جنگ طلبی سیاست آشکار جمهوری اسلامی

روز قدس، امسال نیز در ایران و برخی از کشورها برگزار گردید. در ایران بی اعتنا به مشکلات مردم، رهبر و رئیس جمهور سخنانی بر زبان راندند که حتی اعتراض دبیرکل سازمان ملل را در پی داشت. سید علی خامنه ای اسرائیل را زائده دروغین خواند که از صفحه روزگار محو خواهد شد. البته خامنه ای اشاره ای به چگونگی محو اسرائیل نکرد و نگفت چه کسانی چنین کاری را انجام خواهند داد. احمدی نژاد نیز وجود  اسرائیل را توهین به بشریت و ملت ها خواند. سران ایران بی توجه به تبعات بین المللی سخنانی از این دست باز به دنبال دردسر آفرینی جدیدی برای مردم ایران اند.
 

انتخابات تنها پس از براندازى رژیم آزاد خواهد بود

                                                                       دکتر بهروز بهبودی
                                                       
       

بی شک سخنانی از این دست جنگ طلبی آشکار است آن هم در شرایطی که ایران روزهای بحرانی سختی را پشت سر می گذارد. این روزهای سخت حاصل ناپختگی ها و جنگ طلبی های همیشه و همواره سران جمهوری اسلامی بوده است که دستاوردش برای ایران و ایرانیان تنها تخریب، ویرانی، نابسامانی، تحریم های خانمانسوز و بی اعتباری در دنیا بوده است. عبارت راه قدس از کربلا می گذرد عبارتی بسیار معروف است که در دوران جنگ ایران و عراق به وفور شنیده شد، هرچند خمینی با نوشیدن جام زهر! در آن روزگار از کربلا و گذشتن از آن صرف نظر کرد و در موضع ضعف، قطعنامه صلح با عراق را پذیرفت، امروز پس از سی سال هنوز جمهوری اسلامی در پی فتح قدس، دست از رجز خوانی های خود برنداشته است. حمایت از مردم فلسطین به بهانه روز قدس در حالی اتفاق می افتد که این روزها مردم زلزله زده آذربایجان دردهای فراوانی را تحمل می کنند. وقتی مردم عملا از بی توجهی دولت به بازماندگان زلزله سخن می گویند و کمک های رسیده را حاصل توجهات مردمی می دانند نه دولت، حمایت از مردم فلسطین چه معنایی می تواند داشته باشد؟  

تصور باطل فتح قدس پس از فتح عراق، جنگ با آن کشور را تا هشت سال طولانی کرد. در حالی که ایران می توانست با گرفتن امتیازات فراوان از رژیم صدام، برنده جنگ باشد، در بدترین شرایط به پذیرش صلح تن در داد و امروز پس از گذشت بیش از بیست سال از آن تاریخ از گرفتن غرامت های حاصل از آن عاجز مانده است.

چنانکه می دانیم براساس آیین نامه اجرایی قطعنامه 598، قرار بود کمیته ای در سازمان ملل تشکیل شده، کشور متجاوز اعلام و میزان خسارات تعیین گردد و در راستای آن صندوقی بین المللی برای کمک به خسارت دیدگان جنگ ایران و عراق پیش بینی شود که متاسفانه هیچ گاه این صندوق تشکیل نشد و تنها یک بند از قطعنامه که تبادل اسرا بود اجرا گردید. با وجود تصریح بند 6  قطعنامه، آغازگر جنگ باید شناسایی می شد، اما هیچ اشاره ای به متجاوز بودن عراق نگردید و هرچند خاویر پرز دکوئیار، دبیر کل وقت، عراق را به عنوان آغازگر جنگ معرفی کرد این موضوع در دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت نشد و از جانب ایران نیز هیچ تلاشی مبنی بر ثبت این بیانیه تاریخی برای قرار دادن آن در ردیف اسناد مستند بین المللی صورت نگرفت.

