خوبی‌های تفکیک جنسیتی

سایت انتخاب مقاله ای از رامین مهر آیینی را با عنوان خوبی های تفکیک جنسیتی را درج کرده است که عیننا به همراه نظرات کاربرانش در اینجا درج می کنیم.

رامین مهرآیینی - چندی است بحث هایی راجع به تفکیک جنسی دانشگاهها بر افواه افتاده و با توجه به اینکه دبستانهای ما تفکیک جنسی اند ، در حالیکه در آن سن کودکان میل جنسی ندارند ، اما دانشگاههای ما و در اوج شهوت جنسی جوانان تفکیک جنسی نیستند ، در این مقاله می کوشیم در باب فواید و مزایای این طرح نکاتی را بیان کنیم .

چندی است بحث هایی راجع به تفکیک جنسی دانشگاهها بر افواه افتاده و با توجه به اینکه دبستانهای ما تفکیک جنسی اند ، در حالیکه در آن سن کودکان میل جنسی ندارند ، اما دانشگاههای ما و در اوج شهوت جنسی جوانان تفکیک جنسی نیستند ، در این مقاله می کوشیم در باب فواید و مزایای این طرح نکاتی را بیان کنیم .

۱-ابتدا باید توجه داشت که جنس با جنسیت تفاوت دارد منظور از جنس بیشتر ویژگی های فیزیکی و ظاهری است و منظور از جنسیت بیشتر ویژگی های شخصیتی و باطنی البته این دو با هم مرتبطند اما بهتر است بگوییم تفکیک جنسی نه تفکیک جنسیتی.

۲- تفکیک جنسی دانشگاه ها مثل هر کار جدیدی در ایران اول با کلی سر و صدا و مخالفت رو به رو می شود اما کم کم برای همه جا می افتد و همگان متوجه می شوند آنقدر هم که فکر می کردند و مخالفت ، چیز بدی نیست بلکه بر عکس کلی برکت و خیرات نیز به همراه دارد.

۳- دانشگاههای تک جنسیتی در ایران ، علیرغم پیش بینی هایی که می شد ، جزو دانشگاههای موفق محسوب می شوند . در راس این دانشگاهها دانشگاه امام صادق و دانشگاه الزهرا می باشند که هم در زمینه تربیت نیروی متخصص تئوریک و هم در زمینه تربیت مدیران کشوری کارنامه خوب و قابل قبولی دارند که حتی با دانشگاههای درجه یک و با سابقه کشور نظیر تهران و شهید بهشتی پهلو می زند ؛ پس اگر کسی حقیقتا فکر می کند با تفکیک جنسی دانشجویان دچار رکود علمی می شوند ، سخت در اشتباه است ؛ بلکه کاملا بر عکس تفکیک جنسی موجب تمرکز حواس و پرهیز از مسایل حاشیه ای و اهتمام جدی تر و عمیق تر به مساله علم آموزی و پژوهش گری می شود .

۴- تفکیک جنسی موجب آرامش خاطر بیشتر افراد می شود باعث می شود روحیه تنوع طلبی جنسی و مصرفزدگی جنسی در دختر و پسر به وجود نیاید و نیز موجب می شود روحیه رقابت برای جلب توجه دخترها که در پسرها ، به هنگام همراه بودن با دخترها در آنها ایجاد می شود ، به وجود نیاید . حقیقتا همین که دختر و پسر از هم جدا باشند خودش موجب تمدد اعصاب می شود ، باعث می شود فرد بهتر بتواند تمرکز کند و برای آینده اش فکر کند و تصمیم بگیرد و کمتر دستخوش هیجانات زودگذر بشود.

۵- تفکیک جنسی در دانشگاهها تنها در مقطع لیسانس امکانپذیر است و نه در مقاطع تحصیلات تکمیلی . در واقع امروزه دوره های لیسانس هم شان دبیرستان در بیست ، سی سال پیش است ؛ بنابراین تفکیک جنسی در دوره های لیسانس مثل تفکیک جنسی در دبیرستان است من مطمئنم اگر این کار شود هیچ اتفاق مهمی نمی افتد نباید افرادی این مساله را خیلی مهم و جدی و چالش برانگیز تلقی کنند مطمئنم این کار به نفع همه است.

۶- تعداد قابل توجهی از دخترها برای خوش گذرانی و دوست یابی به دانشگاه می آیند به همین علت هفتاد درصد دانشگاهها دختر شده است ، از عوارض منفی این امر به وجود آمدن دختران تحصیلکرده و پسران کم سواد است که از عواقب آن اقتدار مادر و تضعیف و تحقیر پدر در خانواده است. باید توجه داشت که تحقیر پدر در خانواده و وجود مادری مقتدر و همه کاره و باسواد و با منزلت اجتماعی بالاتر ، بنا به نظر فروید از عوامل اصلی همجنسگرا شدن فرزندان و به ویژه پسران است.

۷-تفکیک جنسی در دانشگاهها تاثیر زیاد و بی بدیلی در کاهش فساد و بی بند و باری در جامعه خواهد داشت. چون امروز دانشگاههای ما تنها گاهِ دانش نیستند بلکه گاهِ بی بند و باری و فساد نیز گاها هستند.

۸- تفکیک جنسی علاوه بر سلامت اخلاقی ، سلامت روحی و روانی جامعه را نیز ارتقا داده و موجب پایین آمدن سن ازدواج و تحکیم بنیان خانواده می شود .

۹- تفکیک جنسی در دانشگاه موجب این می شود که دخترها بدانند باید فکر و ذکر اصلیشان خانواده داری و تربیت فرزند و مادری باشد و کارهای دیگرشان باید حاشیه آن قرار گیرد . همین امر موجب می شود که هم فساد کم شود و هم دخترها در سن پایین تری ازدواج کنند. بعضی مواقع آدم با خود فکر میکند این دخترهای مدرن با این آلودگی ها و کثیفی ها که دارند چگونه می خواهند مادر شوند ؟ ( البته پسرهایی که سراغ این دختران می روند خود کثیف و پلشت اند : الخبیثات للخبیثین )

۱۰- تفکیک جنسی موجب آرامش خاطر بیشتر خانواده ها ، به ویژه خانواده های مذهبی ، در باب فرزندانشان ، به ویژه فرزندان دختر ، می شود و باعث می شود آنها با طیب خاطر و سکینه بیشتری فرزندانشان را به دانشگاه ، به ویژه دانشگاههای دور از شهرشان ، بفرستند . تفکیک جنسی موجب کم شدن گناه و مایه نزول خیر و برکت الهی و جلب الطاف و رحمت خدا به این کشور خواهد شد . ( خدا این کشور را از سه چیز نگه دارد : از دشمن ، از خشکسالی و از گناه ) تفکیک جنسی موجب کاهش طلاق می شود .

۱۱- تفکیک جنسی و علاوه بر آن اختصاص نیمی از دانشگاه به پسران موجب می شود اکثر دختران جامعه ما که دختران خوبی هستند بتوانند همسری هم کفو خود بیابند چون در وضعیت فعلی که ۷۰ درصد دانشگاه پسران هستند تنها ۳۰ درصد دختران می توانند همسر هم کفو خود بیابند . ( در واقع ازدواج دختران تحصیلکرده و با منزلت اجتماعی بالاتر با پسران کم سواد و با موقعیت اجتماعی حقیرتر ، حقیقتا نوعی توهین است ، آنهم توهینی دوطرفه هم به دختر و هم به پسر )

۱۲- تفکیک جنسی اسمش یه خورده گوش خراش و نادلنشین است ولی رسمش مطمئنا دل نواز باشد و آرام بخش خواهد بود.

۱۳- متاسفانه تفکری وجود دارد که می گوید دختر باید برای ازدواج پسرها را بشناسد و پسر هم برای ازدواج باید دخترها را بشناسد و بهترین جا هم برای این کار دانشگاه است اما حقیقت این است که اگر کسی هدفش واقعا ازدواج باشد نه هرزه بازی با کمی تامل در می یابد برای ازدواج تنها باید طرف مقابل خود را آنهم به صورت خیلی کلی شناخت و سپس یا قبولش کرد و یا ردش کرد . واقعا اگر لازم است برای ازدواج همه مردها و همه زنها را شناخت و برای این شناخت هم باید لا لوی هم و تو دست و پای یکدیگر بود پس چرا پدران و مادران ما که لا لوی یکدیگر نبودند و در نتیجه شناخت زیادی از جنس مقابل نداشتند زندگی های موفق تری دارند تا زنان و مردان مدرن که با هزار تا از جنس مقابل رابطه و سَر و سِر دارند و از همه جای همدیگر خبر دارند و کاملا شناخت دارند ولی نمی توانند چند سال زیر یک سقف زندگی کنند ؟

آیا این همه آمار طلاق در ایران و به ویژه شهرهای بزرگ و نیز اروپا و آمریکا ، خود بیانگر پوچ بودن این دعوی نیست ؟! دختر و پسر اگر حقیقتا هدفشان ازدواج باشد و لاغیر فقط کافی است به صورت کلی طرف مقابل خود را بشناسند و از خانواده اش نیز شناخت پیدا کنند و سپس یا رد کنند و یا قبول .مطمئنا ازدواج ایی که اینگونه سر بگیرد بسیار ماناتر و پایاتر از ازدواج های مدرن است . بنابراین این بهانه که دانشگاه باعث می شود دختر و پسر همدیگر را بشناسند و بنابراین باید ادغام باشند بهانه ایی پوچ و بی پایه است و بنابراین بهتر است که دانشگاهها تفکیک جنسی بشوند .

