دانستنی‌هایی در مورد عربستان

دانستنی‌هایی در مورد عربستان

فروش سگ و گربه در این کشور ممنوع است.
ورود غیر مسلمان بنا به حرمت اماکن اسلامی، به مناطق حجاز(شهرهای مکه ومدینه) ممنوع است.معمار بهترین هتل مکه (هتل هیلتون) که غیر مسلمان است. مجبور شدازطریق دوربین وبرروی یکی از تپه‌های اطراف شهر پروژه ساخت هتل را نظارت وپیگیری کند.
سالن سینما در عربستان وجود ندارد.
عکسبرداری در بیشتر اماکن عمومی ممنوع است.
جادوگران گردن زده می‌شوند.
بعضی از علمای مذهبی عربستان خواهان قانونی شدن برده داری هستند.
در اماکن عمومی وغذاخوری‌ها جداسازی جنسیتی به شدت اجرا می‌شود.
براثر فشار بیش ازحد برروی زنان، آمار خودکشی زنان بالاست.
در عربستان مجازات اسلامی اجرا می‌شود که شامل حدودو قوانین تعزیراتی است بعنوان مثال، چهار انگشت فرد سارق بریده می‌شود.همچنین در بعضی موارد وبرای قصاص اعضای دیگر بدن نیز بریده می‌شود
در این کشور افراد مجرم در ملأ عام گردن زده می‌شوند.
تاکنون میلیونها کتاب مذهبی اقلیت مذهبی توقیف وآتش زده شده‌است

پس از چندین دهه بررسی و به دنبال به وجود آمدن مشکلات مربوط به هویت، وزارت کشور عربستان در آوریل ۲۰۰۵ با حق زنان سعودی برای داشتن کارت شناسایی در صورت درخواست خود آنها موافقت کرد.بسیاری از زنان تصمیم گرفتند از داشتن کارت شناسایی صرف نظر کنند نه به این دلیل که آنها نمی‌خواستند کارت شناسایی داشته باشند، بلکه این محرومیت به این دلیل بود که پدر، همسر یا برادر آن‌ها به دلیل چاپ عکس زنان بر روی کارت شناسایی، با اعطای کارت شناسایی به زنان مخالفت می‌کردند. این مخالفت با تکیه بر این اصل اسلامی که مردان سرپرست زنان هستند و در نتیجه آنها به داشتن هویت رسمی نیاز ندارند، توجیه می‌شد.واقعیت این است که بخش‌های دولتی بسیاری وجود دارند که کارت شناسایی را نمی‌پذیرند.این ادارات دولتی برای شناسایی فرد (زنان) کارت شناسایی خانوادگی یا دو شاهد برای تأیید هویت زنان درخواست می‌کنند.

رانندگی زنان در عربستان سعودی ممنوع است ...موضوع رانندگی زنان بر اساس فتوای مقامات مذهبی کشور ممنوع است ...
در سال ‪ ۱۹۹۰‬میلادی چهار زن آلمانی الاصل مقیم سعودی با نادیده گرفتن این ممنوعیت اقدام به رانندگی در سطح شهر ریاض کردند که بلافاصله توسط پلیس دستگیر شدند. روزنامه‌های محلّی مطلب توهین آمیزی علیه آنان انتشار دادند و خواستار اخراج آن‌ها از شهر شدند.
علمای عربستان نیز بر حرام بودن رانندگی زنان به دلیل ایجاد فساد و آسیب رساندن به عفت پافشاری کردند
دولت عربستان اعلام کرده که زنان نمی‌توانند در نخستین انتخابات سراسری این کشور که انتخابات شورای شهر است رای‌دهند... رییس دولت اعلام کرد که زنان فاقد صلاحیت لازم برای قضاوت دربارهٔ کاندیداهای انتخاباتی هستند
با این که دولت سعودی دختران را از آموزش منع نکرده‌است، و حتی آموزش رایگان نیز برای ایشان در نظر گرفته‌است، حضور دختران در آموزشگاه‌ها و مدارس بسیار محدود است. طبق آمار رسمی دولت سعودی ۵۵ درصد دانش آموزان ابتدایی، ۷۹ درصد دانش آموزان متوسطه و ۸۱ درصد دانش آموزان دبیرستان پسر هستند. دیدگاه‌های سنتی در عربستان باعث شده‌است که بسیاری از دختران در سنین پایین مدرسه را ترک می‌گویند.

