خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس

رسوم و سنت ها از آندست پدیده هاییست که در هر گوشه از این کره خاکی حکایت خاص خود را دارد. مردم هر گوشه از زمین پهناور با گرامیداشت سنت های خود به نوعی به گذشتگانشان احترام می گذارند.

به گزارش تکناز ، معمولا اجرای سنت ها و آداب و رسوم در سراسر دنیا کاری پسندیده به شمار می آید و مردم نسل اندر نسل و سینه به سینه آن را به نسل های بعدی خود انتقال می دهند که سنت شان از بین نرود.

اما حکایت خطرناک ترین سنت های دنیا که حتی بعضا تلفات و خسارت های فراوان به چای گذاشته، داستانی خواندنی است که در این گزارش آن را می خوانید:

خوشامد گویی ناهنجار به دبیرستانی های تازه وارد، آمریکا

                              خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس

در این رسم خطرناک که در اصطلاح Hazing گفته می شود، کسانی که تازه وارد کالج شده اند، با صحنه های نه چندان خوشایندی مواجه می شوند. در این خوشامد گویی نامتعارف تازه واردها به چیزی بسته می شوند و با شوخی های خطرناک، آزار و اذیت و حتی آب پاشی مورد استقبال با سابقه تر ها قرار می گیرند. با اینکه اجرای این رسم ممنوع شده و حتی یک کشته هم برجای گذاشته اما اجرا کنندگان حاضر نیستند، دست از این کار خطرناک خود بکشند.

گاو بازی، پامپلونا، اسپانیا

 

                        خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس

این سنت نیز هیچ دست کمی از آن خوشامدگویی عجیب و غریب ندارد. عاشقان و دلباختگان گاوبازی در اسپانیا از سال ۱۹۱۰ تا همین امسال در یک جشنواره یک روزه به استقبال یا بهتر است بگوییم به جنگ گاوها می رفتند و با تحریک و تهیدید، آنها را به سمت خود می کشاندند و خود باید از دستشان در می رفتند!

آخرین مسابقه گاوبازی همین امسال در ایالت پامپلونا برگزار شد و در طول یک قرن برگزاری این رقابت خطرناک ۱۵ نفر کشته و البته بسیاری هم زحمی شده اند.

شیرجه آغاز سال نو، سیبری، روسیه

                         خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس 

 

در روسیه، شیرچه روی های حرفه ای، آغاز سال نو میلادی را با شیرجه زدن در عمیق ترین دریاچه آب شیرین دنیا یعنی بایکال جشن می گیریند. آنها پس از اینکه بخشی از یخ های سطح دریاچه را شکستند و به آب رسیدند، به درون این دریاچه ۴۰ متری بپرند و یک درخت را در کف دریاجه قرار دهند و بعد هم دور آن رقص و پایکوبی می کنند.

ظاهرا شیرجه زدن در دریاچه آنهم برای شیرچه روی های حرفه ای کار چندان سختی نیست، اما در هر صورت بایکال عمیق ترین دریاچه دنیاست.

درخت های کریسمس

                             خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس  

بسیاری از ما با درخت کریسمس آشنا هستیم؛ در ختی زنده یا مصنوعی که با آغاز سال نو میلادی زینت بخش بسیاری از خانه های مسیحی می شود. تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد. اما مشکل از جایی شروع می شود که این درختان بعضا باعث آتش سوزی می شوند و طبق آمار از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ میلادی، ۲۴۰ نفر قربانی این آتش سوزی ها شده اند.

درست است که آمار این آتش سوزی ها نسبتا کم است، اما به هرحال از بین رفتن انسانها، انهم در روزهای آغاز سال نو، امری دردناک است.

