اگر باکو در عملیات نظامی علیه ایران شرکت کند، آمریکا، «آذربایجان ایران» را به «آذربایجان شمالی» واگذار می کند!

انتخاب : دیئن روراباخر، نماینده کنگره آمریکا با گستاخی تمام، خواستار برگزاری رفرندوم برای جدایی آذربایجان از ایران شد.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از "روسبالت" ؛ این موارد در پیش نویس قطعنامه ای روراباخر بیان شد. او این پیش نویس را به مجلس نمایندگان ارائه داد.

 در این سند آمده است: "مردم آذربایجان به دو قسمت بین آذربایجان و ایران تقسیم شده است و حق تعیین سرنوشت بر تشکیل دولت مستقل دارند"!

در بیانیه نماینده مجلس کنگره که یک نماینده کالیفرنیا و عضو حزب جمهوریخواه می باشد، آمده اسن: "مردم آذربایجان قدرت ساختار سیاسی و کشور خود را خواهند داشت!


به نظر او، ایالات متحده آمریکا باید از برگزاری رفراندوم پشتیبانی کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، در ادامه این گزارش گستاخانه ، الحاق آذربایجان ایران به کشور آذربایجان شمالی ، مشروط هم شده است!

به گفته برخی از کارشناسان،  اگر باکو در عملیات نظامی علیه ایران در کنار غرب شرکت کند، آمریکا آماده است سرزمینهای آذری ایران را به آذربایجان شمالی ملحق کند!

+663
رأی دهید
-594

gherti - ها سلت - بلژیک
یاشاسین. البته من به عنوانه یک فارسی زبان از کشور دوست اینکار رو قدم نیک‌ می‌دونم اگر خود مردم آذربایجان بخواهند که به طور یقین میخواهند !
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:13
baran828 - تهران - ایران
واگذار کنین ببینیم ! چقدر شماها بی حیا و نا نجیب سر از هر جا و بیجایی در میارین .تکون بخورین نفستونو میگیریم .امتحان کنین !
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:13
nimaaa - نیویورک - امریکا
فقط امیدوارم جنگی صورت نگیره چون تاوانش رو مردم باید بدند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:19
ghafas - مشهد - ایران
تیکه تیکه شین یه تیکه اش رو هم نمی بینین ما ایران رو بدون آذربایجان ایران نمی دونیم .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:25
vahid.persian - شیراز - ایران
خیلی .. خورده این نماینده امریکایی...
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:27
solidarity - ملبورن - استرالیا
لطفا به سایت زیر رفته و امضای اعتراض خود را ثبت کنید و این لینک را برای همه بفرستید www.ipetitions.com/petition/for-a-unified-persian-coalition
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:22
samuk66 - لندن - انگلستان
من نمیدونم چرا بعضی ایرانی‌‌ها این اوباما یه خائن رو دوست دارند شاید به خاطره این که بتوانند راحت به ایران سفر کنند!!!لعنت بر اوباما
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:31
mazani tiger - کوالالامپور - مالزی
یک سال پیش اینو پیشبینی‌ کرده بودم که داستان به اینیده میشه. دست مریزاد به "هویت طلبها" که روی هر چه مزدور رو سفید کردند. پاینده ایران
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:40
greentree - تهران - ایران
مردم ایران هرگز نمیذارند که آذربایجان از ایران جدا بشه ،،بر عکس آذربایجان شمالی باید وصل شه به ایران .ببینید این اوباش‌های اسلامی با ایران چه کردند که حال آمریکا دنبال تجزیه ایران هست ..واقعا که لعنت به شما اوباش‌های بی‌ سواد و به درد نخور اسلامی
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:41
greentree - تهران - ایران
اگه این اتفاق وحشتناک برای ایران بیفته تاریخ خواهد نوشت که اوباش‌های اسلامی ۳۲ سال بر ایران حکومت کردند و بعد دست به وطن فروشی زدند و ایران را عملا تجزیه کردند ،،،،کردستان ایران همین الان در خطر تجزیه هست و به محض جنگ اعلان استقلال خواهد کرد
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:45
arash_oslo - اسلو - نروژ
اینجاست که اونایی‌ که اینجا از آمریکا و سیستش دفاع می‌کنن دهنشنو ببندن و خفه بشن.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:48
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
یکی به این آقای روراباخر توضیح بده که کشور جعلی آذبایجان (ایران شمالی) همان آران و شروان ایران است که توسط روسها و پدرخوانده آذربایجان جعلی (ترکیه فعلی) و به نیت دست اندازی به ایران تغییر نام داد . آقای رورباخر از مناطقی که روسها طی قراردادهای ننگین از ایران گرفتند تنها جایی که از از زمان هخامنشی جزو ایران بود آران و شروان است مابقی مثل ارمنستان و گرجستان جزو فتوحات ایران بود و خود دارای پادشاهی بودند. اما این علیف بی شرم خود را رهبر آذری های دنیا و صاحب نصف ایران و مفاخر فرهنگی ایران میداند.آقای رورباخر اگر شما با رژیم ایران مشکل دارید دلیل نمی شود تمامیت ایران را زیر سوال ببرید . مطمئن باشید اگر روابط ایران و آمریکا بهبود یابد چیزی یه نام کشور آذربایجان باقی نمی ماند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:49
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
خب حتما میتونه که میگه دیگه!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:51
kutol - ارومیه - ایران
خوب اگر قرار است رفراندوم برگذار شود و خود مردم انتخاب کنند که جدا شوند یا نه...چرا گستاخنه!!؟؟ اگر فشار بر ملیتهای ایرانی (کرد، ترک، بلوچی و...) آنها را وادار به جدا شدن می کند بهتر است مدافعان ایران یکپارچه به فکر یک حکومت دمکرات و آزادیخواه در مرکز قدرت باشند تا حقوق همه ملیتها را در یک ایران فدرال به رسمیت بشناسد، وگرنه چنین جدایی انجام خواهد شد ، دور یا زود!!! همین الان اگر در آذربایجان و یا کردستان رفراندوم برگذار شود بیش از ۸۰% به جدای رای خواهند داد...پس به جایی شعارهای احساساتی. فکری به حال یک حکومت عدالتخواه در تهران باشید که دارد دیر میشود...چون یک اتحاد بین کردها، ترکها، بلوچها برای جدایی، ۱۰۰% پیروز خواهد شد.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:27
asgharsibil - هایدلبرگ - آلمان
ما که گفتیم از همون اوولش که ایران در صورت وارد شدن به جنگ، ۱۰۰% تبدیل به کشورهای مثل روسیه و یوگسلاوی می‌شه چون بعد از این همه ادعا دارند و کشورهای مثل آمریکا هم با کمک خود مردم ایران در خارج از کشور، ضعف مردم را به عنوان بهانه میگیرند (که ما ایرانیها دوست نداریم کشورمان تکه تکه بشود) و همین طور هم خواهد شد و اون موقع باید بگوییم خداحافظ ایران!!!!!!! ولی‌ خوشحال باشیم، از دست این آخوندهای بیناموس نجات پیدا می‌کنیم و در دام ایک مشت مفتخور بی‌شرف دیگر می‌افتیم. البته ما که نه اون کسانی‌ که در ایران زندگی‌ میکنند. پروردگارا تمدن ایران و ایران‌زمین را پایدار نگاه دار و مردم ضعیف ما راا آسوده خاطر نگاه دار! آمین
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 15:59
hossein-87 - تهران - ایران
بزک نمیر بهار میاد. فکر تجزیه ایران رو به گور سیاه میبرید.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 16:00
آریوبرزن 2012 - زادراکرتا - ایران
این بی همه چیز کیه که زر زیادی میزنه. اگه حکومتی جز این تازیان نکبت داشتیم کل قفقاز باید به ایران برمی گشت نه تنها آذربایجان بلکه ارمنستان، ازبکستان، قزاقستان و ..................................
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 16:21
payamak - منچستر - انگلستان
آمریکا ..می‌خورد ،باکو غلط می‌کند ،این آذربایجان مال ایرانه بزودی هم پس گرفته خواهد شد،والسلام
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 16:41
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
آمریکا غلط کرده با این تازه به دوران رسیده های آذربایجان جعلی. گدا گشنه ها.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 16:39
zagros56 - آتن - يونان
خوب آذربایجان مال آذریهاست هر جور دلشون میخواهد...کسی حق ندارد حرف مفت بزند....همینطور کردستان مال کردهاست..،بلوچستان...
