مقایسه‌ای میان زرادخانه جنگی اسرائیل و ایران

رسانه‌های ایران و اسرائیل پر است از تهدیدهای متقابل نظامی. اما اگر واقعا جنگی رخ دهد، این دو کشور قادرند از کدام سلاح‌‌ها و در چه ابعادی استفاده کنند؟ مجله آلمانی "فوکوس" توان نظامی دو کشور را مقایسه کرده است.


مجله آلمانی فوکوس در مقاله‌ای به قلم هارالد ویدارشاین به مقایسه‌ای میان امکانات تسلیحاتی ایران و اسرائیل دست زده است. این مقایسه به‌ویژه زمانی اهمیت یافته است که مقا‌م‌های سیاسی و نظامی دو کشور متقابلا دست به تهدید یکدیگر می‌زنند.
 
نویسنده مقاله نشریه فوکوس به سخنان امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره است که روز شنبه (۲۳ سپتامبر) در مصاحبه با شبکه العالم گفت نمی‌تواند تصور کند که اسرائیل به تنهائی قادر به حمله به ایران باشد و بروز یک درگیری می‌تواند "به جنگ جهانی سوم تبدیل شود". یک روز قبل از او نیز، ­سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، گفته بود که در صورت حمله اسرائیل به ایران طوری مقابله خواهد شد که از این کشور چیزی باقی نماند.
 

آن‌چه برای اسرائیل نگران کننده نیروهای متحد ایران، حزب‌الله و حماس است


 
هم‌چنین به این بخش از سخنان محمدعلی جعفری اشاره شده که گفته است جنگ درخواهد گرفت فقط معلوم نیست کی و کجا.
 
دو قدرت نظامی مهم منطقه
 
هارالد ویدارشاین نوشته است که ایران و اسرائیل قوی‌ترین قدرت‌های نظامی منطقه هستند. ایران ۷۸ میلیون جمعیت دارد، درحالی که جمعیت اسرائیل به زحمت به هشت میلیون نفر می‌رسد. از این گذشته ایران در سال‌های اخیر زرادخانه‌ خود را به شدت گسترش داده و نوسازی کرده است. واحدهای نیروی دریائی سپاه پاسداران و موشک‌های شهاب ۳ نمونه‌ای از این تجهیزات هستند.
 
اسرائیل در مقابل به تسلحیات مدرن مانند فن‌آوری بالای هوایی خود تکیه دارد. از این گذشته این کشور کوچک به خاطر حفظ امنیت خود مجبور است از امکانات خود به نحو احسن استفاده کند. با بودجه‌ای معادل ۱۶ میلیارد دلار این کشور نسبت به جمعیت خود بالاترین بودجه نظامی دنیا را داراست. هم‌چنین با ۱۸۰ هزار سرباز ارتشی تقریبا هم‌طراز با آلمان دارد. این درحالی است که ایران یک میلیون سرباز دارد و بودجه نظامی‌اش ۹ میلیارد دلار است.
 
هفته نامه فوکوس، در جدولی جنگ‌افزارهای ایران و اسرائیل را مقایسه کرده است. در این جدول تعداد تانک‌های جنگی اسرائیل و ایران به ترتیب ۳۵۰۰ و ۱۶۰۰ واحد، تعداد زره‌پوش‌ها در ارتش اسرائیل ۶۲۰۰ واحد و در نیروهای مسلح ایران ۱۵۰۰ واحد اعلام شده است.
 
اسرائیل ۱۴۰ سکوی پرتاب موشکی و ۷۵۰ واحد مین‌افکن دارد، تعداد سکوهای پرتاب موشک ایران به ۲۰۰ واحد می‌رسد، اما این کشور حدود ۶ برابر اسرائیل( ۵ هزار) مین‌افکن دارد.
 
تعداد سلاح‌های ضدتانک اسرائیل ۹۰۰ و ایران ۱۴۰۰، سلاح‌‌های ضد هواپیمای سرائیل ۲۰۰ و ایران ۱۷۰۰ هستند.
اسرائیل ۴۶۰ و ایران ۳۳۰ هواپیمای جنگی دارند. هلیکوپترهای اسرائیل ۶۸۰ و ایران ۳۶۰ عدد است.
 
قایق‌های سریع‌السیر ایران ۵ برابر اسرائیل است: ایران ۲۰۰ و اسرائیل ۴۰ قایق جنگی سریع‌السیر دارند. تعداد زیردریایی های جنگی ایران به ۱۵ و اسرائیل به ۳ عدد می‌رسد. ایران هفت قایق مین‌گذار دارد و اسرائیل فاقد این قایق‌هاست.
 
در مقابل اسرائیل ۱۰۰موشک میان برد و کوتاه برد دارد و ایران تنها نیمی از این تعداد یعنی ۵۰ عدد داراست. تعداد موشک‌های دوربرد اسرائیل ناروشن است و ایران فاقد آن‌هاست. اسرائیل نزدیک به ۲۰۰ موشک با کلاهک اتمی دارد. روشن نیست که ایران هم از این نوع موشک در اختیار دارد یا نه.
 
عوامل تعیین کننده
 
نویسنده مقاله فوکوس بر این تاکید کرده که احتمال بکارگیری نیروی پیاده نظام در جنگ میان اسرائیل و ایران بسیار کم است. به همین دلیل نیز حتی اگر تعداد تانک‌ها و نیروی زمینی هردو طرف قابل توجه باشد، اما در این جنگ نقش تعیین کننده ندارند.
 

فرماندهان نظامی ایران این روزها در تهدید اسرائیل کوتاهی نمی‌کنند


 
آن‌‌چه نهایتا تعیین کننده برتری در جنگ احتمالی میان اسرائیل و ایران است، نیروی هوایی است. چیزی که اسرائیل به شدت برای آن سرمایه‌گذاری کرده است. حتی با قوی‌ترین موشک‌ها هم اسرائیل قادر به نابودی تاسیسات اتمی زیرزمینی ایران نیست. این موشک‌ها تنها باید با استفاده از رادار، با دقت بالا و به کرات بر مراکز هسته‌ای ایران اصابت کنند تا اثرگذار باشند. البته اسرائیل این موشک‌ها را در اختیار دارد به علاوه صدها هواپیمای جنگی F-15 و F-16 که باید بتوانند به حریم هوایی به شدت محافظت شده ایران و مراکز بسیار دوردست هسته‌ای با دفاع ضدهوایی بالا نفوذ کنند.
 