اونباشیرا، توکیو، ژاپن

                      خطرناک ترین و عجیب ترین آداب و رسوم جهان - عکس

+221
رأی دهید
-60

romano - تهران - ایران
خلایق آنچه لایق! تمام مردم دنیا بچه پیغمبرند فقط ایرانیها نادانند بفرمایید بگید دوستان.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 05:28
مهربانو - توکیو - ژاپن
هم جالب بود هم اینکه چقدر مسخرس که ما ادمها چرا دست از این خرافات بازیهامون برنمیداریم و سالهاست که دراریم با این خرافاتها زندگیمونو سپری میکنیم !!!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 06:21
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
خیلی‌ آداب و رسوم مسخره رو از قلم انداختید مثل کشتار هر ساله دلفینها به خاطر جشن بلوغ دانمارکی ها!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 07:45
hamed78500 - تهران - ایران
اینا واقعا دیونه هستن
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:28
mordan - سیدنی - استرالیا
پس ۴شنبه سوری چی‌ شد
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 06:59
seven11 - بوداپست - مجارستان
از این نوع آداب ورسوم ها به نام خوشامد گویی ناهنجار به طلبه های تازه وارد در قزوین مشاهده شده، ولی تنها فرقی که با آمریکا داره و شما در عکس میبینید اینه که در آمریکا آب رو روش میریزند.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 07:36
palachinka - صوفیا - بلغارستان
چهارشنبه سوریه مارو یادت رفت بگی‌ یوکی جان.بد نیست آمار مرگ و میره هر سالشم بگی‌ تا یک کمی‌ خجالت بکشیم.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:21
Masoud666281 - کاونترى - انگلیس
پس چرا از مراسم قمه زنی در ایران اسمی برده نشده؟ مراسمی بسیار وحشی و چندش آور که حتا فکر کردن بهش و دیدن عکسش حالت تهوع به آدم دست میده، حماقت انسانی را به تصویر میکشه
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:10
kamran63 - ليون - فرانسه
palachinka - صوفیا - بلغارستان / mordan - سیدنی - استرالی - چهارشنبه سوری هیچ خطری نداره، اگه ساندیس خور‌های نظام آخوندی با منفجر کردن کپسول‌های گاز سعی‌ در خطرناک جلوه دادنش نکنند !!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 10:53
lion,hd - نوکیا - فنلاند
عقل که نباشد ، جان در عذاب است..درود بر مهربونا،،
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 10:59
alexxx - وين - اتريش
هر چیز که از حدو مرز بگذره مضر میشه آداب و رسوم هم یکیشه، اگه مثل آدم مراسمی انجام بشه نه خطر داره و نه ضرر ! غیر از اینه ؟
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 12:56
dokhtareariai - رشت - ایران
.... چهارشنبه سوری و با اینا مقایسه می‌کنین؟
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 12:58
nemat420 - لندن انتاریو - کانادا
سینه زنی‌ و زنجیر زنی‌ و قمه زنی‌ رو یادت رفت بگی‌.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 14:16
gol andam - زوريخ - سويس
Masoud666281 - کاونترى - انگلیس عزیز واقعا زیبا گفتین مرسی‌،،،من حتا بچه کوچیک‌ها رو دیدم که چنین کاری باهاشون کردن ،،،البته توی عکس‌های خانوادگی ،،،این خانواده از رانده شدگان عراقی بودن،در ایران ،،،که عکس فرستاده بودن ،،من دیگه نرفتم خونه اشون چون واقعا این وحشیگری در مورد بچه‌ها غیر انسانیه : (
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 14:08
juwan 2000 - روتردام - هلند
اونباشیرا، توکیو، ژاپن چی‌ شد ?????????????????
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 23:59
shahab46 - هانوفر - المان
نعمت۴۲۰ - لندن انتاریو - کانادا. دمت گرم حرف دلمو زدی احمقهایی که در محرم و صفر و ماه رمضان تو سر و کل خره بی‌ مغزشون میزنند از همه اینها عقب افتاده ترند
جمعه 27 آبان 1390 - 07:36
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
عجیب و خطرات در ایران حرف اولو می‌زنه.
شنبه 28 آبان 1390 - 16:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.