قبر حمیدرضا پهلوی در قبرستان بهشت زهرا تهران

حمیدرضا پهلوی یازدهمین فرزند رضا شاه پهلوی وهفتمین پسر و پنجمین فرزند از بطن ملکه در ۱۳ تیر ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در تهران سپری کرد. او پس از برکناری و تبعید پدرش با او به آفریقای جنوبی رفت و پس از مرگ رضا شاه در سال ۱۳۲۳ برای ادامه تحصیل به بیروت فرستاده شد .

 
در سن ۱۹ سالگی مقدمات ازدواج او را فراهم کردند و در سال ۱۳۳۰ با دخترعموی مادرش مینو دولتشاهی فرزند ابوالفتح دولتشاهی ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام نیلوفر پهلوی شد ولی این ازدواج اندکی بعد منتهی به جدایی گردید. او سپس با هما خامنه ازدواج کرد که از او هم صاحب دو فرزند به نامهای نازک و بهزاد پهلوی شد. این ازدواج هم دوامی نیافت تا اینکه در سال ۱۳۴۰ به طور کامل از دربار طرد شد و عنوان شاهزادگی از او سلب گردید. نامبرده به علت عدم ارتباط با خاندان پهلوی، پس از انقلاب ۱۳۵۷ ه.ش ایران را ترک نکرد. وی پس از چندی زندانی شد و نهایتا در سال ۱۳۷۱ درگذشت و در قطعه ۷۶ ردیف ۲۷ شماره ۶۴ بهشت زهرا دفن شد.

+200
رأی دهید
-113

gogoli - تهران - ایران
در برخی منابع اسم ایشون در ماجرای قتل زن زیبایی به نام "فلور" در سال 1339 بعنوام عامل پشت پرده برده شده که در زمان خودش در تهران خیلی سر و صدا کرد. به گفته ماموران پلیس فلور به هنگام مرگ سه ماهه باردار بود. حدس زده میشه که پدر فرزند فلور، همین حمید رضا پهلوی بوده. البته در اون ماجرا در نهایت قتل به گردن خدمتکار 14 ساله فلور بنام سعد الله افتاد. اما اینکه این ماجرا تا چه حد حقیقت داره شاید هرگز برای مردم عادی معلوم نشه.
‌پنجشنبه 15 تير 1391 - 23:54
shaali - سوپوت - لهستان
این مرحوم خیلی‌ خانواده پهلوی را اذیت و آزار کرد. خدا از سر تقصیراتش بگذارد و تسلیت به خانواده پهلوی انشاله غم آخر باشد
جمعه 16 تير 1391 - 00:04
Labe karoon - اهواز - ایران
حالا اینقدر زوم کنید تا بیان از ریشه درش بیارن...
جمعه 16 تير 1391 - 00:07
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
درود بر خاندان وطن‌پرست و مظلوم پهلوی از رضا شاه کبیر تا شاهزاده رضا، ملکه نیکوکار فرح دیبا تا ملکه‌ آینده ایران پرنسس نور دختر شاهزاده رضا پهلوی. به امید ریشکن شدن حکومت جهل، جنایت و اشغالگر فاسد اسلامی در کشور اشغال شده ما. امین
جمعه 16 تير 1391 - 00:19
mashady - منچستر - انگليس
مرگ بر خاندان کثیف پهلوی
جمعه 16 تير 1391 - 00:50
*Fanoos* - ايران - ايران
ولی خودمونیم ها چه علاقه ای این خاندان پهلوی به رضا دارن ؟!خدا رحمتش کند
جمعه 16 تير 1391 - 01:04
mashady - منچستر - انگليس
شرط میبندم این بدبخت رو هم رضا پهلوی سربه نیست کرده داداش خودشو که عین آب خوردن کشت، نامرد
جمعه 16 تير 1391 - 01:09
baran828 - تهران - ایران
فکر کنم بر اثر اعتیاد مرد.
جمعه 16 تير 1391 - 06:30
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
کلا خانواده پهلوی ارادات خاصی به امام رضا داشته چون همه رضا بودند . رضا شاه . محمد رضا و علی زضا و رضا و حالا هم حمید رضا ؟؟؟؟؟ این خاندان اگر خود را ایرانی میدانستند چرا برای فرزندانشان یک اسن ایرانی انتخاب نکردند .!!!!! این مذهبی بودن شاه بود که ملت ایران را به دامان خمینی انداخت .
جمعه 16 تير 1391 - 07:24
jancool - پاریس - فرانسه
آقایی که از مونیخ آلمان کامنت گذاشتی اینطور که از نام کاربریت معلومه جنابعالی عاشق اسراییل و آمریکا زیاد هستی و بدون مردم ایران چه حکومت قبلی و چه این جدیده هیچکدوم برا مردم مردم داری نکردنو مردم ایران همیشه مظلوم واقع شدن و زنده باد مردم ستمدیده و اینهمه از اون حکومت فاسد پهلوی خوب نگو و هیچکدومشون جز خیانت کاری نکردن.
