انتقاد از انتصاب داماد احمدی نژاد و مدیر عاملی با معدل ۱۳

مهدی خورشیدی، شوهر فاطمه احمدی نژاد، دختر رئیس جمهور ایران است

احمد توکلی، نماینده اصولگرا و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، از انتصاب مهدی خورشیدی، داماد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به ریاست سازمان استاندارد تلویحا انتقاد کرد.

رسانه های ایران گزارش داده اند که آقای احمدی نژاد بنا به حکمی تازه دامادش را با حفظ سمت به ریاست سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی منصوب کرده است.

این سازمان از زیر مجموعه های ریاست جمهوری ایران محسوب می شود و وظیفه اش کنترل مطابقت اجناس و کالاهای تولیدی و وارداتی با استانداردهای مصوب برای حفظ حقوق و سلامت مصرف کنندگان است.

آقای خورشیدی که حدودا ۳۰ سال سن دارد، در حال حاضر رئیس شورای مشاوران رئیس جمهور ایران است و در برخی از اظهارنظرهایش از حلقه اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر آقای احمدی نژاد که از سوی اصولگرایان منتقد، جریان انحرافی نامیده می شوند، انتقاد کرده است.

هنوز سایت اطلاع رسانی دولت حکم انتصاب جدید آقای خورشیدی را رسما منتشر نکرده است.

اما انتشار خبر این انتصاب، انتقادهایی را به همراه داشته است.

به عنوان نمونه، وب سایت "الف، به مدیریت آقای توکلی نوشته است که دولت آقای احمدی نژاد باید بابت این انتصاب از رهبر ایران احساس شرم کند که "از آبرویش برای دولت شما مایه گذاشته است."

همچنین به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، امروز احمد توکلی در نشست بررسی "جرائم و تخلفات بانکی" ضمن برشمردن فامیل بازی به عنوان یکی از ریشه های فساد اداری و مالی در ایران گفت: "بطور مثال آقایان جهرمی به عنوان مدیر عامل بانک صادرات، پرویزیان و مشائی صلاحیت لازم را برای مدیریت نداشتند و اخیرا هم می بینیم که آقای خورشیدی، داماد آقای احمدی نژاد، طی حکمی از طرف ایشان به عنوان رئیس جدید سازمان استاندارد منصوب شدند."

محمد جهرمی، وزیر پیشین کار، در زمان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی مدیر عامل بانک صادرات بود و پس از افشای این رسوایی، از سمتش کنار گذاشته شد. او اتهامها را رد کرده و "برخی در دولت و بانک مرکزی" را به قصور در نظارت بر بانکها متهم کرده است.

با این حال، به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل ایران، برای آقای جهرمی کیفرخواست صادر شده است.

کوروش پرویزیان نیز سال پیش از مدیر عاملی بانک توسعه صادرات ایران کنار گذاشته شد ولی مشاور وزیر اقتصاد شد. او مشاور بانک مرکزی ایران نیز هست.

در ادامه نشست بررسی "جرائم و تخلفات بانکی"، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: "آقای ف پ گ، خواهر زاده ح پ گ، با معدل ۱۳ و بدون سابقه کار با نسبت فامیلی به عنوان مدیر عامل صندوق بین المللی ایران و ونزوئلا انتخاب شد که نوعی تخلف است."

پنج سال پیش روسای جمهور ایران و ونزوئلا تصمیم گرفتند یک صندوق راهبردی ۲ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشورهای ضد امپریالیستی دایر کنند. این صندوق سرانجام دو سال پیش راه اندازی شد.

به گفته آقای توکلی، پژوهشها نشان می دهد که سالانه فساد اداری ۳۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایران آسیب می زند.

