۳۹ زندانی سیاسی: گرم کردن تنور انتخابات، کمک به استبداد و در تقابل با دمکراسی است

۳۹ زندانی سیاسی در ایران در بیانیه ای با نتقاد از شرایط سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس نهم گفته اند: «گرم کردن» تنور این  انتخابات به تحکیم استبداد درایران کمک کرده و در تقابل با «تحقق دمکراسی و تضمین حقوق بشر در ایران است»

                       ۳۹ زندانی سیاسی: گرم کردن تنور انتخابات، کمک به استبداد و در تقابل با دمکراسی است

به گزارش وب سایت «کلمه » این زندانیان سیاسی در نامه خود  به بررسی وضعیت سیاسی ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و در آستانه انتخابات مجلس نهم  پرداخته و گفته اند که  ایران اکنون «شاهد انسداد کامل سیاسی است و فضای سنگین امنیتی و نظامی بر آن حاکم است.»

انتخابات مجلس نهم قرار است در روز ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار شود.

۳۹ زندانی سیاسی در نامه خود نوشته اند:« رهبران جنبش اعتراضی آقایان موسوی و کروبی در زندان خانگی تحت شدیدترین فشارها هستند. بسیاری از چهره های سیاسی، مطبوعاتی، دانشجویی، دانشگاهی، فرهنگی و حقوقدان در زندان به سر می برند و کمترین نشانه ای از آزادی بیان، فعالیت آزادانه مطبوعات، احزاب و سایر نهادهای مدنی وجود ندارد.»

دربخشی دیگری از  بیانیه زندانیان سیاسی آمده است:« انتخابات قانونی، سالم و آزاد مظهر مردم سالاری است و ملت ایران، فعالان و هوادارن اصلاحات و جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ بزرگترین جنبش اعتراضی مسالمت آمیز پس از انتخابات را در دفاع از انتخابات قانونی، سالم و آزاد در اعتراض به حاکمیت کودتا و تغییر نتیجه انتخابات به راه انداختند و خواهان بازگشت حق انتخاب” آزاد ” به ملت ایران شدند ،مطالبه ای که تا تحقق آن در جامعه زنده خواهد ماند.»

آنها اضافه کرده اند:«متاسفانه نه تنها در جهت تحقق این خواسته به حق ملت ایران تاکنون گامی برداشته نشده بلکه تمامی دلایل شکل گیری جنبش اعتراضی به قوت خود باقی است و مسوولان بر عملکردهای خلاف و غیر قانونی خود پای می فشارند و این بار پروای کمتری نسبت به آشکار شدن وجوه ساختگی و فرمایشی انتخابات دارند.»

این زندانیان سیاسی تصریح کرده اند:« امروز جامعه ما در عمل شاهد یک حکومت نظامی اعلام نشده است و تجربه همه کشورها و همچنین یک صد سال گذشته کشور ما نشان می دهد انتخاباتی که تحت سیطره نظامیان و نیروهای امنیتی برگزار شود، انتخاباتی صرفا فرمایشی است که تکلیف و ترکیب کرسی های آن از قبل تعیین شده است . چنین انتخاباتی هیچ شباهتی با انتخابات مطرح شده در قانون اساسی کشور که هدف آن اعمال حاکمیت مردم است ندارد و در هیچ کجای دنیا هم چنین انتخاباتی آزاد، سالم و مبین حاکمیت ملی تلقی نمی شود .متاسفانه مسوولان امروز کشور در حالی خود را برای برگزاری این انتخابات آماده کرده اند که به خوبی واقفند با توجه به تهدیدات روز افزون خارجی ، برگزاری چنین انتخاباتی، بزرگترین لطمه را به امنیت ملی کشور و باقیمانده مشروعیت حاکمیت می زند.»

۳۹ زندانی سیاسی در بخش دیگری از این بیانیه گفته اند:«به طور طبیعی نزد فعالان و هوادارن جریان اصلاحات و جنبش سبز به عنوان حرکت و جنبشی مسالمت آمیز، ساز و کار انتخابات، یکی از بهترین شیوه هایی است که در صورت بهره مندی از استانداردهای یک انتخابات آزاد و منصفانه، مطالبات سیاسی و اجتماعی مردم را محقق می سازد ولی شرایط غیر آزاد و ناعادلانه تحمیل شده بر این انتخابات، تردیدی باقی نمی گذارد که نامزد شدن در آن تنها و تنها، مشروعیت دادن به انتخاباتی رسوا و نمایشی و کمک به تقویت و تحکیم پایه های استبداد و خودکامگی و پشت کردن به آرمان های دمکراتیک و ضد استبدادی انقلاب اسلامی و نادیده انگاشتن فداکاری های بی دریغ مردم در راه آزادی و کرامت انسانی در جنبش اجتماعی پدید آمده از بطن انتخابات سال ۸۸ است.»

در پایان این نامه زندانیان سیاسی در خصوص شرکت در انتخابات مجلس نهم گفته اند:«بنابر وظیفه اخلاقی و اعتقادی خود اعلام می کنیم که: امروز گرم کردن تنور این انتخابات به هر شکل و بای نحو کان، کمک به استبداد و در تقابل با آرمان محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نیز در تقابل با تحقق دمکراسی و تضمین حقوق بشر در کشور عزیزمان ایران است.»

