گزارش فرانس پرس از ریخت و پاش ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری

فرانس پرس نوشت: با وجود تحریمات، ثروتمندان ایرانی به خودرهای لوکس روی آورده و حاضر به پرداخت مبالغی به مانند 360 هزار دلار بابت این اتومبیل ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودور تمام پول را پرداخت می کنند که در کل 2 یا 3 برابر قیمت اصلی آن است.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، 563 مدل مختلف "پورش" در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد.

به نوشته ی فرانس پرس، هدف پورش فروش 800 خودرو در سال جدید ایرانی است.  "مازراتی" هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. "مازراتی" و "پورش" به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم  20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.


در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند 110 هزار دلار(مانند پورش باکستر) تا 360 هزار دلار(مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودور می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق 700 دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند.


بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها 40 هزار خودور در سال گذشته به ایران وارد شد.

هم اکنون، ارزیابی می شود که 14 میلیون خودرو در جاده های ایران حضور داشته باشد.

نظرات کاربران سایت انتخاب در مورد این مطلب :

به احتمال زیاد دولت برای برخورد با این قشر از مرفهین بی درد قیمت بعضی از اقلام مانند نان و برنج و مرغ را صد برابر میکند تا آنها هم مثل مستضعفین کمتر اصراف کنند این شیوه جدیدی است که دولتمردان ما در برخورد با چنین ناهنجاریهایی جدیدا در پیش گرفته اند  


احتمالاً این خبر ماله حداقل 9 ماه پیشه که دلار 1100 تومان بود چون متوسط حقوق کارمندان و معلمین در ایران 700 تا 800 هزار تومنه 700 دلار الان 1.400 هزار تمومن میشه  


نه بنزین رو می کنه لیتری 1200 تومن تا اذیت بشن  


یعنی با عکس العمل خودشون ثروت ثروتمندان رو افزایش می دهند  


700 دلار باشه که خوبه بسیاری از مردم با حقوق 300 دلار و کمتر زندگی می کنند.  


بنده خدا ما مستأجریم با 3 تا دانشجو. پدرم یه فرهنگی بازنشسته است که خداوکیلی 590 هزار تومن حقوقشه که بعد از کم شدن کسورات میرسه به 470.  


راست میگه کجا 700 دلاره
پایه جقوق کارگرای کارخونه ها تازه امسال شده 390 هزار تومن که به عبارتی میشه 230 دلار(هردلار 1700)
حقوق کارمندا هم در همین حدوده
ضمنا کف تورم 30 تا 35 درصده کجا 20 درصده؟ 
 


به احتمال زیاد دولت برای برخورد با این قشر از مرفهین بی درد قیمت بعضی از اقلام مانند نان و برنج و مرغ را صد برابر میکند تا آنها هم مثل مستضعفین کمتر اصراف کنند این شیوه جدیدی است که دولتمردان ما در برخورد با چنین ناهنجاریهایی جدیدا در پیش گرفته اند  


چند وقتیه دوباره شما یک موضوع رو گرفته ول کن اون نیستین

موضوع عکس ماشین و قیمت ماشین و کی ماشین سوار میشه و... 
 


چرا نگران شدی ، ماشین سواریتونو بکنید کسی با شما تازه بدوران رسیده ها کاری نداره ، حالتونو بکنید  


700 دلار کجا بود؟؟!! با این قیمت دلار الان 200 - 300 دلار باید گفت  


دارندگی و برازندگی خوش باشن خدا بیشتر بهشون بده  


نه عزیزم دزدی و برازندگی و چپاول و برازندگی و ...  


حالا حتما" باید فرانس پرس و فلان پرس بگه ؟
خودمون کوریم و نمیبینیم ؟ 
 


نوشته ماهی 700 دلار

بنده ی خدا 700 دلار چیه
بیشتر ملت در ماه 300،400 دلار به زور می گیرند ... 
 


کجا تو این مملکت اینجوریه ؟ اینا همه توطئه و سیاه نمایی اصحاب فتنه به رهبری فرانسوی ها و به سرکردگی امریکای جهان خواره !!!!!!  