جمعه 16 تير 1391 - 07:26
iran7 - زنجان - ایران
shaali - سوپوت - لهستان اتفاقاکار خوبی کردش روحش شاد ان شاء الله اون دنیا روحت باپهلوی ها باشه کوته فکر
جمعه 16 تير 1391 - 08:00
بی خیال - کرمان - ایران
لعنت به همه پادشاهان پهلوی ها. خصوصا رضا میرپنج که با خیانت و دور زدن مجلس به حکومت رسید و باعث عقب افتادگی ملت شد. از چنین آدم خبیثی همین بچه های خبیث هم باید بوجود میومدن. مثل محمدرضا که دوبار از ایران فرار کرد و با خیانت هاش سبب شد تا آخوندها یک حکومت دیکتاتوری دیگه رو راه بندازن و مردم رو به روسیه و چین بفروشند
جمعه 16 تير 1391 - 08:45
freedomforiran - لندن - انگلستان
درود به روان شاهنشاه آریامهر و یادشان گرامی باد و لعنت بر ملت نمکنشناس
جمعه 16 تير 1391 - 10:01
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
بی‌ خیال از کرمان. زیاد سخت نگیر. بست بافور را عشقه
جمعه 16 تير 1391 - 11:11
zabon deraz - بروکسل - بلژیک
هزاران نفرین و دها هزار لعنت خداوندی بر مجاهدین خلق که باعث شدن این آخوند‌ها به سر کار بیان تا خون مردم رو تو شیشه کنند.ل لعنت لعنت
جمعه 16 تير 1391 - 11:01
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
بی خیال - کرمان - ایران. بدبخت اگر رضا شاه نبود امثال تو بجای دسترسی به اینترنت اهدائی بابا جان ملا!! یک عمّامه به سر یک عبای پاره به دوش مشغول شغل شریف گدایی کنار حرم بودید!!!
جمعه 16 تير 1391 - 12:34
pezhman - وين - اتريش
خدا رحمتش کند.بگذارید آسوده بخوابد.... عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگری بر تو نخواهند نوشت. من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
جمعه 16 تير 1391 - 12:37
*پسر شجاع* - تهران - ایران
بی خیال - کرمان - ایران. فکر کنم همانطور که دوست عزیز از بلژیک گفت حالت خیلی خوب نیست ..بهتره کمی تاریخ بخونی تا بفهمی اگر رضا شاه نبود و اگر چند سال دیگه حکومت قاجار ادامه می یافت ایرانی هم وجود نداشت..و وقتی هم انقلاب شد اقتصاد ایران در ردیف اقتصادهای خوب دنیا بود ..این بیسوادی افرادی مثل تو بود که سال 57 ایران را به آخوندها داد
جمعه 16 تير 1391 - 13:22
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* - تهران - ایران .. پس حدسم درست بود! شما فقط دین ستیز نشدی! به مبارکی سلطنت طلب هم شدی! واسه خودت جالب نیست که از دست دادن اعتقادات مذهبیت (ظرف کمتر از یکسال!) با چرخش 180 درجه اعتقادات سیاسیت همراه شده؟ میتونی بگی معنی این اتفاق چیه؟ شما که تاریخ خوندی بگو ببینم چطور متوجه شدی که اگه رضا شاه نبود ایرانی هم وجود نداشت؟ (واقعا میخوام دلایلت رو بدونم).
جمعه 16 تير 1391 - 16:36
Rezgar - لینشوپینگ - سوئد
ای ان کسانی که در مورد خانواده پهلوی بد فکر میکنید این را بدانید ما ملت ایران در دوران پهلویها خوشی از خود دیدیم غرور ملی داشتیم اجتماعی درست داشتیم کشورهای منطقه از ما حساب میبردن و بزرگانمان احترام داشتن و..... اگر یکی از اعضای خانواده پهلوی اشتباهی میکرد یا مرتکب جرمی میشود مانند این اقای حمیدرضا تنبیه میشد. مجتبا خامنه ای نقشه مهمی در جنیت انتخابات رئیس جمهوری داشت اماکسی در خانواده اش اورا متهم نکرد!!
