علی لاریجانی: برکناری وزیر اقتصاد در جلسات سران قوا مطرح شد

رئیس مجلس ایران می گوید که در جلسه سران قوا درباره چگونگی رسیدگی به پرونده فساد مالی، یکی از نظرات مطرح شده برکناری وزیر اقتصاد بود که افکار عمومی آن را می پذیرفت.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران روز چهارشنبه نهم آذر ( ۳۰ نوامبر) گفت: "خود این سه هزار میلیارد یک شوک بزرگ بود. اگر دولت می پذیرفت که وزیر اقتصاد را برکنار کند هزینه کمتر می شد."


او روشن نکرده است که پیشنهاد برکناری وزیر اقتصاد توسط کدام یک از سران قوا مطرح شده است.

رئیس جمهوری، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه ایران در جلساتی که گاه با پوشش خبری برگزار می شود، مسائل حکومتی را بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می کنند.

آقای لاریجانی در مورد استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس گفت: "هزینه های استیضاح یک چالش جدید ایجاد کرده بود. لذا سبک و سنگین کردیم و دیدیم می شود این هزینه ها را زیاد نکرد. وزیر اقتصاد هم آمد و گفت که اگر قصوری شده من عذر می خواهم."

استیضاح آقای حسینی به ماجرای اختلاس چند هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی ارتباط داشت و نمایندگان استیضاح کننده، وزیر دارایی را به کوتاهی در شناسایی و پیشگیری از این اختلاس متهم کرده بودند.

در جریان این استیضاح محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران گفت که استیضاح لزوما به معنی اقدام برای برکناری وزیر نیست بلکه ممکن است هدف از آن، توضیح خواستن باشد و افزود که سئوالاتی مطرح شده که باید به آنها پاسخ داده شود و اسناد و مدارکی است که باید ارائه شود.

آقای احمدی نژاد در سخنان خود از فعالیت آقای حسینی در وزارت اقتصاد و دارایی ستایش کرد و گفت که وی "از بهترین وزرای اقتصاد کشور است."

در ماجرای "اختلاس بزرگ بانکی"، ظاهرا یک شرکت خصوصی به نام شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا توانست با سوء استفاده از تسهیلات بانکی، چند هزار میلیارد تومان را دریافت کند.

به گفته مقامات قضایی، پرونده این ماجرا در حال حاضر در دست بررسی است و گاه به گاه، دادستان کل کشور و مسئول پیگیری این پرونده، گزارش هایی را از نحوه پیشرفت کار ارائه می دهد هر چند به دستور آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، رسانه های همگانی از پیگیری و انتشار گزارش های مستقل در این زمینه منع شده اند.

+47
رأی دهید
-36

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.