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:04
nader46 - لندن - انگلیس
کاملا حق با ایشون هست.تا کی باید اذربایجان از ایران جدا شده باشه؟وقت ان شده که اذربایجان شمالی هم به ایران عزیز و یکپارچه تبدیل بشه.روسیه تکه ای از خاک و بدنه ایرانزمین را از پیکره اصلی جدا کرد..الان هم با کمک امریکا این تکه جدا شده را به جای اصلی و سرزمین اریایی ایرانزمین بر میگردانیم..پاینده باد ایرانزمین از کردستان تا سیستان از خوزستان تا اذربایگان از سرخس تا خرمشهر از جنگلهای گیلان و مارندران تا جنوب گرم و سوزان.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:02
fdsa60 - تهران - ایران
اون خائنین روس زاده کمونیستی که مثبت دادند. لطف کنن گورشونو گم کنن برن همون آذربایجان شوروی همونجا عرعر کنن و به رئیساشون مثبت بدن.هفته دفاع مقدسه اگه هوسهای بد به سرتون زده بدونید که سربازهای ایرانی خون به دل کردن دشت و نهر را تا باز گرداندند خرمشهر را. ما از همان خون و همان ریشه ایم. 1وجب از خاک ایران را به هیچ اجنبی نمیدیم.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:09
سرزمين آزاد - اصفهان - ایران
آمریکا با علیف کِه کِه خوردند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:18
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آمریکا .. میخوره که راجع به خاک ایران تصمیم بگیره اگر اینطوراست اول باید کالیفرنیا را به مکزیک پس بده, ضمن اینکه اگر قرار است پیوندی بین دو آذربایجان باشد آذربایجان شمالی به ایران می پیوندد , چون از ابتدا جزو خاک ایران بوده , در انتها ننگ ونفرین به جمهوری اسلامی که با بیعرضگی و بی لیاقتی و عدم سیاست و کشورداری و بیسوادی و حقد و کینه و حسد و دشمنی ایران را به این روز انداخت.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:07
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
خاک بر سر اون احمقی که بخواد فکر کنه که امریکا ناجی اش میشه! امریکا و غرب سعی بر این دارند که با کوچکتر کردن کشورها راحت تر بتونند آنها را کنترل کنند و بدوشند. امریکا اول خودش خاک اشغالی مکزیک و چند جزیره توی اقیانوس اطلس را پس بده و آزاد کنه و بعد بیاد راجع به خلقهایی که چندین قرن هست با هم همزیستی دارند نظر بده. برو گمشو مرتیکه کثیف و حرام لقمه.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:19
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
مگر دست آمریکاست که زمین ایران را بذل و بخشش کند؟ اگر اکثریت مردم یک استان خودشان جدائی بخواهند کسی جلویشان را نمی تواند و نباید بگیرد طبق تجربه ای که در اروپا بعد از فروپاشیدن کمونیست در کشورهای سابق کمونیستی مثل روسیه و یوگسلاوی و غیره شاهدش بودیم. اگر آذری ها از شر اسلام شیعه عقب مانده میخواهند نجات پیدا کنند فرصت خوبی است برای جدا شدن از ایران خصوصاً که آذربایجان در آینده نزدیک بخاطر چاههای عظیم نفتش یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا خواهد شد. کردستان ایران رفتید ببینید مردم چقدر محرومند؟ سیستان و بلوچستان را دیدید که چقدر اوضاع خراب است؟ خود جنوب ایران که با ثروت نفتش ایران را سیر میکنند ببینید مردم چقدر فقیر هستند؟ این رژیم بی لیاقت ضد ایرانی فاشیستی ملاها چه گلی به سر مردم استانهای دیگر زده که در مرز ایران باقی بمانند؟ صرفاً غرور ملی ایرانی داشتن بدون اینکه مردم در مرزهای ایران خوشبخت باشند فقط شعار تو خالی است. شاید با تهدید جدائی طلبی به رژیم فاشیستی ملاها فشار بیاید و دست از قدرت مرکزی بکشند و ایران کشور فدرال بشود. در تجزیه ایران فقط حکومت زورگوی اسلامی مقصر است!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:29
NOUR - رم - ایتالیا
به آمریکا چه ربطی‌ داره؟ وای خدا ایران از دست این آخوندا نجات بده، که هر کسی‌ از راه میرسه داره براش تصمیم گیری می‌کنه.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 17:49
نوادا - تهران - ایران
خوب چه کاریه!!!جمهوری آذربایجان به ایران ملحق شه! اونجا که از اول هم برا ایران بوده
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:01
arshia83 - ریبه - دانمارک
ایرانیها هم یک رفراندوم برای جدایی لوس انجلس از آمریکا و تشکیل استانی جدید در همسایگی ایالت متحده زیر نظر دولت ایران برگزار خواهند کرد.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:04
golly47 - فرانکفورت - المان
در صورتیکه ترکای آذربایجان گول این قوم لوط را بخورن در این جنگ حتی اگر شده علیه غرب از بمب اتمی‌ استفاده شود ایران باکو و تمام آذربایجان شمالی را دوباره بخاک خود برمیگرداند تا درس عبرتی باشد برای آمریکا
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:09
babak khoramdin - لیورپول - انگلستان
gherti - ها سلت - بلژیک تو غلط میکنی‌ با اربابات من یه آذریم خودم اما آذربایجان ایران رو بخشی از خودش میدو نه نه آذربایجان را بخشی آز ایران
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:32
peiman666 - تهران - ایران
ایشون چیز زیادی میل فرموده اند.نوش جانشان
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:33
kami_81 - مالمو - سوئد
حرف نداره خدا کنه اینجوری بشه شاید کردها هم به چیزی که میخوان برسان و این احتمال زیاد از ایران فقط تهران بماند هرکی‌ واسه خودش زمینشو پس بگیر سیاست نازی با این کارش ملت ایران هم به خود میان و با این آخوندا میجنگن اینو میگن نقشهٔ قشنگ آمریکا که زیاد هزینه و کشته نده واسه بیرون کردن این لاش خورا
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:23
amooojoghdeshakhdar - ونیز - ایتالیا
این اخبار کذب محضه . ...به نظر مغرضانه نشر میشه
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:48
sanazsarmad - کلن - آلمان
امریکا داره جنگ راه می ندازه و متاسفانه عده ای از هموطنان بی خبر هم به این دعوا اتش زده اند! اگر این اتفاق بیافته، حمامی از خون در منطقه راه خواهد افتاد. خودتون هم این را خوب می دانید!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:51
m.es.n - ابهر - ایران
جالبه که روشنفکرهای فارس که کوچکترین قدرتی در ایران حال حاضر ندارند حتی فدرالیسم رو هم قبول ندارند فکر میکنید با این طرز فکر قومیت ها بازهم سواری میدند؟
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:52
massoudoslo - اسلو - نروژ
حالا متوجه میشوید دوستان چگونه جمهوریه اسلامی بانی و دلیل تجزیه ایران خاهد شد !!!؟ برای جنگ با ج . اسلامی در ایران، غرب مشکلی با جدا شدن استان های ایران نخاهد داشت و هر که او را در جنگ با حکومت فاسد تهران کمک کند میتواند سهم خودش را از خاک ایران بردارد ! متاسفانه میدانم باورش برای ما ایرانیان سخت است که ایران تجزیه شود، و طرفی هم ج . اسلامی و کلاغ های آسمان ولایت هم هیچ ارزشی به ایران و ایرانی نمیدهند و فقط دزدی در لوای ولایت برایشان مهم است و فقط میماند ایران ما و آینده نا معلوم و این سیاست های جنگ طلبانه ایران ! اگر ایران به دست ایرانیان آزاد نشود شرایط سختی را شاهد خاهیم بود
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:56
samirabaroon - تهران - ایران
kutol - ارومیه - ایران عزیز، شما که دم از جدایی می زنید! این را بدانید که جدایی به این راحتی نیست. یا جنگ باید بشه که حمامی از بکش بکش راه خواهد افتاد، یا اینکه بصورت دوستانه هست، که در این صورت باید غرامت تمام ضررهایی که به ایران زده شده را پس داد، که فکر می کنم صد سالی باید وام پس بدید. به همین راحتی. و این را هم بدانید که خاطره بدی در ذهن ایران از خودتان به جا گذاشتید. ایرانی که هیچگاه روی دموکراسی را ندیده و اگر هم ظلمی به کسی شده از جانب مردمش نبوده. از جانب حکومتی بوده که نیمی از سران ان ترک هستند. دقت کنید که این شما قوم پرستان هستید که دارید در حق مردم ایران ظلم می کنید. و این را در تاریخ خواهند نوشت. کسی هم از جدایی نمی ترسه اگر هم می بینید ما اینقدر تلاش می کنیم، برای این هست که دلمون براتون می سوزه و معتقدیم بدفهمی شده و شما اشتباه فهمیدید و گرنه شما هم خونتان مثل بقیه مردم ایران هست و اگر ظلمی شده به همه شده
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:01
sarbaz vatan - تهران - ایران
غلط کرده مرتیکه همون عهدنامه ننگین ترکمنچای هم که برای 100 سال آذربایجانو به روسیه واگذار کرده بود 23 آبان 89 به پایان رسیده یعنی از روز 24 آبان 89 آذربایجان جزو خاک ایرانه و تجزیه طلبا که میخوان ایرانو تیکه تیکه کنن این آرزو را به گور میبرن.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:02
Kabee-be - لندن - انگلیس
سلام به دوستان داران ایران در هر قوم و ملیت ، ایران کشوریست که خیلی ها به روابط میان مردم ایران ( فارس ،لور ،کورد، أذری ،بلوچ و غیره ......)حسودی میکنند و می خواهند با استفاده از این نوع ترفند ها میخوان در داخل میان این اقوام دو گانگی بوجود بیارن.........