جمعه 16 تير 1391 - 19:09
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 1)راستش تازه متوجه شدم که اگه حکومت سلتنطی اگر دیکتاتوری بود ولی بر خلاف حکومت آخوند که ضد ایرانی هست حداقل ایرانی بود و بزرگترین هدفش سربلندی ایران و مردم ایران بود ..و تا حدود زیادی هم موفق شده بود مثلا اگر ارزش پاسپورت ایرانی را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با هم مقایسه کنیم کاملا متوجه اعتبار ایران در دنیا میشیم و جالب اینجاست خمینی برای این توانست که به فرانسه بره که برای رفتن به فرانسه با پاسپورت ایرانی نیازی به ویزا نبود ..در زمینه اقتصادی هم ایران واقعا یک سرو گردن از تمام کشورهای همسایه و عرب و خاورمیانه و خیلی کشورهای دیگه مثل کره جنوبی بالاتر بود ..و مطمن هستم اگر مردم ایران 33 سال پیش فریب خمینی و اسلام گراها را نمیخوردن حالا ایران یک کشور کاملا توسعه یافته بود و میشد در این مدت با تبدیل سلطنت به سلطنت مشروطه مشکل هم دیکتاتوری را حل کرد و هم فرهنگ و تمدن ایرانی را حفظ کرد .
جمعه 16 تير 1391 - 22:04
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 2).بر خلاف حکومت آخوند که به شدت دشمن فرهنگ و تمدن ایران هستند از دشمنی با آیینها و سنتهای ایرانی گرفته تا دشمنی با آثار باستانی ایران مثل تخت جمشید و پاسارگاد که در این 33 سال حتی به اندازه یک امامزاده ساده و گمنام هم برای حفظ آن توسط حکومت آخوند هزینه نشده..در مورد رضا شاه این حرف من کاملا درست هست که اگر رضا شاه نبود ایرانی هم وجود نداشت و این نظر بسیاری از تاریخدانهای مستقل هست ..حکومت قاجار بسیاری از شهرها و ایالتهای ایران را به باد داد و در اواخر حکومتت قاجار هم بسیاری از استانهای ایران در خطر تجزیه شدن بودن از شیخ خزعل در خوزستان تا میرزا کوچک خان در شمال و پان ترکها در آذربایجان و کردهای تجزیه طلب و در مرکز ایرا ن هم عشایر فارس و بختیاری شورش کرده بودند که رضا خان همه آنها ر ا سرکوب کرد و ایران متحد را بوجود آورد ..
جمعه 16 تير 1391 - 22:06
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. اشتباه همینجاست. دیکتاتورها همیشه آخرش خرابکاری میکنن! میگی نه؟ یه نگاه به تاریخ بنداز! رضا شاه البته کارهای مثبتی کرد اما اشتباهاتش خدماتشو خنثی کرد. او ابران رو در جنگ و قحطی رها کرد، در هنگام برکناری، به خاطر جنایاتش (کشتن آزادیخواهان) در ایران بسیار منفور بود. ماجرای بیعرضگی شاهان قاجار البته درسته، اما مربوط به قبل از مشروطه است. رضا شاه دستاوردهای انقلاب مشروطه رو عمدا به باد داد. اگر پهلویها بقول شما "ایرانی" بودند مثل مصدق تو سخت ترین شرایط تو وطن میموندن و فرار نمیکردن. در حالیکه محمدرضا شاه همیشه با اولین نشونه های بحران از کشور فرار میکرد. اینکه سرنوشت انقلاب 57 اونجوری شد، تماما تقصیر مردم نبود. من خیلی از مطبوعات اون دوران رو مطالعه کردم. شاه برخی زمینه هارو باز گذاشته بود تا مردم به دنبال سیاست نرن. او در تربیت سیاسی مردم کوتاهی کرد. وضع اقتصادی ایران در زمان شاه بیش از لیاقت و مدیریت او، به غربگرایی و وابستگی رژیمش مربوط بود. و در پایان، به نظر خود شما چه رابطه ای بین کاهش اعتقادات مذهبی و گرایش به سلطنت میتونه وجود داشته باشه؟!
جمعه 16 تير 1391 - 23:31
telesm - لس آنجلس - ایالات متحده
gogoli - تهران - ایران. این نوشته هاتو از کجا کپی‌ پیست کردی.بگو ما هم بریم بخونیم.
شنبه 17 تير 1391 - 07:18
gogoli - تهران - ایران
telesm - لس آنجلس - ایالات متحده .. اگه میگی کپی پیست کردم که به راحتی باید با یه سرچ ساده بتونی پیداش کنی دیگه! شما با کجاش مشکل داری؟ بگو برات توضیح بدم.
