طرز تهیه خوراک سانتی چیکن

طرز تهیه خوراک سانتی چیکن

مواد لازم

مرغ: 8 تکه
عسل: 2 قاشق بزرگ غذاخوری
سیر: یک حبه
 زردچوبه: به میزان لازم
روغن زیتون: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه‌: به میزان لازم

طرز تهیه

ران مرغ را درون ماهی‌تابه قرار دهید و روغن زیتون را روی آن بریزید. مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و بگذارید تا کمی ران‌ها سرخ شوند. ران‌ها را مرتب برگردانید تا نسوزد. 12 تا 18 دقیقه برای پخت مرغ کافی است یا تا زمانی که حس کنید به‌خوبی پخته شده‌اند. البته پخت مرغ‌ بستگی به‌خود مرغ و طریقه پخت آن دارد. مقدار کمی آب را به مرغ اضافه کنید. به‌مدت 10 دقیقه بگذارید که بخار پز شود زیر گاز را کم کرده تا کم‌کم ران‌ها پخته شوند. مقداری سیر در ماهی‌تابه رنده کنید تا بوی پر مرغ را بگیرد. هنگامی که آب درون ماهی‌تابه تبخیر شد به آن روغن کنجد اضافه کنید و بگذارید تا طلایی شود. مرغ را در روغن کنجد بچرخانید و بعد درون ظرفی قرار داده و زیر گاز را خاموش کنید، سس خوراک را درست کنید. ماهی‌تابه را روی حرارت کم گاز گذاشته و پیاز را خرد کنید. مقداری روغن زیتون برای سرخ‌کردن پیاز درون ماهی‌تابه بریزید. نمک و کمی سیر را به پیازها اضافه کرده و به هم بزنید. کمی زرچوبه و عصاره آب مرغ را به مواد اضافه کنید. نخودفرنگی را در یک قابلمه کوچک که با آب جوش پر شده است روی حرارت گاز قرار داده تا کاملا گرم شوند. روغن کنجد را به ماهی‌تابه اضافه کنید. فلفل چیلی‌ها را خرد کرده و با آبلیموی تازه درون مواد بریزید، مخلوط کنید و اگر لازم بود کمی دیگر فلفل سیاه اضافه کنید. البته می‌توانید از فلفل دلمه‌ای‌ نیز استفاده کنید. نخودفرنگی‌ها را آب‌کش کرده و درون مواد بریزید. در آخر حرارت را کم کرده و شیر نارگیل را اضافه کنید. سس خوراک آماده است آن را به مرغ اضافه کنید. در انتها عسل رقیق شده را در آخر روی مرغ بریزید.

