روضه خوانی طلبه تازه کار

روضه خوانی طلبه تازه کار

یک طلبه ای تازه، لیسانس آخوندی گرفته بود و برای اولین بار بایستی توی مسجدی روضه می خواند. ولی از آنجایی که خیلی ترسیده بود و عصبی شده بود، زبانش بند آمد و نتوانست حتی یک کلمه بیان کند.

یک آخوند کهنه کار که آن صحنه را دید، سعی کرد که همکار جدیدش را راهنمایی کند. به او گفت : دفعه بعد، قبل از روضه خوانی، چند قطره ویسکی توی یک لیوان آب بریز... و بنوش تا ترست از بین برود.

طلبه هم جمعه بعدی همین کار را کرد و روضه خیلی گرم شد. روز بعد نامه ای از طرف همان آخوندی که نصیحت کرده بود به دست طلبه رسید. توی آن نوشته شده بود

برادر جمعه بعدی چند قطره ویسکی توی یک لیوان آب بریز، نه چند قطره آب توی یک بطری ویسکی. ضمناً مایلم بهت بگویم که :
لازم نیست عمامه ات را دور کمرت ببندی
اینجوری عکس امام را جلوی مردم ماچ نکن، برات حرف در می آرند
ده فرمان موسی واقعاً ۱۰ تا بودند، نه ۱۲ تا. ۱۲ تعداد امامان است، نه ۱۱ تا. ۱۱ نفر تعداد بازیکنان تیم فوتبال است و نفر دوازدهم داور نامیده می شود، نه امام زمان
وقتی راجع به پیغمبر صحبت می کنی، بگو محمد (ص) و دوازده امام، نگو محمد و تیمش
اسم یزید، واقعاً یزید بوده است، نگو «اون مادر قحبه» جلوی خواهران
وقتی راجع به نایب امام زمان صحبت می کنی، بگو امام، نگو پدر خوانده. پدر خوانده مافیایی بوده است
بن لادن اصلاً ربطی به ضربت خوردن حضرت علی نداشت و جورج بوش اصلاً در جنگ کربلا شرکت نکرده بود
عیسی تیرباران نشد، به صلیب کشیده شد
پایتخت عراق، بغداد است، نه نیویورک
ـ گلاب برای خوش بو کردن است، نه برای خنک کردن عرقهای گردنت
خرماهایی که آنجا بود مزۀ ویسکی نبود
گناهکاران به جهنم می روند، نه به قزوین
اون پیرمردی که با انگشت بهش اشاره کردی و گفتی اون بچه باز ک.. .نی است، من بودم
امام علی در هیچ مسابقات جهانی شمشیربازی شرکت نکرد و هیچوقت قهرمان المپیک نبود. برای مردم خالی نبند
عایشه زن پیغمبر بود، نه نوه اش
حضرت محمد بیسواد بود. نه شطرنج بازی می کرد و نه اینترنت داشت. آیه*های قرآن توسط یاهو مسنجر به او وحی نمی شد
روضه خوانی بصورت نشسته اجرا می شود. چرا روی قالی دراز کشیده بودی؟
در پایان روضه خوانی، مردم را وادار کن که صلوات بفرستند. به آنها نگو گور پدر همتون

+428
رأی دهید
-66

Molla breaker - استکهلم - سوئد
مردم از خنده، سپاسگزارم سر صبحى با خنده شروع کردم
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:14
christina - قبرس - قبرس
سلام دوستان یک سالی‌ داشتم لطفا اگه میدونید رهنمأییم کنید ، برای پاسپورت عکس اسلامی ، چطور باید باشه ، روسری؟ مقنعه(از کجا گیر بیرم آخه!) شال ؟ کدومشون و چه رنگی‌؟ پشت عکس چه رنگی‌ باشه ؟ لطفا خانمها راهنمایی کنند مرسی‌:)
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:16
mehr47 - تهران - ایران
یعنی ایرانیان یو کی ترکوندی ها!! این جوک رو شنیده بودم اما این یکی تکمیل بود حال کردم اساسی
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:19
meisam88 - تهران - ایران
سلام. من متوجه نشدم منظور شما از گذاشتن یک بی مطلب بی مزه و بی محتوا در صدر مطالب سایت چی بود. مضاف بر اینکه عنوان مطلب هم بر خلاف عرف به محتوای آن اشاره ای ندارد که یک مطلب مثلاً طنز است. راستش من این سایت رو به عنوان یک سایت حرفه ای می شناختم ولی الان دیدم که نادانی چه بر سر ما و شما میاورد. سعی نکنید آنچه برای عده ای مقدس و عزیز است به تمسخر بکشید. این الفبای اداره کردن یک سایت پر بیننده است. بد نیست شما هم به جای خیلی کارهای غیر ضروری، قدری فکر کنید
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:21
oshtoleshang - مشهد - ايران
حیف ویسکی!!!!! خیلی باحال بود :))
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:30
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
عایشه زن پیغمبر بود، نه نوه اش!! :))). واقعا عالی‌ بود امیدوارم جنبهٔ دوستان به این شوخی‌ ها بکشه! ؛).
