شکایت کارکنان روزنامه ایران از حمله‌کنندگان به دفتر این روزنامه

خبرنگاران و کارمندان روزنامه ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از وی خواستند به موضوع حمله به دفتر این روزنامه رسیدگی کند.

                                                      شکایت کارکنان روزنامه ایران از حمله‌کنندگان به دفتر این روزنامه

روزنامه دولتی ایران، چاپ تهران از شکایت خبرنگاران و کارمندان این روزنامه نسبت به حمله روز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه به دفتر مؤسسه مطبوعاتی ایران خبر داد.

این کارکنان شکایت خود را در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نوشته‌ و ۱۹۳ نفر آن را امضا کرده‌اند.

آن‌ها در نامه خود آورده‌اند: "خبرنگاران و پرسنل روزنامه فارغ از مباحث سیاسی اعتراض خود را به اعمال قبیح انجام شده که موجب هتک حرمت اصحاب رسانه شد اعلام می‌کنند."

خبرنگاران و کارمندان روزنامه ایران اظهار امیدواری کرده‌اند که به‌دور از نگاه‌های سیاسی شاهد اجرای عدالت باشند و زمینه‌ای فراهم شود که این‌گونه "رفتارهای توهین‌آمیز با اصحاب قلم و رسانه" تکرار نشود.

گروهی از خبرنگاران و کارمندان آسیب‌دیده در این ماجرا نیز با حضور در سازمان قضائی نیروهای مسلح از ضرب و شتم انجام شده شکایت کردند.

مأموران امنیتی روز دوشنبه با حمله به محل برگزاری نشست رسانه‌ای علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دفتر روزنامه ایران، قصد بازداشت وی را داشتند.

این حمله به درگیری مأموران با کارکنان این مؤسسه کشیده شد و دست‌کم ۴۰ نفر از جمله مصیب نعیمی، مدیر مسئول روزنامه ایران بازداشت شدند و پس از چند ساعت آزاد گردیدند.

در پی این حمله و آزادی کارکنان روزنامه ایران برخی از تارنماهای ایران از "پاداش و هدایای بی‌سابقه" دولت دهم به کارکنان روزنامه ایران "به‌خاطر مقاومت آنان در برابر دستگیری علی‌اکبر جوانفکر" خبر دادند.

در این خبر آمده بود که محمدرضا رحیمی معاون نخست محمود احمدی‌ن‍ژاد، رئیس جمهور ایران برای دلجویی از کارکنان بازداشت‌شده ایران، از سوی احمدی‌نژاد به آن‌ها پاداش ۶۰۰ هزارتومانی به اضافه بن ۱۰۰ هزارتومانی رفاه و یک واحد مسکونی داده است.

مصیب نعیمی، مدیر مسئول روزنامه ایران امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مدیر مسئول روزنامه ایران که خود جزو بازداشت‌شدگان بود، گفت: "تاکنون که آقای رحیمی در این خصوص پیامی نداده‌اند و بنده هم از این موضوع بی‌اطلاع هستم."

وی افزود: "قطعأ در صورت وجود چنین چیزی از طریق خود روزنامه ایران اطلاع رسانی می‌شود، اما تاکنون که چنین چیزی نبوده است."

علی‌اکبر جوانفکر روز گذشته برای پاسخ به احضاریه‌های ارسالی در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر و تفهیم اتهام شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با عنوان "نشر اکاذیب و پخش شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی علیه مقامات کشوری و قضایی" علیه مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد اعلام جرم کرد.

همچنین "تمرد از دستور قضائی" که به هنگام مراجعه مأموران دادستانی برای اجرای حکم جلب جوانفکر روی داد از جمله اتهامات دیگر او است.

علی‌اکبر جوانفکر پس از بازگشت از دادسرا در گفت‌وگو با ایرنا از تشکیل ۱۵ پرونده قضائی طی شش ماه گذشته علیه خود انتقاد کرد و آن را "فاقد منطق" دانست.

+145
رأی دهید
-34

a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ببینم آقای جوانفکر، چرا فقط زمانیکه این اتهامات به خود شماها وارد میشه ، غیر منطقی هستند اما وقتی فرزندان این سرزمین و دلسوزان و سوخته دلان این دیار مورد این چنین اتهاماتی قرار میگیرن ، اتهامات غیر منطقی نیستند؟ شماها همدیگر را غورت میدین و تفاله همدیگر را هم میجوید. عاقبت تمام حکومتهای دیکتاتوری این بوده و خواهد بود. اگر خمینی موفق شد به این دلیل بود که قشر بیسواد یا مستضعفین ما در اون زمان به روشنفکرها می چربید اما الآن آرام تعداد با سوادها و جوانان روشنفکر به املها می چربه و شما هیچ شانسی ندارید.
یکشنبه 6 آذر 1390 - 19:55
fdsa60 - تهران - ایران
ای پدرسوخته ها چطور وقتی روزنامه های اصلاح طلب رو می بستند شما صداتون در نمی اومد و برای ماموران دست هم میزدید حالا فشار به اونجاتون اومده نامه به قوه قضاییه می نویسید یعنی از داروغه پیش داروغه شکایت میکنید.
یکشنبه 6 آذر 1390 - 20:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.