دریافت مجوز شرط همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی

دریافت مجوز شرط همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی به مجوز وزارت ارشاد نیاز دارد.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، به خبرگزاری ایسنا گفت که همکاری مستندسازان و گروه‌های موسیقی با شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی تنها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است.
 
او درعین حال تأکید کرد که با افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان  همکاری می‌کنند برخورد می‌شود.
 
آقای احمدی مقدم بار دیگر شبکه‌های فارسی زبان را متهم کرد که با اهداف خاص و برای ایجاد تغییرات فرهنگی، اثرگذاری سیاسی و گاها به عنوان اتاق فرمان اغتشاشات در داخل استفاده می‌شوند.
 
وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران شهریور سال جاری بازداشت شش مستندساز را به اتهام همکاری با بی بی سی تائید کرد اما بی بی سی فارسی اعلام کرد که هیچ‌کس در داخل ایران به‌طور رسمی یا غیررسمی با این شبکه همکاری ندارد.
 
در آن زمان خانه سینِما بازداشت این مستندسازان را مغایر با اصل ۳۷ قانون اساسی دانسته و تاکید کرده بود که قانونی درباره ممنوعیت فروش آثار سینمایی به شبکه‌های تلویزیونی خارجی وجود ندارد.
 
پیش از این نیز روزنامه اصولگرای کیهان دو کارگردان سرشناس داخل کشور را به «در اختیار گذاشتن حق کپی رایت» فیلم‌های‌شان و «تعامل» با شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان «من و تو» متهم کرده بود.
 
آقای احمدی مقدم پیش از این نیز گفته بود که هر فردی که مایل است به هر نحوی با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری کند باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب کند.
 
فروردین سال جاری اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در اعتراض به وضعیت ماهواره در کشور، اسماعیل احمدی مقدم را به مجلس احضار کرده بودند
 
استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران ممنوع است و مسئولان نیروی انتظامی نصب تجهیزات ماهواره را «دهن‌کجی» به قانون می‌دانند.

+194
رأی دهید
-40

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.