این که اسرائیل چند فروند از این هواپیماها از آمریکا دریافت کرده موضوعی بسیار محرمانه است. تعداد آن‌ها ۴۶۰ عدد تخمین زده می‌‌شود. اسرائیل این جت‌ها را مجهز به مخاذن حمل سوخت اضافی کرده است. این کار باعث شده که جت‌های جنگی اسرائیل بتوانند مسافتی طولانی پرواز کنند و فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری با ایران را پشت سربگذارند.
 
برتری هوایی اسرائیل بر ایران

 

مجله فوکوس نتیجه گرفته است که در جنگی هوایی اسرائیل دست بالا را دارد. نیروی هوایی ایران در مقایسه با اسرائیل فرسوده است. ایران ۳۳۰ جنگنده از دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در اختیار دارد که متعلق به زمان شاه است. به این تعداد باید جت‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق و پس از ‌آن هم جت‌های چینی را اضافه کرد که در سال‌‌های اخیر به نیروی هوایی ایران اضافه شد. جت‌هایی که احتمالا همگی قابل استفاده نیستند و به سختی می‌توانند مانعی در برابر نیروی هوایی اسرائیل باشند.
 
روشن نیست که نیروی پدافند ضدهوایی ایران در چه موقعیتی است. پدافند زمین به هوای ایران می‌تواند خطری برای هواپیماهای اسرائیلی باشد.
 
برتری نیروی انسانی ایران
 
قدرت ایران به لحاظ نیروی انسانی به اسرائیل می‌چربد: نیروهای شبه‌نظامی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر توانایی نظامی بالایی پیدا کرده و به تجهیزات مدرن دسترسی یافته است. تجهیزاتی مانند موشک‌های شهاب ۳ می‌توانند به خاک اسرائیل برسند.
 
ایران هم‌چنین می‌تواند با بکارگیری ۲۰۰ قایق جنگی و موشک‌‌های ضد کشتی و کشتی‌های جنگی خود نیروی خطرناکی در خلیج فارس باشد.
 
نویسنده مقاله فوکوس در پایان نوشته است که ولی در جنگ آن‌چه برای اسرائیل نگران کننده است، نه سربازان ملایان که نیروهای متحد آن‌ها یعنی حزب‌الله و حماس هستند که سال‌ها توسط ایران به هزاران موشک مجهز شده‌اند. موشک‌هایی که تا عمق خاک اسرائیل می‌رسند و هیچ ‌‌آماری از تعداد آن‌ها در جایی ثبت نشده است.
 