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:47
elaheh85 - تهران - ایران
شرم آوره.میشه باور کرد آخوند اینطور باشه.اما تاسفباره که شما اینطور با تحقیر و تمسخر از اسلام و پیغمبر خدا صحبت میکنید.اگه این مملکت دست من بود این آخوندای پست و توی دریاچه ارومیه مینداختم.اما خوب حالا که خشکه از آبشار بزرگ آمریکا پرت میکنم پایین.جای کثافت توی کشور کثاف است.ایران باید پاک از وجود آخوند باشه.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 07:50
Dara va sara - پرت - استرالیا
من اصلا حرف نمیزنم..
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 08:17
new-iran - منچستر - انگلیس
واقعا بامزه بود .
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 08:18
sepehr79 - وین - اتریش
خیلی‌ با حل بود، بریدم از خنده، مرسی‌
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 08:23
baycan - تبریز - تبریز
جالب بود
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 08:51
gol andam - ژنو - سویس
وای چقدر خندیدم ،،،،برای همیه پس مواد مخدر مصرف می‌کنن ،،،نه مشروب ،،،چون ویسکی‌ آن چنان را آن چنان تر می‌کند ؛ )
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 09:15
mehr uk - لندن - انگلستان
خیلی‌ با حال بود ممنون از شما...
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 09:35
naseem - بخارست - رومانی
گناهکاران به جهنم می روند، نه به قزوین. هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه خیلی خنده دار بود !! مردم از خنده
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 10:18
zpirooz - آخن - آلمان
christina - قبرس - قبرس دوست عزیز با روسری هم میتونید عکس بگیرید اما دقت کنید حتی سک تار مو یا سایه مو هم باعث میشه بگند که دوباره عکس بگیرید. هیچگونه لوازم آرایشی حتی برق یا کرم لب هم استفاده نکنید. روسری رو بهتره ازرنگهای تیره تر یا به اصطلاح مات انتخاب کنید. این رو می دونم چون تا حالا به خودم گیر دادند. پیروز باشید
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 11:15
ARMINRAMBOD - تهران - ایران
توهین به اعتقادات دیگران کار زشتیست .آقایان طرفدار دموکراسی
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 12:58
Naser hejazi - بهبهان - ایران
اینو شنیده بودم
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 14:50
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
باز قوچعلی‌های اسلامی و آبجی‌ زینبها جوش آوردند بروید سا یت‌‌های اسلامی تا می‌‌توانید ز‌ر ز‌ر اسلامی بکنید چشم کورتان همین یک سا یت‌ آزاد را هم نمی‌تواند ببیند؟؟؟؟ مزدورها ی ملا که به دروغ میگوئید فقط طرفدار اسلام هستید نه ملا!!!!!! به کوری چشمتان این سا یت‌ آزاد و هر کس میتواند از دین ننگینتان انتقاد کند!!!۱
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 15:27
Alexberd - بوداپست - مجارستان
دوستان آن قسمتش که گفته امامه را به سر می بندند نه به دور کمر!!! خیلی باحال بود تصورش را بکنین!!!!
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 21:26
Royan - بوخوم - آلمان
christina - قبرس - قبرس/یه زنگ بزن به سفارت و یا اینکه یه نگاهی به وب سایت سفارت بنداز و نمونه عکسهای سفارت را ببین مشکلت حل میشه.
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 23:33
robo - لوس آنجلس - امریکا
elaheh85 - تهران - ایران خانوم / آقای بسیار محترم! شما با اینهمه ادعای احترام گذاشتن می فرمایین (( از آبشار بزرگ آمریکا پرت میکنم پایین.جای کثافت توی کشور کثاف است.)) یعنی بنده با خانواده ام الان توی کثافت زندگی میکنیم؟ خیلی از شما ممنونم، معنی احترام مومنین مسلمان رو هم فهمیدیم!