شنبه 17 تير 1391 - 11:46
shahab46 - هانوفر - المان
خوشم میاد هیچکدوم از دوستان این یاروmashady - منچستر - انگلیس را آدم حساب نکرد همه میدانند ساندیس میخوره و می‌نویسد
شنبه 17 تير 1391 - 12:43
kiakhaan2005 - سانفرانسیسکو - آمریکا
حالا اونها که رفتند .. ما چه میکنیم؟
یکشنبه 18 تير 1391 - 00:24
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. تاریخ بهترین قضاوت را درباره انسانها و رفتار آنها دارد ..و خوشبختانه حالا آنقدر این قضاوت روشن هست که رضاشاه جزو محبوترین شخصیتهای ایران معاصر مخصوصا در بین افراد تحصیلکرده و ایران دوست هست ..اتفاقا آن چیزی که شما به عنوان سرکوب آزادیخواهان توسط رضاشاه گفتی برعکس هست رضاشاه و پسرش در خشکاندن یا همان سرکوب عوامل ضد ایرانی از جمله همین اسلامگراها کوتاهی کردند ..و آتاتورک خیلی موفق تر بود و نتیجه اش هم این شد که ترکیه بدون نفت و منابع طبیعی در حالیکه که قبل از انقلاب بسیار عقب تر از ایران بود حالا به جایی رسیده که ایرانیها در حسرت جایگاه ترکیه هستند و برای 1 هفته تنفس هوای آزاد میلیونها تومن پول خرج میکنند تا 1 مسافرت به ترکیه کنند..
یکشنبه 18 تير 1391 - 03:04
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. البته نارضایتی از وضع فعلی باعث شده که بعضیها به تب راضی بشن. اما باشما موافق نیستم که این افراد از قشر تحصیلکرده و "ایران دوست" هستند. اینها آرزوی شرایط مادی و آزادیهای فردی اون دوران رو دارن و بیشتر جزو طبقات پایین فرهنگی جامعه هستن که با مفاهیمی مثل دمکراسی بیگانه اند. به گفته خیلی از قدیمیها اوضاع اقتصادی اون دوران آنچنان عالی هم نبوده. اما الان یه جو روانی در جامعه نسبت به اون دوران شکل گرفته که رسانه های بیگانه هم بهش دامن میزنن. البته مردم نسبت به اون دوران آگاهتر شدن و به سادگی نمیشه فریبشون داد. درباره جنایات رضاشاه اسم پزشک احمدی، دکتر ارانی، فرخی یزدی، میرزاده عشقی، تیمورتاش و نصرت الدوله رو جستجو کن. او حتی به عمالش هم رحم نکرد و فردی مثل داور رو به جرم بیکفایتی وادار به خودکشی کرد. او املاک بسیاری از مالکان بزرگ رو هم تصاحب کرد. ترکیه الان تازه وضعی مشابه ایران دهه 50 داره! یه رژیم غربگرا که حاضره ماتحت غربیها رو ببوسه تا یه امتیاز اقتصادی ازشون بگیره! وضع اقتصادی ترکیه بیش از لیاقت سیاستمدارانش، به وابستگی اونها مربوطه. شما همین رو میخوای؟
یکشنبه 18 تير 1391 - 12:02
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. عزیز جان ! معلومه که مردم آرزوی شرایط مادی و آزادیهای فردی اون دوران رو دارن..اتفاقا وضع اقتصادی اون موقع هم خیلی خوب بوده و باید هر زمان رو با زمان خودش مقایسه کرد و مسلما وضع ایران از خیلی از کشورهای دیگه بسیار بهتر بوده .بهترین کشور خاورمیانه و در دنیا هم از جایگاه خوبی برخور دار بود با توجه به اینکه قاجار یک کشور ویران و کاملا بیسواد تحویل پهلویها داد ..در مورد جنایات رضاخان . اتفاقا نقطه قوت رضا خان این بود که خاینهای به ایران رو به شدت مجازات میکرد بر خلاف محمد رضا شاه که سهل انگاری کرد ..جنایت واقعی رو حکومت آخوند و خمینی کرد که فقط در 1 هفته هزاران جوان ایرانی رو اعدام کرد ..در حالیکه اتهامهای کوچی مثل داشتن کتاب ممنوعه توسط یک نوجوان 16 ساله در بین اعدام شده ها بود و تنها چند ماه به آزاد شدنش باقی بود . در حالیکه همین مجاهدین که جوانان ایرانی رو فریب دادند خودشان دوستان نزدیک قبل از انقلاب با طرفداران خمینی بودند ..که بعد از انقلاب بر سر تقسیم قدرت به جان هم افتادن ..
دوشنبه 19 تير 1391 - 11:59
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 2)...این یک ترفند قدیمی هست که بی عرضه ها برای زیر سوال بردن موفقیت دیگران سعی میکنند که موفقیت آنها رو کم رنگ کنند ..نه خیر اینطور نیست جناب!..ترکیه ها خیلی زحمت کشیدن و پیشرفتشان نتیجه دموکراسی و روش درستی بود که داشتند صنعت ساختمان سازی و نساجی ترکیه در دنیا زبانزد هست و کره جنوبی و کشورهای جنوبی خلیج فارس هم که قبل از انقلاب خیلی عقب بودند و حالا از ایران جلو هستند هم مثل ترکیه زحمت کشیدن و روش درستی داشتند ..بر خلاف ایران که بد جور توسط آخوندها عقب ماند ..