+275
رأی دهید
-35

soheil220 - آرهوس - دانمارک
یا علی بابا دمت گرم
دوشنبه 3 مهر 1391 - 23:50
farhad001 - تهران - ایران
من با نظام کاری ندارم ولی باید اسرائیل رونابود کنیم کاری که هیتلر نتونست تموم کنه ما تموم میکنیم
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 00:03
حسام_وطن پرست - کرج - ایران
سلام.آمار ادوات جنگی ایران تو این گزارش واسه 20سال پیشه.الان حداقل10برابرشده. در ضمن نیروی نظامی ایران خیلی بیشتر از یک میلیون نفره.کشور من ایران الان تو ساخت هواپیمای جنگی و موشک خط تولید انبوه داره.اینجا افغانستان و عراق نیست که هیچی نداشته باشیم.اینجا ایرانه باپنج هزار سال قدمت نامی و هفت هزارسال تمدن!دشمن پاشو کج بذاره کویر لوتو قبرستونش میکنیم. خیلی هم بزرگه و جا واسه همشون هست. حسام،مهندس الکترونیک،کارشناس ارشد مگاترونیک، سرباز ایران.مثل ما تو ایران بیشماره!
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 00:26
nasle sokhte - تهران - ایران
ببینید اسرائیل فقط با کلاهک های هسته ای میخواد ایران را بزنه اما ایران هم کلاهک هسته ای دارد اما جهان را مچل خودش کرده و نمیگذارد یک کشور بند انگشتی از این غلطا بکند تازه آمار جدید را باید به ارتش ایران اضافه کنید اگر جنگی رخ بدهد ایران ۷۰ میلیون سرباز دارد این را فراموش نکنید که ایرانیان برای خاک و ناموس خود جان میدهند و نمیگذارند هیچ بیگانه ای به سرزمینشان هجوم آورد
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 00:42
dkdk - اسلیس - دانمارک
من اصلا موافق جنگ نیستم.اما همانطوری که بارها گفتم حمله تنها هوائی و بزن و در رو است،بنابراین جنگ نه‌ تنها کمکی به مردم ایران نخواهد کرد بلکه دودش بصورت گرانی کمبود اجناس ووو به چشم مردم میرود.ضمنا این مقایسه نظامی نشان دهنده این است که نیروی نظامی ایران از لهازی برتری به اسرائیل و بلعکس است.قابل توجه افرادی که نیروی اسرائیل را بسیار برتر از ایران میدانستند،می‌بینید که ایران نیز کشوری قوی و مجهز است.والا قدرت ایران نه‌ بخاطر آخوند بلکه بخاطر ملّت ایران افتخاری است.چرا عربها نامرد نباید فکر کنند که ایران قدرت برتر منطقه است؟
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 01:04
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
آمار این مجله کاملا اشتباه و گمراه کننده است. ایران در زمان رژیم سابق 330 هواپیمای آماده عملیات داشت. از 80 فروند اف 14 Tomcat تنها کمتر از 20 فروند آماده عملیات هستند و تعدادی زمینگیر و تعدای نیز ساقط شده اند. از بیش از 200 فروند جنگده اف-4 تنها کمتر از 50 فروند عملیاتی هستند که به شدت مستعمل میباشند. از بیش از 100 فروند جنگنده اف 5 تنها حدود 30 فروند آماده عملیات هستند و بعضی را هم با تغییر قیافه به جنگنده آذرخش تبدیل کرده اند. تعدادی هواپیمای سوخوی 25 Frog Foot برای آموزش سپاه و تعدادی میگ 29 صادراتی (مدل ضعیفتر از نظر تسلیحات و رادار) و تعدادی سوخوی 24 Fencer دور پرواز در اختیار دارند که تکنولوژی اینها به 30 سال پیش باز میگردد. هیچیک از این هواپیماها در صورت حمله نظامی اسراییل یا آمریکا و ایجاد منطقه پرواز ممنوع حتی قادر به پرواز از پایگاههای منهدم شده خود زیر ضربات موشکهای کروز نخواهند بود. موشکهای ایران هم ظرف ساعاتی تماما روی زمین نابود خواهند شد. افسانه شکست ناپذیری جمهوری نکبت بار آخوندی بزودی به پایان میرسد.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 01:05
*پسر شجاع* - تهران - ایران
واقعا امیدوارم جنگی اتفاق نیفته وگرنه تا دهها سال دیگه باز هم بساط شهید بازی و خانواده شهید و سهمیه شهید و راه امام داریم ..چون امریکا توانایی سرنگونی حکومت آخوند رو نداره و فقط میتونه یک جنگ محدود انجام بده حتی صدام رو هم با وجود اینکه تمام دنیا متحد بودن 12 سال طول کشید تا سرنگون کنند ..نباید خودمون رو گول بزنیم حکومت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه نفوذ زیادی داره و حتی اگه 20 درصد مردم ایران هم طرفدار حکومت آخوند باشند آمریکا تا 50 سال بعد هم نمیتونه حکومت آخوند رو سرنگون کنه ..در حالیکه خیلیها هم که مخالف حکومت آخوند هستند اگه جنگ بشه برای دفاع از کشور میرن ..واقعا من معتقدم هر جنگی حکومت آخوند رو برای دهها سال دیگه بیمه خواهد کرد ..در حالیکه در همین 3 سال گذشته با مخالفتهای مدنی مردم پایه های این حکومت به شدت لرزید و با ادامه آن مطمنا به سرنگونی این حکومت از درون منتهی خواهد شد ...
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 01:23
*پسر شجاع* - تهران - ایران
در ضمن در مورد تعداد موشکهای میانبرد ایران اشتباه شده فقط 50 تا !!.. تا جایی که ما دیدیم هر سال در مانورهای نظامی 50 تا می فرستن هوا !!..ایران بیش از 2000 موشک میانبرد داره ..در مورد وجود داشتن کلاهک هسته ای ..در زمان فروپاشی شوروی دهها کلاهک هسته ای در کشورهایی مثل قزاقستان و اکراین مفقود شد که حالا خیلیها فکر میکنند این کلاهکها به داخل ایران قاچاق شده ..
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 01:26
ekman - شیراز - ‫ایران
کثافت‌ها ۲۰۰ کلاهک اتمی‌ دارند،آنوقت خودشان را پاره میکنند اگر در منطقه کشوری احیاناً بخواهد مجهز به سلاح اتمی‌ شود،چونکه خودشان متجاوز هستند. ایران در طول تاریخ به هیچ کشوری تعرض نکرده و همیشه از خود دفاع کرده و این آخوندها هم عادت کرده اند که فقط در مورد فلسطین که با اسرائیل مشکل دارند شعار بدهند وگرنه اکنون شروع کننده جنگ بودند.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 02:45
zabih_ذبیح - لندن - بریتانیا
حرف از احتمال جنگ زیاده امّا اسراییل باید بدونه که جنگ هیچ چیزی رو عوض نمی کنه و تنها مردم دو کشور رو زیر فشار و تلفات می بره.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 03:20
Error404 - فرایبورگ - آلمان
آخ آخ ، یاد بچه گیا م افتادم ( یادش بخیر ) بچه که بودم با دوستانم کارت بازی میکردیم که روی کارت ها مدل های ماشین های مختلف بود با خصوصیات مختلف ، کارت ها که تقسیم می شد ، کسی که نوبتش بود میگفت مثلا قدرت اسب بخار (ps ) مال هر کی بیشتر بود کارت ها مال اون میشد !
