زن پرتوقع تنها به برق سکه‌های طلا فکر می‌کرد

زن جوانی در دادگاه خانواده مدعی شد که مهریه‌اش را تنها به صورت سکه‌های طلا می‌خواهد و حتی حاضر نیست که شوهرش خانه مسکونی خود را به عنوان مهریه او بدهد.

 

به گزارش فارس ، زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.
 
این زن در برابر قاضی این پرونده با اشاره به اینکه مهریه‌ام 314 سکه بهار آزادی است، اظهار داشت: شوهرم وضع مالی مناسبی ندارد ولی با تمام این تفاسیر، از او انتظار دارم که مهریه مرا بدهد و از دادن آن امتناع نکند.
 
وی ادامه داد: مهریه‌ام را حتی به صورت قسطی می‌خواهم و از درخواستم منصرف نمی‌شم چون شوهرم از همین الان می‌تواند بیشتر کار کند تا از عهده پرداخت این دین بر آید.
 
زن بار دیگر با بیان اینکه حدود 8 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: همیشه عاشق سکه طلا بودم حتی از ابتدای ازدواجم هم این علاقه‌ام را به شوهرم فهمانده و این موضوع را به زبان آوردم و شوهرم طی هر مراسم و مناسبتی برایم یک سکه می‌خرید.
 
وی افزود: در حال حاضر شوهرم باید بیشتر اضافه کاری داشته باشد یا از اقوامش قرض بگیرد تا بتواند حق مرا که 314 سکه طلاست، بپردازد و نگذارد بر سر مسائلی به این شکل زندگیمان خراب شود.
 
زن در دادگاه خانواده با اشاره به اینکه یک فرزند داریم، اظهار داشت: هنوز من و شوهرم جوان هستیم و او می‌تواند به صورت قسطی مهریه مرا بپردازد؛ من حتی به اقساط کم نیز راضی هستم ولی مهریه‌ام را خوهانم.
 
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم، گفت: همسرم می‌داند که وضع مالی خوبی ندارم و هر مقدار که اضافه‌کاری کنم، باز هم نمی‌توانم مهریه‌اش را بپردازم اما باز مهریه‌اش را درخواست می‌کند.
 
وی ادامه داد: همسرم نباید به خاطر رسیدن به سکه‌های طلا 8 سال زندگی مشترکمان را خراب کند و آینده فرزندمان را نادیده بگیرد و برای گرفتن حقش به دادگاه بیاید.
 
مرد با اشاره به اینکه یک خانه مسکونی دارم که در حال حاضر در آن سکونت داریم و می‌توانم آن را به نام همسرم کنم، اظهار داشت: در حال حاضر وجه نقدی برای پرداخت مهریه همسرم ندارم و با به نام کردن خانه می‌توانم دین او را بپردازم.
 
زن با اشاره به اینکه من تنها مهریه‌ام را به صورت سکه می‌خواهم، گفت: شوهرم می‌تواند خانه را فروخته و مهریه‌ام را بدهد.
 
قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن و مرد، به دلیل اصرار زن در خصوص دریافت مهریه‌اش به صورت سکه‌های طلا، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد؛ مرد مدعی شد که خوهان تقسیط مهریه است که این موضوع به جلسه آینده دادگاه موکول شد.
 