+48
رأی دهید
-197

hamid ereza - کیف - اوکراین
خدا وکیلی این همه موادی که توی دستور تهیه هست توی لیست مواد لازمم هست ؟
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:19
**elham** - اصفهان - ایران
مواد لازم که ذکر شده با مواد لازمی که تو طرز تهیه ذکر شده متفاوتن
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:49
*Fanoos* - ايران - ايران
**elham** - اصفهان - ایران ,hamid ereza - کیف - اوکراین آفرین به دقت شما اگه اینطوری بخواهیم بگیم حدود 8 قلم یا حتی بیشتر رو تو مواد لازم عنوان نکردن .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 10:44
Nur_ir - هامبورگ - المان
با سلام به دوستان اشپرخانه ام / Pelle- سوئد - feminism - و Ghooloo و . Nader و felora و shiva safapour / مدتی نبودم به دلیل مشکل ورودی به . سایت که با کمک خود سایت حل شدم .خوشحالم که دوباره پیش شما عزیزان . هستم .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:13
**elham** - اصفهان - ایران
*fanoos*. سلام عزیز ،،آخه من مواد لازم و خوندم وقتی طرز تهیه رو خوندم خداییش کلّی خندیدم ،مثل این می‌مونه مواد لازم واسه فسنجون بعدی بعد قرمه سبزی طرز تهیه باشه just joking
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:59
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism / دوست عزیز و گرامی‌ خودم، شما باز با محبت‌های بیکرانتان من را شرمنده کردید. من هم برای شما در تاپیک طرز تهیه قیقناق کامنتی گذاشتم ولی‌ متاسفانه کم لطفی‌ شده و آنرا درج نکردند. برای من عزیز جان باعث افتخاره که دوست فرهیخته ای همچون شما دارم و این آرزوی قلبی من است که روزی دوستان خوب، یکرو با معرفت و با مرامی‌ چون شما را از نزدیک رویت کنم. مراقب خودت باش تا بعد
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:00
feminism - لندن - انگلستان
Nur_ir / به به هما خانم رسیدن به شادی :) آی دی جدیدتون هم به میمنت و مبارکی ، خیلی خوش آمدید ، بسیار خوشحالم که مشکل شما با راهنمائی ها و یاری سایت رفع شد :)) خانم نبودید ما در غیاب شما یک نونِ خاگینه ای زدیم در رگ ! بله نونِ خاگینه جای شما بسیار خالی بود، به هر حال مواظب خودتون باشید و حتما در سورها و جشن های عاشق کُشونِ دیگر با هم خواهیم بود ! روزگارتان خوش و شادان باد.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:24
Ghooloo - آبادان - ایران
Nur_ir - هامبورگ - المان. من هم به سهم خودم به شما دوست عزیز سلام می‌کنم و خوشحالم که مشکلات حل شده و بازگشتی. درود فراوان به شما، شاد باشید
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:45
Nur_ir - هامبورگ - المان
feminism - لندن - انگلستان و Ghooloo - آبادان - ایران . منهم خوشحالم که برگشتم پیش شم یا ران خوبم
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:16
pelle - استکهلم - سوئد
Fanoos* - ایران - ایران- سلام فانوس جان ،امیدوارم خوب و سلامت باشید.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:16
felora - تهران - ایران
Nur_ir - / سلام هما جون , جای اسم و و کامنتت خیلی خالی بود . باید نور میشدی و می اومدی ! خوشحالم که هستی عزیزم
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:16
pelle - استکهلم - سوئد
Nur_ir - هامبورگ - المان-با درود هما جان ،من هم مدتی متاسفانه وقت نمیکردم به سایت سر بزنم ،اول که کامنت شما را خواندم بجا نیاوردم ولی بعد متوجه شدم که هما خانم عزیز خودمان است .موفق باشید .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:14
felora - تهران - ایران
*Fanoos* - فکر میکنم ایرانیها مرغ و خوراک مرغ و شیرین نمیخورن . یعنی هم عادت نکردیم و هم فکر کنم با طبیعت مرغ هم جور در نمیاد و اگر ترش باشه بیشتر طرفدار داره . اینطور نیست ؟
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:22
felora - تهران - ایران
ترو خدا اینجا دیگه دعوا نکنین ! تمام انرژی ها به غذاها وارد میشه ! حیفه ارامش این صفحه به هم بخوره دوستان گل و نازنین
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 15:42
katrina - لندن - بريتانيا
نور نام یکی از دختران شاهزاده رصا پهلوی عزیز هست .نور.ایمان .فرح.بسیاردوست میداریم /feminism - لندن - عزیزم نون خاگینه لذتش به این هست که در تنور داغ درست بشه .;)
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 16:19
Nur_ir - هامبورگ - المان
