سوراخ‌های دیوار برای دزدی از حجره‌های بازار

سوراخ‌های دیوار برای دزدی از حجره‌های بازار

13 مهرماه سال جاری 3 مرد که هرکدام از مغازه‌داران خیابان مولوی در محدوده بازار بزرگ تهران بودند به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران رفتند و ادعاهای عجیبی کردند. یکی از حجره‌داران به بازپرس کوراوند گفت: شب گذشته دزدان از طریق کانال کولر وارد مغازه من شده و پس از سرقت از مغازه‌ام دیوار 2 مغازه دیگر در همسایگی‌ام را سوراخ کرده و از 2 مغازه دیگر نیز سرقت کرده‌اند. وقتی بازپرس پرونده دید با یک گروه حرفه‌ای سرقت مواجه است دستور داد تیمی از پایگاه 7 پلیس آگاهی تهران به ردیابی دزدان دست بزند.در این مرحله مشخص شد در این سرقت‌ها از گاو‌صندوق یکی از مغازه‌ها 350 هزار تومان پول، کارت عابر بانک و یکسری اجناس و از 2 مغازه دیگر نیز مقداری جنس به سرقت رفته است‌.از آنجایی که در تابستان سال جاری سرقت‌های مشابهی در محدوده‌های میدان قیام، خیابان مولوی‌، خیابان امیر‌کبیر‌، خیابان سعدی و مغازه‌های داخل بازار بزرگ تهران صورت گرفته بود‌، کارآگاهان تحقیقات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز کردند تا اینکه در 13 مهرماه و با سرقت از این 3 مغازه‌، رسیدگی به پرونده‌ها وارد مرحله جدیدی شد زیرا در ادامه پیگیری کارآگاهان‌، مشخص شد کارت عابر‌بانک یکی از 3 مغازه‌دار این پرونده که داخل گاوصندوق بوده سرقت شده و با توجه به اینکه رمز عابر‌بانک نیز روی کارت یادداشت شده بود از حساب وی برداشت شده است. کارآگاهان در مراجعه به شعبه‌ای که از دستگاه عابر‌بانک آن و از حساب مالباخته پول برداشت شده بود‌، تصویر غیر‌واضحی از یک جوان در حال برداشت پول‌ از دوربین مداربسته بانک به دست آوردند. کارآگاهان با همراه داشتن این تصویر غیر‌شفاف به یکایک مغازه‌هایی که در تابستان از آن مکان‌ها سرقت شده بود مراجعه کرده و با نشان دادن تصویر دوربین مداربسته بانک از این جوان تلاش کردند ردی از مشخصات وی به دست آورند. با این اقدام ابتکارانه، یکی از مغازه‌داران بازار تهران دزد 18 ساله به نام «محسن» را شناخت و روز 9 آذر‌ماه وی در خیابان خیام دستگیر شد. وی با مدارکی که در دست پلیس بود اعتراف کرد همراه دوستش «عباس» 25 ساله اقدام به سرقت از این مغازه‌ها کرده است و کارآگاهان در همان روز مخفیگاه عباس در خیابان آیت‌الله سعیدی را شناسایی و وی را در مقابل یک رستوران غافلگیر و دستگیر کردند.

این دو دزد با توجه به سرقت‌های مشابه به 23 سرقت اعتراف کردند که همه این مغازه‌ها شناسایی شدند. با توجه به شکایت‌های مغازه‌داران، ارزش اموال به سرقت رفته از این مغازه‌ها بیش از 30 میلیون تومان ارزیابی شد. در این سرقت‌ها علاوه بر پول، اشیایی مانند لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه‌، حبوبات‌ و زعفران نیز سرقت شده بود.این 2 پسر ادعا کردند اموال مسروقه را به 2 مالخر به نام‌های «فتح‌الله» 40 ساله و «عصام» 46 ساله می‌فروختند. پلیس عصام را روز 9 آبان‌ماه و فتح‌الله، سابقه‌دار مواد مخدر را روز 11 آبان‌ماه پس از شناسایی در محل کارشان در 2 محل جداگانه دستگیر کرد.


اعتراف پسر 18 ساله


محسن درباره نحوه آشنایی‌اش با عباس گفت‌: من یک سال پیش از شهرمان به تهران آمدم و چون اعتیاد داشتم برای هزینه موادم اقدام به خرده‌فروشی مواد مخدر می‌کردم، در فروش مواد با عباس آشنا شدم و بعد از چند ماه تصمیم گرفتیم با هم از مغازه‌ها سرقت کنیم‌.

+84
رأی دهید
-53

rezafox - دبی - امارات
350 هزارتومن سرقت حرفه ای؟؟؟؟؟؟؟ ههههههه بازپرس میبینه که با یک گروه حرفه ای روبرو است// که البته 350 هزارتومن سرقت کردند//اون یارو ناشی که 3.000.000.000.000 سرقت میکنه چی؟؟ اون خیلی ناشیه یه مبلغ کم سرقت میکنه اثری هم ازش نمیمونه// اما اینا که برای نون شبشون تخم مرغ میدزدند حرفه ای هستند
دوشنبه 14 آذر 1390 - 09:02
shirin111 - پاریس - فرانسه
مقداری حبوبات و نخود و لوبیا برای آبگوشت فردا و چند عدد آلوچه و لواشک برای بچه‌های فامیل نیز به سرقت رفته است.عجب دزد‌های حرفه‌ای بودن اینا.
دوشنبه 14 آذر 1390 - 20:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.