مجلس هفته آینده درباره عضویت ایران در آژانس تصمیم می گیرد

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفته است مجلس در هفته آینده درباره عضویت ایران در آژانس و همچنین نحوه همکاری جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل جلسه می دهد.

                 مجلس هفته آینده درباره عضویت ایران در آژانس تصمیم می گیرد»
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است:«هفته آینده مجلس در خصوص بازنگری عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل جلسه می‌دهد.»
 
علاالدین بروجردی همچنین با اشاره به این که گزارش یوکیا  آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران، «غیر واقع بینانه و خارج از چارچوب مقررات آژانس و همچنین متاثر از فشارهای آمریکا ارائه» شد، اضافه کرده است:«بر این اساس نمایندگان در خصوص عضویت ایران در این آژانس هفته آینده این موضوع را در دستور جلسه خود قرار خواهند داد و در خصوص آن تصمیم گیری می‌کنند.»
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است، یوکیا آمانو فردی است که به «وظایف خود عمل نکرده و در برابر آمریکا و فشارهای این کشور تسلیم شده است.»
 
یوکیا آمانو هفته گذشته در گزارش تازه خود، نسبت به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته ای ایران به طور جدی ابراز نگرانی کرده و گفته بود ایران آزمایش‌های مخفیانه‌ای در خصوص طراحی بمب اتمی انجام داده است.
 
در همین زمینه، کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفته است، مساله ادامه همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی در این کمیسیون درحال پیگیری است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است: ایران قطعا باید نوع همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تجدید نظر قرار دهد.
 
کاظم جلالی همچنین گفته است:« موضع ایران کاملا منطقی است چرا که قواعد بین المللی توسط جمهوری اسلامی کاملا رعایت می‌شود و ما نظارت‌های آژانس را کاملا می‌پذیریم و گزارشات منظمی هم به آن ارائه می‌کنیم، بنابر این در مقابل این انجام خوب وظایف، به دنبال احقاق حقوق خود نیز هستیم.»   
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفته است:«اگر همواره با زبان تعیین تکلیف با ایران سخن بگویند و نسبت به انجام وظیفه در مقابل کشورمان کوتاهی کنند، طبیعتا این سوال در افکار عمومی ملت ایران ایجاد می‌شود که این همکاری‌ها به چه دلیل است و چرا ایران باید در این حد،‌ با آژانس در ارتباط باشد و با آن همکاری کند؟»
 
پس از انتشار اخیر انتشار گزارش تازه  مدیرکل آژانس انرژی اتمی، درخصوص «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران باعث تشدید تنش بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی شده است.
 
علی لاریجانی رییس مجلس  روز یکشنبه با «بی‌مبنا» خواندن گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده بود که مجلس شورای اسلامی در نحوه همکاری ایران با آژانس بین المللی‌انرژی اتمی تجدید نظر می‌کند
 
وی گفته بود، «از آنجا که همکاری با آژانس و عدم همکاری با آن، تفاوتی ندارد؛ مجلس درباره ادامه همکاری با آژانس تصمیم گیری خواهد کرد.»
 
 ایران به دلیل ادامه غنی سازی اورانیوم و آنچه که کارشکنی در مسیر همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی اهداف برنامه اتمی خود خوانده شده، هدف چهار دور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.
 
اتحادیه اروپا و آمریکا نیز تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده‌اند. در حالی که این کشورها می‌گویند که تهران در پوشش برنامه هسته‌ای خود به دنبال ساخت سلاح اتمی است، ایران گفته است که فعالیت‌های اتمی‌اش اهداف صلح آمیز دارند.

+187
رأی دهید
-16

1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
از آژانس بیایید بیرون زدنتون حتمی یعنی گور خودتونو کندید.
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 23:25
با احترام - منچستر - انگلستان
بهترین تصمیم
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 03:32
naslesookhteh - تهران - ایران
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا این دیوانه ها دقیقا همین قصد رو دارن که بهانه بدن به غربیها برای شروع جنگ. بعد شروع کنن به مظلوم نمایی!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:26
love-iran - چابهار - ایران
امیدوارم جرات اش رو داشته باشن و از اژانس بیان بیرون امریکا که هیچ کل دنیا هیچ غلطی نمیکنن و بمب اتم اش رو هم رو نمایی میکنیم
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 11:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.