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 03:58
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
مقایسهٔ کمیت فقط یک طرف قضیه است. سلاح‌های ایران مخصوصا نیروی هوایی‌ آاش پوسیده و قدیمی‌ هستند. عراق هم نزدیک به یک میلیون سرباز داشت ولی‌ صدام بود که سرش به بالای چوب دار رفت. ایران داره بد جوری بلوف میاد. . مثل همیشه میخواد با تهدید منافع آمریکا در خلیج فارس آنها را بترسونه. به حزب‌الله هم امید داره که در مقابل اسرائیل بازدارنده باشه--- ایران این بازی را خواهد باخت.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 05:56
romano - تهران - ایران
های عمو که می‌گی خلایق آنچه لایق ایران 9میلیارد فقط خرج ارتشش می‌کنه دیگه اطلاعات و مفتخورهای بسیجی و .. بماند ببین مردم ایران دارن با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنن تازه تو می‌گی خلایق آنچه لایق بماند که در کنار همه اینها نیروی اعتیاد دولتی و نا امیدی و برنامه‌های تلویزیونی را هم به قدرت نظامی اضافه کن (خود اینها ابزرا نظامی هستن یادتن نره که ارتش چین بخاطر تریاک مفتی کمپانی هند شرقی هیچ چیز نبود و 20 میلیون در آن زمان کشته شدند). بخدا شرف و حق نیست به مردم کشورتون اینطور بیمروتی می‌کنید دلتون بسوزه چقدر در زندگی نزول کرده‌اید که مردمتون رو به این نامها می خونید اونهم از اونور آبهای راحت. جوانمردی خوب چیزیه گر‌ بر سر نفس خود امیری مردی/. گر‌ بر دگری خرده نگیری مردی*. مردی نبود فتاده را پای زدن/. گر دست فتاده ای بگیری مردی*.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 08:36
skyman - تهران - تهران
جنگی ویرانگر که البته امریکا اکر هم در جنگ شرکت نکنه ولی اسرائیل رو در پایان آن التیام میده و سرپاش میکنه ولی در این سو ایران که فرسوده از سالها تحریم بین المللی و فساد و سو مدیریت داخلی نابود میشه و سران حکومت با حسابهای بانکی خارجی پر و پیمان یا فرار میکنن یا میخوان با فشار بیشتر مردم را وادار به همراهی کنن که نتیجه ای نداره و پایان کاری براشونه به بهای ویرانی کامل ایران, البته هدفشان هم تا حالا همین بوده.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 09:13
nightman - تهران - ایران
خدا نکنه جنگ بشه؛تمام دنیا پشت اسرائیلند ولی ایران مثل همیشه تنهاست و به غیر از خدا هیچکسو نداره؛از خدا میخام جنگی اتفاق نیفته
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 09:44
az-tk - تبریز - ایران
آمار گوساله های ایران هم چندین برابر اسراییل(نابود شود)است.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 11:23
ADSI - شانگهای - چین
اسرائیل سگ کی باشه که از این غلطا بکنه؟؟ اصلا امریکا و اسرائیل با متحداش همه با هم به ایران حمله کنند مگه میتونن ارتش مردمی ایران رو از بین ببرند اسرائیل به خاطر جنگهای لفظی با ایران یه کم معروف شده وگرنه عدد و رقم این حرفا نیست در ضمن این امار دقیقا واسه بیست سال پیشه ایران سالهاست که نمیذاره کوچکترین اماری ازش خارج بشه ولی قطعا تو این چندسال اینقدر احمق نبوده که بیکار بشینه و بذاره بزغاله ای مثل اسرائیل براش شاخ و شونه بکشه . مرگ بر اسرائیل و مرگ بر دولت امریکا
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 11:33
پریستوک - تهران - ایران
ساندیس خورهای سایت از خودشون مایه بزارن. که اونم البته فقط لفظیه و موقع عمل خودشون معلوم نیست تو کدوم سوراخ موش قایم شدن. آمریکا و اسراییل مردم مظلوم ایران نیستن که با باتوم به جونشون بیفتید و با ماشین از روشون رد شید. اونا با تانک از رو ساندیس خورا و پشمک ها رد می شن.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 11:46
kaboy - تهران - ایران
از جنگ متنفرم دو طرف بازنده میشن همیشه واسطه ها مثل امریکا و انگلیس سود کامل میبرند هم ایران هم اسرائیل واقعا کودنن
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 12:38
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. حالت خوبه؟! ایران رو با عراق مقایسه میکنی ؟! این عراق که با وجود حمایت همه کشورهای عربی و غربی و در بدترین شرایط ایران که 12 سال بعد انقلاب بود از ایران شکست خورد ..در ضمن در عراق مردمش چشم دیدن هم رو ندارن سنس شیعه رو میکشه و کرد عرب رو ..بر خلاف ایران که مردمش کاملا با هم متحد هستن و همشون روحیه وطن پرستی دارن..اگه میخوای بفهمی دقیقا وضعیت چیه بهتره جنگ 33 روزه حزب الله و اسراییل رو که مثلا ارتش پیشرفته داشت رو مقایسه کنی ..همین ناور پیشرفته اسراییل با موشکی که ایران به حزب الله داده بود از وسط نصف شد و تانکهای مدرن میرکاوا قبر سربازان اسراییلی شد ..خوبه همین چند روز پیش طالبان پا برهنه با حمله به پایگاه آمریکا چند هواپیما رو منفجر کرد ..عمو کمی از این توهم و دشمن پرستی بیا بیرون ..بهت قول میدم اکثر مردم در ایران مخالف حکومت آخوند هستن ولی این با وطن فروشی و خیانت فرق داره ..
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 12:45
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. حالا نمیدونم دقیقا خودت هم ساندیسخور هستی یا نه ؟!..ولی اگه منظورت اینه که مردم ایران بر روی امثال تو حساب نکنن که خیالت راحت کسی حساب نمیکنه :)..سابقه مردم ایران در طول تاریخ چند هزار سالشون معلومه همیشه در برابر تجاوز دشمن خارجی جنگیدن و از کشورشون دفاع کردن ..
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 12:48
joubin2006 - سن آنتونیو - امریکا
باور کنین هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه ایران سهمیه نفتی‌ آمریکا رو قطع کنه و تمام این تهدیدها همش برای گمراه کردن مردم، فقط مردم می‌تونن این رژیم و عوض کنن!!!
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:01
joubin2006 - سن آنتونیو - امریکا
باور کنین هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه ایران سهمیه نفتی‌ آمریکا رو قطع کنه و تمام این تهدیدها همش برای گمراه کردن مردم، فقط مردم می‌تونن این رژیم و عوض کنن!!!
