هشدار ناجا به بازاریان و واکنش به حوادث امروز, پیامکهای تعطیلی بازار

رئیس پلیس اماکن عمومی گفت: بازار تهران تعطیل نیست و پلیس با صنوفی که برای اخلال مغازه های خود را تعطیل کرده اند بر اساس حکم قضایی برخورد می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر سرهنگ خلیل هلالی ظهر امروز در خصوص حوادث رخ داده در بازار تهران گفت: همیشه جمعیت شناوری نیز در بازار حضور دارند . حضور چند نفر و تماشای اوضاع دلیل بر تجمع و تعطیلی نیست و خبری تاکنون در خصوص تعطیلی بازار نداشته ایم.

وی در خصوص برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی گفت: بر اساس قانون هر واحد صنفی بر اساس نظر اتحادیه می تواند تا 15 روز بسته باشد اما اگر فردی به منظور اخلال در نظام اقتصادی یک روز نیز مغازه خود را تعطیل کند مرتکب جرم شده و مرجع قضایی در صورت تشخیص اخلالگری با این افراد برخورد می کند.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس نیز بر اساس قانون و پس از صدور حکم قضایی واحد صنفی متخلف را پلمپ می کند.
 


برخی به دنبال اخلال‌گری در بازار تهران هستند؛ بازار تعطیل نیست


کریمی اصفهانی گفت:‌ برخی به دنبال اخلال‌گری در بازار(تهران) هستند و ما انتظار داریم که نیروی انتظامی این مساله را پیگیری کرده و با اخلال‌گران برخورد کند.

دبیرکل انجمن اصناف و بازار در گفت‌‌وگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ بازار تعطیل نیست و اکنون نیز شرایط عادی را طی می‌کند.

وی افزود: ما با اکثر اتحادیه‌ها صحبت کردیم و آنها نیز اعلام کردند که شرایط عادی است و هیچ تمایلی برای بسته شدن بازار وجود ندارد.

کریمی اصفهانی همچنین گفت: برخی به دنبال اخلال‌گری هستند که این اخلال‌گری‌ها از خارج از بازار به آن تزریق شده است و ما انتظار داریم که نیروی انتظامی این مساله را پیگیری کرده و با اخلال‌گران برخورد کند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل این اخلال‌گری‌ها را چه چیزی و از چه کسانی می‌دانید؟ گفت: دلیل این کار را نمی‌دانیم، اما گویا تعدادی ماموریت پیدا کردند که این کار را انجام دهند. به هر حال ما با اتحادیه‌‌ها صحبت کردیم و آنها اعلام کردند که شرایط عادی است.

دبیرکل انجمن اصناف و بازار در پاسخ به اینکه درحال حاضر برخی شایعات درباره تعطیل بودن بخش‌هایی از بازار وجود دارد، تصریح کرد: شاید در بخش‌هایی مانند خرازی‌ها مشکلاتی باشد، اما به طور کلی اینگونه نیست و ما با اتحادیه خرازی‌ها نیز صحبت کردیم که گفتند شرایط عادی است.

پیامک های مشکوک و تلاش برای اخلال در بازار

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در گفت و گو با خبرنگار زندگی، با اشاره به تعطیلی برخی از مغازه های بازار تهران در اعتراض به نوسانات نرخ ارز، ابراز داشت: این امر یک توطئه ای است که معلوم نیست از کجا ساخته و پرداخته شده است .

وی تاکید کرد: از روز گذشته پیامک هایی به برخی بازاریان مبنی بر تعطیلی مغازه ها ارسال شد، از دیگر سو بخشی از بازار به لحاظ اینکه کارگران به تعطیلی مغازه ها علاقه مند بودند، تعطیل شد.

کریمی اصفهانی شایعه اعتصاب بازار تهران را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی وجود ندارد، چرا که بازار قماش و فرش به عنوان دو نقطه اصلی باز است و سایر صنف ها نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.

دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان ساخت: تنها در گوشه و کنار بازار تعدادی از مغازه ها تعطیل کرده اند و معلوم نیست این کار از کجا دیکته شده است.

وی تاکید کرد: تعطیلی های بازار به صورت صنفی نبوده است و تنها نوشت افزار و خرازی ها به صورت محدود مغازه های خود را تعطیل کرده اند.

به گفته کریمی اصفهانی هم اکنون صرافی های بازار تهران کار خود را انجام می دهند و این صنف از بازار حالت عادی دارد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری  در پایان با اشاره به رایزنی ها برای بازگشایی مغازه ها، گفت: در این زمینه وظیفه داریم که رایزنی کنیم و وظیفه خود را نیز انجام خواهیم داد.

