بادامچیان: شرایط اقتصادی خوب است، مردم به سفر می‌روند و خانه های چند میلیاردی دارند!

نهاد فرا قوه‌ای را آنهایی مطرح کردند تا خود در روزهایی نه چندان دور عضوی از دولت بودند و البته نه با نظر خود، بلکه با تصمیم احمدی‌نژاد مجبور به جدا شدن از عنوان دولتمردی شدند. در راستای انتقادات و حتی می‌توان گفت مشکلاتی که اصولگرایان با احمدی‌نژاد و دولتش دارند، این بار صحبت از تاسیس نهادی باشند که فرا‌تر از قوه مجریه باشد تا بلکه بتواند از حاد‌تر شدن مشکلات ممانعت به عمل آورند. با این حال این طرح موافقان کم و مخالفان متعددی دارد.

به نوشته آرمان روابط عمومی؛ «اگر بتوانیم به قانون اساسی که منشور ملی‌مان است، به خوبی عمل کنیم اصلا احتیاجی به این بحث‌ها نداریم. به همین دلیل است که هر کسی باید وظیفه‌های خود را انجام بدهد. طبق تعریف قانون اساسی جمهوری اسلامی سه قوه زیر نظر ولی فقیه وظایف مشخصی دارند. با این توضیح باید گفت که طراحان نهاد فرا قوه‌ای با طرح خود هر سه قوه را زیر سئوال برده است، در حالی که ممکن است آن‌ها فقط به عملکرد یکی از نهادهای نظام ایراداتی را وارد بدانند.» قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با این گفته‌ها که البته تاکید دارد نظرات شخصی‌اش هستند و نه موضع موتلفه، اذعان می‌کند که شرایط موجود آنقدر‌ها هم که عنوان می‌شود، دشوار نیست. پرسش‌های آرمان و پاسخ‌های اسدالله بادامچیان در زیر می‌آید:


نهاد فرا قوه‌ای را چطور تحلیل می‌کنید، اصلا چینن طرحی قابل اجرا است یا نیست؟
اینکه کسانی نظرشان را بگویند، نه تنها اشکالی ندارد بلکه بر اساس اصل قانون اساسی است و می‌تواند منفعت‌های زیادی هم داشته باشد و آنهایی که این نوع نظر را مطرح می‌کنند، حتما دنبال این هستند که اجرایی‌اش کنند. باید این را پذیرفت که همه آزادی بیان را تجربه کنند و این را بدانیم که هزینه جلوگیری از اظهارنظر خیلی بیشتر از آسیب‌های احتمالی اظهاراتی است که به زعم ما نباید مطرح شوند. ممانعت از اظهارنظر باعث می‌شود راه نقد محدود شود.

به پرسش بر می‌گردم. نهاد فرا قوه‌ای قابل اجرا است یا نه؟
بنده چنین طرحی را قبول ندارم و معتقدم که باید به قانون اساسی احترام بگذاریم. ببینید! ما اگر بتوانیم به قانون اساسی که منشور ملی‌مان است، به خوبی عمل کنیم اصلا احتیاجی به این بحث‌ها نداریم. به همین دلیل است که هر کسی باید وظیفه‌های خود را انجام بدهد. طبق تعریف قانون اساسی جمهوری اسلامی سه قوه زیر نظر ولی‌فقیه وظایف مشخصی دارند. با این توضیح باید گفت که طراحان نهاد فرا قوه‌ای با طرح خود هر سه قوه را زیر سئوال برده اند، در حالی که ممکن است آن‌ها فقط به عملکرد یکی از نهادهای نظام ایراداتی را وارد بدانند. به عنوان مثال اگر ایرادی به دولت مطرح می‌کنند و باورشان این است که دولتی‌ها نمی‌توانند نیازهای جامعه و کشور را برآورده کنند باید فقط برای قوه مجریه فکر کرد نه اینکه بالای سه قوه‌ای که مسئولیت‌هایی متفاوت دارند، نهاد جدیدی بگذاریم اشتباه است و در عمل امکان ناپذیر. به همین دلیل تاکید دارم که این طرح خوب نیست، مگر اینکه دنبال این بروند تا با اعمال تغییر قانونی در قانون اساسی به طور قانونی طرحشان را اجرایی کنند. واقعا نمی‌دانم چرا برخی فراموش می‌کنند که نباید با تحرکات غلط فضای جامعه را مسموم کنند.

