کدام یک درست می گویند؟
+330
رأی دهید
-84

sevim - مونترال - کانادا
چه جالب! من که گیج شدم!
سه شنبه 6 دي 1390 - 05:08
Dara va sara - پرت - استرالیا
آزاد اندیشان مسائل را از چندین زاویه زندگی نگریستن و آنان که در ایدولوژی ذوب شدن حتی توان نگاه کردن نداشتن.این هست فرق أئتیسم و اسلام گرایان.
سه شنبه 6 دي 1390 - 04:47
shahrooz93 - دبی - امارات
Dara va sara - پرت - استرالیا این موضوع چه ربطی به موضوع اسلام و ادیان داره؟ تو رو خدا بس کنید این مزخرفات را.
سه شنبه 6 دي 1390 - 06:21
differenta - استکهلم - سوئد
اون یکی درست میگه
سه شنبه 6 دي 1390 - 06:32
OnLine. - تهران - ايران
دارا و سارا - پرت - استرالیا. کاملا باهات موافقم خردمند هیچ وقت در موردی پافشاری نمیکند چون جوانب و زوایای دیگر راا مّد نظر قرار میدهد اما جهل و بی خردی است که بر تمام موضع خود پافشاری میکند و از دیدش همه چیز درست است. قابل توجه ذوب شدگان ولایت و ساندیس خورهای سایت
سه شنبه 6 دي 1390 - 06:42
Dara va sara - پرت - استرالیا
shahrooz93 ;; ,, اون چیزی که نوشتم دقیقا فرق بین من و تو ..
سه شنبه 6 دي 1390 - 06:48
bache shapoor - يوسدال - سوئد
هر دوشون درست میگن! این طرفش چهار تاس اون طرفش سه تاس!!!
سه شنبه 6 دي 1390 - 06:59
tornado_val - لامرد - ایران
هر دو نفر درست میگن.
سه شنبه 6 دي 1390 - 07:00
khosh bavar - يزد - ايران
هر دو آنان درست میبینند ولی چیزیکه آنان نمیبیند این است که " خود " را در موقعیت دیدی آن شخص قرار دهند ! که این همان نکته بسیار حیاتی و کلیدی است که من در تمام بحثها و دیدهای زندگیم از آن سخن میگویم و سعی میکنم به این نکته کلیدی توجه داشته باشم !
سه شنبه 6 دي 1390 - 07:32
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
هر کسی از ظنّ خود شد یار من....
سه شنبه 6 دي 1390 - 07:46
shahram407 - تهران - ایران
دارا و سارا -پرت-استرالیا !!. چه ربطی داره به اسلام؟؟؟ واقعا پرتی ها!!!!
سه شنبه 6 دي 1390 - 08:35
cheraghe-rah - تهران - ایران
dara va sara. به نظر من و فکر میکنم خیلی های دیگه شما با این توهم اسلام مقصری تون دارین بقیه رو با نظراتتون آزار میدین. به نظر بهتره برین جاین و تا غده ضد اسلامیتون را جراحی نکردین به سایت برنگردین . حالمون بهم خورد
سه شنبه 6 دي 1390 - 08:43
mona-canada - تهران - ایران
dara va sara-استرالیا-اخه چه ربطی داره این به اسلام این طوری دم از ازاد اندیشی میزنی-خودت هم که توان نگاه کردن به اسلام رو نداری -بابا دست از این اسلام بدبخت بردارید موسی به دین خود عیسی هم به دین خود
سه شنبه 6 دي 1390 - 09:03
hajmehran - شیراز - ایران
این تقریبا مثل M انگلیسی هست که اگر بالایش را نکاه کنی 2 سر دارد وپایینش را نگاه کنی 3 دارد فقط تفاوتشون توی تعداد دندانه ها یا سرهاشون هست
سه شنبه 6 دي 1390 - 09:38
mo.miyai - اسلو - نروژ
differenta - استکهلم - سوئد منم با تو موافقم اون یکی درست میگه
سه شنبه 6 دي 1390 - 10:00
morgan123 - واشینگتن - امریکا
Dara va sara - پرت - استرالیا - او کی موافقم.
سه شنبه 6 دي 1390 - 10:03
bazmag - مجارستان - مجارستان
ضلع افقی مشترک باعث خطای دید شده است.
سه شنبه 6 دي 1390 - 10:12
ali158 - مسكو - روسيه
والا همه در مکتب خود راست میگن دوست عزیز از دبی امارت این بحث اسلام و اتیستی نیست اما هر کس آنجا که ایستاده و از نگاه خود میگه ، دقیقا داره دیدگاه خودشا میگه و دروستم میگه اما اگه یه کوچولو جاشا عوض کنه باز چیزی میگه که باز داره درست میگه . اگه شک داری به عکس بالا یبار دیگه نگاه بنداز . همگی شاد باشید
سه شنبه 6 دي 1390 - 10:45
miminana - لندن - انگلستان
هر دو درست میگن خوب از هر طرف یهجور کشیده خطوط طوری کشیده شدند که هر دو طرف درسته به دقت نگاه کنید معلومه
سه شنبه 6 دي 1390 - 11:02
hakimaryan - لیدز - انگلستان
هیچ کودوم درست نمیگن..فکر کنم 5 تاس .
سه شنبه 6 دي 1390 - 11:12
data1849 - اصفهان - ایران
جالب بود
سه شنبه 6 دي 1390 - 11:14
tirdaduk - استکهلم - استکهلم
از سمت چپ ۴ ته از سمت راست ۳ ته از وسعت ۲ ته
سه شنبه 6 دي 1390 - 11:19
Dara va sara - پرت - استرالیا
mona-canada./.cheraghe-rah.shahram407 -.فکر کنم که شماها سایت اشتباهی امدین. سایت شما معمولا مال ساندیس خورا مغز کنسرویهای اسلامی باید باشه. این سایت متعلق به اشخاصی هست که یه جو مغز تو سرشون هست..( این عکس از سایت غیر اسلامی در همین زمینه بحث از دیدگاه مختلف گرفته شده). شما درک و شعورتون در حد تکبیر در نماز جمعه هست. تقصیر ما نیست. جالب اینجاست که همه از ایران و تهران هم هستید.
سه شنبه 6 دي 1390 - 12:12
sakura - توكيو - ژاپن
مهم نیست کدوم درست میگه . مهم اینه که مثل ما ایرانی ها زود چوب رو برنمیدارن بیفتن به جون هم دیگه ...!!!!