دوشنبه 19 تير 1391 - 12:00
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. عزیز جان تر! اگه شما یه چیزی شنیدی، من هم یه چیزایی خوندم. همین ماجرای فعلی کمبود مرغ، اونزمان هرچند وقت یکبار سر یه ماده غذایی پیش میومده. رشوه خواری، نوکرصفتی، تبعیض و فساد بیداد میکرده. فکر کردی مردم خوشی زیر دلشون زده بوده که انقلاب کردن؟ اگه ایران کاملا "بیسواد" بوده، وقوع انقلاب متعالی مشروطه رو چطور توجیه میکنی؟ درباره جنایات رضاشاه من از هر گروهی مثال زدم تا میزان خشونت این فرد دستت بیاد. اگر دکتر ارانی کمونیست لایق مجازات بود با چه "ترفندی" میشه قتل فرخی یزدی شاعر آزادیخواه رو توجیه کرد؟ آیا اقدامات خشن یه حکومت دیگه توجیهی برای اقدامات چند دهه قبل پهلویهاست؟ این چه منطقیه؟ درباره دولت غربگرای ترکیه، خود اونها هم خودشون رو دمکراتیک نمیدونن! اونوقت شما اونا رو دمکراتیک میدونی؟! ماجرای کودتا علیه نجم الدین اربکان رو خوندی؟ کتابهای طنز انتقادی عزیز نسین رو خوندی؟ میدونی همین عزیز نسین لاییک، سالها به جرم انتقادات سیاسی از دولت ترکیه در زندان بود؟ میدونی ترکیه بعد از سقوط رژیم شاه تنها کشور اسلامیه که توش بطور قانونی فحشا وجود داره؟
دوشنبه 19 تير 1391 - 18:12
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. کتابهای عزیز نسین رو بخون تا درک درستی از اوضاع سیاسی و اجتماعی ترکیه پیدا کنی. ترکیه کدوم تلاش رو کرده که ایران نکرده؟ بازم ملت ایران غیرت و شرف اینو داشتن که در مقابل زیاده خواهی های غرب بایستن! ترکها که از این نظر کلا مرخص هستن! همین الان رژیم ترکیه در شرایطی که از کنترل مناطق کرد نشین خودش عاجزه و سابقه سیاهی در نقض حقوق بشر داره، به اشاره غرب به دنبال دخالت در امور داخلی سوریه است. البته که دمکراسی حق ملت سوریه است اما ترکیه این وسط چرا خودشو قاطی ماجرا کرده؟ اونها دارن نقشی رو بازی میکنن که سالها اسراییل و رژیم سابق ایران بازی میکردن. به این میگن استفلال؟! ترکیه البته صنایع مونتاژی داره، مگه ایران نداره؟ آیا شرایط تحریم علیه ایران با شرابط ترکیه یکسانه؟ آیا بخش مهمی از صنایع ایران بدون حضور کارشناسان غربی میتونستن بطور کارآمد فعالیت کنن؟ غربیها خوب میدونستن دارن چکار میکنن. اونا به راحتی سر شاه رو کلاه گذاشتن و میلیارد ها دلار از دارایی این ملت رو به یغما بردن. ترکیه هنوز اول این راهه!