۱۴- نمی دانم چرا ما ایرانی ها هر اتفاق جدیدی که می خواهد بیفتد آنقدر می ترسیم و دست و پایمان می لرزد ، مطمئنم تفکیک جنسی موجب آرامش خاطر و البته پایین آمدن سن ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده نیز می شود .

۱۵ - تفکیک جنسی موجب این می شود که زنها و مردها به هم شبیه نشوند زیرا به قول معروف المجالسه موثره ؛ در واقع مجالست دو غیر هم جنس موجب شباهت یافتن آنها به یکدیگر می شود و همین مساله در غرب است که موجب شده تمایل به همجنس بازی روز به روز زیاد تر شود زیرا دیگر نه زنان زن واقعی اند و نه مردان مرد واقعی و همه آنها به نوعی دچار اختلال جنسی و نفاق جنسیتی شده اند و بنابراین دیگر میلی به جنس دیگر که جنس مکمل شمرده می شوند ندارند ، زیرا خودشان هم زن اند و هم مرد و در عین حال نه زن اند و نه مرد . در واقع همین اختلاط ها و البته دیگر چیزها موجب شده در دنیای مدرن شاهد به وجود آمدن انسان تک جنسیتی باشیم و دیگر از زن و مرد واقعی و در نتیجه ازدواج پایا و پویا خبر چندانی نباشد.

۱۶- باید برای روزی تلاش کرد که داشگاههای ما تفکیک جنسی باشند و تمام خوابگاههای دانشجویی تعطیل شوند و همه دانشجویان ما بومی باشند و حداقل 50 درصد ظرفیت دانشگاه پسر باشد . این کارها باعث می شود کمی از باد دماغ دخترها بخوابد و دیگر به خود اجازه تحقیر پسران را ندهند ، زیرا پسران مجبورند معمولا برای تامین مخارج زندگی زودتر وارد بازار کار شوند و یا مجبورند دو سال به سربازی روند و همین امر موجب عقب افتادن آنها از دخترها در تحصیلات و بعدها در داشتن شغل مناسب تر و به تبع آن داشتن منزلت اجتماعی شایسته تر است و از این رهگذر است که زنها به خود اجازه تحقیر مردان را می دهند که اگر هم اکنون فکری برای آن نشود و جلوی آن سد نشود . وای اگر از پس امروز بود فردایی .

۱۷- دخترها مخالفت بیشتری با تفکیک جنسی دانشگاه ها دارند ( این را از روی قراین متعدد می گویم ) به نظرم این بدان جهت است که دانشگاه تنها جایی است که دختران می توانند فارغ از نظارت خانواده اعمال نامشروع و پسربازی و ... انجام دهند ، به همین دلیل ۷۰ درصد دانشگاه هم دختران گرفته اند ، در حالیکه پسرها جاهای دیگری هم برای چنین کارهایی دارند . تفکیک جنسی باعث می شه این دخترهای بی در و پیکر مدرن و روشنفکر کمی خودشون و جمع کنند بعضی افراد معتقدند تفکیک جنسی موجب همجنس گرایی می شه ! واقعا حرف از این عجیب تر می شه زد ؟! اگه اینطور بود که الان تو غرب یک همجنس باز وجود نداشت و در مملکت ما همه همجنسباز بودند !

۱۸- تفکیک جنسی باعث می شود میل به تنوع طلبی جنسی و مصرفزدگی جنسی در آدمی زنده نشود و در نتیجه شاهد هرج و مرج جنسی در جامعه نباشیم .

۱۹- عده ای می گویند تفکیک جنسی توهین به دخترهاست عده ای دیگر می گویند توهین به پسرهاست اما حقیقتا تفکیک جنسی نه توهین به دختر هاست و نه توهین به پسرهاست ؛ فقط توهین به شیطان است که در کمین انسانهاست .

۲۰- تفکیک جنسی موجب بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه خواهد شد . چون دخترها و زن ها برای جلب توجه پسرها و مردها دست به خدآرایی ( خدآرایی نه خودآرایی ) و عمل زیبایی و هزار کار و بدبختی دیگر می زنند و کلی پول خرج می کنند. بنابراین طبیعی است که اگر دانشگاهها و نیز محیط های ادارای و شغلی تفکیک جنسی شوند دیگر شاهد این همه زحمتِ زنان برای آرا و ویرا کردن و هزینه های بالا خرج کردن و خود را به آب و آتش زدن نیستیم .

۲۱- اجرای طرح تفکیک جنسی در دانشگاهها ، بیش از هر چیز به کمی شجاعت و اندکی ایمان و لختی خداترسی و مردم نترسی و نیز شطری بی اعتنایی به بدنامی و بدنانی و ذره ای اعتماد به نفس محتاج است امیدواریم که مسئولی این قلیل را داشته باشد .

۲۲- عده ای تفکیک جنسی را کار بیهوده و یا کم هوده می دانند گر چه با نظرشان موافقم اما به هر حال به قول قدیمی ها : کاچی به از هیچی ( دیگر چه می توان کرد الغریق یتشبث بکل حشیش : فردی که در حال غرق شدن است به هر خس و خاشاکی برای نجات خود دست می زند )

۲۳- تفکیک جنسی و اختصاص 50 درصد ظرفیت دانشگاهها به پسرها موجب می شه تا در آینده جایگاه پدر تحقیر نشود چون در شرایط فعلی یک دختر فوق لیسانس باید با یک پسر فوق دیپلم ازدواج کند که تبعات آن جز تحقیر شوهر و پدر نخواهد بود حال آنکه نقش اقتدار پدر در تربیت فرزندان بسیار حایز اهمیت است .

۲۴- تفکیک جنسی باعث می شه که مجبور نشیم بکارت مصنوعی وارد کنیم (اخیرا یکی از وارد کننده های محصولات آرایش بهداشتی اقدام به واردات گسترده پرده بکارت مصنوعی از کشور چین نموده است همانگونه که همه میدانند پرده بکارت در فرهنگ مسلمانان نشانه پاکدامنی دختر است و وارد نمودن و ترویج استفاده از این گونه ابزار راه را برای ترویج فساد در جامعه باز میکند جالب فروش این محصول در آنجاست که این محصول از طریق پست جمهوری اسلامی ایران و همراه با یک فیلم آموزشی عرضه می شود به امید آنکه نهاد های نظارتی در مقابل فروش این چنین محصولاتی واکنش سریعی را از خود نشان دهند تا حریم جامعه به آلودگی های پنهان مبتلا نگردد.) و اگه مجبور بشیم وارد کنیم لااقل کمتر وارد کنیم. البته علاوه بر وارد کردن بکارت مصنوعی متاسفانه عمل جراحی ترمیم بکارت نیز شایع شده است . به هر روی شاید با تفکیک جنسی دانشگاهها و محیط های کاری و اداری بتوان از این کارها کم کرد . ( حال دختری آمد بکارتش را با لطایف الحیلی ترمیم کرد یا جایگزین کرد ، شرف از دست رفته اش را چگونه می تواند ترمیم و جایگزین می کند ؟ چرا بعضی دختران ما به جایی رسیده اند که پرده اتاقشان از بکارتشان مهم تر و ارزشمند تر شده است ؟ اللهم انی اعوذبک من فتن آخر الزمان )