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:02
farid turkeh - ايران - ايران
من به جنگ کاری ندارم ولی‌ این آمار اشتباه هستش، و ارتش اسرائیل در مقامه دهمه جهان هستش و ایران بعد از برزیل فکر کنم دوازدهم هستش،اگر جنگی صورت بگیره فقط نیروی هوایی و موشکی کاربرد خواهند داشت و تعداد تانک و نفراته پیاده چه تأثیری تو جنگ با اسرائیل خواهد داشت؟
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:37
brother - لندن - انگلیس
حسام_وطن پرست - کرج - ایران ، درود بر شما هموطن گرامی، موافقم . ولی احمقهای مخالف ایران و کاسه لیس غرب چشوتان را باز کنید ، ها ها چه مقایسه ابلهانه ای ، شاید در مورد امار طرف مقابل درست گفته ولی در مورد ایران ، امار ۳۰ سال پیش و ارایه داد. ، ایران فقط به ۶۰ کشور در دنیا سلاح صادر میکند بگذریم چقدر انبار کرده . نمونه اش را در سوریه دیدیم که چطور ضد هوایی ساخت ایران هواپیمای ترک را که قصد تجاوز به خاک سوریه را داشت سرنگون کرد تو هر دقیقه چند هزار گلوله فرستاد طرف هواپیما و بقول کارشناسان هیچ هواپیمایی شانس فرار ندارد این نمونه ای از سلاح های معمولی ساخت ایران است یا تشکر چاوز از ایران بخاطر کمک به ان کشور در ساخت هواپیماهای پیشرفته بدون سرنشین والی اخر.....
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:48
pull.over - دوحه - قطر
اگه جنگی بشه من از اولین کسانی هستم که جونم رو میذارم کف دستم و میرم ایران و از کشورم دفاع میکنم.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 16:32
پریستوک - تهران - ایران
*پسر شجاع* - تهران - ایران لازم نیست بگم ساندیس خور خودتی سابقه ی درخشان شما تو صفحات ایرانیان یوکی کاملاً مشهوده و همه شما رو به عنوان کاربری که یکی به نعل می زنه یکی به میخ می شناسن. من شما رو سوپاپ برادران ساندیسی می دونم. در ضمن اون ... که راجع به جنگ ایران و عراق می گی و برو به 4 تا بی سواد مثل خودت بگو کمک اسراییل تو جنگ ایران و عراق نبود، رهبر کثیفت جام واجبیش و به جای هشت سال هشت روزه سر می کشید، کم خالی ببند.
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 16:44
kobalt - تهران - ایران
توضیحی بر چند کامنت 1-هیتلر کاری با اسراییل نداشت چون اصولا اسراییلی بشکل امروز وجود نداشت حضرت ایشان تصمیم به نابودی قو م یهود داشت حالا شما ادامه بده. 2-جنگ چریکی با جنگ کلاسیک فرق میکنه همانطور که نه دولت ایران ونه ترکیه تا حال ازپس چند هزار چریک کرد بر نیامدن. 3- بعداز پیروزی در جنگ معمولا شربت وشیرینی صرف میشه نه جام زهر. 4- ایران تا بحال به هیچ کشوری تعرض نکرده ..البته تاریخ در مورد هند حداقل چیز دیگه ای میگه . 5- ایران همیشه متجاوزین رو شکست داده بازم تاریخ در مورد حمله عرب .مغول. ترکان. افغان و...متفقین چیز دیگه ای میگه بهر حال وطن پرستی خوبه اما .......
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 20:44
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. ببین عزیز برادر ! ظاهرا جنسی که میزنی خیلی خوبه که اینطور توهم زدی ..از همون همه گفتن معلومه که آخر توهمی چون خودت رو همه فرض کردی ..دوما همونطور که گفتی سابقه من کاملا معلومه من کاملا مخالف آدمهای وطن فروش و خائن هستم ..در ضمن حاضرم به حساب خودم به امثال تو ساندیس مفتی بدم به شرطی که کمتر چرت و پرت بگی ..برو کشکتو بساب اون رهبر لایق امثال توست که جونت رو براش فدا کنی ..شاید در بهشت با 70 تا حوری محشور بشی ..ولی خیالت راحت! بهتر بجای اراجیف گفتن بری کمی مطالعه کنی و سواد یاد بگیری تا بفهمی مردم ایران در طول هزاران سال وقتی اسراییل و آمریکا نبود بلد بودن از کشورشون دفاع کنن و حالا هم به کوری چشم دشمنان و خائنها باز هم دفاع میکنند ..اربابات بهتر از همه این رو میدونن. به جان خودت راست میگم میتونی ازشون بپرسی :))
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 01:07
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
*پسر شجاع* - تو اگه تلوزیون ایران بگه زمین مسطح است، میای و اینجا کامنت میذاری که زمین صافه نه گرد. جنگ ایران و عراق به آتش بس انجامید. ولی‌ سیاست‌های جنگ جنگ تا پیروزی -- محاکمهٔ صدام -- راه قدس از کربلا می‌گذرد -- همه و همه شکست کامل خوردند. به قول کبالت و پریستوک اگه تو جنگ پیروز قطعی میشودیم دیگه کسی‌ جام زهر را نمینوشید!! در ضمن خدا را شکر من عمویت نیستم ولی‌ اگر از چهار دیواری جهل بیرون بیای و کمی‌ مطالعه بکنی - آنوقت از من تشکر میکنی‌ که بهت اطلاع دادم که چقدر نادانی‌.
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 02:17
پریستوک - تهران - ایران
*پسر شجاع* - تهران - ایران چیه که آتیش گرفتی اونچه که باید به خودت نسبت داد به دیگران نسبت نده. اگه عرضه داری و مردی برو اعراب و ملاها رو با که دشمن درجه یک ایرانن از مملکتت بیرون کن بعد بیا اینجا هارت و پورت کن. خوشحالم که آتیشت زدم. تو .. صفات خودت و اون شغل ساندیس خوری خودتو نمی تونی تحمل کنی و به دیگران نسبت می دی. بلاهت هم حدی داری. 10000 بار به امثال تو که نمی فهممید گفتیم بازم می گیم. ایران الان 1400 ساله که اشغاله. علی چلاغم رهبر خودته و امثال خودت. می خوای بری به نفعش بجنگی زودتر برو. البته گفتم این هارت و پورتا پشت کامپیوتره به موقعش معلوم نیست از کدوم سوراخ باید بیرونت کشید خیانکار
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 07:29
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. عزیز جان مثل اینکه تو هم مثل دوستای همفکرت بیشتر برای خودت یه دنیای خیالی ساختی و کاری به واقعیت نداری ..البته قبول دارم که خمینی هم بیشتر تو خیالات و توهم بود که از این حرفا میزد ..ولی واقعیت این بود که عراق به کمک کشورهای غرب و عرب به ایران در بدترین شرایط حمله کرد و مردم ایران برای دفاع از کشورشون رفتند و متجاوز رو بیرون کردند ..همان کاری که در طول هزاران سال تاریخ ایران قبل از اینکه آمریکا و اسراییل و آخوند باشه انجام داده بودند..این تمام واقعیت هست و مطمنم اگه باز هم تجاوزی بشه باز هم از کشورشون دفاع خواهند کرد ..واقعا موضوع به این سادگی رو که با کمی مطالعه میشه فهمید من نمیدونم چطور باید به شما حالی کنم ..اصلا اینجا بحث آخوند و حکومت آخوند مطرح نیست گور پدر آخوند و حکومت آخوند. بحث ایران و دفاع از کشور ایران مطرح هست ..چون در طول هزاران سال حکومتهای خوب و بد زیادی در ایران بودند ولی همه آنها رفتند و ایران هنوز زنده هست ..این حکومت آخوند هم دیر یا زود خواهد رفت ولی مهم ایران و کشور ایران هست که باز هم خواهد ماند ..