سه شنبه 6 دي 1390 - 12:50
shahrooz93 - دبی - امارات
Dara va sara - پرت - استرالیا عزیز جالبه که با این همه ادعا فقط به انسانها بیاحترامی میکنی. فرق شما و من این است.
سه شنبه 6 دي 1390 - 13:02
shahrooz93 - دبی - امارات
ali158 - مسکو - روسیه دوست عزیز با نظرت موافقم که همهٔ ما انسانها خطاکاریم و بیشتر صحبتهایی که میکنیم فقط از دید خودمون به آن نگاه میکنیم. اما آیا این تصویر نشان گر بیمنطق بودن ادیان و به خصوص اسلام است؟ جناب دارا و سارا آمده است و با این تصویر اسلام و مسلمانان را بدون هیچ منطقی نقد میکنند. یادمان باشد که زیر سوال بردن هر کدام از ادیان چه مسیحی و چه یهودی و چه اسلامی مساوی است با زیر سوال بردن تمام ادیان و همچنین خدا. چون خدا در اسلام یهودیت و مسیحیت را تلیید کرده و همین طور برعکس. متاسفانه جمهوری اسلامی با این سیاست ضعیف و بیخردانهاش باعث شد تا اسلام هم زیر سوال بره. شاید از قصد این کار را میکنند. خدا میداند.
سه شنبه 6 دي 1390 - 13:11
budapest - دبرسن - مجارستان
هر ۲ تاشون درست میگن
سه شنبه 6 دي 1390 - 13:55
shahrooz93 - دبی - امارات
ali158 - مسکو - روسیه دوست عزیز با نظرت موافقم که همهٔ ما انسانها خطاکاریم و بیشتر صحبتهایی که میکنیم فقط از دید خودمون به آن نگاه میکنیم. اما آیا این تصویر نشان گر بیمنطق بودن ادیان و به خصوص اسلام است؟ جناب دارا و سارا آمده است و با این تصویر اسلام و مسلمانان را بدون هیچ منطقی نقد میکنند. یادمان باشد که زیر سوال بردن هر کدام از ادیان چه مسیحی و چه یهودی و چه اسلامی مساوی است با زیر سوال بردن تمام ادیان و همچنین خدا. چون خدا در اسلام یهودیت و مسیحیت را تلیید کرده و همین طور برعکس. متاسفانه جمهوری اسلامی با این سیاست ضعیف و بیخردانهاش باعث شد تا اسلام هم زیر سوال بره. شاید از قصد این کار را میکنند. خدا میداند.
سه شنبه 6 دي 1390 - 13:14
mortimer - اصفهان - ایران
shahrooz93:"چون خدا در اسلام یهودیت و مسیحیت را تلیید کرده و همین طور برعکس"...مثل این می ماند که من سه منبع داشته باشم و برای اثبات معتبر بودن هرکدام (شما را)به دیگری ارجاع دهم!!! شما به دیگران می گویید بی منطق؟!!!
سه شنبه 6 دي 1390 - 14:56
alirreza - استکهلم - سوئد
هر ۲ تاشون درست میگن
سه شنبه 6 دي 1390 - 16:37
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
به این خطای دید نمیگن بلکه مثل حرف دبلیو و یا ام انگلسی میمونه که از هر طرفش نگاه کنی یه چیزی رو میبینی و هر دو طرف در این مورد حق دارند ولی اشکال کار اینجاست که زاویه رو در نظر نمیگیرند. یعنی خطوط میانی مشترک هستند.
سه شنبه 6 دي 1390 - 16:56
mahsa222 - مالمو - سوئد
سلام به همگیییییییی بحثهای سیاسی گدقن بابا بگین کدوم درسته من که میگم مونده از کدوم زاویه نگاش کنی به نظرم هر دو تاشون درست میگن .
سه شنبه 6 دي 1390 - 17:13
mamat - ایلام - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا... یکم از عقلتون استفاده کنین و جواب بدین. متاسفانه شما اگه یه دیوارم ترک ورداره میگین اسلام فلان فلان شده، شما اگه از جمهوری اسلامی عقده دارین چرا به اسلام توهین میکنید. اگه شما ... به عقاید یه میلیارد نفر توهین نمیکنید
سه شنبه 6 دي 1390 - 19:42
m uk - منچستر - انگليس
اینکه چیزی نیست همسایه ما وانت داره
سه شنبه 6 دي 1390 - 19:44
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
منم درست میگم.!!!!!!
سه شنبه 6 دي 1390 - 19:57
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
منم درست میگم.!!!!!! ولی کسی به حرفم گوش نمیده.
سه شنبه 6 دي 1390 - 19:58
morgan123 - واشینگتن - امریکا
shahrooz93 - دبی - امارات - ببینم وقتی خدا این ادیان را تایید میکرد تو اونجا بودی ؟! روحانیون ادیان چند هزارساله توی سر خودشون میزنن نتونستن چیزی را ثابت کنند اون وقت تو با چند خط کامنت این کارو انجام دادی ایول داره بخدا اجرت با امام غریب !!
سه شنبه 6 دي 1390 - 20:00
porharfi - آرنم - هلند
کَلَک ِ مــــُرغـــابی !!!///
سه شنبه 6 دي 1390 - 20:31
sheitonbala - وین - اتریش
جفتشون درست میگن ؛)
سه شنبه 6 دي 1390 - 20:42
sepehr79 - وین - اتریش
به نظر من نظر دارا و سارا کاملاً متین و منطقیه. این دین کذایی و خانمان بّر انداز اسلام دودمان ایران و ایرانی رو به باد داد. فرهنگ و زبان و نژاد و اعتقاد و همه چیزمون رو خراب کردن این عربای لعنتی با این دینی که به زور به ما خوروندن....
سه شنبه 6 دي 1390 - 21:23
compatriot - تورنتو - کانادا
اینکه چنگال ۳بعدیه!
