اطراف خامنه ای را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند

مهدی خزعلی، وبلاگ نویس منتقد دولت و مدیر انتشارات حیان، نامه ای انتقادی خطاب به آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران منتشر کرده است.

                                                  اطراف خامنه ای را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند

آقای خزعلی به بی بی سی فارسی گفت علت نوشتن این نامه، بیان صریح مسائل با آیت الله خامنه ای است.

به گزارش وب سایت جرس و نوروز، در بخشی از نامه آقای خزعلی چنین آمده است:

"اطراف شما را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند، چاپلوسی و دستبوسی و پابوسی بیداد می کند، یکی چفیه را به تبرک می برد، دیگری به عبای شما تبرک می جوید، جمعی بوسه بر جایگاه شما می زنند و جماعتی قدمگاه شما را مسح می کنند، تمسک به کلام شما ناسخ آیه و روایت است، غالیان شما را بالاتر از خدا می دانند، در این هیاهوی بازار آهنگران، که عمود خیمه را در کوره مدح و ثنا نهاده و هریک با تملق و چاپلوسی پتکی بر آن می کوبند، چه جای سخن نقاد است؟"

به گفته مهدی خزعلی "این ها آنقدر می زنند تا عمود نازک و نازکتر شود، من می خواهم با نقد و نقادی عمود خیمه را چون پولاد آب دیده کنم! می خواهم با کلام تند و تیز نقاد آشنایتان سازم."

آقای خزعلی همچنین در این نامه آورده است: "یک معاونت نق یا نقد تشکیل دهیدد، نقادی بی پروا و جسور بر آن بگمارید که مخالف شما باشد تا بدون رعایت آداب و لکنت کلام، نقدهای جامعه رابرایتان بگوید."

آقای خزعلی با اشاره به سخنان طرفداران آقای خامنه ای که گفته بودند اگر او از تهران خارج شود زلزله می آید و یا سخنان محمد سعیدی، امام جمعه قم، که گفته بود رهبر ایران در بدو تولد "یا علی" گفته است و با انتقاد از فضای موجود درباره دلیل نوشتن این نامه، به بی بی سی فارسی گفت: "من معتقد بودم این الفاظ، این القاب، این بزرگ کردن عناوین او را بزرگ نمی کند بلکه او را نابود می کند."

مهدی خزعلی خطاب به آیت الله خامنه ای

"مختارید پاسخ مرا حضوری دهید یا برای پنجمین بار راهی سلول انفرادی ام نمایید"

آقای خزعلی گفت: "در این فضا دیدم این تذکر، لازم است بدون آن القاب داده شود. فضا به گونه ای بود که ایشان هم تحمل خطاب کردن بدون آن القاب را نداشت ولی امروز می شود بدون این القاب با ایشان سخن گفت."

آقای خزعلی ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران بپذیرد که هفته ای یک بار، یک نقاد بیاید و دردهای جامعه را بدون الفاظی مانند "قربانت شوم"، "فدایت شوم"، "جان نثارت هستم" و "جانم فدای رهبر" بیان کند.

او افزود: "این نقاد بگوید شما خدمتگزار ما هستید، ما امانتی بر دوش شما گذاشته ایم و می خواهیم این امانت را درست به مقصد برسانید."

مهدی خزعلی

"زمان اصلاحات من نقد اصلاحات را می کردم با وجودی که آقای خاتمی انسان بسیار فرهیخته ای بود. اما من نقاد بودم. زمان آقای احمدی نژاد هم که الحمدلله فاسدترین دولت را داریم باز هم نقادم"

مهدی خزعلی همچنین ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران وقتی کسی آماده حرف زدن هست حاضر به شنیدن سخنان آن فرد با گویشی بدون دست بوسی باشد.

او با اشاره به اینکه تاکنون دست آقای خامنه ای را نبوسیده و دست کسی را هم نخواهم بوسید گفت: "زمان اصلاحات من نقد اصلاحات را می کردم. با وجودی که آقای خاتمی انسان بسیار فرهیخته ای بود، اما من نقاد بودم. زمان آقای احمدی نژاد هم که الحمدلله فاسدترین دولت را داریم، باز هم نقادم."

در پایان نامه آقای خزعلی آمده است: " من پست و مقامی ندارم که نگرانش باشم، کیسه ای ندوخته ام که از پاره شدنش بهراسم، پس این فرصت را غنیمت بشمارید، بگذارید این نقاد هفته ای یکبار - به شیوه ای دیگر- دردهای جامعه را برایتان بازگو کند. حال مختارید پاسخ مرا حضوری دهید یا برای پنجمین بار راهی سلول انفرادی ام نمایید."

مهدی خزعلی

"بازپرس من می گفت شان ایشان (آیت الله خامنه ای) بقدری بالاست که نگاه هم بکنی اهانت است. حتی سکوت تو اهانت است. حتما برای نامه نوشتن باید حکم اعدام صادر شود"

مهدی خزعلی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند جوابی از سوی آقای خامنه ای دریافت خواهد کرد یا اینکه به زندان خواهد افتاد، به خبرنگار بی بی سی فارسی گفت: "من معتقدم اگر درایت در سیستم باشد می گویند بیا حرفت را بزن. اگر حرف حساب هم نداشتی می گویند آمدی و حرف حسابی نداشتی."