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 09:58
*پسر شجاع* - تهران - ایران
kobalt - تهران - ایران. دوست عزیز اسکندر و مغول و عرب زمانی به ایران حمله کردند ولی همه آنها نابود شدن و ایران هنوز زنده هست ..اگه تاریخ رو بخونی میفهمی که ایرانیها چطور یونانیها و عربها و مغولها رو از کشورشون بیرون کردند یا مجبور به پذیرش فرهنگ ایرانی کردند ..حالا اگه در ایران کسانی هم از نژاد عرب و مغول و یونانی باشن خودشون رو ایرانی میدونند نه عرب و مغول و یونانی ..باز هم اگه تاریخ رو بخونی متوجه میشی که حتی حمله نادر به هند هم قابل مقایسه با چنگیز و مغول و قتل عام سرخپوستها نیست ..فقط همین قدر میگم نادر آنقدر با هندیها بدون خشونت رفتار کرد که خود هندیها خزانه های جواهرات رو که پنهان کرده بودند به نادر تقدیم کردند ..در مورد جنگ هم جنگ چریکی و کلاسیک ندارم جنگ جنگ هست و مهم پیروزی هست که معلوم شد این ارتشهای مثلا پیشرفته مثل اسراییل اگه مردم کشوری تصمیم به دفاع از کشورشون بگیرن هیچ غلطی نمیتونن بکنن و اینها همش تبلیغت تو خالی هست ..مثل جنگ 33 روزه حزب الله و اسراییل ..
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:08
bohlul-zeman-Jedeed - لندن - انگلستان
بله برین کنار، مرد میدان بهلولم.سازمان امنیت داخلی‌ و خارج ایران با تجربیات چدین ساله و تربیت شده‌ دست موساددد و سیااااو روسسسس و انگلیس و غیره خوش بخوابید. بکها . .
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:35
bohlul-zeman-Jedeed - لندن - انگلستان
برین کنار، من آمدم به میدان. چه تو در ایران موافق یآا مخالف و چه تو در خارج موافق یا مخالف. تاااا من هستم ایران هم هست. ۱. ببین نژاد از احمدی راست می‌‌گه‌ در سال ۱۹۳۳ میلادی بر طبق داأرتل معارف هلو کاست(کلمه یونانی) تاریخ در واشینگتن https://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?Moduleld=۱۰۰۰۵۶۷۸ یونایتد استتس هلوکوست مموریال موزوم در خط سوم هدوود ۶۰۰۰۰۰ یهودی در آلمان در ۱۹۳۳ زندگی می‌‌کردند. حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر از یهودیها در جنگ اول جهانی در ارتش آلمان خدمت می‌‌کردند. اهر ‌یک پنجوم ۶۰۰۰۰۰ نفر یهودی بچه حساب کنیم میشه ۵۸۰۰۰۰ نفر کّل یهودیان بالغ آلمان. حالا بگو ‌یک میلیون کّل جمعیت یهودیان در بین جنگ اول و دوم. حالا اگر کارخانه بچه درست کنی یهودیان ۲۴ ساعته هم کار بکند چطور طبق مدارک موثق خودشان شیش میلیون یهودی به وسیله هیتلر کشته شدند؟ ادامه...
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:09
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. ایول توهم :))..نه بابا من حالم خوبه ولی ظاهرا این تو هستی که بدجور قاطی کردی لوول ..راستش من هدفم ناراحت کردن تو نبود ولی امثال تو باید یاد بگیرن که چطور حرف بزنن..در ضمن باور کن کمی مطالعه کنی بد نیست من خودم مخالف خرافات دینی هستم ولی نمی تونم به کسی دیگه هم به اجبار بگم که تو هم باید مثل من فکر کنی ..مشکل اساسی این هست که باید دین از سیاست جدا باشه ..
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 12:58
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. 2)..این حرفهای بی سر وته مثل ایران از 1400 سال پیش اشغال هست نشان دهنده کم اطلاعی تو هست ..مثلا پدر و مادر تو به احتمال زیاد مسلمان هستند با این حرف تو باید گفت که اونها اشغالگر و غیر ایرانی هستند ..در حالیکه اکثریت مردم ایران که مسلمان هستند ایرانی هستند و به خاطر اعتقادات مذهبی اکثریت مردم ایران نمیشه گفت که ایران اشغال شده ..همانطور که مسیحیت از خاورمیانه وارد اروپا شد با این حرف تو اروپا 2500 سال هست که اشغال شده!!..حتی خامنه ای هم ایرانی هست همانطور که هیتلر آلمانی بود ..مشکل اصلی طرز فکر آدمهاست..و مهمتر اینکه دین باید از سیاست جدا باشه ..اروپا با جدا کردن دین از سیاست خودش رو راحت کرد ولی در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده ...
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 12:59
پریستوک - تهران - ایران
پسر شجاع* - تهران - شما که دم از مطالعه می زنی یه سر به کتابای تحریف نشده ی تاریخ ایران در زمان ساسانی بزن متوجه می شی که ایرانیا به زور شمشیر مسلمون شدن و در حال حاضر هم کشور ما بیش از پیش مورد تهاجم اعراب و اسلام قرار گرفته و سردمدارانش از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کاملاً در جهت تامین منافع اعراب مسلمان فعالیت می کنن. زمان شاه ایران در آستانه ی آزادی از زیر سلطه ی اعراب قرار داشت که متاسفانه با سواستفاده خمینی از فقر فرهنگی و با همکاری جمعی خاین و وطن فروش دوباره تحت اشغال اعراب اجنبی دراومد. از طرز فکر شما پیداست که سرسپرده ی خامنه ای دزد و ج.ا کثیف هستی. هر زمان در ایران آزادی سیاسی و دینی وجود داشت بعد شما زحمت بکش آمار مسلمونا رو بگیر تا از خواب خرگوشیت بیدار شی و اون زمان اگر کسی تهدید به جنگ کرد سینه چاک کن و از وطنت دفاع کن.
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 14:54
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. 1)فکر کنم حالت خوب نیست خودت هم نفهمیدی چی گفتی ..اولا از نظر من خامنه ای و حکومت جمهوری اسلامی جنایتکار هستن و منفور و باید سرنگون بشن. فکر کردی امثال تو اونقدر مهم هستن که من بخوام در مورد عقیده اصلیم دروغ بگم و تظاهر کنم ؟!..این روشها قدیمی شده که امثال تو هر جا که کم بیارن به طرف مقابل برچسب بزنن خودت دیدی که من خودم بهتر از آدمهایی مثل تو این روش رو بلدم و جوری میگم که طرف بقول خودت آتیش بگیره {همون فدا شدن برای رهبر و محشور شدن با 70 تا حوری :)} پس لطف کن دیگه این مزخرفات رو تکرار نکن ..دوما عزیز جان ! این توهمات چیه که سر هم میکنی منظورت از جمعی خائن 98 % مردم ایران بودند که به حکومت جمهوری اسلامی رای دادن و به احتمال زیاد پدر و مادرت هم جزو آنها بودن؟!..بابا کمی منطقی حرف بزن مگه ترکیه مردمش با حکومت سکولار غیر مسلمان شدن ؟!..