سه شنبه 6 دي 1390 - 21:53
Naser hejazi - بهبهان - ایران
چپی درست میگه
سه شنبه 6 دي 1390 - 23:42
Azadikhah - تكسل - هلند
دید هر کدومشون یک جور هستshahrooz93 - دبی - امارات.اصلا ربطی به زیر سوال بردن خدا ندارد.خدا کی گفته سنگسار کن،انگشتان دست قطع کن،ارث زن از مرد کمتر هست؟(اینها نمونههای کوچکی از نکات منفی دین یهود و اسلام هست)خدا هیچوقت نمیخواد بندهاش آزار ببینه حالا کافر یا غیر کافر, عرب یا عجم.در این دنیای مدرن این حرکات غیر از عقب موندگی هیچ چیزی نیست.بیخیال اون دوران بشید هر چیزی بوده همون موقع بوده دلیلی نداره الان باز دنبال بشه
چهارشنبه 7 دي 1390 - 00:30
hamishe-iran - سیدنی - استرالیا
dar va sar . تو که به نوشیدنی همه گیر میدی و هر کی حرف حسابی میزنه میبندیش به ساندیس که اصلا من نمیدونم چی هست ... خودت نون کیو میخوری و واسه کی دم تکون میدی ....؟؟د اگه این چندقاز بنفیت هم نبود که شما الان اینقد بی کار نبودین با نداشتن هیچ تخصصی کل وقتتو بزاری تو این سایت ادعای فضل کنی
چهارشنبه 7 دي 1390 - 01:20
mafshar - دبی - امارات
تقصیر امیرکا هست .. که من اینجوری میبینیم . لول
چهارشنبه 7 دي 1390 - 04:16
shahrooz93 - دبی - امارات
mortimer - اصفهان - ایران. من نگفتم به هر سه ارجاع بدیم. همانطور که خدا این ادیان را معرفی کرده بعدش توسط پیامبر همان دین گفته که بعد از تو پیامبر دیگری میآید و پیروان تو باید به آن دین ایمان پیدا کنند. مگر غیر از این است که خدا به حضرت مسیح (ع) گفت که بعد از تو آخرین پیامبر از میان اعراب ظهور خواهد کرد؟
چهارشنبه 7 دي 1390 - 07:11
shahrooz93 - دبی - امارات
morgan123 - واشینگتن - امریکا. نه عزیز من. آنجا نبودم ولی شما کافیه فقط قران و تورات و انجیل و. را بخوانید تا متوجه شوید. در ضمن هر چی بد بختی ادیان هست از همین روحانیون به ظاهر با خدا!! است. مگر ما انسانها خودمان عقل نداریم که باید یک نفر مرجع تقلید ما باشد؟ خدا گفته قرآن و روش زندگی پیامبر و تمام. این است راه رسیدن به سعادت. نه چیزی بیشتر نه چیزی کمتر. این ولی فقیه و .. که میبیند همه ساختهٔ ذهن بعضی از افراد و روحانیون بیخرد است که کاری جز فضولی در زندگی این و آن ندارد. لطفا دستکاری انسانها در ادیان را به خدا ارجاع ندهید و خود اصل دین را زیر سوال نبرید. سپاس
چهارشنبه 7 دي 1390 - 07:29
felora - تهران - ایران
khosh bavar - یزد - ایران _ اینو بدون اغراق میگم وحتما خیلیها با من موافقند که در هر مطلبی,بحث و اظهار نظر ودرک احساسات طرف مقابل چه موافق وچه مخالف واز همه مهمتر ادب واحترام شما قابل تحسینه فرهاد جان / همیشه خوش وسلامت باشی
چهارشنبه 7 دي 1390 - 07:48
felora - تهران - ایران
PARVANE1 - برنموث - انگلستان - منم درست میگم.!!!!!! ولی کسی به حرفم گوش نمیده!
چهارشنبه 7 دي 1390 - 07:51
mona-canada - تهران - ایران
dara va sara-استرالیا-فکر کنم جوابتو گرفتی دیگه لازم نیست خودمو خسته کنم-دیگه هم کاری به دین کسی نداشته باش
چهارشنبه 7 دي 1390 - 08:30
bita tehrani - ونکوور - کانادا
Dara v Sara/شما به کارت ادامه بده،مشکل این دار و دسته جدید،حوزه کامنت نویسی شماست،نه چیز دیگر
چهارشنبه 7 دي 1390 - 08:59
shahrooz93 - دبی - امارات
Azadikhah - تکسل - هلند. خدا کجا این مسائلی که میگویید را گفته؟ شما برو قرآن را باز کن و اگر این مسائل را پیدا کردی بیا به من هم بگو دوست عزیز. این چیزهایی که شما میگویید زادهٔ تفکر همین روحانیون فاسد است. همین کسانی که خدا را و دین را بهونه کردهاند تا بیان دنیا را به کثافت بکشن. به این چیزها میگویند شرع که خودشان از خودشان درآوردهاند. مثلا خمینی دستور قتل سلمان رشدی را صادر کرد. آیا درست بود؟ غیر از این است که خدا گفته باید به هر فردی اجازهٔ دفاع از خودش داده بشه؟ پس چرا این کار را کرد؟ کمی فکر کنی متوجه میشوی که چه چیزهایی پشت این ماجراها است. همانطور که گفتی خدا هیچ وقت نمیخواد بندهاش را اذیت کند. حتی کارفران را. تا موقعی که انسان زنده باشد به او وقت میده تا به سویش برگردد. هیچ وقت نگفته که باید آنها را کشت. خداوند بسیار بخشندهٔ مهربان است. اما اگر کسی با او به جنگ برخیزد، خودش بهتر از همه میداند که چه کند. چون دانا و توانای مطلق است و نیاز نیست که ما او را مجازات کنیم.
چهارشنبه 7 دي 1390 - 12:40
masih_saei - گوتنبرگ - سوئد
همون یارو دیگه
چهارشنبه 7 دي 1390 - 12:57
Pezhman - وين - اتريش
هردو راست میگویند.درست مثل طرفداران سلطنب مطلق و طرفداران ولایت مطلق. lol
چهارشنبه 7 دي 1390 - 17:03
khosh bavar - يزد - ايران
فلورا مهربان و گرامی، تجربه و کنجکاویم مرا مجبور به این " امر " کرده که باید خودم را همیشه در موقعیت آن شخص مقابل قرار بدهم که چرا او مثل من نیست و چرا من هم مثل او نیستم ! ولی روی هم رفته شما هم خیلی به من لطف دارید و امیدوارم که همیشه مورد تأیید عزیزانم چون شما قرار بگیرم زیرا دل شکستن هنر نیست بلکه دل بدست اوردن هنر میباشد ! پس تا بعد فلورا عزیز.