۲۵- ایکاش در دانشگاههای ما علاوه بر تفکیک جنسی دختر و پسر ، برای دخترها چهار واحد مادری و فرزند پروری هم گذاشته شود که دیگر تا یه مدرک لیسانس و فوق لیسانس گرفتند از مادری و خانواده داری عارشان نشود .
۲۶- تفکیک جنسی دانشگاهها از به وجود آوردن عشق های پوچ و دروغین و تبدیل عشق به سکس و تبدیل عاشق و معشوق به ساکس و مسکوس و نیز سرکار گذاشتن همدیگر و دروغهای شاخ دار به هم گفتن و... جلوگیری می کند.
۲۷- تفکیک جنسی موجب ایجاد آرامش فکری و روانی بیشتر در سطح دانشگاه ، خانواده و جامعه می شود و توقع افراد را از همسر آینده شان یا همسر فعلیشان کمتر و معقول تر می شود و در نتیجه میزان وفاداری و عدم خیانت که متاسفانه روز به روز به ویژه در میان زنان درحال افزایش است کمتر شود . متاسفانه هیچ پژوهش علمی و درست و درمون در مورد اینکه چرا آمار خیانت در میان زنها و حتی جنایت ، به شکل شوهر کشی ، بالا رفته وجود ندارد و متاسفانه همه زبون زن شده اند و جرات انجام این کارها را ندارند زیرا که می ترسند اگر این کار را کنند فمنیست ها پاچه آنها را بگیرند.
۲۸- باید توجه داشت تفکیک جنسیتی چیزی نیست که خاص ایران و اسلام باشد بلکه در همه فرهنگ ها و کشورها هم تفکیک جنسی وجود دارد البته به شکلی خفیف تر که متناسب فرهنگ خودشان است . برای مثال : بازهای ورزشی در همه جای دنیا تفکیک جنسی هستند یعنی والیبال ، فوتبال و ... همه تفکیک جنسی هستند و زنها و مردها از هم جدا هستند . در بازی های جام جهانی و المپیک هم تفکیک جنسی وجود دارد و مردها و زنها از هم جدایند با هم رقابت نمی کنند زیرا اساسا زن و مرد از لحاظ توان جسمی با هم متفاوتند و هیچ زنی نمی تواند با مردی رقابت کند و اگر رقابت کند قطعا بازنده است . پس چرا در آنجا ماده خوکهای فمنیست اعتراضی نمی کنند و چیزی نمی گویند اما در جایی که به نفعشان نباشد سخن می گویند و اعتراض می کنند. ( این وضعیت را در مساله سربازی هم می بینیم که فمنیستهای جامعه ما به سهمیه بندی دانشگاهها معترض می شوند ولی هیچ کدام از آنها نمی گویند که چرا ما زن ها را به سربازی نمی برید ! ) به هر حال تفکیک جنسی در همه جای جهان هست و در ایران ما نیز باید متناسب فرهنگمان باشد چه در دانشگاهها چه در جاهای دیگر .
۲۹ - اگر دانشگاهها تفکیک جنسی بود هیچ وقت حادثه ای مانند حادثه پل مدیرت رخ نمی داد ( که در آن جوان مثلا عاشقی دختر مثلا مورد علاقه اش را ، به دلیل بی اعتنایی به او ، با چاقو شرحه شرحه کند ) زیرا با هم بودن دختر و پسر تو دانشگاه باعث می شه که عشق های آتشینی شکل بگیره که اکثر اونها به ناکامی می انجامد که باعث سرخوردگی بیشتر پسرها می شود . حادثه پل مدیریت اوج سرخوردگی یک جوان ناکام بود مطمئن باشید از این سرخوردگی ها تو دانشگاه زیاد است و هر کسی که به دانشگاه رفته حرف من را تایید می کند.
30 - " عده ای معتقدند تفکیک جنسی دانشگاهها موجب کاهش ازدواج دانشجویی می شود در حالیکه رییس دانشگاه الزهرا ، محبوبه مباشری ، چنین می گوید : « دانشجویان ما خیلی بیش تر از سایر دانشگاه ها هم ازدواج می کنند. امسال ما 230 ازدواج دانشجویی داشتیم در حالی که دانشگاه تهران 160 ازدواج داشت یعنی 230 نفر در یک دانشگاه غیرمختلط ازدواج کرده بودند » . البته باید توجه داشت که میزان دانشجویان دانشگاه تهران بسیار بیشتر از دانشگاه الزهرا می باشد و با این حال آمار ازدواجش آنقدر کم تر از دانشگاه الزهراست . بنابراین این دستاویز یا بهانه که تفکیک جنسی موجب کاهش ازدواج می شود بیهوده و پوچ است .
31 - " از دیگر دعوی های مخالفان تفکیک جنسی نظر مخالف امام خمینی با تفکیک جنسی دانشگاه است . در این خصوص باید توجه داشت جو و محیط آن زمان دانشگاهها در دهه شصت و هنگامه جنگ ، آن طور که از بعضی اساتید شنیدیم ، قابل قیاس با زمان اکنون نیست . همین مساله هم موجب شده مراجع عظلم تقلید از قبیل آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله سبحانی ، آیت الله جوادی آملی از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند .
32- در پایان بیان می داریم که مسئولین باید توجه داشته باشند که برای اسلامی کردن دانشگاهها تنها تغییر در محتوای دروس تدریسی یا همان شاکله دانشگاهها بسنده نیست بلکه باید شکل دانشگاهها نیز اسلامی شود که برای اینکار تفکیک جنسی یکی از بهترین راهکارهاست.
ما در این مقاله به اجمال از مزایا و خوبی های تفکیک جنسی دانشگاهها سخن گفتیم اما حقیقت آنست که بررسی بیشتر این مساله محتاج کار کارشناسی دقیق تر و عمیق ترست که امیدواریم توسط دیگر دوستان انجام گردد.

نظرات کاربران سایت انتخاب در مورد این موضوع :

برو بابا ! یکی از بدی های ضایعش اینه که باید به همون میزان دانشگاه ایجاد کنند یا شیفتیش کنند ! فکر کن!
بعد دانشگاه های ما افت شدیدی در دنیا میکنند و با این وضع هیچ دانشجو خارجی به ایران نمیاد و برعکس همه میرن به خارج ! کمی فکر کنید بعد حرف های 2 اتیشه بزنین.


عزیزم قرار نیست دانشگاه جدید تاسیس بشود که قرار است تفکیک بشود یعنی این دانشگاه مال دختران این دانشگاه مال پسران... یا همان دانشگاه تقسیم بشود به دو قسمت آقایان و خانم ها در کلاس های جدا دو دو تا 4 تا :)


خیلی استدلالهای بیخودی بودی .


این مقاله طنز بود !؟


نظرات یک دانشجوی ایرانی که 4 سال است در دانشگاه می باشد: اینکه دانشگاههایی تک جنسی برای احترام به نظر افراد مذهبی باشد عیبی ندارد ولی در مورد بحث شما چند نکته وجود دارد: 1- اختلاط مبحث تک جنسی کردن و اختصاص 50% ظرفیت دانشگاهها به پسرها کاری ناشایست از سوی نگارنده میباشد. من هم تا حدودی موافق بحث 50% هستم ولی با تک جنسی شدن نه. 2- علت افزایش طلاق در جامعه نه افزایش شناخت، بلکه افزایش توقعات افراد است که این هم با افزایش وسایل ارتباطی و پیشرفت تکنولوژی ایجاد میشود. به نظر من کاهش شناخت در کنار پیشرفت باعث افزایش مشکلات میشود 3-سربازی اجباری برای پسرها کاری نادرست است و باید اختیاری و در ازای پرداخت پرداخت حقوق باشد تا پسرها از دخترها عقب نمانند. 4-افزایش همجنسبازی در صورت تفکیک جنسی چیزی آشکار است همانطور که در مدارس تک جنسی ما اعمال ناشایست جنسی ( در داخل همان جنس ) بسیار بیشتر از دانشگاه است. 5-در مورد تدریس چند واحد درس مادری و همسرداری من هم موافقم که واقعا میتواند مفید باشد چون بسیاری از مادران فعلی نحوه تربیت فرزندان خود والبته همسرداری را بلد نیستند. 6- این که بگوییم ما ایرانی ها از کارهای جدید و تغییر می ترسیم سخنی نادرست است چون هیچکس با کارهای درست مثل افزایش بودجه عمرانی و تحقیقاتی و اشتغال و کمک به محرومان مخالف نیست و به قول شما از آنها نمی ترسد ولی مردم از افزایش هر روزه محدودیتها و انجام کارهای با اولویت کمتر یا کلا نادرست آنهم به صورت غیراصولی نگرانند.7- هچنین جدا بودن ورزش دو جنس نمیتواند توجیه کننده جدا کردن آنها در انشگاهها باشد. بهتر است سخن خود را با یادآوری این نکته که نباید در خبرنگاری و بحث و انتقاد و... به کسی توهین کنیم یا با دیدی تحقیرآمیز در مورد آنها حرف بزنیم، به پایان برسانم.


خوی چرا فرزندانتان را به انگلیس و اروپا می فرستید...


کاش ایشان بجای این که اینقدر به خود فشار بیاورند تا 30 مزیت تفکیک جنسیتی را تعیین کنند، یک کم بیشتر به خودشان فشار می آوردند تا حداقل 2 یا 3 روش ارتقای وضعیت اقتصادی مردم را را پیدا می کردند. چون اینجوری هم کاربرد دنیایی داشت و احتمالا ثواب آخرت.


راستی بیایم ایران رو کلا تفکیک جنسی به قول رامین مهرآیینی کنیم زن ها سمت شرق ایران مرد ها غرب ایران زن و شوهر ها هم هفته ای یک بار لب مرز همدیگرو ببینن آقای رامین مهرآیینی انقدر خوبه اولش شاید به نظر بد بیاد بد انقدر مزایا داره امار طلاق هم کم میشه باور کنین آمار ازدواجم زیاد میگین نه خودتون امتحان کنید با خانوادتون ببینیت یه مدت که شما همسرتون رو نبینید ایشون هم شما رو چقدر قدر هم رو میدونید


بر طبق کدام مستندات دانشگاههای الزهرا و امام صادق جزو دانشگاه های موفق حساب میشوند؟؟ بر طبق اعلام رسمی خود وزارت علوم، تمام ۱۰ دانشگاه برتر کشور جزو دانشگاههای مختلط هستند. شما را به خدا مغالطه نکنید!