این موضوع در هر جامعه ای امری طبیعی است که عده ای کم که با راههای مختلف به مراکز ثروت جامعه دست یافته اند ، دسترنج سایر اقشار جامعه را مانند اهن ربا جذب کرده و به سمت خود می کشند.
ولی این وظیفه دولت است که بجای پرداختن به کارهایی که هیچگونه نتیجه ای برای بهبود وضع اقشار زیر دست این افراد ندارد و ... عنان اختیار این افراد را به دست گرفته و از این جور مفاسد جلو گیری کند. چرا که با اوضاع درهم اقتصادی آنان هر روز بیش از دیروز خون قشر زیر دست خود را برای رسیدن به پول و قدرت در شیشه می کنند و به صورت مدرن آنها را استثمار می کنند. 
 


 بخدا ....زیر بار این گرانیها دیگر طاقت ندارم...بقولی از روی همسر وبچه هام شرمندم...خدایا ...کمکم کن...  


عزیز دل برادر متوسط درآمد هر خانوار ایرانی(4نفر)300دلار است نه هر ایرانی 700دلار 


نه به آن زمان که بعضی‌ها بعضی کارخانه‌ها را به بهانه مبارزه با سرمایه‌داری از دست کارخانه‌دار درآوردند و نه به الان که خودشان به یک سرمایه‌گذار مبدل شده‌اند.  


دارندگی و برازندگی  


قارونم به موسی دقیقا همینو گفت آقای دارنده
ای مظهر
ای اسلام
ای مقتدر
موسی در راه است . . . . . . 
 


 از کجا آوردین که برازنده هم هست  


احتمالا فرانس پرس از قلم انداخته اند که این باز تاب سیاست کلان دولتمردان ما در توزیع عادلانه سرمایه های مردم بین آنهاست اینگونه سیاست ها را در اوایل ظهور اسلام نیز بسیار بوده است  


700$ ..........!

اونموقع که دلار 700 تومن بود میشه! 
 


چند تا کارمند و کارگر رو می شناسید که 700 دلار در ماه حقوق بگیرند؟ با دلار 1800 تومانی، 700 دلار میشه 1 میلیون 200 و 60 هزار تومان. ما که نمی گیریم!  


کسی که 700 دلار در ماه در ایران درآمد داشته باشه، انصافا متوسط رو به بالاست، کارگری که با حقوق 310 هزارتومانی زندگی میکنه در ماه خوشبینانه 200 دلار درآمد داره  


این حرفا یعنی چی !؟
تو همه ی کشورها یک عده ثروت بیشتری دارند و این طبیعی , انشالله خدا بیشتر بهشون بده .
امیدوارم روزی برسه که یه ماشین سی هزار دلاری رو تو ایران سیصد هزار دلار نفروشن که قشر بیشتری بتونن سوار این قبیل ماشین ها بشن !
بهتر تلاش کنیم وضعمون رو بهتر کنیم , نه اینکه یه عده رو بخاطر پولداری زیر سوال ببریم ! 
 


یادت نره
بخش اعظم این گرانی ها .. تورم و بیکاری مستقیم زیر سر ثروتمندان بی درد هست
اگه اونا در اقتصاد و درد مردم شریک بشن ...
و در تولید ملی و اشتغال زایی کمک کنن ....
اونوقته که خدا بیشتر بهشون بده 
 


در یک اقتصاد سالم البته حرف شما صحیح است ولی باید دید این افراد در ازای افزودن چه چیزی به مملکت (علمی ،مالی..) به این ثروت رسیدن !نگاهی به رشد اقتصادی مملکت بیاندازید تا ببینید آیا کسب این ثروت عادلانه هست یا خیر  


اینجا که تلاش نمیخواد باید از رانت ها و دزدی ها برخوردذار باشین ، بخورید نوش جانتون شما که به اون دنیا باور ندارین پس ترسی هم در کار نیست.  


من دبیر دبیرستان در مناطق محروم بد آب و هوا با مدرک فوق لیسانس با 20 سال سابقه کار کل حکم حقوقی ام 970 هزار تومان است که مبلغ حدود 150 هزار تومان آن بابت بیمه و بازنشتگی کسر میشود حالا با دلار 1200 هم که حساب کنیم حقوق من زیر 700 دلار میشود. بیچاره فرانس پرس که فکر کرده حتما حقوق 700 دلار مختص بیکارها یا کم سوادها یا مثلا کارگران روزمزد است. در مملکت ما چه ظلم ها که نمی شود. و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد.  


به نظرم گذاشتن عکس اتوبوسی که چند خانم را نشان می دهد که در آن نشسته اند، انتخاب درستی برای نشان دادن قشر متوسط و ضعیف جامعه نیست.
زیرا اتوبوس یک وسیله عمومی است که بعضا خود این مرفهین هم در مواردی مجبورند سوارش شوند. 
 