چهارشنبه 7 دي 1390 - 17:37
bita tehrani - ونکوور - کانادا
فَإِذا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِکَ وَلَوْ یَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَکِن لِّیَبْلُوَ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ(محمد/۴) پس چون با کسانى که کفر ورزیدهاند برخورد کردید گردنها را بزنید تا هنگامیکه آنان را از پاى درآوردید پس (اسیران) را امحکم در بند کشید سپس یا منت نهید و یا فدیه (بگیرید) تا در جنگ اسلحه بر زمین گذاشته شود این است (امر الله) و اگر الله مىخواست از ایشان انتقام مىکشید ولى تا برخى از شما را به وسیله برخى بیازماید و کسانى که در راه الله کشته شدهاند هرگز کارهایشان را ضایع نمىکند.
چهارشنبه 7 دي 1390 - 17:41
bita tehrani - ونکوور - کانادا
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا (نساء/۲۴) و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنهائی که مالک (آنها در جنگ) شدهاید، اینها احکامی است که الله بر شما مقرر داشته و زنان دیگر غیر از اینها (زنانی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است که با اموال خود آنها را اختیار کنید در حالی که پاکدامن باشید و از زنا خودداری نمایید, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازید و گناهی بر شما نیست نسبت به آنچه با یکدیگر توافق کردهاید بعد از تعیین مهر، الله دانا و حکیم است....
چهارشنبه 7 دي 1390 - 17:44
bita tehrani - ونکوور - کانادا
شهروز۹۳// ما قرآن را باز کردیم،بفرما:. إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ (مائده/۳۳) سزاى کسانى که (با) الله و فرستادهاش محاربه میکنند و در زمین به فساد (کارهائی که از دید اسلام گناه است) مىکوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
چهارشنبه 7 دي 1390 - 17:40
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
فلورا - تهران - ایران آخ فلورا عزیزم، پس درک میکنی چی میگم.
چهارشنبه 7 دي 1390 - 20:17
cheraghe-rah - تهران - ایران
bita tehrani. میبینم خانم جلسه ای شدی قران میخونی . متحول شدی! میگم استخاره هم میگیری؟ من یکی لازم دارم
پنجشنبه 8 دي 1390 - 05:24
طاطا - تهران - ایران
dara va sara دوست عزیز دقیقا زدی روی خال. هیچ انسان مذهبی نمیتونه وسعت دید داشته باشه چرا که چشمش فکرش تعقلش منطقش دینشه. ربطی هم به اسلام نداره تمام ادیان شاهکارشون اینه که از انسان تعقل و تعمق رو میگیرن و اجازه فکرکردن و وسعت دید رو به انسان نمیدن. در این بین نقش اسلام از همه ادیان بیشتره و همونطور که میدونیم اسلام رو دین کاملی میدونن . اگه خوب دقت کنیم میبینیم که درسته. اسلام در شارلاتان پروری در فساد در زن بارگی در تن پروری در دروغ در خیانت در به گند کشیدن بشریت ...... کامل ترین برنامه ها و دستورات روداره.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 06:18
shahrooz93 - دبی - امارات
bita tehrani - ونکوور - کانادا. درود بر شما. سپاس از این که آیات قرآن را نوشتید. اما یک نکته دربارهٔ سورهٔ محمد: سورهٔ محمد را از اول بخوانید. خدا در این سوره میگوید: «با کافرانی که قصد دارند دین شما را بگیرند بجنگید». نگفته که با همهٔ کارفران بجنگید! و گفته آنهایی که بر کار خود (که بیدین کردن مسلمانان است) پافشاری میکنند را بکشید و اسیرانشان را محکم ببنید و بعدا آنها را آزاد کنید و یا فدا کنید. (در این قسمت منظور آن است که آن اسیرهایی که باز به کار خود یعنی سعی در ترویج فساد در بین مسلمین دارد است)
پنجشنبه 8 دي 1390 - 06:50
shahrooz93 - دبی - امارات
در مورد ترجمهٔ سوره نسا هم کمی اشتباه ترجمه کردهاید: «و زنان شوهردار [نیز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى که مالک آنان شدهاید [این] فریضه الهى است که بر شما مقرر گردیده است و غیر از این [زنان نامبرده] براى شما حلال است که [زنان دیگر را] به وسیله اموال خود طلب کنید در صورتى که پاکدامن باشید و زناکار نباشید و زنانى را که متعه کردهاید مهرشان را به عنوان فریضهاى به آنان بدهید و بر شما گناهى نیست که پس از مقرر با یکدیگر توافق کنید مسلما خداوند داناى حکیم است»
پنجشنبه 8 دي 1390 - 07:12
shahrooz93 - دبی - امارات
«سزاى کسانى که با [دوستداران] خدا و پیامبر او مىجنگند و در زمین به فساد مىکوشند جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهتیکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. مگر کسانى که پیش از آنکه بر ایشان دستیابید توبه کرده باشند پس بدانید که خدا آمرزنده مهربان است.» . سورهٔ بالا به این معنی است که اگر کافران به جنگ با خدا و دوستاران خدا میپردازند با آنها برخورد کنید. یعنی اگر کسی کاری با مسلمین نداشت شما نیز کاری نداشته باشید. این طور نمیشود که کافران یک فرد ملسمان را به بیدینی اجبار کند و آن شخص ساکت بنشیند که. درست است؟ تازه گفته اگر کافران توبه کنند آنها را میبخشد پس منظور آن کافرانی است که نه تنها از کارشان دست بر نمیدارند بلکه بر آن پافشاری هم میکنند. در ضمن سورهٔ بالا در عکس عمل خمینی در مورد سلمان رشدی است. چون سلمان رشدی گفت که من از این کارم پشیمانم اما خمینی گفت اگر او خداپرست و دین دار هم شود باید او را کشت. آیا چیزی که خمینی گفت فرمان خدا بود؟ البته که نه.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 07:26
noshafarin - اکلند - نیوزلند