‌پنجشنبه 17 آذر 1390 - 23:32
ehsanusa - تهران - ایران
1- من واقعا متاسف میشم وقتی میبینم که افرادی که در ایران زندگی میکنن اکثرا تعصبی هستن و اگه شبهه ای در مورد دین و اعتقادات (که اکثرا خرافات هستن) مطرح میشه بهشون یر میخوره و شروع میکنن به فحاشی و احساس تقدس گراییشون گل میکنه و باورهای دینی رو که از بچگی تو کله شون کردن و هنوز هم 24 ساعت از تمام رسانه های داخل ایران به مغزشون شلیک میشه، حقیقت محض میدونن و خود را بهترینهای روی زمین به تبع پیروی از این دستورات دینی، (مخصوصا اسلامی) و به دیگران نصیحت میکنن که به اعتقادات دیگران اهانت نکنین!!! من به خود این افراد هیچ گونه ایرادی ندارم، فقط تاسفم از اینه که چرا توی اون مملکت اینقدر اوهام و خرافات باید رواج داشته باشه؟
جمعه 18 آذر 1390 - 03:22
ehsanusa - تهران - ایران
2- من خودم هم اینطور بودم و در حال حاضر تو ایران هم نیستم و شاید بارها هم با افرادی چون ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه و بقیه کل کل میکردم که اسلام و آخوندها از هم جدا هستن، و واقعا هم برای خودم متاسف هستم که چطور سالها به خاطر اون جو و فضای احمقانه اینچنین تفکری داشتم و دیرتر به دنبال واقعیت رفتم، ولی واقعا بعد از یک مدت نه چندان کوتاه (حدود سه سال) تنهایی و تفکر و دیدن افراد و ملیتهای مختلف و اینکه دنیا فقط مسلمونا نیستن و کارای خوب رو فقط ماها نمیکنیم، و اینکه خدا اگه خدا باشه دیگه این همه ادا و اطوار که آخوندا (آخوندای مسلمون و مسیحی و یهودی و بهایی و . )میگن نداره و . و . و . به این نتیجه رسیدم که باید چشمها را شست! جور دیگر باید دید . .!!! امیدوارم که همه هموطنان چه در داخل و چه در خارج به حدی از شعور و سواد و آگاهی و تکامل فکری برسند که باعث ایجاد مملکتی با بهترین شرایط زندگی و همزیستس مسالمت آمیز برای همه ایرانیها باشه.
جمعه 18 آذر 1390 - 03:23
massoudoslo - اسلو - نروژ
مرسی بابا یو کی .خیلی با مزه و با مفهوم بود .
جمعه 18 آذر 1390 - 06:16
بچه اصفهان - پرت - استرالیا
منقول است روزی امامی از کویی عبور می کرد .مریدی را دید مشغول غذا خوردن است .پرسیدند غذا می خوری ؟گفت:بلی.پرسیدند:گرسنه ای ؟گفت:بلی.گفتند:غذا که می خوری سیر هم می شوی ؟گفت:اری.ناگهان امام شمشیر را کشیدند و ان ملعون را به دو نیم کردند.فرمودند:از ما نیست کسی که فرصت پ-ن -پ را داشته باشد و ان را به کار نبندد..
جمعه 18 آذر 1390 - 07:27
robo - لوس آنجلس - امریکا
خیلی بامزه بود، کاش مینوشتین طنز که دوستان ناراحت نشن، اون قسمت (( پیرمردی که با انگشت بهش اشاره کردی و گفتی اون بچه باز ک. .نی است، من بودم)) شاهکار بود!! elaheh85 /// خانوم / آقای بسیار محترم! شما با اینهمه ادعای احترام گذاشتن می فرمایین (( از آبشار بزرگ آمریکا پرت میکنم پایین.جای کثافت توی کشور کثاف است.)) یعنی بنده با خانواده ام الان توی کثافت زندگی میکنیم؟ خیلی از شما ممنونم، معنی احترام مومنین مسلمان رو هم فهمیدیم!
جمعه 18 آذر 1390 - 08:11
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکبرای من آمریکا کشور کثافت است نه مردمش.من تنها برای خاطر این که از آمریکا و انگلیس بخاطر همه ای ظلمهای که در تمام زمان به ایران کردن این حرف و زدم.خود عمه ای منم مقیم امریکاست.با تمام وجودم از همه ای ایرانی های مقیم آمریکا معذرت میخوام.شرمندم به خدا.منظوری نداشتم.ولی وقتی میبینم چطور ادیان خدا مورد تمسخر قرار میگیرن و اینطور باهاشون شوخی میشه و ما تنها میخندیم و احسن و باریک میگیم عصابم میریزه بهم.برای من تمام ادیان قابل احترام هستند نه فقط ایران.ربطی هم به حکومت نداره.بی دینی فساد و تحجر میاره.
جمعه 18 آذر 1390 - 15:06
rasasy - شیراز - ایران
خیلی‌ با حال بود ممنون از شما
جمعه 18 آذر 1390 - 15:54
sam khode khoda - استکهلم - سوئد
اتفاقأ خیلی جالب بود، ادم ۵۸ ساله ای که با دختر بچه ۹ سال بخوابرو بهش چی میگن، پیغمبر میگن یا .میگن.الکی رگ گردنتون باد نکنه،چون حقیقت وحقیقت هم تلخ۰
جمعه 18 آذر 1390 - 19:29
robo - لوس آنجلس - امریکا
elaheh85 - تهران - ایران / دوست گرامی شما عصبانی نشید، اولا هیچ چیزی انقدر مقدس نیست که نشه در موردش انتقاد کرد، دومآ مذهب اگر واقعا هم مقدس باشه خدا و صاحبانش از خودشون دفاع میکنن و نیازی به من و شما ندارن، پایدار باشید.
