سوئیس وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را تحریم کرد

مقامات دولت سوئیس اعلام کرده اند که این کشور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم های مالی و مسافرتی قرار داده است.

                        سوئیس وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را تحریم کرد
در این باره خبرگزاری فرانسه می نویسد: سوئیس، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران را در فهرست تحریم‌های مالی و مسافرتی قرار داده است.
سوئیس امروز جمعه اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران را شدت بخشیده است و اسامی صد و شانزده نفر از جمله علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران را در فهرست افراد تحت تحریم‌های مالی و مسافرتی قرار داده است.
دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوییس اعلام کرد که فهرست به روز شده تحریم‌ها شامل اسامی چندین مقام سازمان انرژی اتمی ایران و صد و یازده شرکت می شود.

فهرست تحریم‌های سوییس علیه ایران در کل اسامی دویست و پنجاه مقام دولتی و موسسه را شامل می‌شود.

با بالا گرفتن مناقشه هسته ای میان جمهوری اسلامی و دولتهای غربی، سازمان ملل جمهوری اسلامی را تحت تحریمهای شدید مالی و سیاسی قرار داده است.

در جریان نشست دو روزه شورای حکام که در وین، پایتخت اتریش، برگزار می شود، دیپلماتهای کشورهای بزرگ بر سر متن قطعنامه جدید علیه برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی، ساعتها چانه زدند.

قطعنامه ارائه شده در شورای حکام "نگرانی عمیق و فزاینده ای" درباره مسائل حل نشده برنامه اتمی جمهوری اسلامی از جمله ابعاد احتمالا نظامی آن ابراز می کند.
همچنین ایران بخاطر آنچه عدم شفافیت برنامه اتمی و ادامه غنی سازی اورانیوم خوانده شده، مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما ابتدا اعلام شده بود که در متن نهایی، از ایران خواسته می شود به سوالهای آژانس تا نشست بعدی شورای حکام در مارس آینده "پاسخی معنادار" بدهد.
حالا این ضرب الاجل حذف شده و در عوض از آقای آمانو خواسته شده است که به اعضا درباره پیشرفت همکاری با ایران گزارش بدهد.

جمهوری اسلامی بارها داشتن برنامه های مخفی و تسلیحاتی و نظامی هسته ای را رد کرده و بر صلح آمیز بودن این فعالیتها تاکید کرده است.

منبع: ندای سبز آزادی

The Daily Star

https://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2011/Nov-18/154498-swiss-slap-sanctions-on-irans-top-diplomat.ashx#axzz1e3qtkXy7

+81
رأی دهید
-166

keyvan_aria - لوزان - سوئیس
2 - 3 هفته ای هست از این سایت داریم خبرای خوش میشنویم......باید کشورا کاری کنن که ایران به این سادگی نتونه از جاش بلند شه.. به عنوان یک کسی که تقریبا 3 سال تو Schweizer Armee خدمت کرده عقیده دارم...جنگ کشکل ایران رو حل میکنه...33 سال مردم داخل فرصت داشتند. دیگه نوبت یک نیروی خارجی هست که یه کاری بمنه درست مثل افغانستان که آمریکه طالبان رو با زور از پا در آورد......البته دوستان اجازه دارند فحاشی کنند به عقیده بنده و فرهنگ غنی آریایی رو به نمایش عموم بگذارند:)
جمعه 27 آبان 1390 - 12:11
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
واقعا که دمتون گرم این یکی از بهترین تحریمها بود که برای دستمال به دست خامنه‌ای میشد کرد. زدید تو خا ل. راه افتاده درور دنیا که ایران مهد دموکراسی و آزادی....زرشک
جمعه 27 آبان 1390 - 12:14
shahab46 - هانوفر - المان
خداییش سوئیس از همه رادیکال تر و محکمتر داره برخورد می‌کنه یه قدم از همه جلوتره
جمعه 27 آبان 1390 - 12:28
Alborzi - کرج - ایران
باید در دانشگاه برکلی رو گل بگیرن که از توش دو تا حیوون ولایتی اومدن بیرون یکی همین بالایی دومی محمد جواد لاریجانی .
جمعه 27 آبان 1390 - 12:36
bavar88 - آمستردام - هلند
هیچ کاری نمیتونند انجام بدهند اینان به ایران برای پیشبردن کارهاشون نیاز دارند. دارند امثال شما‌ها ..... فعالیت اقتصادی در منطقه بدون ایران که بازار مصرف خوبی‌ برای اروپا و آمریکا (با وجود این همه بحران اقتصادی) است امکان پذیر و ایمن نخواهد بود...پزه ... نزنید خواهشا
جمعه 27 آبان 1390 - 13:16
free life australia - سیدنی - استرالیا
واقعا برا کسانی‌ که این طوری درمورد کشورشون حرف میزنن متاسفم و فک می‌کنن اگه غربی بیان کشورو بگیرن هم چین آدمایی‌ رو روی سر شون حلوا حلوا می‌کنن. نه بابا از این خبرا نیست اون موقع مثل یک پرنده‌ها یی ما مردم ایران میشیم که تو قفسیم هروقت کشورهای ابر قدرت یه چیزی گذاشتن جلومون و هر وقت اجازه دادن میتونیم بخوریم. شمهی که تو خرجین نفستون از جای گرمی‌ بلند می‌شه و هم چین نظرات داره پیتی میدین با ثوما هستم دوست عزیز از سوئیس
جمعه 27 آبان 1390 - 14:06
sevim - مونترال - کانادا
free life australia-سیدنی- استرالیا مگه همین الان هم کشورعزیز شما!!! اشغال نشده؟ اونم به بد ترین شکل ممکن...تا کی باید این بیگانه ها رو تحمل کرد؟ من هم با دوست عزیز از سوییس موافقم. الان و در این شرایط ما نیاز به نیروی خارجی داریم
جمعه 27 آبان 1390 - 14:26
baas - روتردام - هلند
درود
جمعه 27 آبان 1390 - 20:22
keyvan_aria - لوزان - سوئیس
free life australia - سیدنی - استرالیا. وزارت علوم خوب پول میده که درس بخونی؟:))
شنبه 28 آبان 1390 - 01:07
پریستوک - تهران - ایران
همون که keyvan_aria - لوزان - سوئیس گفت.
شنبه 28 آبان 1390 - 12:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.