البته این طرح از سوی برخی از وزرای سابق دولت مطرح شده است.
این خبر که آن‌ها برای رهبری نامه نوشته‌اند، خبری غیر رسمی است. اما اگر صحت هم داشته باشد، همه دلسوزان نظام می‌توانند هر آنچه را می‌خواهند با مقام معظم رهبری در میان بگذارند و تعجب من این است که چرا این مورد خاص باید این همه جدی گرفته شده و اخبار را تحت الشعاع خود قرار بدهد. البته این نظر، نظر شخصی من است و ربطی به سیاست‌های تعیین شده در موتلفه ندارد.

پس شما این مساله را غیرمنطقی می‌دانید؟
غیرمنطقی می‌دانم چون هم بر خلاف اصول قانون اساسی است و هم اینکه نیازی نمی‌بینم که دولت تحت نظر نهاد دیگری به کارهای خود ادامه بدهد. ما معتقدیم اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی این چند وقت باعث نوشتن چنین نامه‌ای شده است خب بهتر است به جای این کار‌ها آستین‌ها را بالا بزنند و به کمک دولت بروند.

البته دولت باید از یاری رساندن غیر دولتی‌ها استقبال کند.
حتی اگر چنین نشد، نمی‌توانند با بهانه قرار دادن‌برخی از ضعف‌های دولت، سایر قوه‌های نظام را هم با خدشه مواجه کنند. تاکید می‌کنم که هیچ کس با هیچ توجیهی نمی‌تواند دست به چنین اقداماتی بزند. و البته باید برخورد‌ها مودبانه باشد و اگر انتقادی هم است در فضایی توام با آرامش و احترام بیان شوند.

سئوالی با این مضمون به وجود می‌آید که آیا واقعا شرایط به قدری دشوار است که چنین طرح‌هایی را زاییده وضعیت موجود بدانیم؟
اصلا، اقتصاد زیر بنایی ما قوی است و کشور در حال حاضر حتی یک دلار بدهی هم ندارد و همانطور که اعلام می‌شود پشتوانه ارزی هم محکم است و فلزات قیمتیمان هم به قدری است که دست ما هیچگاه خالی نماند. البته درآمد کشور به دلیل تحمیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است که آن هم مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. وقتی در سال‌هایی که دچار جنگ بودیم کشور را با دلار ۷ تومان اداره کردیم، پس حالا هم می‌توانیم به راحتی گلیم خود را از آّب بیرون بکشیم.

البته گفته می‌شود که مسائل معیشتی تا حدی افزایش یافته است؟
اصلا چنین چیزی را قبول ندارم. اگر مشکل اقتصادی وجود دارد، چرا این همه معامله‌های مبلغ بالا انجام می‌شود و چطور مردم به سفر می‌روند. خب! این‌ها نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی خوب است و این دشمنان هستند که بحران‌های ریز و درشتی دارند. نمونه‌اش همین آقای اوباما است و انگلستان و اروپا و همچنین کشورهای منطقه که در بحث سوریه هم به عجز رسیده‌اند، به طوریکه اوباما ادعا می‌کند که سوریه سلاح شیمیایی دارد و می‌گوید که آمریکا و اسراییل نگران هستند. این حرف ناتوانی آن‌ها را نشان می‌دهد، چون اگر مخالفان مورد حمایتش موفق می‌شدند، دیگر دلیلی برای نگرانی‌اش نمی‌ماند.

