علی کریمی به دلیل توهین به مقامات فوتبال احضار می‌شود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران گفت علی کریمی، کاپیتان تیم ملی فوتبال به دلیل "توهین به مقامات فوتبال" به این کمیته احضار می‌شود.

                                                        علی کریمی به دلیل توهین به مقامات فوتبال احضار می‌شود

به گزارش تارنمای فدراسیون فوتبال ایران، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی این فدراسیون درباره درگیری علی کریمی، کاپیتان تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس، و عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: "در رسانه‌ها عکس‌هایی دیده‌ایم و مصاحبه‌هایی از علی کریمی خوانده‌ایم که درگیری علی کریمی و عزیزالله محمدی را نشان می‌دهد."

حسن‌زاده افزود: "در این باره تشکیل پرونده می‌دهیم و پس از آن‌که گزارش بازی برسد، علی کریمی را احضار خواهیم کرد."

روز گذشته تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس هفتاد و سومین شهرآورد (دربی) خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال برگزار کردند که طی آن استقلال سه بر صفر به پیروزی رسید.

پس از این دیدار علی کریمی در گفت‌وگویی به شدت از برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ انتقاد کرد.

کریمی گفت: "شما بروید بررسی کنید که کجای دنیا چنین برنامه‌ریزی وجود دارد. در حالی که برنامه بازی‌های لیگ را اعلام کرده بودند به‌طور ناگهانی میان لیگ بازی جام حذفی می گذارند. مگر ما نمی‌توانستیم مثل تیم‌های دیگر در هفته‌های آینده بازی کنیم."

وی افزود: "این قانون‌ها را آقایانی می‌گذارند که قصد دارند خودشان را گول بزنند. این برنامه‌ریزی‌ها در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود."

کاپیتان پرسپولیس با انتقاد از عزیزالله محمدی ادامه داد: "آقای عزیز محمدی کاری نکند که هر چه در مورد او می‌دانم بگویم. تا حالا هم خودم را خیلی نگه داشته‌ام که حرفی نزده‌ام اما اگر این روند ادامه داشته باشد هر چه می‌دانم را می‌گویم. حتی اگر این گفتن به قیمت کنار گذاشتنم از فوتبال باشد و برای همیشه فوتبال را کنار بگذارم."

حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: "در صورت وقوع تخلف مطمئنأ علی کریمی با جریمه روبه‌رو خواهد شد، چرا که در آئین‌نامه انضباطی توهین و حمله به مقامات فدراسیون و سازمان لیگ جرایمی دارد و علی کریمی هرگز از این قاعده مسثنی نخواهد بود."

از سوی دیگر عزیزالله محمدی نیز امروز به سخنان علی کریمی واکنش نشان داد.

وی گفت: "برنامه رقابت‌های جام حذفی در قالب برنامه در یک نگاه پیش از شروع فصل اعلام شده و حتی قرار بود مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ آذرماه برگزار شود اما دربی ۷۳ با یک هفته تأخیر برگزار شد."

وی در مورد این‌که چرا شهرآورد ۷۳ را هم‌زمان با دیدارهای دیگر این مرحله از جام حذفی برگزار نشد، گفت: "با توجه به برنامه‌های هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ برتر، طبق برنامه استقلال و پرسپولیس طی این دو هفته میزبان هستند و این دو تیم با توجه به شرایط چمن ورزشگاه آزادی نمی‌توانستند در کمتر از ۴۸ ساعت بازی کنند، ضمن این‌که برای ما اهمیت زیادی داشت که این بازی روز جمعه برگزار شود تا استقبال خوبی از آن صورت بگیرد."

علی کریمی در انتقادات خود گفته بود: "آقایان آمده‌اند برگزاری دو بازی پشت سر هم در ورزشگاه آزادی را بهانه کرده‌اند که نمی‌توانند دو بازی پشت سر هم را در زمین این ورزشگاه برگزار کنند. حالا که ادعایشان می‌شود این بهترین زمان ماست چرا نمی‌شود در این زمین دو بازی برگزار کرد. اگر نشود که باید در ورزشگاه آزادی را تخته کنیم."

عزیزالله محمدی گفت در مورد تغییر زمان دیدار پرسپولیس و استقلال دلایل خود را بیان کرده و مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز آن‌ها را پذیرفته‌اند.

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس و حمید استیلی، سرمربی وقت این تیم روز هشتم آذرماه برای تغییر زمان برگزاری شهرآورد ۷۳ به دیدار عزیزالله ‌محمدی رفته بودند اما رئیس سازمان لیگ با درخواست آن‌ها مخالفت کرده بود.