جمعه 18 آذر 1390 - 19:38
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکا.شما دین و قبول ندارید و من دارم.اگه بگم دین داشتن اصل انسانیت هر انسانیه لابد میگی ما خود را کاملترین میدونیم.یه نگاه به آمریکا بنداز.روزی نیست که حرف از تجاوز نباشه.حرف از کشتار در مدارس نباشه و.....دنیا دست کسانی افتاده که با کاراشون جز فساد و فقر و تحجر و بی دینی چیزی به ارمغان نیاوردن.حرکتها و نمادهای شیطان پرستی که هر روز از آنان دیده میشه.نتیجه چیه؟اینکه امروز خون ریختن شده افتخار.و بی دینی عامل اصلی برای پیشرفت.
جمعه 18 آذر 1390 - 22:32
Norway-104 - اسلو - نروژ
مرسی‌. تا حالا اینقدر نخندیده بودم ، شاد و خندان باشید.
شنبه 19 آذر 1390 - 00:47
robo - لوس آنجلس - امریکا
اگر بفرمایش شما دین اصل انسانیت هر انسانه با این حساب بنده فاقد این اصل مهم بشری و در نتیجه فاقد انسانیت هستم!متشکرم! و اما در مورد فقر در امریکا و فساد حاکم فرمودین، اولا اجازه بدین من این نکته رو برای شما روشن کنم که من هرگز نظام حاکم در غرب، اروپا و امریکا رو یک نظام مدون و کامل نمیدونم، مردمی هم که اینجا زندگی میکنن اکثرا بر این باور هستن که نقاط ضعف بسیاری در نظام حاکم وجود داره و قوانینش همواره در حال تکامل و تعدیله ور بر خلاف قوانین الهی ایستا نیست بلکه پویاست، ولی به این نکته اشاره میکنم که فقر فساد فحشا کشتار مختص امریکا نیست هموطن گرامی، در همه جای دنیا هست و اگر شما مطالعه بفرمایین به این نتیجه میرسین که در جوامع تابع حکومت مذهبی بمراتب بیشتره! نمونه اش ایران عزیز خودمان شما منکر فقر، فساد مالی حاکم، فحشا که در ایران بیداد میکنه، چند نمونه تجاوز دسته جمعی و و و که نیستید؟
شنبه 19 آذر 1390 - 03:17
robo - لوس آنجلس - امریکا
سوال من از شما اینه اگر تمام این موارد که شما فرمودین در جوامع غربی وجود داره( البته نه به این اندازه که شما درشت نمایی میفرمایید چون من اینجا زندگی میکنم و به این شدت که شما میفرمایین نیست دلیلی هم برای دروغ گفتن ندارم) چرا در جوامعی که حکومت مذهبی بر اونها حاکمه مثل ایران یا عربستان ( البته پول نفت مساله فقر رو حل کرده در عربستان ولی هنوز هم شاهد دزدی در آنجا هستیم و البته بریدن انگشت و دستشون) این مشکل بمراتب بیشتره؟؟، نفرماین که بیشتر نیست چون من سالها ایران زندگی کردم و اونجا بزرگ شدم، قابل قیاس با امریکا نیست، توجه کنید که من به هیچ وجه قصد دفاع از امریکا یا دنیای غرب رو ندارم، ولی وقتی در مقام مقایسه برآییم واقعا قابل قیاس نیستند. پس این نتیجه گیری شما بنظر من سطحی و طبق آمار و اطلاعاتی هست که صدا و سیما به شما عزیزان میده، من یکبار هم قبلا توی یکی از کامنتهام عرض کردم شما آمار صدا و سیما رو جدی نگیرید، اگر هم من رو قبول ندارید هموطن، از عمه تان که فرمودین مقیم آمریکاست سؤال کنید.