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:04
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
غلط زیادی کرده.. ک.ک خورده، ببخشیدش! آذربایجان جزئی از ایران نیست، کلی‌ از ایران است.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:12
artinmd - تهران - ایران
چرا آذربایجان شوروی سابق که از ایران جداش کردن به ایران ملحق نشه؟
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:12
reza the persian - لیدز - انگلستان
آمریکا غلط کرده، با این کاراش همه دنیارو به هم ریخته.مرگ بر آمریکا و نوکراش انگلیس و کشورهای عربی‌ سوسول
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:26
ekman - شیراز - ‫ایران
شتر در خواب بیند پنبه دانه،واقعأ جای شاهانی چون نادر شاه خالیست که تیکه جدا شده از ایران را پس بگیرد، لعنت خدا بر سلسله قاجاریه که با بی کفایتی تیکه هایی از خاک ایران را از مام وطن جدا کردند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:28
golly47 - فرانکفورت - المان
اول برای مردم آمریکا که آماده تجزیه شدن هستند اجازه بدین رفراندوم کنند تا ببینید اصلا آمریکای باقی‌ میمونه که بخواد ز‌ر ز‌ر بکنه
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:28
dkdk - اسلیس - دانمارک
واقعا آمریکا پست،کثیف بیشرف،و سخیف است.آخه آشغال میخواهیید وطن و کشور ما را تکه تکه کنید.بقول نماینده ایرانی در آمریکا بهتره دست از کثیفی بردارید و بهتره کمی‌ به تاریخ نگاه کنید بعد با اینکه نفهمید اما شاید بفهمید که در اصل این کشور متعلق به ایران بوده با نام اران بوده که روسا با بی‌شرمی از چنگ ایران دراوردند.واقعاً ننگ بر آمریکا و هوادارانش که خود فریبانی هستند که فکر میکنند آمریکا دلسوز ملّت ایران است.در صورتیکه انسانهای فهیم بخوبی میدانند که آمریکا فقط فقط بفکر منافع و مردم خودش است،و کوچکترین ارزشی به مردم ایران نمیدهد.آنها از زمانیکه شاه ایران دیگر حاضر نشد به آنها باج بدهد و گفت ملّت ایران ملتی بزرگ با فرهنگی پر افتخار هستند که زیر سلطه هیچ کشوری نخواهند رفت.و از همان زمان آمریکا رویای نابودی ایران را در سر داشته و خواهد داشت.اگر کمی‌ مطالعه کنند آمریکا پرستان متوجه کثیفی آنها خواهند شد.بروید و کتاب حقایق تاریخ را بخوانید تا بفهمید آمریکا چه روباه حیله گریست.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:05
gomnam30 - تورونتو - کانادا
تا حالاشم کم از خاک ایران کم نکردن همون باکو اون همه کشور همسایه روزی به نام ایران بودن و هستند اون آقا که میگه من فارسم سطح شعورت اینقد کمه که خودتو ایرانی‌ نمیدونی‌
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:20
parsa-cologne - کلن - آلمان
والا من که اصلا سر در نمیارم چی به چیه! از یه طرف آذری ها و کردها و عرب ها و بلوچ ها و .. مورد تمسخر قرار گرفته میشن، بعد از یه طرف دیگه میگن ما نمیخوایم اینا از ایران جدا شن. بابا خب وقتی عرضه داشتن اتحاد ملی رو نمیتونین داشته باشین و فقط باعث آزار همدیگه میشین، خب معلومه هر قومی میخواد تجزیه شه. این اقلیت های قومی هم که وقتی خودشون راضی نیستن که نباید با زور نگرشون داشت مثل ترکیه که کردها رو با زور شکنجه نگه داشته تا جدا نشن. اصلا بزار آذری ها برن با آذربایجان شمالی، کردها هم برن کردستان عراق، عرب ها هم وصل شن به کشورهای خلیج، بلوچ هاهم برن با پاکستان و ...، اونوقت ببینیم خیال این ملت ایران راحت میشه یا اینکه باز دنبال یه قربانی دیگه هست که به جون هم بیفتن.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:40
asgharsibil - هایدلبرگ - آلمان
نگفتم، هنوز چیزی نشده، اینجا همه با هم دعوا میکنند حالا چه برسه که واقعا چیسزی بشه!!! خدا به داد همه برسه.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:01
shahin bahmanzadegan - شیراز - ایران
واقعا که ما 8 سال جنگیدیم که یک تیکه از ایران جدا نسه. چی میگن اینها. خواب دیدید خیر باشه لعنت بر وطن فروش منظورم اینابی که کامنت خاینانه. میگذارند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:09
Atabay2021 - خوی - ایران
آنهایی که همه چیز را برای فقط خودشان می خواهند و خیال می کنند دیگران هم تحکم اینها را با جان و دل خواهند پذیرفت بهتر است بروند در افغانستان پارس کنند.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:31
tehran_london - لندن - انگلستان
من تا الان مخالف داشتن بمب اتمی بودم ولی بعد از اینکه فهمیدم امریکا بدنبال تجزیه ایران و جدا کردن آذربایجان از ایران هست دوست دارم ایران هرچه سریعتر بمب هسته ای بسازه تا دیگه هر کشور ی جرات نکنه فکر تجزیه ایران به سرش بزنه.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:38
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
آمریکا ..می‌خورد ،باکو غلط می‌کند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:53
es_amini - لافايت - آمريکا
kutol از ارومیه، متاسفم که همشهریهایی مثل تو دارم. هر ایرانی و البته هر آذربایجانی افتخار میکنه به زبان و ادبیات فارسی و تاریخ ایران زمین و همینطور فرهنگ آذربایجانی خودش. شما همه رو دوست داشته باشید نه فقط همزبانهاتون رو. لطفا از طرف مردم شریف آذربایجان نظر ندید بلکه از طرف شخص خودتون نظر بدید.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:18
Banooye Irani - هیوستن - آمریکا
مردم ایران در زلزله آذربایجان ثابت کردن با هم یکی هستند. ما فارس زیانها با آذری زبانها یکی هستیم هممون همدیگرو دوست داریم این دولت که بین ما جدایی می اندازد. یاشاسین آدربایجان!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:51
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
من یک ترک متعصب هستم هم تورکیه را دوست دارم و هم ایران را. جدایی برای مردم ما خوش بختی به ارمغان نمیاورد، چه برای فارس‌ها چه برای تورک ها. اگر سیستمی‌ داشته باشیم که زبان تورکی پایا پای زبان فارسی رسمی شود و تدرسی شود هیچ نیازی به جدایی و دعوا نیست. امید وارم که پان فارس‌ها به فهمند که این بار مساله بسیار جدی هست. ما یک ملتیم ، زبانی مختلف داریم ولی‌ ادب و رسومی مشترک. ما برادریم
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:40
*پسر شجاع* - تهران - ایران
بابا این نماینده آمریکایی رسما قاطی داره ..حالا مگه این آذربایجان شمالی چه هست که مردم اذربایجان ایران بخوان به اونجا ملحق بشن؟!. اونجا هم دیکتاتوری علی اف هست و چپاول ثروت مردم آذربایجان توسط خانواده علی اف .. این خامنه ای هم خودش ترکه !! که از خمینی قدرت رو تحویل گرفت مردم ایران رو بیشتر بدبخت کرد ....