+95
رأی دهید
-78

hossein87 - ایران - ایران
سال 2012 هستش دیگه . نشانه های آخر الزمان! :D
شنبه 10 دي 1390 - 05:38
shabparast - ایران - شمال
عجب مملکتی شده. زن ها که ارزش خودشون پایین میاره از ما انتظار دارن واسشون ارزش قائل شیم. بابا این اگه انقدر طلا واسش مهمه بگین بیاد 314 سکه میدم برده من شه!!!!!!!
شنبه 10 دي 1390 - 09:07
gol andam - ژنو - سویس
گفتن این حرف زیبا نیست ،،، ولی‌ گاهی از زن بودنم شرم می‌کنم،،،خداوندا. اگر داشتن، ذلیل داشتنم میکند. ندارم کن. اگر کاشتن، اسیر چیدنم میکند. بیکارم کن.
شنبه 10 دي 1390 - 10:52
noshafarin - اکلند - نیوزلند
(و نگذارد بر سر مسایلی به این شکل زندگیمان خراب شود) ... مگه جایی آباد توی این زندگی با این طرز فکر می ماند. امان از وقتی که آدم برای همه چیزاش قیمت تعیین کنه . زندگی / همسر بودن / و مادر بودن فروخته میشه به قیمت 314 سکه طلا . کی میگه تو ایران گرونیه؟؟؟؟
شنبه 10 دي 1390 - 11:00
**KHorshid** - ایران - ایران
کسی که شجاعت ندارد، در او حقیقتی نیز وجود ندارد و کسی هم که حقیقت ندارد، صاحب فضیلتی نیست.
شنبه 10 دي 1390 - 12:03
saman-tehrani - تهران - ایران
سلام من چند روزی میشه که عضو جدید این سایت شدم ولی یک چیزایی تو دلمه بزارین بپرسم. 1- چرا اعضا این سایت اینقدر بی پروا و خارج از ادب که شرط اولیه هر گفتمان هست صحبت میکنن . 2- به جای مطرح کردن بحث های ارزشمند در باره هر چیزی کامنت ها معذرت میخوام فقط بوی بد گویی و سطحی نگری و غر غر داره (مثل زنهای بیسوادی که دم کوچه جمع میشن و راجع به این و اون حرف میزنند). 3- من خودم اصلا نه بسیجی هستم و نه انقلابی و بابت این انقلابی که اصلا کوچکترین قدمی برایش برداشتم چه تاوانها که ندادم ولی تا نظری بر خلاف نظر جمع صادر میشه به القاب ساندیس خور و مزدور و بسیجی ... محکوم میشه؟؟؟. 4- به غیر از استفاده از نقطه نظر ها و سواد و تجربه و اطلاعات دیگران مگر هدف دیگه ای هم میمونه واسه جمع شدن تو این سایت . یا اینکه واقعا این جا هستیم که واسه شنیدن هر خبری به مخالفین توهین کنیم و با موافقین تفریح؟؟. 5- آیا هدف فقط بیرون کردن مخالفین نظرمون از این سایته با هر روش و هر گویشی و قضیه یارو یار کشی است ؟؟. تورو خدا اونهایی که تو این سایت با سابقه هستند جواب سوالهای منو بدن
شنبه 10 دي 1390 - 12:51
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
این زن را باید انداخت توی .... را کشید. والا خوبه یا والدینشون بعنوان کالا دخترشون را معامله میکنند و یا خودشون، خودشون را بها و قیمت گذاری میکنند. خاک بر سر زنی که نفهمه این بها و قیمت گذاشتن بعنوان کالا بر روی شخص او می باشد و نه هیچ چیز دیگه!
شنبه 10 دي 1390 - 13:57
porharfi - آرنم - هلند
خ..خ.."زن خـــَر شوهر خوب!! خــوب ِ خـــَر شده خـــَریده طلا !!بهر مناسبت و مراسمی!!؟؟
شنبه 10 دي 1390 - 15:42
UKGUY4U - لندن - بریتانیا
مهریه هم بیزنسی شده برای زنهای ایران. من فقط تو دور و اطراف خودم دستکم 5 نفر رو میشناسم که اسیر این مشکل شدند و زندگیشون شده دادگاه و زندان. همه دخترا هدفشون از ازدواج شده کاسبی و تلکه کردن مردا زن گرفتن از ایران اشتباه محضه.
شنبه 10 دي 1390 - 15:51
falakolaflak21 - لندن - انگلستان
من یک زن هستم ام از کار این خانم شرمنده شدم .من دو سال که ازدواج کردم اما خدا می دونه که هیچ گونه هزینه ای رو دست شوهرم نگذاشتم.چون شوهرم کارش رو از دست داده بود و با قناعت باهاش زندگی می کنم و واقعا احساس خوشبختی می کنم.پس خانم عزیز به جای اینکه عاشق سکه باشی عاشقانه شوهرت رو دوست داشته باش این که زندگی رو حفظ می کنه.
شنبه 10 دي 1390 - 15:51
شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