شنبه 19 آذر 1390 - 03:17
robo - لوس آنجلس - امریکا
شما فکر میکنید اینجا مردم صبح که از خواب بیدار میشن اسلحه بدست تو خیابونها همدیگر رو به رگبار میبند و خانومهارو تو خیابون میگیرن و تجاوز میکنن یا بچه اشون رو با جلیقه ضد گلوله میفرستن مدرسه؟ این حرفها مال ضرغامی صدا و سیماست هموطن!. اینجا مردم بهم لبخند (ولو دروغ ) میزنن برخلاف ایران هم جلو آسانسور بهم تعارف میکنن هم تو خیابان موقع رانندگی! من خبری از تجاوز دسته جمعی نشنیدم ( ولی دیوانه که قاتل زنجیره ی باشه فراوان هست و اسلحه میتونه دست هر کسی باشه سیاست بد و غلط آمریکاست که من خودم بشدت باهاش مخالفم ) فقر هم که فرمودین اون بیخانمانی که دولت ایران تو تلویزیونش نشون میده ماهی ۴۰۰ دلار از دولت پول میگیره براش جای خواب ساختن و موسسات خیریه بسیار بسیار فراوانی وجود داره که بهشون غذا لباس و مایحتاج میده.
شنبه 19 آذر 1390 - 03:18
robo - لوس آنجلس - امریکا
با این تفاسیر سیستم اینجا نقاط ضعف فراوان داره و کم کم تکمیل میشه، و این تکمیل شدن به زمان نیاز داره. کقدر خوب بود اگر همه ما بدون تعصب به دنیای پیرامون نگاه کنیم، اینجا که من زندگی میکنم مدینه فاضله نیست هموطن من ولی بچه های دبستانش تو دور افتاده ترین نقاطش هم توی آغل درس نمیخونن در حالیکه میلیونها پول فقط تو ضریح امام رضا ریخته میشه! اگر ندیدین بچه های دبستانی ایران تو آغل درس میخونن، من براتون لینک فیلمش رو میفرسم ببینین.
شنبه 19 آذر 1390 - 03:18
Amythis - شیراز - ایران
meisam88 - تهران - ایران. عزیزم اگه یه کم دقت کنی عنوان مطلب رو گذاشته طنز و جوک . تو لازم نیست که انقده جوش بیاری .
شنبه 19 آذر 1390 - 04:01
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکا.متاسفم دلم نمیخواد دیگه با کسی که دین نداره بحث کنم.من کاری به حکومت کشورها ندارم.ولی این حرف آخرمه.تاریخ نشان داده بی دینی تحجر و فساد به بار میار.اینقدم که فکر میکنی کوته فکر نیستم که تنها با استناد به برنامه های TVحرف بزنم.اینکه ما آدما برای لذت بردن از فسادهای جامعه ای امروز دین و خدارو فراموش میکنیم به خودمون ربط داره نه حکومت.چون اونا فاسد و بی دین هستن ما هم همانند انان باشیم؟!من پای حرفم که دین اصل انسانیته هستم.چون دین بیشترو بیشتر مارو به خدا نزدیک میکنه.امیدوارم یه روزی حقیقت برای همه روشن بشه.چه حرف من حق باشه چه حرف شما!!
شنبه 19 آذر 1390 - 21:56
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکا.راستی لطف کن عربستان و با ایران یکی نکن.دین عربستان وهابیت هست.قوانین این کشور توسط مفتی های وهابی نوشته میشه.وهابیت هم ساخته ای دست انگلستان هست.آن زمان که در ایران جولان میدادن برای آنکه به مقاصد شوم خود دست پیدا کنن این مذهب و درست کردن.وح حتی سنی ها که برای شیعه ها چندان قابل احترام نیستن چون انان بودن که دختر پیغمبر خدا را کشتن.قبلا گفتم بازم میگم امام علی میفرماید ابوبکر.عمر.عثمان(خلفای دین سنی)کاری با اسلام کردن که اثراتش تا قیامت باقی است.
