وزارت خارجه آمریکا: سقوط ارزش ریال نشان دهنده موفقیت تحریم هاست

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه، دهم مهرماه، با اشاره به سقوط چشمگیر واحد پول ایران، ریال، گفته است که افت ارزش پول ملی ایران نشان از موفقیت تحریم های تنبیهی بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است.
 
به گزارش سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، خانم نولاند در گفت و گو با خبرنگاران در ادامه گفته است که ایران به طور روزافزونی از تاثیر تحریم های سنگین غرب برای ممانعت از فروش نفت خود رنج می برد.
 
به گفته وی، ایران هر چه بیشتر از سیستم مالی جهانی منزوی می شود و حجم چشمگیری از نفت ایران از فروش در بازارهای جهانی باز می ماند.
 
اظهارات خانم نولاند در حالی بیان می شود که روز دوشنبه شتاب افزایش قیمت دلار در بازار ارز ایران رکورد بی سابقه ای را بر جای گذاشت و از صبح دوشنبه تا عصر این روز قیمت دلار ۵۰۰ تومان افزایش یافت.
 
بر اساس آخرین گزارش ها از بازار ارز تهران، قیمت فروش هر دلار در عصر روز دوشنبه به ۳۵۵۰ تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۷ درصد و نسبت به هفته گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.
 
این در حالی است که اواخر سال گذشته میلادی هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران ۱۳۰۰ تومان فروخته می شد و این رقم در ژانویه سال ۲۰۱۱ حدود ۱۰۴۰ تومان بود.
 
خانم نولاند گفته است که ارزش پول ملی ایران در حال سقوط است و شرکت های بین المللی نیز از هرگونه مراوده با شرکت های ایرانی خودداری می کنند.
 
به گفته وی، «از نظر ما این واقعیت نشان دهنده موفقیت روزافزون و متوقف نشدنی فشارهای بین المللی است که همه جامعه جهانی بر روی اقتصاد ایران اعمال کرده است. ایران تحت فشار غیر قابل انکاری است».
 
تاثیر تحریم های جاری علیه برنامه هسته ای ایران بر اقتصاد و ارزش پول ملی ایران در حالی است که اتحادیه اروپا و آمریکا بعد از اجلاس هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مذاکرات پیرامون تصویب دور جدیدی از تحریم های اقتصادی علیه ایران را برای بازداشتن اسرائیل از حمله نظامی به تاسیسات هسته ای این کشور آغاز کرده اند.
 
به گزارش خبرگزاری آلمان، مقام رسمی اروپایی گفته است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۵ اکتبر، دو هفته بعد، در لوکزامبورگ درباره دور جدید تحریم ها علیه ایران مذاکره خواهند کرد.
 
خانم نولاند گفته است که ایران درصورت نبود فشارهایی که ما درباره آن صحبت می کنیم هیچ وقت به میز مذاکره هسته ای با گروه ۵+١نمی آمد.
 
وی تصریح کرد: ما می خواهیم مردم ایران بدانند که این پاسخ مستقیم به تصمیماتی است که دولت شان در پاسخ به پیشنهادات جامعه جهانی برای حل دیپلماتیک مسائل گرفته است.

