با افزایش شمار کشته‌های سپاه به ۳۷ نفر، تلاش‌ها برای کتمان تعداد و علت انفجار ادامه دارد

«محل موشک‌هایی که پیش‌تر از سوی جمهوری اسلامی آزمایش شده٬ بیابان‌ها و مناطقی بود که کیلومتر‌ها با مناطق شهری فاصله داشت و این برای نخستین‌بار است که اعلام می‌شود سپاه در نزدیک شهر تهران دست به چنین آزمایشی زده است.»

                                                                با افزایش شمار کشته‌های سپاه به ۳۷ نفر، تلاش‌ها برای کتمان تعداد و علت انفجار ادامه دارد

دیگربان/ مقام‌های سپاه با گذشت یک هفته از زمان انفجار زاغه مهمات متعلق به این سازمان همچنان تلاش می‌‌کنند آمار واقعی جان‌باختگان این انفجار و علت آن را پنهان کنند.

شنبه هفته گذشته زاغه مهمات سپاه در روستاری «بیدگنه» شهر ملارد منفجر شد که دست‌کم ۳۷ کشته برجا گذاشت.

مقام‌های سپاه با پنهان کردن آمار واقعی قربانیان این انفجار٬ علت وقوع این حادثه را «آزمایش موشک بالستیک قاره پیما» عنوان کرده‌اند.

یک مقام سپاه روز شنبه (۲۸ آبان) در گفتگو با خبرگزاری ایسنا افزایش آمار کشته‌های این حادثه به ۳۷ نفر را به طور تلویحی تائید کرده و گفته است: «ممکن است برخی از مجروحان این حادثه شهید شده باشند.»

این مقام که نامش فاش نشده٬ افزوده است: «این حادثه، حادثه‌ای با ابعاد مختلف بوده است ولی به هر حال این مساله بدین معنا نیست که سپاه بخواهد آمار شهدا را کتمان یا درباره‌ آن تناقض‌گویی کند.»

اظهارات این مقام در شرایطی بیان می‌شود که روز گذشته (جمعه ۲۷ آبان) پیکر «رضا نادی» سی و هفتمین قربانی انفجار زاغه مهمات در شهرستان «قیدار» تشییع و به خاک سپرده شده است.

از سویی دیگر٬ فرماندهان نظامی حاکم در ایران تلاش می‌کنند علت اصلی این انفجار را آزمایش موشکی عنوان کنند.

موضوعی که برای نخستین‌بار حسن فیروز آبادی٬ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هفته گذشته به آن اشاره کرد.

سردار محمد تهرانی مقدم برادر حسن تهرانی مقدم فرمانده کشته شده در این انفجار نیز در گفتگو با شماره امروز روزنامه ایران٬ علت مرگ برادرش را «آزمایش ناموفق» موشک بالستیک قاره‌پیما اعلام کرده است.

آقای تهرانی مقدم با این حال پس از انتشار این گفتگو مدعی شده به هیچ وجه درباره موضوع آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما سخنی نگفته است.

این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر اعلام شده بود پادگانی که انفجار در آن رخ داده٬ محل نگهداری موشک‌های «سجیل» و «شهاب» بوده است.

منابع خارجی نیز از دست داشتن «موساد» در این انفجار خبر داده‌اند که به طور تلویحی از سوی چند فرمانده سابق سپاه نیز تائید شده است.

محل موشک‌هایی که پیش‌تر از سوی جمهوری اسلامی آزمایش شده٬ بیابان‌ها و مناطقی بود که کیلومتر‌ها با مناطق شهری فاصله داشت و این برای نخستین‌بار است که اعلام می‌شود سپاه در نزدیک شهر تهران دست به چنین آزمایشی زده است.

