قاسم سلیمانی،مشاور سرکوب معترضان در سوریه

یک عضو ارشد شورای ملی سوریه از بازگشت دوباره سرتیپ پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به سوریه برای «فرماندهی اتاق جنگ» با هدف سرکوب معترضان مخالف حکومت بشار اسد خبر داده است.
 
 
به گزارش روزنامه هاآرتص، این عضو بارز در شورای ملی سوریه که نام او برده نشده است، گفته است که سرتیپ پاسدار قاسم سلیمانی فرماندهی «اتاق جنگ» در سوریه را در شرایطی بر عهده گرفته است که در این اتاق، خود بشار اسد و شمار دیگری از مقامات ارشد مورد اعتماد اسد نیز حضور دارند.
 
 
بنوشته هاآرتص، اعضای مهم این «اتاق جنگ» در کنار  قاسم سلیمانی و بشار اسد، ماهر اسد، عاصف شوکت و رامی محلوف تشکیل می دهند.
 
 
ماهر اسد، برادر بشار اسد است که فرماندهی گارد ویژه ریاست جمهوری سوریه را نیز در دست دارد و گفته می شود که بخش بزرگی از سرکوبگری های خونین یازده ماه اخیر این کشور نتیجه اقدامات این نیروهای وابسته به ماهر اسد بوده است.
 
 
آصف شوکت شوهر خواهر بشار اسد است که در طول سال ها رییس سازمان اطلاعات و استخبارات سوریه بوده است.
 
 
رامی محلوف، علیرغم آنکه نام فامیلی غیر از اسد دارد، پسر دایی بشار اسد است که او یک کلان سرمایه دار و از مهم ترین مهره های نظام سوریه در سالهای گذشته بوده است.
 
آمریکا و اتحادیه اروپا در نخستین تحریم های خود علیه مهره های مهم در حکومت سوریه، نام رامی محلوف را در کنار عاصف شوکت، ماهر اسد و بشار اسد بخاطر مشارکت فعال در سرکوبگریهای خونین سوریه، قرار داده بودند.
 
 
به گزارش هاآرتص، عضو ارشد شورای ملی سوریه همچنین گفته است که در پی تشکیل «اتاق جنگ» به فرماندهی قاسم سلیمانی در سوریه، اختیارات رییس ستاد کل ارتش سوریه محدود شده و این اختیارات میان فرماندهان دیگر تقسیم شده است.
 
 
چندی پیش نیز آمریکا تأکید کرد که سرتیپ پاسدار سلیمانی در سوریه بوده است. از زمان شدت گرفتن بحران سوریه این چندمین بار است که از حضور سلیمانی در این کشور، با هدف کمک به بشار اسد برای غلبه بر این بزرگ ترین بحران سیاسی حکومت چهل و چند ساله خاندان اسد بر سوریه خبر می رسد.
 
 
نیروی قدس سپاه پاسداران بر پانزده هزار نفر شامل می شوند که در نبرد آمریکا در عراق نیز در مظان اتهام عملیات تروریستی و تخریبی بسیاری با هدف ضربه زدن به قوای آمریکا و وادار کردن آنها به عقب نشینی از عراق بودند.
 

به نوشته هاآرتص، حضور دوباره  قاسم سلیمانی در سوریه نشان از ماهیت نبردی دارد که بشار اسد می خواهد در مقابله با مخالفان خود آن را ادامه دهد.

وزارت خارجه ایران اخیرا هرگونه دخالت در امور سوریه را تکذیب کرد و رامین مهمان پرست اعلام کرد  «ما به هیچ‌وجه دخالتی در مسائل داخلی سوریه نداریم.»