سامان _تهرانی‌--تهران‌ایران.خوش آمدی دوست عزیز.گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو ،البته به جایی نرسد فریاد است،در ضمن این سایت بد آموزی داره سعی‌ کن این دورو برا نباشی.منطق و ایدئولژی بعضی‌ از این کاربر‌ها فقط توهین و فحشه یعنی‌ چیز دیگه‌ای یاد ندارن بگن حالا شما می‌خوای اینارو درست کنی‌ ؟
شنبه 10 دي 1390 - 18:40
Naser hejazi - بهبهان - ایران
با احترام به تمامی زنان ایرانی ولی بایدبگم که بیشتر زنان در ایران با ازدواج تجارت می کنند ولی این رو هم میدونم که زنانی هم هستند که ازاین قاعده مستثنا باشند پس این راهم بایددر نظر گرفت که درجمهوری کوفتی اسلامی همه چیز به نفع مرد نیست مثل همین قضیه که هزاران مرد رو به زندان می کشه
شنبه 10 دي 1390 - 19:13
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
Saman-tehrani/ آنان که محیط فضل و آداب شدند …. در جمع، کمال شمع و اصحاب شدند…. ره زین شب تاریک نبردند به روز…. گفتند فسانه ای و در خواب شدند. عزیز جون اینجا یک جمله اشتباه که باب میل یکعده نباشه بنویسی ، خیلی سریع یا برچسب مذهبی احمق و یا ساندیس خور ج. ا تو پاچت میندازن و میگن اعلیحضرت میخواستن شما را رستگار کنند و ایران را گلستان و شما خیانت پیشگان را به کمال برسانند و شما خیانت کردید و ایشون یک ایرانی وطن پرست بود و شما خیانت پیشه. فقط توجه کنید که کدامین افراد اینجا همانند عمال رژیم برچسب چسباندن را پیشه کردند. 
شنبه 10 دي 1390 - 19:23
sharina - لندن - انگلستان
شاید این خانم به دلیل داشتن شوهری که از زیر کار در میرود میخواهد به این روش شوهرش را وادار به پس انداز کند اگر اینخانم پول پرست بود خانه را قبول میکرد افرین به این شیر زن
شنبه 10 دي 1390 - 20:36
Ali432 - لندن - انگلستان
باید به حال این خانم تاسف خورد که برای رسیدن به این پول راضی‌ همسرش خانه را فروخته و مستأجر شود.من فکر می‌کنم قصد جدایی دارد چون همسرش حاضر خانه را به اسمش کند.
شنبه 10 دي 1390 - 22:19
saman-tehrani - تهران - ایران
ahooraei-شیر بیشه مازندران. مرسی از توضیحاتتون . حتما شما مدتی میشه که عضو این سایت هستید و کم کم به روند و فضاش عادت کردید ولی منی که جدید وارد میشم باور کنید فضای گفتگو / اتهامات/ لحن اعتراضات//نظریات/....چنان عجیب است که باور کردنی نیست. چطور میشه بعضی آدمها چون استعداد توهین کردند دارند برای خودشون قلمرو درست کنند و فکر کنند حق با اونی هست که هم صداش بلندتر و هم حرف آخرو میزنه!
یکشنبه 11 دي 1390 - 00:31
Isaac_mz - شیراز - ایران
بله دیگه بعد بگید حق و حقوق زنها تو ایران پایمال میشه و... اولش که میگن کی داده کی گرفته بعد اینجوری میشه!!! من حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمونم تا بیام پول مفت به این جور زنهایی بدم.
دوشنبه 12 دي 1390 - 08:12
felora - تهران - ایران
sharina - لندن - انگلستان ـ نه دوست عزیز اینطوری نیست. یکبار دیگه داستان و بخون چون قبول خونه یعنی ادامه زندگی ولی این خانم نمیخواد بمونه .. معلوم نیست چرا اینقدر از دست شوهرش دلش پره وکینه داره .
دوشنبه 12 دي 1390 - 13:19
felora - تهران - ایران
sharinaUKGUY4U - لندن - Isaac_mz - شیراز - ایران ـ گذشته از زنهای جوونی که طمع سکه های مهریه خودشونو میکنن که خیلی افتضاحه ولی متاسفانه برای مردهای ایرانی هم خیانت های کوچیک و بزرگشون, یکی از دلیلهای مهم طلاق خانمهاشده . در ایران اگه مرد نخواد ! زن حق طلاق نداره ! پس چاره نداره وبا ادعای خواستن مهریه میتونه مرد و مجبور به طلاق بکنه وبعضی از خانمهادر مقابل بخشیدن و نگرفتن مهریه طلاق میگیرن . خلاصه قانونهای ما از چند طرف مشکل داره .......
دوشنبه 12 دي 1390 - 13:45
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
ک‌ی می‌شه مهریه، شیر بها (انگار اون پسر شیر نخورده تا بزرگ بشه!!!) از مًد بیفته.؟ منکه زنم، حالم به هم میخوره از این حرفها.
دوشنبه 12 دي 1390 - 17:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.