دوشنبه 19 تير 1391 - 18:39
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 1)بابا از این تفکر آخوندی بیا بیرون! که پیشرفت رو با قمه کشی و یقه گیری برابر کرده و هر روز صدا و سیما یه موشک نشون میده بعد میگه پیشرفت یعنی این !..اصلا بحث این هست که چرا باید تمام دنیا با ایران دشمن باشه چرا باید ایران تحریم بشه و چرا باید دیگران نخوان ایران پیشرفت کنه ؟..اگه جواب این سوالها رو پیدا کردی میفهمی که ترکیه چکار کرده و حکومت اخوند چه خیانتی به ایران کرده ..اتفاقا تازه فهمیدم که کاملا حق با کشورهای پیشرفته هست که اجازه نفس کشیدن به حکومتهای دیکتاتوری مثل حکومت ولی فقیه نمیده . همانطور که کره جنوبی پیشرفت کرد و هیچ کشوری هم مخالف پیشرفتش نبود برعکس حکومت کره شمالی باعث ننگ مردم دنیاست و باید مثل انگل بی ارزش باهاش رفتار کرد حکومتی که مثل حکومت آخوند در ایران در خیابان برای لباس پوشیدن و غذا خوردن مردم تعیین تکلیف میکنه و ابتدایی ترین آزادی آنها ر و سلب میکنه ..حکومتی که مردم کشورش در داخل کشور بیگانه و بی احترام هستند و در خارج از کشور احترام و کرامت انسانیشان بیشتر از داخل کشورشان هست ..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 00:54
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 2)واقعا کمی منطقی فکر کنی میفهمی که چرا کشورهایی مثل ترکیه و کره جنوبی پیشرفت میکنند و کشورهایی مثل ایران و کره شمالی هر روز عقب تر میرن و بیشتر باعث تنفر مردم هستند ..در ضمن فکر میکنی کره جنوبی که حالا صنعت الکترونیک دنیا رو به دست گرفته کارش رو از کجا شروع کرد ؟! ..از همون اول دانشمند بدنیا اومده بودن یا کم کم با مونتاژ کارشون رو شروع کردن ..این آمریکاییها عجب کلاهی سر کره جنوبیها گذاشتن ! چون تا جایی که میدونم کارخانه هایی مثل سامسونگ در اصل امریکایی هستند . بیچاره مردم کره جنوبی که ثروتشون به غارت رفت و حالا از گشنگی نزدیک به مردن هستند ...خوش بحال کره شمالی که مثل حکومت آخوند زرنگ بود نذاشت آمریکاییها کلاه سرشون بذارن ..حالا مردم 2 کشور ایران و کره شمالی که ثروتشون رو حفظ کردن از سیری و پولداری نمیدونن چکار کنن و به ریش کشورهایی مثل ترکیه و کره جنوبی که ثروتشون به دست آمریکا غارت شده میخندن ..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 00:56
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. ای داد بیداد! دیدی چی شد؟ تفسیر سوره "حدید" رو نخونده، متهم به داشتن تفکرات آخوندی هم شدیم! کی گفته که پیشرفت یعنی اینی که تلویزیون ایران نشون میده! چرا بجای یه جواب قانع کننده، حرف تو دهن آدم میذاری پسر؟ البته که خیلی از اقدامات حکومت فعلی ایران اشتباهه اما مردم ایرام چه گناهی کردن که باید زیر بار این فشارها خرد بشن؟ شما جوری از فشار بر ایران صحبت میکنی که انگار خودت هم به جمع خارج نشینان پیوستی. جرج بوش پدر در جریان حمله به عراق در سال 91 به راحتی میتونست صدام رو سرنگون کنه و یه رژیم دمکراتیک رو در عراق سر کار بیاره. اما اینکارو نکرد. "مردم" عراق ناچار شدن دوازده سال دیگه هم تحریمهای خرد کننده و بمبارانهای گاه و بیگاه آمریکاییها رو تحمل کنن و البته صدام در این سالها همچنان دیکتاتور مطلق عراق باقی موند. یادمه که همین بیل کلینتون مامانی و خنده رو وقتی ماجرای مونیکا لوینسکی پیش اومد، بلافاصله دستور بمباران عرق رو صادر کرد تا این خبر، ماجرای افتضاح جنسیشو تحت الشعاع قرار بده. شما واقعا به اینها "حق" میدی؟
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 11:39
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. درباره کره جنوبی(انگار ادامه بحث دمکراسی در ترکیه دیگه مقرون بصرفه نیست!)، شرایط این کشور به ویژه از نظر منابع طبیعی با ایران متفاوته. ایران یه کشور نفتخیزه که بارها در دو قرن اخیر طعم تلخ اعتماد به بیگانگان رو چشیده. رژیم غربگرای سابق ایران بارها در بحرانهای مختلف ازجمله بحران نفتی 73، به غرب کمک کرد و در برابر همسایگان عرب خودش ایستاد. شاید تاوان اون کینه ها هم جنگ طولانی ما با عراق بود. کره جنوبی کشوریه که غرب و آمریکا به ویژه بعد از جنگ کره تلاش کردند که اون رو بعنوان نمادی از توسعه به سبک غربی در بیارن. اما ایران نمیتونه همون راه رو بره. در مقابل اونها در کره شمالی رو تا حد مرگ مردمش تحریم میکنن و البته صدای گرسنگان این کشور رو هم نمیشنون. راستی بعد از کره نوبت آلمان غربیه دیگه؟! بعلاوه کی گفته که هرکی به شرایط فعلی ایران اعتراض داشت باید به آغوش رضا نیم وجبی بغلته؟ خود شما چرا ظرف یکسال از تفسیر سوره حدید به گیر دادن به ماجرای ازدواج پیامبر و عایشه رسیدی؟! چه رابطه ای بین دین ستیزی و سلطنت طلبی وجود داره؟
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 12:09
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 1)آفرین کم کم داری میای تو باغ ..اتفاقا مورد آلمان غربی و ژاپن هم مثل کره جنوبی و ترکیه کاملا نشون میده که همه این حرفها چرت هست که دیگران نخوان کشوری پیشرفت کنه ..بلکه اگه حکومت یک کشوری مردمی باشه و به مردم کشورش احترام بذاره اون کشور پیشرفت میکنه و بقیه دنیا هم مجبوره به اون کشور احترام بذاره حتی اگر اون کشور ژاپن باشه که در جنگ جهانی بطور مستقیم با آمریکا جنگیده باشه ..ولی کشور روسیه که متحد آمریکا بود چون حکومت کاملا مردمی نداره و تقریبا بصورت دیکتاتوری مخصوصا زمان شوروی اداره میشد مورد احترام دنیا نیست و محکوم به فروپاشی بود ...حالا پیشرفت این کشورها رو هر جور که میخوای برای خودت تفسیر کن اصلا فکر کن که همه این کشورهایی که به سمت دموکراسی رفتند و پیشرفت کردند بخاطر نماد توسعه به سبک غربی بوده ...
