. هر انچه که دیگران در رابطه با من گفتند و شنیدی. بدون انکه ذره ای از عقل و شعورت را بکار بری و در رابطه با ان فکر کنی. همه ان را پذیروفتی و همچون گوسفندان به دنبال چوپان دویدی.و انچه که به تو دادم(عقل) دست نخورده به من باز گرداندی. پس همان سزای تو آتش است.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 15:08
feminism - لندن - انگلستان
اگر فردی ، فردِ دیگری را بکـُشد قاتل است ، میلیونها را بکـُشد فاتح است و همه را بکـُشد خداست. "ژان روستان" . مذهب مردم را متقاعد کرده که : مرد نامرئی در آسمانها زندگی میکند که که تمام رفتارهای تو را زیر نظر دارد ، لحظه به لحظه آن را . و این مرد نامرئی لیستی دارد از تمام کارهایی که تو نباید آنها را انجام دهی و اگر یکی از این کارها را انجام دهی ، او تو را به جایی میفرستد که پر از آتش و دود و سوختن و شکنجه شدن است و باید تا ابد در آنجا زندگی کنی ، رنج بکشی ، بسوزی و فریاد و ناله کنی >>>> ولی او تو را دوست دارد !!!!!! "جرج کارلین" . LOVE YOU RICHARD DAWKINS
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:06
romano - تهران - ایران
همه اینها اتفاقی هستند! اینهمه مشخصه منحصر بفرد را که نهایتا به نتایج مثبت و قابل زیست و قابل ارائه بعنوان اکو سیستم هستند (میلیارد میلیارد مشخصه منحصر به فرد) بخش بر زمان حیات زمین کنید (4 میلیارد و خورده‌ای) می‌بینید که ریاضی به شما میگوید که دنیا بی خالق نیست. جالبست که بر اساس نظر لائیستها اینها تکاملند باشه اتفاقا من هم می گم تکامل است ولی خوب خیلی اتفاقی حوضچه اسید و کنارش کربن بود و خیلی اتفاقی مولوکول دی ان ای از خارج زمین آمد در زمان مناسب آمد و خیلی اتفاقی موجود تک سلولی شد و خیلی اتفاقی این موجود تک سلولی تغییر کرد و خیلی اتفاقی پستاندار شد و خیلی اتفاقی از آن جنس نر و ماده بوجود آمد (معلوم نیست در آن زمان که نر و ماده نبود چطور بقا ادامه پیدا کرد خیلی اتفاقی و از طریق تکثیر درونی)‌ وخیلی اتفاقی بر اثر تجربه دستگاه تناسلی بوجود آمد! و خیلی اتفاقی موجود نر فهمید که حتما باید چیزی به ماده بدهد و خیلی اتفاقی طی میلیاردها سال فهمید به این علاقه می گویند و غریزه‌اش شد و خیلی اتفاقی دستگاه بدنش برای این خاصیت تغییر کرد ادامه ...
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:27
romano - تهران - ایران
(باور کن همش اتفاقی بوده شانسی یکی عوض دم اینو در آورده معلوم نیست طرف مقابل چطور خیلی اتفاقی صاحب دم و دستگاه مراقبت جنین شده) خیلی اتفاقی دستگاه تناسلی مونث شروع به انتخاب بهترین اسپرم توسط محیط خیلی اتفاقی که خاصیت اسپرم کشی داشت شد که بهترین ژنها انتخاب شوند و خیلی اتفاقی چند ژن متفاوت مشتق شدند که هیچ ایرادی هم نداشتند زود هم خیلی اتفاقی نمردند و چند میلیون سال دوام آوردند و خیلی اتفاقی سیستم گوارش بر اثر چند ژن بوجود آمدند و در این مدت خیلی اتفاقی موجود نیازی به مواد غذایی نداشت! و خیلی باکتریها بصورت اتفاقی به کمک سیستم گوارش این موجود آمدند و خلاصه خیلی از این موجود مردند تا بالاخره چند تا با باکتری خوبها خیلی اتفاقی توانست کنار بیایند القصه و خیلی اتفاقی یکی از آنها در اطراف کنیا و شرق آفریقا به صورت انسان مهره راست امروزی ظاهر شد (دو میلیون سال قبل) و خیلی اتفاقی صفات رفتاری نگهداری و عشق به فرزند و . همه خیلی اتفاقی در ذهن موجود مونث بوجود آمد ادامه ...
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:27
romano - تهران - ایران
و طبق تجربه فهمید که اگر این صفات را در ژنهای خود قرار دهد (طی میلیاردها سال از دو میلیون سال قبل به اینور هه هه) بچه‌های آینده‌اش از طریق خیلی اتفاقی غریزه قدرت بقای بیشتر خواهند داشت و خلاصه داستان خیلی اتفاقی ادامه دارد و جالب است این موجود دوپا طی تنها 46 سال به اندازه 4 میلیاردسال خرابی در اکو سیستم بوجد آورده و اخیرا یک تلسکوپ هم ساخته و خلاصه خیلی فکر می‌کند می‌فهمد و خوشبحال امثال دواکیز که کتاب داستانهای با مزه برای مردم می‌نویسند و پولش را روی دریای کارائیب عشق و حال می‌کنند. خلایق جمعی به الله مکه و پریدن شمشیر به دستی از توی چاه جمکران خوشند و جمعی هم به فحاشی به الله مکه و مسیح و در این میان خوشبحال امثال داوکینر و پاپ و آیت الله که بازی را خوب فهمیدند امضا دانشمند بی تیتر شاگرد مولوی آفرینش همه تنبیه خداوند دل است دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:27
romano - تهران - ایران
خوب با تشکر از فحشهای بعضیهاتون! منطق اینه اگر این آقا اعتقاد به نوعی رهایی از دین یا از ادیان یا بقول خودش زیر شاخه‌های مذهبی داره مجددا دین آفرینی داره می‌کنه (مسلک و راه و پیروان و ...) و هیچ فرمولی جدیدتر از عرفان و بودیزم ارائه نمیکنه (عشق مدارا و صلح) اگر اعتقاد داره که اعتقادات مذهبی یا بقولی دین (دین و مذهب کاملا مجزا هستن) نمی‌تونن دانش رو قانع کنند ایشون متدی علمی یا مشاهده علمی که از مرحله تئوری گذشته باشه و توسط دانشمندان دنیا قابل قبول باشه و قابلیت آزمایش مجدد داشته باشه ارائه نکرده‌اند و کماکان هنوز به روش داروین که حدود 170 سال قبله داره رجوع می کنه خوب اینجا طبق نظر خود ایشون هم نمی‌توان محمد و مسیح و موسی را خیلی قدیمی دانست حتی در زمان خودشون انقلابیتر از این آقا بودن. ادامه (ببخشید می‌دونم وراجی می‌کنم)
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:56
romano - تهران - ایران
نکته دیگر اینکه ایشون اعتقاد دارن که رهایی توسط بی دینی حاصل می شه ولی هنوز توضیح نمی‌دند که کسی که جنگنده هوایی طراحی می‌کنه یا کسی که کمپانی پورن باز می کنه چرا معمولا از افراد بی دین هستند اگر هم ایشون معتقد باشه که این افراد بی اخلاق هستند که علم اخلاق کاملا دانشی مستقل برای خودشه و ادیان و فلسفه و منطق درگیرش می‌شن(این آقا کاملا به متد تجربی اعتقاد داره) با احترام برای دانشمندان من این آقا رو ژورنالیست می‌دونم یعنی چی یعنی اینکه اگر کتاب این آقا در کل 20 میلیون خریدار داشته باشه و قیمت هر کتاب چیزی در حدود 7 دلار باشه و ایشان هفت کتاب داشته باشند خودتان میزان ثروت ایشان را در مقابل یک استاد آکسفورد که برای یک مقاله 5 سال کار می‌کنه حدس بزنید. اما من این روش توضیح را برای ایشان نمی‌پسندم و تا حدی دور از شرافت قلم است. ادامه ...
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:09
romano - تهران - ایران
خوب نوع دیگر ایشان اعتقاد به دانش دلیل و اخلاق در سایت خود دارد خیلی ساده دانش همچنین اخلاق و دلیل از منظر هر انسانی متفاوت و نسبی است (چون اصولا فکر انسان تنها در زمان خودش ارزش دارد مشکلی که ادیان برای تطبیق با جهان امروزی دارند) اگر هم اخلاق مطلق منظور باشد ایشان نیاز دارند اخلاق مطلق را از دید خود تعریف کنند که ادیان اتفاقا مرکز اخلاق مطلق و دانش مطلق را خدای ساخته خود تعریف می‌کنند و همه چیز را بمقایسه آن می سنجند و ایشان اینرا نیک می‌داند و در 90 درصد مصاحبه‌های از آن شانه خالی می‌کند. من شک ندارم که دین ما 90 درصد خرافاتیست ولی از طرفی اعتقاد دارم این ملت در حال رنسانس تفکر اسلامیست (می‌دونم اینجا یک عده رو می‌سوزونه) و تنها فحاشی کردن عده‌ای و اینکه جوانان یک ملت را به تماشای کسی بردن که نه زبانش را می‌فهمند همچنین برای مذهب و دین و عرفان یک کلام را در زبان خود دارند کاری خطاست هر ملتی سبک خود را دارد از طرفی به اعتقاد من غرب همچین در راه درست هم نرفته در فاصله 200 سال طبیعت را به نابودی کشیده الگوی هنرش لیدی گاگا شده و اساس خانواده مستحکم خود را از دست داده. ادامه ..
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:19
romano - تهران - ایران
آنقدر که مسلمان متعصب شده مسیحیت بی تعصب شده و از همه محمتر ما اپل آیفون نداریم ولی در این مملکت از فلسفه و منطق و حکمت هم در گذشته و هم در حال مانند آیفون بی بهره‌ایم؟ به اندازه کلمات هر بند این متن که نوشتم از درازای آن پوزش می‌طلبم چون نیک می‌دانم نقد دین امروزه یکی از نگرانیهای این ملت است. ولی بخاطر داشته باشید همه چیز خود را نباید به ملایی بیسواد بفروشیم اتفاقا ما با اعتقاد دیندار و با وجدان بودیم و اینها که تظاهر می‌کردند نبودند مهمترین کار ما این است که آنچه که از سرمایه اخلاقی ما این حکومت خرج کرد مجددا به چنگ آوریم اگر بخواهیم پیشرفت کنیم اخلاق می‌خواهیم اگر بخواهیم به اصالت خود به عنوان یک ملت برگردیم باز به اخلاق نیاز داریم پس نگذارید که ملایان هم مالتان هم آنچه که از خاک شما برآمد را به تاراج دو اعدام خیابانی و دو نماز ریای خود به یغما ببرند شما اخلاقید اعتقادید هر حکومتی نسبت به شما سنجیده می‌شود چون شما صاحبید.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:26
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
درود بر پروفسور دانشگاه آکسفورد ریچارد داوکینز که روشنائی و آگاهی بر چشمها و مغزهای عقب مانده خرافه پرستان دینی میاوری. بر حق که چارلز داروین زمان هستی و جانشین نیکش. هنوز یکسری چند صد سال دیگر لازم دارند تا به حرفهای عالمانه ات پی ببرند وقتی که میگویی مذهبها خطرناک هستند. شاید برخی کتابهایش به فارسی ترجمه شدند و قابل دانلود ( سری به سایت ....بزنید ) هستند حتماً بخوانید تا با اندیشه های ناب این استاد دانشگاه انگلیس و آمریکا آشنا شوید. گر چه خیلی از مسیحیها هم از خواندن کتابهایش میترسند که مبادا عقیده شان متزلزل شود. یعنی ترجیح میدهند در خرافات دینی و پرستش موهومات و باورهای بی منطق بمانند. به وجود و نقش روشنگری اش باید تحصیل کرده ها افتخار بکنند و گرنه فهمیدن افکار او کار دین باوران ساده اندیش نیست که خود را از اندیشیدن راحت کردند!
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:39
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
به دوستان جستجوگر و علاقه مند میخواهم سایت زیر را معرفی کنم که درش همه کتابهای ممنوعه در ایران را میشود دانلود کرد و این کتاب " پندار خدا " داوکینز هم توش هست. اسم سایت- ازادی ایران دو- ....