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:43
*پسر شجاع* - تهران - ایران
2)..ولی باور کنین اگه مردم آذربایجان ایران حرفهای مزخرف این نماینده رو بشنون بیشتر غیرتی میشن و روحیه وطن پرستیشون بیشتر تحریک میشه :)..واقعا این نماینده آمریکایی توهم داره نمیدونه مردم ایران وطن پرست هستند. به جرات میگم اگه وضع ایران بهتر بشه خیلی از سرزمینهایی که زمانی از ایران جدا شدند آرزوی الحاق دوباره به ایران رو دارن از همین آذربایجان شمالی گرفته تا تاجیکستان و افغانستان و بحرین ..با این بازی که آذربایجان شمالی شروع کرده فکر کنم اولین کشوری که به ایران ملحق بشه همین آذربایجان شمالی هست ..حرف من رو به یاد داشته باشید ..روزی که در ایران یک حکومت آزاد و دموکراتیک بر سر کار بیاد آذربایجان شمالی اولین کشوری خواهد بود که به ایران ملحق خواهد شد ..اگر حکومت شاه ادامه داشت مطمنم که 20 سال پیش این اتفاق افتاده بود ..هنوز خیلیها بیاد دارند که مردم آذربایجان شمالی بعد از فروپاشی شوروی در کنار رود ارس جمع میشدن و برای ملحق شدن به ایران شعار میدادن ..ولی متاسفانه در آن زمان ایران تازه از جنگ با عراق خلاص شده بود و بدتر از همه در ایران حکومت آخوند ضد ایرانی بود ..
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:45
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
یانکی برو سراغ گاو چرانی خودت یابو علفی!!gherti - ها سلت - بلژیک. !! جناب هم خودتی فارس فارس !!!!!!!!!!نکن بعد بذل و بخشش!!!! بابا ملایت- نقشه ی خرکی ریخت برای جا افتادن جدایی طلبی-به گوووور خواهی‌ برد!!!!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:35
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
آذربایجان جدا شده با نام اصلی‌ اران ---جزئی از خاک ایران بود که با توطئه ی قاجاریه ی کثافت و روسیه نام اران را به آذربایجان تغییر دادند برای چنین روزی-!!! آنوقت تعدادی بی‌ سواد آن قلّابی که ایران را با شورش ۵۷ به با د دادند مرتب می‌پرند به زمان شاه و توهین که گند-ای امام‌ای امام سال ۵۷ را مخدوش کنند!! همان شاهی که به او ناسزا میگوئید دهان چنین شخصی‌ را با زنجیر میبست!! بله در نظرخواهی بحرین با نظارت سازمان ملل از ایران رسما جدا شد ولی‌ ۳ جزیره‌ ی مهم تنب کوچک و بزرگ و ابو موسی‌ متعلق به ایران شد!! باز چرند بنویسید!!۱
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:43
چغندر - پاریس - فرانسه
-‌ها سلت - بلژیک, همون بهتر آدمایی مثل شما از ایران رفتن،انشالله هیچوقتم برنگردین. شما .... از تاریخ ایران چیزی حالیتون نیست. اگر قرار باشه کسی‌ به کسی‌ بپیونده، این آذربایجان روسیه است که باید به ایران برگرده. علاوه بر این پارلمان آمریکا فکر کرده کیه که برای همه کشورای دنیا تصمیم میگیرن. یاشاسین ایران ما.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 18:53
مانش رومشکانی - کرماشان - ایران
یک سوم رای دهندگان موافقند این یعنی خیلی از همین هموطنان آذری اند و موافق جدا شدن از ایران.ببینید چگونه حکومتهای فاشیست اسلامی و پهلوی و عده ای به اصطلاح سیاستمدار ناسیونالیست بیسواد چگونه اقوام ایرانی را آزرده کرده اند که همه مرکز گریز و موضع گیر شده اند و عده ای از همه جا بی خبر یا مریض که هیچ چیز از سیاست نمیدانند فکر میکنند با فحاشی و توهین و تجزیه طلب خواندن فعالان قومیتگرا به ایران خدمت میکنند در حالیکه نادانسته بر نفرت متقابل و تفرقه بیشتر دامن میزنند و همین توهینهای به اصطلاح علیه تجزیه طلبان به همه برمیخورد حتی آنهایی که طرفدار یکپارچگی ایران هستند را نیز از هموطن بودن با چنین افرادی سرخورده میکند.پس چرا نیاییم بدون توهین به همدیگر فقط صاحب یک رای باشیم و مثل ملتهای متمدن دنیا این امورات را برای نمایندگان آینده ملت و رای و افکار عمومی بگذاریم و به خود اجازه ندهیم به نام همه حرف مفت بزنیم و همه را برعلیه خود نشورانیم
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 19:54
آرمان دانا - تهران - ایران
من همینجا اعلام میکنم که اگر خدایی نکرده جنگی صورت بگیره اولین کسی که تفنگ دست خواهد گرفت و بسوی ایران شمالی حرکت خواهد کرد تا پوست الهام جون رو پر از کاه بکنه خودم هستم. تضمین از این بهتر؟ مطمئن باشید اگر جنگ داخلی در ایران رخ بده تک تک خائن های تجزیه طلب به خاک و خون کشیده خواهند شد. ایران که ترکیه نیست بگیم حالا تجزیه شد اشکال نداره و خیلی هم خوبه، ترکیه در بهترین شرایط 100 سال هم قدمت نداره در حالی که ایران 4 هزار سال تاریخ مستند داره. در ضمن ایران شمالی (جمهوری آذربایجان) و کردستان ترکیه و عراق باید بی برو برگرد به ایران بازگردانده شوند چونکه در طول تاریخ همواره بخشی از ایران بوده اند که توسط مهاجمین وحشی از ایران جدا شد.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 20:43
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
رفقای عزیز تنها چیزی که باعث شده آذربایجانی ها ادعای استقلال نکنند کلمه "اسلامی" نظام ماست. اگه به جای "جمهوری اسلامی ایران" فقط "جمهوری ایران" داشتیم الآن هم کردها هم ترکها و هم بلوچ ها و هزاران اقوام دیگه ادعای استقلال کرده بودند! چون تنها وجه مشترک فارس و ترک و بلوچ و.. مسلمون بودن آنهاست...
