واکنش چهره‌های فوتبال به خودکشی نافرجام بابک رفعتی

تئو تسوانتسیگر (رئیس فدراسیون فوتبال آلمان)

«فشار در ورزش حرفه‌ای وحشتناک بالاست. ما نمی‌توانیم به راحتی تعادل لازم را برقرار کنیم. اما جنبه‌های دوست‌داشتنی‌ای هم وجود دارد. نباید آنقدر در چیزی غرق شویم که خود را در بن بست ببینیم. امیدواریم که او دوباره زندگی را از سر بگیرد و سلامت خود را بازیابد.»


راینهارد راوبال (رئیس اتحادیه لیگ فوتبال آلمان)

«من اصلا باور نمی‌کردم چنین اتفاقی در آستانه برگزاری یک بازی بوندس‌لیگا ممکن باشد. خیلی خوشحالم که خطر مرگ دیگر او را تهدید نمی‌کند و توانستند به موقع جان او را نجات دهند. امیدوارم که او این خطر را پشت سر بگذارد و بعد بتواند با دلایلی که باعث شده دست به چنین کاری بزند مقابله کند.»

 

مارکوس مرک (از داوران برجسته فیفا در گذشته)

«من خود شخصا از این رویداد واقعا متاثر شده‌ام. البته این تاثر در کل صحنه فوتبال محسوس است. امیدوارم که وضعیت او هرچه سریع‌تر رو به بهبود گذارد.»

 


یوپ هاینکس (سرمربی بایرن مونیخ)

«این رویدادی است که ما را به فکر و تأمل وامی‌دارد. اینجاست که می‌بینیم، انسان‌ها به طور اعم و داوران بطور اخص زیر فشاری عظیم قرار دارند.»

 

میرکو اسلومکا (سرمربی هانوفر)

«من پیش از دیدار تیم‌مان پیامی کوتاه گرفتم بدون آنکه در جریان جزییات ماجرا قرار بگیریم. چنین رویدادی شوکه‌کننده است. بابک رفعتی چهره‌ای است که باشگاه و تیم ما با او به‌خوبی آشناست. به همین خاطر هم پیگیر وضعیت او هستیم.»

 

هوب استیونز (سرمربی هلندی تیم شالکه)

«اصلا باورکردنی نیست که چنین اتفاقی افتاده است. زبان من از اظهار نظر قاصر است. سلامتی مهمترین چیز است و فوتبال در مقایسه با آن امری جانبی است.»

 

برند هاینه‌مان (داور پیشین فیفا)

«این رویداد بسیار تکان‌دهنده است و خبری است واقعا غمگین‌کننده برای تمام ورزش فوتبال. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که دلایل چه بوده است. به هر حال دست زدن به خودکشی ساعاتی پیش از آغاز یک دیدار نشانه‌ای روشن و تأمل‌برانگیز است.»

 

فلیکس ماگات (سرمربی ولفسوبورگ)

«من این خبر را نیم‌ساعت پیش از آغاز دیدار تیم‌مان شنیدم. البته در آن لحظه جزییات این اتفاق هنوز مشخص نبود. من واقعا تکان خوردم. بابک رفعتی از داورانی بود که من نسبت به او همواره سمپاتی داشته‌ام. امیدوارم که بتوانیم او را به زودی بار دیگر در بوندس‌لیگا به عنوان داور در صحنه ببینیم.»

 

لوئیس هولتبی (ملی‌پوش تیم شالکه)

«من در آن لحظه که زمین بازی را ترک کردم، این خبر را شنیدم و موی تنم سیخ شد. در فوتبال هم این انسان و انسانیت است که باید در کانون توجه قرار داشته باشد. داوران ماشین نیستند. آنها هم انسان هستند و وقتی که در حضور ۶۰ یا ۸۰ هزار تماشاگر سوت می‌زنند، زیر فشار سنگینی قرار دارند.»

 

+191
رأی دهید
-27

romano - تهران - ایران
یعنی از بالا تا پایین متن درس شعور تازه اینها فوتبالیستن بنده‌های خدا کارشون با بدنه ببینید این ملت متفکرهاش چطور فکر می‌کنن و چقدر تغییر کردن که از پشت هیتلر افتادن و به یاوه‌های او گوش دادن به اینجا رسیدن ملت آلمان سخترین درد زایمان فکر بشری را گذرانده تا به مادر عقل و منطق تبدیل شده. ماهم در حال حمل این باریم (مرسی جمله).
دوشنبه 30 آبان 1390 - 17:08
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
به گفتهٔ پلیس و دادستانی کلن ایشان به احتمال زیاد به دلیل مصرف بی‌ اندازه الکل و قرص‌های اعصاب و آن هم به طور همزمان ناگهان دچاره بلک آوت شده و دست به خود کشی زده اند
دوشنبه 30 آبان 1390 - 17:22
barbud_daneshmand - گنت - بلزيك
آرزو می‌کنم هر چه زودتر سلامتی‌ روحی و جسمی‌ را بدست بیاورد این همیهن عزیزمون؟!!
دوشنبه 30 آبان 1390 - 17:51
shayan21 - دبی - امارات
انشاء الله که هر چه زودتر سلامتی خود را به دست بیاره انشاء الله
دوشنبه 30 آبان 1390 - 18:22
love-iran - چابهار - ایران
نظر مراجع عظام عزیز در این مورد چی هست ؟؟؟؟؟؟ بله طبق روایات ایشان جهنمی هستن یک صلوات اهوم اهوم یا لاه
دوشنبه 30 آبان 1390 - 20:25
feminism - لندن - انگلستان
به امید روزی که بابک عزیز در زمین فوتبال سرحال ، سرسبز و سلامت در حال دویدن باشد .
دوشنبه 30 آبان 1390 - 21:26
جانان - هامبورگ - آلمان
Romano- تهران/ ایران- اینایى که این حرفها را زدند همشون آدمهاى مطرحى هستند در حرفه خودشون و مسلمه که غیر از این نمیتونن بگن، ولى همون به اصطلاح متفکرینشون میتونن چنان بلایى سرت بیارن که خودت با دست خودت خودکشى کنى! همشون هم تعجب میکنن که آخه چرا! پارسال دروازه بانشون خودکشی کرد امسال داورشون خدا به خیر کنه نفر بعد را.به امید اینکه واقع بین باشیم و تیشه رو به خود نباشیم
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 20:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.