کاربرد سلاح های شیمیایی، حمله به کشتی های نفتی و تجاری، خسارات اقتصادی و تجاری، پناه دادن به مجاهدین، خشونت با اسیران ایرانی، راهزنی هوایی، حمله به مناطق مسکونی و... از جمله جرایم جنگی صدام بود.رژیم بعث عراق در طول حملات خود به مناطق مسکونی، به 51 شهر و شهرک و 4000روستا خساراتی از 5  تا 100درصد وارد کرد که منجر به آوارگی بیش از 2میلیون نفر و کشته شدن بیش از 14هزار نفر از افراد غیرنظامی شد.

جمهوری اسلامی از گرفتن غرامت های مالی از عراق تا به امروز صرف نظر کرده است اما چرا این نظام که داعیه حمایت از فلسطینی ها را  دارد جانبازان جنگ را به حال خود رها کرده است و از حق کسانی که زیر بمباران های شیمیایی عراق تا به امروز زندگی را با رنج سپری می کنند و یا از دنیا رفته و خانواده ای را بی سرپرست گذاشته اند دفاع نمی کند؟ بی توجهی به منافع مردم ایران را با چه مقیاسی باید سنجید؟ بی حمیتی و بی غیرتی سران ایران تا بدانجا بوده که یکی از نمایندگان مجلس عراق برخلاف واقعیت های تاریخی، مسئله گرفتن غرامت جنگی از ایران را مطرح می کند و جمهوری اسلامی همچنان ساکت می ماند. اینها همه و همه کم است و باز جمهوری اسلامی در پی تراشیدن مصیبت تازه ای برای مردم ایران است.

آیا ایران تنها به سخنان سید حسن نصرالله و توان موشکی حزب الله لبنان دلخوش است که اینگونه بی محابا می تازد؟ یا برای بشریت و مظلومیت فلسطینینان دل نگران است؟ در این صورت چنانکه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت چرا برای کشتار انسان ها در سوریه کاری نمی کند و حتی با کمک به نظام اسد به این کشتارها دامن می زند؟ جمهوری اسلامی اگر نگران بشریت است چرا پرپرشدن ایرانیان را در کنار خود نمی بیند؟ چگونه است که کشته شدن مردم، تخریب سرمایه های آنان و منافع ملی در جنگ با عراق به راحتی فراموش شده و با این وجود  سران ایران می خواهند مردم را دوباره درگیر جنگی دیگر کنند؟ این سخنان در حالی از سوی مقامات جمهوری اسلامی مطرح می شود که ایران جنگ هشت ساله با عراق و زیان های حاصل از آن را تجربه کرده است.

بی شک در صورت حمله اسرائیل به ایران، اسرائیل ضررهای هنگفت چند ده میلیارد دلاری را متحمل خواهد شد به این نکته رسانه های ایران با آب تاب اشاره کرده اند اما آیا این رسانه ها شهامت دارند درباره زیان های حاصل از حمله به ایران نیز برای مردم ایران سخن بگویند و آن را تخمین بزنند؟ هنوز پس از سال ها، کویت هزینه های حمله صدام را به غرب می پردازد و از عراق غرامت هم می گیرد.  بی شک جنگ طلبی های جمهوری اسلامی هزینه های فراوانی را بر دوش مردم خواهد گذاشت و حتی با وجود سقوط نظام فعلی، نظام و نسل بعد همچنان گرفتار بدهی هایی خواهند بود که سران جمهوری اسلامی از قبل برایشان تراشیده اند، هزینه هایی که تنها حاصل لجبازی های کودکانه رهبر ایران است. وقتی هزینه جنگ برای کشور حمله کننده تا حدود 42 میلیارد دلار تخمین زده شده است، طبیعتا آن هزینه ها و ویرانی ها برای ایران چند برابر خواهد بود. متاسفانه نظام ایران بی توجه به این مسائل تنها بر شعله ور کردن آتش جنگ اصرار دارد و نمی خواهد و نمی تواند مبالغی از این دست را صرف آبادانی کشور کند زیرا فلسفه وجودی آن تنش زایی است. جمهوری اسلامی بحران می آفریند تا به بقای خود ادامه دهد.