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:38
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. 2)..البته من خودم آرزو دارم که زمانی مردم ایران به فرهنگ و تمدن ایران باستان برگردن ولی اینکار بیشتر شبیه یک رویاست یا حداقل نیاز به زمان زیادی داره ..ولی اگه منظورت این هست که مردم دیگه اون اعتقاد سابق رو به خرافات اسلامی ندارن باهات موافقم ..ولی در هر حال مهمترین چیز این هست که حکومتی در ایران باشه که در آن دین از سیاست جدا باشه ..در ضمن صحبت من در اینجا مخالفت با تجاوز دشمن خارجی بود نه دفاع از حکومت آخوند ..چون مطمنم با تجاوز کشور خارجی و انقلاب دموکراسی در ایران برقرار نمیشه و فقط میلیونها ایرانی کشته میشن و ایران هم ویران میشه و بعد هم معلوم نیست که ایرانی باشه یا نه ..و فقط مردم ایران به روش مبارزات مدنی مثل آفریقای جنوبی یا هند میتونن به دموکراسی برسن و ایران رو حفظ کنن..امیدوارم حداقل اینبار بفهمی چی گفتم ..
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:40
kobalt - تهران - ایران
پسر شجاع -امپراطوری عربها رو مغولها نابود کردند نه ایرانیها تاثیر متقابل فرهنگی بین غالب ومغلوب امری عادیست ونشانه پیروزی نیست در زبان فارسی لغات ترکی وعربی فراوان است اما هیچ فارسی عربی وهیچ یونانی فارسی حرف نمیزنه در مورد نادر ومحمود غزنوی نظر هندیان چیز دیگری است البته هرملتی فاتحین خود را عزیز میدارد همانطور که مغولها چنگیز را میپرستند درمورد جنگ چریکی تا زمانیکه یک چریک باقی است پیروزی کامل نیست اما در جنگ کلاسیک شکست ارتش مقابل وتسلیم کلیت آن پایان کار است حزب الله یک گروه شبه نظامی است واسراییل برای نابودی آن باید تمام لبنان را شخم میزد.
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 18:41
kobalt - تهران - ایران
آقا یکی این بهلول رو ترجمه کنه اما درمورد چیزاییکه من فهمیدم آق بهلول یهودیان قتل عام شده فقط از آلمان نبوده اند بلکه شامل کشورهای شرق اروپا مانند چک لهستان وهمچنین روسیه و فرانسه خلاصه هرجاییکه داش هیتلر قدم رنجه میفرمودند میشده واینکه نسل کشی اگه کار بدیه خب بده دیگه حالا چه صد نفر چه صد میلیو ن اگرم خوبه که هایل هیتلر(قدس سره)
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 19:31
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
پسر ترسو - تهران -ایران: پیداست که از هضم حقایق تاریخی واهمه داری. تمام این پیروزی‌های خیالی تاریخی که تکرار میکنی‌ از ترس درونیت است که نمی‌خوای حقایق را آن طور که بود و هست قبول کنی‌. جنگ‌های ایران و روس را چطوری برای خود تفسیر میکنی‌. آن دو شکست فجیع را نیز پیروزی میدانی‌؟ از دست رفتن هفده شهر را افتخار ایران میدانی‌؟ این کاری که تو میکنی‌ وطن پرستی‌ نیست بلکه فرار از حقایق است.
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 05:40
پریستوک - تهران - ایران
1. شما که ادعا می کنی ضد خامنه یی و ملا هستی چه جوریه که همون سیاست اونا رو ( سواستفاده از حس وطن دوستی و تشویق مردم به جنگ به نفع آخوندا ) رو دنبال و تبلیغ می کنی؟ اگر امثال من مهم نیستند که (هستند و جلوی عوام فریبی امثال شما رو می گیرند) این همه بحث چیست؟ 2. حوری ها ارزونی شما چون کاربرای دیگه می دونن من ضد دینم پس بیخود زحمت نکشید برای تگ زدن به من. در ضمن من همجنسباز نیستم شما رو نمی دونم 3. پدر و مادر من هم مثل پدر و مادر شما از عوام بودن چشمشون به دهن چهار تا ظاهراً روشنفکر زمان خودشون دوخته شده بود همون مهدی بازرگان که پیشوند مهندس چسبوند به خودش و از سادگی عوام سواستفاده کرد. منظور من از خاین بازرگان ها و بنی صدرها و شریعتی ها و امثال این ها هست. نه عوام که جز پیروی کاری بلد نبودند و بی جهت به گله ی گرگ ها اعتماد کردند.
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 07:26
پریستوک - تهران - ایران
4. ترکیه با حکومت سکولار غیر مسلمان نشد ولی از طرف حکومت هم شستشوی مغزی دینی نمی شه و چه بسا در آینده ای نه چندان دور (مانند غرب که مسیحیت رو به درک واصل کرد) اسلام رو به زباله دانی تاریخ روانه کند. 5. خوشحالم که حداقل تو یه مورد با هم تفاهم داریم ولی از شما توقع ندارم مردم رو یک بار دیگه به بهانه ی دفاع از میهن به رفتن به جنگ در جهت تامین منافع آخوندی دعوت کنید. تلفات رو مردم می دن و سودش رو مثل جنگ ایران و عراق آخوندا می برن و بعد از اون خفقان و دزدی و بدبختی بیش تر. آخوند دشمن مشترک مردم ایران و اسراییل آمریکاست. و اگر آخوندها بخوان بجنگن دوری از جنگ اجتناب ناپذیره. چه بهتر که ما خود را کنار بکشیم و حالا که ما نمی تونیم آخوندهای اجنبی رو از مملکت بیرون کنیم آمریکا و اسراییل این کار رو انجام بدن. درسته که این جنگ هزینه های سنگینی برای مردم ایران داره ولی در مقایسه با ادامه ی حکومت آخوندی این هزینه خیلی کمتره و بعد از دوره ای مثل عراق و افغانستان وارد مرحله پیشرفت و شکوفایی خواهیم شد.
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 07:40
پریستوک - تهران - ایران
6. باز هم روی این نکته تاکید می کنم جنگ پیش رو اگر رخ بده جنگ تحمیلی است که نه از سوی آمریکا و اسراییل بلکه از سوی حکومت اسلامی بلند پرواز داره به ما تحمیل می شه. اگر این اتفاق افتاد اینبار مردم نباید قربانی مقاصد آخوندها شوند 7. اگر قرار باشه این روال حکومت آخوندی پیش بره تا چند سال دیگر هم ایران و ایرانی ای باقی نخواهند گذاشت. ما هرگز نمی تونیم مثل آفریقا و هند مبارزه کنیم و شرایط ما با اون ها قابل قیاس نیست. امیدوارم شما هم منظور من رو درک کرده باشید.
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 07:53
*پسر شجاع* - تهران - ایران