من نه مخالف و نه موافق تفکیک جنسیتیم ولی چند نکته را باید به عرض این برادر محترم برسانم:
1- نباید به این راحتی ادعا کنیم که تعداد قابل توجهی از دختران برای خوشگذرانی و دوست‌یابی به دانشگاه می‌آیند (مورد ششم). و به همین خاطر 70 درصد دختر شده‌اند. این افزایش علت دیگر دارد. از طرفی توهین به خیلی از دختران است.
2- گفتند که اگر کسی هدفش واقعا ازدواج باشد نه هرزه بازی با کمی تامل در می یابد برای ازدواج تنها باید طرف مقابل خود را آنهم به صورت خیلی کلی شناخت و سپس یا قبولش کرد و یا ردش کرد. بدبختی ما هم همین است که در حال حاضر اکثر ازدواجها به همین شناخت کلی بسنده می‌کنند و بعدا هزاران مشکل پیش می‌اید. هزاران جمله بی ربط را به هم ربط داده شده است. مثلا مادران ما به همین خاطر ازدواج موفقی داشتند. خیلی از آنها همچین هم زندگی موفقی نداشتند و در ثانی شرایط آنها با شرایط امروز ما فرق دارد و نهایتا من فکر می‌کنم باز علتش عدم آموزش مناسب به جوانان است چون قدری قدرت حل مساله اجتماعی و اقتصادی به بچه‌هامان یاد نمی‌دهیم و انتظار همه چیز از آنها داریم کجا به آنها یاد می‌دهیم که چگونه با هم زندگی کنند کجا یاد می‌دهیم که چگونه مسایل اجتماعی یا اقتصادی خود را حل کنند.
3- گفتی که تفکیک جنسی باعث می شه که مجبور نشیم بکارت مصنوعی وارد کنیم . برادر نگاهی به تهران بانداز ببین چند درصد دوست دختر و دوست پسر از دانشگاه هستند و چند درصد بچه‌های دبیرستانی اند که ما تفکیکشان کردیم. من مشاورم و جدیدا از راهنمایی آمار بسیار خطرناکی می‌بینیم فکر نکن صبر می‌کنند تا دانشگاه. تازه خیلی از اینها که اینکاره‌اند به دانشگاه راه نمی‌یابند.
ای کاش مدیریت ما طوری بود که جوانان را چنان تربیت کنیم که قدرت حل مساله و باور به خدا و خودشان را در آنها رشد دهیم که مجبور نشیم تفکیک جنسیتی یا جنسی کنیم. در محل کار در اجتماع در سینما در مهمانی‌ها ......... چکار کنیم. باور کنید این راهکار مطمئن نیست.


حتی یک بند این نوشته هم بویی از منطق نمی دهد. نویسنده چقدر هم زن ستیز است!!! منطق نویسنده ظاهرا خیلی خاص خودشان است، ولی جناب سردبیر، حداقل متن را کمی ویرایش می کردی که اینقدر پر از غلط های دستوری نباشد.


نویسنده میهمان بهتر است به روانکاو مراجعه کند. الفاظ به کار رفته نشان از عمق آسیب روانی ایشان دارد!


عامیانه / قدری سطحی اما مضمون قابل قبولی دارد


 موافقم.من خودم دانشگاه تهران درس خوندم اگر این کار اجرایی شده بود زمان ما، میتونم بگم حداقل 50 درصد بیشتر مطلب یاد میگرفتم و موفقتر بودم.چون تمرکز از مسائل حاشیه ای به موضوعات اصلی معطوف میشد و نتیجه بهتر.


 دبستان ها هم در اوج شهوت جنسی هستند که جداسازی شده اند؟؟؟؟؟؟؟ اینکار باعث تحکیم خانواده میشود یا کم شدن ازدواج؟؟؟؟؟؟؟ اعتراف میکنم در عمرم مقاله ای سطح پایین تر از این در عمرم نخوانده بودم.


قبول دارم


امان از تفکر ضد مذهبی!
برای انتخاب متاسفم . بوی تفکر طالبانی میاد


"ابتدا باید توجه داشت که جنس با جنسیت تفاوت دارد منظور از جنس بیشتر ویژگی های فیزیکی و ظاهری است و منظور از جنسیت بیشتر ویژگی های شخصیتی و باطنی البته این دو با هم مرتبطند اما بهتر است بگوییم تفکیک جنسی نه تفکیک جنسیتی."
تو رو قرآن هیچ کجای دنیا به اندازه ایران با کلمه ها میتونن بازی کنن؟
آقای آئینی خدا وکیلی یکبار دیگه این تحلیل خودتو بخون ببین غیر از یک ذهن بیمار که خواسته یه جوری یه متنی واسه سایت دت و پا کنه کس دیگه ای میتونه اینقدر خوب یک کلکسیون دری وری پشت هم ردیف کنه؟


آتیش زیر خاکستر = تفکیک جنسیتی


آقای نویسنده . بهتر است بدانید اسلام ریشه تمامی مشکلات اخلاقی و جنسی جامعه را عدم ازدواج به موقع عدم اشتغال و فقر میدانید نه دانشگاه

در اینصورت شما باید خیابان ها ، پیاده رو ها ، مراکز خرید ،تفرج گاه ها ، فروشگاه ها ، تاکسی ، اتوبوس ، هواپیما ، رستوران ، مترو ، سینما ، و مکانهای دیگر را تفکیک جنسیتی کنید چون ممکن است باعث ایجاد فساد شود

منظور شما این است که دانشگاه برابر است با فساد ، قتل ، شوهر کشی ، بی بندو باری ، بکارت مصنوعی و ...

الله اکبر

این مقاله سراسر توهین به شعور جوان جامعه است . افکار ضد اسلامی را به نام دین بزک میکنید و به خورد جامعه میدید؟


 این طنز بود یاجدی نوشته بود؟!!!!!


 باسلام شاید تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی از خیلی جنبه ها مناسب باشد ولی قطعا در درازمدت آمار ازدواجها پائین خواهد آمد وبهتر بگویم برای ما دختران شرایط ازدواج مناسبی ازبین میرود ومتاسفانه بینشی در ازدواج نخواهیم داشت.


 این دلایل فوق العاده منطقی را سریع به دیگر کشورهای پیشرفته ی دنیا هم بفرستید, تا آنها هم استفاده کنند و مثل ما , کشورهای آنها هم دانشگاه های پیشرفته و نمونه ای در دنیا داشته باشند..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 آقا کلا جدا کنید که خیلی خوبه


با این کارتون یه مشت عقده ای تربیت می کنید


این جور مواقع که میشه فروید هم میشه جزو آدمیزاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


من به شدت با این حرف مخالفم: "دبستانهای ما تفکیک جنسی اند ، در حالیکه در آن سن کودکان میل جنسی ندارند ، اما دانشگاههای ما و در اوج شهوت جنسی جوانان تفکیک جنسی نیستند ،" من خودم چند تا از دبستان های تفکیک جنسی نشده رو دیدم افتضاح بود فرق دبستانیها با دانشجوها اینه که اونا به بلوغ عقلی نرسیدند


بنده هم استاد دانشگاهم . با نظرات فوق تا 80 درصد موافقم . اون 20 درصد هم مربوط به توهینها به دختران و پسرانه که نمیدونم چرا انتخاب منتشر کرده ولی اکثر خرفهای ما رو که از دزدی وسیع تو مملکته منتشر نمیکنه .


با مسائل روانی ناشی از گرایش به جنس موافق چه کار می کنید؟! خطر کدام بیش تر است؟
آیا در دبیرستان های (حتی نمونه) بررسی بیطرفانه انجام داده اید؟
در کل تعامل با جنس موافق اگر سر کلاس درس و بحث باشد خیلی کنترل شده تر است از برخوردهای اجتناب ناپذیر در جامعه به خاطر عقده های ناشی از کمبود اجتماعی.


ایکاش در دانشگاههای ما علاوه بر تفکیک جنسی دختر و پسر ، برای دخترها چهار واحد مادری و فرزند پروری هم گذاشته شود که دیگر تا یه مدرک لیسانس و فوق لیسانس گرفتند از مادری و خانواده داری عارشان نشود .

بله اقای نویسنده
ایکاش ادم چیزی رو بنویسه که واقعیت جامعه است نه واقعیت جیب خودش
اقای نویسنده
شما طبعا ادم مذهبی هستید
سی سال پیش حجاب اجباری را اوردند ولی امروز همه مسئولین فهمیده اند کار اشتباهی کردند ولی نمی توانند بگویند
راجب دانشگاه امام صادق و امام زهرا هم دچار اشتباه نشوید که اکثر مسئولین از امام صادق هستند بلکه چون این دانشگا سیاسی و و ابسته است پس مسئولین را از انجا انتخاب میکنند ولی از بقیه دانشگاه ها انتخاب نمیکنند
تا کنون چند دانشجوی فوق لیسانس و دکتری امام صادق توانسته اند بروند در دانشگاههای اروپا و امریکا ادامه تحصیل دهند؟
در حالیکه هزاران دانشجوی دختر و پسر دانشگاه شریف و تهران و صنعتی اصفهان و غیره در معتبرترین دانشگاههای جهان مشغول تحصیل و حتی استاد شده اند و انجا تدرس میکنند
وقتی از منبعی پول میگیرید که اندیشه و تئوری انها رو ترویج داده و برای ان تبلیغ کنید لطفا قبلش کمی مطالعه کنید
این نوشته شما دقیقا مثل تبلیغات نوشابه و پفک در تلویزیون است که همه می دانند مضر است ولی چون برایش پول پرداخت شده پس تلویزیون ملی پخشش میکند


و باز هم همان حرف های تکراری
و باز هم پس رفت با سرعت بیشتر


یک ذهنیت مریض


سخت بود ولی حوصله کردم و کل مقاله رو خوندم! کلأ مقاله جالب و خوبی در مقام دفاع از تفکیک جنسیتی یا به قول شما تفکیک جنسی دانشگاه ها بود، ولی آقا رامین عزیز شما در نتیجه گیری آیتم 20 فرموده اید: "طبیعی است که اگر دانشگاهها و نیز محیط های ادارای و شغلی تفکیک جنسی شوند دیگر شاهد این همه زحمتِ زنان برای آرا و ویرا کردن و هزینه های بالا خرج کردن و خود را به آب و آتش زدن نیستیم." سوالی که اینجا پیش میاد اینه که تا کی؟ واقعأ تا کی آقا رامین؟ تا کی و کجا میشه تفکیک جنسی رو ادامه داد؟
فکر نمی کنم این کارا چاره کار باشه، همینطور که خودتونم قبول دارید این کار اگر بیهوده نباشه کم هوده است اونم خیلی کم هوده! و ارزش این همه حرف و حدیث به جان خریدن هم نداره.


