ناگفته های علی کریمی از زندگی شخصی اش

علی کریمی کاپیتان سرخپوشان پایتخت در گفتگو با ماهنامه آینده روشن حرفهای جالبی زده است:

* نام خانوادگی من از اصالت خانوادگی ما نشات می گیرد. پاشاک منطقه ای کوچک، اما دوست داشتنی در شمال کشور و در نزدیکی لاهیجان است.

* اصالتاً متعلق به آنجا هستیم، اما کودکی ام در کرج گذشت. خانه مان کیلومتر 17 جاده مخصوص کرج بود، جایی که الان تقریبا محدوده ایستگاه متروی شهرک وردآورد است.

* پدرم هم عشق فوتبال بود. برای همین زیاد به استادیوم می رفتیم. برادرانم هم به نسبت فوتبال دوست بودند و حتی میلاد و فرشید هم این ورزش را دنبال کردند. خانه که می آمدیم زمین های خاکی اطراف کرج زیر پاهایمان بود و همه آرزوهایمان را آنجا دنبال یک توپ و میان دروازه های حریفان دوران کودکی جستجو می کردیم.

* خاطراتی که شاید هیچ جا نگفته باشم، اما در کتاب خاطراتم به آنها اشاره کرده ام که می تواند برای خیلی ها جالب باشد. قسمت هایی از زندگی ما هرگز در معرض نمایش نبوده و شاید خوب باشد قسمتی از آنها را بازگو کنم.

* بیشتر آرزوهایم فوتبالی بودند. مثلا همیشه در طول زندگی ام دوست داشتم در ترکیب رئال یا میلان قرار می گرفتم. همیشه این دو تیم را دوست داشتم و نتایج آنها را دنبال می کردم. حتی بازیکنانی را هم که وارد ترکیب آنها می شدند خیلی دوست داشتم. در هر صورت، این قضیه برای من فقط در حد یک آرزو بود.

* همیشه می گویم خدا همه ما را بغل کرده است. این که حرف بدی نیست، خدا هوای همه ما را دارد . این ما هستیم که گاهی لطف خدا را فراموش می کنیم.

* اگر من یک بی ام دابلیو سوار می شوم که قیمتش بالاست واقعا هزینه هایش را هم پرداخته ام. خوب نیست که همیشه نتیجه را ببینیم. مسیر طی شده هم اهمیتی کمتر از نتیجه کار ندارد. من هم سختی کشیده ام تا به اینجا رسیده ام.

* از آقای اصغر فرهادی تنها 2 فیلم "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" را دیده ام که هر دو به نظرم بسیار جالب بودند. در عین سادگی بسیار متفاوت بوده و به شکل عالی به موضوع دروغ بین آدم بزرگ ها و توجیه آن میان خودشان پرداخته بود. به نظر من، هر ایرانی که باعث سربلندی نام ایران در هر گوشه ای از جهان شود محترم است. آقای اصغر فرهادی و کارگردان های خوب دیگری که سینما را خوب می شناسند توانسته اند اعتبار نام ایران را در آن طرف آب ها بالا ببرند. این، کار کمی نیست.

* پیشنهاداتی در زمینه بازیگری داشته ام، اما در حیطه علاقه من نیست، یعنی اصلا در حیطه تخصص من نیست. بازیگری برخلاف آن چیزی که تصور می شود کار بسیار سختی است. هنر خاص خود را می طلبد.

* به اتومبیل علاقه دارم. کلی هم اطلاعات درباره آن جمع آوری کرده و مطالعه می کنم. خیلی برایم حیطه جالبی است و دائم در اینترنت سرک میکشم تا اخبار جدید و تکنولوژی های روز خودروسازی را دنبال کنم و ببینم چه ماشین هایی با چه امکاناتی به بازار می آیند.

* دیوید بکام و وین رونی  کلکسیون اتومبیل های لوکس و روز را دارند، یا این که بیشتر مدل های لوکس را ستاره های سینما و فوتبال دنیا می خرند. اینجا هم دیگر مساله عادی شده و چیز بدی هم نیست. قطعا وقتی بازیکن ها قرادادهای نجومی و خوب می بندند معلوم است ماشین های مدل بالا هم سوار می شوند. این مساله غیرعادی نیست. فقط باید امیدوار بود که با این لوکس گرایی وارد حاشیه نشوند.

* بی ام دابلیو را از همه ماشین ها بیشتر دوست دارم و بعضی مدل های آئودی هم عالی هستند.

* جام جهانی بدترین تورنمنتی بود که در آن شرکت کردم. در آن بازی ها استرس زیادی روی من بود و حرف و حدیث هایی که بعد از بازی با مکزیک به وجود آمد جو را متشنج کرد و در بازی با پرتغال، این فشارها دست به دست هم داد تا آن اتفاقی که نباید، بیفتد و من شرمنده همه شوم. لگدی را که به ساک ورزشی زدم هرگز فراموش نمی کنم. واقعا با این که مدت زیادی از آن زمان می گذرد هر وقت یادش می افتم خجالت می کشم و از دست خودم عصبانی می شوم.