در قوانین سعودی، اشتغال زنان به هر کاری جز تدریس و پرستاری ممنوع گشته‌است

ورود زنان بدون همراهمی محرم به بسیاری از اماکن عمومی سعودی از جمله بانک‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها ممنوع است.رستوران‌های سعودی معمولاً دو بخش جدا برای مجردها و خانواده‌ها دارند. بخش خانوادگی رستوران‌ها به غرفه‌های کوچک تنظیم شده‌است که زنان می‌توانند در آن نقاب را برداشته و غذا بخورند، بدون این که مرد نامحرمی وارد شود.
شرکت زنان در مجامع عمومی حتی در مسجد بسیار محدود است.
از زنان سعودی انتظار می‌رود هنگام خروج از خانه، حتماٌ با مرد محرم همراه باشند.

علمای حنبلی سفر زنان را بدون همراهی مردی از محارمش ممنوع می‌دانند. در عربستان سعودی این قانون به دقت اجرا می‌شود و به زنانی که محرم به همراه ندارند، اجازهٔ خروج داده نمی‌شود. این قانون هم در سفرهای درون کشور و هم در سفرهای برون کشوری صادق است

پوشش زنان سعودی در مجامع عمومی چادر سیاه گشادی است که از سر تا پا را در بر می‌گیرد و عبایه گفته می‌شود. پوششی که صورت زنان سعودی را فرامی گیرد نقاب (روبنده) نام دارد. پوشاندن دست‌ها و صورت برای تمام دخترانی که به بلوغ رسیده‌اند اجباری ست. مدارس سعودی تمام دخترانی را که بیش از ده سال سن دارند مجبور به پوشیدن نقاب می‌کنند.در سال ۲۰۰۳، پافشاری پلیس مذهبی عربستان دربارهٔ رعایت نقاب به مرگ پانزده دختر نوجوان در آتش سوزی یک مدرسهٔ راهنمایی دخترانه در مکّه انجامید.عوامل وابسته به دولت ریاض، در این سانحه، مانع از آن شدند که دخترانی که صورت خود را نپوشانده بودند، از کام آتش بگریزند

