پلیس در تعقیب چوپان‌های دروغگو

فروشندگان سکه‌های عتیقه تقلبی که با تطمیع خریداران صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش تهران امروز اواخر آبان ماه مردی به پلیس آگاهی تهران زنگ زده و از کشف یک کارگاه جعل سکه تقلبی توسط خود خبرداد: کارگاهی به نشانی...در جاده خاوران وجود دارد که در آن دو نفر مشغول ساخت سکه‌های تقلبی در پوشش سکه‌های عتیقه هستند.با هماهنگی قضایی ماموران به آدرس مورد نظر مراجعه و دو مرد به نام‌های بابک و بهادر را در حین ضرب سکه‌های تقلبی دستگیر و روانه بازداشتگاه آگاهی کردند.

ما فقط سفارش گرفتیم!

متهمین که به همراه دهها هزار سکه تقلبی تحویل پایگاه ششم پلیس آگاهی داده شده بودند در توضیح جرم خود گفتند: این سکه‌ها متعلق به ما نیست. مدتی پیش دو غریبه به کارگاه ما آمدند و مقداری ورق فلزی و قالب را تحویل ما داده و گفتند از این روی این قالب برای آنها دهها هزار سکه درست کنیم.طبق توافقی هم که کردیم قرار شد برای هر سکه 30 تومان پول به ما داده شود و این پولها هم روز تحویل سکه‌ها به ما پرداخت شود.هر چند قالب سکه‌ها مانند سکه‌های عتیقه بود اما ما فقط کننده کار بودیم و نپرسیدیم آنها این سکه‌ها را برای چه کاری می‌خواهند!

با دادن مشخصات این دو سفارش دهنده پلیس تعقیب قضایی آنها را آغاز کرده است در حالی که دو ضراب سکه‌ها همچنان در بازداشت به سر برده و تحقیق درباره اینکه آنها تا چه حد از نیت سفارش دهنگان سکه خبر داشته‌اند ادامه دارد.پلیس این پرونده را مرتبط با کلاهبرداری‌های فراوانی می‌داند که طی سالهای اخیر تحت عنوان فروش عتیقه انجام شده است.

پلیس الان می‌رسد!

کلاهبرداران در یکی از شگردهای خود پیامکی را به افراد ارسال کرده و آنها را اغفال می‌کردند. متن این پیامک‌ها این بود: ما چوپانانی هستم که در حین چرای گله‌مان در بیابان‌ها از داخل یک خرابه مقدار زیادی سکه عتیقه پیدا کرده ایم و قصد فروش آنها را داریم. چنانچه فرد دریافت کننده پیامک با این شماره تماس گرفته و تقاضای خرید این سکه‌ها را می‌کرد پیام دهنده با وی قراری برای نشان دادن نمونه‌ها به وی می‌گذاشت. فرد مورد نظر در روز قرار دو سکه نمونه برای خریدار آورده و با بیان اینکه از حمل بقیه سکه‌ها به علت ترس از دستگیر شدن خودداری کرده است محل را ترک می‌کرد وقتی فرد خریدار این سکه‌ها را به طلافروشی برده و طلا بودن آنها به وی اثبات می‌شد به طمع خرید بقیه سکه‌ها با فروشنده تماس می‌گرفت.

مبلغ فروش تمامی این سکه‌ها به خریدار حدود 20 میلیون تومان اعلام می‌شد. روز قرار وقتی خریدار سر موعد می‌رفت فرد فروشنده تعدادی سکه اصل طلا به وی داده و با دادن کیسه‌های سربسته و با گره‌های فراوان به بهانه اینکه تحت تعقیب است و احتمال دارد پلیس وی را تعقیب کرده باشد پول‌ها را از خریدار گرفته و محل را ترک می‌کرد.خریدار بیچاره هم پس از انجام معامله وقتی موفق به باز کردن کیسه‌ها می‌شد و سکه‌ها را به یک طلافروش نشان می‌داد متوجه تقلبی بودن آنها می‌شد.

+166
رأی دهید
-45

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.