رفیق دوست: به میرحسین می‌گفتم شما می‌توانستید برای انقلاب شر شوید ولی نشدید

محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوره جنگ و رئیس بنیاد مستضعفان در سال های پس از آن بود

محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوره جنگ ایران و عراق، میرحسین موسوی را دوست خود پیش از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ خوانده و گفته "گاهی از ایشان تشکر می کردم و می گفتم شما می توانستید برای انقلاب شر شوید ولی نشدید".

آقای رفیق دوست گفته میرحسین موسوی "اختلاف نظر زیادی در دوران نخست وزیری با رئیس جمهور وقت (آیت الله علی خامنه ای) داشته و اصلا هم زیر بار نمی رفتند."

اختلافات آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی در دوره حدودا هشت ساله حضور آنها در دولت، به حدی بالا بود که آیت الله روح الله خمینی، موسس جمهوری اسلامی، مانع کناره گیری آقای موسوی از نخست وزیری شده بود.

آقای رفیق دوست گفته که در دولت میرحسین موسوی نسبت به جنگ دو گروه وجود داشته "یک گروه واقعا نمی خواستند از جنگ حمایت کنند و دائما می گفتند پس کی جنگ را تمام می کنید."

وزارت سپاه پس از پایان جنگ با هدف جلوگیری از ادامه موازی کاری و انسجام تشکیلاتی، و همزمان با تحول در ساختار نیروهای مسلح ایران با وزارت دفاع ادغام شد.

آقای رفیق دوست به خبرگزاری مهر گفته است: "برخی می گویند میرحسین موسوی در دوران دفاع مقدس (جنگ هشت ساله ایران و عراق) خیانت کرد، ولی من می گویم ایشان خائن نبودند... البته این را هم باید بگویم که میرحسین موسوی مخالف کارها نبود ولی حماسه ای هم پدید نیاورد برای همین نمی توانم واژه خائن را برای ایشان انتخاب کنم."

میرحسین موسوی نخست وزیر دوره جنگ و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به دنبال اعتراضات فراگیر مردمی همراه همسر خود در حبس خانگی قرار گرفته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، در خاطرات خود از روزهای اول ریاست جمهوری اش و آغاز رهبری آیت الله خامنه ای می گوید که رهبر ایران ابتدا می خواست ریاست بنیاد مستضعفان را به مدت سه سال به میرحسین موسوی بسپارد اما آقای موسوی قید زمان در حکم خود را قبول نداشت و از پذیرش ریاست بنیاد خودداری کرد.

محسن رفیق دوست انتخاب بعدی آیت الله خامنه ای برای بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی بود که یک نهاد مالی ثروتمند ایران است. ثروت این نهاد حاصل از مصادره اموال و املاک خانواده پلهوی و وابستگان آنها و همچنین شماری از ایرانیانی است که پس از انقلاب بهمن ۵۷، خاک ایران را ترک کردند.


میرحسین موسوی بیش از یک سال است که در حبس خانگی قرار گرفته

این بنیاد خارج از نظارت دولتی و تحت کنترل رهبر ایران اداره می‌شود و بخش قابل توجهی از اقتصاد ایران را در اختیار دارد.

'خدایا لااقل در هیات دولت شعور را جایگزین شعار بفرما'

محسن رفیق دوست در ادامه این گفت و گو از بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین در کابینه میرحسین موسوی انتقاد کرده و گفته او یکی از افرادی بود که همیشه در هیات دولت با ادامه جنگ مخالف بود.

آقای نبوی که از سیاستمداران طیف اصلاح طلب است، پس از آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت و در دادگاه به تحمل حبس محکوم شد.

آقای رفیق دوست گفته "برای تامین مهمات برای یک عملیات بزرگ در سال ۶۵ خورشیدی به بیش از سه میلیارد دلار ارز نیاز داشتیم. ولی تنها ۱۰۰ میلیون دلار داشتیم. در همین حین قائم مقام من در وزارت سپاه گفت با همین ارز می توانیم کارخانه مهمات سازی بزنیم... من هم در جلسه هیات دولت به عنوان یک خبر اعلام کردم ما می توانیم در مدت چند ماه ۱۲ میلیون گلوله خمپاره توپ با ۲۰ درصد قیمت خارجی تولید کنیم."

او در ادامه با یادآوری جلسه هیات دولت گفته "یادم هست آقای بهزاد نبوی در کاغذی برایم نوشت خدایا لااقل در هیات دولت شعور را جایگزین شعار بفرما و به من داد. من گفتم بهزاد زیرش را امضا کن ولی امضا نکرد."

محسن رفیق دوست گفته که بعد این اقدام به راه اندازی کارخانه مهمات سازی کرده است.

او در این گفت و گو خود را "پدربزرگ صنایع موشکی ایران" خوانده است.

آقای رفیق دوست گفته حسن تهرانی مقدم، رئیس سازمان جهاد خودکفایی سپاه که سال گذشته در جریان انفجار پادگانی در غرب تهران کشته شد "با امضای خودش نوشته است من (محسن رفیق دوست) پدر موشکی ایران هستم ولی من با افتخار می گویم پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم است و من پدربزرگش هستم."

+31
رأی دهید
-74

MartinT - هایدلبرگ - آلمان
این رفیقدست و برادرش از دزد‌های حرفه‌ای جمهوری اسلام هستند
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 09:12
مهرتابان - تهران - ایران
خدا میرحسین موسوی،زهرا رهنورد،مهدی کروبی و همه کسانی رو که گرفتار این دیوصفتان شدن حفظ کنه،امیدوارم به زودی ایران توسط خردمندان اداره بشه از هر گروه و طبقه فکری .
‌سه شنبه 11 مهر 1391 - 14:42
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
از این حرف رفیق دوست تعجب کردم که چرا به موسوی جسارت می کند! یکی نیست به این مردک رفیق باز بگوید : تو با دو کلاس سواد و سابقه گرانفروشی در دوران شاه که زندانی شدی و بعدش انقلابی از آب دراومدی ! آخه چه جوری روت میآد به موسوی اینو جسارت و اهانت و گستاخی بکنی !؟
‌چهارشنبه 12 مهر 1391 - 14:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.