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 16:52
yas abi - ببرسل - لز
باز من را مجبور به پاسخگوی کردین. این آقا ۱۴ ساله بود که کتابی‌ از داروین می‌خواند و بدون اینکه فهم متوسطی از آن داشته باشد، فقط آنجا را که اول یک سلول بود بعد شد چند سلول بعد شد جاندار کوچک...بد میمون بعد عدم را گرفت و گفت پس خدا لازم نیست. بعد هم سالیان سال همین حرف را بست داده و تکرار می‌کند، و در هیچ جلسه رو در رو با یک خداپرست مسلمان شرکت نمیکند. کسی‌ که حاضر نیست حرفاش را با مخالفش بین کند معلوم است که از حقیقت می‌ترسد.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:51
yas abi - ببرسل - لز
اما سخن آن دوستمان که گفت اگر کسی‌ با تحقیق خدا را ردو کرد جایش پیش خدا بلند مرتبه است درست میگوید. چون اصلا خدا بشر را برای فکر و اندیشه آفرید و نه برای خوردن و خوابیدن. منتها یک شرط درد، کسی‌ که خدا را قبول نمیکند، باید از سر لجبازی نباشد و حاضر باشد که عقاید خود را با مخالفش در محیط بی‌ طرف مطرح کند. که این آقا نمیکند. مطلب ایشان را من هم با سواد اندک خود و با استدلال فلسفی‌ پاسخگو هستم چه برسد به بزرگان فلسفه.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:55
yas abi - ببرسل - لز
ضمنا اگر کسی‌ بی‌ اطلاع و بی‌ دانش کار درست کرد یا عقیده درست داشت را نمی‌توان سر زنش کرد، اما اگر کسی‌ بدون تحقیق یا لجبازی یا سهل انگاری عقیده غلط داشت قابل سرزنش است.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:57
emadmanson - بیرمنگهام - انگلستان
خیلی‌ براش احترام قائلم. ‌ای کاش میشد همه اینطور دنیا رو می‌دیدن.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 18:03
odin - انتورپن - بلژيك
اقلیت پر سر و صدا که میگن همینه دیگه! تعداد این دین باورهای خرافاتی همیشه در حدود (حداکثر)در درصدِ بقیه انسانهای معمولی بوده، اما همیشه اول از همه کامنتهای جاهلانه و طنزشون رو مینویسن و همه عالم ادم و علوم را مسخره میکنن و همه را رد میکنن ،غیر از صحبتهای اخوندِ بالایِ ممبر دیشب را. همون که از زور سواد و دانش زده به اموزش و تبلیغ لوازم سکس شاپهای اروپا و پای ممبر برای کاندوم و اسپری های امیزشی و غیره تبلیغ میکنه.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 18:04
Dionysos - پارسی - فرانسه
خطاب به همه دینداران و خداپرستان قرن 21 عرض می کنم که اعتقاد داشتن شما و یک میلیارد نفر به هر خدایی دلیل وجود داشتن اون خدا نیست. مثال : دیونیزوس پسر زئوس خدای جمعیت زیادی از انسانهای دو هزاره قبل بود و خودش هم خدا بود! چند میلیون نفر به دیونیزوس اعتقاد داشتند. وقتی هنوز مسیح و الله ظهور نکرده بودند، دیونیزوس در قلمرو بزرگی از دنیا پرستش می شد. حالا من معتقد هستم که دیونیزوس خدای بزرگی در باستان بوده و باور دارم که خیلیها برای او جشن می گرفتند. آیا اعتقاد من به دیونیزوس وجودش رو ثابت می کنه؟! تعداد بیشمار معتقدان به دیونیزوس در عصر خودش وجودش رو ثابت می کنه؟ چرا شما دیندارها فکر می کنید اعتقاد داشتن شما به خدایی یا مذهبی حجتی برای وجود اون خدا یا کامل بودن اون مذهبه؟! اصرار شما در گمراه خواندن بیخداها حماقت محضه چون خود شما به جز بیرونی کردن اعتقادتون قادر به اثبات چیزی که بهش فکر می کنید نیستید. دوره دین و خدا سازی تموم شده. من و شما قادریم هر کدوممون خدای زندگی خودمون باشیم.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 19:12
AdamKoki - تهران - هفت چنار - ایران
ضمن درود به همه کاربران سایت !!. راستش شاید گفتنش سخت باشه ولی دیگه رفتنی شدیم. بدلیل آزمون کارشناسی ارشد باید به مدت یکسال از این سایت بریم.. همین نظر گذاشتن و مباحثه با کاربران وقت قابل توجهی رو از من میگرفت. خسته شدیم از بس بهمون گفتند "ساندیس خور" و "مزدور" و.. متاسفانه خیلیا احترام به هموطن رو فراموش کردند. این دو دستگی ها خیلی به نفع کشور نیست. دلم برای همه تنگ میشه. التماس دعا
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 19:19
atheist - هند - هند
وقت گرانبهای خودتون رو هدر ندهید خدائی در کار نیست .
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 20:47
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
فراوانی - قطر - قطر شما مگه انگلیسی بلدی؟ تازه مگه چقد از این که خدا می‌گوید " گناه نکنید " عصبانی‌ هستی‌؟ آب بخور عزیزم ! در ضمن مسئولینِ سایت بهتر بود آن کلمه را حذف میکردند! حالا ایشان نمی‌فهمند ولی‌ شما مسئولینِ سایت دقت کنید!
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 21:10
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
romano - تهران - ایران -جناب شما که این همه به ریچارد داکینز ایراد گرفتی و زمین و زمان را به هم بافتی چرا مشخصا نگفتی که اعتقاد و باور شما چیست؟ آیا خلقت را بر طبق داستانهای تورات(کپی شده توسط محمد-قرآن-)قبول دارید یا اینکه نظریه نوینی را ارائه میدهید؟ چون از همه ایراد گرفته اید؟
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 22:27
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
yas abi - ببرسل - لز...‌ها ها ها. بابا خیلی‌ خندیدیم. این ۱۴ سالگی کتاب خوند و نفهمید و داره تکرار میکنه!؟ از ما که بهتره که ۱ روزگیمون اذان می‌خونند دره گوشمون میگن این بچه مسلمونه و اگه بزرگ شد دینش رو عوض کرد باید کشته بشه (ارتداد)!
جمعه 14 مهر 1391 - 00:20
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
yas abi - ببرسل - لز . در ضمن چی‌ بره خودت میگی‌ جرأت نکرده با مسلمون بحث کنه. اسلام که دیگه سر تا پا ایراد داره در برابره مسیحیت. کلا ایرادی که از مسیح میگیرند میگن چرا گفت زمین دوره خورشید می‌گرده. اونوقت تو این رو مقایسه کن که قران نه تنها همین رو گفته، بلکه برده داری، آدم کشی‌، بچه بازی، وحشی گری، حمله، گروگانگیری، زن مردم رو تجاوز کردن، به زوره شمشیر زکات گرفتن و و و و هم شاملشه! این با مسلمون‌ها زیاد بحث نمیکنه چون میدونه چه وحشی‌هایی‌ هستند و تا کم بیارن طرف رو به قتل میرسونند.
جمعه 14 مهر 1391 - 00:25
pezhman - وين - اتريش
آدمی‌ برای خوشبخت زیستن به خرافات نیازی ندارد.
جمعه 14 مهر 1391 - 00:53
az mast ke bar mast - برلین - آلمان
ما آدما یاد گرفتیم که همیشه یکیو حالا به هر اسمی، بذاریم بین خودمون با خودمون، بین شماها، چند نفر از خداتون چیزی خواستید؟ همتون گرفتین؟ اونایی که نگرفتن چرا نگرفتن؟ مگه نمیگیم که خدا خیلی‌ خوبه و حرفای همرو گوش میده؟ میشه گفت که به اونایی که درخستشنو نگرفتن گوش نداده؟ ماها باید یاد بگیریم که چجوری با خودمون خالص باشیم، قدرت انسان خیلی‌ بیشتر از اون چیزیه که خیلی‌ها فکر میکنند،یه قانون ساده وجود داره در طبیعت، بشین و خالصانه تصمیم بگیر چی‌ می‌خوای، صبر داشته باش، بگیر چیزیو که khasteh بودی.
جمعه 14 مهر 1391 - 00:42
kobalt - تهران - ایران
عکس نظریه تکامل هم کم جالب نیست فکر کن کسی یا فرا کسی جایی نشسته حالا کجا نشسته معلوم نیست چون هنوز چیزی رو خلق نکرده با اینکه قبلش کجا بوده وچه میکرده هم کار نداریم حالا کاغذ قلم برداشته ؟ طرح اولیه میلیاردها موجود زنده ومرده رو با همون تشکیلات مربوطه رو که شما فرمودین چه برای انسان وچه برای حیوان کشیده (ازساختمان ملکولی وآرایش دی ان ای وهمه وهمه)وبعدش دست بکار ساختش شده با تمام جزییات هدف از خلقتشم تو گوشش خونده وشوتشون کرده تا خودشون ادامه نسل بدن ودعاگو باشن حالا چون به کار خودش اطمینان نداشته وبعضی مخلوقاتش ناقص در اومدن برای راهنمایی فقط یک نوع مخلوقش پیامبرانی اعزام میکنه وبرای تنبیه مخلوقاتی که خودش ناقصشون کرده میبردشون جهنم ومرتب میسوزندشون البته ایناش ربطی به نظریه تکامل نداره وبه تکامل عقلی برمیگرده.
جمعه 14 مهر 1391 - 01:09
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
yas abi - ببرسل - لز ..بعدش هم اگه دوست داری ببینی‌ چجوری مسلمون‌ها رو میشوره برو این رو نگاه کن که لینکش رو میزارم. خیلی‌ ویدئو‌های دیگه هم هست. ولی‌ من یک قسمت اینکه تو این ویدئو چی‌ میگه رو مینویسم ببین چجوری یارو رو شست: مسلمونه میپرسه:"حالا که شما خدا و اخلاق اصیل رو اعتقاد نداری، برای شما سخت نیست که خوب رو از بد تشخیص بدی؟" داکینگس در جواب میگه:"اخلاق اصیل؟ منظورت از اخلاق اصیل که یه شخصه مؤمن قبول داره و خدا بهش گفت چیه‌؟ سنگسار بخاطر رابطهٔ جنسی‌؟ قتل برای خدا نشناس ها؟ جریمه برایه نماز روزه بپا نداشتن؟ اینها چیز‌هایی‌ هست که دین بهش میگه اخلاق اصیل! من فکر نکنم همچنین اخلاق اصیلی رو بخواهم! من اخلاق اصیلی رو پیروی می‌کنم که موردش بحث و گفتگو قرار گرفته و با منطق و عقل ارزیابی شده (در اینجا همه کسایی‌ که در سالن نشستند دست میزنند)."!و ادامه داره خودت برو گوش کن. https://www.youtube.com/watch?v=ZFVhzsHwWXw
جمعه 14 مهر 1391 - 00:35
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
yas abi- ببرسل - لز- دم از عقل داشتن میزنی ولی عقل خودت را بکار نمی بری! یک کم فکر کن دلیلش را میفهمی که چرا داوکینز حاضر نیست که با مخ مسلمانی پر مدعا مثل تو یا بالاتر از تو بشیند بحث وجود خدا کند. سابقه تروریستی که مسلمانهای متعصب با مخالفینشان دارند نشان داد که طرف را سریع تهدید به مرگ میکنند یا اذیت و آزارش میکنند مثل سلمان رشدی. حالا او که پروفسور مهمترین دانشگاهای دنیای غرب است بیاید وقتش را برای مسلمانهایی بگذارد که اصلاً با علم و دانش میانه ای ندارند و نمی توانند فاکتهای علمی و اثباتی مثل علم ژنتیک را بفهمند؟ خودم چند بحث او با کشیشهای آلمانی و تئوریسینهای مسیحی در تلویزیون آلمان را دیدم که سر کتاب پندار خدا بحث میکردند که دلایل بسیار قانع کننده ای میاورد و حریف همه شد. شاید تو هم جزء انهایی هستی که 99% اثبات علمی و دانشی در رد وجود خدا را قبول نمیکنی دنبال آن 1% هنوز جواب داده نشده میگردی. باید سالهای سال زحمت بکشی و تحصیل علمی و دانشی داشته باشی تا به درک بیخدائی برسی. فکر میکنی چند درصد تحصیل کرده ها به خدا و دین باور دارند در مقایسه با مردم عادی؟
جمعه 14 مهر 1391 - 00:17
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
pezhman - وین - اتریش آدمی برای این که در جامعه خود را مطرح کند و بگوید ما هم کسی‌ هستیم نیازی به انکار خدا ندارد!!