* نه تا به حال از نزدیک آهو دیده ام و نه جادوگر. من دوست دارم در زمین فقط کار خودم را خوب انجام دهم. اتفاقا بعضی لقب ها از آدم انتظارات عجیبی طلب می کند که باعث دشوار شدن وظیفه آدم می شود. از همه هوادارانم که با این القاب به من روحیه می دهند ممنونم، ولی من ترجیح می دهم علی کریمی بمانم.


منبع: گل

+385
رأی دهید
-46

khosh bavar - يزد - ايران
علی‌ جان، گیلکی تی‌ قربان، لاهیجان شهر همیشه زیبا و با صفا ! امیدوارم که همیشه موفق باشی‌ و خدا تی‌ همراه !
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 21:29
benetton - لندن - بریتانیا
جادوگر دوست داریم،لیاقتشو داری که خدا بیشتر از اینا بهت بده چون واقعا مردی و تو زندگیت زیر پرچم کسی‌ نرفتی....
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 21:32
korosh2500 - برمینگام - انگلستان
آقای علی‌ کریمی.بنده بعنوان یه ایرانی‌ شما را بخاطر شخصیت پر افتخار و جوانمردیتان خدمتتان عرض ارادت دارم.و امیدوارم همیشه در تمام لحظه‌های زندگی‌ پر بارتان موفق و پیروز و سر بلند باشید.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:09
choobin - مانیلا - فیلیپین
کارت درسته،نوش جونت خدا بیشترش کنه،آدمه خوب همه دوسش دارن حتا من استقلالی.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:39
Hamid1970 - ارواین - امریکا
همه اش توهومه تو رویاست
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:52
mohsen_raja - تهران - ایران
غیر از علی کریمی کدوم فوتبالیست ایرانیه که اصغر فرهادی رو بشناسه؟ ( من که می‌گم نود در صدشون فیلم اخراجیها رو بهترین فیلم می‌دونندو اگر ازشون بپرسی اصغر فرهادی کیه میگن بازیکن ذوب اهنه) کدومشون مثل کریمی اهل نوشتن خاطرات هستن؟ کدومشون مانند او اهل اینترنت و اهل مطالعه هست؟ کدومشون مثل علی کریمی حاضرن دعوت برنامه‌های ورزشی عزت تی‌وی رو رد کنند و محل سگ بهشون نذارن؟ به نظر من تعداشون به انگشتهای یک دستم نمی‌رسه!
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 22:57
Shahram khosh maram - تهران - ايران
توی اون جمله بالا عبارت "یا استقلال" جا افتاده. درستش این هست: "در طول زندگی ام ارزو داشتم که در ترکیب رئال یا بارسلون یا استقلال جای میگرفتم". یه کم بیشتر دقت کنین.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 23:22
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
لیاقت همه چیزایی رو که به دست آورده داره . نوش جونش. خدا بیشتر بهش بده.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 23:41
zoroye iran - وين - اتريش
شخصیت کریمی زبانزد خاص و عامه امیدوارم مثل همیشه موفق باشه و آقایان مزدور که در فوتبال نفوذ کردن گزندی بهش نرسونن ظاهرا قرار محرومش کنند ولی امیدوارم محروم نشه
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 00:24
katrina - لندن - بريتانيا
محسن_رجا - تهران - ایران. صد در صد با شما موافقم .
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 02:12
پندار نیک - ایلام - ایران
علی جان خیلی خیلی خیلی دوست دارم،چون همیشه سبزی و همیشه با مردم هستی و واسه اینه که مردم ام دوست دارن،رفتار و مرامت که از ۲۰ام بالاتره،هیچگاه ازت خودبرتربینی و خودخواهی رو ندیدم،به بچه های بی سرپرست ام کمک میکنی،اصغر فرهادی رو هم که میشناسی و ازش ستایش میکنی،جایی که همه ی فوتبالیست ها در اندیشه ی داشتن پول و نام هستن ولی تو اینچنین نبودی و نیستی و همیشه خودت رو تو دل مردم جا کردی،دوست داشتم از نزدیک ببینمت و بغلت کنم و ببوسمت،واسه من که یه تار موت می ارزه به بکهام و همه ی ماشیناش و همه ی بازیکنای جهان و ایران،البته بجز چند نفر که اونا هم مث خودت خیلی دوست داشتنی هستن ولی هیچوقت به خوبی تو نیستن،هر ماشین و دارایی که داشته باشی برات کمه،چون شایستگی تو خیلی بیشتر ازین چیزاس،تندرستی و پیروزی و خوشبختی و پیشرفت و آرامش رو برات آرزو میکنم.ماچ
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 04:17
poriyaye_vali - دوحه - قطر
ارواین - امریکا..اول برو توهم رو یاد بگیر چطوری مینویسند بعدش بیا در مورد سلطانت نظر بده..عشقست علی کریمی
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 06:29
Azadikhah - تكسل - هلند