شنبه 19 آذر 1390 - 22:04
robo - لوس آنجلس - امریکا
elaheh85 - تهران - ایران / چند مورد رو بسیار مهم میدونم که خدمت شما یاد آوری کنم من هیچ کجا اشاره نکردم که شما کوته فکرید که فقط به صدا و سیما اکتفا میکنید، من گفتم که مطالبی که نوشتید بازتاب حرفهایی است که در صدا و سیما زده میشه، و شما خیلی به ان تکیه نکنید و جدی نگیرد، لطفا حتی یک لحظه فکر نکنید که من به شما توهین میکنم یا شما رو کم سواد قلمداد کردم / اگر بی دینی بفرمایش شما تحجر و فساد بار میاره ومن بی دین هستم پس بفرمایش شما من فاسدم! دوست گرامی ممکنه لطف کنیت و این رافت الهی اسلامی رو شامل من نفرمایید و اینهمه به من توهین نکنید؟ خودفروخته، غربزده فاسد و و و .. نیازی نیست شما اینهمه به من توهین کنید و در کامنت بعدی عذر خواهی کنید، یاد بگیرید چطور با دیگران در نهایت ادب گفتگو کنید، این رو خدا و مذهب به شما یاد نداده؟
یکشنبه 20 آذر 1390 - 05:37
robo - لوس آنجلس - امریکا
واقعا برای شما متاسفم، من حتی یکبار شما رو(( تو)) خطاب نکردم شما به خودتان اجازه میدهد بدون اینکه سن و سال من رو بدانید در جواب من از ضمیر مفرد بارها و بارها استفاده کنید؟ ایرانیها به احترام به بزرگتر مشهور جهانند، شما اسلام بهتون یاد داده که من رو که شاید فرزندم به سن و سال شما باشه (( تو)) خطاب کنید؟ در ثانی شما واقعا فکر میکنید کسی که پیرو مذهبی نیست پس یا شیطان پرسته یا کمونیست یا بخاطر پیروی از غرایز حیوانی و افتادن در ورطه فساد منکر مذهب و دینه ؟؟؟ از اینها گذشته با دوستان شیعه صحبت میکنم سنی ها رو وهابی و جاهل خطاب میکنن، با سنی ها صحبت میکنم شیعه ها رو جاهل و منافق خطاب میکنن، میشه شما و بقیه شاخه های گوناگون مذهبی یکروز با هم کنار بیایید و به هدف مشترکتون که خداست اشاره کنید؟ لااقل برای یکبار در طول تاریخ بشریت که شما ادعای اصلاح اون توسط دین و خدا رو دارین این کار رو بکنین تا کمی من نسبت به افکار شما خوشبین باشم!!
یکشنبه 20 آذر 1390 - 05:37
elaheh85 - تهران - ایران
من پای حرفم هستم.دین راه و روش خداوند بر روی زمین است.صدای خداوند با دین شنیده میشود.ولاغیر.مشگل اینه که شما دین ندارید.و ما که دین داریم هر دینی.فقط اسلام بی دینی را غلط نمیداند.من نمیدونم شما که به خداوند اعتقاد دارید از صبح تا شب از کجا میفهمید این کاری که دارید انجام میدید از نظر خداوند نادرست و اشتباه؟همه ادیان در طول زمان توسط بعضی افراطیون چند شاخه شدن.همانند مسیحیت که مدتهاست کاتولیک و پروتستان با هم دعوا دارن.کتاب تورات و انجیلم که تحریف شده اما قران که اگه میشد تحریف بشه اسرائیل مدتها قبل اینکار و میکرد.
یکشنبه 20 آذر 1390 - 17:25
robo - لوس آنجلس - امریکا
elaheh85 - تهران - ایران / من شمارو کم سواد خطاب نکردم ولی نمیدونم تا کی شما قراره غلط تایپی و تاریخی و ریاضی رو تو کامنت هاتون ادامه بدین؟ تو همین کامنت بالا نوشتین من به دین اعتقاد دارم!!!! من به هیچ دینی و خدایی اعتقاد ندارم عزیز گرامی! در تعجبم وقتی میفرمایین همه ادیان در طول زمان چند شاخه شدن چرا فقط به مسیحیت و یهودیت اشاره میکنین؟ مگر در اسلام هم چند شاخه نشدن؟. تازه مسیحیت ۵۰۰ سال اخیر که از درگیریشون میگزره فهمیدن که همدیگر رو نکشن، اسلام که شیعه و سنی و وهابی و سلفی و غیره داره هنوزهم همدیگر رو میکشن تازه شما میفرمایید کتاب آسمانی اونها تحریف شده مال ما شما نشده؟ تاریخ ۳۰ سال پیش ایران بعد از انقلاب تحریف شده کتاب جعلی اش هم تو مدرسه برای شما تدریس میشه اونوقت شما فکر میکنید کتابی که ۱۴۰۰ سال پیش جمع آوری شده تحریف نشده؟
دوشنبه 21 آذر 1390 - 07:36
robo - لوس آنجلس - امریکا
شما زمان حکومت عثمانی که قرآن رو مدون کرد اونجا بودین که آیه های جعلی وارد اسلام نشه که انقدر با اطمینان میگین اسلام تحریف نشده؟ تازه گیریم که تحریف نشده شما از کتابتون بهتر بلدین که قرآن ادیان دیگر رو قبول کرده ، اونوقت شما اونهارو تحریف شده و جعلی میدونین؟ قرآن اگه میشد تحریف کرد اسراییل این کارو میکرد؟؟؟ این حرفتون واقعا موجب خنده من شد، تاریخ کشور اسراییل به ۱۳۲۶ هجری شمسی بر میگرده اگر اشتباه نکنم، چطور اسراییل میتونسته بیش از ۱۰۰۰ سال قبل از وجودش قرآن رو تحریف کنه؟؟؟؟ شما نشستید مشکلات و فلاکت حاصل از اسلام رو به اسراییل و امریکا نسبت میدهید بدون اینکه در موردش واقف باشید، کاستی های خودتان و مذهبتان رو به گردن دیگران می اندازین! این سومین باره که از شما در مورد حمله عرب مسلمان به ایران میپرسم که چه کسی حمله کرد؟ ایرانیان یا اعراب و شما سکوت کردید و جواب نمیدین، سفسطه کردن و به بیراهه رفتن و جواب سربالا دادن رو من قبلا در گفتگو با دوستان مذهبی همچون شما تجربه کردم، فکر کردم شما چیز تازه ای دارید که بگویید، ولی دریغ!
