روزنامه ایران روز سه شنبه بدون تیتر یک منتشر شد

روزنامه «ایران» روز سه شنبه بدون تیتر یک منتشر شد

شماره روز سه شنبه روزنامه «ایران» که بدون تیتر یک و تنها با یک عکس و توضیح کوتاهی بسته شده است.
 

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت محمود احمدی نژاد، روز سه شنبه در حالی انتشار یافت که جای تیتر و مطلب اصلی آن سفید بود و تنها عکس سر در روزنامه و یک توضیح کوتاه در آن چاپ شده بود. معاون احمدی نژاد نیز گفته است که دولت قصد دفاع از جوانفکر را ندارد.
 
این روزنامه که روز دوشنبه با حضور ماموران دادستانی تهران برای بازداشت علی اکبر جوانفکر، سرپرست موسسه ایران، به تشنج کشیده شد در توضیح خود نوشته است: «حادثه ورود دادستانی و انتظامی به موسسه ایران که با بازداشت مدیرمسئول و ۳۹ تن از خبرنگاران و کارکنان روزنامه همراه بود، مانع از تداوم کار خبری تحریریه روزنامه شد.»
 
توضیح یاد شده می افزاید: «از آنجا که روزنامه ایران مایل به تشویش اذهان عمومی نبوده و در برابر مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم نیز احساس تعهد میکند لذا بخش سفید خوانی روزنامه را به یادآوری این ماجرا اختصاص داده با این امید که هرگز چنین حادثه تاسف باری تکرار نگردد.»
 
در صفحه دو روزنامه، تیتری از اظهارات علی اکبر جوانفکر در نشست خبری روز دوشنبه او چاپ شده است، با این عنوان که «با احترام به دستگاه قضایی، به حکم صادره اعتراض قانونی دارم.»
 
در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه آخر روزنامه ایران به خبر اقدام برای بازداشت سرپرست روزنامه اشاره شده و در آن آمده است: «بیش از ۸۰ نفر که بعضاً با سلاح‌های سرد و گرم مجهز بودند به تحریریه روزنامه ایران، ایران‌ دیلی، الوفاق، ایران ورزشی و شبکه ایران، یورش بردند و با الفاظ رکیک به خبرنگاران، حدود ۳۷ نفر از آنان را به همراه چند تن از پرسنل خدمات موسسه بازداشت کردند.»
 
در این گزارش اضافه شده است: «در اثر این هجوم، به بخش‌هایی از دفتر بسیج خسارات قابل‌ توجهی وارد شده و به تمثال امام و رهبری تعرض شده است. در این جریان تعدادی از خبرنگاران به شدت مصدوم شدند و تا کنون از سلامتی یکی از آنها که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، خبری در دست نیست.»
 
معاون احمدی نژاد: دولت قصد دفاع از جوانفکر را ندارد
 
در همین حال، معاون حقوقی رییس جمهوری اسلامی ایران می گوید که دولت محمود احمدی نژاد قصد دفاع از علی اکبر جوانفکر ندارد.
 
فاطمه بداغی در حاشیه «همایش ملی توانمند سازی خانواده» به خبرنگاران گفته است که هیات دولت اقدامی برای دفاع از جوانفکر انجام نمی دهد.
 
وی افزوده است: «تمام افراد در برابر قانون برابر هستند و هیات دولت قصدی برای دفاع از جوانفکر ندارد.»
 
اظهارات معاون حقوق رییس جمهوری اسلامی ایران در حالی بیان می شود که گزارش رسانه های ایران حاکی است که تلاش برای بازداشت مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد در روز دوشنبه با رایزنی مقام های بالا و با دخالت محمود احمدی نژاد متوقف شد.
 
ماموران دادستانی تهران روز دوشنبه در حالی که تلاش می کردند آقای جوانفکر را برای اجرای حکم یکسال زندان وی بازداشت کنند با واکنش تعدادی از هواداران او در موسسه ایران که وی سرپرستی آن را بر عهده دارد، مواجه شدند.
 
این مقاومت به بروز درگیری در موسسه ایران منجر شد که در جریان آن گاز اشک آور به تحریریه روزنامه پرتاب شد و حدود ۴۰ نفر از کارکنان موسسه بازداشت شدند.
 
