دولت آلمان قصد دارد حزب نئو نازی را ممنوع کند

در پی کشف قتل‌های زنجیره‌ای توسط گروه ناشناخته و زیرزمینی ناسیونال ـ سوسیالیست در آلمان، دولت این کشور قصد دارد حزب نئو نازی ان‌پی‌دی را ممنوع اعلام کند.

                                                      دولت آلمان قصد دارد حزب نئو نازی را ممنوع کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان امروز، جمعه ۲۷ آبان‌ماه (۱۸ نوامبر) اعلام کرد که در نظر دارد قانونی را به‌منظور جلوگیری از فعالیت حزب ناسیونال دمکرات آلمان (NPD) که حزبی نئو نازی است، از تصویب بگذراند.

حزب ان‌پی‌دی متهم به نزدیکی با تروریست‌های تندرو نئو نازی شده است که با کشف پلیس آلمان معلوم گردید که در سال‌های اخیر ۹ شهروند خارجی را در شهرهای مختلف آلمان به قتل رسانده‌اند.

دولت آلمان قصد دارد حزب نئو نازی را ممنوع کند
قتل‌های زنجیره‌ای کشف‌شده، طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ صورت گرفته و در آن‌ها هشت شهروند ترک‌تبار و یک شهروند یونانی‌تبار که اغلب آنان مغازه‌دار و کاسب‌ خرده‌پا بودند، کشته شدند.

هانس پتر فریدریش، وزیر کشور آلمان پس از دیدار امروز با همتایان خود در وزارت دادگستری و مقام‌های منطقه‌ای، در این‌باره گفت: "موضوع ممنوعیت ان‌پی‌دی مورد بحث قرار گرفت و یک گروه کاری توسط نشست وزیران داخلی ایالت‌ها که در آن وزارت فدرال نیز شرکت کرد برای رسیدگی به این امر تشکیل گردید."

بوریس راین، وزیر داخلی منطقه هسه که در حال حاضر نشست وزیران منطقه‌ای را هدایت می‌کند گفت: "ان‌پی‌دی حزبی مخالف قانون اساسی است؛ حزبی شرم‌آور که در دستگاه حکومتی ما جایی ندارد."

وی با اشاره به عدم موفقیت در ممنوع ساختن این حزب در سال ۲۰۰۳ میلادی گفت: "باید به‌درستی تمام جوانب را در نظر گرفت چرا که اگر برای دومین بار موفق به این کار نشویم، این بار ان‌پی‌دی به پیروزی بزرگی دست خواهد یافت."

زابینه لویت‌هویزر شنارن‌برگر، وزیر دادگستری آلمان نیز تأکید کرد که گروه کاری باید "موانع موجود بر سر راه این روند را تعیین کند زیرا دست‌کم همه بر سر یک چیز توافق دارند و آن هم این است که در این دادرسی با شرایطی که منجر به شکست شود روبه‌رو نشویم."

در آلمان اگر دولت فدرال مدعی شود حزب خاصی خطری برای نظام دمکراتیک به‌شمار می‌رود، می‌تواند فقط تقاضای ممنوعیت آن را ارائه دهد. صدور رأی ممنوعیت به‌شکل انحصاری در حوزه اختیارات دادگاه قانون اساسی فدرال است و این دادگاه است که باید در این‌باره تصمیم نهایی را بگیرد.

دادگاه قانون اساسی فدرال که مرکز آن در شهر کارلسروهه است پس از جنگ جهانی دوم در آلمان شکل گرفت. قانون اساسی آلمان این حق را به این دادگاه واگذار کرده، که چنان‌چه تشخیص دهد مصوبه‌ای، با وجود تصویب آن با اصول دمکراتیک مغایرت دارد و خلاف قانون اساسی است، اجرای آن را متوقف کند.

در دادگاه قانون اساسی فدرال قاضیان مستقل تک تک قوانین را بررسی نمی‌کنند. آن قانونی بررسی می‌شود که شکایت شود با قانون اساسی تضاد دارد.

هفته گذشته کشف قتل‌های زنجیره‌ای توسط گروهی به نام "سازمان مخفی ناسیونال ـ سوسیالیست" در شهرهای آلمان در این کشور جنجال به‌پا کرد.

دولت آلمان قصد دارد حزب نئو نازی را ممنوع کند
سه عضو گروه مخفی نئو نازی، عامل قتل‌های زنجیره‌ای شهروندان خارجی در آلمان.

قتل‌های زنجیره‌ای کشف‌شده، طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ صورت گرفته و در آن‌ها هشت شهروند ترک‌تبار و یک شهروند یونانی‌تبار که اغلب آنان مغازه‌دار و کاسب‌ خرده‌پا بودند، کشته شدند.

همچنین گفته می‌شود قتل یک زن پلیس در شهر هایلبرون آلمان در سال ۲۰۰۷ نیز توسط این گروه صورت گرفته است.

پنهان ماندن این قتل‌ها در این مدت موضوعی است که چگونگی فعالیت نهادهای امنیتی آلمان را زیر سئوال برده و رسانه‌های این کشور اداره فدرال امنیت داخلی آلمان را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

به گفته دولت آلمان گروه نئو نازی عامل قتل‌های زنجیره‌ای از دست‌کم سه عضو تشکیل شده است که اووه. ام (Uwe M) و اووه. ب (Uwe B) دو عضو مرد آن مرده یافت شدند و بئاته. زد (Beate Z) دختر عضو گروه، خود را به پلیس تحویل داده است.

با این حال هنوز روشن نیست که این گروه اعضای دیگری نیز داشته است یا خیر.

+47
رأی دهید
-67

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ممنوع کردن این حزب کار اسانی‌ نیست، سازمان امنیت آلمان بایستی اول عوامل نفوذی خود را بیرون کشیده تا راه برای دادگاه قانون اساسی‌ برای تصمیم گیری هموار شود. از طرفی‌ دیگر ممنوع کردن به نظره من راهه حل نخواهد بود بلکه کنترل بیشتر و فرهنگ سازی و به خصوص ندادنه کمک‌های مالی به این حزب که از طریق پولهایی مالیاتی تامین میشود یکی‌ از طرق مبارزه با این حزب بسیجی‌-فاشیستی خواهد بود
جمعه 27 آبان 1390 - 18:15
greentree - تهران - ایران
ایران‌اسرائیل+آمریکا.......نظر جالبی‌ دادی ،مرسی‌
جمعه 27 آبان 1390 - 19:35
shaali - سوپوت - لهستان
با سلام یکی‌ از تامین کنندها مالی این حزب آمریکائیها هستن در واقع این حزب همان آسه در آستین آنها می‌باشد و دولت آلمان این دادگاه را هم میبازد
جمعه 27 آبان 1390 - 22:25
دنیای وحشی - تهران - ایران
معمولا این گونه احزاب تشکیلات مافیایی دارند واگر بشود به درون آنها و به عضوهای رده بالایشان دست پیداکرد هیچ بعید نیست که افراد دولتی مهمی پشت پرده حضور داشته باشند مانند رییس پلیس مثل شهر و یا کل کشور و یا شهردار و فرماندار و غیره .بنابراین برای توقف دادن یک چنین تشکیلات و سازمانهایی ابتدا نیاز هست تا راز های پشت پرده و رهبران و سرانشان معلوم شود و بعد علیه آنان اقدام نمود.وگرنه معمولا درچنین مواقعی سرکسانی که میخواهند این نوع تکشیلات را ا ستاپ دهند نیز به باد می رود .
شنبه 28 آبان 1390 - 03:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.