جمعه 14 مهر 1391 - 01:59
kobalt - تهران - ایران
romano-چند نکته پراکنده-1-لائیسم بمعنی بیخدایی نیست.اون آتئیسمه 2-جهت تکمیل اطلاعات موضوع مورد علاقه شما موجوداتی هم هستند در طبیعت که دوجنسی تشریف دارند. وبعضی هم نرشان میزاد هم ماده شون 3-در مورد جنایات بیدینان وپورن وغیره کم لطفی میفرمایین نگاهی به زندگی پیامبران واخلاق در کلیسا وجنگهای مذهبی از 5000سال پیش تاکنون بفرمایید.4-رنسانس اسلامی ازون حرفاست در قرن 21شواهد واخبار چیز دیگه ای میگه شاید آرزوی شماست5 -ضربه به اکوسیستم درجهان سوم عمدتا مذهبی قابل قیاس با غرب نیست اگرم چیزی قراره نجاتش بده همین تکنولوژی غربه نه عرفان شرق 6-درمورد درآمد نویسنده بخیل نباش اختلاس که نکرده بزار خوش باشه نگران هم نباش هنوز پر فروشترین کتابها انجیل و قرآنه
جمعه 14 مهر 1391 - 01:57
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
رومانو عزیز. مسلمان شیعه شدن شما از چه حسابی بوده. بطور اتفاقی تازیان بر کشور پارس ها تاختند و علیرغم به خون خاک کشاندن مردان این سرزمین و تجاوز به دخت های پارسی ؛اجداد شما بطور اتفاقی همه از دین گذشته خویش فاصله گرفتند و بعد از چند قرن به طور اتفاقی شیعه را پذیرفتند و سینه زن حسینی شدند. احتمالا خدای شما صلاح مردم این سرزمین را در مسلمان شدن میدید .
جمعه 14 مهر 1391 - 03:03
Zero Tolerance - تهران - ایران
AdamKoki - تهران - هفت چنار - ایران . جایت سبز داش. موفق باشی‌.
جمعه 14 مهر 1391 - 03:40
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
رومانوی عزیز. شما برای تمامی چیز ها و حتی ذراتی که در این دنیا میبینی نیازی به یک آفریننده میبینی. اما برای وجود و پیدایش خدا چنین ضروریتی جایز نیستی. آیا پیدایش خدا اتفاقی بوده.اگه پیچیده گی پدیده ها گواهی نیاز به وجود آفریننده دارد پس چرا خدایت با آن همه پیچیده گی شامل این حکم نمیشود. و اصولا چه نیازی به پرستش و ستایش و اطاعت و و ترس وهراس و پاداش گرفتن و مجازات کردن بنده گان خود دارد.
جمعه 14 مهر 1391 - 03:24
Zero Tolerance - تهران - ایران
romano - تهران - ایران . دوست عزیز و ارجمندم، گفتار شما برای برخی‌ قابل درک است و برای برخی‌ نیست.. بر شما درود میفرستم که مسخ در هیچ طریقتی نیستید، و برایتان ارزشهای روح انسان در اولویت است.
جمعه 14 مهر 1391 - 04:53
kitaro - تهران - ایران
romano - تهران - ایران. ممنون خیلی خوب بود
جمعه 14 مهر 1391 - 08:14
سیاه-سفید - مسکو - روسیه
پروفسور لاورنس براون تو یکی از سخنرانیهاش داستان جالبی تعریف میکنه که مردی از جائی میگذره میبینه که یک قصر بزرگ اونجاست از یکی میپرسه این قصرو کی ساخته میگه تو باور نمیکنی اول باد شدیدی وزید که صخره هارو به شکل مکعب در اورد بعد این مکعب هارو غلتوند تا به هم چسپیدن بعد بارون بارید تا سیمان درست شد سپس رعدوبرق شنهارو به شیشه تبدیل کرد و ... تا این قصر درست شد حالا هرکسی این داستانو تعریف کنه همه به چشم دیوانه بهش نگاه میکنن !! در حالی که درمورد خلقت از ''هیچ '' چیزی شبیه همین داستان مطرح میشه و بر عکس بی خداها به دیندارا انگ خرافات و حماقت میزنن !!
جمعه 14 مهر 1391 - 09:19
Kotlet_Joon - سیدنی - استرالیا
romanoچون جواب خیلی سوالها رو هنوز علم کشف نکرده نمیشه گفت پس خدا وجود داره!! من عاشق ریچارد داوکینزم چون چشممو باز کرد و هیچ تعصبی هم نداره خودش گفت اگه کسی خدا رو اثبات کنه من قبول می کنم. نه مثل این مذهبیون که فکر میکنند عالم دهرن و همه علم تو قران اومده.
جمعه 14 مهر 1391 - 10:14
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، ، آدم برای این که در جامعه خودش رو مطرح بکنه و بگه کسی هست نیاز به ادعای رسالت از الله یا مسیح داره؟! گناه رو که تعریف می کنه؟! تو و خدات؟ خدای تو فقط در ذهن تو هست، خدای بقیه نیست و برای ما وجود خارجی نداره! تو قادر نیستی وجودش رو ثابت کنی و به ما نشون بدی که ایا خدای تو با تو صحبت کرده یا تو در مغزت چنین موجودی رو تصور می کنی؟ از نظر من هم ریاکاری و دروغگویی شما دینداران برای خودنمایی و کسب منافع گناه هست. انجیل دیونیزوس هم می گه هر خدایی بعد از اون بیاد تقلبی و سرکاریست باور نکنید! خدا یکیست و فقط دیونیزوس!
جمعه 14 مهر 1391 - 10:23
romano - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا پیروان مذاهب مسیحیت هم مثل پیروان مذاهب اسلام جنایت بسیار کردند و اصلا جنایانت مسلمانان قابل مقایسه نیست نمونه https://www.bibliotecapleyades.net/vatican/esp_vatican29.htm (شما که چیزی قبول نمی‌کنی و حرفات هم هی تکراره چرا هی ادامه بحث می‌دی من می‌گم درست می‌گی بیخیال) در ضمن وحشی خواندن 1 میلیارد انسان در کره خاکی که بچگی بهت واکسن زدن آموزشت داده‌اند و .. نشان از اصالت اخلاق شما داره یا نداره با این تعبیر شما حتما مسلمانها وحشی هستند و اگر مثل شما 100 هزار نفر در کره زمین باشند خود آقای داوکینز هم از ترسش دست به توحش می‌زنه خلاصه من در این اخلاق خالص و اصیل شما موندم شما نمی‌خواد کسی رو هدایت کنی از مولوی برای پایانت نمی‌گم از پوریا برات می‌گم که اخلاق اصیل رو در یک پهلوان کشتی ببینی بزرگتراش بماند: گر‌ بر سر نفس خود امیری مردی/گر‌ بر دگری خرده نگیری مردی*مردی نبود فتاده را پای زدن/گر دست فتاده ای بگیری مردی*
جمعه 14 مهر 1391 - 11:07
romano - تهران - ایران
kobalt - 1- ایشان خودشان را لائیست می‌داند و بسیاری از این افراد ادعای لایسته دارند چون بالاخره هر جریانی حاکم می‌شود نیاز به دین و حکومت دارد! 2- موجودات دوگونه را بخوبی می‌شناسم دست نوشته بیسواد نیست و من هم منکر تکامل نیستم و بازهم موجودات دوجنس دار منکر اصلی که من مطرح کرده‌ام نیست یعنی اتفاق اندر اتفاق در زمانی که توانایی تامین صفات منحصر بفرد بیشمار طبیعت را ندارد 3- در مورد پورن فرمودید هم اکنون در جهان تعداد زنان و کودکانی که در صنعت سکس مشغول هستند از 400 سال تاریخ برده‌داری بیشتر است! 4- هر دینی تغییر داره و این تغییرش ناشی از اصلش نیست ناشی از اینه که عقل انسان وابستگی به زمانش داره بخاطر همینه با اینهمه مهمل در ادیان طرفی و از طرفی ولایت و پاپ و کاردینالی و تقلید جفنگی بیش نیست چون عقل انسان تابع شرایط زمان و مکانه پس هیچ انسانی مطلق نیست از جمله آیت الله عظما! و اصلا کی این آقایان را به این مناسب گماشته لذا ادیان منحرف می‌شن خیلی خوب هم می شن. آرزوی من بله رنسانسه که اتفاقا داره اتفاق می‌یفته نمونش رشد 70 دصدی مصرف مشروب از سال 2000 تا کنون در کشورهای اسلامیه! ادامه ...
جمعه 14 مهر 1391 - 11:34
مهم - بروكسل - بلزيك
درد به ایشان و تمام کسانی‌ که در جهت از بین بردن دین و خرافات کوشش میکنند بیاید دینو را به زباله دان بسپاریم تا جهانی‌ بهتر داشته باشیم درود به گروهه ضد دین
جمعه 14 مهر 1391 - 11:37
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
این مرد زندگی‌ منو عوض کرده و خیلی‌های دیگرو و خاری هست در چشم خدایان واهیه مذاهب !
جمعه 14 مهر 1391 - 11:37
romano - تهران - ایران
5- در مورد اکوسیستم فرمودید لطفا به آمار کشورهای آلاینده زمین مراجعه شودList of countries by carbon dioxide emissions در مورد عرفان فرمودید عرفان دید ابسترکتیو شرقیست پس ساده زیستی و دانش با هم در آن هستند ما نیاز داریم عارف باشیم حتی در طراحی تکنولوژی (البته عصبانیت ما از دین اجازه نمی‌دهد این چیزها را به جهان معرفی کنیم یا روی آن کار کنیم) 6- من درمورد کتاب ایشون نگران نیستم ولی در مورد کتاب راهی بسوی کامیابی آنتونی رابینز بسیار نگرانم چون اون برای نوع بشر سود بیشتری تا جناب داوکینز داره در پایان افسار عقلت را بخاطر ملایی شپشو و جور مذهبی او به دست او نده افسار خرد را به به سواکار ماهر خرد خود بسپار و فرزند حافظ و سعدی و بزرگمهر حکیم باش همانطور که فرزند یونانی باید به ارسطو و افلاطون باشد دنیای خرد نه با خامنه ای داوکینز و لیدی گاگا شروع شده و نه با آنها پایان و آرامش نهایی خود را میابد.
جمعه 14 مهر 1391 - 11:39
romano - تهران - ایران
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد دوست عزیز و مهربانم من از دین اجداد فاصله نگرفتم در همان راستا قرار دارم و دینی هم به اسم اسلام وجود ندارد در کتاب آن اشاره به راه پیشینیان شده عربها هم هر جنایتی کردند مانند دیگر کارهایشان می‌ماند بهشان گوگل می‌دهی شروع به جستجوی کلمه سکس می‌کنند بهشان اسلام می‌دهی.. (در کتاب قرآن بهشان گفته شده با مادرت سکس نکن! می‌ری خونه مردم عربده نزن نرو وسط اتاق مردم نرو در بزن دیگه خودت ببین چی بودند) هر کسی هم سینه زن حسینی شده اشتباه کرده اگر میگویند حسین خوب بوده و الهی پس از خرقه تن و قفس استخوان رها شده پس زیاد هم برای انسان خوب چیز بدی نیست باید جشن هم بگیرند! منتها ما انسانها خدای زمینی و قداست زمینی و خدای دیوانه قهار کرنومتر بدست که نماز مومنین را می‌شمارد می‌سازیم و نان هم کنارش خوب می‌خوریم بالاخره واتیکان قصر است پادشاه هم دارد. من مسلمان بصورت پایه شدم مانند یهود و نصاری ولی هم اکنون مسلمان سالکم و تنها در وادی طلب آن هستم و مدارا عشق و دانش چراغ آنست.
جمعه 14 مهر 1391 - 11:48
romano - تهران - ایران
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد دوست خوب سوال خوبی کردید آیا می‌پذیری توضیح خدا در 1000 حرف این سایت ممکن نیست خدا می‌گوید الله که کلمه‌ای عبری بمعنای نیرو است بنقل از آیه 255 بقره) اینگونه توصیف می‌شود نیرویی نیست بجز او که جاویدان و پایدار است او را خواب و کسالتی نیست آسمانها و زمین مال اوست و بعلم خود از حال اشیاء اطلاع دارد و آنها را محاط کرده آسمانها و زمین را گسترانید(نیرو) و او قادر به قوام و آنهاست و بسیار عظیم از نظر اندازه است (آخوندها جیز دیگری اینها را معنی میکنند چون عموما مردمانی بدون دانش و مخصوصا دانش تجربی هستند) و خلاصه می‌کنم تمام این کلمات وصف انرژی هستند او مادر همه چیز در طبیعت است و همه چیز از او آغاز شده و مجددا به او بر می‌گردد و دانشمندان بر سر آن دائم در حال بحث و مشاهده هستند با این اوصاف جای هر کلمه‌ای در قرآن بجای خدا نیرو بگذار بسیار معنی متفاوت می‌شود ادامه ...