این دستور (کشتن کافران ) در پی کشته شدن عده ای از مسلمان بدست مشرکین صادر شده که از هیچ نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان ابا نداشته اند کفار مکه بعضی از مسلمانان را کشتند و بعضی دیگر را از خانه هایشان بیرون کردند. از تمام کسانی که به این آیات ایراد میگیرند سوال میشود که اگر عده ای نزدیکانتان را به قتل برسانند و ازخانه هایتان بیرون کنند آیا شما دست روی دست خواهید گذاشت تا حکم قتل شما نیز صادر شود یا در صدد دفاع بر می آیید و اگر دفاع کنید خشونت به حساب می اید ؟ . هر چند که برا آنها که نمی خواهند ایمان بیاروند چه برهان بیاوری و چه نیاروی هردو یکی است
پنجشنبه 8 دي 1390 - 13:41
shahrooz93 - دبی - امارات
طاطا - تهران - ایران. واقعا جای تعجب دارد.از گفتههای شما معلوم است که چیزی دربارهٔ اسلام نمیدانید و فقط چشم و گوش بسته به گفتههای رسانهها و دشمنان اسلام گوش میکنید. به شما پیشنهاد میکنم دربارهٔ «دوران طلایی» اسلام تحقیق کنید. در آن زمان که مسیحیها و کلیساهای به ظاهر مومن (که در اصل همشان بندهٔ شیطان بودند) در حال قتل عام دانشمندانشان بودند، اسلام باعث پیشرفت جهان شد. اسلام حقوق زنان و مردان را «با توجه به غریزهٔ هر کدام» برابر میکند. متاسفانه وجود بعضی از رهبران همانند رهبر عربستان، لبنان و همچنین ایران باعث شده که مردم به دین اسلام بد بین بشوند. دلیل را میدانید؟ به آن دلیل که این رهبران تنها بخشی از دستورات را اجرا میکنند که به نفشان است. به این کار میگویند «کلاه شرعی»! میآیند و چیزی به نام گشت ارشاد را میگذارند و مردم را مجبور به حجاب میکنند در صورتی که قرآن گفته «در دین هیچ اجباری نیست». عربستان میآید و رانندگی برای زنان را ممنوع میکند در صورتی که اسلام با آن مخالف است.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 13:52
طاطا - تهران - ایران
shahrooz 93 اگه کسی با نظر شما موافق نباشه برات جای تعجب داره؟؟؟ شما از کجا میدونی که من از اسلام چیزی نمیدونم . دوست عزیز دقیقا چون میدونم و اطلاع دارم ازش بیزارم. شما که از اسلام با خبری چطور نمیدونی که توی همون قران اومده که بر هر کس که دین شما را نپذیرفت یورش برید خونش مباح و مال و زنش بر شما حلال است. همین عربها در دوران طلایی وقتی به سرزمین من حمله کردند تمام کتابها و کتابخانه ها رو ویران کردند. من به عنوان یک ایرانی که منشور حقوق بشر رو دارم و هزاران افتخار دیگه رو دارم چطور میتونم دینی رو براش احترام قائل بشم که اون دین از سرزمینی میاد که دختر رو زنده بگور میکردند . در ضمن توجیه خیلی خوبی بوداون جمله که نوشتی: اسلام حقوق زنان و مردان را باتوجه به غریزه هر کدام برابر میکند. این با توجه به غریزه هر کدام رو از کجا درآوردی؟ تو کاملا مشخصه که بسیار سطحی و متعصبانه از دین دفاع میکنی . دین تو سرتاسر کلاه شرعیه . درضمن من هیچ دینی رو قبول ندارم . برای من اصول زندگی در سه دستور خلاصه میشه گفتار دین کردار نیک پندار نیک.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 17:24
طاطا - تهران - ایران
shahrooz93 آخه بابا برای بچه کودکستانی کامنت گذاشتی. چرا اینقدر دیگران رو تحمیق میکنید. توی کامنت بالا نوشتی که خدا در قران گفته اگر کافران به مومنان حمله کردند آنها رو بکشید اگه کاری نداشتند شما هم کاری نداشته باشید. خب حالا اگه مومنان به کافران حمله کردند چی ؟؟؟؟؟؟ خب مومنان به خیال خودشتان وظیفه دارند که تمام مردم دنیا رو مسلمان کنند خب بدبختهایی هم که اعتقادی به اسلام نداشته باشند کافر به حساب میایند و وقتی مورد حمله مسلمین قرار بگیرند باید از خودشون دفاع کنند پس چون از خودشون دفاع میکنند و با مسلمین وارد جنگ شدند ریختن خونشان حلال است. وقتی من میگم دین اسلام سرشار از شارلاتان بازیه ناراحت میشی.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 17:39
bita tehrani - ونکوور - کانادا
چراغ موشی،تو واقعا چیزی هم میبینی؟؟!!
پنجشنبه 8 دي 1390 - 17:42
bita tehrani - ونکوور - کانادا
درود متقابل بر شما.همه نوشتههایتان را خواندم،و همان ماله کشیهای همیشگی را دیدم.اصلا بقیه آیات را کار ندارم،در سور نسا(چیزی که عنوان یک زن همیشه مرا آزار داده.)، آلله شما به مسلمانان اجازه ""تصرف"" یک انسان،یک زن را به صرف اینکه اسیر شده میدهد،اگر شرافت داشته باشید باید از خجالت بمیرید،نه اینکه توجیهش کنید.آیا وجدانن شما به عنوان یک آقا این اجازه را به خودتان میدهید که به زنی تعرض کنید که به هر دلیلی اسیر شماست؟ من مطمئن هستم جواب شما منفی است،حالا به من بگویید،آیا امکان این وجود ندارد که شخص دیگری به هر دلیلی از این آیه سؤ استفاده کرده،کاری که هیچ بشر متمدنی نمیکند،به صرف وجود این آیه در کتاب آسمانی انجام دهد؟؟؟؟این همه تجاوز به دختران و پسران در زندان میشود،ملایان با همین آیه توجیهش میکنند. ایرادی من و دیگر دوستان میگیریم این است.هموطن من.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 18:06
bita tehrani - ونکوور - کانادا
shahrooz/قرآن در آیه ۲۴ سوره نسا، به صراحت اجازه تجاوز به زنان شوهر داری را که کنیز(اسیر جنگی) هستند به صاحب آن کنیزان می دهد.!!! بارها قران مخالفان رابه تحدی (مبارزه طلبی) دعوت می کند! (اگر می توانید یک سوره مانند قران بیاورید). خوب من اگر خدا بودم این جوری می گفتم:ای مومنان تمام زنان شوهر دار بر شما حرام هستند (حتی آنان که اسیر شده اند). زیرا آنان نیز همچون شما انسان هستند.ای مومنان برده داری امری نکوهیده است. زیرا همه انسانها با هم برابرند. حالا شما قضاوت کنید این آیهای که بنده نوشتم شبیه سخن خداست یا اونی که محمد در سوره ۲۴ نسا گفته؟؟؟؟؟خب جناب شهروز خان،برای من همین یک آیه کافیست که یا از آلله بیزار شوم،یا بگویم که یا این کتاب جعلی است و کسی بنا به منفعت خود نوشته،...در حالی که در قلبم به خدایی قادر و مهربان اعتقاد دارم.....کامنت قبلی من هم شما خطاب بودید که فراموش کردم اسمتان را بنویسم.