من با طرح تفکیک در بعضی رشته ها مخالف نیستم ولی این نوشته خیلی قسمتهای بی محتوایی داشت

مثل بند 6 و ...


نه بابا!! این همه خوبی داشت و ما خبر نداشتیم!! جل الخالق!


خوبه نظرییات فرویدو خوندیو اینو نوشتی اتفاقا تفکیک جنسی تو این شرایط غیر از ایجاد محدودییت و معضل فکری جدید بابت این محدودییت برای جوونا فایده ای نداره تمام نتیجه گیری هایی که در پایان هر بخش بش رسیده بودی برعکسش درسته بحث که زیاده ولی این هم یکی ازون تصمیم هایی که بجایه مردم و از طرف مردم گرفته میشه . اگه شما فکر می کنید مثل بقیه مسائل اولش سخته بعد آسون میشه باید بگم کاملا درست گفتید چون مردم ما به اینکه زور بالا سرشون باشه و حقی نداشته باشن در طول تاریخ عادت کردن و حتما یکی از دلایلش در طول تاریخ امثال شماها بودید گرچه که می دونم این مقاله فقط برای دریافت نظرات مردم بوده


قصدم این بود که به کل ایم مطالب یه جواب بدم، نتونستم تحمل کنم! هرچند هم که فکر میکنم جزو آمار نظرهای غیرقابل انتشار بیاد.
در مورد هر بند، یه توضیح داشتم که بترتیب شماره ذکر میکنم:
3- با توجه به آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، معتبرترین دانشگاه ایران، دانشگاه تهران هست که البته اون هم در رتبه 300الی 400 قرار گرفته، و حتی اسمی از صنعتی شریف هم نیست، چه رسد به موارد مورد نظر ایشان. حالا اساس و منبع این رتبه‌بندی برای ایشان چه بوده، عنوان نکرده‌اند.

4- بنده هیچ زشتی در ایجاد رقابت درسی براساس جنسیت نمی‌بینم! با توجه به اینکه نیمی از دانشجویان را می‌توان در گروه دانشجویانی با انگیزه معمولی برای درس‌خواندن طبقه‌بندی کرد، چه اشکالی داره که پسرها و دخترها توفکر رقابت با هم باشند؟ غیبت کمتر، حضور موثرتر در آزمایشگاه یا عملیات مختلف، حضور بیشتر در کتابخانه‌ و ... چه نتایج ضددرسی و ... می‌تونه داشته باشه که باعث افزایش انگیزه بخش بزرگی از دانشجویان باشه.
آرامش خاطر در کلاسهای تک‌جنسی (!) رخوتی تدریجی را برای اکثریت عادی دانشجویان به دنبال داره، اقلیت درسخون تحت هرشرایطی کارخودشون رومی‌کنن. ضمن اینکه حضور دختر و پسر در یک کلاس، ملاحظاتی اخلاقی رو بر جو کلاس حاکم می‌کنه که باعث میشه استفاده از القاب و الفاظ نامناسب در کلاس‌های مختلط به مراتب کمتر از کلاس‌های تک‌جنسی باشه.

5-دانشگاه و دوران دانشگاه، بهترین شرایط برای شناخت پسر و دختر از هم هست. هم‌کلاس و هم‌رشته و هم‌دانشگاهی و ... هم‌هدف بودن (در درس، پروژه یا...) کافیه تا بتونه بهانه‌ای برای ایجاد یک ارتباط سالم باشه که در بیرون از محیط دانشگاه امکانش نیست. خارج از دانشگاه به جز همسایه و فامیل، همه رهگذرند! کسی که هدفش درس‌خوندنه، درسش رو می‌خونه، این بین شاید هم یک‌نفر جلب‌توجهش رو بکنه، دورادور زیرنظر می‌گیره و ... اگه هم که نه، برای فقط درس‌خوندن نیومده باشه (!!) بازهم از توخیابون و ... گشتن خیلی بهتر و کم‌خطرتره! یکی، دوتا، سه‌تا... نظرش رو جلب می‌کنن! و بالاخره تو مدت تحصیل اونقدر برخورد و شناخت پیش میاد که بتونه یه انتخاب انجام بده تا قدمی برداره و اقدامی بکنه!

6-نویسنده عزیز نمی‌دونم چه رده سنی هستند! عدم اقبال پسران به دانشگاه بخاطر تنبلی، بی‌استعدادی و ... نیست. پسر دوروبرش رو نگاه میکنه! از لیسانسه تا دکتراش برای کار علاف هستن! با فوق‌لیسانس میره آژانس کار میکنه! میبینه تحصیلات عالیه براش فقط یه کلاس می‌تونه باشه که برای شروع زندگی حتی براش یه دست کت‌شلوار هم نمیشه! چه رسد به منبع درآمد! انگیزه‌ای برای درس‌خوندن نیست! میگه برم سربازی زودتر بیفتم دنبال کار و کاسبی! اونائی که سرمایه‌ای چیزی دارند، میرن تو خط کاسبی و ...، یه نگاه به آمار افزایش چندبرابری واسطه‌گری و ... همینو تائید می‌کنه! بدشانسها هم گیر دوست ناباب می‌افتن! یا معتاد می‌شن یا خلافکار!
آقای نویسنده! پدر، پدر هست! خیلی از ماها پدران و مادران بی‌سواد داشته و داریم! اما شان و منزلت اونها برای فرزندانشون کمتر به سواد و تحصیلاتشون ربط داره! اگر مادر خونه تحصیل‌‌کرده باشه، اگه بقول شما مدیر باشه، مطمئن باشین اون جایگاه درخورشان همسرش رو مقابل فرزندانش ایجاد می‌کنه!! حالا این پدر باسواد باشه یا بی‌سواد. ضمن اینکه بی‌سواد بودن پدر به مفهوم بی‌اقتداریش نمی‌تونه باشه! پدر هم اگه پدر باشه، جز صلح فرزند و خانواده‌اش چیزی نمی‌خواد.

7- برخلاف نظر شما فکر میکنم که این امر تشدید خواهد شد! میگن هرچی رو که نهی کنن، بهش حریص‌تر می‌شی! مثل انرژی هستهای که آخرش ما کار خودمون رو کردیم! حضور در کلاسی مختلط، در محیط و دانشگاهی مختلط، اون حساسیت و کنجکاوی و ... در مورد جنس مخالف رو کم‌رنگ و تعدیل نمی‌کنه؟ با این نگرش احتمالا نظر شما در مورد دانشگاه‌های بلاد کفر (!) اینه که اونها جز خانه‌فساد و فحشا نیستن! احتمالا این همه پیشرفت در علوم مختلف رو هم دانشجویان اقلیت مذاهب دیگه من‌جمله مسلمانان می‌کنند که به اسم اونها تموم میشه!! دوران دبیرستان و دم مدرسه دخترونه ... و شرو شور 16 هفده سالگی رو میخواین تا چندسالگی ادامه بدین؟!

8- نه عزیز! سن ازدواج ربطی به این یکی نداره! سن ازدواج اگه بالا رفته بخاطر مسائل مادی هست! به این خاطر هست که پسرها چه تحصیل‌کرده و چه سیکل و ...، یا بیکار هستند، یا درگیر قراردادهای کوتاه‌مدت، خبری از بیمه نیست، از فردای خودش مطمئن نیست و تنش روز و شب میلرزه که موعد تمدید قرارداد، عذرش رو نخوان! هرچی هم درمیاره خرج خونه و خواهرو برادر کوچکترش میکنه تا یه باری از رو دوش پدر و مادر برداره! خواهری که جهاز می‌خواد، هرماه به هرماه یه سوراخی برای بلعیدن حقوقش دهن باز می‌کنه، یه بار قسط دانشگاه داداش کوچیکه هست، یه بار خرج بیمارستان مادر یا ... ، این شرایطی هست که بالای 60درصد پسرها باهاش درگیرن، البته اونهائی که معتاد و خلافکار و سربار نیستن! این چیزی هست که باعث میشه سن پسر بالا بره و نتونه ازدواج کنه، خواستن رو می‌خواد! امکانش نیست، دختران هم خواه ناخواه با کمبود خواستگاران مناسب روبرو می‌شوند.
این وسط نیاز غریزی هست که باید باهاش بجنگی، سرکوبش کنی، بشه یه عقده و ...! انگار اگه سن ازدواج یه ماه بالاتر بره، از اون طرف سن برای ارتباط‌های نامشروع یه ماه پائینتر میاد!
خود شما برای دختر یا خواهرت اگه خواستگار بیاد، چه شرایطی رو درنظر داری؟ با این اوضاع اقتصادی، وقتی خودت از یه خانواده متوسط باشی، انتظار نداری طرف لااقل یک کار ثابت و پایدار داشته باشه؟ اونی که خودش خونه داره، برات موجه‌تر نیست؟ میای دخترت رو به یه دانشجوی ساده وو عادی که اتفاقاً تو همون دانشگاه‌های مدنظرخودتون درحال تحصیله بدی وقتی نه پدرش سرمایه‌داره، نه پارتی داره و نه رابطی؟ تحکیم بنیان خانواده امروز درمانش اگه یه چیز باشه، اون بهبود اوضاع اقتصاد جامعه هست، هرچند خیلی عوامل توش تاثیر گذارن، اما ریشه اصلی همونه که ذکر شد.