جمعه 14 مهر 1391 - 12:10
romano - تهران - ایران
مثلا همه چیز از نیرو است و به نیرو باز می‌گردد! (انالله و انا الیه ...) و در دیگر ادیان نیز بنوعی بسیار نزدیک به این هستند و جالب است در جایی می‌گوید نیرو تمام نورهاست (الهم کل النور) متاسفانه نمی‌توان بحث را گسترش داد و بازهم کوتاه می‌کنم سوال کردید چه نیازی است که تنبیه کند جواب این است چه نیازی است انسان انسانهای دیگر را به کوره آدم سوزی بفرستد؟ پس میسوزانت چون دیگری را سوزاندی وقتی نسوزاندی چه باکی داری دلیل ستایش و .. همه در اختیار است اختیار است که من می‌گویم من آزادم کمپانی پورن خود را داشته باشم یا سکس کلاب خود را داشته باشم و لذت جنایت کسی مانند اسد در داشتن بالاترین مرز اختیار است هر انسانی اختیار را دوست دارد نیرو می‌گوید اختیارت را مهار کن چون قائل به خرد در وجود ماست می‌گوید لختی لذت ببر تا به نیرو برگردی و جاویدان هستی ادامه ...
جمعه 14 مهر 1391 - 12:19
romano - تهران - ایران
متاسفانه باور مداران اخلاق که خود شما یکی از آنها باشید بیجهت در ترس هستند این ترس را شیادان زمینی در ما آفریده‌اند آیا منکه اینجا قلم صد من یغار می‌زنم با کسی که هم اکنون مثلا عبادت نمیکند ولی دارد تحقیق در مورد سرطان می‌کند یکی هستم. عبادت شامل آداب ظاهری جزو بدوی ترین نوع عبادات است یعنی هیچ چیز نیک دیگری از دستت بر نمی‌اید لذا بهتر است دولا راست شوی تا مثل مثلا عرب بدوی یاد بگیری ساعاتی را به چیز دیگری بجز سکس و خوردن توجه کنی کافران را که می‌گوید می‌گوید آنان کافرند یعنی همانهایی که در آن زمان می‌زیستند آنان آنها را می‌گوید نه شما را که در زمان و مکان دیگر زندگی می‌کنی. در پایان من برای تمام ذرات نیاز به آفریننده نمی‌بینم سیستمی را بکار انداخته و خود دارد خود را دستخوش تغییر و تکامل می‌کند و تابع فرمول اولیه است پایانی دارد که به حالت اولیه خود یا زایش مجددی بر می‌گردد. پس نام این استدالاها را هرچه دوست داری بگذار کسی می‌گوید خدا الله و کسی هم می‌گوید عقل اصیل و دانش مانندداوکینز.
جمعه 14 مهر 1391 - 12:28
kobalt - تهران - ایران
سیاه وسفید - جور دیگم میشه تعریف کرد اینکه اون قصر رو یک شبه یه بابایی ساخته که هیچکی ندیدتش ولی چون قصره خیلی با شکوهه ماهم نمتونیم همچی چیزی بسزیم حتما یکی غلفتی وسرضرب بدون هیچ همکاری ساختتش حالا خودش کجاست ما نمی دونیم ولی میدونیم همه جام هست الان چیکار میکنه وقبلا چیکار میکرده کس وکار ش کین نمیدونیم ولی میدونیم نه باباومامان کسیه نه پسر یا دخترکسی خوب پس اینهارو از کجا میدونی . بعضی وقتها کسایی رو میفرسته اونا میگن خودش که نمیتونه حرف بزنه .چون خیلی بزرگه
جمعه 14 مهر 1391 - 12:36
romano - تهران - ایران
مهم - بروکسل - بلزیک دوست عزیز اگر تمام درک و برداشت شما از حرفهای این آقا اینه که سلام هیتلر سلام آیت الله عظما خامنه‌ای و سلام داوکینیزم ببین میگم عقاید در طول زمان سازمان سازی می‌شن دین امروزی مسلمانها و مسیحیان و . ناشی از تفکرات افرادی مانند شماست که در جوانی ایده‌ال گرا هستید ولی نمی‌دونید چقدر زود گرد پیری به مو میشینه بخاطر همین یکی برای هیتلر یکی به عشق محمد یا انقلاب سرخ روسیه خون می‌ریزه تا دنیا رو از عقیده مخالف خودش پاکیزه کنه و بقول خودش به زباله دان بفرسته چیزی که باید به زباله بره تمنیات و خودخواهیهای ما انسانهاست اونوقت هر دین و مسلکی بسیار هم مقبول خواهد بود برای همینه که هر کسی مولوی رو می‌پسنده ای فراتر از فهم وهم گمان ادامه ...
جمعه 14 مهر 1391 - 12:37
romano - تهران - ایران
یا بقول او: هر کسی از ظن خود شد یار من/از درون من به جز اسرار من*سر من از ناله‌ من دور نیست/لیک چشم و گوش را آن نور نیست*آتشست این بانگ نای و نیست باد/هر که این آتش ندارد نیست باد*آتش عشقست کاندر نی فتاد/جوشش عشقست کاندر می فتاد*نی حریف هر که از یاری برید/پردهایش پردهای ما درید*همچو نی زهری و تریاقی که دید/همچو دمساز و مشتاقی که دید* الهی قربونش برم که کلامش دنیاست همه چیز خوندم و از هر کس خوندم از قدیمی معاصر از با اعتقاد بگیر تا بی اعتقاد قبی و شرقی مولوی نشد که نشد نمی‌دنوم این مرد چیه واقعا کاشکی 1000 سال زنده بودم داخلش شنا می‌کردم.
جمعه 14 مهر 1391 - 12:40
Dionysos - پارسی - فرانسه
romano، نیرو به جای الله رو که بدعت گذاشتی حالا می شه بفرمایید محمد چطوری از طرف نیرو رسالت بهش داده شد تا صاحب پیروانی مثل تو بشه؟ وجود محمد رو چطوری توجیه می کنی؟ عزیز جان تو هم یک خدا برای خودت انتخاب کن و معبد بزن بعد قیافه پیامبر به خودت بگیر و همه چیز رو از طرف نیرو توجیه کن! جایی که قرآن می گه و الله یا نیروی شما مکارتر از همه ست، منظورش دقیقا چیه؟ نیرو مکاره یا مکار نیرو هست؟! تو دیگه آخر ماله کشی و بدعت گذاری در دین هستی! حضرت رومانو اسم خوبی برای تو هست. اگه تو اینقدر که به الله نیرو زا معتقدی یک درصد به دیونیزوس اعتقاد داشتی الان جات تو بهشت بود! 70 درصد مصرف الکل و شراب در کشورهای اسلامی نشون می ده که کم کم پیروان دیونیزوس به اصل خودشون بر می گردند و پشت پا به الله یا نیروی شما می زنند! قل هو الدیونیزوس احد!!
جمعه 14 مهر 1391 - 12:43
Dara va sara - پرت - استرالیا
در عجبم.. که این انسان توان ساخت حتی یک مورچه را ندارد. ولی هزارن خدا آفریده است..و به چه شکل و با چه فساحتی تعریف او میکنند. که گویی دیشب در محفل او بوده است.....
جمعه 14 مهر 1391 - 14:34
kobalt - تهران - ایران
romano-اول ازین که نگران عقل وخرد من هستی ممنون اصولا امثال من از هردو جهان آزادن بنابر این حداقل بیشتر بالا خونه شون مال خودشونه و غریبه اونتو نیست . اما در مورد اکوسیستم حرف همانست پیشتاز انرژی های پاک غرب است وجهان سوم به دلیل عقب ماندگی وعدم رعایت حرمت انسانی در اکثر انها نابودگرآنند.دوره ای که غرب در حال گذر از آنست.درمورد رابینز نگران نباش تا وقتی اکثریت یک جامعه به دنبال موفقیت های فوری وپولدار شدن بی دلیل هستند مخصوصا جوامع تنبل این جور کتابا خوب میفروشه با عرفانم خوب جوره توایران ما هم الی ماشالله ازین کتابا ونشریات چاپیده میشه لابد علت موفقیت ما هم همینه اما دریغ از یک کتاب دگر اندیش درمورد حافظ وسعدی با احترام به آنان با توجه به فاصله چندین قرنی امکان فرزند انان بودن برایم ممکن نیست وترجیح میدم فرزند زمان خویش باشم
جمعه 14 مهر 1391 - 14:24
صمصام - سیدنی - استرالیا
romano : اول: یکبار از افرادی که کم میخوانند و زیاد می گویند شکایت کرده بودی، ولی هیچکس در این سایت به اندازه و کمیت تو کامنت نمی گذارد، آنهم کامنت هایی که اگر 95% را حذف کنی باز هم اتفاقی نمی افتد و خواننده باز هم متوجه منظورت نمی شود. دوم: گفتی که افرادی که فیلم پورن می سازند از بی دین ها هستند، ولی نگفتی که بیشترین خون را در زمین از بدو پیدایش تاکنون، مومنین به ادیان الهی ریخته اند، بگو به نظرت کدام منفور ترند؟ سوم: آسمان و ریسمان را به می بافی که در نهایت حقانیت دین، آنهم دین سراپا رسوای اسلام را تبرئه کنی، ولی خودت بهتر میدانی که این دین قابل دفاع نیست. چهارم: خیلی از عرفان دم میزنی و میخواهی نشان بدهی که عارفی و حسابت از آخوندها جداست ولی دست آخر باز هم قطار طویل سخنرانی هات روی ریل آخوندها حرکت می کنه.پنجم: شعر"کم گوی و گزیده گوی چون در" رو هرگز تو زندگیت شنیدی؟
جمعه 14 مهر 1391 - 15:16
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
رومانو - تهران - ایران .. اولا که من که از مسیحیت دفاع نکردم که به من میچسپونیش!! من کلا اینها رو قبول ندارم. در ضمن من میدونم مسیحیت خیلی‌ قتل کرده ولی‌ مسیح که قطع و غارت نکرده! من تا حالا دیدی بیام بگم چرا بن لادن آدم می‌کشه؟؟ من از پیامبر ایراد گرفتم به خاطره رفتارش و از قران بخاطر طعالیمش ایراد گرفتم. بعدش آیا شما داری میزنی‌ زیرش که مسلمون‌ها هرکس بهشون انتقاد کنه میکشنش؟؟ من که فکر نکنم شما بزنی‌ زیرش! در ضمن من هم مثل اون ۱ میلیارد دیگه مسلمون زاده هستم نه مسلمان. دره گوشم اذان خوندم و بزرگ شدم گفتن عوض کنی‌ حکمش اینه که کشته بشی‌! پس بیخود مغلطه نکن! جنایته پیامبر رو با طرفتار‌های مسیحیت و پاپ مقایسه نکن. اینا بشر بودند ولی‌ پیامبر ادعای انسانه کامل داشت و مالیات جمع میکرد. به قول معروف شورته غضمفر سیاه و خال مه رویان سیاه، ولیکن این کجا و آن کجا!
جمعه 14 مهر 1391 - 15:40
mashreghin - شاپورخواست - ایران
ای انسانی که خدا رو انکار میکنی بشین فکر که چطور میشه از یه قطره اسپرم بد بو تبدیل میشی به اینی مه حالا هستی با این دقت و ظرافت ، واقعا ادمیزاد از خودش دلیل محکمتر برای پیدایش هدا پیدا میکنه؟
جمعه 14 مهر 1391 - 18:34
mashreghin - شاپورخواست - ایران
ای انسانی که خدا رو انکار میکنی بشین فکر که چطور میشه از یه قطره اسپرم بد بو تبدیل میشی به اینی مه حالا هستی با این دقت و ظرافت ، واقعا ادمیزاد از خودش دلیل محکمتر برای پیدایش هدا پیدا میکنه؟
جمعه 14 مهر 1391 - 18:34
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
mashreghin - شاپورخواست - ایران/ خوب این قطره بد بود چه ربطی به وجود خدا داره؟ من مطمئن نیستم که خدا هست یا نیست ولی خودم را هم چندان وابسته به خدانمی دونم , اگر خدائی با صفاتی که شماها میگوید وچود داره ( قادر و دانا و توانا رحیم و کریم .......) وضع بنده هاش اینطوری نبود. کلا" انسان شخصا احتیاج به یه نیروی حامی دارد که قادر به هر کار باشه و اینو برای خودش ساخته بهش آرامش میده , تمام صفاتی که انسان به خدا بخشیده به آدمها امید زندگی میده , خدا نیاز انسانهاست مثل غذا و آب و هوا
جمعه 14 مهر 1391 - 20:08
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
من با معتقد بودن به خدا مخالف نیستم اگر فقط برای خود انسان یه امر شخصی باشه ولی مخالف مذهب و مذهبی هستم مخالف کسانی هستم که بزور بخواهند دین و ایمان و خداشون را به دیگران تحمیل بکنندو مخالف کسانی هستم که دین فروشی بکنند و ادعای بهترین بودن رابکنند من هیچ کتابی راجع به اینکه خدا هست یا نیست نخواندم ولی راجع به ادیان خواندم و مطالعه و متوجه شدم که چیزی مزخرف تر از دین و روحانی وجود نداره مهم نیست که اسلام باشه یا مسیجی یا هر چیز دیگری دین باعث فرسایش قوه تعقل و تفکر و انسانیت میشود. دین خودخواه , مادی و قدرت طلب است.