  جمهوری اسلامی تنها به موشک های حزب الله لبنان دلخوش است و مقابله به مثل، اما چرا باید جنگی اتفاق بیفتد تا در پی آن مقابله به مثل مطرح شود؟ سخنان غیر مسئولانه سران نظام ایران نشان می دهد آنان عزم خود را جزم کرده اند تا منطقه خاورمیانه را به آتش بکشند و در این راه از فدا کردن ایران و ایرانیان هیچ ابایی ندارند. آیا فرقه حجتیه تا این اندازه در میان سطوح بالایی جمهوری اسلامی رخنه کرده که دنیا را اینگونه آشوب زده می خواهد و یا دولتمردان ایران نادان هایی هستند که از دنیا و معادلات آن خبر ندارند. من بر این باورم که جمهوری اسلامی هم دنیا را آشوب زده می خواهد و هم سران آن بی خبران نادانی هستند که می خواهند قرائت خشن و جنگ طلبانه خود را  ـ که از جنس قرائت القاعده و طالبان است ـ به دنیای امروز تحمیل کنند دنیایی که در سایه دموکراسی مدت ها از این قرائت فاصله گرفته است. همین قرائت خشن نشان می دهد نظام ایران نظامی دموکراتیک نیست و ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی باید از این نظام گذر کنند. آینده ایران بدون جمهوری اسلامی آینده ای بدون جنگ و تنش زایی خواهد بود و آن روز دیر نیست.

بهروز بهبودی
www.bbehbudi.com

نیویورک – جمعه 24 اگوست 2012



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.


 