پنجشنبه 8 دي 1390 - 18:13
noshafarin - اکلند - نیوزلند
shahroz 93. در ادامه و تایید فرمایشات شما .. در قدیم فرهنگ برده داری به عنوان یک روشی مناسب برای اداره امور آن دوران بود و هنجار تلقی میشد. مالگیت کنیز (اسیر) در حکم عقد و ازدواج بود زیرا رابطه زن و شوهر بودن امری اعتباری و قراردادی است نه یک امر حقیقی حکم اسلام این است که زن به صرف اسارت در میدان جنگ از پیمان زناشویی قبلی خود رها میشود زیرا زنان اسیر که غالبا شوهرانشان در جنگ کشته شده اند شراط قبلی برایشان جز ایجاد محدودیت سود دیگری ندارد و در دوران اسارت پیمان های قبلی فسخ وفرصت زندگی و شرایط انسانی برایش فراهم میشود. در آن دوره برده داری اسلام با ایجاد شرایط و محدودیت به صاحبان برده شرایط حداقل انسانی را برای بردگان فراهم کرد. ادامه..
جمعه 9 دي 1390 - 01:16
noshafarin - اکلند - نیوزلند
ادامه ... کسانی که در جنگ با اسلام به عنوان دین حق اسیر شده اند ...پر واضح است کسی که به خدا کفر ورزیده و باز به این حد بسنده نکرده با دین حق مبارزه مینماید آیا حق حیات برای این گروه قایل شدن جز از روی فضل الهی مجاز است؟ با این وجود اسلام حق حیات اینان را تضمین کرده و کشتن اسیر را روا نداشته. مومنان رستگار کسانی هستند که دامان خود را از آلودگی و بی عفتی نگه میدارند و تنها آمیزش جنسی با همسران و کنیزانشان دارند که در بهره گیری از آنها ملامت نمیشوند غیر از این را طلب کند تجاوز گر است. ( 6-8 مومن). منتهی دوست من بعضی افراد فقط قرانی میخوانند که فقط همان چند آیه را دارد و متاسفانه گوششان رو بر روی هر چیزی غیر از باور کورکورانه خود بسته اند.
جمعه 9 دي 1390 - 01:27
noshafarin - اکلند - نیوزلند
shahroz 93. باز هم در ادامه این قانون فقط شامل زمان جنگ مسلمانان بر علیه کفار که بر اساس براندازی دینی برپا شده قوت دارد . البته بهتر است برای تکذیب آیاتی اینچنینی شرایط فرهنگی اجتماعی و سیاسی همان دوران به خوبی مطالعه و تحلیل شود که این امکان را فراهم میسازد که در فرمان صادره از خدواند هیچگونه شبه ای بوجود نیاید/. فکر میکنم توضیحات فوق برای جواب به سوال مذکور کافی و قاتع کننده باشد اگر مغرضانه با این مسله برخورد نشود
جمعه 9 دي 1390 - 04:41
shahrooz93 - دبی - امارات
طاطا - تهران - ایران. دوست عزیز لطفا دوباره مطالبی که گفتم را بخوانید. دوران طلایی اسلام اصلا ربطی به حملهٔ اعراب ندارد. حتی تاریخ زمانی این موضوع هم یکی نیست. در ضمن چرا حملهٔ اعراب را به دین اسلام ربط میدهید؟ اعراب برای گسترس دین اسلام به ایران حمله نکردند. بلکه به خاطر عقدهٔ چند صد سالهای که به ایران داشتند به این سرزمین پر برکت حمله کردند و برای توجیه کارشان، اسلام را بهانه کردند. برای این است که میگویم کمی بیشتر بخوانید. آن نه فقط از یک منبع. در ضمن در سرزمین اعرابستان، قبل از اینکه پیامبر ظهور کند فقط یک قبیله بود که عمل کریه زنده به گور کردن دختران را انجام میداد دوست من. (وقتی اطلاعی ندارید لطفا دیگران را به اشتباه نیندازید.)
جمعه 9 دي 1390 - 06:56
shahrooz93 - دبی - امارات
طاطا - تهران - ایران. لطفا توهین نکنید! من برای کودکان دبستانی حرف نمیزنم. در ضمن من چیزی را تحمین نمیکنم. در ضمن اگر شخصی مومن به یک کافر، بدون آن که آن کافر کاری انجام دهد حمله کرد، بدان که آن شخص مومن نیست! در ضمن مسلمانان نمیخواهند به زور تمام دنیا به به اسلام معتقد کنند. اگر کسی این کار را کرد بدان که یا یک شخص عقدهای است یا اصلا مسلمان نیست. که در هر دو مورد آن شخص به ظاهر مسلمان گناهکار است. این چیزهایی که گفتم، تفکرات من از آیات قرآن است. چون مراجع تقلید اکثرا خلاف این را میگوید که کمی جای تامل دارد!!
جمعه 9 دي 1390 - 07:05
shahrooz93 - دبی - امارات
طاطا - تهران - ایران. منظورم از غریزه بسیار روشن است. خداوند زمانی که مرد و زن را آفرید، ویژگیهای مختلفی در آنها قرار داد. به طور بدن مردان طوری آفریده شده که قویتر از زنان باشد. همانطور رفتار و منش زنان طوری آفریده شده که بسیار متینتر از مردان است. از این جور مثالها زیاد است. این یعنی به آن معنی است که کارهایی که این دو جنس میتوانند انجام دهند با هم فرق میکنند. پس قوانینی هم که برای بقای اینها برقرار شده فرق میکند.