+80
رأی دهید
-68

alborzi - کرج - ایران
و این است قبله گاه آمال و آرزوهای مسلمانان.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 05:06
sebil - خراسان-خراسان - ایران
جهنمی هم اگه باشه همینجاست.لعنت به ادیان ابراهیمی که پروژه نابودی ارزش های انسانیشون با اسلام تکمیل شد.فقط شانس بیاری اینجا به دنیا نیای جبر جغرافیایی بدجور غم انگیزه
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 05:30
Neda02 - اتاوا - کانادا
مسئولین محترم سایت چرا این مطلب را گذاشتید رو سایت؟ الانه که دوستان عزیز این تازی‌های نفرت‌انگیز را بمباران ادبی بکنند که البته من یکی از خواندن این‌جور کامنت‌ها لذت می‌برم. ولی فکر کردم که اگه شما خیلی روشن‌فکر، کول و ضد نژادپرستی هستید لااقل خودتون زمینه را فراهم نکنید. باور کنید خیلی سخته پاراگرف آخر را بخونیم بدون این که بگیم .. هر چی عربه. اه خواب از سرم پرید. ور بپره هر چی عربه.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 05:35
smile_with_flowers - ونکوور - کانادا
هیچ فرقی‌ نکردن بعد از ۱۴۰۰ سال :)
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 05:47
Michael Jackson L.O.V.E - تهران - ایران
شهرهای مذهبی اینطوره.اما ریاض مثل آنکارا و استانبوله .تو ریاض هر شب پارتی های شبانه بخوصوص برای شاهزاده ها و ثروتمنداشون براهه.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 05:48
khosh bavar - يزد - ايران
مطلب بسیار زیبا, خواندنی و شنیدنی ولی‌ نه دیدنی‌، زیرا دیدن و تجربه کردن این " شکنجه گاه " را برای کسی‌ آرزو نمیکنم ! برای همین است که همیشه این جمله " خسته کننده و کلیدی " خودم را همیشه تکرار می‌کنم : جواب سوالهای امروزی ما را نمیتوان در جوابها و کتابهای گذشته یافت " !
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 06:06
massoudoslo - اسلو - نروژ
بفرماید عربستان یه طویله مردانه است و تنها دشمن زندگی عرب فقط زنان هستند .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 07:09
bavaffa - باكو - اذربيجان
خوب اسم کشور روشه ارببستن .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 07:09
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
دینی از همین کشور عقب افتاده مثل خرچنگ به مغز ایرانی‌ چسبیده که ایران این شد!!! زادگاه اسلام این کشور است و قوانین اصیل اسلامی در آن اجرا میشود!! بنابر این با دلایل پوچ سعی در ماله کشی‌ نکنید!!!در ضمن وطن اصلی ملایان و طرفداران عقل باخته و بی‌ هویت آنها!!!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 07:00
shabe-barani - سیدنی - استرالیا
پس این احمقی نژاد بیراه نمیگه میگه تو ایران خیلی‌ آزادی هست آخه رفته با عربستان مقایسه کرده! lol من نمیدونم چرا اسلام فقط به زن گیر داده عجب!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 07:40
mortimer - اصفهان - ایران
این هم از سرزمین به قول خودشان زادگاه بهترین دین دنیا!!!/کجایی ای محمد تازی که ببینی تمام اهدافت محقق شد./زنده به گور شدن بهتر است یا در آتش سوختن؟!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 07:42
Benika - برن - سوئیس
اسلام و دین واقعی‌، اسلام ناب محمدی. حالا بعضیا بگن اسلام این چیزی نیست که تو ایران ، حق با شماست اسلام واقعی‌ این چیزی نیست که تو ایران، اسلام واقعی‌ محمدی اصیل این چیزی که تو عربستانه.کاش مسلمونا همه به عربستان کوچ میکردن، به جای اینکه به اروپا و بقیه کشورا مهاجرت کنن
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:03
MwwwM - استکهلم - سوئد
خاک تو سر ما که دنبال این عربا را افتادیم و سنگ اونا را به سینه می‌زنیم
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:04
feminism - لندن - انگلستان