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 20:23
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 2)امیدوارم ایران هم روزی یکی از این نمونه ها باشه چیزی که مهم هست پیشرفت ایران و اعتبار ایران هست ..بر خلاف حالا که به ذلت واقعی رسیده پاسپورت ایران که زمانی با آن به بهترین کشورهای دنیا بدون ویزا مسافرت میشد حالا بی ارزش ترین پاسپورت دنیاست . اقتصادش که مردم به افلاس و بدبختی کامل رسیدن ..در این مملکت امام زمان مریض را از بیمارستان بخاطر نداشتن پول در بیابان رها میکنن و بیماران سرطانی بخاطر نداشتن هزینه درمان در خانه منتظر مرگ هستند ..برای فروش نفتش باید با التماس پرچم یک کشور کوچک و ناشناخته آفریقایی را بر نفتکشها نصب کند تا اجازه عبور داشته باشد ..یعنی حالا ایران به اندازه آن کشور کوچک آفریقایی هم در دنیا ارزش و اقتدار ندارد ..دلیل مخالفت من با تفکرات اسلامی این هست که دقیقا این دین مخصوصا شیعه کاملا مخالف دموکراسی هست و تا زمانیکه دین در حکومت نقش داره ایران رنگ دموکراسی نخواهد دید و هیچگاه پیشرفت نخواهد کرد و هیچگاه دنیا ارزشی برای ایران و ایرانی قایل نخواهد شد ..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 20:24
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 3)در میان بیش از 40 کشور اسلامی هر کشوری که هر چقدر از خرافات اسلام خود را دور کرده به همان نسبت پیشرفت کرده ..ترکیه شاید بهترین کشور اسلامی هست که توانسته خود را از بند خرافات این دین بیشتر رها کند و به همان نسبت هم نتیجه مثبت آن را دیده..اتفاقا من به ترکیه خیلی اهمیت میدم و روش این کشور را مورد تحسین قرار میدم..سیستم حکومت این کشور با اینکه مشکلات زیادی داره و مردم کشورش مردمی متعصب بودند ولی توانست همین مردم متعصب رو به سمت دموکراسی ببره و آزادی رو تا حدود زیادی به این کشور بیاره و مطمن باش مسئله کردها هم به روش دموکراسی حل خواهد شد نه به روش شمشیر اسلامی..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 20:26
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 4)ترکیه بزرگترین نقطه قوتش حرکت به سمت دموکراسی و دوری از خرافات اسلامی بوده..تا زمانی که این روش را ادامه دهد هر روز بیشتر پیشرفت خواهد کرد و اگر دچار اشتباه شده و به طرف تعصبات و خرافات اسلامی حرکت کند به سمت بدبختی حرکت خواهد کرد ..حالادر سایه این آزادی نخبگان این کشور از سراسر دنیا به کشورشان برگشتن و مدیران شرکتهای بزرگ ترکیه متخصصانی هستند که سالها در دانشگاههای غرب تحصیل کرده و تجربه بدست آوردن.در حالیکه در ایران فرار مغزها بیداد مکنه حتی بچه محصلها هم در آرزوی رفتن از ایران هستن ..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 20:27
*پسر شجاع* - تهران - ایران
gogoli - تهران - ایران. 5)در مورد عایشه و پیامبر تو به موردی قبلا اشاره کرده بودی که من وقتی به این حرفت توجه کردم بیشتر باعث خنده شد و متوجه شدم تا چه حد این اسلامگراها برای توجیه ازدواج پیامبر 53 ساله با یک دختر 9 ساله دست به هر استدلال مسخره میزنن ..تو گفتی همان ابوبکر قبل از اینکه عایشه 9 ساله زن پیامبر بشه نظر عایشه را پرسید ..واقعا خودت فکر کن حداقل اگر یک دختر 9 ساله در اطرافت هست کمی شبیه سازی کن ..پرسیدن از یک دختر 9 ساله در مورد ازدواج با یک مرد 53 ساله چه معنی میده ؟!..این دختری که شاید جدول ضرب رو هم بلد نیست چقدر میتونه در مورد زندگیش درست تصمیم بگیره ؟!..شاید با یک آب نبات هم بشه یک دختر بچه رو فریب داد !..واقها دینی که نوه مادر زن پدربزرگ {پیامبر } باشد باید گل گرفت ..دختر فاطمه {زن عمر}مادرزن پدربزرگش پیامبر بود !! ..امیدوارم بعدا در فرصت مناسب این بحث ادامه داشته باشد ..