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 21:13
bambook - تهران - ایران
امریکا و کنگره کذائیش دو لپی .. خورده که بخواد همچین هذیونائی بگن
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 21:53
bambook - تهران - ایران
gherti -بلژیک . وطن فروش . میمیری نمیبینی اون روزی که بخوای رای بدی واسه خیانتت . عمرا حتی یه سنگریزه از ایران جدا بشه
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:08
az-tk - تبریز - ایران
جناب kutol - ارومیه - ایران؛ ممنون از توضیح قانع کننده والبته بدون توهین و تحریک تان. فقط از کاربران محترم و بالاخص برخی لجن پاش ها خواهش می کنم جوابها و توضیحاتشان را نه با فحاشی و حماسه سرایی بلکه با دلایل بیان کنند
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:20
golly47 - فرانکفورت - المان
انموقع‌های که از این ...میخوردید تمام شد !!! درسته که ما مخالف آخوند هستیم ولی‌ این دلیل نمی‌شه که شما هم از فرصت سؤ استفاده کنید ، !!!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:25
kaweh2009 - تورنتو - کانادا
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند . امام خمینی . ؛) نمیدونم چرا هی‌ این یادم میاد خبرهارو که می‌خونم!!!! فکر می‌کنید تو برزخ اینترنت وصله خبر بخونه؟؟ چون من که فکر نمیکنم هنوز خدا به نتیجه رسیده باشه کجا بفرستش!!!،،
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:16
kobalt - تهران - ایران
تو اگه راست میگی به این بدبخت علیف کمک کن خاک اشغال شده شو از ارمنی ها پس بگیره آذربایجان جنوبی پیشکش درضمن کلاه بسره نه سر به کلاه علیف بی عرضه واین غلطا هیکلی چوخدی عرضه سی یوخدی.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:42
طاطا - تهران - ایران
یعنی آذری های ما حاضرند از چاله به چاه بیفتند؟ این آرزو رو شماها باخودتون به گور خواهید برد. ایرانی از هر قوم و نژادی که باشه ایرانی باقی میمونه ما این رژیم تازی حـ... رو از ایران بیرون میکنیم باحفظ تمامیت ایرانمان.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:50
dannni - سوئد - استكهلم
بّر پدر آگر جدای طلب لعنت بشمار
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:33
روشنگر - تهران - ایران
اداره کردن کشوری مثل ایران از خیلی جهات سخته . یکی از مهمترین مسائل برای گردانندگان کشور (چه شاه باشه چه ملا یا هر کس دیگه ای ) مسئله قومیتهاست. اونوقت حکومت ما بجای اینکه از هر چیزی که میتونه بعنوان مشترکات باعث افزایش همدلی و هم جنس پنداری این قومیتها بشه بیزاره مثل چهارشنبه سوری و عید نوروز . حالا از اونور هم شما ملت هم هی برید جوک ترکی و رشتی و لری و .. بسازید تا به این مسائل دامن بزنید !! بعنوان یک آذری بگم که دل همه آذربها از شما فارسها بخاطر این تمسخرهای ابلهانه و احمقانه یک عده تون و سکوت بقیه خونه . و اگه یه آذری چند درصدی تو دلش راضی به این جدایی باشه شک نکنید مهمترینش همین مسئله است .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:13
ommolfesad - تهران - ایران
آذرآبادگان من جان جانان من است قیمت خون ارس رگ ایران من است........................... خواب ببینید ، خون میریزیم چه سبز باشیم چه قرمز ، مگه ایران کم جوون داره . این حکومت رو نیگاه نکنین بین ما فاصله انداخته . ما خودمون به موقع اتحادمون رو برای غیرت ملی داریم .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:40
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
آرمان دانا تهران. با آبدوغ خیار مست کردی، پشت کامپیوتر گرد و خاک راه انداختی اینگونه حرف آب تو آسیاب دشمن هست
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:59
samirabaroon - تهران - ایران
ما 200 سال زیر بردگی پادشاهان ترک قاجار بودیم، ولی هیچگاه اون کارها و حماقت ها را به اسم ترکهای خودمان ننوشتیم. حالا چطور شده 30 سال یک حکومت دیکتاتور اومده، که همه را با یک تیغ می زنه و کاری هم به ترک و غیر ترک نداره، بعد هموطنان ما ان را به پای فارس ها می نویسند؟ بابا اینها اول انقلاب هرکاری از دستشون بر اومد کردند که زبان فارسی را ضعیف بکنند و به جاش عربی را جایگزین کنند، فقط زورشون نرسید! واقعا انتظار منطق و تجزیه تحلیل بیشتری از شما هموطنان داشتیم! شما ها تا به حال سابقه خیلی خوبی در کل ایران دارید و امیدوارم این سابقه را همچنان حفظ کنید
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:01
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
برای یک اتحاد ملی‌ در این شرایط حساس ، اول از همه ضرورت دارد که یک طرح آشتی‌ ملی‌ نیز به اجرا گذاشته شود!، و نیاز هست ملتی که سالیان سال توسط رژیمش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعضا با چوب و چماق و اسلحه به جان آنها افتاده است و آنها را سرکوب وقتل و عام کرده است ! بدینوسیله از آنها پوزشی خواسته شود !، در غیر این صورت ملت ایران در دو جبهه قرار گرفته است ؛ یکی‌ در مقابل زورگویان و جانیان وحشی اسلامی ؛ و دیگری دشمن خارجی !، لذا این احساس توان مقابله آنان را کم می‌کند !،، و شخص از درون, قلبا" و عملا", آن انگیزه‌ای که باید داشته باشد را ندارد !،اگر واقعا" بخواهیم که از بعد احساسی‌ به آن ننگریم و منطقی‌ و بر حسب واقعیت‌های موجود بر اساس عقل پیش برویم !، اگر این آشتی‌ ملی‌ صورت نگیرد ، عاقبت خوبی‌ در انتظار کشور عزیزمان ایران نیست !!، نجنیبید; دیر شده است !،، زیرا از چند جهت و از چند جبهه سناریوی حمله تدارک دیده شده است !، بیائید و هی‌ خودمان به خودمان بی‌ خودی نگوییم پهلوان !!، که هم اکنون زمان بلوف و جاهلی نیست !! نهایتا حرفم این است که باید واقع بین بود !، در غیر این صورت بازنده ایم.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:42
sabz 52 - بخارست - رومانی
آمریکا ..می‌خوره با هر کی‌ که می‌خواد از ایران جدا بشه. .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:54
pezhman - وين - اتريش
سربازان ایران باید به یاد داشته باشند که شاه عباس کبیر که از بنیانگذاران شیعه در ایران بود، مردی دانا و توانا بود.و نام ایران را دوباره زنده کرد.(درود بر او)شاه عباس کبیر، شاهنامه خوانی را برای سربازان ایران متداول نموده بود.هرگاه ملی‌گرایی و شیعه گری باهم بوده‌اند. ایران قدرتمند بوده.و هرگاه یکی‌ از آنها سعی‌ در حذف دیگری داشته همان پیش آماده که بر سر شاه سلطان حسین نالایق(ملای خرافاتی) آمد.
جمعه 31 شهريور 1391 - 00:41
oghab - هلسينكي - فنلاند
اینجاست که جماعت ابله خودشونو نشون میدن ودم از قومیت میزنند .وبهانه خوبی بدست حکومت برای اعدام بیشتر ... اخه بیشعورها فقط درعرض یک سال گذشته امریکا از صدقه سرایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به الاغ‌های خلیج و غیره فروخته ...مغز خرخوردین مگه ...
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:47
امیر صدر عباسی - کرج - ایران
حتما سناتور محترم به خاطر دارند که جمهوری اسلامی ایران حیدر علی اف را در مقابل ایلچی بیگ که امریکا با تمام توان از آن دفاع میکرذ روی کار آورد برداشتن پسرش برای کشور قدرتمند ایران از آب خوردن هم ساده تر است .بهتر است بادم شسر بازی نکنید .ثانیا ملت آذربایجان همواره در مقابل بیگانه ایستاده است واجازه نمیدهد بازیچه دست ورشکستگان سیاسی غرب شود .
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:58
flyingfox - منچستر - انگلستان
من آذری نیستم ولی میدونم که مردم شریف آذربایجان اینقدر باهوش هستن که بدونن اینا یه مشت زرت و پرته چون همه ما ایرانی هستیم و ایران مال همه ماست .
جمعه 31 شهريور 1391 - 02:48
آرمان دانا - تهران - ایران
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک: نخیر مست نکردم. آب رو شما تو آسیاب دشمن میریزی که میای میگی من تورک متعصبم ولی ایرانو دوست دارم و باید فدرالیسم و تجزیه خواهی را در ایران جا بندازیم!! برو ببین هم قطاریهای تورک متعصب تو درباره ایران و ایرانی چی میگن تا جایی که حتی من این حرفا رو از دهن برخی آذریهای تهران هم شنیدم. باورت میشه که فاشیسم ترکیه‌ای تو تهران، پایتخت ایران هم نفوذ کرده؟ این فاشیستها رو باید با زبان تند بهشون پاسخ داد وگرنه تو رو در موضع ضعیف و انفعالی میبینن و هر غلطی میخوان باهات میکنن.