دوشنبه 21 آذر 1390 - 07:37
robo - لوس آنجلس - امریکا
شما مختارید که دین داشته باشید من هم مختارم که ندشته باشم! شما مختارید از دینتان دفاع کنید من هم مختارم از ان انتقاد کنم ولی لطفا وقتی فاقد توانایی برای دفاع از دینتان هستید قیافه روشنفکر صوفی نگیرد و نفرمایید که از ادامه گفتگو منصرف شدید بخاطر بلاهت طرف مقابل، اگر جوابی دارید که منطقی و قبل باور باشد خوشحال میشم بشنوم، ور نه شما را به خیر ما را بسلامت، با بسیار تواناتر و دانا تر از شما سخن گفته ام و در نهایت همه به همینجا که شما عزم کوچ به ان دارید کردند، شما مختارید که روزی ۵ یا حتی ۱۰ بار نماز بخوانید و خدایی را بنده باشید، ولی در صدد دفاع و اثبات ان بر نیایید، به کسی هم بخاطر تفکرتان آسیب نرسانید من با شما و نگرشتان مشکلی ندارم، ولی وقتی خود را در جانب حق و دیگری را فاسد غربزده ناحق دون پست.. میدانید من در مقابل شما و دیگر مذهبیون خواهم ایستاد و مثل شما میدان را خالی نخواهم کرد!!!،
دوشنبه 21 آذر 1390 - 07:38
robo - لوس آنجلس - امریکا
اگر هم در خلوت خود فکر میکنید شما صوفی مسلک و فهمیده هستید و جواب ابلهان خاموشیست! بسیار از این تفکر شما استقبال میکنم چون اگر سخن نگویید و عقاید خودتان را به دیگران تحمیل نکنید، باز هم قابل قبول است و موجب آرامش نسبی دنیای متمدن و خردمند خواهد بود.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 07:38
elaheh85 - تهران - ایران
باشه شما خیلی بهتر از من سخن گفتی.چون اگر منم تجربه ای این همه سال زنگی و شناخت بیشتر نبست به آنچه بهش اعتقاد دارم داشتم و دارم سعی میکنم به مرور پیدا کنم خیلی بهتر منظورم و می رسوندم.من 25 سال نیست که تولدم میگذره و بیشتر از 6 ماه هم نیست که اسلام و شناختم.دیروزم شبیه امروزم نبود.حق بدید نتونم اونطور که باید منظورم برسونم.ولی خوب ای کاش میشد با یکی از علمای دین اسلام میدونم اعتقاد نداری ولی راجب این دین بحث میکردی.بهت قول میدم اون بهتر از من باهات میتونه مجادله کنه.خدانگهدار.موفق باشید.
دوشنبه 21 آذر 1390 - 22:32
robo - لوس آنجلس - امریکا
هموطن عزیزم برای نخستین بار از شما کامنتی زیبا و منطقی دیدم که من رو تشویق کرد در کنار شما باشم، با هر کسی که شما بفرمایید گفتگو خواهم کرد و دوست دارم شما هم از این گفتگو با خبر باشید، اگر مایل باشید من ای دی یاهو رو میدم خدمت شما یا هر چه بفرمایید، هر مجتهد یا عالم دین اسلام رو که شما دسترسی دارین و حاضر به گفتگوست آشنا کنید من خوشحال میشوم، بشرطیکه شما از جزئیات گفتگوی من با ایشون باخبر باشید، دلم میخواهد مطلبی برای شما روشن شود و الا آن مجتهد برایم مهم نیست چون نان از این راه میخورد، مهم شما هستید، در آخر به این نکته اشاره میکنم که سالها پیش من هم مثل شما بشدت مذهبی و پایبند بودم و راه کمال رو در آن میدیدم، امروز بخاطر از دست دادن تمام آن روزها و تفکر اشتباه زندگی پشیمانم، خیال نکنید با مذهب آشنا نیستم بلکه آنرا تمام کردم و بوسیدم و کنار گذاشتم و به انسانیت رسیدم
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 00:14
sepehr79 - وین - اتریش
الاهه۸۵-- اگه راست میگی‌ و تازه به این دین امدی واقعا متأسفم برات. نمی دونم از چاله کدوم دین در امدی ولی اینو میدونم که توی ۱ چاه کثیف و عمیق گرفتار شدی. اصلا تعجب می‌کنم توی قرن ۲۱ و دختر ۲۵ ساله و چنین انتخابی؟؟!!!! ‌ای وای بّر ما
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 04:59
