ساخت سبکترین ماده جهان توسط محققان آمریکایی

یک گروه تحقیقاتی در آمریکا موفق شده است سبکترین ماده جهان را اختراع کند. دانسیته ماده تولیدی نه دهم میلی گرم بر سانتی متر مکعب میباشد. این ماده از لوله های فلزی توخالی ساخته شده است که به شکل شبکه ای مایکرو با الگوی اریب زیگ زاگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و فاصله باز میان لوله ها بسیار اندک است.

                                                   ساخت سبکترین ماده جهان توسط محققان آمریکایی

محققان میگویند این ماده ۱۰۰ برابر سبکتر از استیروفوم میباشد و خاصیت جذب انرژی فوق العاده بالایی دارد. این ماده قابلیت استفاده در باتری های نسل جدید، به عنوان عایق حرارتی، الکترود باتری و یا به عنوان جاذب شوک، لرزش و یا صدا را دارد.
 
گفتنی است تحقیقات برای ساخت این ماده در دانشگاه کالیفرنیا ارواین و دانشگاه صنعتی کالیفرنیا انجام شده و نتایج آن در آخرین نسخه نشریه “علم” منتشر شده است.  نویسنده اصلی مقاله میگوید” “قسمت مشکل کار تولید شبکه ای از لوله های فلزی درهم تنیده میباشد که دیواره آنها ۱۰۰۰ بار نازکتر از موی انسان است”.
 

+44
رأی دهید
-91

Dara va sara - پرت - استرالیا
ارزش هر انسان فقط به قدرت تفکر ان انسان بستگی داره...اینها اینجور چیزارو درست میکنند و به این طریق فکر میکنن. حوزه علمیه قم هم فتوای رفتن به توالت و نحوه آمیزش با کودک را یاد میده..تازه وقتی بزگ شدن. اسم خودشونو میزارن . بیداری اسلامی.
شنبه 28 آبان 1390 - 06:30
پرستو33 - تهران - ایران
واقعا علم داره به کجا میره و ما کجاییم. دوست پزشکی میگفت هربار که میان میگن یه چیز جدید اختراع کردیم تو علم پزشکی صدای غربی ها در میاد و با طعنه پیام میدن که بابا اینی که شمما الان انجام دادید رو ما 30 یا 40 یا50سال پیش انجام دادید و برید فلان مقاله ی علمی رو تو فلان تاریخ بخونید. از علم روز که سهله از علم دیروزشون هم 100سال عقبیم
شنبه 28 آبان 1390 - 08:04
seven11 - بوداپست - مجارستان
خب اینکه چیزی نیست در ایران سبکترین مغزها در هشتاد نود سال پیش ساخته شد و تو سر آدمهایی مثل خامنه ای، جنتی، تمساح یزدی و بقیه کار گذاشتند.
شنبه 28 آبان 1390 - 09:11
vudvudak - لس آنجلس - امریکا
گاهی از مغز بعضیا سبکتر پیدا نمیشه
شنبه 28 آبان 1390 - 09:29
felora - تهران - ایران
با این عکس یاد گل قاصدک افتادم . چقدر شبیه * و چقدر رقص گلبرگهای قاصدک در بهار, بین زمین و هوا زیباست
شنبه 28 آبان 1390 - 15:38
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
سبکترین ماده دنیا مغز محمود خودمان می باشد!
شنبه 28 آبان 1390 - 19:01
woooow - لیدز - انگلستان
اگر انیشتین یک پیامبر می بود، با به چالش کشیده شدن نظریه اش شاهد موج کشتارها توسط پیروان افراطی اش در سراسر دنیا می بودیم!. امروز بنیادی ترین اصل علم فیزیک که 106 سال پیش توسط انیشتین مطرح شده بود که هیچ ذره ای بالاتر از سرعت نور نمی تواند حرکت کند،. رسما با کشف ذره ای که حرکتش از سرعت نور بیشتر است به چالش کشیده شده است بدون اینکه خونی از دماغ کسی جاری شود!
شنبه 28 آبان 1390 - 20:45
hovakhshatare - تهران - ایران
felora - با این عکس یاد گل قاصدک افتادی؟؟!!!! خوب به خاطر این که اون ماده‌ی تولیدی رو گذاشتن روی گل قاصدک و عکس گرفتن!!
شنبه 28 آبان 1390 - 23:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.