جمعه 31 شهريور 1391 - 04:13
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
تفرقه بیانداز و حکومت کن ( بسی رنج بردم در این سال وسی / عجم زنده کردم بدین پارسی) بیچاره فردوسی الان تو قبرش میلرزه , چقدر خائن داریم که اقوام را تشویق به تجزیه میکندند خاک آذربایجان و کردستان و بلوچستان و مازنداران و غیره مال این اقوام نیست بخشی از خاک ایران است که این اقوام در آنجا ساکن شدند و تو خواب ببیند که ریگی از ایران جدا بشه و به سرزمین بیگانه بپیوند , چقدر یه نفر باید بی غیرت باشه که راضی بشود خاک وطنش از هم پاره بشه و مرزهایش کوچکتر بشوند دلم براین این ایران میسوزه از همه طرف مورد حمله قرارگرفته مثل بره ای می ماند که گیر یه گله گرگ افتاده. اگر فکر میکنید که خیلی با غیرت و شهامت هستید بجای تقسیم و تجزیه کشور دشمن عرب و فارسی زبان اشغالگر را از خاکتان اخراج کنید نه اینکه به فکر فرارباشید با این قیمت گزاف ایران مال این اقوام نیست که براش تصمیم بگیرند ایران مال ایرانیان است و هیچ ایرانی به هیچ قومی اجازه جدائی نمی دهد
جمعه 31 شهريور 1391 - 04:58
AZARBAYJAN-JANIM - تبریز - ایران
یاشاسین - چه مردم ایران عزیز بخوان چه نخوان آزربایجان جنوبی مستقل خواهد شد چه با جنگ چه با صلح ولی امیدوارم که جنگی درنگیره و همه چیز به صندوق رای واگذار بشه
جمعه 31 شهريور 1391 - 08:48
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
ما همه برابریم، از طرف بعضی‌ از به آصلاح وطن پارست ها: این جوری میگن" شما باید فارسی حرف بزنید، به تورکی اگر حرف بزنی‌ متعصب و تجزیه طلب هستی‌! تو حق نداری که به تورکی آموزش ببینی‌! اسم بچه آات را تورکی بگذاری! زبان و فرهنگ فارسی ما بهتر و برتر هست! ما اگر به تورک‌ها توهین می‌کنیم به این تورک‌ها نیست به آن تورک‌ها هست، تو نباید حساس باشه و به خود بگیری، مگه به رشتی‌ها نمیگند، دوست نداری برو از ایران بیرون...!". نتیجه می‌خواهید چی‌ بشه؟
جمعه 31 شهريور 1391 - 09:18
danial nabi - استكهلم - سوئد
اصلا گیریم آذربایجان را به آنها بدهند، مطمئنم که خاک این آذربایجان را که رضا شاه نادان از ترس سقوطش به روسها واگذار کرد، را به توبره ببندند، برا خودشون نشستند طرح میبافند، آمریکا خود به زودی به چند کشور کوچک تبدیل خواهد شد.
جمعه 31 شهريور 1391 - 10:07
afc30 - تهران - ایران
امریکا بیخود کرده
جمعه 31 شهريور 1391 - 10:33
آریوبرزن 2012 - زادراکرتا - ایران
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک. دوست گرامی ممنونم از اینکه خواهان تجزیه خاک ایران زمین نیستی ولی اینو باید بدونی که ترک ها و فارسها و کرد ها همه از یک نژادند و دارای زبانی مشترک. زبانی که شما در حال حاضر بدان سخن می گویید زبان مهاجمان وحشی مغول است که هیچ ریشه ای در زبان ایران باستان ندارد و همچنین ترک های ترکیه نیز هیچ مشابهت نژادی با آذربایجان ها ندارند.اگر به گفته هایم شک دارید کتای های زیادی در این مورد است می توانید مطالعه فرمایید. ننگ بر تازیان و دین مزخرفشان
جمعه 31 شهريور 1391 - 11:00
آریوبرزن 2012 - زادراکرتا - ایران
samirabaroon - تهران - ایران. دوست گرامی قاجاریه پست، ترکمن بودند نه ترک
جمعه 31 شهريور 1391 - 11:02
vahid.persian - شیراز - ایران
خاک بر سر وطن فروش هایکه مثبت دادن...
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:27
Khoda boze - تبریز - ایران
هیچ غلطى امریکاه کثیف و مزدوران تجزیه طلبش نمیتونن بکنن. خاک بر سر اونهایکه مثبت دادن
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:36
garadagli - تبریز - ایران
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان. 1000000000000000 مثبت
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:42
garadagli - تبریز - ایران
سلام 1 - خوشم میاد خیلی ها از جو آذربایجان ایران خبر ندارند و شعارهای آنچنانی میدهند من هیچ نظری نمی دهم تا متهم به چیزی نباشم کافی چند روزی در شهر های آذربایجان گشت بزنی و عمق فاجعه را ببینی 2 - نمونه اش تعداد آرا این نوشته است یا نظر هم وطن عزیزمان آرمان دانا - تهران - ایران را بخوانید و عمق فاجعه را ببیند 3 - تنها کشور همسایه که ایران در آن نفوذ کمتری از نظر اطلاعاتی دار کشور آذربایجان است پس الهام علیف را دست کم نگیرید هر چه باشه دست پرورده کا گ ب است .
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:38
sia2012 - تهران - ایران
امریکا به گور پدرش خندیده !!! مردم اذربایجان هم ایرانیه ایرانیه ایرانی الاصل هستند !!!!!. زیاد هم دامن نزنید به این اراجیف سران غربیها و عوضیها . بگذارید زر یزنند تا خسته بشند .
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:44
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
آریوبرزن ۲۰۱۲ - زادراکرتا - ایران: تورک‌ها و فارس ها یه ایران یکی‌ نیستند بلکه باهم قاطی‌ شدند، ما با هم اشتراکات زیادی داریم. حتا تورک‌های تورکیه هم با مردم ایران اشتراکات زیادی دارند. یادت باشه دیگه نمی‌شه به مردم دروغ گفت و به جعل تاریخ ایران ادامه داد. ترک‌های خلج که در مرکز ایران ساکن هستند(تفرش، اراک، قوم ،ساوه، قزوین، تاکستان، استان مرکزی ...) از آناتولی تورکیه آمدند تورک‌های تورکیه ادامه سجلقی‌ها هستند.
جمعه 31 شهريور 1391 - 13:06
Maryam75 - تهران - ایران
علی اف یک حاکم دیکتاتور تازه به دوران رسیده از چاه نفت دریای کاسپین هست که دست کمی‌ از شاهان قجری نداره، دقیقا مثل حدود ۱۰۰ ساله قبل ایران،از ثروت باد آوردش کلی‌ باج به اروپا و آمریکا داره میده که توجهشونو به خودش جلب کنه،در اروپا و آمریکا کلی‌ پول داره خرج می‌کنه فقط برای تعریف از خودش و حکومتش ولی‌ مردمش ازش راضی‌ نیستن ،چون همه ثروت خرج دار و دسته خودش می‌شه نه مردم کشور کوچکش،در واقع از نظر رشد فرهنگی‌ و شخصیتی مردمش چند ده عقب تر هستند.شاید چند ده دیگر اونجا هم مثل ایران ۴۰ سال پیش مردم آگاهی‌ شون بالا بره و بخوان از دست دیکتاتوریه علیف خلاص شن،خدا می‌دونه.آمریکا و انگلیس بالاخره باید از یه جائی‌ هزینه‌های جنگهای تخریب کنندشونو در بیارن کجا بهتر از کشور گمنام تازه به کمی‌ پول رسیده ای‌ مثل آذربایجان..
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:39
Maryam75 - تهران - ایران
..حال میبینیم بعضی‌ دوستان آذری که هنوز جدا نشده خودشونو جدا از ایران می‌دونن،اگه ایران ۴۰ ساله پیش بود هیچ وقت حتا فکرشم نمیکردن ولی‌ حالا که مشکلات برای همه مردم ایران پیش اومده میخوان فرار کنن و فکر می‌کنن جای بهتری سفره براشون پهنه ! کاش یادشون باشه که در پیدایش انقلاب مصیبت بار ایران متأسفانه تبریز یکی‌ از عوامل اصلی‌ بود،این روحیه غیور آذری نیست که هنگام مشکلات و خرابی‌‌ها فرار کنین،کاش کمی‌ مسئولیت پذیر باشین و در ضمن بدونین همه ایرانی‌ هستیم و باید خرابی‌‌های که پدرانمان به وجود آوردن برای فرزندانمان آباد کنیم.شما‌ها اکثرتون از ایران و آذربایجان رفتین و حالا بوی پول علیف به مشامتون خورده فکر می‌کنین به شما هم ازش میرسه،نه دوستان از هیچ دیکتاتوری مهر به مردم نمیرسه.در هر حال اگه زمانش برسه امیدوارم با رای اکثریت آرا آذربایجانی‌های عزیز این مساله انجام شه.تاریخ تکرار می‌شه عجیب که انسانها نمی‌فهمند.به امید سربلندی و آزادی ایران عزیز
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:39
*پسر شجاع* - تهران - ایران
pezhman - وین - اتریش. 1)دوست عزیز کاملا با شما موافق هستم ..خیلی از ایرانیها تاریخ پیدایش شیعه و دلیل بوجود آمدن آن را در ایران نمیدانند ولی در حقیقت صفوی بزرگترین هدفش از ترویج شیعه مبارزه با اسلام عربی بود برای همین با مخالفت و دشمنی عربها مواجه بودن و نام صفوی حتی بعد از چند قرن کابوس اسلام عربی هست و اگر در شیعه به امامان احترام گذاشته میشد در حقیقت بخاطر دشمنی با خلفای عربی بود که این امامان همواره با این خلفای عربی در حال جنگ و اختلاف بر سر قدرت بودند..چون ایرانیها تقریبا 1000 سال بود که تحت نفوذ اسلام عربی بودن و فقط به صورت غیر مستقیم میشد آنها را از آن جدا کرد و به سوی هویت ایرانی برگرداند ..و صفویها چنان اساس اسلامگری به شکل عربی رو در ایران دگرگون کرد که مردم تمام سرزمینهای ایران با هم یک دل و متحد شدن و دوباره به فرهنگ ایرانی رو آوردند و زبان فارسی و بسیاری از آیینهای ایران باستان دوباره در ایران رواج پیدا کرد ..و روحانیون مذهبی کسانی مانند شیخ بهایی بودند که در حقیقت مهندسان و دانشمندان علوم تجربی بودند و زیاد کاری با خرافات دینی نداشتند ..