او افزود: "اگر درایت و تدبیر نباشد می گویند نامه نوشتنت به رهبری اهانت است. کما اینکه بازپرس من می گفت شان ایشان بقدری بالاست که نگاه هم بکنی اهانت است. حتی سکوت تو اهانت است. حتما برای نامه نوشتن باید حکم اعدام صادر شود."

مهدی خزعلی ابراز امیدواری کرد که رهبر ایران به این نقطه رسیده باشد که از حرکت های تند پرهیز کند و پای حرف بنشیند.

او فرزند ابوالقاسم خزعلی، از اعضای مجلس خبرگان و یکی از فقهای پیشین شورای نگهبان است. پدر مهدی خزعلی می گوید که فرزندش "از مسیر مستقیم منحرف شده" است.

مهدی خزعلی چندی پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود. آقای خزعلی به دلیل انتشار مطالب انتقادی که در وبلاگ شخصی خود می نویسد، شهرت پیدا کرده است.

+60
رأی دهید
-147

Pezhman - وين - اتريش
فدات شم خامنه‌ای اگر از تملّق بدش میامد, کار به اینجاها نمیکشید.
یکشنبه 29 آبان 1390 - 19:44
ari jojeh - تهران - ایران
آقای دکتر!! دکتر صدات می‌کنم تا عقدهای درونت کمی‌ آرام بگیرد با اینکه امروز رفتگر محلمونم دکتره! سهمت را نداده و نمیدهند چون انسان بیمقداری، و حرفهایت هم حتا بدرد در پیت نمیخورد، تمام واق واق کردنت هم به خاطر پوله، تمام افکارت هم پلید،فقط ترسم از اینه که طوری بشه و مملکت دست امثال تو بیفته که فاجعه قرن اون موقع است، چون جائی‌ خوانده‌ام که بعد از رژیم آخوندی کسانی‌ روی کار میان که ملت روزی هزار بار به همان آخوند حسرت خواهند خورد!!!
یکشنبه 29 آبان 1390 - 20:03
sia_sefid - تهران - ایران
کلا این دستمال و بمال بازی ها همیشه تو ایران چه الان چه قدیمش رایج بوده .. این کثافت از مدح سعید عورتیان خوشش میاد .. اون یکی کثافت از گفتن علی حضرت گفتن نخست وزیراش و ...!! کلا ایرانیا وقتی بزرگ میشن گند میزنن .. من اطلاعی ندارم از گذشته ولی این 100 ساله هر کی رو که دیدیم اینطور بوده .فیلم های دستبوسی شاه و خمینی و خامنه ای رو کی هست که همشون رو تو یه رده قرار نده!! ...
یکشنبه 29 آبان 1390 - 21:05
nemat420 - لندن انتاریو - کانادا
پژمان- وین- اتریش، دوست گرامی‌ حد اقل بعد از" فدات شم" یه کامه‌ای نقطه‌ای چیزی بذار که آدم فکر بد نکنه.در ضمن با شما موافقم پیروز باشید.
یکشنبه 29 آبان 1390 - 21:32
dkdk - اسلیس - دانمارک
این یارو می‌خواهد بگوید طفلکی رهبر از این همه ظلم و بدبختی مردم بی‌ خبر است.مردک نقد کننده چرا مزخرف میگی‌؟بدونه اجازه رهبر کسی‌ از ساندیسی‌ها آب نمیخوره حالا تو میگی‌ خامنه‌ای از بدبختیهیا ملت بیخبره؟جدا که زرشک.آخه هونگ.کلنگ.شافتک.ریپو یا خیلی‌ پرتی و یا اینکه ساندیسی که فقط رهبرت بده می‌خوری .
یکشنبه 29 آبان 1390 - 21:53
a.ahooraei - اهواز - ایران
ایشون هم سهمی نگرفت و ناراضی از جماعتش بدور شد، من نمی فهمم که چه جور شده که این آقایون یکباره و همگی ضد ولایت شدند؟ مگه همینا نبودند که ولی ، ولی و آقا ، آقا میکردند و به صحبتهای رفسنجانی کثیف و ... زاده موقع تصدیق این یارو از زبان امامشان، لبیک میگفتند ؟ چرا مگه همین نیست که تا دوسال پیش روح منی و لبیک بهش می گفتید؟. چی شد؟ نمیخواد قدرت را باهاتون تقصیم کنه، میخواد بتنهایی مقتدر باشه چرا قاطی کردید؟ ها؟ چی شده ها؟ چیزی تغییر کرده که به ضرر ملت یا بنفعشون باشه؟ نه! بین شما بهم خورده و تمام. 
یکشنبه 29 آبان 1390 - 22:10
massoudoslo - اسلو - نروژ
حالا اگه دور و پر خامنه ای رو چاپلوسان و متملقین نگرفته بودند چی میخاست بکنه و آنوقت این پیر مرد ناقص العقل و متوهم چه تاجی به سر ملت میزد !!!؟ حضور و ظهور حلقه چاپلوسان در اطراف قدرت و مقام ، خود نشانه بی لیاقتی و فرسودگی ان سیستم و قدرت را دارد ! رهبرت دقیقا میداند و میخاد که اطرافش را این چنین حلقه کنند و از دنیای بیرون و واقعیت ها به دورش کنند تا راحت بتواند ادعای موهوم نیابت را رهبری کند .