+329
رأی دهید
-52

Dionysos - پارسی - فرانسه
آینده ایران بدون جمهوری اسلامی برای رسیدن به دموکراسی! کاملا با بهبودی موافقم. ایران فردا نیاز به سیاستمدارهای تحصیل کرده و صلح طلب و بدون سابقه خشونت و به دور از نوچه گی برای خمینی و خامنه ای داره. اینده ایران فقط با جدایی دین از سیاست و دموکراسی به ثبات می رسه نه با حفظ نظام جمهوری اسلامی در قالب اصلاح طلبی!
شنبه 4 شهريور 1391 - 16:00
brother - لندن - انگلیس
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه،
شنبه 4 شهريور 1391 - 16:46
m.noor - شارجه - امارات
با درود.آینده ایران باید سپید باشد نه سیاه امروزی.آینده ایران باید پارسی‌ باشد نه عربی‌ امروزی.آینده ایران باید انسانی باشد نه حیوانی امروزی.آینده ایران باید دمکراسی باشد نه دیکتاتوری مذهبی‌ امروزی.به امید ایرانی‌ آزاد برای همه .امین.م.ن
شنبه 4 شهريور 1391 - 16:48
elinaz - مونترال - کانادا
تنها تاکتیکی که ایران از اول داشته. همه دنیا دشمن این‌ها هستن ..با کشور‌های مسلمان مثل عربستان هم یک سال آشتی‌ یک سال قهر ..یک دونه دوست نداره ..یک عالم پول هم باج به همه میده اما در لحظه‌های حیاطی همون کشور‌ها محل سگم بهش نزاشتن ..الان هم یک ورشکسته کامل هست اما داره با زور چنگ دندون خودش رو حفظ می‌کنه حتا به بهای از دست دادن همه چیز ...کاش این دولت مردان ایرانی‌ یک کم فهمیده وبا شعور بشن
شنبه 4 شهريور 1391 - 17:45
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
خوب بقای جمهوری اسلامی با یه جنگ تثبیت میشه. حکومت فکر اینو هم میکنه که بهتر همه ایران با هم نابود بشه "به قولی مرگ دسته جمعی عروسی است " تا اینکه سر آخوندا توسط ملت ایران بالای دار برود , در واقع جمهوری اسلامی داره دست به خودکشی میزنه که یک مرگ شرافتمندانه در میدان جنگ داشته باشد تا یک مرگ با خفت در یک شورش مردمی .
شنبه 4 شهريور 1391 - 18:45
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
ما از زمان نادر شاه افشار تا حالا به هیچ کشوری حمله نکردیم. آمریکا و اسرائیل به ده‌ها کشور حمل کردن. چجوریه که ما جنگ طلبیم؟
شنبه 4 شهريور 1391 - 18:58
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
با نهایت تاسف از این مقاله لازم میدونم درباره برخی اظهار نظرهای این آقای بهبودی روشنگری کنم. اولا درباره این حرف که "حمایت از مردم فلسطین به بهانه روز قدس در حالی اتفاق می افتد که این روزها مردم زلزله زده آذربایجان دردهای فراوانی را تحمل می کنند" اگر زلزله آذربایجان مصادف با ایام روز قدس نبود بازهم این حرفا رو میشنیدیم. هرسال تظاهرات بوده امسال هم بوده, درباره زلزله هم متاسفانه به قول یکی از دوستان ظاهرا آقای بهبودی و امثالهم آرزو می کنند که به مردم زلزله زده خدمت رسانی نشه تا دستاویزی باشه برای اثبات بی کفایتی دولت و نظام.
شنبه 4 شهريور 1391 - 19:49
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
اما درباره این جمله "سید علی خامنه ای اسرائیل را زائده دروغین خواند که از صفحه روزگار محو خواهد شد.". خامنه ای نگفت خمینی گفت دوست عزیز. اونم نه الآن بلکه سی سال پیش گفت که خبری از انرژی هسته ای نبود. درباره گفتن این حرف در وضعیت فعلی کاملا با آقای بهبودی موافقم.
شنبه 4 شهريور 1391 - 19:52
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
اما درباره عبارت "راه قدس از کربلا می گذرد" اون زمان مصادف بود با حمله گسترده ارتش اسرائیل به لبنان و همون موقع صدام حسین برای گول زدن نظامیان ایرانی اعلام کرد حاضر است جنگ را متوقف کند و همراه با ایران به جنگ با اسرائیل برود!! و متاسفانه در بین رزمندگان هم این تاکتیک اثر گذاشت و منتظر فرمان امام خمینی بودند که امام با هوشیاری تمام در حالیکه از دسیسه صدام باخبر بود اعلام کرد راه قدس از کربلا میگذرد. این فقط یک جمله تاکتیکی و روحیه بخش به رزمندگان ایرانی برای دفاع از کشور بود فقط همین...
شنبه 4 شهريور 1391 - 20:24
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