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:31
semset - تهران - ایران
خوبه دیگه آذربایجان جدابشه کردستنان وخ وزستان حتما بعدش سیستان جدا میشه نتیجه اخلاقیش اینه که ایرانی با اصالت فقط لره هستن
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:54
82082 - تهران - ایران
زهی خیال باطل.فقط وطن فروشا هستن که چنین اراجیفی رو قبول دارن.اگه قراره پیوندی بین دو آذربایجان برقرار بشه این آذربایجان شوروی هستش که باید جزیی از خاک ایران بشه.همه مردم ایران میدونند :آذری ها ناموس (وطن)فروش نیستند.من خودم آذری نیستم ولی اگر یه روز بخوان این دسیسه رو پیاده کنن جونمو تو این راه میدم.و مطمئنان دریایی از خون ایران رو فرا میگیره. یاشاسین آذربایجان ایران و فدای همه آذری های با غیرت
جمعه 31 شهريور 1391 - 16:37
Atabay2021 - خوی - ایران
ٔRoyan- کالیفرنیا - امریکا سوالی دارم اینکه آیا خودت به تنهایی به این نتیجه رسیده ای؟. Maryam75- تهران - ایران عزیز ترک آذربایجانی فرار نمی کند اما از نارفیقی فارس ها که همیشه از پشت خنجر زده اند دلش خون است. دوست عزیز آریوبرزن 2012 - زادراکرتا - ایران شما مفهوم مردم یک کشور را با نژاد قاطی کرده ای. ضمنا مغول ها از شرق کشور آمدند پس چرا هند و پاکستان و افغانستان و شرق ایران ترک نشدند اصلا ترکی آذربایجانی با مغولی زمین تا آسمان تفاوت دارد بابا
جمعه 31 شهريور 1391 - 21:39
پیام آقا - خارلمن - سویان
برای دوستانی که سوراخ دعا را گم کرده اند یک مثال می زنم: فرض بفرمائید در یک خانواده پر جمعیت پدر مستبدی (البته با عرض معذرت از اینکه آخوندها را پدر مثال زدم) حکومت می کند. از طرفی بین بچه ها (قومیتها) تفرقه و جدائی می اندازد تا نتوانند بر علیه او متحد شوند. تا اینکه بلاخره پسرها و دخترها بتنگ آمده و با حمایت عمه و خاله ها (علی اف و آمریکا) تصمیم بر تفکیک خانه بین فرزندان و بنوعی انحصار وراثت می گیرند. از فردای روزی که این تصمیم به اجرا گذاشته شود، دشمنی و گرفتاری ها بین خواهر و برادران نیز پا گرفته و هر روز مشکلات عدیده ای بین آنها به وجود می آید. چون این جدائی بر پایه عداوت و خود محوری صورت گرفته است. بیچاره مادر زیبای خانواده (هویت تاریخی و هزاران ساله فرزندان وطن) که هر روز ضعیفتر شده و مردان بیگانه بیشتری تمایل به مهرورزی با او دارند. پس هیچ کشوری برپایه این مسائل به جدائی دست نزده و به خوشبختی نرسیده. نمونه آن شوروی سابق یا حتی افغانستان و پاکستان که یکی از ایران جدا و دیگری از هند و زندگی و سیاست به نحوی که می بینیم در آن جریان دارد.
جمعه 31 شهريور 1391 - 22:59
پیام آقا - خارلمن - سویان
اگر آمریکا راست می گوید چرا بین ایالتهای خود جدائی نمی افکند چون می داند این باعث ضعیفتر شدن پیکره کشورهائی خواهد شد که آمریکای فعلی را شکل داده اند. پس این کشورها که ما به عنوان ایالت می شناسیم برپایه اتحاد و کنار گذاردن عداوتهای کودکانه و بی مورد، اینک قطعه های یک کشور ابرقدرت و قوی را به عهده دارند. پس لطفا بجای طرح این مسائل فکر آزادی ایران از استبداد باشیم و بعد با ایجاد یک دموکراسی مردمی و تقسیم عادلانه ثروت، می توانیم از مزایای آزادی در کشوری قدرتمند استفاده ببریم. به امید آن روز که با اراده و پشتکار مردمی زیاد هم دور و ناممکن نیست. سپاسگزارم
جمعه 31 شهريور 1391 - 23:01
Khoda boze - تبریز - ایران
هر ناراحته میتونه گورشو گم کنه . سر زمین سر زمین. ایرانیه . یه مشت وطن فروش مثبت دادن. به گور خواهید برد
جمعه 31 شهريور 1391 - 23:34
oghab - هلسينكي - فنلاند
اخه یک سری ابله زر مفت تاچه حد / اذربایجان باکو هنوز زیر خط فقره حتمی میگید ایران .۳۳ ساله ایران تحریمه کردستان اربیل همچنین .بلوچستان. پاکستان که دائم البدبخت .خدائی جدا شدن این مناطق باعث ثروتمند شدن ایران است ...پس پانترک‌ها و تجزیه طلب‌ها در موال راببندید /
جمعه 31 شهريور 1391 - 23:22
sorena-1 - کوالا مپور - مالایا
sorena-11 مالایا. چند روز پیش که این نماینده کنگره این حرف غیر علمی رو زد که هیچ تخصصی هم توش نداره چون رشته تحصیلی اون بیو شیمی.توی اطاق پروفسر کارن استاد تاریخ خاور میانه در دپارتمان تاریخ و روابط بین الملل د رکمپس شرقی دانشگاه ناتینگهام مالزی همین بحث در گرفت کارن گفت نجد ایران غیر قابل تجزیه است همین تلاطمهای فعلی اسیای میانه هم به علت خلاء ایران مرکزیه چون به طور مثال این بخش قفقاز که از کشور جدا شده کارکرد ارگانیگ خودشو برای پیکر مادر از دست داده اکثرشون کشورهای محاط در خشکی شدن این از لحاظ ژیوپولتیک از منظر فرهنگی وتاریخی مادام که روسیه و یونان وشبه قاره هند پابرجا هستند این امکان وجود ندارد .کارن گفت اذریهای ایران و اذربایجان اساسا ایرانی هستند در چهار قرن ما قبل میلاد اگر کورش کبیر قبایل ماساژت را از قفقاز میانی بیرون نمیراند که- اتفاقا در همین جنگ هم کشته شد -امکان زیست اذریها به وجد نمی امد زیرا تنها پس از تاریخ بود که مهاجرت انان به این مناطق اغاز شد و در ایران بانی سهیم شدند.ا
شنبه 1 مهر 1391 - 06:03
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
دل یک مشت جدایی خواه غربت نشین آواره به ولوله افتاد! یکی نیست به این نماینده بگوید آذربایجان شمالی هم مال خاک ایران بود تا اینکه با بی عرضگی قاجار و دشمنی و افزون خواهی روسها از ایران جدا شد. با اینکه اندکی نفت دارند و ارزش پولشان بالا رفته، بیشتر مردمش از دیکتاتوری و بدبختی و نداری در رنج بسر میبرند. حالا دیگر چند میلیون نانخور اضافی نمیخواهند. با توجه به اینکه آذربایجان ایران نفت ندارد. مرکز نفت ایران در جنوب است، و چنانچه آذربایجان با این جمعیتی که دارد جدا شود، مردم ایران از پول نفت بهره بیشتری خواهند برد. پس جدایی خواهان بروند و همان اب نباتشان را بمکند و دست از شعارهای مسخره بردارند.