جمعه 9 دي 1390 - 07:13
shahrooz93 - دبی - امارات
bita tehrani - ونکوور - کانادا. سلام دوباره. شرافت هیچ «انسانی که به خدا و روز حساب» اعتقاد داشته این چیزی که فرمودید را قبول نمیکنند خانم تهرانی. در آن آیهٔ سورهٔنسا هیچ اشارهای به زنانی که در جنگ اسیر شدهاند نمیشود. اما متاسفانه در بعضی از نسخههای ترجمه شدهٔ قرآن به این موضوع اشاره شده که به نظرم در اثر دشمنی با قرآن به وجود آمده است. آیا دیدهاید که در بعضی از نسخههای قرآن صفحههای آن را به خوب و بد تقسیم میکنند و بعد استخاره میکنند؟ آیا این کار شبیه این نیست که با قرآن همانند بازی غمار رفتار میکنیم؟ آیا میدانید که تازه حدود ۲۰۰ سال است که چیزی به نام استخاره با قرآن، به وجود آمده است؟ به نظرتان این کار افراد بیخرد نیست؟ پس همانطور هم آیه سورهٔ نسا بد ترجمه شده. شما راست میگویید بیشتر افراد میآیند و این آیه را به صورتی تفسیر میکنند و از آن «کلاه شرعی» میسازند و انواع کارهایی را انجام میدهد که حتی در حق وحشیترین حیوان هم نباید انجام داد. شما درست میگویید. اما متاسفانه این کار به دین ربط ندارد، بلکه به ما انسانها بر میگردد.
جمعه 9 دي 1390 - 07:31
shahrooz93 - دبی - امارات
bita tehrani - ونکوور - کانادا. در سورهٔ نسا گفته است که به فکر زنان شوهر دار نباشید. زنا نکنید. و با زنان (اگر خودشان میخواهند) ازدواج کنید و مهر آنان را به عنوان فریضه به آنها بدهید. قرآن بارها مخالفان را به تحدی دعوت میکند. اما چرا؟ چون قرآن یک باره نازل نشده است و چندین سال نزول آن طول کشیده است. زمانی که پیامبر آیات قران را برای کافران میخواند. کافران میگفتند که هر کسی میتواند چنین سخنی بگوید. و خدا نیز در پاسخ گفت: «اگر می توانید یک سوره مانند قران بیاورید». ادامه دارد...
جمعه 9 دي 1390 - 07:48
shahrooz93 - دبی - امارات
شما مثالی از سورهٔ قرآن زدید و گفتید که خدا میتوانست این گونه بگوید. بله میتوانست. چون او قادر مطلق است. اما! شما باید شرایط آن زمان را هم در نظر بگیرید. در جامعهای که زنان به عنوان یک شی حساب میشدند، همین آیات هم بسیار جنجال برانگیز بود. کافران عرب میگفتند که زنان با مردان برابر نیستند. خدا گفته اگر مومن باشید، در آخرت در جنگلهای سرسبز و رودهای روان ساکن خواهید بود. خوب در آن زمان ایران دارای همچنین امکاتی بود ولی عربستان نه. مسلما چیزی که در آخرت است فراتر از تصور ماست اما برای آن برای اعراب آن زمان که در بیابان زندگی میکردند، چیز دیگری نمیشد توضیح داد. به همین دلیل هم نمیتوانست بیشتر از آن برای اعراب توضیح دهد. به هر حال ما هم نباید چشم بسته حرف هر چیزی را گوش کنیم. همانطور که خدا قرآن را نازل کرده، همان گونه هم گفته که قدرت اختیار و انتخاب دارید. پس با فکر و تعقل صحبت کنید. در ضمن میدانید که احتمال تحریف قرآن هم وجود دارد. موفق باشید. «همانا بدترین جنبندگان در نظر خدا آن کر و لال هایی هستند که عقل خود را به کار نمی اندازند.(آیه۲۲سوره انفال)».
جمعه 9 دي 1390 - 08:07
benyamin2009 - استكهلم - سوئد
نه ۴ نه ۳ فقط ۲، من درست میگم، کی به کیه؟
جمعه 9 دي 1390 - 11:56
طاطا - تهران - ایران
shahrozz93 فقط تفاسیر خودت رو از قران نوشتی یعنی اون چیزی رو که دوست داری دیگران از قران بدونن نوشتی. درتمام طول تاریخ هر جنایتی که به اسم اسلام شد شما متدینین گفتید این اسلام واقعی نیست. پس میشه بگید اسلام واقعی چیه؟؟؟ چرا هیچوقت چهره ی واقعیشو ندیدیم این چه دینی هست که تا بحال یک نمونه واقعی کسی ازش ندیده. این چه دین کاملیه که نتونسته جلوی بهره برداری دیگران رو بگیره. خواهش میکنم یه نمونه کامل دین اسلام رو که دریک جامعه هر چندکوچک اجرا شده به من نشون بده چون من هر چی گشتم پیدا نکردم. این دین هیچ جای دنیا نتونسته اون واقعیتی که شماها ازش دم میزنید خودشونشون بده من جز جنایت و جنگ و بدخواهی چیزی از هیچ مذهبی ندیدم. لطفا میشه بگی سرزمین من چه دوران طلایی با اسلام داشته؟؟؟
جمعه 9 دي 1390 - 14:52
bita tehrani - ونکوور - کانادا
shahrooz92/ببین هموطن گرامی،این جواب شما تکرار حرفهایی بود که سالهاست به عنوان جواب میشنوم،و بیشتر به توجیه میخورد.آیا به شما واقعا به خدائی اعتقاد دارید که جملات کتابش نیاز به تفسیر و ترجمه و این همه بحث دارد؟آن هم در این احکام مهم؟! آیا خدا مثلا با کسی رو در بایستی داشته؟!که جملهای را نمیتوانسته محکم و صریح و بی پرده در کتابش تحریر کند؟ بعد هم آنچه مسلمانان دائم از قرآن میگویند،این است که کتابی است برای تمام مکانها و زمانها.خوب،این چه حرفی است که شماها میزنید که باید شرایط روز را در نظر گرفت؟خوب کتاب را ببندید و خلاص.با هم با عقل و منطق و انسانیت و شرایط حاضر کتاب بنویسیم.چطور است؟....ناراحت نشی ها،ولی به نظر من هم توضیحاتت بچه گانه بود آقای عزیز.در اخر میخواستم آزت تشکر کنم که در نوشتههایت به من توهین نکردی و به من انگ چیزی را نزدی.کاری که خیلیها میکنند.شاد باشید
جمعه 9 دي 1390 - 17:28
saman-tehrani - تهران - ایران