جمعه 14 مهر 1391 - 20:09
feminism - لندن - انگلستان
اگر فردی ادعا کند که بین زمین و مریخ یک قوری چینی وجود دارد که در مداری بیضوی به دور خورشید می گردد ، هیچ کس نمی تواند حرفش را رد کند. البته به شرطی که به آن بیافزاید که این قوری آنقدر کوچک است که با قوی ترین تلسکوپ ها هم دیده نمی شود. اما مردم حق دارند که فکر کنند این فرد چرند می گوید . اما اگر " کتب اسمانی " به وجود همین قوری صحه بگذارند و هر جمعه و یکشنبه آن را به عنوان حقیقتی مقدس درمساجد و کلیساها، تعلیم می دادند و در مدارس به خورد بچه ها می دادند ، شک کردن به این قوری انحراف از دین قلمداد می شد :) همانگونه که انکار خدای خیالی کفر است و مرگت را به همراه دارد. چقدر این خدا لوس و بی جنبه است که اگر وجودش را منکر شوی مستحق به مرگ خواهی شد. به قول آرتمیس گرامی ، این خداست یا اژدها !!!!!!!!!!.
جمعه 14 مهر 1391 - 21:45
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
سلام رومانوی عزیز و همه دوستان فقط توجه داشته باشید ما به سبب دین اسلام که 1500 ساله تو ژن و خونمون جا گرفته اگر بخوایم خدا یا الله یا نیرو یا هزاران اسم دیگش را حذف کنیم جامعه ما مریض و روانی و جنایتکار خواهد شد . دین برای آرایش افراد بی سواد که از انسانیت هم خیلی فاصله گرفته اند ( زیرا فقط خودشان را مستحق دنیا و آخرت و زندگی خوش میبینند و دیگران را محدورالدم ) خوب است پس نباید بخاطر ابروش بزنی چشمشو در بیاری. باور بفرمایید اگر دین را از پدر و مادر خیلی از ماها بگیرن ، می میرند . باور کنید اگر دین از خیلی از مسجدی ها گرفته بشه اگر نمیرن می میرانند.
شنبه 15 مهر 1391 - 04:48
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه ! کسی‌ با شما نبود! دوما این شما هستید که ناتوان از انکارِ وجودِ خدا هستید و اتفاقا دلیل‌های اثباتِ وجودِ خدا بسیار زیاد است! اگر نمی‌دانی بدان که هیچ دانشمندی وجودِ خدا را انکار نمیکند بلکه در بدترین حالت گفته میشود که علم از اثبات یا انکارِ وجودِ خدا ناتوان است! نکند علمِ شما از علمِ آنها بیشتر است! و اما وقتی‌ من می‌گویم مسیح به مسیحیان فرموده که در موردِ او و نجات به جهانیان بشارت دهیم ، یعنی‌ در انجیل این موضوع نوشته شده!! شما اگر از درک و فهمیدنِ این‌گونه جملات نتوان هستید پس لطفا ادای دانشمندان را در نیاورید! در ضمن این جمله "خدای تو فقط در ذهنِ تست" به اندازه کافی‌ خنده دار بود! جللا بر نامِ مسیحِ زنده که دشمنانش هر روز شرمنده تر میشوند اما او جانِ خود را برای نجاتِ همین دشمنانِ " غرض ورز " فدا کرد! و اما باید بگویم شما خود تعریفِ گناه را بهتر از من میدانید! بهتر است به جای تعغیرِ نامِ به طورِ دائمی کمی‌ حقیقت را جستجو کنید!
شنبه 15 مهر 1391 - 08:52
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، کسی با من نبود؟ پس الان سایه امید بود که کامنتش رو خطاب به من نوشت؟! در حیطه فعالیت تو نیست که تشخیص بدی مخالفانت چند نفر هستند و تغییر آیدی داده اند یا خیر چون از اثبات آن ناتوانی و از گردانندگان سایت هم نیستی!! سعی کن در محدوده اختیارات خودت حرف بزنی! دلایل اثبات وجود خدای تو مسیح یا خدای مسلمانان به همان اندازه معتبرند که دلایل اثبات خدای من دیونیزوس. من وجود هیچ خدایی رو انکار نکردم حتی الله! هزاران خدا آمدند و رفتند و پرستش و ستایش شدند. من در عین بیخدایی صاحب یک خدا هستم! مسلمانان بنده الله و شما مسیحیها بشار خدایتان هستید. من بیخدا و صاحب خدای خودم هستم. من به خلاف شما دینمدارها از واژه خدا تعریف سپیریتوالیته ندارم، تعریف من از خدا فرهنگی و تاریخیه. به همین دلیل هست که عرض کردم من صاحب خدای خودم هستم نه بنده و عبد و رسول و بشارت دهنده او. هستی دیونیزوس حداقل به دو هزاره قبل از مسیح بر می گرده و در جایگاه خودش نقش سپیریتوال و معنوی رو برای پیروانش داشته.
شنبه 15 مهر 1391 - 13:20
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، 2ـ مشکل شما دینمدارها این هست که فکر می کنید باید به خدا نقش سپیریتوال و متافیزیک بدهید. شما فکر می کنید مسیح یا هر خدایی که ستایش می کنید خالق شماست. نه این تعریف من از خدا نیست. اینجاست اختلاف برداشتهای من و شما از خدا. دیونیزوس از نظر من جذابیتهای زیادی داره و به مراتب روایت زندگی او به خصوصیات انسانی نزدیکتره. در صورتیکه الله یک خدای انتزاعی و غیر قابل دسترس و فاصله گیره. مسیح نقش قربانی و معلم اخلاق رو بازی می کنه و اینها مورد علاقه من نیست. من علاقه زیادی به خدایان یونانی دارم چون صاحب خانواده هستند، چون ضعفهای اونها به ضعفهای انسانها شبیه هست. من از خدایی که بخواد به من درس اخلاق بده و بر زندگی من چمبره بزنه خوشم نمی یاد. احساس آزادی نمی کنم. من می خوام صاحب خدای خودم باشم نه بنده یا برده او! اگه فردا خدای جذاب تری از دیونیزوس پیدا کردم می تونم خدای جدید رو جایگزین دیونیزوس کنم و هیچ احساس گناه یا طرد شدن هم بهم دست نده!
شنبه 15 مهر 1391 - 13:33
Dionysos - پارسی - فرانسه
خدای ناشناخته و نادیدنی از نظر من وجود خارجی نداره. مسیح و الله مثل هزاران خدای فرهنگی دیگه شناخته شده اند و من انکارشون نمی کنم. من منکر خدای ناشناخته هستم، من منکر نقش متافیزیکی هستم که دینمدارها به خداهای ساخته و پرداخته فرهنگها و خدای ساخته ذهن محدودشون می دهند. چون اگه چنین موجودی وجود داشته باشه از نشون دادنش هراسی نداره و خودش رو پشت ابر قایم نمی کنه! چون خدای ناشناخته هم باید یک علت شناخته شده داشته باشه و الی آخر! انجیل و قرآن کتابهای بشری و پر از تمثیل و استعاره و کنایه هستند. به لحاظ ادبی اگه نقد و تفسیر بشوند هیچ مشکلی بوجود نمی یاد. مشکل جایی شروع می شه که داستانها و تمثیلها و استعاره ها حالت تقدس به خودشون بگیرند. مورمونها برای چند همسری و ازدواج با صغیر و مقدس جلوه دادن اون به همین انجیل استناد می کنند! مسلمانها هم برای ازتکاب جنایت و چند همسری و برده داری به قرآن استناد می کنند. اگه سپیریتوالیته و معنویت شما دینمدارهای مقدس مآب این هست، خوب تقدس و دین از نظر من سقوط اخلاقی یک انسان هست!
شنبه 15 مهر 1391 - 13:46
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه اولا من منظورم این بود که " آنجا " با شما حرفی‌ نداشتم نه اینجا! اتفاقا حالا با شما هستم و می‌گویم اولا این جمله " در حیطه اختیارتِ خود نظر بده " نشانِ روحِ دیکتاتورِ شماست و بار‌ها گفته‌ام که هیچ کس در این سایت اجازه ندارد برای کسی‌ حیطه اختیارت تعیین کند! دوما دیدید که سخنِ من درست بود و شما به تغییرِ نامِ کار بریِ خود اعتراف کردید و این یعنی‌ یک انسانی‌ هستید که ثبات شخصیت ندارد پس نمیتوان نظرات شما را قبول کرد! آن چیزی هم که شما در بره اعتقاداتِ من به من نسبت دادید از روی بی‌ اطلاعی و ساخته ذهنِ شماست ! خلق بودنِ مسیح ، در انجیل نوشته شده و ساخته ذهنِ ما نیست! شما بگویید انجیل را قبول ندارید! در ضمن دوباره تکرار می‌کنم به جای عوض کردنِ نامِ کار باری ، خود را عوض کنید!
شنبه 15 مهر 1391 - 20:40
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، بنده به نام کاربری دیگری غیر از دیونیزوس اعتراف نکردم. شناسایی کسانی که با چند اسم کاربری بنویسند در حیطه اختیارات تو نیست چون گرداننده سایت نیستی و قادر به اثبات اون هم نیستی. پژمان از اتریش هیچ ارتباطی با من ندارد. وجه مشترک من و پژمان در انتقاداتمان از دین گرایی و خدا پرستی ست. چرا وقتی شما ساندیسی ها کم می یارید و قادر به پاسخگویی نیستید زود به اسامی کاربری گیر می دهید؟ تو فکر می کنی همه باید عاشق مسیح باشند و هر کسی از مسیحیت انتقاد کرد کاربری به اسم دیونیزوسه؟! چقدر شما دینمدارها بدبخت و عقب مانده هستید! ایرانیهای امروز و خصوصا جوانها مطالعه می کنند و مثل تو برای خادم کلیسا شدن و پناهندگی حاضر نیستند از اسلام خارج شوند و خودشون رو به چاله مسیحیت بیندازند. تو که عقلت رو دادی دست دو تا جمله کتاب مقدس چطور به خودت اجازه می دی از ثبات شخصیت حرف بزنی؟! بله در کتاب مقدس هندوها هم نوشته شده باید موش و گاو بپرستند چون موش و گاو هم قراره حتما در آینده ظهور کنند!
شنبه 15 مهر 1391 - 23:10
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، تو چطور بشری هستی که از عقل خودت کمک نمی گیری و چون در انجیل نوشته شده مسیح خالق دنیاست تو هم قبول کردی که مسیح خالق توست؟ انجیل رو بر چه اساسی قبول کنم؟ انجیل رو حواریون مسیح نوشتند از اسمان که فرود نیامده!!! قبول کنم که حواریون انجیل رو نوشتند و تصوراتشون رو به خورد خلق دادند؟ شما دینمدارها همه تون از بیخ روانی هستید. اصلا خودتون هم نمی فهمید چی می گید. مگه با یک کتاب که چهار آدم بیکار نوشتند می شه خالق بودن کسی رو اثبات کرد؟ چرا مغز آکبندتون رو به کار نمی اندازید؟! اصلا تو فکر کن همه بیخداهای سایت من هستم چه جوابی برای سوال من داری؟ خالق بودن مسیح ساخته ذهن تو نیست ساخته ذهن حواریونه. تو از عقلت کمک گرفتی؟ حالا با یک کتاب وجود خدای ناشناخته و خالق بودنش اثبات می شه؟! این همه کتاب راجع به خدایان مختلف نوشته شده باید محتویاتش رو دربست بپذیری؟! به سوال من جواب بده، من ول کن شما دینمدارها و خداپرستهای خالق پرور نیستم.