درسته که مدینه فاضله تو هیچ جای دنیا پیدا نمی شه ولی تو هیچ جای دنیا هم مثل ما ادعای رسیدن بهشو ندارن - البت قابل توجه مسئولین.  


باید وضع همه مردم انقدر خوب باشه که اگر کسی سوار ماشین گرانقیمت شد دیگران با حب و بغض بهش نگاه نکنن و همه بگن مبارکش باشه!  


700 دلار یعنی 1260000 تومن ( دلار رو 1800 حساب کنیم) . اونا باورشون نمیشه حقوق پایه مردم ما 210 دلاره. ایشاالله از وضع ما خبردار نشن تا بتونن کماکان شبا راحت سر رو بالش بزارنو الکی خودشونو ناراحت 80 % مردم ایران نکنن.  


اصلا به کسی چه ربطی داره که کی چی سوار میشه؟ هر کی داره خب دلش میخواد سوار شه....چیکار کنه؟؟ همه تقصیر این غربی های بی شعوره که هر کاری کنی حرف مفت میزنن .....اصلا آجی و داداش گلم خودت خوشت میومد همین فرانس پرس می نوشت:ایرانیان آدم های فوق العاده بدبخت و بیچاره ای هستن و در خیابانهای خاکی با خر و الاغ و قاطر تردد میکنند و موتور سه چرخ آرزویشان است و پول خرید گاری را هم ندارند...آنها انقد بدبختند که تا به حال اسم پورش و بی ام و و بنز به گوششان نخورده... (انصافا کاری به تورم و گرونی و اینا ندارم و قبول دارم بیداد میکنه ولی خب قشر مرفه چه گناهی کردن... چرا فکر بد میکنید راجع به این قشر؟اصلا شاید بعضی از این پورشه سوارا کلی هم دست به خیر باشن و اهل کمک و ساختن مدرسه و کلی چیز دیگه ..اصلا خب خیلی ها مزد کارشون رو سوار میشن ..خب یکی شاید صبح تا شب تو مطبش جون میکنه کار میکنه دلش میخواد سوار بشه به دیگران چه ..هر چی انصاف داری ام پی تری کن بریز تو ذهنت ببین خوشت میومد غربی ها اون مدلی فکر کنن..خدارو شکر که از 500 پورشه ای که سال گذشته کارخانه ی سازندش تولید کرد 300تاش اومد ایران ... (یعنی بدونید بعضی هم وطناتون شاد و خوشحالن و الهی به این وقت عزیز بقیه هم بتونن.. خدارو شکر نمیگن ایرانیا الاغ و شتر سوار میشن(باور کنید اینجوری فکر میکنن..چند وقت پیش زن پسر خالم که از آمریکا اومده بود تهران در کمال تعجب تو خیابونا با اون چشای گرد شده ی زاق بیریختش ازم پرسید پس شتر ها کجان؟؟؟ چقد اتوموبیل لوکس دارید تو تهران !!!!!!!!! میخواستم بزنم زیر گوشش...ببینید همین جوری چی فکر میکنن دربارمون وای به حال اینکه... در ضمن این عکسا چیه؟؟مگه هر کی اتوبوس و مترو سوار شه بدبخته؟اصلا من دلم میخواد با اینکه سه تا ماشین مدل بالا تو پارکینگمونه با اتوبوس و مترو برم کلاس ..شاید اینا هم همینجوری باشن..دست برداریم از فضولی تو زندگی بقیه....ایناس که بده.....  


سران زور و زر و تزویر
ببخشید به ساحت مقدس شما و عروستان بی ادبی شد.. 
 


چشم مقامات روشن  


با اقدامات دولت به زودی قشر فقیر دیگر در جامعه وجود نخواهد داشت
احتمالا درصد قابل توجهی از آنها به علت عدم امکان خرید مایحتاج فوت خواهند کرد
خوب اینهم یک نوع مبارزه با فقر است 
 


کاش 700دلار می گرفتیم 700 دلار میشه 15.00.000 حقوق مدیر ه. کارگر ای بیچاره ماهی 200 دلارم نمی گیرن  


از ثروتمندانی که از فضای اقتصاد بیمار به پول های کلان می رسند و پول ها نتیجه زحمات آنها نیست چیزی بیش از این توقع نمی رود. بروید تحقیق کنید خالق گوگل یا مایکروسافت به عنوان کار آفرین از چه مدل خودروهایی استفاده می کنند!!  


