اتهام ایجاد آتش‌سوزی به یک پناه‌جوی ایرانی در استرالیا

محمد دیانتی، پناه‌جوی ۳۷ ساله ایرانی پنجشنبه گذشته به آتش‌سوزی و از بین بردن اموال مشترک‌المنافع در یکی از اتاق‌های بازداشتگاه کورتین استرالیا متهم شد.

                                                        اتهام ایجاد آتش‌سوزی به یک پناه‌جوی ایرانی

 
به گزارش رسانه‌های استرالیایی محمد دیانتی، که ورزشکار رشته بدنسازی است، گفت‌و‌گوهای متعددی را از داخل بازداشتگاه با رسانه‌ها انجام داده است.
 
وی که ملقب به الکساندر دیانتی است، به رسانه‌ها گفته بود مقامات زندان در بازداشتگاه کورتین پناه‌جویان را مورد حملات فیزیکی قرار می‌دهند.
 
آقای دیانتی در ماه سپتامبر به روزنامه استرالیای غربی گفته بود: "آن‌ها شروع به حملات فیزیکی و ضرب و شتم ما کرده‌اند، ما واقعا نیاز داریم کسی بداند اینجا چه می‌گذرد، ما باید به رسانه‌ها و سازمان ملل متحد در مورد توهین‌ها تحقیر‌ها که روزمره زنده گی را دشوار‌تر می‌سازد اطلاع بدهیم."
وی گفته بود: "در صورتی که آن‌ها رفتارشان را با ما تغییر ندهد، اتفاق ناگواری خواهد افتاد."
 
گفته می‌شود، این واقعه هنگامی اتفاق افتاده است که یکی از ماموران بازداشت‌گاه از سوی پناه‌جویان مورد حمله قرار گرفته است اما مقامات می‌گویند که دیانتی در این حادثه دست ندارد.
 
هفته گذشته وی دفاعیه کوتاهی را نیز به دادگاه ارایه کرد، اما وی تا ماه آینده به زندان Hakea شهر پرت فرستاده شد.
 
یک سخنگوی مهاجرت استرالیا گفته است ادعای آقای دیانتی مبنی بر تهدید وی از سوی مقامات بازداشتگاه کورتین توسط پولیس استرالیای غربی و پولیس فدرال استرالیا مورد بررسی قرار گرفته است. این مساله هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.
+120
رأی دهید
-36

a.ahooraei - اهواز - ایران
لابد از این ایرانی هایی هست که میخواد حقش رو از خارجی هایی که نفت مملکتش را دزدیدند بگیره! یکعده از این هم ملیت هامون فکر میکنند هر چه بدبختی دارن از دست خارجی هاست و نمیگن من چیکار کردم که اینجوری شده؟ چرا فکر میکنند حقشونه که توی خارج همه امکاناتی بهشون بدن اما حقشون را به ملای اجنبی توی مملکت خودشون دو دستی تقدیم می کنند؟ چرا فکر می کنیم که ملاها رو غربیها آوردند اما فکر نمیکنیم که چه اشتباهی کردیم که اونها را تثبیت کردیم؟ چرا میگیم بدبختیم اما نمیگیم چرا بدبختیم؟ چرا میگیم بهمون اجهاف شده و میشه اما نمی پرسیم چرا بهمون اجهاف میشه؟ صدها از این چراها وجود داره اما از خودمون می پرسیدیم ، خامنه ای و خمینی را رهبر نمی کردیم. احمدی نژاد رئیس تنبون نبود. بگفته برتراند راسل ، تمام بدبختی ها و خوشبختی های ما از خود ماست و از تصمیم های ماست.
یکشنبه 29 آبان 1390 - 21:46
Danilprimmer - لندن - انگلستان
استرالیا هم شد جا که رفتی ؟ اخر دنیاست از نظر پرتی با ادمهای فوق العاده نژاد پرست. خدا نسیب کسی نکنه دیار غربت وزندان :(
یکشنبه 29 آبان 1390 - 22:33
دنیای وحشی - تهران - ایران
به امید روزی که نحوه زندگی هر ملیتی منجمله ایرانیها درکشورشان آنقدر امن و راحت باشد که هرگززززززززززززززززز هیچ ملیتی همچنین ایرانیها نیازی نداشته باشند به دنبال یافتن بهشت موعود به سرزمینهای دیگر کوچ کنند و دربه در شوند و تحقیر و اذیت شوند .آمین یا رب العالمین
دوشنبه 30 آبان 1390 - 00:04
Danilprimmer - لندن - انگلستان
دنیای وحشی تهران- فقط بگم که حرفت خیلی با معنا بودمثل ارزوی من.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 09:15
ali1111 - تهران - ایران
ا.اهورأیی - اهواز - ایران. آفرین کاملا موافقم، حالا اون استرالیا هم خوب بلده حال این آدم را جا بیاره. کاری باهاش بکنند که خودش برگرده.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 10:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.