اما در مورد گرفتن غرامت از عراق بنده هم با نظر ایشون موافقم. اما چند نکته حائز اهمیت است. یکی اینکه در سال 1370 رسما عراق متجاوز شناخته شد و سازمان ملل عراق را محکوم به پرداخت 200 میلیارد دلار کرد در حالی که ایران ما مدعی بود باید 1000 میلیارد دلار پرداخت شود. اما در مورد گرفتن غرامت ما یه مقدار کوتاهی کردیم. ولی جالبه که ایشون میگن از حق جانبازان صرف نظر شده در حالیکه حکومت متهم به توجه بیش از حد به جانبازان است. جانبازان بالای 25 درصد از جمله دایی خودم دارن حقوق ماهیانه دریافت میکنن و خیلی مزایای دیگه دارن که همه میدونن...
شنبه 4 شهريور 1391 - 20:38
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
ایشون به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا میگن "چرا حکومت در قبال کشتار انسان ها در سوریه کاری نمی کند" من به آقای بهبودی میگم که از طرف من به جناب سخنگو بگید چرا در قبال کشتار مردم بحرین و اعزام نیروهای نظامی عربستان به این کشور کاری نکردند؟. چرا وقتی عراق به کشور ما حمله کرد و به گفته ی همین آقا منجر به آوارگی بیش از 2میلیون نفر و کشته شدن بیش از 14هزار نفر از افراد غیرنظامی شد, آمریکا کاری نکرد. این همه کمک تسلیحاتی به اسرائیل برای کشتار فلسطینیها یعنی چی؟ چرا هرچی قطعنامه رو به نفع اسرائیل وتو کردن؟
شنبه 4 شهريور 1391 - 20:44
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
ایشون میگن" آنان عزم خود را جزم کرده اند تا منطقه خاورمیانه را به آتش بکشند و در این راه از فدا کردن ایران و ایرانیان هیچ ابایی ندارند". خدای ما شاهد است که ما بانی هیچ جنگی نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود. آقای بهبودی این ما بودیم که به عراق حمله کردیم, این ما بودیم که خاک کشور فلسطین رو تصاحب کردیم, این ما بودیم که به عراق و افغانستان لشرکشی کردیم, این ما بودیم که هیروشیما رو بمباران کردیم, ویتنام رو نابود کردیم, این ما هستیم که هزاران ناوجنگی و کلاهک هسته ای داریم....بله میخواهیم خاورمیانه را به آتش بکشیم!!!
شنبه 4 شهريور 1391 - 20:51
mudokrasy - لندن - انگلستان
بنیانگذار ورای دموکراسی برای ایران . بی‌شک سخنانی از این دست دمکرسی پوچ آشکار است آن هم در شرایطی که ایران روزهای بحرانی سختی را پشت سر می گذارد. این روزهای سخت حاصل ناپختگی‌ها و جنگ طلبی‌های همیشه. غرب و شرق و استعمار و گول خوردگانی است که به آلت اپو زئی سیون در امدند.حکایت شما مثل نجات گوسفند از دهن گرگ است.اقلا شمشیر دست شیر بر داشته شده ولی اثرات آن پاا بر جاست.این دموکراسی غربی شما در زمان شاه در ایران، در زمان صدام در عراق، در زمان قزافی در سالهای آخرش در لیبی و و و نشانگر تله است برای شیر شکمو.
شنبه 4 شهريور 1391 - 21:35
mudokrasy - لندن - انگلستان
حتما شما خود راا از روشنفکران میدانید که تی‌ تاریخ خسارات جبران ناا پذیر به جهان انسانیت وارد آوردند.مثل آزادی به حساب دموکراسی برای سرخ پوستان آمریکا و آفریقا و خاورمیانه. واقعا از فرد یا افراد تحصیل کردهایی مثل شماها بعید است که گول پنبه خوردن راا میخورید.شما که آزادی در افغانستان،پاکستان،عراق،ترکیه،بحرین، یمن که تقریباً دور ایران راا سیم کشیی شده‌اند مئبینید که چگونه حولقوم فشار را وارد کرده‌اند چون نمیخواهیم مثل مسیهیان بگیم بیع بیع و اگر نه که غرب حاضر است با چراغ سبز ایران در صلح و صفای غربی زندگی)murdegee( کند.
شنبه 4 شهريور 1391 - 21:36
Hadysalmani - مشهد - ایران
لندن _ انگلیس_brother‎ ‎. ‏ معلوم میشه خودتم فهمیدی نقد درستی نسبت به بیشعوری و حماقت سردمداران رژیم لعنتی و محکوم به نابودی اخوندی شده ، ولی واسه اینکه کم نیاری یه زررر زدی که نگن کم اوروی ، از اینا که بگذریم واقعا چرا امثال شما با اینکه توی انگلیس هستی و حتما متوجه ظلمی که نسبت به ملت ایران شده نمیشین واقعا چراااااا یعنی اینقد .. یا حق نوکری بجا میاری ؟
شنبه 4 شهريور 1391 - 22:53