kobalt - تهران - ایران. در مورد عربها تا جایی که ما در تاریخ خوندیم ابومسلم خراسانی ایرانی بود که سلسله بنی امیه رو سرنگون کرد ..و در زمان سلسله بنی عباس هم در اکثر مواقع سلسله های ایرانی مثل آل بویه و آل زیار ساامانی و صفاری در ایران حکومت میکردند و بنی عباس در ایران نفوذی نداشتند و بارها بغداد توسط ایرانیها تصرف شد ولی خلیفه عباسی همچون مترسکی بر تخت خود بود تا ایرانیها راحت تر بر عراق و حکومت کنند ..در مورد تاثیر پذیری یا شکست یک کشور این حرف شما بسیار سطحی بود اگر قرار بود بخاطر تصرف شدن یک کشور در زمان کوتاه از نظر تاریخی کشوری شکست خورده بحساب بیاد که باید حالا فرانسه که زمانی توسط آلمان تصرف شد را یک کشور شکست خورده حساب کرد ..اگر میخواهی بدانی چه کشورهایی شکست خوردند به کشورهایی مثل مصر و عراق و سوره نگاه کن که کل فرهنگ و زبان و هویتشان عربی شد و چیزی از هویت و فرهنگ قبلی نماند ..یا کشورهای آمریکایی که باهجوم اروپاییها تقریبا هویت خود را از دست داند ..
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 09:32
*پسر شجاع* - تهران - ایران
kobalt - تهران - ایران. 2)ولی فرهنگ ایرانی فرهنگ مغول را تقریبا نابود کرد و فرهنگ عرب هم همواره ایران و فرهنگ ایرانی را بزرگترین تهدید و دشمن خود میداند و بین فرهنگ ایران و فرهنگ عرب یک دشمنی دیرینه هست ...حتی ایرانیها از نظر عربهای سنی مسلمان نیستند و کافر هستند ..و واقعا هم درست فکر کردند چون شیعه در ایران برای مبارزه با اسلام عربی بوجود آمد هرچند بعد از قاجار با ایجاد حوزه های دینی و آخوند بازی مذهب شیعه هم به منجلاب و خرافات دینی گرفتار شد ..در حالیکه قبلا شیعه یک مذهب دینی نبود بلکه یک مذهب سیاسی برای مبارزه با اسلام عربی بود ...
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 09:34
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. 2)..در همون جنگ با روسها هم مردم ایران 10 سال با روسها جنگیدن و در نهایت بخاطر بی لیاقتی شاهان قاجار 17 شهر از ایران جدا شد که در هر دوره ای از این شکستها و پیروزیها زیاد بوده و در تاریخ همه کشورها هم پیروزی هست و هم شکست...اگر ایران در آن موقع بخاطر بی لیاقتی شاهان قاجار بعد از 10 سال جنگ با روسها 17 شهر از دست داد روسها در 1 شب با فروپاشی شوروی 15 جمهوری از دست دادن و اتفاقا حالا زمینه خیلی فراهم هست که با برقراری دموکراسی و بهتر شدن وضع ایران بسیاری از این جمهوریها دوباره با ایران متحد بشن ..ولی چیزی که مسلم هست مردم ایران یک ملت زنده هستند و همیشه برای دفاع از کشورشون آماده هستند و در نهایت این مردم ایران هستند که پیروز شدن زمانی اسکندر و مغولها و عربها به ایران حمله کردند و در ظاهر ایران شکست خورد ولی در نهایت آنها نابود شدن و ایران هنوز زنده هست ..
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 13:17
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. 1)عزیز برادر! راستش مطالب قبلی رو تکرار نمیکنم بهتره برای اینکه جواب کامنتایی که نوشتی رو بگیری دوباره همون کامنتهای قبلی من رو بخونی ..واقعا برای خودت همینطور در دنیای خیالی که ساختی تخته گاز میری ..همینطور پیشگویهای صد من یه غاز میدی بیرون !! :)..{چه بسا در آینده ای نه چندان دور (مانند غرب که مسیحیت رو به درک واصل کرد) اسلام رو به زباله دانی تاریخ روانه کند} اینجا جای یک تکبیر خالیه :))..آخر توهمی به جان خودت:)..مگه تو پیشگو هستی که میگی چه بسا در آینده چنین و چنان بشه؟! 100 سال از حکومت سکولار ترکیه گذشته از این خبرا نبوده ..اصلا مگه مردم اروپا و غرب مسیحیت رو به زباله دانی انداختن؟! تکلیف اینهمه کلیسا و پاپ و واتیکان چی میشه؟!..مگه سال نو مسیحی همان تولد مسیح نیست ..
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 13:33
*پسر شجاع* - تهران - ایران
پریستوک - تهران - ایران. 2)..بابا کمی از اون توهمت بیا بیرون مردم اروپا مهمترین کاری که کردن دین رو از سیاست جدا کردن ..در ضمن معلومه وقتی سواد و درک درستی نداشته باشی نمیتونی بفهمی سیاست آخوند چی هست و کی مخالف واقعی حکومت آخوند و طرفدار دموکراسی ..اتفاقا امثال تو هستن که آب در آسیاب حکومت آخوند میریزن ..از اول هم گفتن دشمن دانا بهتر از دوست نادان ..بای
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 13:34
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Geelongcat - سیدنی - استرالیا. نه بابا اتفاقا من حقایق رو کاملا نگاه میکنم ..و همین حقایق به من میگه که مردم ایران همواره در برابر تجاوز دشمن جنگیدن و از کشورشون دفاع کردن. بر خلاف بعضی وطن فروشها که فکر میکنند مردم ایران به بهانه مخالفت با حکومت آخوند در برابر تجاوز دشمنان فرش قرمز برای دشمن پهن میکنند ..
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 13:17
*پسر شجاع* - تهران - ایران
. 3)البته یادم رفت که بگم از نظر من بسیاری از دینها چه اسلام و چه مسحیحت و غره خرافات هستند ..ولی بحث من در مورد این هست که اگر مردمی هم اعتقاد به دین دارند حداقل حتما باید دین از سیاست جدا باشه تا امکان برقرار ی دموکراسی و آزادی باشه ...همان کاری که در اروپا و غرب شد شاید خیلیها معتقد به دین مسیحیت باشن ولی چون دین از سیاست جدا مشکلی برای دیگران ایجاد نمیکنن..در ضمن در مورد مهم بودن یا نبودن منظور من ترس بود که دلیلی نداره من از کسی ان هم در دنیا مجازی بترسم و عقیده واقعی خودم رو نگم !!..وگرنه در مورد حرف زدن آدم تا جایی که لازم بدونه میتونه با هر کسی حرف بزنه حتی کسانیکه هیچ منطقی ندارن ..حداقل باعث روشن شدن موضوع برای دیگران میشه..
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 13:43
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
پسر -شجاع- تهران - ایران -- همانطور که به اعتراف خودت شاهان قاجار با بی‌ لیاقتی موجب آن دو شکست فجیع شدند - رژیم فعلی‌ نیز میتواند موجبات شکستی دیگر را فراهم آورد. پس گفتن اینکه ما همیشه برنده خواهیم بود چون ایرانی‌ هستیم و مردم به جنگ میروند، اشتباه محض است.
جمعه 7 مهر 1391 - 06:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.