دوشنبه شب ۳۰ نفر از این افراد آزاد شدند ولی از سرنوشت بقیه خبری در دست نیست.
 
آقای جوانفکر به اتهام انتشار برخی از مقالات و تصاویر «خلاف عفت عمومی» در ویژه نامه «خاتون»  روزنامه ایران از سوی دادگاه انقلاب به یکسال حبس محکوم شده است. وی همچنین به مدت سه سال از فعالیت مطبوعاتی محروم شده است.
 
وی روز دوشنبه نشستی خبری برگزار کرد که به گفته عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دو نفر از نمایندگان دادستانی در محل مصاحبه مطبوعاتی وی حاضر بودند و «پس از استماع اظهارات آقای جوانفکر و انعکاس به دادستانی تهران مقرر شد نامبرده به دادسرا معرفی شود.»
 
آقای دولت آبادی گفته است: «حسب گزارش واصله متاسفانه علی رغم ادعای قانون گرایی، جوانفکر در قبال دستور قضایی و اقدام مامورین مقاومت کرده و با تماس های تلفنی و حضور در جمع کارکنان موسسه موجب تحریک کارکنان وایجاد اخلال و بی نظمی در روند کاری روزنامه شد که پس از این حوادث حسب دستور دادستان، مامورین محل را ترک کردند.»
 
اقدام ماموران دادستانی با واکنش تند مرتضی تمدن، استاندار تهران و ازافراد نزدیک به محمود احمدی نژاد روبرو شد و وی با ابراز تاسف از «هجوم» نیروهای دادستان و نیروی انتظامی به موسسه  مطبوعاتی ایران، گفت: «با حمله‌ کنندگان به روزنامه ایران برخورد قاطع می‌شود.»

+208
رأی دهید
-16

omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
محمودِ بی‌ وجود! تو که از مشاورین و دوستان خود نمیتونی‌ حمایت کنی‌!!! چطور میتونی‌ از ملّت ایران حمایت کنی‌! گرگ‌ها به جانِ هم افتاده اند، و ملّت مظلومِ ایران به فکر‌ سیر کردن کودکانه ایران ، ناتوان از بر آوردن ساده‌ترین امکانات زندگی‌!!! .
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 10:25
mehdikhoda - پادربورن - آلمان
آخ که چقد خوشحال میشم وقتی‌ میبینم کسی‌ که زیاد ز‌ر می‌زنه اینجوری سرشو می‌کنن ...
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:55
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
ذلت تا کجا؟ توی سرت زدند. آبدار باشی‌ شاه علی‌ شدی. یک امام جمعه دست پنج با جوک فتوا زنت به تو باطل می‌‌کند. تمام دولت را یکی‌ بد از دیگری بازداشت و مثل اسیر بازداشت می‌‌کنند. در پخش مستقیم سخنرانی حتا گوینده تلویزیون جوک برایت می‌‌سازد. رفتاری که این شاه علی‌ با تو دارد. حتا نصرلدین شاه با میرزا اقا خان نوری نداشت. تا چقدر ذلت ؟ و همه برای چه ؟ چندسال ریس جمبور . آوند لاف در سازمان ملل حکومت جهانی‌ و . و و و. دستت به خون ملت الود است. وگرنه در این میان فقط قابل ترحّم هستی‌. حتا قابل مقایسه با بانی‌ صدر هم نیستی‌. دست کم بانی‌ صدر جرعت داشت با جلادی مثل خمینی شاخ در شاخ کند . مظلوم صحرای کربلا نباش. همه این داستان دروغ می‌‌باشد. نه کربلا نه حسین نه علی‌ نه عباس کاری برای ملت ایران کردند . به جز ۱۲۰۰ سال ستم. احمدی در حکومت ۶ ساله ننگینت یکبار نشان بده کا نسل کاوه و بابک می‌‌باشید. یک شانس برای تو می‌‌باشد . شاید ملت ایران در آینده خیانت را ببخشند. اگر آزاده نیستید . نباشید ولی‌ شرف خود را نفروش
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 12:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.