اما نمی‌توان مشکلات مردم را ندید.
مردم‌از نظر شما یعنی چه کسانی؟

همان کسی که در تامین نیازهای اولیه‌اش با مشکل مواجه است!
مگر می‌توان مشکل یک نفر را دلیلی بر مشکل همه بدانیم؟ واقعیت این است که فقط بخشی از مردم مشکلاتشان حاد است و بقیه خانه‌های چند میلیاردی خرید و فروش می‌کنند و خیلی‌ها با ماشین شخصی خود خانواده‌هایشان را به سفر می‌برند. البته قبول دارم که دولت ناکارآمدی‌هایی دارد و برخی مشکلات ریشه در غفلت آن‌ها دارد. اما همیشه تذکرات را داده‌ایم که متاسفانه در برخی از مورد‌ها، دولتمردان توجهی‌بایسته به هشدارهای مطرح شده نشان ندادند. دقیقا به همین دلیل است که موتلفه احساس وظیفه شرعی کرده است تا با ورود به انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری‌ای را در راس دولت قرار دهد که با پشتوانه حزبی روی کار آید تا در مقاطع مختلف بر اساس خرد جمعی تصمیم‌گیری کند.

البته موتلفه فعالیت چندان پررنگی ندارد.
چرا سعی دارید که این ذهنیت را که ما حاشیه نشین شده‌ایم را به جامعه تزریق کنید؟ موتلفه یکی از ریشه دارترین تشکل‌های سیاسی کشور است و همانند دهه‌های گذشته پا برجا است و تاثیرگذاری‌اش را نمی‌توان نادیده گرفت.

اما خروجی مشخصی ندارید.
این نظر شماست و من اصلا نمی‌توانم قبولش کنم. ما در انتخابات مجلس حضوری پررنگ داشتیم و در حال حاضر هم آماده می‌شویم تا به استقبال یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برویم و اطمینان داشته باشید که کاندیدای اصلحی را به این بحث وارد می‌کنیم تا بتوانیم در شرایط خوب آینده سهمی داشته باشیم.

چرا به شما انگ سنتی بودن می‌زنند؟
خب! هر کس نظر و تحلیلی دارد. اما باید بدانید که خیلی از بحث‌ها با هدف تخریب مطرح می‌شود که دور از انصاف و مسلمانی است.

دغدغه اصلی موتلفه چیست؟
ما اعتلای نظام و پیشرفت کشور را خواهانیم و در این راه حاضر هستیم حتی با اصلاح طلبان هم همکاری کنیم.

با اصلاحات طلبان؟!
ایرادش کجاست؟ در مجلس هشتم بار‌ها بر سر مسایل ملی با هم همراهی داشتیم، به عنوان مثال موضع مشترکمان درباره فعالیت هسته‌ای بود که هم ما و هم آن‌ها خواستار احترام به حق مسلم جمهوری اسلامی بودیم و همچنان هستیم.

چطور شد که در انتخابات مجلس نهم موفق نشدید؟
مگر ناموفق بودیم؟

خب! به مجلس راه پیدا نکردید!
همین‌که در دور دوم با اختلاف کمی از مجلس بازماندیم، نشان می‌دهد که مردم به موتلفه توجه نشان دادند.