کریمی‌ دوست داریم! مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به مسئولان فدراسیون فوتبال هشدار داد در صورتی که علی کریمی با محرومیت روبرو شود دیگر به ایران نخواهد آمد.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 06:42
bookiak - دبی - امارات
علی کریمی، بی ام که سهله , انشالا که بوگاتی بخری
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 07:41
shahab46 - هانوفر - المان
درد و بلات بخور تو سر امثال قلعه نوعی که فقط با رژیم حال میکند
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 08:25
ashkan_m2013 - استانبول - ترکیه
تو این موقعیت بهترین کارو داره میکنه..همین جوری ادامه بدی میشی مثل دایی تو قضیه دعوا با کاشانی و مردم..در حال حاضر برو بازیتو ادامه بده و فکر کیفیت بازیت و تمریناتت باش..اگه دوست داری اسطوره بشی با دو تا دوربین بردن و عکس گرفتنو اینا نمیشی همه از موقعی که اومدی تو فوتبال یادشونه چه کارا کردی و میفهمن به درد اسطوره بودن میخوری یا نه..دایی هم میخواست از تنفر مردم به سیاسیون استفاده کنه واسه محبوبیت خودش گند زد به تیم لنگو خودش..کریمی هم میتونه اسطوره بشه ولی اگه خودش بذاره:)از اینکه رئالی ومیلانیه خوشم اومد..
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:24
Zainaal - العین - امارات
فقط عاشقتم جادوگر
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 10:48
jahane novin - لیورپول - انگلیس
بیگمان علی‌ کریمی‌ جز بهترین،باهوشترین و خلاقترین بازیکنانی است که در طول زندگی‌‌ام دیده‌ام سرعت بالا،تکنیک ناب، موقعیّت شناسی‌، هوش بالا، شخصیت فردی با مسئولیت پذیری بالا،قدرت تحمل بی‌ نظیر، و البته اعصاب قوی همراه با حس زیبایی‌ شناسی‌ از اوو فردی سخته که ما اسم اورا علی‌ کریمی‌ می‌نامیم- زنده باشی‌ علی‌ کریمی‌
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:16
jahane novin - لیورپول - انگلیس
بیگمان علی‌ کریمی‌ جز بهترین،باهوشترین و خلاقترین بازیکنانی است که در طول زندگی‌‌ام دیده‌ام سرعت بالا،تکنیک ناب، موقعیّت شناسی‌، هوش بالا، شخصیت فردی با مسئولیت پذیری بالا،قدرت تحمل بی‌ نظیر، و البته اعصاب قوی همراه با حس زیبایی‌ شناسی‌ از اوو فردی سخته که ما اسم اورا علی‌ کریمی‌ می‌نامیم- زنده باشی‌ علی‌ کریمی‌
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:15
ghorbat - گوتنبرگ - سوئد
علی‌ جان دوستت داریم،ایشالا همیشه موفق باشی‌.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:26
nader46 - لندن - انگلیس
Hamid1970 - ارواین - امریکا: ویز ویز نکن،ashkan_m2013 - استانبول : ...هر جفتتون چایییییدیییییین،،جادوگر هم در ضمن ارسنالی هستش،،اینو نمیدونسم اما یکی‌ از بچه‌ها عکس علی‌ جون را با لباس گرمکن کامل آرسنال نشونم داد.درد بلای علی‌ کریمی‌ بزنه به کمر بد خواهانش،،که هرکی‌ هر زری می‌زنه از سوزش بی‌ حد و حسابش هست،،آخه چقدر عقده‌ای هستید شما حسود ها.انقدر بسوزید تا خاکستر بشید
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 13:25
فقط علی کریمی - منامه - بحرین
من که میگم فقط علی کریمی. فقط خودت
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 16:09
Hamid1970 - ارواین - امریکا
Nader 46 کسی که داره می سوزه این لنگ سوراخ حمومه که همین طوری روبه روی سرورتان داره سوراخ می شه.ارسنال یا یکی دیگ برای ما اهمیت نداره فعلاً داریم هر سال همین علی لنگیتان که ادعا هم داره داریم سوراخ می کنیم که بعد از هر بازی شروع می کنه هضیون گفتن .نفرین کردن هم کار عقب افتادهای لنگی.جادوگر ها ها مسخره است.
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 18:28
Hamid1970 - ارواین - امریکا
Poriyaye_vali لنگی تو برو اول لنگ سوراخ را جمع کن بعد بیا بالا قد قد کن.در ضمن ID خودت را عوض کن چون لیاقتش نداری، لنگ سوراخ کریمی می خواهد یک  چیزی بشه که اسمش مثل حجازی بیات ولی بدبخت نمی توانه .جادوگر !!! پس چرا تو دربی جادوگری نمی کنه در ضمن سرور وسلطان تو و کریمی و همه لنگ استقلال ،استقلال
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 21:19
massoudoslo - اسلو - نروژ
عشقست علی کریمی . بازیش رو من خیلی دوست دارم .
‌پنجشنبه 24 آذر 1390 - 05:41
دختر ایران - تهران - ایران
به عنوان یک استقلالی براشون ارزوی موفقیت و سلامتی میکنم.
شنبه 26 آذر 1390 - 22:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.