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 20:28
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. شما بالاخره تکلیف مارو معلوم کن! میخوای از حالا تا سه ماه دیگه سیر توسعه کشور های اردوگاه غرب رو برای ما تدریس کنی؟! لابد بعد از تحلیل صنایع سنگین آلمان غربی هم نوبت نقش غرب در ایجاد موج نوی سینمای فرانسه است! بعدش هم به تاثیر ایجاد کازینو در تایلند بر شاخصهای توسعه انسانی میرسیم و بانگاهی به کمکهای بشر دوستانه آمریکا به پاکستان، روابط متقابل طرح مارشال و اصل چهار ترومن رو بررسی میکنیم! بابا عجب دل خوشی داری شما! آمریکا در بسیاری از کشور های جهان سوم، از دولت پینوشه تو شیلی گرفته تا دولت ویتنام جنوبی از دیکتاتوریهای سفاک حمایت کرده، اونوقت شما تازه داری از سیاستهای آمریکا حمایت میکنی؟! در داخل هم اگه خودتو مدافع دمکراسی میدونی که باید مخالف سرسخت پهلویها باشی. از کی تا حالا کودتاچی ها دمکرات شدن پسر خوب؟ همینها مگه نبودن که دولت مرحوم مصدق رو تو روز روشن با پررویی سرنگون کردن؟ حالا اینا شدن دمکراتیک؟ بابا ایوالله!
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 22:06
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. حضرت محمد کسی بود که ظرف مدت بیست و سه سال یه تمدن بزرگ رو از هیچ بوجود آورد. محاله چنین فرد باهوش و سیاستمداری نقطه ضعفی به این بزرگی دست دشمنانش بده. بجز عایشه بقیه زنان پیامبر همه بیوه یا میانسال بودند. ازدواج با عایشه دقیقا در چارچوب رسوم و قواعد اون دوران انجام شد. در کتاب عایشه بعد از پیغمبر ماجرای کامل خواستگاری و ازدواج حضرت محمد با عایشه ذکر شده. البته شما برای خندیدن آزاد هستین. اما خنده نابجا بیشتر سلامتی عقلی خود فرد رو زیر سوال میبره! البته دختران 9 ساله دور و بر شما هنوز از نظر عقلی بچه هستند. اما در عربستان 14 قرن قبل و همین عشایر ایران تا نیم قرن قبل، دختران از سن پایین با مسئولیتهای زندگی آشنا میشدند و در سنین پایین هم ازدواج میکردند. ازدواج دختر حضرت فاطمه با عمر از اتفاقاتیه که اهل سنت برای تلطیف رابطه بین حضرت علی و عمر بر اون تاکید میکنند و مورد پذیرش شیعه نیست. ولی برای مفسر بزرگ و لاییکی مثل شما خیلی زشته که دچار کمبود منابع بشین و از اهل سنت مایه بذارین!
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 22:45
gogoli - تهران - ایران
*پسر شجاع* .. واضحه که شرایط فعلی ایران ایده آل نیست. اما شما از رضا نیم وجبی انتظار داری با اون هواداراش بیاد ما رو آزاد کنه؟ آیا اکثریت مردم ایران هم با شما هم عقیده اند؟ درباره رابطه تشیع و دمکراسی نقش افرادی نظیر آیت الله نائینی رو در انقلاب مشروطه مطالعه کن و بعد نظر بده. درباره ترکیه شما اولین نفری هستی که میبینم با این جدیت داری به دمکراتیک بودن ترکیه فتوا میدی! اگه با این افکار به ترکیه بری احتمالا به قهرمان ملی اونها تبدیل میشی! واقعا چیزی از کودتاهای ارتش علیه دولتها چیزی نشنیدی؟ به خودت زحمت ندادی ماجرای کودتا علیه اربکان رو بخونی؟ درباره ازدواج عایشه و پیامبر من نمیدونم که چه کسی اولین بار این حرفها رو سر زبون دوستان جدید شما انداخته اما میتونم بگم که مطمئنا از سنتهای شرقی چیز زیادی نمیدونسته.
‌سه شنبه 20 تير 1391 - 22:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.