9- برای این طرز تفکر واقعا متاسفم!!
حضور در یک کلاس دخترونه چطور میتونه چنین تفکری رو به یه دختر القا بکنه؟: هووم... تجزیه و تحیلی نمودارعنکبوتی... "آره! من باید ازدواج بکنم!!" ریشه‌های اختلاف بین اصحاب در جنگ... "داره دیر میشه! پس کی میان خواستگاری؟"
دختران مدرن با این همه آلودگی و کثیفی... پسرانی که سراغ اینها میروند هم خود کثیفند؟ واقعا برای شما متاسفم که چنین دیدی نسبت به خواهران و برادران خود دارین! اگه ایرانی باشین حتی در صورت واقعیت هم از بیان چنین اظهار نظری باید شرمنده و خجل باشین و روسیاه! حتی یک مومن هم در مورد دشمنان چنین اظهارنظر نمیکنه که شما به خواهران و برادرانتون چنین ناروا نسبت می‌دهید!
یعنی من هم کثیف هستم؟ خواهران و برادرانم هم کثیف و آلوده‌اند؟ خیلی دوست دارم تحصیلات و محل تحصیل خودتون رو اعلام کنید تا ببینیم میشه برای این طرز نگرش، ریشه‌یابی کرد؟

10- اونچه باعث کاهش بی‌بندوباری میشه، تفکیک جنسیتی نیست! تربیت و فرهنگ خانوادگیه، فرزندی که چنان تربیت شده باشه که خوب و بد رو تشخیص بده و حتی راضی بودن پدر و مادر براش مهم باشه، مقید به رعایت اصولی که بهشون معتقد نیست، نشده باشه، چه در شهر خودش، چه در غربت، چه در دانشگاه تک‌جنسی و چه در محیط مختلط و ... اعتقادات خودش رو زیرپا نمی‌گذاره! اگه ندونه برای چی مجبور به چادرسرکردنه، مجبور به حرف نزدنه، مجبور به خانه‌نشینی هست، مترصد فرصتی هست که تمام این قیدها ازش برداشته بشن تا همونی بشه که می‌خواد!!!! چون خودش نخواسته محجبه باشه! مجبور بوده! خودش نخواسته لباس پوشیده و مناسب بپوشه! این ساده‌ترین چیز عقده‌ای میشه که وقتی 50 کیلومتر از اون خونه و محل و داداش و پسرعمو دور شد، همونی بشه که فکر میکنه میخواسته باشه!!! اگه تربیت اصولی باشه، رسوم و فرهنگ متعصبانه‌ تعدیل بشه، چه نیازی به این عقده‌گشائی هست؟ چرا باید بیرون از خانه و محل و شهر، مامن و شهررویاها باشه؟

11- همین چندتا پاراگراف بالاتر اتهام آلوده بودنو کثیفی به دختران زدید، الان اکثریت رو خوب درنظر میگیرید؟! سهم پسرها دردانشگاه رو چیز دیگه‌ای تعیین می‌کنه که پیشتر عنوان شد!

12- بعید می‌دونم برای دیگران چنین باشه!

13- عزیز! میگن برای دوران نامزدی حداقل باید یک‌سال تامل کرد تا شناخت کافی کسب بشه، دختر و پسر و خانواده‌ها زمان خواستگاری همه تخت تاثیر شرایط هستند، همه چیز تصنعیه! همه چیز ظاهری و مجازیه! همه یه جور ماسک به چهره داریم تا خودمون رو خوب و بدون عیب جلوه بدیم یا بدیهامون رو بی‌اهمیت. پسر و دختر ناخودآگاه تحت تاثیر شور و هیجانات هورمونی هم هستند! تا قبل از این که با کسی ارتباط و دوستی نداشتند! این شور و هیجان همانند دستی هست که پسر و دختر رو تو نمایشگاه شخصیت‌شون به جلو هل میده و نمی‌گذاره اونها در مورد فلان و فلان بعد شخصیت طرفشون کمی تامل بکنن، ممکنه متوجه بشن، اما انگار یکی دم گوششون میگه: ای بابا! این که چیزی نیست! بعدا راجع بهش میشه باهم کنار اومد! مهم اینه که الان کنارشی و قراره زن و شوهر بشین! اینه که وقتی عقد کردن و شش ماه گذشت، با کوهی از اون "ای بابا" ها روبرو میشن که باید درموردشون با طرف مقابلشون به تفاهم برسن!! اگه مسائل مادی و مشتقاتش (!!) گریبانشون رونگیره، همینها اونقدر هستن که همون اول زندگی نیم بیشتر انرژی و وقتشون رو صرف رتق و فتق این ای‌باباها کنن و بعضاً هم این سئوال براشون و درخفا پیش میاد که واقعاً ما دوتا سر چی باهم تفاهم داشتیم؟؟!! دوران دانشگاه، محیط کار و ... همه این شرایط رو فراهم میکنه تا شما طرفتون رو نه فقط دربرابر خودتون که در برخورد با دیگران و شرایطی که شما توش دخیل نیستین، ببینین و بشناسین! آیتم‌های بیشتری رو لیست میکنین و براون مبنا راحت‌تر تصمیم می‌گیرین، کسی چه می‌دونه، شاید حتی از جلورفتن یا جواب دادن هم منصرف بشین!! اما این شناخت در کوچه و خیابان و مهمانی فامیل و در و همسایه امکانش خیلی کمه.
عزیزجان، اگه ازدواج از نظر شما صرفاً تولید مثل باشه، بله! چه نیازی به شناخت هست؟ زن با لباس سفید اومده، با لباس سفید هم میره!! مرد هم که هرچی بود! معتاد از آب دراومد، خلافکار شد، بیکار شد، بدهکار شد و ... همینی که هست! خب این بنگاه‌های ازدواج هم کارشون همینه! شرایط طرفین رو لیست می‌کنن و طبق نیاز معرفی میکنن، این خیلی ایده‌آل باید باشه! نه؟
اما امروز فرزندان این پدرو مادر نیاز به تعامل و تفاهم اونها دارند تا بتونن تو قرن 21، نسل عقب‌افتاده به حساب نیان. زن امروز برای خودش حقوقی قائل هست که مادران ما نبودند. زن امروز با مسائلی روبرو هست که مادران ما نبودند. مرد امروز هم همینطور. وقتی شناخت مناسب و کافی اولیه نباشه، در برابر مسائل پیش‌آمده، به دنبال راهکار خواهیم گشت، با گفتگو و روش‌های مختلف سعی در رفع داریم، اگه نشد، تحمل می‌کنیم!! اما یک مسئله، دومسئله، سه مسئله و ... که گذشت، کوچکترین مسئله لاینحل بعدی منجر به انفجار میشه! بایدهای دیروز پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما، امروز باید نیستند! امروز وظیفه نیستند، حق هستند و ...!

14- آخه تجربه می‌گه: قانون بدی نرفته که جاش خوب بیاد!! جور دیگه‌ای می‌گفتم غیرقابل‌انتشار می‌شد! مثال خوبان در این بین، زیر خروارها مثال فاجعه دفن میشه!

15- بعید میدونم این 2 یا 4 سال اختلاط جنسیتی باعث بروز چنین پدیده‌ای بشه که در غرب ریشه چندصدساله داره!

16- فکر می‌کنم که شما خیلی باید مورد نحقیر از طرف جمعیت اناث قرار گرفته باشید که در چند مورد به این موضوع اشاره کردین!!! درمونش تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها نیست، چیز دیگه‌ای هست!
خوابگاه دانشجوئی تعطیل شود؟! تو کدوم سیاره دارای حیات چنین تصمیم یا قانونی رو اجرا کردند؟ البته بعید نیست شما نیم‌نگاهی به طالبان داشته باشین که خوشبختانه چندان دور هم نیستند!!

17- در خصوص نوع نگاه و نگرش توهین‌آمیز شما به دختر ایرانی و فرهنگ و تربیت خانوادگی قبلا گفتم!

19- شما در خصوص پیاده‌روها، خیابان‌ها، پارک‌ها، پاساژ و بازارها نظری ندارین؟ بهتر نیست اونها رو هم زنونه مردونه بکنین؟

20- خاک‌بر سر پسری که بخاطر آرایش یک دختر جلب اون بشه!!! و بالعکس! شما هم نگران دخل و خرج اینهانباشین، وگرنه خیلی از گردن‌کلفتها و واردکنندگان و تولیدکنندگان محترم لوازم آرایشی ورشکست میشن!

22- بستگی داره به اینکه شما هدفتون از این کار چی باشه، قدر مسلم برای کاهش سن ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و کاهش بی‌بندوباری و فساد و فحشا و کاهش آمار طلاق و ... جواب نخواهد داد!

23- باید دلایل اینکه چرا پدر یا شوهر کم‌سواد هستند رو ریشه‌یابی کرد! چرا با افزایش سطح تحصیل دختران که زنان و مادران فردا هستند مخالفت می‌کنید؟

24- تفکیک جنسیتی درمون این هم نیست!

25- من شخصاً اطرافم با دختری مواجه نشدم که از این مادرشدن یا خانواده‌داری عارش بشه! اغلب آرزوی رفتن به خونه خودشون رو دارن و شور و ذوق وسیله خریدن، چیدن و نقش زن و مادر رو ایفا کردن. اونهائی که شما میفرمائید، باید شرایط خاصی داشته باشند که زیاد هم به پست حضرتعالی می‌خورند!