+33
رأی دهید
-164

م تهرانی - دورتموند - آلمان
وای از اینهمه وقاحت
جمعه 17 شهريور 1391 - 02:46
من حرف حساب می زنم - تهران - ایران
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم !!!!!
جمعه 17 شهريور 1391 - 02:52
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
شکم سیر هیچ وقت خبر از شکم گرسنه نداشته البته درسته منظورش از مردمی که خانه های میلیاردی دارن کسانی هستن که زیر نظر مستقیم یا غیر مستقیم رژیم کثیف جمهوری اسلامی اند. این الدنگ باید مثل مردم زندگی کنه تا بفهمه. "ارزش خوندن متن کامل این نوع خبرها رو نداره بیشتر اوقات از روی عنوان خبر نظرمو میدم چون سگ زرد همیشه برادر شغال بوده و چرندیات همشون مثل همه. قیافشو نگاه کنید شکل مورچه خوار تو یه کارتن قدیمی هستش.
جمعه 17 شهريور 1391 - 02:50
alwaystruth - تهران - ایران
چه فحشی دوست داری بشنوی؟ خودت انتخاب کن!
جمعه 17 شهريور 1391 - 03:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
مردم‌از نظر شما یعنی چه کسانی؟ این جواب واقعا" یک کمی توجه میخواهد از نظر اینها مردم ایادی جمهوری اسلامی هستند همان هائی که از بغل آخوند گردنشون کلفت شده و خانه ها چند میلیاردی میخرند , آنهائی که دور برش هستند را مقیاس سنجش خودش قرار داده بقیه ملت ایران غیر از سیاهی لشکر و خس و خاشاک نیستند.
جمعه 17 شهريور 1391 - 05:31
kabootar - لاهور - پاکستان
شرایط اقتصادی خوب است، مردم به سفر می‌روند و خانه های چند میلیاردی دارند!آقای بادامچیان شما فقط خودی ها را میبینیدکمی هم به فکر غیر خودی ها باشید
جمعه 17 شهريور 1391 - 06:24
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
نظریه پرداز اقتصادمون که تو باشی تکلیف این اقتصاد معلومه ! آخه گاگول خونه های چند میلیاردی رو که امثال تو رانت خورها و تازه به دوران رسیده ها و آقا(گدا) زاده ها می خرن نه مردم عادی که برای نون شب موندن. دیروز توی یک سوپر پیرزنی امده بود یک دونه تخم مرغ نسیه می خواست که اشک تمام کسانی رو که اونجا بودن درآورد. اونوقت این بی شعور و هم پالکی هاش نظریه می دن
جمعه 17 شهريور 1391 - 07:05
m4ssod - لندن - انگلستان
دقت کردین تنها دروغی که اینها میگن عوض کردن کلمه "ما" با "مردمه". در هر سخنرانی‌ و مصاحبه با مسئولین ج اسلامی اگه کلمه مردم را با ما عوض کنین دیگه هیچی‌ دیگش دروغی نیست
جمعه 17 شهريور 1391 - 08:32
baran828 - تهران - ایران
بخشی از مردم که 90%هستن!!!آقا من پیشنهاد میکنم که شما دکترتو عوض کن.
جمعه 17 شهريور 1391 - 08:50
هومان سام - هانوفر - آلمان
عزیز جان..داره راست میگه..میگه مردم..منظور از مردم همون مردم خودشون میباشد. این نظام کلمات رمز زیادی داره که بکار میبره..مگه نمیبینی خامنه ای هی میگه اگه فلان بشه خشم مردم را خواهند دید و مردم این را میخواهند آن را نمیخواهند و غیره..مردم یعنی انصار و بسیجیان و آغازاده هاشون
جمعه 17 شهريور 1391 - 09:10
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
خوب اقا راست میگه.مردم ما که از رو نمیرن و به جای اینکه بنالن...2روز تعطیلی میشه پا میشن میرن مسافرت و جاده ها رو پر میکنن خوب اینطور میشه!!!! امروز مثلا تو اخبار که میگه مثلا روغن گران شده به جای اینکه مردم نگیرن یهو میریزن همون روغن گران شده رو صف میکشن واسش!! یا نمونش همین جریان مرغ که دیدین مردم چیکار کردن و الا اخر... ما چینین مردمی هستیم و ایشون هم خوب راست میگن!!! اگه مردم ندارن بیخود میرن سفر!! اگه مردم ندارن بیخود وقتی بنزین گرون میشه میریزن پمپ بنزین ها بنزین میزن و فرداش هم اخبار میگه که مصرف بنزین بعد از گران شدن 30 % بالا رفته!!! سر ما و مردم ما هر چی بیاد به خدا سایسته و لایقشون هستش.حکومت هم دیگه خوب دونسته که مردم ایران کاملا بی بخار شدن و هیچ غلطی دیگه نمیتونن بکنن.