عجب محنت سراییست ، بی دلیل نیست که سنگ سیاه کعبه و ارحم الرّاحِمین ِ بی انتها و ازلی در آنجا جای دارد !! زنان را چون لولویی در آورده و در بقچه ایی پیچیده اند تا عصمت و عفتشان به حراج نرود، چرا که مردانشان با دیدن تار مویی آتش بر جانشان میافتد و دین و ایمانشان به لرزه میافتد و حمام بر آنها واجب میگردد!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:59
Dionysos - پارسی - فرانسه
این هم از مهد تمدن اسلام! تبعیض جنسیتی و برده داری و مثله و قصابی کردن انسانها برای اجرای حکم الله و محمد و تمدن ناب اسلامی! باخداهای مسلمان شما توضیحی دارید در این زمینه بدهید و بنویسید ذلیل بودن در بی خداییست یا باخدایی اسلامی؟ همه این احکام در قران و احادیث هست پس لطفا جعل منبع نکنید. به این چیزها اعتقاد دارید؟ اگه ندارید دیگه اسم خودتون رو مسلمان نگذارید و اگه دارید متعلق به دوران پارینه سنگی هستید، شما اشتباهی وارد قرن 21 شدید!!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 08:50
sedaye_sokoot1388 - تهران - ایران
با درود جای مثل .......*بیداری اسلامی - تهران - ایران*.......رو تو اینطور خبرایی که چهره واقعی اسلام رو نشون میده خالی میبینم میخوام ازشون بپرسم چرا اینجاها پیداتون نمیشه چرا تو صفحه خبری که یه پیرزن و پیرمرد توی بوشهر یکی از شهرهای جمهوری لجن اسلامی کنار خیابون زندگی میکردن پیداتون نشد کلا انگار که ایجور خبرا براتون صرف نداره کامنت بزارین چون چیزی هم برای گفتن ندارید نمیدونم اخه اسلام خودش چی برا گفتن داره که بیداری هم داشته باشه؟؟؟. .
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 09:39
Aryamehr babak - تهران - ایران
البته اینا حقشون چرا ؟1-چون حـ... هستن چه مردش چه زنش2-اگه خدا خدا باشه وبدستور خدا این بلاهاراسر زنها میارن خابر سر اون خد...که این قانون وزن کرد که مطمئن هستم که نیست3-این کارهارو میکنن تا جنس مقابل مرد همیشه تونشئگی بسر ببره وبه راههایه غیر مشروح دست ببن4-اینا زن رو مثل یک لاکپشت میدونن که فقط بزاد5-من جایه این زنها باشم دست به یکی میکنم با همدیگه و جایه غذا به این مرداشون خوراک ملخ بااسید میدم بخورن6-بعد زنها حتما تو غذایه مردایه کثیفشون از کافور استفاده کنن تا معنی تنظیم خانواده را بفهمن7-من که زن عرب گیرم بیاد بلایی سرش میارم که جایه مکه راه WCراپیش بگیره
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 11:30
mordan - سیدنی - استرالیا
خدایش خیلی‌ عقب مانده هستن
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 12:05
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف - دوسلدورف
اینها بهترین متحدانً آمریکا و غرب هستن.نه‌ کسی‌ دنبال صدور دموکراسی برای عربستانه.نه سازمانهای حقوق بشر قطعنامه صادر می‌کنن.به قطعنامه و دموکراسی غربی و ادعا‌هاشون از ته دل باید قهقهه زد.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 12:10
hovakhshatare - تهران - ایران
اون‌وقت با تمام این حرف‌ها وقتی توی تلویزیون خودمون یا کشورهای عقب‌افتاده‌ی اسلامی یه زن میاد و قربون صدقه‌ی اسلام و محمد می‌ره آدم دلش می‌خواهد با بازوکا مغزشو منفجر کنه! اسلام یه دین کاملا مردونه است که خداش هم مَرده و زن توش اصلا آدم محسوب نمی‌شه اون‌وقت زن‌هایی که سنگ اسلام رو به سینه می‌زنن چه مخی باید داشته باشند! واقعا که خلایق هرچه لایق!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:00
hamedo131 - منچستر - انگلستان
حالا اینقدر به این عربها بدوبیراه نگید.  فعلا که هم وضعشون تو دنیا از ما بهتره هم آبروشون از ما بیشتر. یادمون نره که ما ملتی هستیم که رییس جمهورمون احمدی نژاده!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:36
rezafox - دبی - امارات
خیلیش دروغ مجضه مخصولا پاراگراف آخر من خودم به عربستان سفر داشته ام خودم در شهر مکه زنان بدون روسری زیاد دیده ام سایر شهر ها هم کامل آزادند هر زنی خواست روسری نمی پوشه// هر کی هم خواست چادر// نه مثل ایران که همه رو مجبور به چادر و روسری کنند
