حکم جلب معاون سنی رئیس جمهوری عراق صادر شد

حکم جلب معاون سنی رئیس جمهوری عراق صادر شد

آقای هاشمی معاون سنی رئیس جمهوری عراق است

یک کمیته قضایی عراق حکم جلب طارق هاشمی معاون سنی رئیس جمهوری عراق را به ظن دست داشتن در اقدامات تروریستی صادر کرده است.

عادل دحام سخنگوی وزارت کشور عراق گفت این حکم براساس قوانین ضدتروریستی صادر شده است.


حکم پس از آن صادر شد که محافظان بازداشت شده آقای هاشمی طی اعترافاتی او را به ارتباط با فعالیت های تروریستی متهم کردند.

گزارش می شود که گروه اصلی سنی گفته است که در واکنش به این اقدام جلسات کابینه را تحریم خواهد کرد.

گفته می شود طارق هاشمی که ممنوع الخروج شده به ناحیه کردستان عراق رفته است و جیم میور خبرنگار بی بی سی می گوید بعید است او به سرعت دستگیر شود.

بنابه گزارش ها تلویزیون دولتی عراق آنچه را که می گوید اعترافات تروریست های مرتبط با آقای هاشمی است پخش کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز سرتیپ عادل دحام به کنفرانسی خبری گفت که اعترافات مظنونانی که به عنوان محافظان آقای هاشمی شناسایی شده اند او را به کشتارها و حملات به چند مقام دولتی و امنیتی عراق مرتبط می کند.

این خبر یک روز پس از خروج آخرین نیروهای نظامی آمریکا از عراق اعلام می شود.

البته گفته می شود که حکم جلب روز شنبه تهیه شده بود، اما اعلام آن پس از آنکه بلوک العراقیه در پارلمان عراق گفت یکجا کناره گیری می کند عقب افتاد.

آنها نوری مالکی نخست وزیر شیعه عراق را به تلاش برای انحصارگرایی در قدرت متهم کرده اند.

خبرنگار بی بی سی می گوید به نظر می رسد تلاش ها برای پس زدن بحران - که بدترین بحران سیاسی از زمان تشکیل دولت در یک سال قبل است - شکست خورده است. صالح مطلق معاون نخست وزیر عراق اکنون گفته است که وزرای وابسته به بلوک العراقیه شرکت در جلسات کابینه را معلق خواهند کرد.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردی عراق پیشتر خواستار گفتگوهای فوری برای جلوگیری از "سقوط دولت وحدت ملی" عراق شد و اخطار داد که "اوضاع به سمت یک بحران عمیق" پیش می رود.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفته است که آمریکا همه طرف ها در عراق را ترغیب می کند "برای حل اختلافات خود به طور مسالمت آمیز و از طریق گفتگو به شکلی که مطابق با حاکمیت قانون و فرآیندهای دموکراتیک سیاسی باشد بکوشند."

+139
رأی دهید
-34

1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
این احمقها دمکراتیک سیاسی نمیدونند چی‌ هست تا وقتیه که از آفت الله خط میگیرند. چرا آن مقتدر صدر را نمیگیرند که از بیت خامنه‌ای دستور تروریستی می‌گیرد و در عراق اجرا می‌کند علیه اهل تسنن. این رژیم می‌خواهد همان بلای را که سر اهل تسنن آوردن در ایران بر سر اهل تسنن عراق هم بیاورند. آمریکا هم کمک کرد و لقمه را در دهان این نظام ملعون گذاشت و رفت.
‌سه شنبه 29 آذر 1390 - 02:26
dler - لاهتي - فنلند
مسعود بارزانی رئیس منطقه کردی نیست, رئیس اقلیم کردستان است, منطقة کردی اشتباه است چون کردستان عراق فقط کرد نداره , پرلمان کردستان, کلد, آشورى, ترکمان جا دارن, تو کردستان 95% کرد است , بقیه کلد آشوری ترکمان است , یک سیستم تمام دمکراتی تو کردستان وجود داره.
‌سه شنبه 29 آذر 1390 - 05:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.