یکشنبه 29 آبان 1390 - 22:39
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
درود بر تو آی‌ میهن پرست دلاور آقای خزعلی این پیر کفتار به هیچ کسی رحم نخواهد کرد در آینده متوجه خواهی‌ شد.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 00:41
romano - تهران - ایران
پ ن پ اطرافشو هاوکینز و فیروز نادری پر کردن می‌خوان روی فیزیک پلاسما دسته جمعی تحقیق کنن!
دوشنبه 30 آبان 1390 - 02:19
اميراردلان - تهران - ايران
درود بابا جان پدرجان فقط اطراف خامنه ای را چاپلوسان نگرفتن چرا باور ندارید ایران پر از چاپلوسه من داخل یک شرکت خصوصی کوچک کار میکنم اطراف مدیرعامل پر از آدم چاپلوسه به خدا باید اول خودمون درست کنیم بدرود احمدشاه رضا شاه محمدرضا و خمینی و خامنه ای همه و همه از خودمون هستند باور کنید راست میگم بدرود
دوشنبه 30 آبان 1390 - 04:16
demokrasi-solh - صحنه - ایران
ari jojeh - تهران - ایران حالم از نوشته ات بهم خورد از کجا مطمئنی که بعد از آخوندا وضع بدتر میشه !!؟ و از کجا میدونی که اگه خزعلی هم پابوس آقا بود وضعش از الان بدتر بود حداقل اینه که زندان نمی رفت و شکنجه نمی شد شاید اونم فکر میکنی که دروغه و..
دوشنبه 30 آبان 1390 - 04:23
ضد ولايت وقيح - تهران - ايران
جوجو از تهران! هرکسی میتونه شعله های عقده های درونیتو از میان کامنتت ببینه!!!!!
دوشنبه 30 آبان 1390 - 05:43
ari jojeh - تهران - ایران
هیچ وقت غافل از اتاق فکر آقا نشو، خیلی‌ از اینا فدائی رهبرند و مصلحتی در زندان هم میمونن و به دنیا هم جار میزنن، بد میان خارج و تو اپوزیسیون خارج رخنه می‌کنن، مثل اکبر گنجی، ازکجا مطمئنم که بعد از آخوندا وضع بدتر میشه, چون ایمان نه, که ایقان دارم و منبعشو نمیتونم بگم، اما اگر شد یاد من باش،
دوشنبه 30 آبان 1390 - 08:23
demokrasi-solh - صحنه - ایران
ari jojeh - تهران - ایران عزیزم ببخشید که کامنتم نسبت به شما تند بود ولی با نظرتان که میفرمایید بعد از آخوندها وضع بدتر میشه موافق نیستم حداقل فکر میکنم مانند عراق و افغانستان آزادی و دموکراسی به تدریج بیشتر میشه چون نظام، هر چند ظاهری ، دموکراتیک تر میشه ،و بنظرم این یعنی ابتدای رشد یک ملت،امروزه اندیشمندان رابطه ی مستقیمه بین میزان دموکراسی در کشورها و سطح رفاه ملتشان را اثبات کرده اند.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 12:13
Pezhman - وين - اتريش
nemat420 - لندن انتاریو - کانادا. دوست گرامی, مرسی‌ برای راهنمائی تان.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 13:28
ari jojeh - تهران - ایران
دموکراسی‌صلح - صحنه - ایران. از اینکه منظورم مبهم بود شرمنده، منظورم این نیست که چون وضع بعد از این رژیم بد تر می‌شه به مردم آخوند قناعت کنند، آخوند رفتنیست و در همان کتابی‌ که میگم نوشته شده که عین عبارت، حکومت علما در اوج قدرت بغتتا سقوط خواهد کرد !!! و بعد از آن کسانی‌ سر کار خواهند آمد که ملت به آخوند حسرت خواهند خورد !؟ ،ولی‌ روزی خواهد رسید که ایران به اوج عزت از دست رفته اش باز خواهد گشت و شرق و غرب به آن حسادت خواهند ورزید،
دوشنبه 30 آبان 1390 - 16:48
demokrasi-solh - صحنه - ایران
ari jojeh - تهران - ایران عزیز مرسی از توضیحاتتون ، ولی امیدوارم وضع ازین بدتر نشود .ولی متاسفانه خیلی چیزها دست منو شما نیست.
‌سه شنبه 1 آذر 1390 - 11:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.