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Dionysos - پارسی - فرانسه. گرامی‌ اگر روزی آخوند به گور رود!! که شک دارم!!! مهمترین عامل برای برون رفت مشکلات وحشتناک---سکولار بودن ۱۰۰ در ۱۰۰ رهبران سیاسی است و اینکه نسخه‌های شکست خورده ی کمونیسم نیز جهنم دیگری ایجاد نکند!! و وگرنه حتی اسلام آبکی‌ زمان شاه فقید باعث خواهد شد که مروجین سوسمار زاده در همان مساجد جدا از حکومت!! یک آش پر روغن دیگری برای ملت بپزند---خاتمی با تایید اینکه ج.اسلامی.باید ادامه پیدا کند و حسن خمینی با بیان---از خطّ امام نباید خارج شد و این ۲ ملیجک نیز با بیان اینکه حکومت باید به دوران طلائی امام راحل برگردد نشان دادند چه هستند!! حال اگر از درک عده یی خارج این دیگر مساله ی ما نیست!!!
شنبه 4 شهريور 1391 - 22:29
kutol - ارومیه - ایران
حمله کردن به کشوری دیگر فقط این نیست که به خاک آن کشور تجاوز کنید...مثلا شاید خیلی ها فکر کنند که صدام آغازگر حمله به ایران بود، در واقعه اصلا چنین نیست. اگر به سخنان خمینی در اوایل انقلاب نگاه دقت کنید، می فهمید که آغازگر این جنگ چه کسی بوده. خمینی در سخنان خود به تندی به صدام می تازد و شیعیان عراق را به شورش علیه حکومت بعث فرا می خواند و حتی چندین بمب در بغداد منفجر شد...کاری که هم کنون رژیم آخوندی در کشورهای دیگر انجام می دهد.....حالا خودتان قضاوت کنید...
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 01:03
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
کوتل - ارومیه - ایران .دقیقاً با شما موافقم.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 02:44
Dionysos - پارسی - فرانسه
آرتمیس گرامی امیدوارم مردم ایران در صورت سقوط جمهوری اسلامی که آرزوی بزرگ همه مخالفان تئوکراسی و دیکتاتوری آخوندی ست، سیاستمداران 100 درصد سکولاری را انتخاب کنند. جمهوری اسلامی از اصلاح طلب بگیر تا اصولگرا همه مزدور منافع اعراب و روسیه هستند. جمهوری اسلامی فقط برای بقا و تضمین منافع روسیه و چین و اعراب روی کار آمده. متاسفانه روسیه و چین و اعراب خواستار شکل گیری یک حکومت سکولار و دموکرات در ایران نیستند چون تغییر ساختاری در ایران سیاست منطقه رو تغییر خواهد داد و این به نفع پوتین و کمونیستهای چینی و اعراب اسلامگرا نیست. سکولاریسم و دموکراسی تنها راه نجات و برون رفت از مشکلات و عقب ماندگیهای ایران است. اما مانع سر راه مردم ایران بسیار است.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 09:05
Borhan - مشهد - ایران
گرچه من هم با فحاشی های سردمداران ایران به اندازه شما مخالف و ناراحتم. اما تحلیلهایی را که ایشان داشتند با سخنرانی هایی که از فرماندهان ارتش دوران جنگ بصورت رو در رو شنیده ام متضاد میبینم و متاسفانه باید بگم این روزها هر کس که مخالف حکومت باشه خودش رو تو روشنفکرها جا میزنه!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 09:24
perspolis123456789 - پراگ - چک
adamkoki دم شما گرم عزیز. چقدر زیبا گفتی‌. آرتمیس تو دوباره شروع کردی ...شعر گفتن؟ کتول عزیز کمی‌ تا اندکی‌ قاطی‌ داری
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 10:13
perser68 - فلوریدا - امریکا
brotherلندن انگلیس. هیچ میدونی،هر بار که نظر میدی،منفور تر میشی‌!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 11:00
brother - لندن - انگلیس
perser-امریکا - منفور خودتی- نظر من نظر میلیونها ایرانی وطن پرست است نه تو خایین
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 12:45
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
kutol ارومیه --ایران.... نگو. سازمان ملل و همهٔ دنیا، حتا دشمنان ایران هم اذعان دارند که صدام مسول حمله به ایران بود. این تحلیلات آبدوغ خیاریت هم ببر جایی دیگه حراج کن.
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 16:18
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
من فکر می‌کنم - kutol ارومیه - چپ گرا باشد و من مخالف تز‌ سیاسی او ولی‌!! در این مورد صد در صد حق دارد خمینی با انگولک مداوم صدام و حمایت از شیعه ها!! بهانه به دست صدام داد و غرب هم که در صدد سواری بیشتر در ایران بود او را تحریک و جنگ آغاز----ولی‌ مزدورها ی بی‌ سواد لمپن و اسلامی که آتش گرفته اید!!!!!! بالا و پائین نپرید همین اربابان ملایتان از سال دوم جنگ!!!! عامل تداوم آن بودند!!!!!! که مغزهای علیل و جیبهای پر پول شما از پول خون ملت مانع دیدن حقیقت است!!!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 18:08