+65
رأی دهید
-296

بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
شاه هم اگر مثل اینها ... بود ....الان این نبود. ای مرگ بر شما که روی هر چی مستبد توی دنیاست سفید کردید. تف به شما. ای کاش مردم تکونی بخورند
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 13:51
ديگه وقتشه_1982 - ایران - ایران
هیچ مشکلی نیست؛خبری نیست؛امن و امان؛مردم راضی هستن تحریم ها هم هیچ تاثیری نداشته؛اروپایی ها و آمریکایی ها دارن از گشنگی میمیرن ما داریم تو پول و ارزونی شنا میکنیم
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 14:39
amir-amir - تورنتو - كانادا
مى گوید: این یک توطئه است که معلوم نیست از کجا آمده, خوب معلوم است از قبر رهبر گور به گور شده تان آمده چطور نفهمیدى
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 14:59
star44 - یوتبوری - سوئد
پلیس بیخود می کنه ,چهار دیواری اختیاری. اگه راست میگین با کسانیکه اختلاس می کنند مقابله کنید . گر چه شما خودتون جیره خوار دزدایین.
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 15:07
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
باید بلند شود....خون ندا و سهراب ‌ها هنوز جوشان هستند. قیام مردم ایران از پشتبانی همه جانبه ایرانیان خارج کشور بر خوردار خواهد شد. شما عزیزان با حداقل پیام گذاشتن در اینجا نشان بدهید که همراه ملت شریف ایران هستید.
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 15:25
kaweh2009 - تورنتو - کانادا
سخت است فهماندن چیزی به کسی‌ که در قبال نفهمیدنش پول می‌گیرد! احمد شاملو
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 16:14
Dionysos - پارسی - فرانسه
تو و عضو جبهه خط امام غلط کردید که خواستید رایزنی بکنید! رایزنی یا تهدید؟! خاک بر سر هر چی مزدور لش و رذل نوکر دولت اسلامی!
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 16:16
mina minavand - هانور - آلمان
به جای اینکه قبول کنن اشتباه کردن و عمدا مملکت رو خراب کردن شروع می‌کنن به تهدید کردن.انگار تبر برداشتن به ریشه خودشون میزنن.
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 17:13
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- عمر دیکتاتورها به پایان رسیده است !،،بهار ایرانی فرا رسیده است !، ملت بزرگ ایران باید خود را برای یک جشن و شادی پر شکوه و بزرگ ملی‌ ,جهت آزادی ایران عزیز از دست دیکتاتوری مذهبی‌ , آماده کند !!،،،،، سقوط نظام سفاک و سرکوبگر مذهبی‌ فرا رسیده است !، آخوندها آنچنان دچار ترس و وحشت شده اند که همگی‌ خود را به پوشک سه جداره مجهز کرده اند !!
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 17:21
arash_1932 - مشهد - ایران
خاک تو سرتان با این مملکت اداره کردنتان.
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 17:54
aziz iran - کپنهاک - دانمارک
بازم انگلیس بداد رژیم لنگ در هوای و ورشکسته ی آ سید علی آمد ... این مزخرفات چیه که پخش میکنید , فیلمهای تظاهرات و حضور ملت و شعار را بگذارید ملت حال کنند ......
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:31
marde donya - استکهلم - سوئد
باید با اتحاد مردمی این حکومت کثیف را سرنگون کرد .. با آرزوی دیدن دموکراسی در ایران.
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:43
datis - سن دیگو - امریکا
تو دیگه خفه، داره کم‌کم انقلاب شروع می‌شه همیشه با تجاوز و ترسوندن کارا پیش نمیره آقای ...، بازاریا از فشار گرانی عرض، مردم از فشار اقتصادی دیگه از تجاوزو و باتوم نمی‌ترسن بزودی همتون دربدرید
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 20:07
سرزمین خواب آلوده - کوآلالامپور - مالزی
kaweh2009-تورتو-کانادا...بسیار زیبابود
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 20:33
perser68 - فلوریدا - امریکا
شما‌ها رو باید تو خیابونا نگاه کرد که چطوری زیر دست این مردم بلازده به گ.. می‌افتید!صبر کنین زیاد دیر نیست!
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 21:43
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
perser68 - فلوریدا - امریکا: داداش بادمجان بم افت ندارد
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 22:50
Iran e azad - هورتن - نروژ
جناب سرهنگ کیلو ی، غیر از تهدید،خشونت،اعدام و سؤ استفاده از اسم خدا کار دیگری هم واسه انجام دادن دارید؟. جای مهرت بر پیشانی نشانه اصلی‌ نظامی بودنت هست، جاش اصلا معلوم نیست وبه هیچ عنوان ریا هم حساب نمیشه!. مردم ایران حکومت اسلامی را خوب تجربه کردند!؟. بهتر بود اسم جمهوری اسلامی را با دیکتاتوری نظامی اسلامی ،عوض میکردید تا مفهوم جمهوری و اسم خدا به کثافت کشیده نشود!!!!!!!
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 00:08
SIA2012 - تهران - ایران
خففففففففففففففففففففففففففففففففففففففه بمیر مرتیکه ! مردمو دارید داغون میکنید . مردم هیچی نگند ؟ میخواهید""برخورد""هم بکنید ؟؟؟ هه هه . عوض اینکه راه حل پیدا کنید ( که نه عرضه اش رو دارید نه اصلا میخواهید) میخواهید با مردم برخورد کنید ؟؟؟ اینو دائما تکرار کن > هی بگو ؟ فراموش نکنی ها
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 02:56
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
وقتی افتادی زیردست و پای لگد مال شدی؛ بدبه خودت راه نده دارند ماساژت میدهند.
‌پنجشنبه 13 مهر 1391 - 20:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.