+109
رأی دهید
-33

MartinT - هایدلبرگ - آلمان
چه قیافه کریهی داره ،یه کلمه در مورد نقض حقوق بشر در ایران حرف نمی‌زنه ،چون منفعت برای آمریکا نداره،فقط برنامه هسته‌ای
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:18
STING68 - گنبد - ایران
کاری کردین که 100% جوانان طرفدار جنبش سبز ایران الان بشن یه پا عامل انتحاری برای نابودی شما پست فطرت های کینه توز خانه خراب کن
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:19
farhad85 - سیدنی - استرالیا
کثیف تر از دولتمردان آمریکا خودشان هستند! در سال ۱۹۷۸ بر علیه شاه اقدام اکردند و خمینی را حمایت کردند. حالا گند کاری خودشان را بر سر مردم ایران خالی‌ میکنند
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:25
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
اون گور به گور شده که میگفت اقتصاد مال خره، کدوم گوری رفته الان؟ آخه به بینین چه بر روز مردم بی‌چاره آوردند.
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:38
بی خیال - کرمان - ایران
خامنه ای اعلام کرد همه بمیرند اما من و جنتی زنده بمانیم کافی است
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 12:02
davood63 - تهران - ایران
باز هم بگید اسلام در خطر است بخاطر اسلام همچی‌ از بین رفت مردم دنبال نان میدوند گرسنگی فقر فحشا بیداد می‌کند باز بگید اسلام
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 12:11
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
خوبه خودتون اعتراف می کنید که عامل گرانی ها خود شیطان بزرگ آمریکاست به سبب زورگویی و لات بازی. البته با بیش از 16 ترلیون بدهی آمریکا خودش در حال سقوط است بزودی خواهید دید. بعد از صد ها سال زمینه تشکیل یه حکومت الهی فراهم شده که آرزوی همه انبیاء بوده، به هر وسیله سعی در نابودیش دارید اما کور خوندید ما فرزندان رمضانیم ما را از تحریم های اقتصادی نترسانید. مرگ بر آمریکا و درست گفت خمینی کبیر، آمریکا شیطان بزرگ، تروریست بذات،ام الفساد و مستکبر جهانی.
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:29
zcxz2323 - کویت - کویت
همه دروغ هیچکس به فکر ملت نیست نه امزیکا ونه هچ کشوری اگر راست میگویند چرا احمدی وهمزاهنش به کشو راشان زاه می دهند چرا تحریم اقتصادی که ملت در فشار باشند چرا ...
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 12:01
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس
یک حساب ساده، بزرگترین فروشنده دلار در ایران دولت هست ه. قیمت دلاری که قبلا ۱،۵۰۰ تومان بود حالا می‌فروشه ۳،۸۰۰ تومان، یعنی‌ از هر دلار ۲،۳۰۰ تومان استفاده می‌کنه. به حسابی‌ ۶۰%. ملت با این دلار چه کار می‌کند؟ ۷۰% از مردم دلار پس‌انداز می‌کند، ۲۰% جنس وارد می‌کند و ۱۰% خرج می‌کند. به عنوان مثل تعطیلات میروند. تولید کننده چون دلار گرون خریده قیمت‌های اجناس میبره بالا، مردم که دلار پس‌انداز کرده بودند باید دلار بفروشند که بتواند جنس بخرند. در آخر سود نصیب دولت می‌شه و به ملت تورم و بدبختی میرسه.
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:35
jahanara - لاهتی - فنلاند
مسیح پسر مریم - تهران - ایران ساندیسخور حقیر این رژیم تاپاله رفتنی هست خاک بّر سر این حامیان پشکلی پاینده باشی‌ اسرائیل ناجی بشریت بزودی اسرائیل کار این رژیم را تمام خواهد کرد
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:01
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. تو برو باباتو پیدا کن تو کار بزرگترهام دخالت نکن !!!!!
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:18
mash meti - تهران - تهران
مرده شور همه تونو ببره . نه میشه داد زد نه میشه شکایت کرد . نه میشه مدارا کرد . وای به روزیکه مجبور بشم یه طرفو انتخاب کنم . تمام این مصیبتا رو سر اون طرفیه خالی میکنم
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:09
sezoha - تهران - ایران
گور پدر آمریکا واسرائیل . تا ما ایرانی هستیم نمی زاریم حتی یک سانت از کشور عزیز و تاریخی مان دست خوش تغییر کوچکی از این شیطان صفتها شود
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:53
samuk66 - لندن - انگلستان
لعنت بر شما که مردمو بیچاره کردید!!!! رامنی ۲۰۱۲
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 15:03
akbarboy - تبریز - ایران
هیچ وقت فکر نمیکردم چنین روزهایی در کشور شاهد باشم باور میکنید روغن نباتی در تبریز پیدا نمیشه
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 15:06
جنبش هميشه سبز ايران - گرگان - ایران
مسیح پسر مریم این هارت و پورتا رو برو تو حموم خونتون جلوی ایینه بزن....
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:54
sezoha - تهران - ایران
گورپدر امریکا واسراییل . تا ما ایرانی هستیم نمیگذاریم حتی یک سانت از این خاک ومیهن کوروش کبیر بدست شیطان صفتان بیفتد
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 15:34
kaweh2009 - تورنتو - کانادا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. برو مصاحبه خجالت آور رئیس جمهرتو گوش کن ،، احمقی نژاد گفت اصلا اینطوری نیست مردم دارن زندگیشونو می‌کنن! مرتیکه مریض!
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 16:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.