26- عشق ربطی به این چیزها نداره، تربیت و فرهنگ ما باید به این موضوع رسیدگی کنه، کمبودها برطرف بشه تا عقده‌ها سرباز نکنن! عشق باعث تعالی میشه، عشق باعث میشه تا انسان خودش رو بهتر بشناسه، عشق میتونه بال پرواز بشه و جایگاهت رو ارتقا بده. اونی که تا حالا نگاه دختر یا پسر رو ندیده، نمیدونه لرز دلش مال چیه!! فکر میکنه عشقه که داره در می‌زنه!! اما وقتی تو یه روز صدبار با صدنگاه مختلف اون حس رو تجربه کنه، براش عادی میشه و اونوقت فقط همون عشق هست که اون دل رو میلرزونه!!

27- باز بدبینی به جماعت زن، باز ایراد اتهام!
اگه میزان وفاداری زنان کم شده قطعاً درمانش تبلیغ چندهمسری و تفکیک جنسیتی دانشگاه نیست!!!

28- تااونجا که ما میدونیم، تنها خوابگاهاشون از هم جدا هست! مربی مرد و زن دارند، مدرس و استاد هم همین‌طور. اما کلاس تک‌جنسی ندارند! بحث رقابت ورزشی زن و مرد هم نیست، مگه اینکه تو کشور احمق‌ها باشه! ضمناً در خصوص رشته حرکات موزون در زیرآب، ژیمناستیک، باله و ... این خانمها هستند که آقایون باید برای رقابت با اونها خیلی تلاش بکنند!!

29- عشق‌های آتشین در دانشگاه... با وجود حراست و کمیته انضباطی و ...؟! پس اینهمه اسیدپاشی و به رگبار بستن و ... که میشه، همه مربوط به خواستگار شکست‌خورده دانشجو هست؟

30- یه چند سال که گذشت، دوست دارم آمار طلاق این دوتا دانشگاه رو هم با هم مقایسه کنید!

درنهایت اونچه به نظر میرسه اینه که نگارنده، دیدی شدیداً منفی و بدبینانه نسبت به دختر و زن در جامعه امروز دارند، به طوری که وجود اونها رو باعث ضایع‌شدن حقوق حقه آقایان، تحقیر و به فلاکت افتادنشون میدونه!!! و بر همین نگرش این مطالب رو نگاشته‌اند!!!


تعداد قابل توجهی از دخترها برای خوش گذرانی و دوست یابی به دانشگاه می آیند به همین علت هفتاد درصد دانشگاهها دختر شده است
خدا واقعا شفاتون بده. یعنی اینقد دیدن پیشرفت دخترا براتون سخته که میخواین اینجوری بهونه بیارین؟ یعنی دخترا نمیتونن برای اینکه با سواد باشن و پیشرفت کنن برن دانشگاه و دلیلشون این چیزاست؟ خنده داره!!!


موافقم


اینهایی که گفتی چه ربطی به خوبی های تفکیک جنسی داشت، خیلی از مرحله پرتی که این دلایل نا مربوط رو به موضوع ربط می دی.بهتره واسه این 32 بند که بعضا تکراریه بحث های تخصصی که هست رو مطالعه کنی


بسیار خندیدیم و فیض بردیم...


آقا شما مطمئنی تو دانشگاه درس خوندی جای دیگه نرفتی برای درس خوندن ؟؟؟


واقعا که برای سایت انتخاب متاسفم که چنینن مطلب مزخرف بی منطق که نشالن از بی سوادی نویسنده وعقده های روانی وشخصی او می باشد را در سایت درج کرده است


الان شماره اول هم جزو خوبی های تفکیک به حساب میاد ؟؟


پس دخترهایی که تا حالا تو دانشگاههای مختلط درس خوندن همشون .... ؟ این آقا که اینها رو نوشته خودش خواهر و دختر تحصیل کرده داره ؟


پس در این صورت تفکیک مجلس شورای اسلامی بر دانشگاه ها اولی ست چون در دانشگاه در کلاس های مختلط حد اقل دختر ها در یک طرف کلاس و پسر ها در یک طرف دیگر می نشینند ولی در مجلس خانمها کاملا توسط آقایان احاطه می شوند که بسیار فساد آور است !