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
brother - لندن - انگلیس. ------اخی ، خوب چشماتو باز کن ببین چقدر اینجا منفور شدی و هستی‌ و تقریباً همه اینجا از تو منزجر و متنفر هستند !!،، تو هم یک انسان هستی‌ عین بقیه ؛ ولی‌ چون ترا به عنوان یک مزدور ساندیس خور رژیم میدانند ، هیچ کی‌ از تو اینجا خوشش نمیاد !!، مطالبی‌ هم که مینویسی و نوع ادبیات برخوردی ‌ات هم نشان از بیسوادیت دارد که بیشتر بدرد مساجد میخورد تا این سایتی که اکثریت قشر روشنفکر و تحصیلکرده در آن عضویت دارند !!، من اگر جای تو بودم و اینقدر از طرف مردم مورد اهانت و نفرت قرار میگرفتم ؛ از خجالت و شرم ، حاضر بودم که زمین دهان باز کند و بروم توی زمین !!!،، سعی‌ کن خودت و ملتت را به خاطر یک پاکت ساندیس نفروشی! و بیا تصمیم بگیر از این پس عین مردم شریف ایران نان عزت و شرافتت را بخوری نه نان ذلّت و خواری رژیم کثیف و دروغگوی آخوندی عربی‌ را !!!،، قذافی هم نیروهای مزدور و جیره خوار‌ها ئی عین تو را دور و بر خود زیاد داشت ولی‌ دیدیدی که عاقبت دیکتاتوری چی‌ شد !؟؟،، دیدی شمشیر کجاش رفت ؟؟؟!!
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 18:51
kutol - ارومیه - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه :با سپاس...من چپ گرا نیستم اما چپ گرایان غربی را دوست دارم.. اما در جواب ـCyrusiii - لیدز - انگلستان: آدمها بهتر است تاریخ کشورشان را خوب بدانند و بعد نظر بدهند...اینکه صدام با تانک وارده خاک ایران شد قبول...اما باعث و بانی این کار شخص خمینی و سخنان تند او علیه صدام بود...در این شکی نیست.. اما فکر کنید ۳۴ سال است بر روی تمام دیوارهای ایران نوشته شده است مرگ بر اسرائیل، آمریکا و انگلیس.. شما اگر توانستید تنها در یک جای این کشورها شعاری علیه ایران پیدا کنید آن وقت بیاید اینجا از رژیم جهل آخوندی دفاع کنید...اما کاسه لیس را تدبیری نیست...
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 21:11
Hamrahe - لس‌انجلس - آمریکا
لعنت بر این رژیم سفاک که بیش از ۳ دهه است که کشور و مردم ایران را به خاک سیاه نشانده، تقلب، دزدی،دروغ، رشوه،فحشا، واردات و فروش انواع مواد مخدر، گرانی، زندانی کردن، شکنجه و کشتن ده‌ها هزار نفر از جمله وکلا، روزنامه نگاران، فعالین حقوق بشر و آزادیخواهان، انحطاط کشور ایران، نابودی روابط بین‌المللی ایران با اکثر کشورهای دنیا، صادرات و تشویق ترور و تروریست. به نابودی این حکومت کثیف و شیطانی مدت زیادی باقی‌ نمونده. به امید اون روز بزرگ
یکشنبه 5 شهريور 1391 - 23:08
brother - لندن - انگلیس
shadan-المان - اخه کی گفته همه مخالف هستند چشمت را بهتر باز کن تادت نره این سایت مخالفین است که خایینین مثل تو بیشتر از موافقین ایران هستند من اینجا هستم تا امثال تو را ....،هر چند کار اسانی نیست
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 03:21
amirman - سئول - کره
اولا اگر سندی برای جنگ طبی ایران دارید رو کنید ایران بعد انقلاب اغاز گز کدوم جنگ بوده؟ دوما چرا اسرائیل این حرف رو بزنه حق می دین اما اگر ایران بزنه می گین جنگ طلبی؟. در جواب kutolباید گفت باید می نشستیم به صدام نگاه می کردیم تا سه روزه بتونه ایران رو بگیره برای اینکه جنگ نشه و یا احتمالا خسارت کمتر ببینیم باید بشینیم هر کس هرکاری خواست بکنه؟ از نظر من این بی غیرتی محضه
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 12:28
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
katul جان من نه طرفدار اسلام هستم نه جمهوری اسلامی، افتخار هم می‌کنم که ۱۷ ماه خط اول با دشمنان ایران جنگیدم. تاریخ ایران را هم خوب میدونم. شما نیاز دارید کمی‌ بیشتر تحقیق کنی‌.
‌سه شنبه 7 شهريور 1391 - 19:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.