مدتی است که ماشینهای خارجی درخیابانها زیاددیده میشودواین به ضررتولیدداخلی است.و بیچاره کسانی که پراید یا پیکان سوارند وبااینهاتصادف میکنندباید ماشینشان رابفروسند با تفاوتی که بیمه میپردازد بدهند به صاحبان این ماشینها والا خسارتی که بیمه میدهد که آنها راراضی نمیکند. پولهای اینچنینی ازراه کارکردن وزحمت کشیدن بدست نمیاد.بخاطراقتصادخراب عده ای که لیاقتش هم ندارند اینچنین ثروتمند شده اند.دلالیهای ماشین زمین باغ آنهاراپولدارکرده است چون اصالت ندارند وزحمتش هم نکشیده اند میروند سراغ خریدهای اینجنینی.دکترها و اساتید دانشگاههاوامثال اینها چنین خریدهایی نمیکنند چون معقول می اندیشند.  

+123
رأی دهید
-75

شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
آخ ژیان کجایی ،‌ای لاو یو به مولا
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 23:36
دل سوخته - اریزونا - امریکا
خوب کسایی که اینجور خودرو هارو سوار میشن مطمئن باشین یه وابستگی به مسئولین مملکتی دارن که با هم بده بستون میکنن نمونه اش جناب علی دایی که خودروی انچنانی سوار میشه کدوم بازیکن خارجی اینجور ماشین هارو سوار میشه
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 23:41
perser68 - فلوریدا - امریکا
مزدورهای خامنه‌ای نکبت کجائید که ببینید اسلامی که آوردید چه می‌کنه!
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 00:06
perser68 - فلوریدا - امریکا
مزدورهای خامنه‌ای نکبت کجائید که ببینید اسلامی که آوردید چه می‌کنه!
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 00:06
Nerse - اهواز - ایران
دو نکته: امام علی (ع) گفته در جایی ثروتی جمع نمیشه مگر آنکه حقی ضایع شده باشه. این جمله در کشور مثل ایران بسیار مصداق داره. نکته دوم در گفتگویی که بین علی مطهری و عماد افروغ با رسایی و یه روحانی که یادم نیست اسمش چیه بود انجام شد عماد افروغ مطلب بسیار جالبی گفت. آقای افروغ عنوان کرد در کشورهای بزرگ و صنعتی این ثروته که قدرت رو تعیین میکنه اما در کشور ما این قدرته که ثروت میاره. حرفشون بسیار جالب بود. بخاطر اینکه افرادی الان به ثروتهای وحشتناک (مثل همین فساد مالی اخیر که اونم از دستشون در رفت در یک بازی سیاسی لو رفت) رسیدن که تنها با وصل شدن به قدرت توانایی چنین کاری رو داشتند. یک مثال دیگه شهرام جزایری که انصافا باورم نمیشد شاگر بستنی فروش محله ما بشه یکی از بزرگترین مفسدین مالی ایران. باز اون هم از طریق وصل شدن به قدرت به ثروت رسید.
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 00:13
Nerse - اهواز - ایران
مسئله ای که در گزارش عنوان شده بود در مورد حقوق 700 دلاری. این اصلا واقعیت نداره. اگر دستمزد رسمی رو بخوایم ملاک قرار بدیم مبلغ به دلار حدود 230 دلار در ماه میشه (دلار 1700 تومانی) اما واقعیت بسیار وحشتناکتره. شرکتهای خصوصی به هیچ عنوان پایبند دستمزد رسمی نیستند و حقوقی در حدود 250 هزار تومن معادل 147 دلار در ماه و کمتر (200 هزار تومن و حتی 150 هزار تومن در ماه هم شایعه) پرداخت می کنند. نکته صحیح رو دوستی که میزان تورم رو هم در نظر گرفته بود به خوبی مطرح کرد. ما باید بسنجم تا ببینیم قدرت خرید معادل چند درلار در ماه میشه. به احتساب قدرت خرید (108هزار تومن اعلام شده) حقوق واقعی سرپرست خانواده و نه هر فرد معادل 64 دلار در ماه هست و نه 700 دلار. اگر هر خانواده رو 3 نفر (مرد که حقوق دریافت میکنه زن که معمولا خانه داره و فرزند که یا کم سنه و یا بیکار) فرض کنیم آمار بسیار جالب و تاسف برانگیز میشه. برای هر فرد معادل 21 دلار در ماه. دیگه خودتون حساب کنید سطح رفاه در ایران به اضاع هر نفر چقدر میشه.