esmah - کلن - آلمان
به طور حتم تفکیک جنسیتی جز عقب موندگی و پس رفتن هیچ آثاری نخواهد داشت، . اما برای کشوری که تا مقطع دیپلم این جدا سازی درش اعمال می‌شه خیلی‌ مسخره هست که در مقاطع بعدی این کار انجام نشه. به نظر من هم این کار باید خیلی‌ وقت پیش اجرا میشد. خیلی‌ از افراد که در طول ۱۲ سال تحصیلشون بدون حضور جنس مخالف بده به یکباره این همنشینی شوک بزرگی‌ براشون هست. این رو به عینه دیدم که میگم
جمعه 3 شهريور 1391 - 01:58
STING68 - گنبد - ایران
پسرهای شرور و متجاوز ایرانی رو چه به ذانشگاه حالا اونم مختلط ؟!!!!!........جاشون اش خور خونست اونم 24 ساعته اماده باش.........به امید دانشگاهای غیر مختلط تا یک کم دخترها از دست پسرهای اعیاش حتاک لاقید متجاوز راحت بشن ............از اون طرف جامعه و دخترامون سالم در میان
جمعه 3 شهريور 1391 - 00:49
perspolis123456789 - پراگ - چک
اره تفکیک هست، بین مرد‌ها و زنها دیوار کشیدند، پیاده روها رو جدا کردند ،دخترها رو رو زنده به گور میکنند و .. تا کور شید دوباره بخونید : تا کور شید ، یه مرتبه دیگه هم بخونید : تا کور شید خوب شد؟- آخه مرد حسابی‌ خارجیها کم برامون صفحه میزارند که شما هم از کاه کوه میسازید؟ من نمیگم مشکل نیست ،صد در صد هست ولی‌ نه اینقدر که چاخان که شما می‌کنید که با یک من عسل هم نمیشه خوردش. پس آخرین مرتبه میگم : کور شید
جمعه 3 شهريور 1391 - 02:10
behbahani - اهواز - ایران
مطمئنید نویسنده این مقاله عقده جنسی نداره؟
جمعه 3 شهريور 1391 - 02:21
دل سوخته - اریزونا - امریکا
خوب اون موقع دقیقا مثل حوزه های علمیه همجنسگرا میشن وقتی شما حیون های کثیف همه چیزو از دریچه شهوانی بهش نگاه میکنید
جمعه 3 شهريور 1391 - 03:31
مارتين - لندن - انگلیس
اصلا عاقلانه نیست
جمعه 3 شهريور 1391 - 04:29
bita tehrani - ونکوور - کانادا
آخرین شیرین کاری این رژیم، جدا کردن زنان و مردان، یعنی تفرقه افکنی و به دونیم کردن جامعه است. به عنوان نمونه مزاحم شدن زن و مرد و باهم بودن آنها در سطح جامعه از خیابان، پارک، سینما، شب نشینی، دخالت در درون زندگی و خانوادگی مردم، و حتی گردش و کوهنوردی، مزاحم و وبال گردن مردم است. آخرین شگرف ضد انسانی این رژیم، جداکردن دانشجویان دختر و پسر در کلاس های درس دانشگاه، و حتی پستی و فروتنی بالاتر آن که تلاش دارد دانشگاهها را مانند حمام زنانه به دوبخش زنانه و مردانه تقسیم کند. علت را باید هم به همان فلسفه تفرقه انگیزی برای حکومت بهتر، و ازسوی دیگر هیزی و بدچشمی آخوند و نگاه پلید سکسی آنان نسبت به زنان، ناموس همه مردان، و همه جامعه دانست. تاریخ ایران نیز نشان می دهد که زن و مرد هیچگاه از هم جدانبوده اند. زنان حتی در گذشته فرمانده و سپهسالار لشکر و در جنگ ها شرکت داشتند. یوتاب فرمانده سپاهی بود که دوش به دوش برادر خود آریو برزن در برابر سپاهیان اسکندر ایستادگی کرد.
جمعه 3 شهريور 1391 - 05:20
bita tehrani - ونکوور - کانادا
ادامه...مردم ایران باید از تاریخ گذشته و نیاکان خود اندرز و پند بگیرند. نخست از آخوند بگذرند و او را به کناری گذارند که کمترین هویت ایرانی ندارد، و موجب عقب ماندگی کشورمان و ذلت و خواری مردمان ما است. دیگر این که از خرافات و افکار پریشان کننده ای که جنبه علمی ندارد، دوری کنند. آخوند، رمال، فالگیر، و آنهایی که از آسمان، ماوراء طبیعت، آخرت، و عذاب روز قیامت گفتگو می کنند، شیادان و کلاهبردارانی بیش نیستند که باید از خرید متاع دورغین آنان خودداری نمود.
جمعه 3 شهريور 1391 - 05:21
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
تمام مطلب تبلوری بود از حقد و حسد و کینه ورزی به دختران با استعداد و باهوش ایرانی , اگر افکار و عقاید این آقا اندکی به حقیقت نزدیک بود الان در تمام کشورهای غربی این همه متخصص و دانشمند و پژو هشگر نداشتیم , آخه نه که هر چی اختراع و پیشرفت در علم و تکنولوژی است توسط مردم مسلمان در کشورهای اسلامی پدیدار شده کلا تصمیم داشتم که بند بند این مطالب را و توهین هائی را که با به جوانان ایران کرده از بالا به پائین جواب بدهم ولی بعد فکر کردم که ارزشش را ندارد و آنقدر منفی خواهد گرفت که بخودی خود محو شود بیچاره جوانان ایران گیر چه جانور های تهی مغزی افتادنند فقط نمونه ای از تفکیک جنسیتی یا جنسی فیضه قم است که برای همه واضح و مشخص است که چه کسانی از انجا بیرون آمدند پس نمی شود گفت که طرح موفق و قابل توجهی بوده .
جمعه 3 شهريور 1391 - 05:00
morgan123 - واشنگتن - امریکا
قرص از کار انداختن قوای جنسی (در این خصوص کافور جواب نمیدهد!) به آلمان سفارش داده و بخوردشان دهید تمام مشکلات حل میشود!
جمعه 3 شهريور 1391 - 07:08
هومان سام - هانوفر - آلمان
اصلا چه دلیلی داره دختر درس بخونه..دختر باید شوهر کنه و کتک بخوره و بچه بیاره و اگر مهمان آمد تو آشپزخانه بشینه تا بشه الگوی زن اسلامی
جمعه 3 شهريور 1391 - 08:38
STING68 - گنبد - ایران
bita tehrani - ونکوور - کانادا.........تره به تخمش میره ........حسنی به باباش .............حرف شما درست و ولی پسرهای امروزی این مملکت سطح شعور و قانونمندیشون چیزی شده در حد دزدان دریایی سومالی.............اگه بدونی مواد مخدر عقده های روانی جنسی قومیتی و نژادی چه مجرمینی از پسرهای ایرانی ساخته..........حالا فکر کن این گرگها برن تو دانشگاه کنار دخترهای پاک و ساده
جمعه 3 شهريور 1391 - 09:29
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
واقعا یکی‌ از احمقانه‌ترین مقالاتی که به عمرم دیدم همین بود! باور نکردنی است که افرادی پیدا میشوند که این همه عقب مانده هستند و عقده‌های جنسی‌ و روانی‌ دارند. آیا در غرب که همهٔ پیشرفتها در اینجاست تفکیک جنسیتی هست؟! از همه مهمتر اینکه چرا همه مسئولین فرزندانشان در اروپا یا آمریکا تحصیل و زندگی‌ می‌کنن؟!!
جمعه 3 شهريور 1391 - 09:57
bita tehrani - ونکوور - کانادا
گنبد - ایران/ ۱) شما هنوز متاسفی یا دوباره "هیچی‌ " شدی؟! ۲) هر وقت از من عذر خواهی کردی بیا برای من کامنت بذار ۳) همه پسرا مثل شما و پسرای فامیلتون نیستند
جمعه 3 شهريور 1391 - 10:28
shahab46 - هانوفر - المان
STING68 - گنبد - ایران - قاط زدی حسابی‌
جمعه 3 شهريور 1391 - 11:19
STING68 - گنبد - ایران
Royan امریکا..............شما دخترت رو بفرست مدارس امریکا تا در استخر محتلط با هم شنا کنند و بعد از 18 سالگی مادر بزرگ بشن از نوه شون !!!!!.............مغزت رو با فرهنگ لیدی گاگای شستشو دادن
جمعه 3 شهريور 1391 - 10:37
brother - لندن - انگلیس
گنبد،چرا نمیگی پسرهای زیادی از دست زنان .. مثل تو در زندانهای ایران هستند بخاطر قانون کثیف مهریه،چهره واقعی زنانی مثل تو در خارج کشور هستند که برای بدست اوردن پول زیاد همه چیز انسانیت را زیر پا می گدارند و بعد وردان را مقصر میدانند برو خودتی
جمعه 3 شهريور 1391 - 12:41
مارتين - لندن - انگلیس
اصلا عاقلانه نیست
جمعه 3 شهريور 1391 - 12:45
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
STING_گنبد . فاطى کماندوى سایت. این اشرارى که میگى حتما در"گنبد" زیادهستند چرا به ....خودت توهین میکنى؟فکرکنم خصوصیات مردان اطراف خودت روبیان کرده باشى اینطورنیست؟
جمعه 3 شهريور 1391 - 13:23
STING68 - گنبد - ایران
brother - لندن - انگلیس..............عمووووووو چی چی ووگووی برا خودت من پسرم اینها .........حالا من عینه یک مرد امدم حقیقت قضیه رو گفتم دلیل نمیشه نامرد باشم ...........سر کار خانم bita.tehrani بنده معذرت میخواهم بابت توهینی که به شما در کامنتم کردم.......پوزش و طلب عفو و بخشش...........باز هم میگم امروزه روز دانشگاه در ایران به هر چیزی شبیه هست الا دانشگاه
جمعه 3 شهريور 1391 - 13:30
andisheh mehr - لندن - انگلیس
sting 68 gonbad گنبد ،فرهنگ لیدی گاگا را مسخره نکن ، به فرهنگ خودت بخند که هنوز از ترس شوهر خاله تعصبی خودت خاله خودت را نمیتونی‌ بوس کنی‌ !!. این عقب موندگی فکری فقط برای مسلمانها است.اینجا کلیسا میشناسم که ۳ تا اتوبوس زن و مرد مسیحی‌ را میبرد لب دریا ، لخت می‌شوند میروند داخل آب بدون اینکه کسی‌ فکر زشتی به سرش خطور کند .محرم و ناا محرم فقط در دین اسلام تعریف شده .ببین تو الان کجای کاری !!.
جمعه 3 شهريور 1391 - 16:15
andisheh mehr - لندن - انگلیس
دلایل آقای مهر آیینی به دور از منطق و نشاندهنده عدم شناخت ایشان از دین خود (اسلام) و ابتدایی‌ترین مسائل علمی‌ می‌باشد.اظهار نظر ایشان راجع المپیک هم خیلی‌ مسخره است و مطمئنا اگر در المپیک شرکت می‌‌نمودند در رشته پر حرفی‌ و چرند و پرند مدال طلا برای ایران به ارمغان میاوردند. ایشان نوشته اند که کودک دبستانی میل جنسی‌ ندارد .پس آخه بچه مسلمان پیغمبرت چطوری با دختر ۹ ساله ازدواج کرده؟دینت چطوری این ازدواج با دختره ۹ ساله را توصیه کرده؟ برو اول دینت را بشناس بعد راجع به غرب که اصلا اینجا زندگی‌ نکردی صحبت کن!. ایشان نوشته اند که دانشگاهی‌ها در اوج شهوت جنسی‌ هستند چرا نباید تفکیک جنسی‌ شوند!!تفکیک جنسی‌ مساله شهوت را حل نمیکند چون دختر یا پسر این کار را با هم جنس خود هم میتوانند انجام دهند .تربیت مهم است نه تفکیک جنسی‌!!. ایشان تفکیک جنسی‌ را موجب تمدد اعصاب می‌داند که به نظر من ایشان احتمال قوی خود تمایلات همجنس گرایانه دارند!!.
جمعه 3 شهريور 1391 - 15:57
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
STING68 - گنبد - ایران/ مغزت هم مثل اسمت گندیده بیخود نیست اسمت stiknky است , البته که بچه من مدارس آمریکا میره بهترین امکانات را دارد و استخر شنا و زمینهای ورزشی هم میره ولی خوشبختانه با افرادی مثل تو برخورد نداره هر که دور برش است یک انسان است سالم با تفکر سالم است , کسانی که سکس را در جنس مخالف نمی بینند بلکه انسانیت را میبنند و اینجا اگر یک فرد 18 ساله با یک شخص زیر 18 سال دوست بشود جرم است ولی در فرهنگ تو مرد 60 ساله با دختر 9 ساله همبستر میشه و مورد قبول است کاش لیدی گاگا یه شتشوی مغزی هم به تو میداد , ولی مثل اینکه تو بهتر از من ایشون رامیشناسی چون من تا حالا فقط اسمش را شنیدم و هیچ علاقه ای به دنبال کردن روند زندگی ایشون ندارم . برو ساندیست را بگیر ماموریتت انجام شد خوشحالم که کامنت من باعث شد به یه نونی برسی.
جمعه 3 شهريور 1391 - 18:39
bita tehrani - ونکوور - کانادا
STING68 - گنبد - ایران/ معذرت خواهی ت را قبول می‌کنم.ولی‌ واقعا مشکل داری.کامنت دوستان و کاربران سایت را بیشتر بخوان.یک کم هم توی کامنت گذاشتن خساست به خرج بده.خوب میشی‌.
جمعه 3 شهريور 1391 - 20:00
golly47 - فرانکفورت - المان
( خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی ) آخه ازگل‌ها !!! آخوند را ببینید چقدر شهوتی است از روی لباس لخته طرف را تجسم می‌کند بعد میاد صیغه نیم سأعته میکنند یعنی تمام موهبت‌های الهی را در مورد عشق عاشقی تبدیل به شهوت میشود ،آخونده کثافت بخاطر این جدا سازی می‌کند چون نمیتواند زن باسواد و فهمیده را در خانه تحمل کند زیرا بیسواد و بیشعور است .
جمعه 3 شهريور 1391 - 20:17
bita tehrani - ونکوور - کانادا
برادر برادر شما هم برو یک دوش بگیر که بد جور گند زدی به خودت.جهت اطلاع سرکار قانون مهریه را هم حکومت عزیزت گذاشته که جنابعالی واسه ش سینه می‌زنی!
جمعه 3 شهريور 1391 - 21:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.