+105
رأی دهید
-54

aghareza27 - برگن - نروژ
ای خدا من را بکش .بابا چقدر این آقای احمدی‌نژاد دشمن دارند بخدا حتی نمیتونند ببینند که داماد ایشون یک چنین پست ناچیز گرفتند اگر من جای رئیس جمهور محترم بودم ایشون را میگزاشتم جای خود مقام معظم رهبری که دیگه حکومت آخوندی مسخره بعد از ۳۳ سال گم شه بعد سلسله احمدینژادی را تاسیس می‌کردم .
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 04:16
choobin - مانیلا - فیلیپین
من معدلم از این بالاتره،اگر خواست زنشو طلاق بده من حاضرم داماد مموتی بشم.....دیگه بهش نمیگم مموتی،میگم پدر محمود،چه باحال می‌شه ها....فازشو بگیر.......
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 05:02
choobin - مانیلا - فیلیپین
من معدلم از این بالاتره،اگر خواست زنشو طلاق بده من حاضرم داماد مموتی بشم.....دیگه بهش نمیگم مموتی،میگم پدر محمود،چه باحال می‌شه ها....فازشو بگیر.......
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 05:02
gol andam - ژنو - سویس
گًل بود به سبزه نیز آراسته شد ،،،،همه جا پر شده از حـ...ٔ‌های اینا ،،،،
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 08:47
dara20 - تهران - ايران
دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!!!! اینها یادشون رفته که رهبر و رئیس به‌‌‌ اصطلاح جمهور و بسیاری از گما شتگان حکومتی بیسواد و نفهم هستند و به اندازه گاو هم نمی‌‌فهمند. خمینی گور به گور شده درست مانند انسانهای اولیه حرف میزد و فهمش بیشتر از یک میمون نبود. شماها اگر فهم و دانش داشتید این حل و روز ایران نبود.
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 12:45
arash_1932 - مشهد - ایران
مملکت فامیل بازی شده آن وقت دم از اسلام می زنند. خدا لعنتشان کنه که آبروی اسلام و مسلمان را برده اند.
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 15:17
Farshid_FF - پاریس - فرانسه
حالا این داغون اگه معدلش مثلا ۱۸ بود آدم حسابی میشد، چیکار به معدلش دارین همون که داماده مموتیه دلیله لازم و کافیه
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 16:27
ملاصدرا - شیراز - ایران
به عنوان نمونه، وب سایت "الف، به مدیریت آقای توکلی نوشته است که دولت آقای احمدی نژاد باید بابت این انتصاب از رهبر ایران احساس شرم کند که "از آبرویش برای دولت شما مایه گذاشته است.". نمیدونم میشه از این عبارت این را برداشت کرد که رهبری احمدی نژاد را به ریاست جمهوری منصوب کرده است و حالا پشیمان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 19:17
gol andam - ژنو - سویس
میگویند آقای بنی‏ صدر از پاریس به زنده‏یاد شاپور بختیار در تهران تلفن میکند که: آقای نخست وزیر، من در نوفلوشاتو هستم و جناب آقای آیت الله اشراقی میخواهد با شما صحبت کند. بختیار میپرسد «آیت‏الله اشراقی چکاره است؟» بنی‏صدر میگوید «ایشان داماد حضرت امام هستند!» بختیار میگوید «شغل شبش را نپرسیدم. روزها چکار میکند؟»
‌پنجشنبه 8 دي 1390 - 10:08
دل سوخته - اریزونا - امریکا
تورو خدا از مسئولین سایت عاجزانه میخوام که اینجور اخبار رو که به احساسات مردم ضربه میزنه خود داری کنه . این بی شرافت ها برای رسیدن به اهداف خود از هیچکاری کوتاهی نمیکنن. ( به عنوان نمونه، وب سایت "الف، به مدیریت آقای توکلی نوشته است که دولت آقای احمدی نژاد باید بابت این انتصاب از رهبر ایران احساس شرم کند که "از آبرویش برای دولت شما مایه گذاشته است.") اخه اقای توکلی از کدوم آبرو حرف میزنی ؟؟؟؟ کدامیک از مسئولین دارن همون ابرویی که شما میگین
‌پنجشنبه 8 دي 1390 - 11:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.