شنبه 1 مهر 1391 - 10:26
m.es.n - ابهر - ایران
فقط مردم آزربایجان تعیین خواهند کرد که در چارچوب کشوری مثل ایران بمانند یا جدا بشند اگه هم بمونند به کمتر از فدرالیسم واقعی رضایت نخواهند داد گذشت اون زمان که یه ترک آزری جونشو واسه ایرانی میداد که الان تبدیل به بزرگتری دشمن تاریخ و فرهنگ و زبانش شده
شنبه 1 مهر 1391 - 12:00
Fariborz Tabriz - تبریز - ایران
samirabaroon - تهران - ایران عزیزم شما حرف نزنی کسی نمیگه نفهمی . منظورت رو از حرفات خوب متوجه نمیشم مخصوصا اونجاییش که میگی دلتون سوخته و فکر کردین ما اشتباه فهمیدیم . اما این رو بدون جوجه هایی مثل تو قد و اندازه ی این حرفها نیستن اگه ما با شما فارسی صحبت میکنیم به این دلیله که شما ترکی نمیفهمین وگرنه همین آدمهایی مثل تو که حتی حرف دهنشون رو هم نمیفهمن ارزش صحبت کردن و جواب دادن رو ندارن چون جربزه هیچ کاری رو در عمل ندارن .
شنبه 1 مهر 1391 - 12:41
هومان سام - هانوفر - آلمان
تقریبا در هر خانواده ایرانی آذری وجود داره..منم یک رگم آذریه...من مطمئن هستم غیر از درصد بسیار کمی وطن فروش و نوکر استبداد آمریکا ملت آذربایجان ایران را تو قلبشون دارند و تازه آذربایجان شمالی را هم جزو ایران میدانند.
شنبه 1 مهر 1391 - 15:21
هومان سام - هانوفر - آلمان
چقدر تجزیه طلب و خائن تو این سایت میاد که انقدر پلوس داده به خبر..این آرزو ربه گور خواهید برد. نصف ایران رو آذری ها توش هستند. تمام بازار تهران و اصفهان آذری هستند. تازه اگه خیلی دوست دارید زیر زور گوئیهای رئیس جمهور آذربایجان باشید راه بازه. ..برید خوب. خیال کردید اونجا همه چی آزاده..شماها حیف ایران..... تجزیه طلب خائن..نون ایران را خوردن و نمک دان شکستن. اگه ایران مثل زمان شاه بود بازم از این حرفا میزدید؟؟ مرگ بر خامنه ای
شنبه 1 مهر 1391 - 15:17
sorena-1 - کوالا مپور - مالایا
فریبرز جان تو درست میگی عزیزم بزرگی و سرفرازی اذربایجان شهره عالم است که اگر نبود جز این در سپهر مشروطیت روسیه وانگلستان ایران را لگت کوب و متلاشی کرده بودند اما ایران با تمام ملیتها و فرهنگ زیبایش قاب خاتمه و شوکت و قدرتشم در همین تاریخ و تمدنه. پاینده و سرافراز ایران متحد. دانشجوی دکترای تاریخ و روابط بین الملل دانشگاه ناتینگهام کمپس مالزی
شنبه 1 مهر 1391 - 17:59
farhad85 - سیدنی - استرالیا
من و خانواده‌ام از اهالی روستای هفشجان شهرستان خلخال در استان اردبیل هستیم. به هیچ ملت و مردمی هم توهین نمیکنم ولی‌ اینرا به خوبی میدانم که جدایی آذربایجان از ایران غیر ممکن است. کسانی هم که تجزیه طلب هستند و حرف از جدایی می‌زنند هیچ‌گاه نمیتوانند راهکاری برای رسیدن به اهدافشان ارائه دهند. آیا خواسته مردم برای جدا شدن کافیست؟ اگر اینگونه باشد سالهاست که مردم ایالت باسک در اسپانیا برای جدایی میجنگند!! سالهاست که مردم کرد در ترکیه برای جدایی از ترکیه میجنگند! پس صرف اینکه بخشی از خواسته مردم یک منطقه مبتنی‌ بر جدایی باشد به تنهایی کافی‌ نیست. در آخر باید اینرا هم اضافه کنم که بر فرض محال تجزیه ایران برابر است با تجزیه عراق،ترکیه،پاکستان،افغانستان و حتّی جمهوری الهام علیف!! حال اگر این کشورها می‌پذیرند که خاک کشورشان تجزیه شود تجزیه ایران هم شدنی است!! به همین سادگی‌
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 14:05
az-tk - تبریز - ایران
farhad85 - سیدنی - استرالیا و امثالهم؛ خواهید دید ...
‌سه شنبه 4 مهر 1391 - 17:34
farhad85 - سیدنی - استرالیا
az-tk -تبریز- ایران، این خواهید دید شما مثل ظهور امام زمان است که شیعه‌ها میگویند یک روزی خواهد آمد!! من هم یک آذربایجانی هستم و شما هم همینطور، دعوا هم با هم نداریم. لطف کن توضیح بده که راهکار شما برای جدایی آذربایجان از ایران چیست؟؟؟ نخود و لوبیا که نمیخواهی جدا کنی‌!!! یک کشور هشتاد میلیونی را با منافع و افکار متفاوت میخواهی به جدا شدن ترغیب کنی‌، خوب به من بگو چه راهکاری داری؟؟ جنگ داخلی‌، جنگ خارجی‌، .....چی‌؟؟ همینجوری شعار نمیدهند که؟ من با تحلیل سیاسی مشخص میگویم که تجزیه ایران مساوی است با تجزیه ترکیه و عراق و پاکستان و افغانستان و دلایل هم آن آشکار و واضح است. اما سخن شما بیشتر شبیه رؤیا پردازی و خیال پروری‌ است زیرا هیچ دلیل مستدل و منطقی‌ ارائه نمیدهید!! شما توان قانع کردن من که همزبان شما هستم را ندارید چگونه میخواهید میلیونها نفر دیگر را که منافشان در حفظ ایران است را قانع کنید؟؟
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 04:48
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
مشکل ما تورک‌ها با رسمی‌ شدن و تدریس شدن زبان تورکی حل خواهد شد، نیز به جدایی و جنگ نیست
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:22
myjetli - تهران - ایران
آذربایجان باکو متعلق به ابران است و باید به ایران برگردونند
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 10:22
parsa-cologne - کلن - آلمان
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک عزیز، اگه ترکی رو هم زبان رسمی کنن، اونوقت کردها، بلوچها، عرب ها، شمالی ها،لرها و بقیه همه میخوان زبان اونا هم رسمی شه. میدونی که توی ایران زبانهای زیادی داریم و اگه قرار شه همه زبان ها رسمی شن که هر کسی فقط زبان خودش رو یاد میگیره و نمیتونه همه زبونا رو یاد بگیره و این هدف ما که برقراری ارتباط اقوام ایرانی با داشتن یک زبان واحد و مشترک با هم دیگه هست، به نتیجه نمیرسه. اینکه حالا چرا فارسی زبان رسمی شده، علتش اینه که از دوران باستان ایران همواره سکونتگاه اقوام پارس بوده و این زبان در طول تاریخ دست به دست به امروز رسیده. توی ترکیه هم ایرانی داریم، یعنی اونا هم باید فارسی رو زبان رسمیشون بکنن؟
‌چهارشنبه 5 مهر 1391 - 22:41
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
پارسا‌کلن - کلن - آلمان: تو میدونی‌ من هم می‌دانم ۱.خیلی‌ از این هایی را که گفتی‌ لهجه و شیوه هستند نه زبان. ۲. الگوی مختلفی‌ در جهان هست. ۳. این بهانه‌ها دیگه نخنما شدند. ۴. هرکی‌ طاوس خواهد جرمه هندوستان کشد( پس منتظر جنگ داخلی‌ و هرج و نه آرامی باشید)۵. فارسی زبان ناقصی هست. ۶ . یاد گیری زبان به روش علمی‌ زبان تورکی برای ما تورک‌ها یک امکان بزرگی در خارج ایران هست که بتوانی‌ در کشورهای دیگر استفاده بکنیم
‌پنجشنبه 6 مهر 1391 - 10:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.