عزیزالله محمدی در مورد اظهارات کریمی گفت: "اگر عزیز محمدی مشکلاتی دارد باید کریمی آن را اعلام کند چون اگر این کار را انجام ندهد به فوتبال ایران و باشگاه‌ها خیانت کرده است."

وی تأکید کرد: "اگر کریمی نتواند ادعاهایش را ثابت کند خودش باید جوابگو باشد. کریمی باید حواسش جمع باشد که تریبون دیگران نشود و اگر مسأله‌ای نیز وجود دارد، بیان آن به مدیریت باشگاه باز می‌گردد و او باید آن را مطرح کند نه بازیکن."

علی کریمی یک بار پیش از این زمانی که بازیکن باشگاه استیل‌آذین بود در مصاحبه‌ای از شرایط باشگاه و مدیریت استیلل‌آذین انتقاد کرده و براساس آنچه روزه‌خواری و توهین به مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان شد از تیم فوتبال استیل‌آذین اخراج شده بود.

وی سرانجام به دو جلسه محرومیت از بازی در این تیم و پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

+66
رأی دهید
-199

korosh2500 - برمینگام - انگلستان
علی‌ کریمی به دلیل مرد بودن و شجاعت بی‌همتا.از حسادت مقامات فوتبال به ایشان.بمقامات فاسد و بیعرضه فوتبال احضار شد.........
شنبه 19 آذر 1390 - 18:52
bache shapoor - يوسدال - سوئد
علی‌ کریمی‌ مرد است ولی‌ تو حموم زنونه!!! کسی‌ که طاقت نداشته باشه ببینه یک جوان توپ رو ازش بگیر و بعدش مثل ..... بندازه (البته به قول لنگیها تکل رفته) این چه مردی و مردانگی است؟
شنبه 19 آذر 1390 - 19:39
fdsa60 - تهران - ایران
bache shapoor - یوسدال - سوئد- واقعا راست است که استقلالیها خیلی بی تربیت هستند. تو نمی تونی مثل یه .... حرفتو بزنی ؟؟؟؟
شنبه 19 آذر 1390 - 19:57
differenta - استکهلم - سوئد
علی کریمی در جواب فحاشی های استقلالیها تو دربی اخر بوسه ی محبت فرستاد به جای خشم.
شنبه 19 آذر 1390 - 20:16
IRANI AZAD-1361 - اصفهان - ایران
خدا به دادش برسه یه داستان دیگه واسش رقم خورد
شنبه 19 آذر 1390 - 20:43
saiedsahand - لندن - انگلستان
سلطان کریمی‌.....خیلی‌ مردی....اسمت تو تاریخ ماندگار است.....همچون آرش فرزاد.............زنده باد ایران ایرانی‌
شنبه 19 آذر 1390 - 20:45
dkdk - اسلیس - دانمارک
علی‌ کریمی‌ بازیکن بزرگی‌ بوده اما باید به دلیل عصبانیت بی‌حرمتی نکند.‌یک بازیکن تکل رفته و بعد عذر خواهی‌ کرده پس دلیلی‌ ندارد تحقیرش کنیم.من پرسپو لیسیم اما از روی تعصب قضاوت نمیکنم بلکه منطقی و وجدانی سخن خواهم گفت.هیچ کس اجازه ندارد به بازیکن دیگری توهین کند.چه کریمی‌.چه مجیدی.یا محبوبتر از آنها باشد حق توهین به دیگر بازیکنان را ندارد.انسان به بخشش بزرگ میشود اما هرگز به توهین و ادعا بزرگ نخواهد شد.البته امید وارم استقلالیها جنبه داشته باشند و از روراست بودن من سواستفاده نکنند.در اخر حقیقت اینه که در ایران هرگز طرفداران استقلال اندازه پرسپولیس نخواهند شد.
شنبه 19 آذر 1390 - 20:56
مشتعل - استکهلم - سوئد
تو فوتبالی که آدمهائی که لگد به پشت گربه نزدن قهرمان بی مثالی مثل علی کریمی رو مجازات میکنند باید شششششاااااااا......
شنبه 19 آذر 1390 - 22:19
mahan mahan - برایتون - انگلستان
سلام من عضو جدید هستم
شنبه 19 آذر 1390 - 22:44
امید‌آلمان - کلن - آلمان
من یک استقلیل ۲ اتیشیه هستم، ولی‌ علی‌ کریمی‌ رو خیلی‌ دوستش دارم فکر کنم مثل یون حالاها حالاها دیگه پیدا نشه .بختِ لنگ هم تسلیت میگم.؛)
یکشنبه 20 آذر 1390 - 00:53