شنبه 15 مهر 1391 - 23:17
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه اتفاقا همین واژه " شما ساندیسی‌ها " نشان میدهد که اولا شما همی هستید که من می‌دانم! دوما هنوز نمی‌دانید که من کی‌ هستم و اصلا نظراتِ مرا بر علیه " ساندیسی‌ها " نخوانده اید و عقب مانده هم شما هستید که هنوز نمی‌دانید این اجازه من است که بگویم " اسمِ کاربری عوض نکن و شجاع باش " این ربطی‌ به این ندارد که مسولِ سایت هستم یا نه! در ضمن به جای فحش دادن و این که خودتو به در و دیوار بزنی‌ ، یه لیوان آب بخور! روانی‌ کسیست که واردِ سخنِ دیگران میشود و خود را وکیل مدافع دیگران می‌داند! مگه شما وکیلِ " پژمان " هستید! توجه کن " من به مسیح اعتقاد دارم و همین‌جور که آقای داوکینز اجازه دارد بگوید " احتمالا ! خدا وجود ندارد" من نیز حق دارم بگویم " مسیح همان خداست که وجود دارد و امروز حاضر است نادیمان ، شکسته دلان و خستگان را نجات دهد"! اگه شما از دموکراسی و آزادیِ بیان ناراحت هستید، خوردنِ " ساندیس " را کنار بگذارید! " والسلام "!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 03:09
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، تو می دانی من که هستم، من نمی دانم تو که هستی؟!!! عجب استدلالی! حتما از انجیل به تو وحی شد! واقعا شما دینمدارها عقب افتاده ترین هایی هستید که تا به حال کره زمین به خودش دیده. من وکیل پژمان نیستم اما وقتی می نویسی کسانی که منکر خدا هستند خودنمایی می کنند جواب در خوری برای تو نوشتم که دیگه صحبت از خودنمایی نکنی. تو که رسالت مسیح رو در این سایت تقبل کردی و مدعی خادم بودن کلیسا هستی خودنمایی نمی کنی؟! اگه یک جو عقل و خرد و قوه تحلیل در شما بود به دام دین گرفتار نمی شدید. تو بر اساس دو جمله انجیل ادعا می کنی مسیح وجود دارد و خالق هست! جواب سوال منو بده مگر یک کتاب وجود خالقی رو اثبات می کنه؟ آن هم کتابی که حواریون نوشتند! ساندیس متعلق به تو و رهبر عزیزت رفسنجانیست. رفتی اوین برای آزادی مهدی و فائزه سینه بزنی؟! شما به خوردن ساندیس ادامه بده تا ظهور مسیح هنوز وقت داری!! با وجود شما دینمدارها، بیخداها نیازی به اثبات عدم وجود خدا ندارند! اگه خالقی وجود داشته باشه چرا باید از شما ..ها برای رسالتش کمک بگیره!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 09:07
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، باتیست عزیز اسم کاربری عوض نکن و شجاع باش یک لیوان آب بخور و خودت رو به در و دیوار نزن. حاجی سابق نوکیش امروز تو حق داری برای پناهندگی به صلیب مسیح آویزون بشی، اما حق نداری حال ما رو اینجا از وحی ها و الهامهای غیبی مسیح به هم بزنی. مسیح اگر قادر به نجات کسی بود خودش رو نجات می داد که میخکوبش نکنند! الان کل دنیای مسیحیت نجات پیدا کرده و گناهی نمانده که مسیح بر دوش نکشد، نمونه مورمونها!! با سرعتی که جهان رو به پیشرفتهای علمی دارد 500 سال بعد الله و مسیح هم به جمع سایر خدایان خواهند پیوست! تا 500 سال دیگه هالوهای پر از کمبود و عقده خودنمایی باید گوش مردم رو با این جفنگیات خالقانه آزار بدهند. واقعا خنده تون نمی گیره از این همه دروغ و کلکی که برای مومن بودن خودتون سوار می کنید؟!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 09:22
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - پارسی - فرانسه . اشتباه می‌کنید. پیام مذاهب الهی جز تفکر و محبت نیست، اگر جمود فکری و تعصب و بی‌ خردی میبینیم، از مصدر مبلغّان دین است.. به هر حال فکر نکنید که با حذف مذهب از تفکر انسان، سعادتمندی اش حتمی است، بلکه فقط راهش را برای توحشی منظم هموار ساخته اییم.
یکشنبه 16 مهر 1391 - 11:13
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، تو خودت رو کی فرض کردی؟ یعنی تو اینقدر مهمی که من بخاطرت اسم کاربری عوض کنم چون خیلی دانشمندی و هر بار با علم لایتناهی خودت من رو شکست دادی؟ تو و بقیه ساندیسی ها کی هستید که من به خاطر شما پشت چند اسم کاربری خودم رو مخفی بکنم؟ مگه شما نوکر کی هستید که از شما ترس و واهمه داشته باشم؟ علی ساندیسی هم همین خزعبلات رو سر هم می کنه. شما از بهرام هاله نور گرفته تا علی و امیدالحلال نوکیش مسیحی همتون دچار خود بزرگ بینی و پارانویا هستید! اگه یک بار کتاب مقدست رو خونده بودی می دونستی که در انجیل نوشته نشده که مسیح خالق جهان هست! چون مسیح پسر خداست و خودش مخلوق پدرش و یک زن زمینی هست! تو چطوری مسیحی شدی که الفبای مسیحیت رو نمی دونی و این همه ادعا هم پشت خرت بار کردی؟! این گافی که دادی نهایت بیسوادی تو در مسیحیت رو می رسونه نوکیش ساندیسی!! اسم کاربری عوض نکن بهرام هاله نور، کشتی خودت رو با این همه دانش نداشته!! چقدر تو دروغ می گی! چقدر تزویر و ریا می کنی؟! حال همه رو از مسیحیت به هم زدی!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 11:43
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance، چه خوب که ما شانس داشتن توحش غیر منظم و سعادت مذهب رو نداریم!!! سعادت و محبت و تفکر در مذهب و توحش غیر منظم: سنگسار، پدوفیلی و برده داری در کشورهای خاورمیانه و جهان سوم، دیکتاتوری مذهبی، اعدام، قطع دست و پا، عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی، وابستگی به کشورهای پیشرفته ووو واقعا همه اینها فقط پیامی از سعادت بشریست! چه شود خود سعادت مذهبی!!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 17:20
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos عزیز، فرض رو بر این میگذاریم که شما درست میگویید و ریشه تمام بدبختی عآلم و آدم دین است، و اگر پیدایش ادیان نبود نه جنگی بود نه فتنه ایی و نه فقر و بدبختی. اما فعلا نبرد ما برای دموکراسی اساسی‌ تر و مهمتر است تا تقبیح اعتقادات یکدیگر. مگه نه ؟
یکشنبه 16 مهر 1391 - 19:40
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه باز می‌گویم که تو با صحبت کردنت بیشتر آبروی خودتو میبری پس ادامه بده! شما وقتی‌ کامنت‌های منو نخوندی چطور میگی‌ من واسه پناهندگی مسیحی‌ شدم؟ من در ایران هستم ، ارمنی و مسیحی‌ زاده نیز هستم! البته اگر هم کسی‌ واسه پناهندگی مسیحی‌ بشه این موضوع به مسیح و آن شخص مربوط می‌شه و به " وکیل " احتیاج نیست! آروم باش! والسلام!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 22:16
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه ضمنا آن چه شما از مذهب میدانید، در موردِ اسلام است نه مسیح! گویا انجیل نخوانده اید یا شاید هم خنده اید و نمیخواهید معترف شوید که مسیح ، خداوندِ محبت است و اتفاقا آن دموکراسی و همزیستی‌ که امروز در جهانِ حتا به اسم مسیحی‌ میبینیم ، به خاطرِ تعالیمِ مسیح است! اگر می‌خواهید دورِ باطلِ " مساله قرونِ وسطا " را پیش بکشید ، هر کسی‌ می‌داند که آن سیاهی به دلیلِ تخلف و اجرا نکردنِ فرامینِ مسیح توسط ِ روحانیون بود و نه اجرای آن! چشمِ دل‌ باز کن که جان بینی‌!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 23:49
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه در ضمن کسی‌ ادعای مؤمن بودن نکرد! اما از آنجا که شما " ادب " احترامِ عقاید را ندارید! نشان میدهد که اگر مسیحیت را خرافات نیز بدانیم ، بهتر است مسیحی‌ باشیم تا یک " هتاک و تهمت زن " مثل شما! شما میدانید که در مقابل حرفهایی‌ که میزنید مسئولید! مگر آن که با خالی‌ کردنِ بارِ مسئولیت ، متزلزل بودنِ خود را به اثبات برسانید!! معلوم است کسی‌ که قادر نیست ثابت کند که طرفِ مقابلش تغییرِ دین داده تا پناهندگی بگیرد و قبلان ساندیس میخورده و الان کوکا کولا!! مسلما نمی‌شود برای نظراتش ارزشی قائل شد و احتمالا برای گریز از جواب گویی دائماً نامِ کار بریِ خود را تغییر میدهد! شما اگر به چیزی اعتقاد ندارید، خوب ناداشته باشید! چرا هتاکی می‌کنید!!؟البته من از این کارِ شما ناراحت نمیشوم چون نشان می‌دهید که خودتان و همفکرانتان و عقیدتان چگونه هستند و باعثِ رسواییِ هر چه بیشترِ خود میشوی !، مشکلی‌ نیست! باعثِ خوش حالی‌ِ ماست که خود آبروی خود را ببرید! اما من ذاتاً آرزوی بهروزیِ شما را دارم! به امیدِ روزی که انسانها بیاموزند احترام چیست! والسلام!
یکشنبه 16 مهر 1391 - 22:31
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، تو ایران هستی اما آمریکا رو کشور محل سکونت انتخاب کردی؟! مریضی؟! این همه سال ارمنی بودی هنوز نمی دونی در انجیل چیزی در باره خالق بودن مسیح گفته نشده؟! اعتقادات زرشکی یعنی این! کسی که از نوشتن اسم کشورش شرم داره و اسم آمریکا رو نوشته تا خودنمایی کنه بدجوری تب کرده!! کسی که مدعی خادم بودن کلیسای ارتدوکسه و تبلیغ پروتستانتیسم رو می کنه رو دل کرده!! احتمالا تو هم قبلا بهرام هاله نور بودی اسم کاربری عوض کردی چون ده من ادعای تو خالی و متناقض بار خرت کردی! تو با کامنتهای پر از تهمت و فرافکنی و سینه زنی برای اصلاح طلبها چی رو تا حالا ثابت کردی؟ خالق بودن مسیح؟! طوطی بودن دینمدارها؟ مقلد بودن پیروان دین؟! شما دینمدارها آبرو هم داشتید؟! اگه دموکراسی از نوع محبت و احترام مسیحی اینه که تو بیای به منکران خدا فحاشی کنی، من خوشحالم که منکر خدای عقده ای و مازو سادوی شما دینمدارها هستم. من صاحب خدای خودم هستم نه مثل شما یک روز صاحب خدا و رسولش یک روز نوکر و بنده و عبد و جاروکش درگاه بی درگاهش! دیندار کسی ست که تعادل روانی نداره! والسلام!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 08:28
odin - انتورپن - بلژيك
romano - تهران - ایران_ راستش مطالبی که شما نوشتی و کل صفحه رو باهاش پر کردی ارزش خوندن که نداشت ولی وقت زیادی رو به هیچ و پوچ تبدیل کرد. «عرفان ابستره شرق!!!؟» اصلآ خودت میفهمی چی میگی اقای عزیز؟ شما معنی ابسترکسیون و سبکها رو میدونی اصلآ. برای فریب مردم و تحمیل عقاید خرافی و اجی مجی این ادیان مسخره که در طول هزاران سال یک تولید مفید نداشتن یک ادم چقدر میتونه مغلطه ببافه و مذخرف بنویسه؟ با نوشته های شما حس میکنم سقف و محدودیت نداره. بجای فریب و کلمات غلمبه سلمبه و ردیف کردن کلمات علمی و سبکهای هنری که گاهآ هیج ارتباطی با موضوع بحث ندارن، برو اقا جون دو تا مقاله و کتاب بخون بعد حرف بزن. نوشتن که من با کتاب این کاری ندارم ولی فلانی چنین نوشته!!! مرد حسابی کتاب «توهم خدا» ی ایشون بیشترین فروش را داشته یعنی یه نسخه اش زورت اومد بخری و بخونی و بعد در موردش حرف بزنی که اینطور سکه یه پول نشی؟
دوشنبه 17 مهر 1391 - 10:48
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance - تهران - ایران، تا وقتی که دین وسیله ای برای تقبیح اعتقادات بیخداها باشه به دموکراسی نمی رسیم. اتفاقا برای رسیدن به دموکراسی باید ریشه دین رو سوزاند! من و شما انسان قرن 21 هستیم نه قرن هفتم میلادی یا دو هزار سال پیش. اینهمه حملات انتحاری اسلامگراها و قتل عام دگراندیشان توسط اسلام به خاطر عدم درک قرن حاضر و درجا زدن در قرن هفتمه! عصر ادیان به سر رسیده! قبل از الله و مسیح خدایان دیگری به همین شدت و غلظت پرستش شدند و هیچکس فکر نمی کرد که روزی به دفتر تاریخ سپرده شوند. این همه خدا هست خوب یک خدای بهتر انتخاب کنید، خدایی که اینقدر اما و اگر نداشته باشه. اسم الله آدم رو یاد دراکولا می اندازه، مسیح تا کی بالای صلیب می خواد بمونه و بخاطر به صلیب کشیدنش کلی آدم به صلیب کشیده شدند. کجای این خدا قربانی هست؟ این همه خدا ریخته هزاران خدا آمدند و رفتند این همه سر و صدا راه نینداختند. به خاطر سه خدای علاف سامی قرنهاست خون می ریزند. این چه وضعیه؟! دین چه اعجوبه زشتیه! یک خدای بهتر پیدا کنید دنیا رو از شر دینتون خلاص کنید! تا کی باید جفنگیات دینمدارها رو بشنویم؟!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 11:34
Dionysos - پارسی - فرانسه
شما دینمدارها دنبال چی هستید؟ از خدا چی می خواهید؟ خدای شما چی بهتون داده؟ آب و غذا داده؟ در رختخواب شما بوده و نیازهای جنسی شما رو برطرف کرده؟ به جای شما کار کرده؟ با شما صحبت کرده؟ این خدا چیکار کرده؟ نیازهای جنسی این همه دختر و پسر مسلمون ایرانی دم بخت رو برطرف کرده؟ نیازهای جنسی کشیشهای کاتولیک رو برطرف کرده؟ پس صیغه و فحشا و پدوفیلی به لطف خدای شماست؟ دلتون خوشه که یک جایی هست به اسم مسجد و کلیسا و ممکنه خدا از اونجا رد بشه و صدای شما رو بیشتر بشنوه اما حاضر نیست خونه ش رو جارو کنه! برای جاروکشی از شما بیگاری می کشه، برای تبلیغ بودنش از شما بیگاری می کشه و یک بار هم حاضر نشده خودش رو به شما بندگانش نشون بده! میسیونر به افغانستان و سودان و غیره می فرسته که اگه کشته بشوند خودش زنده بمونه!! این خداها به چه دردی می خورند؟ کتابهاشون هم به روز نیست و پر از مهملاته! مردم منتظر بودند مسیح بیاد معنای احترام رو بفهمند؟ مردم منتظر بودند الله بیاد معنای کمال رو بفهمند؟ این خداها رو باید بعنوان دکور خونه ازشون استفاده کرد!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 12:17
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی - فرانسه سندی دیگر بر " دانشمند " بودنِ شما! اولا در انجیل دقیقا به خاعغع بودنِ مسیح اشاره شده و دوما من قبلان عرض کرده‌ام محل سکونتِ من زمانی‌ " لسآنجلس " نوشته شده که در آنجا بودم و این عضویت را انجام دادم! فکر نمیکنم که با پروازِ من از لوس انجلس به ایران یا به هر جای دیگر ، این محل سکونت خود به خود تغییر یابد! اینرا از یک مهندسِ کامپیوتر بپرسید ، شاید بتواند برایتان توضیح دهد! واقعا نمی‌بینی که استدلال‌هایت چقدر توخالی و بی‌ پشتوانه است!؟ آیا ارزش دارد که وقتم را صرفِ این بحث کنم؟ والسلام!