جمعه 17 شهريور 1391 - 09:46
romano - تهران - ایران
ماری آنتوانت دم دمای انقلاب فرانسه عیا حضرت مردم نان ندارند بخورند ماری انتوانت خوب اگر نان ندارند شیرینی بخورند تکرارا تاریخ چقدر تلخ ولی طنز است.
جمعه 17 شهريور 1391 - 10:17
tito_tito - تهران - ایران
واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر میکنند__چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند... برو عمو خر خودتی و اون رهبرت که همچین سفره حرومی برای شما پهن کرده
جمعه 17 شهريور 1391 - 10:19
ghafas - مشهد - ایران
خوب راست می گه دیگه.مردمی که به جای حل کردن اساسی مشکلات دارن مثل ...خون همدیگه رو می مکن و در این کار رقابت گذاشتن لیاقتشون شنیدن این مزخرفات نیست ؟
جمعه 17 شهريور 1391 - 10:37
bkherebati - پونا - هندوستان
مردک تو پات لب گوره کم اراجیف نوشخوار کن جوز امثال شما دوزدهاکی توانایی یک لقمه نان بیشتر را دارد..
جمعه 17 شهريور 1391 - 10:49
sharlatan - تهران - ایران
بابا مردم تو نون شبش موندن تو این گرونی این عنترو دور وریاشو سفر میرن معاملات میلیاردی دارن میگه مشکل اقتصادی نداریم اگه ازشون سوال کنی چرا وضع اینجوریه یه راست میرن از توطئه امریکا حرف میزن
جمعه 17 شهريور 1391 - 10:59
shams al orafa - اصفهان - ایران
در یک قصابی رفته بودم که گوشت بخرم زنی میانسال با صورتی که از خجالت در چادر پنهان بود آمد و گفت به من هزار تومان گوشت بده؛ من با اشاره به قصاب فهماندم که گوشت بیشتری به اوبده تا .... آنوقت یک ادم ابله مثل بادامچی که کور هست واین ادمها را کم هم نیستند نمی بیند فقط از پدر و مادران لبنانی و فلسطینی و عراقی و... حمایت میکند لعنت به تو شبه ادم میمون صفت که اینقدر بیشرمی !
جمعه 17 شهريور 1391 - 11:45
bkherebati - پونا - هندوستان
مردک...اگر دستم بهت میرسید گوشت را میگرفتم و در تمام شهر می چرخاندمت تا فقر گرسنگی فحشا وتن فروشی را میدیدی و اخر میدادمت به همین درماندها تا یک کشیده و یک لگد جانانه ( در دادار دودورت ) بزنند که دیگر از این غلط ها نکنی بیچاره مفلوک...
جمعه 17 شهريور 1391 - 12:08
golly47 - فرانکفورت - المان
هومن سام - هانوفر - آلمان - کاملا همینطور هست که گفتی‌ منظور از مردم افراد خود رژیم کسانی‌ که اینها را مواظب هستند که زنده بمونند
جمعه 17 شهريور 1391 - 12:58
dara20 - تهران - ايران
اینا کی‌ میخوان بمیرند؟ نکنه به مرگ حساسیت دارند؟
جمعه 17 شهريور 1391 - 13:11
jahanara - لاهتی - فنلاند
من همیشه اینو گفتم خلایق هرچه لایق اگه ملّت عرضه داشت بیبخار نبود ترسو نبود الان این حکومت اشغال اینقد دوام نداشت از هر لحاظ سوار ملّت شدن روز به روز هم بهتر سوار ملّت میشن ما ایرانی‌ هستیم ما تاریخ کهن داریم هنر نزد ایرانیان هست و بس بابا جمع کنید این حرفارو الان چی‌ هستید این مهم
جمعه 17 شهريور 1391 - 13:44
abdolmalek - رامسر - ایران
تف به ذات کثیفت آغای بادامچیان.خیلی رذلی
جمعه 17 شهريور 1391 - 14:53
star44 - یوتبوری - سوئد
انتر!!
جمعه 17 شهريور 1391 - 18:48
gol andam - ژنو - سویس
این دیگه کیه ؟؟؟ایکبیری یه بیمار روانیه دستمال به دست دیگه؟؟؟؟قرصای اینم قطع کردن
جمعه 17 شهريور 1391 - 23:20
ghafas - مشهد - ایران
shams al orafa - اصفهان - ایران. درود به شرفت
شنبه 18 شهريور 1391 - 01:24
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)--نکبت‌های دروغگو !، جمهوری استفراغی کاری کرده که ما ایرانیان هر جا که اسم اسلام یا اسلامی بیاید ؛ سریع در ذهنمان مرکز فساد و دروغ و تزویر و ریا نقش می‌بندد !!
شنبه 18 شهريور 1391 - 02:06
gol andam - ژنو - سویس
این دیگه کیه ؟؟؟ایکبیری یه بیمار روانیه دستمال به دست دیگه؟؟؟؟قرصای اینم قطع کردن
جمعه 17 شهريور 1391 - 23:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.