pelle - استکهلم - سوئد وfelora - تهران - ایران. دوستان عزیزم خوشحالم که مشکلم را سایت UK رفع کرد و نزد شما دوستان خوبم هستم . پله جان بیستر در اینجا شما راببینم . فلوراجان . اره باید نور میشدم که بتونم بتابم . مرسی از لطف همه یاران خوبم.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 16:32
feminism - لندن - انگلستان
Ghooloo / درود بر تو ، تمنا میکنم دوست عزیز ، هر چند که من کامنتت را در قسمت طرز تهیۀ نونِ خاگینه نگرفتم ولی مِهر و لطفِ شما دوستانِ باوفا و صمیمی همیشه همراه من بوده. جملۀ بعدیت کمی روحانی و مذهبی شد که میخواهی مرا از نزدیک " روئیت " کنی :):) ببینم شما نسبتی با هالۀ نور و یا هاله خانم همسایه ندارید :) به هر حال شما هم مواظب خودت باش ، بازم ازت تشکر میکنم.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 17:12
nader46 - لندن - انگلیس
Nur_ir - هامبورگ - المان ::به به رسیدن به خیر هما خانم<<<راستش اول به جا نیاوردم !!اما از اینکه برگشتین خوشحالم<<قولو عزیز,, من چند بار واسه تو نازنین و دوستان دیگر از جمله فیمینیسم همیشه مهربان کامنت گذشتم اما متاسفانه درج نشد<<الان هم امیدوارم این یکی‌ درج بشه
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 18:20
*Fanoos* - ايران - ايران
pelle - استکهلم - سوئد . سلام پله عزیز واقعا جاتون خالی بود امیدوارم آدم متین و با شخصیتی مثل شما همیشه بتونه بیاد اینجا و همین که نام شما رو توی اینجا دیدم واقعا خوشحال شدم. پاینده باشید .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 20:44
*Fanoos* - ايران - ايران
felora - تهران - ایران اره عزیزم کلا غذای ترش طرفدارش بیشتره و اشتهای آدم رو برای خوردن بیشتر غذا باز میکنه در کل اینو بگم کلا چیزهای ترش آدمو شاداب تر میکنه .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 20:48
Nur_ir - هامبورگ - المان
nader46 - لندن - انگلیس. مرسی نتدر عزیز - منهم خوشحالم که دوبارها شما دوستان را در اینجا می بینم.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 20:49
feminism - لندن - انگلستان
کاترینا جان آی گفتی همراه با روغن حَــیوانــــی !!! روغن حَـــیوانـــی در تنور :))))
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 21:02
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism / پوزش مرا بابت کلمه اشتباهم بپذیرید لطفا (کیبوردم قبول نمی‌کنه، چون فینگلیش تایپ کردم) و از اینکه آنرا تصیح نمودید متشکرم. عزیز جان، من دیدم نور خودش آمد، گفتم حتما هاله خانم همسایه هم پشبندش میاید این بود که از این کلمه استفاده کردم، حالا مگه بده، اینجا کسانی‌ که نور را نمبینند ولی‌ هاله نور را می‌بینند کم نیستند :)) راستی‌ من تا حالا نونِ خاگینه ای نخوردم بدجوری هوسم انداختی خدا ازت نگذره ;-) . nader46 / نادر جان میدونم عزیز، این بلا سر خودم هم مرتب اومده این اواخر! بهترین کامنت برای من احساس دوستی‌ شما عزیزان است که بیشترین ارزش را برای من دارد. شاد باشی‌ دوست من.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 21:57
Nur_ir - هامبورگ - المان
feminism - لندن - انگلستان. مژگان جان / سلام - یک سئوال داشتم مگر هنوز روغن حیوانی یادم میاد به روغن کرمانشاهی معروف بود هنور در ایران هست . منکه فکرنمیکتم. روغن معمولی اش هم گیر مردم نمیاد . نادر جان منهم مثل شما کامنت دوستان را که می بینم بیشترین ارزش وشادی در دل روشن میشود .
جمعه 4 آذر 1390 - 09:41
feminism - لندن - انگلستان
Ghooloo / خواهش میکنم عزیز اشکال نداره پیشامده پیش اومده پیش میاد دیگه :)) ترا به روح نیمه زندۀ نگهبان نیمه شبِ خودت در" نت " ، این خدا رو اینقدر سینه خیزش نده عزیزم :) ما یک تخته نونِ خاگینۀ سرخ شده با روغن حَــیوانی در ماهی تابه ای که داخل تنور جای گرفته تهیه خواهیم کرد ، قبوله !!!! Nur_ir / هما جان درود ، بله روغن حیوانی به روغن کرمانشاهی معروفست و مطمئن هستم که هنوز هم در ایران باشد بخصوص در کرمانشاه اگر در ایران نباشد در لندن یافت میشود ، من خودم بعضی اوقات استفاده میکنم خیلی خوش عطر و لذیذه مخصوصا اگر در برنج استفاده شود :)
جمعه 4 آذر 1390 - 12:07
shiva safapour - تهران - ايران
راسیتش من نیمرو هم بلد نیستم درست کنم ..ولی‌ عزیزم بهم ماکارونی‌ یاد داده ..باید بگم چیزهای دیگه هم بهم یاد بده ...
یکشنبه 6 آذر 1390 - 18:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.