سود 15 هزار میلیارد تومانی دولت از گرانی ارز و سکه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه دولت، مدعی شد: دولت احتمالاً از گرانی ارز 15 هزار میلیارد تومان سود کرده است و قصد دارد کسری بودجه خود را از طریق سود ناشی از گرانی سکه و ارز تأمین کند.

علیرضا منادی سفیدان در گفتگو با مهر درباره کسری بودجه ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: در سال گذشته دولت اعلام کرد که 54 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه ها را مطرح کرد که مجلس نیز آن را تصویب کرد.

وی با اشاره به پیش بینی دولت در رابطه با هزینه های سال 90 گفت: طبق پیش بینی ها دولت باید 40 هزار میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها پرداخت به مردم پرداخت می کرد. به عبارتی هر نفری 45 هزار و 500 تومان درماه دریافتی خواهد داشت.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دولت باید مبلغ 10 هزار میلیارد تومان نیز به  وزارت خانه های صنعت و کشاورزی پرداخت کند.
 
منادی سفیدان مطرح کرد: 4 هزار میلیارد تومان نیز هزینه هایی که از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که به دولت تحمیل شده و برای جبران باید آن را تأمین کند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه ای مجلس به دولت اعلام کرد که نمی تواند درآمدی بیشتر از 27 هزار میلیارد تومان  داشته باشد. ولی آنها اصرار کردند که درآمد 40 هزار میلیارد تومان تصویب شود؛ از همان روز اول معلوم بود با کسری بودجه مواجه خواهند شد.
 
وی افزود: در نتیجه از پیش بینی درآمد 54 هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای یارانه ها با فرض شرایط ایده آل، در نهایت 30 هزار میلیارد درآمد حاصل شود.
 
این نماینده مجس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است تا پایان سال 45 هزار و 500 تومان ماهیانه به هر نفر پرداخت شود برای 3 ماه آخر سال دولت از کجا می خواهد این پول را تهیه کند؟
 
منادی سفیدان با بیان این مطلب که دولت تاکنون مبلغ 30 هزار میلیارد تومان در 9 ماه به مردم پرداخت کرده است، گفت: این در حالی است که درآمد دولت 24 هزار میلیارد تومان بوده است اما این 6 هزار میلیارد تومان که بیشتر از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هست از کجا به مردم پرداخت شده است؟  دولت مبلغ 10 هزار میلیارد تومان را از چه طریقی می خواهد به وزارت خانه های صنعت و کشاورزی پرداخت کند؟
 
وی با اشاره به این که دولت از 2 طریق قصد دارد کسری بودجه خود را جبران کند، متذکر شد: دولت از طریق برداشت های غیرقانونی برخی حساب ها،  همچنین از محل سود ناشی از گرانی سکه و ارز تصمیم دارد کسری بودجه خود را جبران کند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: احتمالاً دولت بیش از 15 هزار میلیارد تومان از محل گرانی ارز سود کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: گرانی ناگهانی و یک شب ارز باعث شده که دولت سود کند؛ ضمن این که دولت بیشترین ذخایر طلا را در اختیاردارد بنابراین دولت در این زمینه بیشتر از 15 هزار میلیارد تومان سود کرده است.
 
منادی سفیدان بیان کرد: به این ترتیب سود حاصل از گرانی سکه و ارز محل  جبران کسری بودجه سال 90 است.
 
وی گفت: می توان حدس زد اصرار دولت در زمینه پیش بینی درآمد 54 هزار میلیارد تومانی بر چه اساسی بوده است. این گونه احساس می شود دولت از سودی که به دلیل گرانی سکه و ارز نصیبش شده کسری بودجه سال 90 را جبران می کند.

+171
رأی دهید
-59

Royan - بوخوم - آلمان
حکومت اسلامی و مردمی بازم جیب ملت را زد.
دوشنبه 28 آذر 1390 - 15:14
zpirooz - آخن - آلمان
درست مثل اینه که هی پولتو از این جیب در بیاری بگذاری توی اون جیبت. یه ذره مخ به کسی صدمه نمی زد که خدا به اینها نداده
دوشنبه 28 آذر 1390 - 15:15
robin - سانفرانسیسکو - آمریکا
آخوندهای دزد ازهر کاری برای جبرلن۳هزازمیلیارد. باید بکنه.
دوشنبه 28 آذر 1390 - 17:23
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
به این میگن هم از توبره خوردن و هم از آخور. هم بانک رو خالی‌ می‌کنن و هم جیب مردم رو. شاید میگن از پولدارها میگیریم و می‌دیم فقرا !!! ولی‌ پولدارها هم ضرر خودشون رو با گرونی اجناس شون از مردم میگیرند.
دوشنبه 28 آذر 1390 - 18:14
بابک - سبزوار - ایران
دولت دزد -حالاباید دستهای این دزد را قطع کرد.
دوشنبه 28 آذر 1390 - 19:10
v_1984 - آستاراخان - روسیه
نگران نباشید اینم میره همون جا که 3000 میلیارد رفت از علی خوش دست و احمد موش بپرسین میگن کجا میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 29 آذر 1390 - 18:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.