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زید آبادی، جواد امام، محسن امین زاده، مسعود باستانی، عماد بهاور، سید علیرضا بهشتی شیرازی، سیدمصطفی تاجزاده، سعید جلالی فر، علی جمالی، امیر خرم، بابک داشاب، محمد داوری، مجید دری، امیر خسرو دلیر ثانی، علیرضا رجایی، حسین زرینی، عیسی سحر خیز، داوود سلیمانی، محمد سیف زاده، قاسم شعله سعدی، کیوان صمیمی، فریدون صیدی راد، جلیل طاهری، محمد فرید طاهری قزوینی، فیض الله عرب سرخی،  سیامک قادری، ابوالفضل قدیانی، فرشاد قربان پور، سعید متین پور، محسن محققی، مهدی محمودیان، محمد رضا معتمد نیا، علی ملیحی، عبدالله مومنی، محسن میردامادی، بهزاد نبوی، ضیا نبوی و  ابوالفضل عابدینی امضا کنندگان این بیانیه هستند.

در همین زمینه، محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران، روز دوشنبه گفته  بود اصلاح طلبان «نمی‌توانند و نباید در این انتخابات نامزد داشته باشند».

محمد خاتمی گفته  همچنین گفته بود: «وقتی همه نشانه ها این است که نباید در انتخابات شرکت بکنیم شرکت در انتخابات معنا ندارد.»

محمد خاتمی سال گذشته سه پیش شرط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم مطرح کرده بود. وی خواهان «آزادی زندانیان سیاسی، پایبندی همگان به قانون اساسی و فراهم شدن امکان برگزاری انتخابات سالم و آزاد» شده بود.

پیش شرط های محمد خاتمی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات با واکنش تند  مقامات حکومتی و اصولگرایان مواجه شد و احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در واکنش به اظهارات رییس جمهور سابق ایران گفته بود: «اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست».

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران گفته‌است، انتخابات نهمین دوره مجلس «حساس‌ترین» انتخابات در عمر جمهوری اسلامی است و جریان‌های «فتنه، انحرافی و اصلاح‌طلبان» اهداف مشترکی برای مقابله با آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دنبال می‌کنند.

+83
رأی دهید
-106

massoudoslo - اسلو - نروژ
در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد ! این ۳۹ نفر و بقیه زندانیان را حتما امریکا قاچاقی به ایران فرستاده تا آبروی نظام را ببرند . اخه مگر میشود در کشوری که امام زمان اداره کند بر کسی ظلم و ستم شود !!؟ خب حالا تا جواب این سؤال را پیدا کنید بیاید برید تاریخ جوابت جنسی خلفای صدر اسلام رو مشاهده و تحقیق کنید تا بعد بفرستیم برید سر آزادی خانوم بلند کنید . این است ایران امروز ایرانی بیگانه با خویش و اسلام زده .
‌چهارشنبه 30 آذر 1390 - 20:48
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
خأئنین به پدر و مادر و خواهر و برادران عزیز از دست داده هست اگر کسی رای بدهد.
‌چهارشنبه 30 آذر 1390 - 21:42
sabrozafar - ساری - ایران
درود به شرفتان و احسن به استقامت و مردانگیتان
‌چهارشنبه 30 آذر 1390 - 23:07
shervin-iran - خرم آباد - ایران
لعنت خدا بر من اگر ازاین به بعد توی هیچ انتخاباتی شرکت کنم......اگه بابام هم کاندیدا بشه محاله برم بهش رأی بدم....آخه مردم فریبی هم حدی داره بابا.....
‌پنجشنبه 1 دي 1390 - 08:02
gol andam - ژنو - سویس
اینا رأی دادن ندارن که کسی‌ بره رأی بده،،،،هیچ کدوم از خانوادهٔ من که تو ایران هستن تا حالا رأی ندادن بعد از این هم نخواهند داد ،،،
‌پنجشنبه 1 دي 1390 - 09:50
Royan - بوخوم - آلمان
خائنین به وطن کسانی هستند که پای صندوقهای رای بروند و آنها در تمام جنایتهای رژیم سهیم خواهند بود.
‌پنجشنبه 1 دي 1390 - 23:32
انقلاب دوم - هامبورگ - آلمان
اگه مردم ایران هستند، که فردا موقع انتخابات دوباره به این اراذل رأی میدهند تا اسلام به خطر نیفتد. برای آزادی ایران ابتدا باید مردم به آگاهی‌ سیاسی برسند وگرنه خامنه‌ای بره یه خر دیگه میاد صد برابر بدتر از این .
‌پنجشنبه 1 دي 1390 - 09:21
noshafarin - اکلند - نیوزلند
massodoslo. دوست من چنان فکرت منحرف شده که روی زبانت اثر گذاشته بی ربط و نامناسب حرف میزنی
جمعه 2 دي 1390 - 12:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.