کلاهبرداران آفریقایی کاغذ سیاه به جای دلار میفروختند

در تحقیق از متهمان معلوم شد، یکی از آنها در کلاهبرداری 650 میلیون تومانی از یک طلافروش نقش داشته است.

به گزارش «جام‌جم»، روزهای پایانی هفته گذشته مرد طلافروشی با حضور در اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا اطلاع داد که یک مرد ایرانی و چند تبعه آفریقایی با فروختن دلارهای سیاه به مردم، از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

                                                              کلاهبرداران آفریقایی کاغذ سیاه به جای دلار میفروختند 
این مرد به پلیس گفت:دو سال پیش از طریق دوستم با مرد غریبه‌ای آشنا شدم. او مدعی بود باچهار تاجر آفریقایی که در زمینه فروش دلارهای سیاه فعالیت می‌کنند، در ارتباط است و می‌تواند مقدمات همکاری ما را با هم فراهم کند تا پس از معامله با آنها،دو برابر سود عایدم شود.
وی اضافه کرد: به گمان این که دلارهای آنها واقعی است، پس از چند بار دیدار، به مرد ایرانی و دوستان آفریقایی او اعتماد پیدا کردم و قرار شد بابت خرید یک دلار، به مندو دلار تحویل دهند. بنابراین 650 میلیون تومان دلار از آنها خریدم. وی افزود: با محلولی که به من فرخته بودند، دلارهای سیاه را شستشو دادم، اما بی‌نتیجه بود و به رنگ سفید تبدیل نشد و همه آنها تقلبی بود. هر چه با تلفن همراه فروشندگان تماس گرفتم خاموش بود و جستجوهایم برای یافتن آنها بی‌نتیجه ماند.
سماجت مالباخته، کلاهبرداران را گرفتار کرد
شاکی درباره یافتن دوباره متهمان فراری گفت: از متهمان کلاهبردار شکایت کردم، اما خبری از آنها نبود تا این که اوایل همین هفته یکی از متهمان فراری راکه ایرانی بود را هنگام معامله با چند مرد آفریقایی مقابل یک صرافی دیدم. وی اضافه کرد: گمان می‌برم آنها گروه جدیدی را تشکیل داده و دوباره کلاهبرداری می‌کنند.

به این ترتیب تحقیقات در این ارتباط آغاز و محل حضور مردان کلاهبردار زیرنظر گرفته شد تا این که ماموران پاتوق متهمان فراری را در غرب تهران شناسایی کردند. در پی شناسایی متهمان، ماموران مهاجرت و اتباع خارجی ناجا ضمن آموزش به شاکی از او خواستند به عنوان خریدار به ملاقات مرد ایرانی و اتباع آفریقایی برود و پس از جلب اعتمادشان، با آنها قرار ملاقات تعیین کنند.
دستگیری شیادها با معامله واهی 700 میلیونی
مرد مالباخته با فریب فروشندگان دلارهای تقلبی و جلب اعتمادشان، روز چهارشنبه هفته گذشته همراه ماموران که نقش خریدار دلار را بازی می‌کردند، به محل قرار با مرد ایرانی و همدستان آفریقایی‌اش رفت تا 700 میلیون تومان از آنها دلار بخرند. آنها نیز در محل قرار که میدان صادقیه تهران بود، حاضر شدند. دقایقی بعد هنگام معامله دلارها، ماموران دستبندها را به دستان متهمان زدند و آنها گرفتار قانون شدند.
متهمان پس از انتقال به پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا در بازجویی، کلاهبرداری از طلافروش را انکار کردند.
آنها برای بازجویی مجدد به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و توسط بازپرس فراقی بازجویی شدند. این بار متهمان در مواجهه حضوری با مرد مالباخته ـ طلافروش ـ به‌ناچار به جرم خود اعتراف کردند.
مرد ایرانی که متهم پرونده بود، در اظهاراتش گفت: چند سال پیش در پی آشنایی با یک گروه از اتباع آفریقایی با آنها همدست شده و با فروش دلارهای سیاه، از مردم کلاهبرداری می‌کردیم.

وی اضافه کرد: مرد طلافروش را نیز من در دام همدستانم گرفتار کردم و در قبال 650 میلیون تومان پول،2 ساک پر از دلارهای سیاه تقلبی را به او فروخته و متواری شدیم. از افراد دیگری نیز به این شیوه کلاهبرداری کردیم تا این که همدستانم از ایران خارج شدند و بار دیگر به کشور بازگشتند تا با فروش دلارهای سیاه از مردم کلاهبرداری کنند.

+155
رأی دهید
-38

a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
این سیاهپوستها که اغلب از فرانسه میان ، توی اروپا هم با شیوه هایی مانند این کلاهبرداری میکنند و یک شگرد آنها این هست که ازت پول یورو یا دلار میخوان که از هر عدد ٥٠ یا ١٠٠ یورویی واست دو عدد کپی کنند اما کلکه و بعد متواری میشن و به همین شیوه سر یک آشنایی را توی آلمان کلاه گذاشتند و هر چه پول داشت و حتی قرض کرده بود همه را بردند. اما طرف باید خیلی احمق و عقب مونده باشه که یک سیاه سرش کلاه بذاره، اینا اگه عقل داشتند بعد از رهایی از بردگی اینبار نوکر و مقلده سپیدها نمی شدند. من که چیز مثبتی از اینا ندیدم جز دزدی و موادفروشی و پورنوگرافی و زن فروشی. البته همه بهیچ عنوان شامل این بحث نمیشن اما اغلب اونها مستثنی نیستند. نژادپرستی یا هر چه میخوای اسمش را بذار ، من میگم : کبوتر با کبوتر ، باز با باز. البته نه اینکه ما خودمون کلاهبردار کم داشته باشیم نه همچین چیزی نیست اما کلاهبردارهای ما هم از قشر خاصی هستند و بنظر من اصلاً اصالت ندارند.
یکشنبه 6 آذر 1390 - 19:25
Alborzi - کرج - ایران
این چه جور طلافروشی بوده که دلار تقلبی رو نمیتونه تشخیص بده!؟
یکشنبه 6 آذر 1390 - 20:05
gol andam - زوريخ - سويس
چه جالب فقط این مونده بود که اینم شنیدیم،،،خاک تو سرّ این دولت بی‌ عرضه
یکشنبه 6 آذر 1390 - 21:18
ekman - شیراز - ‫ایران
‫طلا فروش خون طمع را هم باید محاکمه نمایند که معامله ای غیر قانونی انجام داده (یک دلار در برابر دو دلار)،همان مبلغی که از او کلاهبرداری شده است را را کلاهبردارن گرفته و به بنیادی خیریه اهدا کنند.‫ضمنا این طلا فروشِ همچنین کلاهبردار اگر به اندازه یک جو عقل داشت،که ندارد،فکر نمیکرد که اگر بتوان با شستشوی دلارهای سیاه،آنها را دوباره بحالت اول بازگرداند،خوب خودشان (کلاهبرداران آفریقایی) که کمرشان بیل نخورده،اینکار را میکردند،چرا نصفه قیمت به تو بدهند ؟.از قدیم گفتند که ریش آدم خون طمع تو ماتحت مفلس است.
یکشنبه 6 آذر 1390 - 22:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.