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکا.مگه تو این سایت میشه ایمیل گذاشت؟ن امتحان کردم نشد.شما میگید اونا از این راه نون میخورن.اینطور نیست.همرو به یه چشم نبینید.من اطرافم ادم مخلص زیاد میبینم.من به شدت مذهبی نیستم که اگه بودم چادر به سرم بود.اما از چادر خوشم نمیاد.من بسیجی نیستم.دولتی نیستم.اما واقعیت و نمیشه کتمان کرد.تاریخ و نمیشه تحریف کرد.اگه یه سری آخوند دنیا پرست اسلام و تحریف کردن و ازش اونی ساختن که شما امروز نسبت بهش بد شدی به همه ربط داده نمیشه.چط.ر میشه قبول کرد یه سری از خدا بی خبر بگن محمد و خاندانش وحشی بودن؟این افکار زاده ای دست وهابی و سنی است.که تا آخر عمر اسلام بابت اینا باید تاوان بده.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 17:21
elaheh85 - تهران - ایران
من خودم هنوز نتونستم یه مرجع تقلید خوب پیدا کنم چون هیچ کدومشون و قبول ندارم.چون همشون اسلام و اونطوری که خودشون دوست داشتن نشون دادن و حقیقت و نگفتن.من تنها یه عالم خوب یعنی بهجت و قبول داشتم که حتی افکار و عقاید ایشونم داره توسط همین قارچهای به اصطلاح ملا و طلبه و روحانی تحریف میشه.من دوست ندارم به کسی بی احترامی کنم و به روح برادرم اصلا اهل فحش و بدوبیرا نبودم.از وقتی اومدم تو این سایت اینطوری شدم.واس همین از اینجا دارم میرم.میخوام به زندگی ارومی که داشتم ادامه بدم.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 17:28
elaheh85 - تهران - ایران
robo - لوس آنجلس - امریکا.اما اگر شد و تونستید ایمیلی از خودتون بذارید.خوشحال میشم.اینطوری هم فکر نمیکنید که کم اوردم و دارم فرار میکنم.من تو زندگیم از خیلی ها ضربه خوردم و درد کشیدم.بخاطر سابقه ای سیاسی که دارم میترسم با موندنم و گاهی و خیلی کم از نظرات تندی که نسبت به حکومتم میدم ضربه بخورم.شما خارج از ایران هستید من دارم اینجا زندگی میکنم.میبیند حتی با اینکه از این حکومت ضربه خوردم همه ای اونای که تو این دستگاه هستن و به یه چشم نمیبینم.من همیشه سعی کردم حقیقت و بگم حتی اگر این حقیقت بهم ضربه بزنه.اگر من ضربه بخورم بهتر از اینکه با گفتن دروغ به دیگران ضربه بزنم.من همه ای افکار و از قبل داشتم.حتی قبل اینکه به شناخت درست از اسلام برسم.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 17:35
elaheh85 - تهران - ایران
منتظر شما هستم.تنها فردا به این سایت سر خواهم زد.موفق و پیروز باشید.
‌سه شنبه 22 آذر 1390 - 17:36
robo - لوس آنجلس - امریکا
عزیز گرامی با هم گفتگو خواهیم کرد، قصد من تغییر در افکار شما نیست، فقط آنچه خودم تجربه کردم و آموختم در اختیارتان میگذارم با آدرس دو دو نقطه رو بو در یاهو میتوانید با من تماس بگیرید هیچ عدد و فاصله ی نیست و همه با حروف نوشته میشود، بیدار باشد
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 04:29
robo - لوس آنجلس - امریکا
در تالار پرنیان هم میتوانید من رو پیدا کنید
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 04:30
robo - لوس آنجلس - امریکا
هیچ کدام از مراجع تقلید نمیتونن به شما کمک کنن، اصلا مرجع تقلید یعنی توهین به شما!!! یعنی اینکه شما توانایی و فهم یک انسان باشعور رو ندارید و نیاز به مرجع تقلید دارید برای اینکه مغز شما رو شستشو دهد ! حقیقت رو آنکسی به شما خواهد گفت که نفعی از این قضیه نمیبرد، تمامی روحانیون بر خلاف تفکر شما از این راه نان میخورند، عزیز دل بفرمایید درآمد روحانی ترین!!! که اصلا چشم به مادیات دنیا ندارد از کجا تامین میشود؟؟؟ مگر نه اینکه از همین راه؟ مضطرب نباشد هموطن، همه چی درست میشه! به امید دیدار
‌چهارشنبه 23 آذر 1390 - 08:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.