دوشنبه 17 مهر 1391 - 15:07
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، در کدام انجیل و در کجای آن اشاره شده که مسیح خالقه؟! چرا رفرنس نمی دی؟! حتما نیست! تو که اینقدر به مسیح نزدیکی که خودش بهت گفته خالقه، بهش بگو یا زودتر ظهور کنه یا در یک دوئل با الله و یهوه تکلیف همه رو مشخص کنند!! اگر خدایان شما خالق همه چیز هستند پس چه نیازی دارند که سر قلمروشون با هم دعوا کنند و پیروانشون رو به جان هم بیندازند؟ می شه یک استدلال با پشتوانه بدی که چرا منجی شما مسیح اتیوپی رو ول کرده و میسیونر به افغانستان می فرسته؟! مردم اتیوپی از قحطی مثل حیوان می میرند و مسیح شما معلوم نیست کی قراره ظهور کنه! ظاهرا مسیح بیشتر به فکر از راه به در کردن پیروان الله هست و الله هم همینطور!! کره زمین متعلق به شما خدا پرورها نیست، متعلق به ما هم هست. ما نمی خواهیم هر روز شاهد دعوا یا تبلیغ پیروان این سه خدا باشیم! اگه میلیاردها دلار خرج جنگ میان این سه خدا و دینمدارانشون نمی شد بشر قادر بود زمین رو از نابودی تدریجی حفظ بکنه و تصمیمهای بهتری برای جامعه انسانی گرفته می شد.
دوشنبه 17 مهر 1391 - 18:43
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی مسیح گفته است " اگر نزد من آماده بگویید که به اسمِ تو معجزات کردیم می‌گویم شما را نمی‌شناسم زیرا که مردم گشنه اند و شما آنها را آب و غذا نداده اید "! کجای این تعالیم اشکال دارد؟؟ در ضمن شما معنی‌ِ واژه "والسلام " را میدانید؟ اینرا مینویسم تا همه بداند که بحث با شخصی‌ مثل شما که از ادبیاتِ فرا فکنانه و احمدی نژادی استفاده می‌کند بی‌ فایده است! والسلام!
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 02:50
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Dionysos - پارسی کسی‌ که انجیل را نخوانده به کسی‌ که انجیل و عهدِ جدید را ۴ بار به طورِ کامل خوانده یاد دهد که در انجیل چه چیزی نوشته شده! مگر شما به انجیل اعتقاد دارید؟؟!! چطور در مورد چیزی که به آن اعتقاد ندارید نظر می‌دهید!!؟؟ در کجای انجیل مسیح به پیروانش دستور میدهد دیگران را بکشند! این از عجائبِ ووجدیِ شمست که در مورد چیزی که به آن اعتقاد ندارید نظر می‌دهید!!!!! در ضمن مردنِ مردمِ اتیپپی و.. با ر اثر عمل نکردن به تعالیمِ مسیح است و نه عمل کردن به آن! اگر انسان‌ها از " حیوان صفتی " و غرض ورزی نسبت به تعالیمِ مسیح دست بردارند، بسیاری از مشکلاتِ جهان حل میشود! اما تا زمانی‌ که انسان قصدِ تمرد و بی‌ اعتنایی به مسیح را دارد ، وضع همین است و باید منتظر آمدنِ مسیح و نجاتِ جهان از دستِ یاغیان باشیم!
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 02:49
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - ولی‌ دلیل قاطع‌ای هم دارید که با اهانت به دموکراسی برسیم ؟ جامعه آمریکا متدین تر است یا جامعه روسیه ؟ کدام توان جذب و حل تفاوت‌ها و تنوع‌ها رو بیشتر در خود دارند ؟ .. آنچه از محتوای کامنتهای شما میفهمم، اینست که شما تعصب و خرافه پرستی‌ و یگانه پرستی‌ و اعتقاد سالم و آزاد رو با یک چوب میرانید. اگر پیام همزیستی‌ و محبت، به واسطه موجود دوپایی به نام انسان به بی‌راهه رفته، مقصر پیام آوارن آن نیست، که اگر پیام دین هم نبود، این موجود دوپا به گونه ایی دیگر چهره تاریخ خود را تیره و تار میکرد..../ به هر حال فکر نمیکنم روزهای خوبی‌ در انتظار بشر باشد، چون معیار‌های خوبی‌ و بدی دیگر مطلق نیستند. و انسان به آگاهی‌‌هایی مسلح میشود که ظرفیت درک و هضم همه این نوع آگاهیها رو ندارد./ روزتان خوش.
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 06:38
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jalal، برای خواندن یک کتاب اعتقاد هم لازمه؟! وقتی کتاب دراکولا رو می خونی بهش اعتقاد داری؟! من هم انجیلها رو خواندم و جمله ای که اشاره بکنه مسیح خالق هست رو ندیدم. فقط در عهد قدیم اشاره به خالق بودن خدا شده و منظور از خدا یهوه ست نه مسیح! حالا چرا طفره می ری؟ اگه 4 بار انجیل رو خوندی و راست می گی همون جمله ای که اشاره می کنه مسیح خالق دنیاست رو بنویس و رفرنس بده! علت قحطی و مردن مردم اتیوپی عمل نکردن آنها به تعالیم مسیح هست؟! عجب استدلال با پشتوانه ای؟! مگه شما نمی گید مسیح گناهان بشریت رو تقبل کرده به دوش بکشه؟ پس مردم اتیوپی و یاغیها گناهی ندارند که به چنین سرنوشتی دچار شوند! اگه قرار باشه بشریت خودش خودش رو نجات بده و گناهکار هم باشه، بود و نبود مسیح کیلویی چنده؟! والسلام در فرهنگ لغت یاغیانی بوده که مدام در فکر جنگ بودند هر وقت خسته می شدند برای آتش بس از والسلام استفاده می کردند!
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 13:43
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance، شما قضیه رو عکس گرفتید. سیاست پلورالیسم آمریکا مبتنی بر دموکراسی ست نه بر اساس حکومت دینی! در آمریکا آزادی مذهبی ست نه حکومت دینی مذهبی! روسیه در حال حاضر توسط مافیای پوتین و مافیای کلیسای ارتدوکس رهبری می شه، برای همین هست که تفاوتها و تنوعها در روسیه خیلی کم هست! روسیه بعد از 70 سال کمونیسم افسار گسیخته و تغییر آن به مافیای مذهبی و اقتصادی راه زیادی برای رسیدن به دموکراسی در پیش دارد. کمونیستها 70 سال جنایت کردند اما خدایان چند هزار سالی هست که با ابزار پیام سعادت بخش دین جنایت می کنند و از رو هم نمی روند. ادیان زنها را برای جوجه کشی و پیرو پروری و مطبخ می خواهند. کمونیستهای بیخدا تنها کار مثبتی که کردند زنها را از مطبخ بیرون کشیدند و ارزش برابری با مردان به آنها دادند! مذهبی های آمریکایی قصد عقب راندن زنها به سمت جوجه کشی رو دارند و معلوم نیست چند نفر برای این هدف قربانی خواهند شد! انسان مذهبی پتانسیل بالایی برای جنایت دارد چون جنایت گروهی به اسم خدا راحت تر هضم می شه!
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 14:25
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance، اهانت به کی؟ به چی؟ مگه شما نمی گید الله خالق دنیاست و عالم و آگاه و احده و هیچ خدایی به جز او نیست؟! پس دراکولا هم از بندگان خود الله هست و اگه چنین موجود نفرت انگیزی خلق کرده و بشر دو پا رو خلق کرده که به بیراهه برود مسوولیت مستقیم این نقصها با خود الله هست. مگه شما خصوصیات بشری عالم و آگاه به الله نمی دید؟ پس دادن خصوصیات مخلوق به خود الله اهانت نیست مگر زمانی که شما ادعا کنید دراکولا مخلوق الله نیست و یک استثناست! چنین چیزی غیر ممکنه چون شما شریک برای الله قائل نیستید! اگه سخنان من اهانت بود الان من باید بخار می شدم و در جهنم الله به سر می بردم! من سالهاست که برای الله خط و نشان می کشم، اگه خدای باغیرتی بود باید حداقل به خاطر این همه اهانت منو به دوئل دعوت می کرد! اگه خدای با عرضه ای بود نباید پیروانش رو برای انتقام گیری از مخالفانش اجیر می کرد! اگه الله تعادل روانی داشت پیروانش عملکرد بهتری داشتند! سعی نکنید همه مسوولیت رو به دوش بشر دو پا بیندازید. چون وقتی خالقی باشه مخلوق هیچکاره ست! گناهکار واقعی کسی ست که خلق کرده و بشر رو به میل خودش دستکاری کرده!
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 14:12
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - اساس افراط، در عدم تفاهم است/ شما از تاریخ برای اثبات حقانیت سخنتان بسیار کمک گرفتید، اما به خونین‌ترین جنگهای تاریخ بشری که هیچ ربطی‌ به مذهب هم نداشته اشاره نکردید.. بهار حال حس خدا جوئی و خدا پرستی‌ یک حسی فطری و درونیست، که قبل از پیدایش حتا اولین مذاهب هم، به اشکال سنگ و ماه و خورشید پرستی‌ وجود داشته، و گویا در آنروزگار دموکراسی مفهوم بسیط تر و قویتری داشته ! منطقی‌تر اینست که مسائل رو همانگونه که هستند بپذیرید، وگرنه بعد از گذر سالهای مدید و صرف عمر به این نتیجه برسید که چه چیز‌هایی‌ در زندگی‌ اجتماعی ارجحتر و با ارزشترند.