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 00:22
Nerse - اهواز - ایران
در مورد خودروهای وارداتی یک تجربه جالب بگم. دوست پدرم در شهر بصره نمایشگاه خودرو داره که هرازگاهی با یکی از اونها که معمولا بنز یا بی ام و مدلی چند سال قبله به اهواز میاد. برای پدرم خودروی بنزی رو آورده بود که فول اتومات و ضد گلوله بود (ظاهرا مدلش اینطور بوده) قیمت اون بدون گمرکی حدود 30 میلیون تومان میشد که برای شماره گذاری و حق گمرک قیمت ماشین 120 میلیون تومان در می اومد و میشد اون و تو بازار تا 140 میلیون تومان فروخت. خودتون حساب کنید قیمت واقعی خودرو کجا قیمت پردختی کجا. در ضمن واردات خودرو تنها و تنها توسط یک ارگان انجام میشه و انبارهای اون هم در پادگانهای مخصوصی در اهوازه
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 00:27
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
اکثرِ اینها جیره خور‌های حکومتند! همانهایی که الان میان اینجا کامنت میذارن میگن ببینید مردمِ ایران به لطفِ مهدیِ مفقود در ناز و نعمت هستد و گرسنه نداریم! البته راست میگن و از نظرِ آنها مردمِ ایران فقط و فقط کسه لیس‌های خامنه‌ای هستند و بقیه اجنبی و قر ِ خودی هستند! برای همین هم وقتی‌ محمود می‌خواد یه کارِ ضده بشری انجام بده میگه مردمِ ما اینو میخوان! مثلا وقتی‌ میخوان گشت ارشاد راه بندازن و از موی دخترا بگیرن بکشن رو آسفالت بعد ببرن بعد از خندانِ آیاتِ مقدسِ قرآن!! به آنها تجاوز کنند، میگن مردمِ ما " یعنی‌ همون ۱۰ در صد کسه لیس و وحشی" همین و میخوان! حالا یه سوال : کی‌ ماهی‌ ۷۰۰ دلار !!! حقوق میگیره؟ بگید کجا این قدر پول میدان ما هم بریم استخدام بشیم! مرگ بّر دیکتاتور!
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 23:48
Royan - بوخوم - آلمان
یه مشت دله دزد, نو کیسه , تازه به دوران رسیده دارند پوست ملت را میکنند, مردم هم که نق شون در نیماد آدم حالش بهم میخوره یا دوران ارباب رعیتی و برده داری و این چیزها میافته, یه عده هم برای رسیدن به یه لقمه نون اضافه میافتنند دنبال نو کیسه ها ماشاالله ، ایشالله میکنند و میگویند نوش جانشون دریغ از اینکه این پولها که تو کیسه آنهاست از زحمت در نیماد , پول دزدی شام شب بچه های گرسنه است و فقیر تر شدن روز به روز خانواده های ایرانی , این همه فاصله طبقاتی یعنی ظلم و ستم و بی کفایتی و بی لیاقتی و بی سیاستی و بی سوادی مسئولین جمهوری اسلامی, هویدا 13 سال نخست وزیر بود بلیط اتوبوس از 2 ریال گرانتر نشد؛ بعد گفتند که هیج خدمتی به ایران نکرد این تنها یک نمونه مرد خدمتگذاردر دستگاه شاه فقید بود.
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 03:03
machan - لس انجلس - آمرکا
خدایا شر این رژیم مشرک و کافر را از ایران بکن آمین
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 04:06
red.boy - تهران - ایران
دل سوخته - اریزونا - امریکا_ علی دایی برای پولش زحمت کشیده حق کسی رو هم نخورده نوش جونش. تازه اون پرادو یه ماشین بود یه پانامرا داره یه دونه X3 داره. گفتی بازیکنای خارجی باید خدمتتون بگم که : کریستیانو رونالدو قبلا فراری داشت و بنز sls الان هم لامبورگینی داره.. مسی فورد داره.. ساموئل اتئو فراری داره.. بکام یه کلکسیون از ماشین های مختلف داره.. غیر از فوتبالی هاشون خواننده ها لیلوین رپر معروف رولس رویز داره. امینم 20 تا ماشین مختلف داره.. جای زی میباخ سفارشی داره.. ایکان بنتلی داره ....... بازم نمونه بیارم؟؟
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 11:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.