+131
رأی دهید
-125

kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
اگر این ۱۱ نفر و این ۷ نفر که آزاد کردند را گروگان نگاه میداشتند این کرتیکه پفیوز الدنگ بی‌ همه چیز پا نمی‌شد بره برای کشتن یک مشت آدم بیگناه نقش آرزوی بکشه.... آرزوی مرگ برای تو و و خانه واده‌هاتون دارم و اون بشر اسد قاتل ،،،، بیاد چوب نیمسوخته نثارش کنند وقتی‌ گرفتندش..
جمعه 21 بهمن 1390 - 22:41
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
پست فطرت‌های جنایت کار میگویند آمریکا سبب تمام کشتار‌ها در دنیا هست.
جمعه 21 بهمن 1390 - 23:10
ab shangooli - لندن - انگلند
قاسم سلیمانی معروف به حاج قاسم لودر دزد که قبلا فرمانده کلّ لشگر ۴۱ ثار الله کرمان مسول قتل عام مردم بیگناه کرمان و سیستان و بلوچستان به اسم اشرار بود که در سال ۱۳۷۶ با دستور مستقیم علی‌ خامنه آی‌ پس از بیش از ۱۰ سال موفق به کشتن ایدوک بزرگمرد مبارز سیستان و بلوچستان شد ، من در اون زمان فرمانده نیروهای آموزشی کادر سپاه بودم .
شنبه 22 بهمن 1390 - 00:07
m.noor - شارجه - امارات
با درود.ذوب در ولایتیها لطفا توجه کنید یکی‌ از اربابانتان برای حفظ و بقای حکومت جهل و خرافات رفته تو کشور دیگری و قتل عام راه انداخته .به امید روزی که شما و بچه‌های شما تقاص پس بدهند.امین.م.ن
شنبه 22 بهمن 1390 - 02:53
asya123456 - شهرضا - ایران
از خدا می خوام همان داغی که بر دل هزاران مادر گذاشتی خدا بر دلت بذاره تا بفهمی چی می کشن
شنبه 22 بهمن 1390 - 05:01
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
7000 کشته یعنی حدودا 40000 بازمانده درجه یک که به هیچ وجه حاضر به کوتاه اومدن نیستن. مثل بازی دومینو میمونه هر چی بیشتر بکشن مخالفاشون بیشتر میشن. جمهوری اسلامی با دخالت در این جنگ از پیش باخته بزرگترین اشتباه تاریخیش را مرتکب شد که تاریخ در موردش مثل حمله هیتلر به شوروی مینویسه؛ به دو دلیل: 1- اعتبارش را در میان تمامی کشورهای مسلمان از دست داد 2- به ریزش طرفداران داخلیش شدت بخشید و باعث شد دستش برا همه رو بشه.
شنبه 22 بهمن 1390 - 06:07
morid - بوشهر - ایران
این داستانها را اسرئیل درست میکند و مزدورانش هم باور میکنند سوریه هیچ نیازی به نیروی خارجی ندارد.رژِیم صهیونی و قطر و عربستان و با تایید امریکا با ایجاد ترور ،آدم کشی وآدم ربایی میخواهند سوریه را ناامن کنند.این پفیوزهای الدنگ همه اشان تروریستهای آموزش دیده در اسرئیل و عربستان هستند.
شنبه 22 بهمن 1390 - 06:18
mandana53 - سمنان - ایران
بیچاره مردم سوریه
شنبه 22 بهمن 1390 - 08:46
Azadikhah - تكسل - هلند
ننگ بر قاسم سلیمانی و آدمکشان در سراسر دنیا
شنبه 22 بهمن 1390 - 09:58
venus1000 - تهران - ايران
مردم ستمدیده سوریه نباید بذارند این جنایتکاران جون سالم بدر ببرنند ، به نظرم من کشتن برای اینا خیلی‌ کمه ، اینارو باید اول کهریزکی کرد بعد تموم اعضاش نو زخمی کرد و بعد با نمک و اسید ازشون پذیرایی کرد و بعدا به جهنم واصلشون کرد این پست فطرت رارو. به امید آزادی ایران و ایرانیان و سوریه و مردمش
شنبه 22 بهمن 1390 - 08:56
kawir - فرانکفورت - آلمان
ab shangooli - لندن - انگلند نه رفیق معلومه که به اطلاع هستی‌،قاسم سلیمانی از بنیان گذران لشکر ثاراله بود، بد از کشته شدن فرمانده گردان ثاراله،فرمانده گردان بعد تیپ بعد لشکر ثاراله شد،در حمله منافقین در مهران که لشکر ۲۱ حمزه عقب نشست اون بود که رفت منافقین و عراقی هارو از مهران بیرون ریخت. بد از جنگ لشکر ثاراله تبدیل به سپاه هفتم صاحب الزمان شد،واقعاً آدم زرنگی بود در جنگ،آنقدر ترکش تو تنشه که اگه اهنربا رو بدنش بذار میچسبه بهش. عید محمد بامری را اطلات ترور کرد اینی که اسمشو قهرمان گذاشتی یه قاچاقچی بود که عربها حمایتش مالی به اون میکردند،پس قهرمان نبود بلکه مزدور!!،واقعا حیفه ادمهیی زرنگ و مثل قاسم سلیمانی اسباب دست چماق اخوندها شده
شنبه 22 بهمن 1390 - 16:32
kawir - فرانکفورت - آلمان
در تمام ۸ ساله جنگ علیه عراقی‌‌ها جنگید همیشه خت مقدم بود یه آدم واقعاً ناسیونالیست، ولی‌ حیف همانطور که عرض شد حالا شده چماق دست و ادمکش اخوندها
شنبه 22 بهمن 1390 - 16:37
دستان - تهران - ایران
خران گویند ابلهان باور کنند . البته اسراییل و امریکا حق دارند چون خوب ضربه شصت از سردار سلیمانی نوش جان کردند و حالا از درماندگی در رویارویی با او برای عقده گشایی به چنین روزی افتادند و صد البته مزدورانشان با دم تکان دادن و تایید این درغ پراکنی ها به دنبال تکه استخوانی در قبال خوش خدمتی به دشمنان ملت ایرانند.
شنبه 22 بهمن 1390 - 18:49
ensanam arezoost - خارگ - ایران
امیدوارم و از پروردگار بزرگ میخواهم که تا قبل از عید باستانی نوروز زیبا و عزیزمان مردم شجاع سوریه پیروز و آزاد شوند تا با هم جشن بگیریم..
شنبه 22 بهمن 1390 - 17:22
shahram407 - تهران - ایران
مرگ بر رژیم اشغالگر قدس. درود بر مقاومت اسلامی. پاینده ایران. زنده باد حاج قاسم(( و دمش خیلی گرم))!!!!
دوشنبه 24 بهمن 1390 - 07:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.