+55
رأی دهید
-141

greentree - تهران - ایران
خامنه‌ای جنگ با مردم ایران و آرای اونها رو دزدیدن یعنی‌ همین ،کسی‌ دیگه نه بات همکاری میکنه نه از کشور دفاع میکنه،
یکشنبه 29 آبان 1390 - 14:59
romano - تهران - ایران
این اتفاقا یک تاکتیک است که بگویند ما داریم روی قاره پیما کار می کنیم در حالیکه برد فعلی چیزی در حدود 2300 کیلومتر است (در تولید صنعنی کیفیت افت پیدا میکند) و ضمنا ایران برای ساخت قاره پیما نیاز به راهبری ماهواره‌ای دارد جی پی اس که نمی توانند استفاده کنند مخابرات دورمان هم به این حد نرسیده کشتی هم که در اقیانوس نداریم که نقش رله را بازی کند خوب می‌ماند شلیک کور آنهم نتیجه نمی‌دهد برای اینکه باید سقف پرواز پایین بالیستیک طی کند. ضمنا باید در جنوبی ترین مدار ایران به خط استوا پایگاه داشته باشند که اینها پایگاه ندارند پس همان مدل قدیمی چینی است که در بهترین حالت اسرائیل را هدف قرار می‌دهد حالا اگر دعاهای ولی امر مسلمین اثر کرد و بالیستیک پرتاب شد نوار موشکی آمریکا و ناتو از جمهوری آذرباییجان تا خود واشینگتن بالیستیک را امر بمعروف می‌کنند.نتیجه اخلاقی زرشکا که از همان روسیه پارازیت انداز نخرند و به خودکفایی داخلی برسند مخابرات بالای 12 هزار کیلومتر پیشکش. ضمنا من اگر رئیس پروژه بودم پروژه را تعطیل می‌کردم چون آمریکا اول باید چیزی در آستین برای روسیه و چین داشته باشد که دارد. حیف پول!
یکشنبه 29 آبان 1390 - 15:13
Danial001 - استکهلم - سوئد
romano - تهران - ایران...Like
یکشنبه 29 آبان 1390 - 16:21
Aryamehr babak - تهران - ایران
اول خدمتون عرض کنم که اینجایی که ترکید واین سربازهایه بیچاره وبدشانس شهید شدن تعداد46 نفر فقط سرباز بودن دوم این سرلشگر تمام از هیچ وپوچ اینا با خبر بود که ترکوندنش سوممن در اینجا در 10 کیلمتری این بی وجدانا در پادگان33توپخانه خدمت کردم - وحالااز کیف وحال انجا بیابونه بیابون -موش نگو گربه بگو-رتیل-مار-عقرب-گرگ-مورچه هایه خر گازی....
یکشنبه 29 آبان 1390 - 16:25
Aryamehr babak - تهران - ایران
اول خدمتون عرض کنم که اینجایی که ترکید واین سربازهایه بیچاره وبدشانس شهید شدن تعداد46 نفر فقط سرباز بودن دوم این سرلشگر تمام از هیچ وپوچ اینا با خبر بود که ترکوندنش سوم من در اینجا در 10 کیلمتری این بی وجدانا در پادگان33توپخانه خدمت کردم - وحالااز کیف وحال انجا بیابونه بیابون -موش نگو گربه بگو-رتیل-مار-عقرب-گرگ-مورچه هایه خر گازی... خلاصه باید گفت جهنم+من به کارگردانیه بر بچه هایه ناخلف سپاه.
یکشنبه 29 آبان 1390 - 16:28
massoudoslo - اسلو - نروژ
رومانو .تهران .ایران . دوست عزیز من هم یه لیک علیهالسلام برا کامنت شما میگذارم . و درست گفتید .
یکشنبه 29 آبان 1390 - 18:10
ghafas - مشهد - ایران
romano - تهران - ایرا. با محتوا و آموزنده .مرسی
یکشنبه 29 آبان 1390 - 22:53
ghafas - مشهد - ایران
romano - تهران - ایرا. با محتوا و آموزنده .مرسی
یکشنبه 29 آبان 1390 - 22:53
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
من نمی گویم سپاه راست می گوید ولی برای ثابت کردن دروغشان مدرک محکم لازم است. به کدام دلیل 37 نفر کشته شده اند؟ نقل خبر از منبع ناشناس فقط از خبرگزاری های فوق مطمئن (مثل بی بی سی) قابل قبول است وگرنه هر کس می تواند اینطوری خبر بسازد. ضمنا آزمایشات نظامی در مناطق مسکونی (حتی در جاهای پرجمعیتی مثل اقدسیه) چیزی نیست که کسی از آن خبر نداشته باشد و هر شب صداهای انفجار به گوش می رسد.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 00:34
Nerse - اهواز - ایران
رمانو خیلی توضیح خوبی بود ممنون. البته یک چیزی رو نباید فراموش کرد اون هم غیرقابل پیش بینی بودن برخی تاکتیکهای اونهاست. تو دلی خیلی از کوهای ایران اونها زاغه مهمات یا پایگاه دارند و معمولا آزمایشهاشون رو جایی دیگه و انبار و تجهیزاتشون رو جایی دیگه قرار میدن.
دوشنبه 30 آبان 1390 - 03:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.