bita tehrani. با سلام . دین اسلام دین تفکر و تعقل است. و دقیقا همین طور است یعنی جملات کتابش کلی ترجمه و تفسیر در بردارد چه را که کتابی سطحی نیست و این از خاصیت معجره بودنش میباشد. دستورات اسلام در زمان خودش بسیار صریح و محکم و بی پرده بوده اگر کسی قانع نمیشود ایرادش به خدا و کتاب نیست این باور آدم است که باید تغییر کند. . تمام مسلمین جهان را که میبینید با همین کتاب و همین جواب ها قانع شده اند و هم زمان به باور قلبی رسیده اند و آنهایی که قانع نمیشوند احتمالا یا در آینده دین را میپذیرند یا قرار نیست که هیچ وقت در صف مومنین باشند. و هر که روی از خدا بگرداند بداند که خود را از رحمت او محروم میکند و گرنه خدا از طاعت خلق کاملا بی نیاز و به ذات خود ستوده است (ممتحنه 6). پیروز باشید
شنبه 10 دي 1390 - 05:20
shahrooz93 - دبی - امارات
خان بیتا تهرانی این گفتهٔ من را به عنوان بیهرمتی تلقی نکنید. اما به نظرم اگر فقط ذرهای دربارهٔ عرب دوران جاهلیت بدانید، به حرف من خواهید رسید که همین که در قرآن هم گفته شده بسیار بحث برانگیز است. ببینید. عرب جاهلیت دارای ویژگیهای خاصی بود: ۱- بسیار وجشی بودند. ۲-کینه جو بودند ۳-دزدی و غارتگری و در برخی موارد زنده به گور کردن دختران. ۴- سرکش بودند و .. اما در مقابل رسمهایی مبنی بر جوان مردی و مهمان نوازی نیز داشتند. شما اگر تاریخ عربستان را بخوانید متوجه میشوید که بدلیل آن که بیشتر مناطق عربستان دارای هوای بسیار نامساعد بود که حتی حیوانان هم نمیتوانستند در آن زنده بمانند. به همین دلیل وسایل زندگی این افراد فقط به چند راس دام، چند نخل و مقدای البسه محدود میشد تا در صورت اتمام آب بتوانند سریع کوچ کنند. به همین دلیل این مردمان،به همین دلیل پیوسته آنها را بران میدانشت تا بر سر اندک مال و ملالی که دارندبه جدال با یکدیگر بیندازد. برای همین در جنگجویی، سلحشوری، تیراندازی، تعرض و .. جز صفات ذاتیشان شده بود. ادامه ...
شنبه 10 دي 1390 - 06:50
shahrooz93 - دبی - امارات
ادامه . تازه چون مال ملال زیادی هم نداشتند و زندگیشان هم بسیار پر مشقت بود، زیاد به این دنیا وابسته نبودند. یعنی هیچ وقت بر زیر سلطهٔ این آن نمیرفتند. و همیشه در بین خودشان جنگهای خونینی در میگرفت و هیچکدام هم حاضر به پزیرش شکست هم نبودند. حال شما تصور کنید پیامبر اسلام ظهور میکند و با این کتاب، تمام عربستان را زیر سلطهٔ خود در میآورد. تا زمانی که محمد زنده بود، هیچ کار خطایی در دین اسلام انجام نمیشد اما زمانی که درگذشت، دوباره خوی وحشیگری در ایشان بیدار شد و در عقدهٔ چند صد سالشان به بهانهٔ دین به ایران حمله کردند.
شنبه 10 دي 1390 - 06:51
shahrooz93 - دبی - امارات
bita tehrani - ونکوور - کانادا. خانم تهرانی شما درست میگویید. هیچ موقع اسلام واقعی را در طول تاریخ نداشتیم. همینطور هیچ دینی به واقع در دنیا به مرحلهٔ اجرا در نیامد. همچنین هیچ ملتی در دنیا تا به امروز طعم خوشبختی را نچشیده است. هیچ ملتی، حتی آنهایی که معتقد جدایی دین از سیاست هستند به آرامش نرسیدهاند. به همین دلیل است که خداوند در تمام ادیان میگوید که روزی موعود فرا میرسد و زمین را از همهٔ نابسامانیهایش آزاد میکند. تا آن روز زمین طعم خوشبختی کامل را نمیچشد. همانطور که خدا قرآن را نازل کرد همانطور هم گفت به جایی میرسید که مردم قرآن را فقط برای ریا و تزئین خانههایشان نگه داری میکنند در حالی که از درون آن هیچ نمیدانند. به این دلیل با شما موافقم و به جز موارد بالا هیچ پاسخی برای این سوال شما ندارم.
شنبه 10 دي 1390 - 07:15
shahrooz93 - دبی - امارات
در مورد پست آخرتان: به همان دلایلی که تاریخ عرب را برایتان توضیح دادم، به همان دلایل هم امکان این موضوع وجود نداشت که کتاب کاملا صاف و روشن بیان کند. اگر شما حرفهای مرا بچهگانه میخوانید پس همانطور هم باید همانند خیلیهای دیگر موضوع آفرینش را بچهگانه بخوانید. چون این سوال در ذهن تمام ما انسانها وجود دارد: «ما برای چه به این دنیا آمدهایم. مگر خدا خودش نگفته که من از همه چیز خبر دارد؟ یعنی میخواهد با ما بازی کند؟ اینها سوالهایی است که تا پایان جهان بیپاسخ خواهد ماند. و به نظر هر انسانی ممکن است کاری بچهگانه بیاید. میدانید چرا؟ چون یک چیزهایی در این جهان وجود دارد که عقل ما در حال حاضر قادر به درک آن نیست.
شنبه 10 دي 1390 - 07:18
shahrooz93 - دبی - امارات
noshafarin - اکلند - نیوزلند. از شما ممنون هستم. در ضمن خانم بیتا اگر وقت کردید نوشتههای این دوستمون هم بخوانید. در ضمن مایکل جکسون یک جملهٔ زیبا داره که میگه: «اگر میخواهید دنیا به جایی بهتر تبدیل شود، اول مرد درون آینه نگاه کن و تغییر را از او شروع کن». یعنی اول خودت سعی کن خودت را تغییر بدی. تا خودت را تغییر ندی دنیا هم تغییر نخواهد کرد. در ضمن آنهایی که توهین میکنند، چه مسلمان و چه غیرمسلمان بدانید که شخصیتشان بسیار؟؟زیرا به جای آن که با هم سخن بگویند و کینهها را کنار بگزارند..!! سپاس. شما هم موفق باشید.
شنبه 10 دي 1390 - 07:18