‌سه شنبه 18 مهر 1391 - 22:34
Dionysos - پارسی - فرانسه
منظور شما از خونین ترین جنگهای تاریخ جتگهای مذهبی صلیبی ست که هنوز ادامه داره؟! حس بیرونی هم داریم؟! حس فطری یعنی غریزی؟! نیاز تغذیه غریزی هست. خداجویی مثل نیاز به آب و غذا حیاتی ست؟! اگه اینطور بود بیخدایی وجود نداشت و همه از بیخدایی مثل بی آبی تلف می شدند. بشر از ترس ناشناخته ها ماه و خورشید رو ستایش می کرد نه به خاطر خداپرستی! شما که هنوز فرق غریزه و خدا پرستی رو نمی دونید چطور به خودتون اجازه می دید از من بخواهید مسائل رو همانگونه که شما می خواهید بپذیرم. شما دینمدارها کلمات قلمبه سلمبه حفظ کردید خودتون هم نمی دونید معناش چیه! اول مفهوم غریزه رو بیاموزید بعد حسهای پنجگانه رو بعد صحبت از منطق بکنید. باارزشتر از زندگی چیز دیگری هم هست؟ قادر نیستید به یک سوال ساده راجع به خدای خالق و لایتناهیتون جواب بدید. سالهاست عمرتون صرف خداشناسی شده بی آنکه رنگ این خدا رو هم دیده باشید! در دادن درس اخلاق به همدیگر اول صف هستید! بله خالق خلق می کند اما خالق داریم تا خالق! خالقی که پیروانش تمبانش رو بالا می گیرند و ازش دفاع می کنند به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 12:05
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - اگر این بحث رو با یک هم تیپ خودتان کرده بودید الان این مناظره به فحش و دشنام منتهی‌ شده بود، نوع انشأ شما سراسر نشان از سؤ استنباط، و صبر و استقامت پایین دارد...شما در آستانه پایینی از خویشتن شناسی‌ و خود باوری قرار دارید. اینها نشان از درک متناقض شما از قضایا ‌ست.. در ضمن مفهوم صحیح "فطرت" و "غریزه" را در فرهنگ لغات جستجو کنید، تا این‌گونه فرافکنی نکنید.. معذرت میخواهم اگر شما را از میزان آگاهی‌ تان مأیوس می‌کنم، ولی‌ کاربر عزیز، از دیدگاه بیطرف من، سواد شما تا بلوغ فاصله زیادی دارد مضاف بر آن ذهنیت مغشوشی دارید. فعلا به خواندن ادامه دهید.. دلیل نمی‌شود که بر شما به عنوان یک فارسی زبان درود صمیمانه نفرستم./ شب و روزتان خوش/
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 16:39
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - پارسی - فرانسه . پاسخ سوالاتتان: خونین ترین جنگهای تاریخ بر اساس تلفات انسانی‌: جنگ جهانی‌ ۲ (تقریبی ۶۰ میلیون)، فتوحات مغول (تقریبی ۴۰ میلیون)، سلسله پادشاهی مینگ (چین)(۳۰ میلیون)، سلسله پادشاهی مینگ (چین)(۲۵ میلیون).... اینها کدامین متاثر از مذهب بوده اند ؟؟/ ۲. هنگامیکه حسی را با فطری همراه میسازیم، به خودی خود آن حس را از نیازهای غریزی متمایز میسازیم، یعنی‌ از شکل غرایز حیوانی آنرا جدا ساخته ایم، پس پاسخ این گونه نیازها را با همان مرتفع کننده‌های غریزی نمیتوان داد./ ۳. بله! با ارزشتر از زندگی‌، کیفیت لذت بردن از زندگیست. / ۴. خدای من نیازی به ساپورت من و شما ندارد، بلکه دیزاینی بنیان نهاده که نظم هستی‌ بر اساس این دیزاین کار کند، این بر عقل ماست که اینرا بفهمیم و خود را با این دیزاین، موزون و هماهنگ سازیم./ حالا این با خودتان است اگر می‌خواهید با این خالق وارد دوئل شوید، و یا تمبانش را پایین و بالا بکشید تا قهرمان مطلوب خدای Dionysos شوید. / اگر سوال دیگری دارید، در خدمتم.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:24
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance، جناب دانشمند کلمه «غریزی» در فرهنگ لغت عمید «فطری» معنا شده!! آقا یا خانم باسواد! فطرت رو سرشت و طبیعت و ذات هم تعریف کرده اند. اصلا گرایش به ایده خدا رو «حس» قلمداد کردن و از همه بدتر یک حس ذاتی و غریزی یا به قول دانش بالای شما فطری، خالی از معنا و بازی با کلماته!! اقای صفر تولرانس! با کلمات بازی نکنید، امروز باید از میزان سواد خودتان مایوس بشید نه من!! من در خارج از ایرانم و فرهنگ لغت دارم شما در ایران هنوز معنای غریزی رو نمی دونید و فکر می کنید فطری مترادف غریزی نیست!! در چه زمینه ای بیطرف هستید؟ مخالف بیخدایی هستید و طرفدار دین پس بیطرف نیستید! بیطرف کسی هست که نه منکر خداست نه موید وجودش!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:11
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance،شما هم از اون دسته دینمدارهایی هستید که تا وقتی بر خر مرادتون سوار باشید همه چیز حله و همه بالغ هستند اما وقتی در بحث کم می یارید و می خواهید جا خالی بدید مخالفتون رو به نابالغ بودن و فرافکنی و مغشوش بودن ذهن متهم می کنید و اتفاقا این شما هستید که دشنام رو شروع کردید. اراده بنده این هست که در جواب شما، به شما اهانت نکنم! کامنتهای فرافکن و عاقل اندر سفیه شما و نصایح پدرانه مضحکی که نوشتید به درد خودتان می خورد، شما هنوز در تعلیمات دینی دوره راهنمایی درجا می زنید و کتاب مهمتری نخواندید که بتونید حرفهای منو درک کنید. من با هر کسی در سطح سواد و معلومات خودش حرف می زنم. اصلا حس رو به ایده خدا جویی ربط دادن پوچ و بی معناست چه برسد به اینکه فطری و غریزی هم بکنیدش! دستگاه تناسلی برای غریزه تولید مثل و دستگاه گوارش برای غریزه تغذیه، حالا شما بفرمایید این حس فطری و ذاتی و غریزی خداجوئی در کجای بدن دستگاهش تعبیه شده!!؟؟ خودتون خنده تون نمی گیره؟!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:23
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Zero Tolerance - تهران - ایران دوستِ گرامی‌ ، شاعر می‌فرماید " ادبِ مرد به از دولتِ اوست "! از طرفی‌ مادر من همیشه میگفت " اگر می‌خواهید آبروی یک هتاک و گستاخ را ببرید ، لازم نیست شما چیزی بگویید، اجازه دهید طرف حرف بزند، خودش آبروی خودش را خواهد برد "! بهتر است بگذارید آن فرد به " گوهر افشانی " ادامه دهد! این باعث میشود که هم خودش و هم اعتقاداتش رسوا و بی‌ آبرو شوند!
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:32
Zero Tolerance - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا . هدف من هم نه مجاب کردن ایشان، که نمایاندن نقاط ضعف فکری وی به خودش بود .. اما ظاهراً حق با شادروان آلبرت انیشتین است !! / با درود بر شما و مادر گرامیتان.
‌چهارشنبه 19 مهر 1391 - 23:54
Dionysos - پارسی - فرانسه
omide por jala، مادر شما درست می گفت. من به شما اجازه دادم که نظرات بی اعتبار و استدلالهای بی پشتوانه تون رو بنویسید و شما هم آبروی خودتون رو بردید! البته آبرو مثل آب جو نیست که برود و قاطی فاضل مآب شود. آبرو نسبی ست و تعریف هر کسی از آبرو یک چیز هست. جای خوشبختی ست که من به دنبال آبروی خادمان کلیسای ارتدوکس نیستم چون همین دیروز در پی حکم 2 سال زندان برای خواننده های روسی در گولاگ همان اردوگاههایی که استالین مخالفانش رو می فرستاد، کلیسای ارتدوکس و صلیبیون نشان دادند که همیشه برای توازن قدرت و دیکتاتوری در کنار مافیا هستند نه در کنار دموکراسی! این هم برگه دیگری از بی آبرویی که به آبروی نداشته شما صلیبیون اضافه شد! راستی این دوست شما صفر تولرانس همان مسلمانیست که شما به پیامبر و خدایش بارها اهانت کردید اما امروز برای تسکین ضعفهای یکدیگر با هم روبوسی می کنید! از آبرویتان نمی ترسید که بر باد رود؟!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 12:52
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance - تهران - ایران، جناب صفر تولرانس براستی که اسم شما برازنده ضعفهای فکری شماست! تخصص بنده در بیرون کشیدن دینمدارها از پشت سپر خالق پروری و ادب تحمیلی آنها هست! از اینکه تولرانس به خرج دادید و فقط اهانت به من رو به حمله شخصی محدود کردید باید از شما سپاسگزار باشم. دینمداران زیادی آمدند و رفتند و ادای آدمهای مودب رو در می آوردند، اما کامنتهاشون خلافش رو ثابت می کرد. همه شون هم مثل شما برای علت خداجویی از آلبرت انشتین رفرنس می آوردند بی آنکه یک فرمول ساده از فیزیک رو هم بدانند! جای بسی خرسندیست که معلومات شما در حد تعلیمات دینی دوم دبیرستان هست و برهان نظم رو ظاهرا خوب یاد گرفتید اما نفهمیدید! شما طوری از «نظم هستی» و دیزاینر اون حرف می زنید که آدم فکر می کنه لابد مثل پیامبر معظمتون به منظومه شمسی سفر کردید و حتما شق القمر هم کردید!! اگه منظور شما از نظم همین جنگهای خونین و زلزله و تسونامی و سیل و طوفان هست نشان دادید که دچار چیزی بیشتر از ضعف فکری هستید!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 13:22
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance - تهران - ایران، آمار دقیق کشتار توسط مغولها رو از کجا در آوردید؟ می شه آمار دقیق حمله اعراب از 1400 سال پیش تا الان رو محاسبه بفرمایید؟ می شه بنویسید اعراب چند نفر رو در مسیرشون از عربستان به خاورمیانه و اسیای صغیر تا اروپا و آفریقا درو کردند تا بتوانند دارالاسلام راه بیندازند؟! آمار کشته شدگان همین 33 سال جمهوری اسلامی و جنگ ایران و عراق رو بنویسید که برادران شیعه و سنی برای دارالاسلام به راه انداختند. آمار کشته شدگان جهاد فی سبیل الله علیه صلیبیون رو هم بنویسید تا دوست ارتدوکس شما حالش رو ببره! جنگ جهانی دوم توسط بیخداها به راه نیفتاد، در بین نازیهای آلمانی خیلی ها کلیسا هم می رفتند و البته مستند پیمان هیتلریها و مفتی مسلمان اعظم مصر رو حتما ندیده اید که برای شکار یهودیها دست به دست هم می دادند؟! ناسیونالیسم و مذهب همیشه دو روی یک سکه هستند. هر جنگی با بهانه ناسیونالیسم یا مذهب پشتش مذهب یا ناسیونالیسم خوابیده!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 13:28
Dionysos - پارسی - فرانسه
Zero Tolerance - تهران - ایران، بالاخره این حس فطری خداجوئی دستگاهش کجای بدن تعبیه شده؟ نکنه شما هنوز به ضعفهای فکریتون واقف نیستید؟ یا هم ادعا می کنید بشری بدون ضعف فکری هستید و با خالق خودتون برابری می کنید؟! شما برای معروف شدن در سایت نیازی نبود که با من سر صحبت رو باز کرده و بی هیچ استدلالی خالقتون رو نتیجه گیری کنید، آن هم با برهان نخ نمای نظم!! و کلمه قلمبه فطری که معنایش رو برایتان از فرهنگ استخراج کردم و همان غریزی بود. حالا که با حمله به دیونیزوس حس خداجوئی دینمداری شما تقویت شده و عقده جلب توجهتون هم برای مدتی رفع شده، بروید چند کتاب مهمتر از تعلیمات دینی دوم دبیرستان بخوانید. روز خوش و به والده های مکرمه سلام بنده رو برسانید و بگویید که گذشت از بزرگان است و من شما را بخشیدم. بگویید که فرزندان خوبی خواهید بود و در آینده در بر باد ندادن آبرویتان اهتمام بیشتری خواهید ورزید. به قول یاغی سایت والسلام!
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 13:34
Zero Tolerance - تهران - ایران
Dionysos - پارسی - فرانسه . (: حالا آروم شدید ؟ من اینجام و به قصه تلخ روایت درون پریشان شما گوش می‌دهم، برای همدردی گوش نمیدهم، اما به عنوان یک همزبان فقط گوش می‌دهم، چون حس می‌کنم شاید حضورم چراغی باشد برای زمانی‌ که اهل راه شوید.
‌پنجشنبه 20 مهر 1391 - 19:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.