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 13:38
a.ahooraei - اهواز - ایران
چرا این عقب ماندگان اسلامیست نظر نمیدن؟ من یه عمره دارم میگم بابا این شیعیان کافرند و اسلام واقعی، اسلام عربستان و طالبان هست و کسی اینو نمی فهمه! خدا را شکر که این چیزا را می نویسن تا یکعده ای بفهمن که اسلام چه آفت خانمان بر اندازیه. تمام آیات اون قرآن هم بر حسب اتفاقاتی که در زمان خود محمد افتاده و منافع شخصی خودش را حفظ میکرده، نوشته شده است و ایشان ناتوان تشریف دارند و جز رجزخوانی ملاها خود درپی آن نبوده و نیستند که چه اتفاقاتی افتاده و بر چه مبنائی این آیات نزول کرده!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:05
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
smile_with_flowers - ونکوور - کانادا. اگر چیزی به اسم نفت وجود نداشت از لحاظ معیشت و زندگی‌ اجتماعی‌ هم فرقی‌ با ۱۴۰۰ سال پیش نمیکردن!
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:21
armita2012 - تهران - ایران
وای چه وحشتناک واقعا عربا خیلی خرن
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 14:33
ekman - شیراز - ‫ایران
پس همسران سفرای خارجی‌ چطور آنجا زندگی‌ میکنند.
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 17:47
golly47 - فوكشتاد - المان
آخوندها هم میخواهند زنها را بیان صورت دراورند آنها را آتیش بزنند اسید بپاشند اعدام کنند شلاق بزنند تجاوز کنند با دشمن خود اینچنین نمیکنند ولی با زنهای مملکت چرا برای اینکه آنها ایرانی‌ نیستند
‌پنجشنبه 3 آذر 1390 - 21:23
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
عقب افتاده ترین کشور جهان از دید فرهنگی و اجتماعی و حقوق بشر. کشور بعدی ایران نگون بخت خودمان است که روشنفکر نماهایش چهره یک ملای جنایتکار هندی را در ماه دیدند و قوانین ننگین حجاز هزار و چهارسد سال پیش را در آن حکمفرما کردند. اسلام راستین در عربستان است و عربهای کشورهای دیگر چندان به دین پایبند نیستند و سکولاریسم کم و بیشی در آنها برقرار بوده است.
جمعه 4 آذر 1390 - 18:27
ذره بین - میسور - هند
من نمیخوام دفاع کنم اما خیلی از اینها دورغه محضه . آخه کاربرهای عزیز چرا خودتون یه گشت و گذاری نمیکنید ببینید راسته یا دروغ فقط میاین شلوغ میکنین اوضاع رو ؟
جمعه 4 آذر 1390 - 21:45
Iranpride2012 - دالاس، تکزاس - امریکا
اینجا یک مشت idiots و losers در باره اسلام کامنت میدن!be cool buddy
جمعه 4 آذر 1390 - 22:27
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
Iranpride2012 - دالاس، تکزاس - امریکا. :)))))) تو احتمالا از اون بچه مسلمان‌ها هستی‌ که احساس کردی اگه به جای احمق بگی idiots ‌ خیلی‌ با کلاس جلوه می‌کنه! خدا شفات بده! از این "یک مشت" گفتنت معلومه چی‌ کاره ای! ؛)
شنبه 5 آذر 1390 - 03:20
red.boy - تهران - ایران
این قوانینی که نوشتین مال مکه و مدینه هست که حکومت آن ها دست وهابیون هست. من خودم عربستان بودم. بله در مکه و مدینه همینطور هست ولی در شهرهای دیگر مثل جده اصلا بنده خودم در شهر جده دیسکو رفتم سینما هم دیدم مشروب هم دیدم و خانم بی حجاب هم دیدم و خبری از تفکیک جنسیتی نبود فرض کنید مثل دبی. حکومت آل سعود حکومت اصلی کشور عربستان هست که مسئولان آن بسیار دلسوز هستن. ملک عبدالله بن عبدلعزیز آل سعود پادشاه خردمند مهربان و کاردان این کشور هست امور هر شهری دست یک شخص به اسم حاکم است که مثلا حاکم جده حاکم ریاض حاکم مدینه و حاکمان مکه و مدینه وهابی هستن و همین باعث شده که این مطالبی که نوشتید در مورد این دو شهر صدق کند. چون ایرانی ها از عربستان فقط این دوشهر را دیدن فکر میکنن کل عربستان همین هست. در صورتی که نه من خودم جده هم دیدم شهری زیبا پر از امکانات تفریحی سالم و ناسالم و ماشین های از قبیل فراری و لامبورگینی که در شهر خودنمایی میکنن.
شنبه 5 آذر 1390 - 05:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.