آمریکا تحریم‌های تازه علیه ایران برقرار می‌کند

به گزارش ریانووستی، یک منبع دیپلماتیک به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: "تحریم‌های قبلی آمریکا علیه ایران، همکاری شرکت‌های آمریکایی با ایران را ممنوع کرده‌اند اما تحریم‌های تازه، همکاری شرکت‌های دیگر کشورها را با ایران ممنوع می‌کند و در صورتی که این شرکت‌ها مناسبات اقتصادی خود را با ایران قطع نکنند، فعالیت آن‌ها در بازار ایالات متحده ممنوع خواهد شد."

                                                  آمریکا تحریم‌های تازه علیه ایران برقرار می‌کند

تحریم‌های تازه از جمله شامل صنعت پتروشیمی ایران می‌شود.

این منبع گفته است: "تدابیر تازه برای وارد کردن فشار بر اساس تحریم‌های موجود علیه صنایع نفت و گاز ایران اتخاذ می‌شوند."

به گفته وی "ممکن است  (اول آذر ۱۳۹۰) تصمیم در خصوص برقراری تحریم‌های تازه اعلام شود.

این تحریم‌ها پس از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برقرار می‌شود.

با انتشار گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران را به "وجود ابعاد نظامی" در برنامه اتمی‌اش متهم کرده است، اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

اما سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه معتقد است تحریم‌ها دیگر علیه ایران "تأثیرگذار نیست" و مسأله اتمی ایران باید از راه "دیپلماتیک و گروه ۱+۵ حل شود."

گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین به اضافه آلمان) از سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ایران کارهای مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند اما ایران این خواسته را نپذیرفته است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز جمعه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ۱۳۹۰) در قطعنامه‌ای نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز "نگرانی عمیق و فزاینده" کرد. ایران اعلام کرد این قطعنامه را "نامتوازن، غیرحرفه‌ای، غیرقانونی و سیاسی" می‌داند.

شورای حکام در این قطعنامه از ایران خواسته است تا "سریع‌تر" به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. قطعنامه‌های شورای امنیت از ایران می‌خواهد غنی‌سازی اورانیوم را به حال تعلیق درآورد اما ایران می‌گوید غنی‌سازی اورانیوم را "حق" خود می‌داند و از آن کوتاه نمی‌آید.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تاکنون چهار بار ایران را تحریم کرده است. با این حال ایران می‌گوید با وجود این تحریم‌ها از برنامه اتمی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

+47
رأی دهید
-65

baas - روتردام - هلند
این تحریمها برای بیدار کردن مردم بی آثر است .
یکشنبه 29 آبان 1390 - 10:13
sia_sefid - تهران - ایران
baas - روتردام - هلند .. خیال کردی این تحریم ها واسه بیداری مردم ریخته شده؟؟؟ مردم ایران بیدارن . ولی فضای ایران سرشار از خفقانه!! آزاد نبودن کشور به معنای بیدار نبودن ملت نیست!! .. دیگه دوران شاه نیست که یه کشور 35 میلیونی فقیر بریزن تو خیابونا و بعد از چند بار تظاهرات مملکت رو به دست بگیرن!! .. واقعا جای تاسف داره که تفکر مردم ایران این شکلیه!! تحریم ها فقط در راستای دشمنی با مردم ایرانه!! تو خیال کردی اینا با آمریکایی ها دستشون تو یه کاسه نیست ...؟؟؟ اگه اینا نبودن ، آیا دلیلی واسه حمله ی آمریکا به عراق و افغانستان بود؟ آیا دلیلی بود که آمریکا به امارات و عربستان و بحرین تیلیاردی تسلیحات جنگی بفروشه؟ آیا دلیلی بود که برای افزایش نفوذش تو کشور های نزدیک خاورمیانه مثه و ترکیه و داخل خاورمیانه مثل قطر و کویت پادگان چند هزار سربازی با کلی پدافند بزاره؟؟؟ خیلی از دنیا پرتی
دوشنبه 30 آبان 1390 - 08:06
felora - تهران - ایران
baas - روتردام - هلند _ ایرانیهای با وجدان بیدارند دوست عزیز !
دوشنبه 30 آبان 1390 - 15:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.