mosibat - انگلستان - انگلستان
یدو نئه
یکشنبه 20 آذر 1390 - 01:48
gharibe UAE - ابوظبی - امارات
من با اینکه سخت استقلالی هستم اما علی کریمی را قلبا دوست دارم امیدوارم مشکلی براش پیش نیاد
یکشنبه 20 آذر 1390 - 03:00
soheil rad - بابل - ايران
این اقا فکر میکنه چون مچ بند سبز بسته دیگه خدا شده هر کاری دلش بخواد میتونه بکنه چی شد اقای کریمی تو که میگفتی دهان باز میکنه همه چی رو میگی الان هم تا دیدی هوا پسه جا زدی و گفتی صلاح نمیدونم در مورد سازمان لیگ حرفی بزنم مرد تو این فوتبال فقط ناصر خان حجازی بود که حقیقت رو فدای مصلحت نمیکرد . علی کریمی قبل از بازی: غایب زیاد داریم ولی نباید توجیه کنیم. علی کریمی بعد از بازی: دلیل باخت ما برنامه ی مسابقات است. حداقل مرد باش و سر حرفت وایستا آقای هری پاتر حالا دارید به در و دیوار گیر میدید! یه خرده عاقل باشید ! مشکل تیم خود شمایید دیدیم پارسال چی به روز استیل آوردی حالا امسال شده پرسپولیس! میخاستید انگشت تو ماتحت همدیگه نکنید البته تیمی که تو کاپیتانش باشی روزگارش بهتر از این هم نمیشه.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 03:30
mv666 - مانیل - فیلیپین
bache shapoor - یوسدال - سوئد. بچه شاپور :)))) کسی که مردونگی علی کریمی رو نمیبینه احتمالا از حموم زنونه هم تاحالا پاشو بیرون نذاشته !
یکشنبه 20 آذر 1390 - 03:50
zoroye iran - وين - اتريش
تنها ملتی که این همه فحاشی میکنند ما ایرانیها هستیم و فقط ادعا میکنیم فرهنگ چند هزار ساله داریم بخاطر مرام فحاشی و بیفرهنگی بعضی افراد ارزان ( بقول آلمانی زبانها) تا مدتی که فحاشی هست سمت این سایت نمییام .
یکشنبه 20 آذر 1390 - 04:24
poriyaye_vali - دوحه - قطر
ache shapoor - یوسدال - سوئد...مثل اینکه شما زمانیکه داش علی پیراهن تیم شالکه رو به اشکان سهرابی(از کشته شدگان پس از انتخابات)تقدیم کرد خواب تشریف داشتید. این کارش مردی ومردانگی نیست؟؟دل شیر داره داش علی کریمی ..خدا پشت وپناهش..ا
یکشنبه 20 آذر 1390 - 05:10
*Fanoos* - ايران - ايران
zoroye iran - وین - اتریش هموطن عزیز بخدا حرف دل منوزدیدید باید این حرفهای شما رو با آب طلا نوشت واقعا درود بر بر شما که همیشه حرف حق رو بیان کردید
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:45
red.boy - تهران - ایران
soheil rad - بابل - ایران_ امثال کریمی و دایی و عابدزاده و عزیزی و پروین و مرحوم حجازی صاحبان این فوتبال هستند. به کسی ربط نداره چی میگن. شماهم بهتره نظرت رو تو جیبت نگه داری.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 09:46
ghanber jakson - فرانكفورت - المان
تفاوت علی‌ کریمی‌ و مجیدی:. https://www.n۱-music.com/thread۲۷۶۳.html#post۲۹۴۶۲. افتخار کن به پرسپولیسی بودنت.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 11:51
ensanam arezoost - خارگ - ایران
یادمان باشد که جادوگر نخبه فوتبال ماست پس لطفا نخبه کشی ممنوع...
یکشنبه 20 آذر 1390 - 18:02
shiva safapour - تهران - ايران
این فوتبال رو نباید راجب بهش بحث کرد..از پایه خرابه..فوتبالی که با قلوه سنگ تو کمر داور بزنن و اینقدر فحاشی توش باشه باید تخته بشه درش ..حیفه علی‌ کریمی‌ که باید تو این لیگ بازی کنه ..
دوشنبه 21 آذر 1390 - 02:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.